Connect with us

AUTO

Ρωσία: Ο Πούτιν πήρε τον έλεγχο της μεγαλύτερης αντιπροσωπείας αυτοκινήτων

Ο πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν έθεσε σήμερα τη μεγαλύτερη αντιπροσωπεία αυτοκινήτων της Ρωσίας υπό προσωρινή κρατική διοίκηση, σε ένα βήμα στο οποίο το Κρεμλίνο είπε πως οδηγήθηκε από εμπορική λογική, όμως ο ιδρυτής της είπε πως έκανε τη χώρα να μοιάζει με χώρα μη κατάλληλη για επενδύσεις.

Η Rolf, η οποία ανήκει σε εταιρία (Delance Limited και Rolf Motors) με έδρα την Κύπρο και ιδρύθηκε από τον Ρώσο επιχειρηματία Σεργκέι Πετρόφ, ήταν μία από τις πρώτες αντιπροσωπείες αυτοκινήτων που δημιουργήθηκαν μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης.

Η αρπαγή της, η οποία ξεκίνησε με ένα διάταγμα που δημοσιεύθηκε σε κυβερνητικό ιστότοπο, πραγματοποιείται αφού η Μόσχα ανέλαβε τον προσωρινό έλεγχο φέτος αρκετών δυτικής ιδιοκτησίας περιουσιακών στοιχείων σε απάντηση για το πάγωμα ρωσικών περιουσιακών στοιχείων ή τις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στη Δύση.

Η δανική ζυθοποιία Carlsberg και ο γαλλικός κολοσσός γαλακτοκομικών προϊόντων Danone περιλαμβάνονται σε αυτά, όμως με τη Rolf, που πωλούσε παραδοσιακά μια ευρεία γκάμα ξένων αυτοκινήτων, είναι η πρώτη φορά που μια σημαντική επιχείρηση με δεσπόζουσα θέση στην Ρωσία χάνει την περιουσία της με αυτό τον τρόπο.

Ο Πετρόφ, που ζει στην Αυστρία, κατηγορείται από τις ρωσικές αρχές ότι μετέφερε παράνομα χρήματα στο εξωτερικό, κατηγορία την οποία αρνείται.

“Αυτό σχετίζεται μόνο με οικονομική σκοπιμότητα και συμμόρφωση με την τρέχουσα νομοθεσία της Ρωσικής Ομοσπονδίας και λαμβάνοντας υπόψη τη γνωστή διεθνή οικονομική κατάσταση που υπάρχει γύρω μας αυτή τη στιγμή”, δήλωσε ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ.

Η Rolf ήταν ρωσική εταιρία αλλά με ένα ιδιοκτησιακό σχήμα που περιελάμβανε εξωχώρια εταιρεία που απαιτούσε κρατική παρέμβαση, πρόσθεσε ο Πεσκόφ.

Η Rolf είπε πως ο Αλεξέι Γκουλιάεφ διορίστηκε νέος διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, με τη Σβετλάνα Βινογκράντοβα ως πρώτη αναπληρώτριά του.

Η προσωρινή διοίκηση δεν θα έχει αντίκτυπο στις επιχειρήσεις της Rolf, ανέφερε. Η ομοσπονδιακή υπηρεσία διαχείρισης περιουσίας Rosimushchestvo σκοπεύει να αναπτύξει τη Rolf και να βελτιώσει τη χρηματοοικονομική της επίδοση, πρόσθεσε η Rolf.

Ο Πετρόφ αποκάλεσε την κίνηση άλλο ένα πλήγμα στο επενδυτικό τοπίο της Ρωσίας, διερωτώμενος αν οιοσδήποτε επενδυτής από την Ασία, για παράδειγμα, θα ρισκάρει να αγοράσει μερίδια σε ρωσικά περιουσιακά στοιχεία.

“Προσωρινή σημαίνει μόνιμη (διοίκηση)”, δήλωσε ο Πετρόφ τηλεφωνικώς στο Reuters. “Το ξέραμε όλο αυτό ήδη. Οι τραπεζίτες μας το είχαν ήδη πει — θα σας θέσουν υπό εξωτερικό μάνατζμεντ”.

“Αυτό είναι πιθανόν προς το συμφέρον μίας από τις δομές που τώρα προσπαθούν να αγοράσουν (περιουσιακά στοιχεία)”, είπε ο Πετρόφ, αφήνοντας να εννοηθεί πως ο μηχανισμός χρησιμοποιείται ως κάλυμμα για αναδιανομή περιουσιακών στοιχείων.

“Οι άνθρωποι κάνουν συμφωνίες χρησιμοποιώντας πολιτικά κίνητρα”, πρόσθεσε.

“Αυτό έχει καταστροφικό αποτέλεσμα στον καθένα. Το κράτος είναι, κατά κανόνα, αναποτελεσματικό, ιδιαίτερα σε τέτοια πράγματα όπως η λιανική”.

Ο Πετρόφ ήταν ένας από τους ελάχιστους Ρώσους επιχειρηματίες που υπέγραψαν μια επιστολή το 2014 με την οποία επέκριναν τη ζημιά στις σχέσεις Ανατολής-Δύσης μετά την προσάρτηση από τη Ρωσία της ουκρανικής χερσονήσου της Κριμαίας.

Ρώσοι ερευνητές ξεκίνησαν έρευνα για τη Rolf το 2019, κατηγορώντας την για αγορά υπερτιμημένων μετοχών, μια κατηγορία που αρνηθηκε ο Πετρόφ και είπε πως μπορεί να είχε σχέση με τις πολιτικές απόψεις του.

Τον Σεπτέμβριο, πρώην στέλεχος της Rolf καταδικάστηκε σε φυλάκιση 8,5 ετών επειδή φέρεται να συμμετείχε σε μια συμφωνία παράνομης μεταφοράς κεφαλαίων στο εξωτερικό.

Επίσης, έχει εκδοθεί ένταλμα σύλληψης σε βάρος του Πετρόφ.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

AUTO

ΕΛ.ΑΣ: «Αυτό το Πάσχα βάφουμε κόκκινα μόνο τα αβγά» – Το μήνυμα για την οδική ασφάλεια

Το δικό της μήνυμα για ασφαλή οδήγηση και τις ημέρες του Πάσχα – με αφορμή και την έξοδο των εκρομέων-, μεταδίδει η Ελληνική Αστυνομία με ένα χαρακτηριστικό σποτ.

To ιδιαίτερο αυτό βίντεο ανέβηκε σήμερα (17.04.2025) στα social media της ΕΛ.ΑΣ. και μέσω αυτού, περνά το μήνυμα για την οδική ασφάλεια.

Στο βίντεο, ένας παρουσιαστής περιγράφει τη μαζική έξοδο των εκδρομέων για το Πάσχα, τονίζοντας την ανάγκη για προσεκτική οδήγηση και υπευθυνότητα στον δρόμο.

Το μήνυμα με το οποίο κλείνει το βίντεο είναι:

«Αυτό το Πάσχα βάφουμε κόκκινα μόνο τα αβγά», τονίζοντας τη σημασία της ασφάλειας στους δρόμους.

NEWSIT

ΕΛ.ΑΣ: «Αυτό το Πάσχα βάφουμε κόκκινα μόνο τα αβγά» – Το μήνυμα για την οδική ασφάλεια

Continue Reading

AUTO

Έρευνα για τα τροχαία: Σχεδόν οι μισοί Έλληνες παραδέχονται ότι οδηγούν με το ένα χέρι στο κινητό και το άλλο στο τιμόνι

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία έρευνας για την οδική συμπεριφορά των Ελλήνων και τις κύριες αιτίες των τροχαίων στη χώρα μας, με περίπου τους μισούς οδηγούς να δηλώνουν πως κατά τη διάρκεια της οδήγησης χρησιμοποιούν το κινητό τους.

Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα της πανελλαδικής έρευνας της Palmos Analysis που παρουσιάστηκε στην ΕΡΤ, το 47% των οδηγών παραδέχεται πως είναι στο τιμόνι με το κινητό στο χέρι, ενώ κύρια αιτία για την πρόκληση των τροχαίων δυστυχημάτων εκτιμούν πως είναι η οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ.

Την ίδια στιγμή, η συντριπτική πλειοψηφία τάσσεται υπέρ της μείωσης των υφιστάμενων ορίων ταχύτητας εντός κατοικημένων περιοχών, όπως και της τοποθέτησης καμερών στους κεντρικούς οδικούς άξονες για την καταγραφή των τροχαίων παραβάσεων και την επιβολή προστίμων.

Αναλυτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το 87% δηλώνει ότι χρησιμοποιεί πάντα ζώνη ασφαλείας ή κράνος.

Πίνακας με στατιστικά στοιχεία

Περίπου οι μισοί (47%) παραδέχονται ότι οδηγούν με το κινητό στο χέρι, είτε πάντα (1%), είτε συχνά (4%), είτε μερικές φορές (16%), είτε σπάνια (26%). Το 58% αναφέρει ότι οδηγεί κάνοντας χρήση κινητού μέσω Bluetooth (πάντα 14%, συχνά 15%, μερικές φορές 16%, σπάνια 12%).

Το 65% των οδηγών παραδέχεται ότι οδηγεί με ταχύτητα πάνω από το επιτρεπόμενο όριο (πάντα 1%, συχνά 5%, μερικές φορές 34%, σπάνια 25%) και ένας στους πέντε (20%) παραδέχεται ότι οδηγούν μετά από κατανάλωση αλκοόλ (συχνά 1%, μερικές φορές 4%, σπάνια 15%).

Πίνακας με στατιστικά στοιχεία

Το 20% παραδέχεται ότι περνάει με κόκκινο φανάρι και το ίδιο ποσοστό λέει ότι αφήνει κάποιον χωρίς δίπλωμα να οδηγεί.

Πίνακας με τις αιτίες των τροχαίων

Τα κύρια αίτια τροχαίων

Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ θεωρείται από τη μεγάλη πλειοψηφία των ερωτηθέντων η κύρια αιτία για τα τροχαία δυστυχήματα στη χώρα μας (64% μεταξύ όσων οδηγούν κάποιο όχημα και 73% μεταξύ όσων δεν οδηγούν).

Ακολουθούν η υπερβολική ταχύτητα (49% και 55% αντίστοιχα), η χρήση κινητού κατά την οδήγηση (33% και 29% αντίστοιχα), ενώ αρκετά χαμηλότερα αναφέρονται η κακή κατάσταση του οδικού δικτύου (17% και 18% αντίστοιχα), η ελλιπής/χαλαρή αστυνόμευση και η ατιμωρησία (16% και 9% αντίστοιχα), η κακή κατάσταση των οχημάτων (4% και 3% αντίστοιχα) και η ελλιπής σήμανση/σηματοδότηση (4% και 2% αντίστοιχα).

Πίνακας με τις αιτίες των τροχαίων

Μεταξύ όσων οδηγούν, η βελτίωση της εκπαίδευσης των οδηγών καταγράφεται ως ο πιο ενδεδειγμένος τρόπος για να μειωθούν τα τροχαία στη χώρα μας (46%), ενώ όσοι δεν οδηγούν προκρίνουν την αυστηροποίηση των ποινών για τις τροχαίες παραβάσεις (49%). Μεταξύ των οδηγών ακολουθούν οι συχνότεροι έλεγχοι/αστυνόμευση (44%), η αυστηροποίηση των ποινών για τις τροχαίες παραβάσεις (41%), η βελτίωση του οδικού δικτύου και της σήμανσης (31%), η μείωση των ορίων ταχύτητας (14%) και η καθιέρωση κινήτρων για την ανανέωση του στόλου των οχημάτων (9%).

Πίνακας με πληροφορίες

NEWSIT
https://www.newsit.gr/ellada/ereyna-gia-ta-troxaia-sxedon-oi-misoi-ellines-paradexontai-oti-odigoun-me-to-ena-xeri-sto-kinito-kai-to-allo-sto-timoni/4349242/
Continue Reading

AUTO

Περίπου 1.291.000 άνθρωποι τραυματίζονται ετησίως από οδικές συγκρούσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Περίπου 1.291.000 άνθρωποι τραυματίζονται ετησίως από οδικές συγκρούσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με τους 141.000 από αυτούς τους τραυματισμούς να είναι σοβαροί. Αυτά αναφέρει έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών, η οποία υπογραμμίζει ότι η πρόοδος στη μείωση των σοβαρών και ελαφρών τραυματισμών υστερεί σε σχέση με τη μείωση των θανάτων από τροχαίες συγκρούσεις. Οι σοβαροί τραυματισμοί στα 24 κράτη μέλη της ΕΕ μειώθηκαν κατά 13% μεταξύ 2013 και 2023, ποσοστό που είναι μικρότερο σε σχέση με τη μείωση κατά 16% των θανάτων στους δρόμους. Παράλληλα η έκθεση επισημαίνει ότι το μέγεθος της μείωσης κατά την περίοδο 2013-2023 απέχει πολύ από το στόχο να επιτευχθεί μείωση 50% στη δεκαετία 2020-2030. Όλα αυτά όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει ως στόχο τη μείωση των σοβαρών τραυματισμών κατά 50% μεταξύ 2020 και 2030.

Στην πραγματικότητα αυτός ο αριθμός είναι μεγαλύτερος, λόγω της μη αξιοποίησης στοιχείων στη συλλογή δεδομένων. Σύμφωνα με νέα έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών οι περισσότερες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις αποτυγχάνουν να βελτιώσουν σημαντικά την οδική ασφάλεια, εν μέρει λόγω της ελλιπούς εικόνας του αριθμού των τραυματιών στους δρόμους και της έλλειψης στοιχείων για το πού και πότε συνέβησαν τα οδικά συμβάντα.

Τα περισσότερα επίσημα στατιστικά στοιχεία συγκεντρώνονται από τις αναφορές της αστυνομίας, ενώ σπάνια καταγράφονται τραυματισμοί που αφορούν σε πεζούς και ποδηλάτες. Αν και τα νοσοκομεία συλλέγουν τα δικά τους δεδομένα, σήμερα δεν υπάρχει μια ολοκληρωμένη εικόνα των τραυματισμών.

Στην Τσεχία, σύμφωνα με τη βάση δεδομένων της αστυνομίας και το δημόσιο σύστημα υγείας, καταγράφεται μόνο το 43% των τραυματισμών. Μελέτη στην Ολλανδία διαπίστωσε ότι υπήρχε αστυνομικό αρχείο για το 65% όσων τραυματίστηκαν σοβαρά σε σύγκρουση με εμπλεκόμενο αυτοκίνητο. «Καθημερινά, σε όλη την Ευρώπη, εκατοντάδες άνθρωποι τραυματίζονται σοβαρά στους δρόμους μας. Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής υποτιμούν τόσο την κλίμακα του προβλήματος όσο και τον αντίκτυπο που μπορεί να έχουν αυτοί οι τραυματισμοί. Οι εθνικές κυβερνήσεις πρέπει να εργαστούν πιο σκληρά για να βελτιώσουν την καταγραφή των τραυματιών. Έτσι υπάρχει μια παραπλανητική εικόνα των τραυματισμών από τροχαίες συγκρούσεις», αναφέρει η διευθύντρια έργων στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών, Jenny Carson.

Η έκθεση, τέλος, αναφέρει ότι θα πρέπει οι ηγέτες να αναλαμβάνουν την ευθύνη, να διασφαλίζουν τη διαφάνεια, να εγγυώνται την χρηματοδότηση και να βελτιώνουν τη συλλογή δεδομένων, καθώς και να αναπτύσσουν συνεργασίες. Οφείλουν επίσης να διαχειριστούν τις ταχύτητες των οχημάτων σε επίπεδα κατάλληλα για το οδικό περιβάλλον και των ευάλωτων χρηστών των οδών, να σχεδιάσουν και να συντηρήσουν τις υποδομές, να προωθήσουν τις τεχνολογίες ασφάλειας οχημάτων που αποτρέπουν τις συγκρούσεις και προστατεύουν τους επιβάτες και τους ευάλωτους χρήστες της οδού σε περίπτωση σύγκρουσης και να ενθαρρύνουν την υπεύθυνη συμπεριφορά, μέσω της εκπαίδευσης και της ενημέρωσης.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ