Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο Ντ. Τραμπ αλλάζει τους μεταπολεμικούς κανόνες του εμπορίου

Ιαπωνία, Ινδονησία, Ευρωπαϊκή Ένωση, Νότια Κορέα… Ο Ντόναλντ Τραμπ καταφέρνει να επιβάλλει τελωνειακούς δασμούς σε σχεδόν όλους τους εμπορικούς εταίρους του, εξασφαλίζοντας πως δεν θα υπάρξουν αντίποινα, διαμορφώνοντας νέες ισορροπίες δυνάμεων, πάντως χωρίς να αλλάζει εντελώς τα παγκόσμια δεδομένα, τουλάχιστον κατά τις εκτιμήσεις ειδικών.

Οι ΗΠΑ θα εφαρμόζουν από αύριο Παρασκευή 1η Αυγούστου επιπρόσθετους τελωνειακούς δασμούς στα προϊόντα που εισάγουν από σχεδόν όλες τις περιοχές του κόσμου, είτε υπέγραψαν είτε όχι συμφωνίες με την Ουάσιγκτον.

Διαβάστε επίσης:

Ο Ντ. Τραμπ ανακοίνωσε εμπορική συμφωνία με τη Νότια Κορέα – Στο 15% οι επιπλέον δασμοί

Η μείωση των τελωνειακών δεσμών επιβλήθηκε ως πυλώνας της παγκοσμιοποίησης αφότου δημιουργήθηκε το 1947 η ΓΔΣΕ -Γενική Συμφωνία Δασμών και Εμπορίου, GATT στα αγγλικά-, πρόγονος του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ), που έχει σήμερα 166 μέλη κι αντιπροσωπεύει το 98% των διεθνών εμπορικών συναλλαγών.

«Μάθαμε μεταπολεμικά πως μια χώρα ευημερεί περισσότερο όταν μειώνει τους τελωνειακούς δασμούς της. Είναι επίσης καλύτερο κι οι άλλες χώρες να μειώνουν τους δικούς τους», σημείωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Ρίτσαρντ Μπόλντγουιν, καθηγητής ειδικευμένος στη διεθνή οικονομία στο IMD Business School της Λοζάνης, άλλοτε μέλος του οικονομικού συμβουλίου του Λευκού Οίκου επί προεδρίας Τζορτζ Μπους πατέρα.

Ο νυν πρόεδρος των ΗΠΑ κάνει άλμα προς τα πίσω επιβάλλοντας δασμούς που θα είναι οι υψηλότεροι τουλάχιστον από το 1930.

Όμως οι συνέπειες για το παγκόσμιο εμπόριο, πέραν των ΗΠΑ, αναμένεται να είναι μάλλον περιορισμένες.

«Ο Τραμπ δεν έχει ακόμη εξοντώσει το παγκόσμιο εμπορικό σύστημα καθώς ο υπόλοιπος κόσμος δεν έχει αλλάξει άποψη για το ζήτημα. Κατά κανόνα, βλέπει ευνοϊκά το εμπόριο», σύμφωνα με τον κ. Μπόλντγουιν.

Οι αμερικανικοί εισαγωγείς, θα καταρχήν θα σηκώσουν το μεγαλύτερο βάρος των δασμών, μπορεί να αποφασίσουν είτε να αυξήσουν την προσφορά, είτε να μετακυλήσουν τον λογαριασμό στους αμερικανούς καταναλωτές.

Αλλά «αυτό δεν θα έχει συστημικό αντίκτυπο» στον υπόλοιπο κόσμο, εκτίμησε μιλώντας στο AFP ο Πασκάλ Λαμί, πρώην γενικός διευθυντής του ΠΟΕ. Ο Ντόναλντ Τραμπ κατήγαγε, όπως το βλέπει, «Πύρρειο νίκη», καθώς είναι η χώρα του αυτή που θα υποστεί το πιο βαρύ χτύπημα.

Το εμπόριο αγαθών αυξήθηκε θεαματικά τα τελευταία χρόνια, ξεπέρασε τα 24 τρισεκατομμύρια δολάρια σε αξία το 2023, σύμφωνα με τον ΠΟΕ.

Οι αμερικανικές εισαγωγές, που αφορούν πάνω απ’ όλα οι νέοι τελωνειακοί δασμοί, δεν αντιπροσωπεύουν παρά το 13% των παγκόσμιων.

Οι δασμοί είναι «μείζον» ζήτημα, αλλά δεν αφορούν παρά μόνο «μέρος των παγκόσμιων εισαγωγών και ο υπόλοιπος κόσμος συνεχίζει να θέλει να λειτουργεί με μοντέλο δέσμευσης και αλληλεξάρτησης στο παγκόσμιο εμπόριο», κρίνει η Ελβίρ Φαμπρί, ειδικός στη γεωπολιτική του εμπορίου στο Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Ζακ Ντελόρ.

Διάφορα σχέδια για τη σύναψη συμφωνιών για το εμπόριο αποτελούν αντικείμενο διαπραγματεύσεων.

Τον Μάρτιο, η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και η Κίνα δεσμεύτηκαν να επιταχύνουν τις διαπραγματεύσεις τους ενόψει της σύναψης συμφωνίας. Ο βραζιλιάνος πρόεδρος Λούλα καλεί να κλειστεί συμφωνία ανάμεσα στα κράτη της Mercosur (Αργεντινή, Βραζιλία, Παραγουάη, Ουρουγουάη) και στην Ιαπωνία.

Στα τέλη του 2024 η Ευρωπαϊκή Ένωση υπέγραψε συμφωνία ελεύθερου εμπορίου με τη Mercosur, αν κι αυτή συνεχίζει ακόμη να αντιμετωπίζει εμπόδια. Ξανάρχισε εξάλλου συνομιλίες προς τον σκοπό αυτό με τη Μαλαισία και κράτη στην κεντρική Ασία.

Η παγκόσμια οικονομία αναμένεται να αντέξει, παρά την αβεβαιότητα, εκτίμησε προχθές Τρίτη το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ).

Εξάλλου ο εμπορικός πόλεμος του Ντόναλντ Τραμπ επικεντρώνεται, ως τώρα τουλάχιστον, στα αγαθά, όχι στις υπηρεσίες, επισημαίνει ο Πασκάλ Λαμί. Αυτές οι τελευταίες είναι «η μερίδα των διεθνών εμπορικών ανταλλαγών που καταγράφει την ταχύτερη αύξηση».

«Πρέπει να αλλάξουμε γυαλιά όταν παρατηρούμε τις διεθνείς συναλλαγές», συνέχισε, σχολιάζοντας πως «ο Ντόναλντ Τραμπ έχει μεσαιωνική άποψη» για το ζήτημα.

Ο ΠΟΕ δημοσιοποίησε για πρώτη φορά τον Απρίλιο εκτίμηση για το εμπόριο υπηρεσιών, που αναμένεται να παρουσιάσει αύξηση 4% το 2025, που είναι πάντως περίπου 1 μονάδα κάτω από ό,τι προβλεπόταν προτού εξαπολυθεί ο εμπορικός πόλεμος.

Το εμπόριο αγαθών αναμένεται αντίθετα να συρρικνωθεί φέτος κατά 0,2% προτού σημειώνει «μέτρια» αύξηση 2,5% το 2026, σύμφωνα με τον ίδιο διεθνή θεσμό.

Οι προβλέψεις αυτές ωστόσο δεν είχαν λάβει προφανώς υπόψη τους δασμούς που θα αρχίσουν να εφαρμόζονται αύριο.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επίδομα παιδιού ΟΠΕΚΑ Α21: Την Πέμπτη 31 Ιουλίου ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων

Την Πέμπτη 31 Ιουλίου 2025, στις 08.00, ανοίγει η ηλεκτρονική πλατφόρμα Α21 – Επίδομα Παιδιού για την υποβολή αιτήσεων, όπως ενημερώνουν το Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, με τον εποπτευόμενο Οργανισμό Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ).

Η πλατφόρμα Α21 – Επίδομα Παιδιού για την υποβολή αιτήσεων θα παραμείνει ανοικτή και θα δέχεται νέες αιτήσεις ή τροποποιήσεις υφισταμένων έως τη Δευτέρα (1.9.2025) και ώρα 18:00.

Οι δικαιούχοι του Επιδόματος Παιδιού μπορούν να υποβάλουν την αίτησή τους στην πλατφόρμα https://www.idika.gr/ ή https://opeka.gr/ και με την χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης στο Taxisnet.

Το δικαιούμενο ποσό θα υπολογιστεί βάσει των εξαρτώμενων τέκνων που θα δηλωθούν στην αίτηση Α21 έτους 2025 και του συνολικού οικογενειακού εισοδήματος που οι δικαιούχοι είχαν το φορολογικό έτος 2024.

Επισημαίνεται ότι, μεταξύ των προϋποθέσεων που θα ελέγχονται για τη χορήγηση του επιδόματος παιδιού είναι: η φοίτηση των εξαρτώμενων τέκνων στην υποχρεωτική εκπαίδευση – από το προνήπιο έως και το Γυμνάσιο – καθώς και η επάρκεια φοίτησης.

Στην αίτηση Α21 πρέπει να καταχωρηθούν απαραιτήτως στα σχετικά πεδία:

  • τα στοιχεία της Σχολικής Μονάδας,
  • η τάξη και ο Αριθμός Μητρώου του τέκνου που φοιτά στην υποχρεωτική εκπαίδευση.

Εάν διασταυρωθούν όλα τα στοιχεία του/της μαθητή/τριας, η αίτηση μπορεί να προχωρήσει κανονικά. Εάν δεν διασταυρωθούν εμφανίζεται σχετική επισήμανση και ο αιτών καλείται να επισυνάψει στην ηλεκτρονική αίτηση Α21 το απαραίτητο δικαιολογητικό.

Επίσης, για να ολοκληρωθεί η αίτηση πρέπει να υποβληθεί. Αίτηση που έχει αποθηκευτεί προσωρινά θεωρείται μη υποβληθείσα και δεν λαμβάνεται υπόψη.

NEWSIT

Επίδομα παιδιού ΟΠΕΚΑ Α21: Την Πέμπτη 31 Ιουλίου ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων

 

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο Έλληνας αγοραστής ακινήτου αλλάζει: Από το εξοχικό έμφαση στην επενδυτική προοπτική

Τα τελευταία χρόνια, το προφίλ του Έλληνα αγοραστή πολυτελών κατοικιών έχει μεταβληθεί αισθητά. Από έναν αγοραστή που άλλοτε λειτουργούσε περισσότερο συναισθηματικά και λιγότερο στρατηγικά, έχει περάσει σε ένα πιο ώριμο στάδιο, επιλέγοντας ακίνητα με σαφή στόχο: την προστιθέμενη αξία και την επενδυτική λογική.

Όπως σημειώνει η Κορίνα Σαΐα, διευθύνουσα σύμβουλος της Premier Realty Greece, «η πολυτελής κατοικία δεν αποτελεί πλέον αποκλειστικά σύμβολο κοινωνικού status ή περιουσιακό απόθεμα, αλλά επιλογή ζωής με προστιθέμενη αξία και επενδυτική λογική».

Η αλλαγή αυτή αντανακλά την ευρύτερη ωρίμανση της ελληνικής αγοράς, αλλά και την προσαρμογή του αγοραστή σε νέα δεδομένα. Η εποχή των παθητικών αγορών για λόγους κοινωνικού κύρους ή εξοχικής χρήσης δείχνει να ανήκει στο παρελθόν.

Σήμερα, ο ενδιαφερόμενος αξιολογεί συνολικά το ακίνητο, από την τοποθεσία και την ενεργειακή του συμπεριφορά έως τις αποδόσεις που μπορεί να του αποφέρει. «Ο αγοραστής είναι πιο προσεκτικός, γνωρίζει τις αξίες, αξιολογεί τις προοπτικές και επιλέγει με βάση όχι μόνο την αισθητική αλλά και τις δυνατότητες απόδοσης», τονίζει η κ. Σαΐα.

Οι περιοχές που προσελκύουν το μεγαλύτερο μέρος αυτών των επενδύσεων είναι σταθερές. Στα βόρεια προάστια, η Κηφισιά, η Πολιτεία και η Εκάλη διατηρούν την υπεραξία τους ως παραδοσιακοί και ασφαλείς προορισμοί. Στα νότια, η Βούλα, η Βουλιαγμένη και το Ελληνικό βρίσκονται στο επίκεντρο, ιδίως μετά τις αναπλάσεις και τις νέες αναπτυξιακές προοπτικές. Σημαντικό ενδιαφέρον καταγράφεται και στις Κυκλάδες, όπου τα ακίνητα συνδυάζουν δυνατότητα ιδιοκατοίκησης με υψηλές αποδόσεις από τουριστική αξιοποίηση.

Το εύρος τιμών ποικίλλει, αλλά, σύμφωνα με την Premier Realty Greece, τα περισσότερα deals κινούνται ανάμεσα σε 800.000 ευρώ και 2.000.000 ευρώ, ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις κατοικιών που ξεπερνούν τα 2,5 εκατ.ευρώ.

Οι αποδόσεις (yields) κυμαίνονται κατά μέσο όρο από 4% έως 6%, ανάλογα με την τοποθεσία, την ποιότητα κατασκευής και τη χρήση του ακινήτου (ιδιοκατοίκηση, μακροχρόνια ή βραχυχρόνια μίσθωση).

Παράλληλα, διαφοροποιείται αισθητά και ο τρόπος που οι Έλληνες αγοραστές προσεγγίζουν την απόφαση αγοράς σε σύγκριση με τους ξένους επενδυτές. «Οι ξένοι συνήθως προσεγγίζουν την αγορά πιο τεχνοκρατικά, ενώ οι Έλληνες έχουν ισχυρότερη σύνδεση με το ακίνητο και την τοποθεσία, το βλέπουν ως μέρος της ζωής τους και της μακροπρόθεσμης ασφάλειας της οικογένειάς τους» σημειώνει η κ. Σαΐα. Ενώ οι ξένοι εστιάζουν κυρίως στα νότια προάστια ή σε νησιωτικούς προορισμούς με στόχο την Golden Visa ή τις αποδόσεις, οι Έλληνες ενδιαφέρονται περισσότερο για μακροχρόνιες λύσεις που συνδυάζουν στέγαση, επένδυση και κληρονομική αξία.

Σημαντικό στοιχείο είναι ότι η ελληνική αγορά δεν προσελκύει πλέον μόνο αλλοδαπό ενδιαφέρον, αλλά και αυξανόμενη εγχώρια ζήτηση. «Τα τελευταία χρόνια καταγράφουμε σταθερά αυξανόμενο ενδιαφέρον και από Έλληνες, οι οποίοι επενδύουν με γνώση και διάρκεια, δείχνοντας εμπιστοσύνη στην ελληνική αγορά» τονίζει η κ. Σαΐα. Αυτό αντικατοπτρίζει τόσο την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας όσο και την αναζήτηση ασφαλέστερων επενδυτικών επιλογών μέσα σε ένα περιβάλλον γεωπολιτικής και χρηματοπιστωτικής αστάθειας.

Η επιλογή πολυτελούς κατοικίας σήμερα δεν περιορίζεται σε μία χρήση. Ο υποψήφιος αγοραστής ενδιαφέρεται για ακίνητα που μπορούν να λειτουργήσουν ευέλικτα, ως κύρια ή εξοχική κατοικία, ως τουριστικό κατάλυμα ή και ως μελλοντικό στήριγμα για τα παιδιά. Δίνεται έμφαση σε ποιοτικούς παράγοντες όπως η ενεργειακή απόδοση, η δυνατότητα αυτόνομης χρήσης, οι κοινόχρηστοι χώροι, η πρόσβαση σε υποδομές και η ευκολία στη συντήρηση. Πολλοί εστιάζουν επίσης σε έργα που βρίσκονται κοντά σε περιοχές ανάπτυξης ή μελλοντικών υποδομών, βλέποντας την αγορά ως ένα μακροπρόθεσμο πλάνο.

Η κ. Σαΐα συνοψίζει την κατάσταση ως εξής: «Το 2025, η αγορά πολυτελών κατοικιών στην Ελλάδα βρίσκεται σε φάση ωριμότητας, και οι Έλληνες έχουν επανατοποθετηθεί δυναμικά σε αυτήν. Δεν αγοράζουν απλώς ακίνητο, επενδύουν στο μέλλον τους».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Από σήμερα το «Τέλος Κρουαζιέρας» για επιβάτες που αποβιβάζονται σε ελληνικά λιμάνια

Από σήμερα, 21η Ιουλίου, τίθεται σε ισχύ το νέο «Τέλος Κρουαζιέρας», που επιβάλλεται σε κάθε επιβάτη ο οποίος αποβιβάζεται σε ελληνικό λιμένα στο πλαίσιο περιηγητικού ταξιδιού με επαγγελματικό πλοίο αναψυχής, σύμφωνα με το άρθρο 42 του νόμου 4256/2014.

Το τέλος αυτό θεσπίστηκε υπέρ του Δημοσίου και αποσκοπεί στην ενίσχυση των εσόδων από την τουριστική δραστηριότητα.

Το ύψος του τέλους διαφοροποιείται βάσει εποχικότητας και προορισμού:

-Κατά την περίοδο υψηλής τουριστικής κίνησης (1 Ιουνίου – 30 Σεπτεμβρίου):

-20 ευρώ για αποβίβαση σε Μύκονο και Σαντορίνη,

-5 ευρώ για αποβίβαση σε άλλους ελληνικούς λιμένες.

-Κατά τη μεταβατική περίοδο (1 Απριλίου – 31 Μαΐου & 1 – 31 Οκτωβρίου):

-12 ευρώ για Μύκονο και Σαντορίνη,

-3 ευρώ για λοιπούς λιμένες.

-Κατά τη χαμηλή περίοδο (1 Νοεμβρίου – 31 Μαρτίου):

-4 ευρώ για Μύκονο και Σαντορίνη,

-1 ευρώ για τους υπόλοιπους λιμένες της χώρας.

Το τέλος βαρύνει τον επιβάτη, ωστόσο η ευθύνη είσπραξης και απόδοσής του ανήκει στους ναυτικούς πράκτορες και στις εταιρείες κρουαζιέρας, μέσω ηλεκτρονικής διαδικασίας που υλοποιείται από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το τέλος δεν επιβαρύνεται με ΦΠΑ, ενώ τα έσοδα προορίζονται για την ενίσχυση των δήμων, τη βελτίωση του τουριστικού προϊόντος και την υλοποίηση έργων λιμενικών και τουριστικών υποδομών.

-Τρίμηνη απόδοση του νέου «Τέλους Κρουαζιέρας»- Υποχρεώσεις ναυτικών πρακτόρων και εταιρειών-

Με αυστηρό χρονοδιάγραμμα και σαφές πλαίσιο εφαρμογής τίθεται σε ισχύ η διαδικασία απόδοσης του «Τέλους Κρουαζιέρας», το οποίο πλέον επιβάλλεται ανά επιβάτη και ανά λιμένα σε κάθε αποβίβαση από επαγγελματικά πλοία αναψυχής.

Υπόχρεοι για την καταβολή του τέλους είναι η εταιρεία κρουαζιέρας, ο ναυτικός πράκτορας ή η ελληνική διαχειρίστρια εταιρεία, με τους νόμιμους εκπροσώπους τους να ευθύνονται αλληλέγγυα και εις ολόκληρον για την ορθή και έγκαιρη απόδοση των ποσών.

Η καταγραφή των αποβιβασθέντων επιβατών γίνεται την ημέρα απόπλου του πλοίου μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ναυτιλίας, με την υποβολή υπεύθυνης δήλωσης. Η διαδικασία δύναται να εκτελείται είτε από τον ναυτικό πράκτορα είτε από την εταιρεία διαχείρισης, εφόσον η εταιρεία διαθέτει ελληνικό ΑΦΜ.

Το τέλος αποδίδεται ανά τρίμηνο, με προθεσμίες έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα των μηνών Απριλίου, Ιουλίου, Οκτωβρίου και Ιανουαρίου, που ακολουθούν κάθε τρίμηνο. Ειδικά για το έτος 2025, ορίζονται δύο προθεσμίες:

-Έως 31 Οκτωβρίου 2025 για αποβιβάσεις έως 30/9/2025

-Έως 30 Ιανουαρίου 2026 για αποβιβάσεις από 1/10 έως 31/12/2025

Η καταβολή γίνεται ηλεκτρονικά μέσω eParavolo, υπό τον τίτλο «Tourism Sustainability Fee», και ενεργοποιείται αυτόματα με την πληρωμή.

Τα έσοδα του τέλους καταχωρούνται στον ειδικό δημόσιο λογαριασμό (ΑΛΕ) με κωδικό 1110827001, με στόχο την ενίσχυση του τουρισμού, των τοπικών κοινωνιών και των λιμενικών υποδομών.

-Τρόπος και όργανα ελέγχου-

Σε πλήρη ετοιμότητα βρίσκονται οι Λιμενικές Αρχές και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (ΥΝΑΝΠ) για την εφαρμογή του «Τέλους Κρουαζιέρας», καθώς προβλέπεται ένα σύστημα ελέγχου και επιβολής κυρώσεων με στόχο τη διασφάλιση της ορθής απόδοσης του τέλους από τους υπόχρεους.

Το ΥΝΑΝΠ έχει τη δυνατότητα να διενεργεί δειγματοληπτικούς ελέγχους, διασταυρώνοντας τα δηλωθέντα στοιχεία των ναυτικών πρακτόρων ή των εταιρειών κρουαζιέρας στην ηλεκτρονική εφαρμογή με τα επίσημα δεδομένα που τηρούνται σε κάθε διαθέσιμη δημόσια βάση.

Παράλληλα, οι Λιμενικές Αρχές έχουν εξουσιοδοτηθεί να προχωρούν σε ελέγχους των δηλώσεων με πληροφορίες που συγκεντρώνονται είτε από το ίδιο το κρουαζιερόπλοιο είτε απευθείας από τις εμπλεκόμενες εταιρείες. Σε περίπτωση μη καταβολής ή λανθασμένης καταβολής του τέλους, οι υπεύθυνοι ενημερώνονται και λαμβάνουν προθεσμία 30 ημερών για συμμόρφωση.

Εάν η προθεσμία παρέλθει χωρίς συμμόρφωση, το ποσό θεωρείται οφειλή προς το Δημόσιο, βεβαιώνεται στην αρμόδια ΔΟΥ ή ΚΕ.Β.ΕΙΣ της ΑΑΔΕ, και εγγράφεται στον ειδικό δημόσιο λογαριασμό (ΑΛΕ 1110827001).

Σε περιπτώσεις συστηματικής μη συμμόρφωσης, ο Υπουργός Ναυτιλίας μπορεί, κατόπιν σχετικής εισήγησης, να επιβάλει κύρωση προσωρινής απαγόρευσης αποβίβασης επιβατών για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα στα επόμενα λιμάνια προσέγγισης του κρουαζιερόπλοιου.

-Συνεργασία της Clia με την ελληνική κυβέρνηση-

Την ενεργή της συνεργασία με την ελληνική κυβέρνηση για την ομαλή εφαρμογή του νέου τέλους επιβατών κρουαζιέρας, που τίθεται σε ισχύ στις 21 Ιουλίου 2025, ανακοίνωσε η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA).

Το μέτρο, το οποίο προβλέπεται από Κοινή Υπουργική Απόφαση, αποσκοπεί στην ενίσχυση των λιμενικών και τουριστικών υποδομών της χώρας και στην αναβάθμιση δημοφιλών και αναδυόμενων προορισμών.

Παρά τις επιφυλάξεις της για τη χρονική συγκυρία ανακοίνωσης του μέτρου, η CLIA χαιρετίζει τη βούληση της ελληνικής κυβέρνησης να επανεπενδύσει τα έσοδα από το νέο τέλος υπέρ των τοπικών κοινωνιών.

Στο πλαίσιο αυτό, συγκροτείται Κοινή Ομάδα Εργασίας με τη συμμετοχή των υπουργείων Ναυτιλίας και Τουρισμού, με στόχο την τεχνική και λειτουργική υποστήριξη της εφαρμογής του μέτρου.

Η σχετική ανακοίνωση έρχεται σε συνέχεια επαφών υψηλού επιπέδου, με συμμετοχή του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης Κωστή Χατζηδάκη, του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλη Κικίλια και της Υπουργού Τουρισμού Όλγας Κεφαλογιάννη.

Σε δήλωσή του, ο Bud Darr, Εκτελεστικός Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της CLIA, υπογράμμισε ότι «ο κλάδος της κρουαζιέρας παραμένει δεσμευμένος στη μακροπρόθεσμη επιτυχία της Ελλάδας ως κορυφαίου παγκόσμιου τουριστικού προορισμού».

Αν και αναγνώρισε ότι η έναρξη του μέτρου μέσα στην τουριστική αιχμή δημιουργεί λειτουργικές προκλήσεις, επανέλαβε τη στήριξη της CLIA στην κοινή προσπάθεια και την έμφαση στη διαφανή επανεπένδυση των εσόδων σε υποδομές και τοπικές ανάγκες, προς όφελος της βιώσιμης ανάπτυξης της κρουαζιέρας στην Ελλάδα

-Επισυνάπτεται η ΚΥΑ για το τέλος-

AΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ