Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Εντός των χρονοδιαγραμμάτων τα έργα στο Τατόι – Αυτοψία Μενδώνη

Αυτοψία στα έργα που εκτελούν οι υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού στον ιστορικό πυρήνα του πρώην βασιλικού κτήματος στο Τατόι, συνολικού προϋπολογισμού 58.000.000 ευρώ, πραγματοποίησε η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, επικεφαλής πολυμελούς κλιμακίου του υπουργείου Πολιτισμού.

Όπως ενημερώνει σχετική ανακοίνωση του ΥΠΠΟ, η Λίνα Μενδώνη ενημερώθηκε διεξοδικά για την πορεία των έργων και έδωσε σαφείς οδηγίες για τη συνέχειά τους, προκειμένου το συνολικό έργο της αποκατάστασης, ανάδειξης και απόδοσης του κτήματος να ολοκληρωθεί με τον βέλτιστο τρόπο και εντός των προκαθορισμένων χρονοδιαγραμμάτων.

«Στο πλαίσιο των τακτικών αυτοψιών που διενεργούμε στο π. βασιλικό κτήμα Τατοΐου, εξετάσαμε ενδελεχώς την πορεία των έργων, που βρίσκονται σε εξέλιξη και δώσαμε οδηγίες για την πιστή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων ολοκλήρωσής τους. Είδαμε τα έργα αποκατάστασης που ολοκληρώθηκαν, εκείνα που συνεχίζονται, αλλά και εκείνα που χρειάζεται να επιταχυνθούν, ώστε να μην παρουσιάσουν αποκλίσεις στο χρονοδιάγραμμα της ολοκλήρωσής τους. Εξετάσαμε την πορεία κατασκευής των δικτύων υποδομών, τις εργασίες που αφορούν στον περιβάλλοντα χώρο των κτιρίων-μνημείων, ενώ διαπιστώσαμε τον ικανοποιητικό ρυθμό της καταγραφής, της τεκμηρίωσης και της συντήρησης των πολυποίκιλων συλλογών του κτήματος. Το έτος 2025, αποτελεί το χρονικό ορόσημο, για τα έργα της αποκατάστασης του ιστορικού πυρήνα του Τατοΐου, καθώς στο τέλος του ολοκληρώνονται και αποδίδονται στο κοινό οι βασικές μουσειακές υποδομές του. Η αποκατάσταση, η ανάδειξη και η λειτουργία του κτήματος, αποτελεί εμβληματικό έργο στο πλαίσιο του συνολικού αναπτυξιακού σχεδιασμού της κυβέρνησης και του υπουργείου Πολιτισμού», δήλωσε η Λίνα Μενδώνη.

Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, οι εργασίες εξελίσσονται ομαλά στα έργα αποκατάστασης του ανακτόρου, της κατασκευής των δικτύων υποδομών του και της διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου του. Παράλληλα, έχουν ολοκληρωθεί οι μουσειολογικές μελέτες και εξελίσσονται οι μουσειογραφικές. Την πορεία των έργων του ανακτόρου ακολουθούν και οι εργασίες για την αποκατάσταση και των κήπων, όπου πρόσφατα εγκαταστάθηκε ανάδοχος, με χρόνο ολοκλήρωσης το τέλος του 2025. Η υπουργός Πολιτισμού έδωσε οδηγία να εκπονηθούν άμεσα οι μελέτες αποκατάστασης του θερμοκηπίου και του παρακειμένου γηπέδου τένις, προκειμένου και αυτά να είναι έτοιμα έως το τέλος του επομένου έτους.

Ανάλογο είναι και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου αποκατάστασης του κτιρίου του νέου βουστασίου. Η μία πτέρυγα του προορίζεται για Μουσείο των οχημάτων-μνημείων της τ. βασιλικής οικογένειας, ενώ η άλλη θα είναι μουσείο αφιερωμένο στην αγροκτηνοτροφική παραγωγή του κτήματος. Οι σχετικές μουσειολογικές μελέτες έχουν ολοκληρωθεί. Παράλληλα, ο όροφος του νέου βουστασίου μετατρέπεται σε χώρο συνεδρίων και εκδηλώσεων.

Μετά την αποκατάσταση του παλαιού βουστασίου, εκεί θα φιλοξενηθεί το Μουσείο των βασιλικών αμαξών. Τα σημαντικά τεχνικά ζητήματα που ανέκυψαν κατά τη διάρκεια υλοποίησης του έργου επέβαλαν τη χρονική επέκταση των εργασιών, οι οποίες όμως πλέον εξελίσσονται ομαλά. Και για το παλαιό βουστάσιο η μουσειολογική και η μουσειογραφική μελέτη έχουν ολοκληρωθεί. Τα έργα αποκατάστασης στα κτήρια του συγκροτήματος «Στάθμευσης Οχημάτων» έχουν ολοκληρωθεί και αναμένεται να παραδοθούν προς χρήση το προσεχές φθινόπωρο.

Στα συγκεκριμένα κτήρια θα στεγαστούν επισκέψιμα εργαστήρια συντήρησης, ώστε ο επισκέπτης να μπορεί να παρακολουθεί τη διαδικασία αποκατάστασης αντικειμένων των συλλογών του κτήματος. Ένα εξ αυτών θα παραχωρηθεί στους προσκόπους, που σήμερα στεγάζονται στο Κατσιμίδι, και ένα δεύτερο θα φιλοξενήσει Πυροσβεστικό Σταθμό, απολύτως αναγκαίο να υπάρχει μέσα στο Τατόι.

Το προσεχές φθινόπωρο θα παραδοθούν προς πολιτιστική χρήση και τα ολοκληρωμένα κτήρια της οικίας Sturm, της οικίας φροντιστή, της οικίας αρχικηπουρού και των τηλεπικοινωνιών. Ολοκληρωμένο είναι πλέον και το κτίριο των μαγειρείων, το οποίο από τις αρχές του 2026, θα στεγάζει το εκδοτήριο εισιτηρίων των ανακτόρων, το βεστιάριο, το αναψυκτήριο και το γραφείο των υπευθύνων του μουσείου του ανακτόρου. Μέχρι τότε, προσωρινά θα φιλοξενεί έκθεση, με το σύνολο των μελετών και των έργων που πραγματοποιούνται στον ιστορικό πυρήνα του κτήματος Τατοΐου, παράλληλα με την οικία δασοφύλακα, που ήδη λειτουργεί ως Κέντρο Πληροφόρησης.

Για τρία κτήρια, το υπασπιστήριο, που θα λειτουργήσει ως γραφείο διοίκησης κτήματος, το χοιροστάσιο, που θα λειτουργήσει ως πωλητήριο αναμνηστικών ειδών, και το κτίριο εποχικών εργατών, που θα λειτουργήσει ως χώρος εκπαίδευσης μικρής κλίμακας και συνεργασίας με τα πανεπιστήμια, οι μελέτες αποκατάστασής τους έχουν ολοκληρωθεί και αναμένεται η ένταξή τους σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Τέλος, συνεχίζεται η συντήρηση και η αποκατάσταση των κινητών αντικειμένων της τ. βασιλικής οικογένειας, καθώς, επίσης, και η διαδικασία καταγραφής, τεκμηρίωσης, ψηφιοποίησης και συντήρησης των συλλογών του Τατοΐου.

Ε.Μ.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

News9live.com: Η Αλόννησος στους 9 καλύτερους προορισμούς του κόσμου με υποβρύχια μουσεία

Στα 9 σημαντικότερα υποβρύχια μουσεία του κόσμου κατατάσσεται το ναυάγιο της Περιστέρας στην Αλόννησο, σε έρευνα που παρουσίασε ο διεθνής ενημερωτικός ιστότοπος News9live.com. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα που επισκέπτονται εκατομμύρια ταξιδιώτες από Αμερική και Ασία, https://www.news9live.com/web-stories/knowledge/introducing-you-to-underwater-museums το υποβρύχιο μουσείο της Αλοννήσου είναι ένα από τα μεγαλύτερα και σπουδαιότερα αρχαία ναυάγια της Κλασικής περιόδου. Η λίστα συμπεριλαμβάνει υποβρύχια μουσεία από το Μεξικό, την Ισπανία, την Κύπρο, την Καραϊβική, την Ιορδανία, την Ιταλία, την Αυστραλία και το Ισραήλ. Σημειώνεται πως το ναυάγιο της Περιστέρας έχει θεωρηθεί το πιο αξιόλογο αρχαίο επισκέψιμο ναυάγιο του κόσμου. Με διαστάσεις 25 Χ 10 μέτρα περίπου, το πλοίο ήταν φορτωμένο με 4.000 αμφορείς και βυθίστηκε κατά την περίοδο 425-400 π.Χ.

«Η Αλόννησος είναι ένας προορισμός με μοναδικά σημεία ενδιαφέροντος που προσελκύει ταξιδιώτες από την Ελλάδα και πολλές χώρες του εξωτερικού. Η σπιτική φιλοξενία, το εύρος εναλλακτικών δραστηριοτήτων, τα εντυπωσιακά καταδυτικά σημεία, το μεγαλύτερο φυσικό θαλάσσιο Πάρκο της Μεσογείου, οι παραδεισένιες παραλίες, οι πανέμορφοι οικισμοί, το πράσινο της φύσης και οι επιλογές για ποιοτική διαμονή, καλό φαγητό, θαλάσσιες εκδρομές, activities, χαλάρωση και ήπια διασκέδαση είναι “συστατικά” για πραγματικές αποδράσεις από την καθημερινότητα», δήλωσε ο πρόεδρος της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου Αλοννήσου και τουριστικός πράκτορας Διογένης Θεοδώρου.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ανοιχτός για το κοινό σήμερα ο κήπος του Προεδρικού Μεγάρου-Μουσικό πρόγραμμα

Mε αφορμή τον εορτασμό της Ευρωπαϊκής Ημέρας Μουσικής, σήμερα Παρασκευή 21 Ιουνίου, ο κήπος του Προεδρικού Μεγάρου θα είναι ανοιχτός για το κοινό από τις 18:00

και η Παιδική Νεανική Συμφωνική Ορχήστρα της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών με την Παιδική Νεανική Χορωδία «Καλλιτεχνήματα» θα παρουσιάσουν στις 19:00 το πρόγραμμά τους με τίτλο «Η Ελλάδα τραγουδάει», ερμηνεύοντας έργα Μάνου Χατζιδάκι, Μίκη Θεοδωράκη και κλασσικής μουσικής.

Τη διεύθυνση της Ορχήστρας θα έχει η Νίνα Πατρικίδου, της Χορωδίας η Μαρία Μιχαλοπούλου, ενώ τα κείμενα και τη σκηνική παρουσία θα επιμεληθεί η Μάγδα Μαυρογιάννη.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Η εμβληματική δημιουργός Άννε Τερέζα Ντε Κέιρσμακερ επιστρέφει στο Ηρώδειο

Από τις σημαντικότερες μορφές του σύγχρονου χορού διεθνώς, η εμβληματική δημιουργός Άννε Τερέζα Ντε Κέιρσμακερ επιστρέφει στο Ηρώδειο μαζί με την ομάδα της, τη διάσημη Rosas, για να παρουσιάσει το «EXIT ABOVE – after the tempest» στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.

Αποκλειστικός χορηγός της παράστασης η Τράπεζα Πειραιώς, που εγκαινιάζει φέτος μια σημαντική συνεργασία με το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Η παράσταση θα πλαισιωθεί από ειδική εκδήλωση / στρογγυλή τράπεζα που διοργανώνουν το Φεστιβάλ και η Πειραιώς στις 3 Ιουλίου, στις 20:00, στον Χώρο Ε της Πειραιώς 260.

Το «EXIT ABOVE – after the tempest» είναι μια καταιγίδα κίνησης, μια εκρηκτική χορογραφία που συνδυάζει το βάδισμα με τα μπλουζ, με 13 performers επί σκηνής και ζωντανή μουσική. Με το μοναδικό της ταλέντο να χορογραφεί, η Ντε Κέιρσμακερ συνδέει στην παράσταση τον χορό με την ιστορία της δυτικής ποπ μουσικής.

Το έργο φωτίζει τον τρόπο που τα μπλουζ «δημιουργούν» την κοινότητα, την αίσθηση του «μαζί» με μια προσέγγιση πολυσυλλεκτική, ποικιλόμορφη και συμπεριληπτική. Οι performers, παρότι ξεχωρίζουν ως άτομα, παραμένουν συνεχώς «συνδεδεμένοι» είναι άλλωστε συνδημιουργοί του έργου. Με αυτόν τον τρόπο η καθημερινή πράξη του βαδίσματος μεταμορφώνεται σε μια απαιτητική χορογραφία που κατακλύζει βαθμιαία τη σκηνή με την εκρηκτική της ενέργεια.

Στο νέο της έργο, η Ντε Κέιρσμακερ επιστρατεύει τον μάγο του ήχου Ζαν-Μαρί Άερτς, την κρυστάλλινη φωνή και τη σαγηνευτική ερμηνεία της Μέσκερεμ Μέις, ανερχόμενης Φλαμανδής τραγουδοποιού αιθιοπικής καταγωγής, και τον Βραζιλιάνο χορευτή και κιθαρίστα των μπλουζ Κάρλος Γκάρμπιν. Έχοντας κάνει πρεμιέρα τον Μάιο του 2023, το «EXIT ABOVE» έχει διαγράψει θριαμβευτική πορεία σε όλα τα μεγάλα φεστιβάλ της Ευρώπης (Αβινιόν, Βιέννη, Ρώμη) και αποθεώνεται από τους κριτικούς.

Ποια είναι η Άννε Τερέζα Ντε Κέιρσμακερ

Από τη δεκαετία του 1980, που πρωτοεμφανίστηκε, η Άννε Τερέζα Ντε Κέιρσμακερ καθιερώθηκε ως ηγετική φυσιογνωμία του «νέου φλαμανδικού χορού» και εξελίχθηκε, μαζί με την ομάδα της, Rosas, σε εμβληματική μορφή της παγκόσμιας χορευτικής σκηνής.

Το ενδιαφέρον της για τη σχέση χορού και μουσικής ξεκινά από το πρώτο της έργο «Fase, Four Movements to the Music of Steve Reich» (1982) και εκφράζεται μέσα από έναν δυναμικό διάλογο που υπερβαίνει τον απλό αντικατοπτρισμό της μουσικής στη χορευτική δομή. Καθώς η σχέση αυτή εξελίσσεται στον χρόνο, η χορογράφος ενσωματώνει, συχνά πια, χορευτές και μουσικούς σε μια κοινή χορογραφική συνθήκη. Έχει χορογραφήσει με μοναδικό τρόπο έργα του Μπαχ, του Μότσαρτ και του Στιβ Ράιχ, μεταξύ άλλων.

Το 1995 η Ντε Κέιρσμακερ ίδρυσε το P.A.R.T.S., ένα από τα σημαντικότερα εκπαιδευτικά ιδρύματα για τον σύγχρονο χορό, το πρόγραμμα σπουδών του οποίου συνομιλεί διαρκώς με τη σύγχρονη καλλιτεχνική έρευνα και δημιουργία. Το 2014 τιμήθηκε με τον Χρυσό Λέοντα στην Μπιενάλε της Βενετίας για το σύνολο του έργου της.

Ν.Μπ.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ