Connect with us

AUTO

Ρωσία: Ο Πούτιν πήρε τον έλεγχο της μεγαλύτερης αντιπροσωπείας αυτοκινήτων

Ο πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν έθεσε σήμερα τη μεγαλύτερη αντιπροσωπεία αυτοκινήτων της Ρωσίας υπό προσωρινή κρατική διοίκηση, σε ένα βήμα στο οποίο το Κρεμλίνο είπε πως οδηγήθηκε από εμπορική λογική, όμως ο ιδρυτής της είπε πως έκανε τη χώρα να μοιάζει με χώρα μη κατάλληλη για επενδύσεις.

Η Rolf, η οποία ανήκει σε εταιρία (Delance Limited και Rolf Motors) με έδρα την Κύπρο και ιδρύθηκε από τον Ρώσο επιχειρηματία Σεργκέι Πετρόφ, ήταν μία από τις πρώτες αντιπροσωπείες αυτοκινήτων που δημιουργήθηκαν μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης.

Η αρπαγή της, η οποία ξεκίνησε με ένα διάταγμα που δημοσιεύθηκε σε κυβερνητικό ιστότοπο, πραγματοποιείται αφού η Μόσχα ανέλαβε τον προσωρινό έλεγχο φέτος αρκετών δυτικής ιδιοκτησίας περιουσιακών στοιχείων σε απάντηση για το πάγωμα ρωσικών περιουσιακών στοιχείων ή τις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στη Δύση.

Η δανική ζυθοποιία Carlsberg και ο γαλλικός κολοσσός γαλακτοκομικών προϊόντων Danone περιλαμβάνονται σε αυτά, όμως με τη Rolf, που πωλούσε παραδοσιακά μια ευρεία γκάμα ξένων αυτοκινήτων, είναι η πρώτη φορά που μια σημαντική επιχείρηση με δεσπόζουσα θέση στην Ρωσία χάνει την περιουσία της με αυτό τον τρόπο.

Ο Πετρόφ, που ζει στην Αυστρία, κατηγορείται από τις ρωσικές αρχές ότι μετέφερε παράνομα χρήματα στο εξωτερικό, κατηγορία την οποία αρνείται.

“Αυτό σχετίζεται μόνο με οικονομική σκοπιμότητα και συμμόρφωση με την τρέχουσα νομοθεσία της Ρωσικής Ομοσπονδίας και λαμβάνοντας υπόψη τη γνωστή διεθνή οικονομική κατάσταση που υπάρχει γύρω μας αυτή τη στιγμή”, δήλωσε ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ.

Η Rolf ήταν ρωσική εταιρία αλλά με ένα ιδιοκτησιακό σχήμα που περιελάμβανε εξωχώρια εταιρεία που απαιτούσε κρατική παρέμβαση, πρόσθεσε ο Πεσκόφ.

Η Rolf είπε πως ο Αλεξέι Γκουλιάεφ διορίστηκε νέος διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, με τη Σβετλάνα Βινογκράντοβα ως πρώτη αναπληρώτριά του.

Η προσωρινή διοίκηση δεν θα έχει αντίκτυπο στις επιχειρήσεις της Rolf, ανέφερε. Η ομοσπονδιακή υπηρεσία διαχείρισης περιουσίας Rosimushchestvo σκοπεύει να αναπτύξει τη Rolf και να βελτιώσει τη χρηματοοικονομική της επίδοση, πρόσθεσε η Rolf.

Ο Πετρόφ αποκάλεσε την κίνηση άλλο ένα πλήγμα στο επενδυτικό τοπίο της Ρωσίας, διερωτώμενος αν οιοσδήποτε επενδυτής από την Ασία, για παράδειγμα, θα ρισκάρει να αγοράσει μερίδια σε ρωσικά περιουσιακά στοιχεία.

“Προσωρινή σημαίνει μόνιμη (διοίκηση)”, δήλωσε ο Πετρόφ τηλεφωνικώς στο Reuters. “Το ξέραμε όλο αυτό ήδη. Οι τραπεζίτες μας το είχαν ήδη πει — θα σας θέσουν υπό εξωτερικό μάνατζμεντ”.

“Αυτό είναι πιθανόν προς το συμφέρον μίας από τις δομές που τώρα προσπαθούν να αγοράσουν (περιουσιακά στοιχεία)”, είπε ο Πετρόφ, αφήνοντας να εννοηθεί πως ο μηχανισμός χρησιμοποιείται ως κάλυμμα για αναδιανομή περιουσιακών στοιχείων.

“Οι άνθρωποι κάνουν συμφωνίες χρησιμοποιώντας πολιτικά κίνητρα”, πρόσθεσε.

“Αυτό έχει καταστροφικό αποτέλεσμα στον καθένα. Το κράτος είναι, κατά κανόνα, αναποτελεσματικό, ιδιαίτερα σε τέτοια πράγματα όπως η λιανική”.

Ο Πετρόφ ήταν ένας από τους ελάχιστους Ρώσους επιχειρηματίες που υπέγραψαν μια επιστολή το 2014 με την οποία επέκριναν τη ζημιά στις σχέσεις Ανατολής-Δύσης μετά την προσάρτηση από τη Ρωσία της ουκρανικής χερσονήσου της Κριμαίας.

Ρώσοι ερευνητές ξεκίνησαν έρευνα για τη Rolf το 2019, κατηγορώντας την για αγορά υπερτιμημένων μετοχών, μια κατηγορία που αρνηθηκε ο Πετρόφ και είπε πως μπορεί να είχε σχέση με τις πολιτικές απόψεις του.

Τον Σεπτέμβριο, πρώην στέλεχος της Rolf καταδικάστηκε σε φυλάκιση 8,5 ετών επειδή φέρεται να συμμετείχε σε μια συμφωνία παράνομης μεταφοράς κεφαλαίων στο εξωτερικό.

Επίσης, έχει εκδοθεί ένταλμα σύλληψης σε βάρος του Πετρόφ.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

AUTO

Συρρικνώνεται η ευρωπαϊκή αγορά των αυτοκινήτων

Δεν κρύβει την ανησυχία του για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Oliver Blume. Σε συνέντευξή του στην κυριακάτικη εφημερίδα Bild am Sonntag, ο Όλιβερ Μπλουμ, είπε ότι «η πίτα έχει γίνει μικρότερη και έχουμε περισσότερους καλεσμένους στο τραπέζι».

Το αφεντικό της VW ανησυχεί γιατί η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται εν μέσω σκληρότερου ανταγωνισμού, αναφέρει το Reuters.

Πρόγραμμα περικοπών

Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, ο οποίος πιέζει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για να εφαρμόσει ένα άνευ προηγουμένου πρόγραμμα περικοπών στην εγχώρια αγορά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε ότι απαιτείται αλλαγή στη στρατηγική επειδή η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται ενώ ο ανταγωνισμός αυξάνεται.

«Πωλούνται λιγότερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Την ίδια στιγμή, νέοι ανταγωνιστές από την Ασία πιέζουν δυναμικά στην αγορά», τόνισε.

Κλείνουν εργοστάσια

Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να κάνει ένα άνευ προηγουμένου βήμα στην 87χρονη ιστορία, να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία και να τερματίσει τις εγγυήσεις θέσεων εργασίας σε έξι από τα εργοστάσιά της, σε μια προσπάθεια να επιτύχει το σχέδιο μείωσης του κόστους κατά 10 δισ. ευρώ.

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εντείνει τα μέτρα μείωσης του κόστους που δεν αποκλείουν πλέον το κλείσιμο εργοστασίων ή τις απολύσεις στη Γερμανία. Αυτό έχει πυροδοτήσει κριτική και αντιστάσεις από πολιτικούς και εργατικά συνδικάτα.

Επίσης, οι 680.000 υπάλληλοι της VW σε όλο τον κόσμο, χάνουν το πρόγραμμα ασφάλειας της εργασίας που ισχύει από το 1994 και αποτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας μέχρι το 2029.

Σπύρος Ρέκκας

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών για αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Μια δύσκολη υπόθεση αποδεικνύεται η πώληση μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Αν και πριν λίγο καιρό η ζήτηση ήταν μικρή, εντούτοις αυτή το τελευταίο διάστημα έχει ανέβει αρκετά, ακολουθώντας μια σταθερά ανοδική πορεία.

Τον φετινό Ιανουάριο το μερίδιο πωλήσεων μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά κυμάνθηκε στο 4,01%. Από τότε τα πράγματα έχουν βελτιωθεί και τον φετινό Ιούνιο έφθασε στο 5,30%. Ποσοστό που αποτελεί το μεγαλύτερο που έχει σημειωθεί μέχρι σήμερα.

Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη. Ένας σημαντικός λόγος είναι οι αυξημένες τιμές πώλησης, αλλά και τα γνωστά προβλήματα των ηλεκτρικών πρώτης γενιάς που ήταν η μικρή αυτονομία. Σε αυτή την εξίσωση θα πρέπει να βάλουμε και την έλλειψη υποδομών φόρτισης που αποτελεί πρόβλημα όχι μόνο για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για τα καινούρια.

Το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων καταγράφεται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ηλικίας έως τεσσάρων ετών. Είναι και αυτά που φέρουν καλύτερη τεχνολογία, αλλά έχουν και αρκετά μεγάλες αυτονομίες. Τα συγκεκριμένα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά BEV αύξησαν τον Ιούνιο το μερίδιο αγοράς τους κατά 36,7% σε σχέση με τον φετινό Ιανουάριο, δείχνοντας παράλληλα την τάση και την στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών προς τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, σε προληπτικό έλεγχο στα διόδια των Μεγάρων

Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, ενώ στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων. Αυτά ήταν μερικά από τα συμπεράσματα που βγήκαν κατά τη διάρκεια ελέγχων που πραγματοποίησαν σε εκατοντάδες τυχαία διερχόμενα αυτοκίνητα στον σταθμό διοδίων των Μεγάρων, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» σε συνεργασία με την «Ολυμπία Οδό», στην καθιερωμένη δράση ενημέρωσης των οδηγών «Pit Stop για την Οδική Ασφάλεια».

Κατά τη διάρκεια της δράσης στελέχη των δύο οργανισμών και εθελοντές, πραγματοποίησαν σύντομους οπτικούς ελέγχους στα ελαστικά, τα φώτα, τους υαλοκαθαριστήρες των οχημάτων που μετείχαν στην έρευνα, ενώ παράλληλα έδωσαν συμβουλές για την ασφαλή φόρτωση και υπενθύμισαν τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας που πρέπει να υπάρχει μέσα στο όχημα (τρίγωνο, κιβώτιο πρώτων βοηθειών, πυροσβεστήρα και ανακλαστικό γιλέκο).

Ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που ελέγχθηκαν ήταν 9,3 έτη, όταν η μέση ηλικία του στόλου στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερη από 17 έτη, ενώ στο 28,6 % των περιπτώσεων σημειώθηκαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών που στην πλειονότητα τους όμως δεν ήταν σοβαρές.

Στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων, ενώ σχεδόν όλοι οι οδηγοί ήταν προετοιμασμένοι για να ταξιδέψουν έχοντας φροντίσει για την περιοδική συντήρηση του αυτοκινήτου τους.

Στην πλειοψηφία τους οι οδηγοί είχαν μαζί τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας (πυροσβεστήρα, φαρμακείο, προειδοποιητικό τρίγωνο). Το 14,3% όμως αυτών δεν είχαν ανακλαστικό γιλέκο ή κιβώτιο πρώτων βοηθειών και το 7,1% τρίγωνο ή πυροσβεστήρα στο αυτοκίνητό τους. Όλα τα οχήματα είχαν ασφαλιστήριο και το 92,9% είχε περάσει ΚΤΕΟ.

Στο 28,6% των αυτοκινήτων διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν ελεύθερες αποσκευές εντός της καμπίνας. Έτσι, δόθηκαν συμβουλές για την ορθή τοποθέτηση των αποσκευών μόνο στο χώρο αποσκευών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Επιπλέον οι συμμετέχοντες στη δράση είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν με άμεσο και βιωματικό τρόπο την αναγκαιότητα χρήσης της ζώνης για όλους τους επιβάτες, δοκιμάζοντας τον προσομοιωτή πρόσκρουσης του Ινστιτούτου που βρίσκονταν στο σημείο. Επίσης σε ειδικό σταθμό ενημέρωσης δίνονταν πληροφορίες από εξειδικευμένο προσωπικό για την ορθή και ασφαλή χρήση των παιδικών καθισμάτων και για την ασφαλή μεταφορά των παιδιών με το αυτοκίνητο. Στο σημείο αυτό να αναφερθεί ότι τα βρέφη/παιδιά θα πρέπει να κάθονται σε κατάλληλο παιδικό κάθισμα μέχρι να φτάσουν σε ύψος τα 150 εκ. όταν μεταφέρονται ως επιβάτες.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ