Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

HAPCO & DES: Η Ελλάδα δεν εκμεταλλεύεται την τεράστια δυναμική του συνεδριακού τουρισμού – Τα έσοδα από 2,5 δισ. ευρώ μπορεί να φτάσουν και τα 6,5 δισ. ευρώ

Την στήριξη του κλάδου των συνεδρίων και των events από την Πολιτεία ζητά ο Σύνδεσμος Ελλήνων Επαγγελματιών Εκδηλώσεων και Οργανωτών Συνεδρίων (HAPCO & DES), προκειμένου να σημειώσει άλματα ανάπτυξης ο συνεδριακός τουρισμός στην Ελλάδα, καθώς η υφιστάμενη δυναμική θέτει τις βάσεις ώστε να τριπλασιαστούν τα μέχρι σήμερα έσοδα του. Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, ο Σύνδεσμος Ελλήνων Επαγγελματιών Εκδηλώσεων και Οργανωτών Συνεδρίων (HAPCO & DES) υπογράμμισε ότι διεθνώς οι προοπτικές είναι εξαιρετικά ευοίωνες αυτή την περίοδο και αν και εφόσον η Πολιτεία ενσκήψει στην επίλυση ζωτικής σημασίας θεμάτων για τον κλάδο, διανοίγονται εξαιρετικές προοπτικές για τον ελληνικό τουρισμό και συνακόλουθα για την οικονομία της χώρας. 
    Όπως αναφέρθηκε, σήμερα ο κλάδος του συνεδριακού τουρισμού και των events στην Ελλάδα συνεισφέρει κατ΄ εκτίμηση με περισσότερο από 2,5 δισ. στην εθνική οικονομία, ποσό που δύναται μεσοπρόθεσμα υπό προϋποθέσεις να φτάσει και τα 6,5 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση. Με τα σημερινά δεδομένα και την μη υλοποίηση συγκεκριμένων δράσεων από την πλευρά της Πολιτείας, η Ελλάδα ετησίως χάνει περισσότερα από 20 διεθνή επιστημονικά συνέδρια και περισσότερα από 100 εταιρικά/corporate events. Ουσιαστικά έχουμε απώλειες περισσότερων από 100.000 συνεδριακών επισκεπτών το χρόνο και πλέον των 50.000 επισκεπτών εταιρικών/orporate events ετησίως, τόνισε η πρόεδρος του HAPCO & DES Σίσσυ Λυγνού και πρόσθεσε: «Είναι γεγονός ότι πλέον, λόγω της έλλειψης των υποδομών αλλά και διαθεσιμότητας, η χώρα μας χάνει έσοδα από συνέδρια και events που αγγίζουν ετησίως τουλάχιστον το 1 δισ. ευρώ».
Επισημαίνεται ότι τα κύρια αιτήματα του HAPCO & DES προς την Πολιτεία είναι τα εξής: 
–    Προβολή: Στοχευμένη προβολή, δημιουργία ειδικής καμπάνιας της συνεδριακής Ελλάδας (Meetings Industry) – Οργανωμένο σχέδιο προβολής σε εθνικό επίπεδο και σε ό,τι αφορά στις διεθνείς συνεδριακές εκθέσεις, όπου η εικόνα της χώρας μπορεί να είναι πολύ καλύτερη.
– Αναγνώριση: Αναγνώριση και αξιοποίηση του σημαντικού ρόλου της βιομηχανίας συνεδρίων και εκδηλώσεων στην ανάκαμψη και ανάπτυξη της χώρας, αλλά και στη βιώσιμη ανάπτυξη και την μετάδοση γνώσης και τεχνογνωσίας.
–     Υποδομές: Ευέλικτο, Βιώσιμο Συνεδριακό Κέντρο το οποίο θα έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει διεθνές συνέδριο με χωρητικότητα 6.000 ατόμων και άνω. Ανάπτυξη υποδομών για κοινωνικές εκδηλώσεις και events άνω των 1.500 ατόμων. Ευελιξία στην χρήση των ιστορικών τόπων για events.
–    Επιστροφή του ΦΠΑ: Για εκδηλώσεις συνδέσμων και εταιρειών του εξωτερικού, έτσι ώστε να καταστεί ο Συνεδριακός Τουρισμός της Ελλάδας ανταγωνιστικός έναντι των άλλων ευρωπαϊκών πόλεων.
–    Εθνικό Convention Bureau – Ο κεντρικός λόγος δημιουργίας της Greek Meetings Alliance
–    Δημιουργία Μητρώου Συνεδρίων: Απαραίτητο για την δημιουργία έγκυρων στατιστικών στοιχείων, που θα αναδεικνύουν τη δυναμική του κλάδου. Μητρώο διαθέτουν πολλές ευρωπαϊκές ανταγωνιστικές χώρες.
–    Εκπόνηση Μελέτης: Συμβολή φορέων για την εκπόνηση μελέτης για την μέτρηση της συμβολής του MICE Τουρισμού στη χώρα, καθώς και ενεργή παρουσία σε στρατηγικές δράσεις προβολής. Σημαντικό εργαλείο που λείπει, σε σύγκριση με ανταγωνιστικές χώρες.
–    Τιμές:  Ρύθμιση τιμών διαμονής για εθνικά και διεθνή συνέδρια. Αύξηση του ορίου τιμής διαμονής ΕΟΦ/ΣΦΕΕ από το μέγιστο όριο των 150 ευρώ ανά διανυκτέρευση.
–    Εκπαίδευση: Αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης και της στοχευμένης εκπαίδευσης για event management. 
–     Διεκδίκηση Συνεδρίων & Εκδηλώσεων: Κρατική υποστήριξη στη διεκδίκηση διεθνών συνεδρίων και διοργανώσεων για τη χώρα.
–    Βιώσιμη Ανάπτυξη: Ενίσχυση των δράσεων βιώσιμης ανάπτυξης στο MICE.
    Σε ό,τι αφορά τη θέση της Ελλάδας στην διεθνή αγορά συνεδρίων, τονίστηκε ότι όπως καταγράφηκε στα αποτελέσματα της ICCA (International Congress and Convention Association) που παρουσιάστηκαν πρόσφατα, η Αθήνα διατηρεί τη δυναμική της μεταξύ των σημαντικότερων συνεδριακών πόλεων, ενώ η Θεσσαλονίκη πραγματοποίησε εντυπωσιακή άνοδο. Ειδικότερα, η Ελλάδα βρίσκεται για το 2023 στη 16η θέση της παγκόσμιας κατάταξης, από τη 13η το 2022 και αντίστοιχα στην 11η θέση στην Ευρώπη το 2023, από τη 10η το 2022. Η Αθήνα κατέχει την 15η θέση για το 2023, από την 8η θέση το 2022 και αντίστοιχα στην 11η θέση στην Ευρώπη το 2023, από 8η το 2022. Τέλος, η Θεσσαλονίκη ανέβηκε στην 42η θέση στον κόσμο το 2023, από 78η το 2022 και αντίστοιχα στην 26η στην Ευρώπη το 2023, από 51η το 2022. 
κχα

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μαγνησία: Οι εικόνες που έπληξαν τον τουρισμό και οι νέες καμπάνιες για την αναστροφή του κλίματος

Η παραλία του Βόλου, τα τσιπουράδικα, τα σοκάκια της Παλιάς πόλης, το μυθικό βουνό των Κενταύρων το γραφικό Πήλιο… ολόκληρη η Μαγνησία είναι ένας τόπος που συγκεντρώνει δεκάδες λόγους να τον επισκεφθεί κανείς κι όμως, στον απολογισμό αυτής της χρονιάς τα νούμερα θα σημειώσουν πτώση. Τι δεν πήγε καλά φέτος; Μετά τις φυσικές καταστροφές που έπληξαν την Θεσσαλία πέρσι, στο τέλος του καλοκαιριού ήρθε να προστεθεί ένας ακόμη «πονοκέφαλος»: Οι εικόνες με τα νεκρά ψάρια σε ορισμένες παραλίες της περιοχής προς το τέλος του Αυγούστου, έδωσαν ακόμη ένα «χτύπημα» στην τουριστική κίνηση, το οποίο όπως λένε οι επαγγελματίες του κλάδου έγινε γενικευμένα.
«Πολλές φορές ο τρόπος που μεταδίδεται η πληροφορία και εκείνο που περνάει προς τα έξω προκαλεί μεγαλύτερη ζημιά από ό,τι φανταζόμαστε. Όταν βγαίνουμε και λέμε “ψόφια ψάρια στον Βόλο” πιάνει όλη τη Μαγνησία, με αποτέλεσμα να έχουμε ακυρώσεις μέχρι και στο ανατολικό Πήλιο που είναι 55 χλμ μακριά και βλέπει στο Αιγαίο», επισημαίνει μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γιώργος Ζαφείρης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας και μέλος του ΔΣ του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Έτσι, παρόλο που ο Ιούλιος και ο Αύγουστος παρουσίασαν μια εξαιρετική άνοδο σε σχέση με πέρσι και οι επιχειρήσεις του κλάδου δούλεψαν πολύ καλά, στο σύνολο η χρονιά θα κλείσει σημειώνοντας πτώση.
Αυτό το κλίμα ή καλύτερα την εικόνα που έχει δημιουργηθεί επιθυμούν και προσπαθούν να αντιστρέψουν οι φορείς με νέες καμπάνιες για την τουριστική προβολή και προώθηση του προορισμού.
Κάτι παρόμοιο έγινε και πέρσι τον χειμώνα, καθώς οι τουριστικές επιχειρήσεις ήταν έτοιμες να φιλοξενήσουν τους επισκέπτες τα Χριστούγεννα αλλά έπρεπε να αλλάξει η εικόνα που είχε δημιουργηθεί στον κόσμο, σύμφωνα με τον κ.Ζαφείρη.
«Εμείς περιμένουμε σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και την Περιφέρεια Θεσσαλίας αλλά και μέσω ενός κονδυλίου που έχει προαναγγελθεί για την προβολή της Θεσσαλίας, να προχωρήσουμε σε μια ολοκληρωμένη καμπάνια για την περιοχή ενώ στο μεταξύ έχουμε προγραμματίσει και τη συμμετοχή μας σε εκθέσεις τουρισμού εντός και εκτός Ελλάδας», σημειώνει ο κΖαφείρης.
Το μεγαλύτερο πλήγμα στον τουρισμό δόθηκε με την ακύρωση των συνεδρίων και των σχολικών εκδρομών μετά τα ακραία καιρικά φαινόμενα και τις καταστροφές που σημειώθηκαν. Παρόλο που η Μαγνησία επανήλθε, το κακό είχε ήδη γίνει και τα ταξίδια είχαν ήδη ακυρωθεί.
«Πέρσι τον χειμώνα, παρότι στις γιορτές των Χριστουγέννων οι πληρότητες ήταν πολύ υψηλές, ο χειμερινός τουρισμός συνολικά μειώθηκε κατά τουλάχιστον 40% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Μόνον οι σχολικές εκδρομές που ακυρώθηκαν άγγιξαν σε ποσοστό το 70%», αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας. Τώρα το επόμενο στοίχημα είναι τα Χριστούγεννα και φυσικά οι εκδρομές και τα συνέδρια που κλείνουν από νωρίς.
Νικόλ Καζαντζίδου

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

National Geographic: Προβολή της Μήλου στις διεθνείς αγορές

Στα γεωλογικά, αρχαιολογικά, ιστορικά και μορφολογικά ενδιαφέροντα της Μήλου αναφέρεται δημοσίευμα του National Geographic με ιδιαίτερη έμφαση στο Αρχαίο Θέατρο, τις Κατακόμβες, την Αφροδίτη και τα ευρήματα στην Φυλακωπή σημειώνοντας ότι στο νησί “υπάρχουν όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου. Σε όλη τη βραχώδη ακτογραμμή, θα δείτε όλα τα διαφορετικά χρώματα. Το πράσινο είναι μπεντονίτης, το κόκκινο είναι οξείδιο του σιδήρου, το μπλε είναι αμέθυστος”. Και συμπληρώνει:”Η Μήλος προσφέρει εκπληκτικά τοπία παρόμοια με τη Σαντορίνη αλλά χωρίς πολυκοσμία. Γνωστή για την ηφαιστειακή ιστορία της, διαθέτει μια παλέτα από πολύχρωμους βράχους και πάνω από 70 παρθένες παραλίες, όπως το Σαρακίνικο ,το Κλέφτικο, τον Γέρακα , τη Φυριπλάκα και το Αμμουδαράκι. Το αφιέρωμα περιγράφει και τα γοητευτικά χωριά του νησιού, όπως ο Αδάμαντας, η Πλάκα, το Κλήμα, τα Μανδράκια και τα Πολλώνια, “όπου οι επισκέπτες μπορούν να εξερευνήσουν τον παραδοσιακό ελληνικό πολιτισμό”. Και συμπληρώνει :” Είναι ένας ιδανικός προορισμός για ταξιδιώτες που αναζητούν μια πιο ήρεμη και αυθεντική ελληνική νησιωτική εμπειρία”.
Το αφιέρωμα δημοσιεύθηκε στις 29 Αυγούστου και υπογράφεται από την Elizabeth Warkentin.

https://www.nationalgeographic.com/travel/article/milos-santorini-greece-alternative

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Grecotel ενεργός υποστηρικτής δράσεων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής

Η Grecotel ενώνει τη φωνή της με την επιστημονική κοινότητα και όσους φροντίζουν να παραδώσουν στην επόμενη γενιά ένα πλανήτη απαλλαγμένο από τα φαινόμενα της κλιματικής αλλαγής και καλωσορίζει στο Ρέθυμνο το τριήμερο οικολογικό συμπόσιο «ΓΗ: Ένας Βιώσιμος Πλανήτης για όλους – Κάλεσμα για Δράση – Η αλλαγή είναι εφικτή»,  οι εργασίες του οποίου ξεκίνησαν σήμερα 10 και θα διαρκέσουν έως τις 12 Σεπτεμβρίου 2024. Διοργανωτές του συμποσίου η Ιερά Μητρόπολη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου, το Πανεπιστήμιο Κρήτης, το Εθνικό Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας και η Περιφέρεια Κρήτης.

Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, η ανάδειξη της Grecotel ως “Μέγα Χορηγού” του συμποσίου στο Ρέθυμνο,  σηματοδοτεί τις προθέσεις του ξενοδοχειακού οργανισμού,  να στρέψει το βλέμμα στις τοπικές κοινωνίες, που με την παρακίνηση και την ενημέρωση μπορούν να σταθούν απέναντι στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής. H κλιματική αλλαγή απαιτεί συνέργειες αλλά και στήριξη της ακαδημαϊκής κοινότητας και του επιστημονικού προσωπικού της χώρας. Η Grecotel αναγνωρίζοντας το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει, “δηλώνει” ενεργός υποστηρικτής πρωτοβουλιών που μπορούν να καταστήσουν μια ουσιαστική αλλαγή εφικτή και στο μέτωπο της κλιματικής αλλαγής.

Η Grecotel είναι μεταξύ άλλων μέλος του UN Global Compact Network Greece. Το Οικουμενικό Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών (UN Global Compact) είναι μια εθελοντική πρωτοβουλία, που βασίζεται στη δέσμευση των επιχειρήσεων για εφαρμογή Οικουμενικών Αρχών βιωσιμότητας και ανάληψη δράσεων υποστήριξης των στόχων των Ηνωμένων Εθνών.

Οι εργασίες του Συμποσίου, που τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου,  θα πραγματοποιηθούν στους χώρους της Ιεράς Μητροπόλεως (ανάμεσά τους και η Μονή Αρκαδίου), του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Παλαιοντολογικού Μουσείου Ρεθύμνου, παράρτημα του Εθνικού Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, πρόεδρος του οποίου είναι η Φαλή Βογιατζάκη, η ακούραστη οραματίστρια για την προστασία του περιβάλλοντος στην Ελλάδα και ψυχή και αυτής της διοργάνωσης.

Με περισσότερα από 2.000 διεθνή βραβεία και διακρίσεις που έχει λάβει ο όμιλος Δασκαλαντωνάκη-Grecotel, αναγνωρίζεται σήμερα ως ο ηγέτης της ξενοδοχειακής αγοράς, ο μεγαλύτερος ελληνικός τουριστικός όμιλος και μία από τις πλέον δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις.  Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της ICAP (Κλαδική Μελέτη για Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις, Νοέμβριος 2023), ο όμιλος κατέχει την πρώτη θέση με μερίδιο 4,5% βάσει αξίας και 3,5% βάσει συνόλου κλινών για τα ξενοδοχεία πολυτελείας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ