Connect with us

AUTO

Οι αλλαγές στο αυτοκίνητο τον χειμώνα που μπορούν να επηρεάσουν τη σωστή λειτουργία του

Όταν o καιρός είναι κρύος, έχει χιόνι, χιονόνερο ή πάγο, βρέχει και έχει χαμηλές θερμοκρασίες, η οδήγηση θα πρέπει να γίνεται με πολύ μεγάλη προσοχή. Ο χειμωνιάτικος καιρός μπορεί να προκαλέσει εξαιρετικά επικίνδυνες συνθήκες οδήγησης και φυσικά να αποτελέσει αιτία σοβαρών ατυχημάτων.

Τις κρύες ημέρες του χειμώνα μπορούν να σημειωθούν αλλαγές στο αυτοκίνητο που θα πρέπει ο οδηγός να εντοπίσει άμεσα και να τις αντιμετωπίσει με τον καλύτερο δυνατόν τρόπο.

Όσο η εξωτερική θερμοκρασία πέφτει, τόσο μειώνετε η πίεση των ελαστικών. Ο οδηγός θα πρέπει να βεβαιωθεί ότι κάθε ελαστικό έχει τη σωστή πίεση που ορίζει ο κατασκευαστής και η οποία αναφέρεται στο εγχειρίδιο του οχήματος. Το ελαστικό σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να φθάσει την πίεση που αναγράφει στα πλάγια, καθώς αυτή είναι η μέγιστη πίεση που μπορεί να κρατήσει το ελαστικό, όχι η συνιστώμενη πίεση. Θα πρέπει να επιθεωρούμε τα ελαστικά τουλάχιστον μία φορά το μήνα και πριν από μεγάλα ταξίδια. Είναι καλύτερο ο οδηγός να ελέγχει τα ελαστικά όταν είναι κρύα και όχι κατά τη διάρκεια ταξιδιού. Παράλληλα, θα πρέπει να κοιτάει και την ηλικία του ελαστικού. Ορισμένοι κατασκευαστές οχημάτων συνιστούν την αντικατάσταση των ελαστικών κάθε έξι χρόνια ανεξάρτητα από τη χρήση. Πρέπει να ψάξουμε για τυχόν αστοχίες του ελαστικού, κοψίματα, τρυπήματα, εξογκώματα, γρατζουνιές, σκισμές ή χτυπήματα.

Τα παιδικά καθίσματα αυτοκινήτου είναι ένα άλλο σημείο αναφοράς που χρήζει της προσοχής του οδηγού. Σε κρύες συνθήκες, οι γονείς συνήθως ντύνουν τα παιδιά τους με χονδρά ρούχα. Όμως αυτά επηρεάζουν τη σωστή εφαρμογή της ζώνης, ώστε να μην είναι πάντα βολική για το παιδί. Επίσης, ο γονέας θα πρέπει να βεβαιωθεί ότι τα καθίσματα αυτοκινήτου και τα βοηθητικά καθίσματα έχουν τοποθετηθεί σωστά και ότι όλα τα παιδιά βρίσκονται στο σωστό κάθισμα για την ηλικία και το μέγεθός τους.

Όταν πέφτει η θερμοκρασία, πέφτει και η ισχύς της μπαταρίας. Σε κρύο καιρό, οι κινητήρες βενζίνης και ντίζελ απαιτούν περισσότερη ισχύ μπαταρίας για να ξεκινήσουν και η αυτονομία οδήγησης των ηλεκτρικών και υβριδικών-ηλεκτρικών οχημάτων μειώνεται αισθητά. Αυτός είναι ο κύριος λόγος που, στην πρώτη περίπτωση, στις κρύες ημέρες, οι μπαταρίες δεν μπορούν να εκκινήσουν τα αυτοκίνητα και χρειάζονται αλλαγή.

Ο οδηγός παράλληλα θα πρέπει να εξοικειωθεί με τις τεχνολογίες ασφαλείας του οχήματος και την απόδοσή του σε χειμερινές συνθήκες. Εάν το όχημα διαθέτει σύστημα αντιμπλοκαρίσματος φρένων πρέπει να το μάθει ο οδηγός να το χρησιμοποιεί σωστά. Τα συστήματα αντιμπλοκαρίσματος φρένων αποτρέπουν το μπλοκάρισμα των τροχών σας, κατά το φρενάρισμα. Αν δεν έχει, τότε οι οδηγοί θα πρέπει να είναι σε θέση να γνωρίζουν τον τρόπο που αντιδρά το αυτοκίνητό τους σε ένα βίαιο φρενάρισμα.

Λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών τον χειμώνα, ο οδηγός θα πρέπει να φροντίζει να είναι σε καλή κατάσταση τα πατάκια του. Τα ακατάλληλα τοποθετημένα πατάκια θα μπορούσαν να επηρεάσουν τη λειτουργία του γκαζιού ή του πεντάλ του φρένου, αυξάνοντας τον κίνδυνο ατυχήματος.

Τέλος, αντιπαγωτικό στο δοχείο για το νερό που προορίζεται για το παρμπρίζ και παραφλού στο ψυγείο θα βοηθήσουν τον οδηγό να έχει καλή ορατότητα κατά τη διάρκεια της οδήγησης σε ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες, στη πρώτη περίπτωση και σωστή λειτουργία του κινητήρα σε θερμοκρασίες κάτω του μηδενός, στη δεύτερη περίπτωση.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

AUTO

Συρρικνώνεται η ευρωπαϊκή αγορά των αυτοκινήτων

Δεν κρύβει την ανησυχία του για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Oliver Blume. Σε συνέντευξή του στην κυριακάτικη εφημερίδα Bild am Sonntag, ο Όλιβερ Μπλουμ, είπε ότι «η πίτα έχει γίνει μικρότερη και έχουμε περισσότερους καλεσμένους στο τραπέζι».

Το αφεντικό της VW ανησυχεί γιατί η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται εν μέσω σκληρότερου ανταγωνισμού, αναφέρει το Reuters.

Πρόγραμμα περικοπών

Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, ο οποίος πιέζει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για να εφαρμόσει ένα άνευ προηγουμένου πρόγραμμα περικοπών στην εγχώρια αγορά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε ότι απαιτείται αλλαγή στη στρατηγική επειδή η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται ενώ ο ανταγωνισμός αυξάνεται.

«Πωλούνται λιγότερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Την ίδια στιγμή, νέοι ανταγωνιστές από την Ασία πιέζουν δυναμικά στην αγορά», τόνισε.

Κλείνουν εργοστάσια

Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να κάνει ένα άνευ προηγουμένου βήμα στην 87χρονη ιστορία, να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία και να τερματίσει τις εγγυήσεις θέσεων εργασίας σε έξι από τα εργοστάσιά της, σε μια προσπάθεια να επιτύχει το σχέδιο μείωσης του κόστους κατά 10 δισ. ευρώ.

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εντείνει τα μέτρα μείωσης του κόστους που δεν αποκλείουν πλέον το κλείσιμο εργοστασίων ή τις απολύσεις στη Γερμανία. Αυτό έχει πυροδοτήσει κριτική και αντιστάσεις από πολιτικούς και εργατικά συνδικάτα.

Επίσης, οι 680.000 υπάλληλοι της VW σε όλο τον κόσμο, χάνουν το πρόγραμμα ασφάλειας της εργασίας που ισχύει από το 1994 και αποτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας μέχρι το 2029.

Σπύρος Ρέκκας

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών για αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Μια δύσκολη υπόθεση αποδεικνύεται η πώληση μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Αν και πριν λίγο καιρό η ζήτηση ήταν μικρή, εντούτοις αυτή το τελευταίο διάστημα έχει ανέβει αρκετά, ακολουθώντας μια σταθερά ανοδική πορεία.

Τον φετινό Ιανουάριο το μερίδιο πωλήσεων μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά κυμάνθηκε στο 4,01%. Από τότε τα πράγματα έχουν βελτιωθεί και τον φετινό Ιούνιο έφθασε στο 5,30%. Ποσοστό που αποτελεί το μεγαλύτερο που έχει σημειωθεί μέχρι σήμερα.

Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη. Ένας σημαντικός λόγος είναι οι αυξημένες τιμές πώλησης, αλλά και τα γνωστά προβλήματα των ηλεκτρικών πρώτης γενιάς που ήταν η μικρή αυτονομία. Σε αυτή την εξίσωση θα πρέπει να βάλουμε και την έλλειψη υποδομών φόρτισης που αποτελεί πρόβλημα όχι μόνο για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για τα καινούρια.

Το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων καταγράφεται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ηλικίας έως τεσσάρων ετών. Είναι και αυτά που φέρουν καλύτερη τεχνολογία, αλλά έχουν και αρκετά μεγάλες αυτονομίες. Τα συγκεκριμένα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά BEV αύξησαν τον Ιούνιο το μερίδιο αγοράς τους κατά 36,7% σε σχέση με τον φετινό Ιανουάριο, δείχνοντας παράλληλα την τάση και την στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών προς τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, σε προληπτικό έλεγχο στα διόδια των Μεγάρων

Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, ενώ στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων. Αυτά ήταν μερικά από τα συμπεράσματα που βγήκαν κατά τη διάρκεια ελέγχων που πραγματοποίησαν σε εκατοντάδες τυχαία διερχόμενα αυτοκίνητα στον σταθμό διοδίων των Μεγάρων, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» σε συνεργασία με την «Ολυμπία Οδό», στην καθιερωμένη δράση ενημέρωσης των οδηγών «Pit Stop για την Οδική Ασφάλεια».

Κατά τη διάρκεια της δράσης στελέχη των δύο οργανισμών και εθελοντές, πραγματοποίησαν σύντομους οπτικούς ελέγχους στα ελαστικά, τα φώτα, τους υαλοκαθαριστήρες των οχημάτων που μετείχαν στην έρευνα, ενώ παράλληλα έδωσαν συμβουλές για την ασφαλή φόρτωση και υπενθύμισαν τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας που πρέπει να υπάρχει μέσα στο όχημα (τρίγωνο, κιβώτιο πρώτων βοηθειών, πυροσβεστήρα και ανακλαστικό γιλέκο).

Ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που ελέγχθηκαν ήταν 9,3 έτη, όταν η μέση ηλικία του στόλου στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερη από 17 έτη, ενώ στο 28,6 % των περιπτώσεων σημειώθηκαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών που στην πλειονότητα τους όμως δεν ήταν σοβαρές.

Στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων, ενώ σχεδόν όλοι οι οδηγοί ήταν προετοιμασμένοι για να ταξιδέψουν έχοντας φροντίσει για την περιοδική συντήρηση του αυτοκινήτου τους.

Στην πλειοψηφία τους οι οδηγοί είχαν μαζί τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας (πυροσβεστήρα, φαρμακείο, προειδοποιητικό τρίγωνο). Το 14,3% όμως αυτών δεν είχαν ανακλαστικό γιλέκο ή κιβώτιο πρώτων βοηθειών και το 7,1% τρίγωνο ή πυροσβεστήρα στο αυτοκίνητό τους. Όλα τα οχήματα είχαν ασφαλιστήριο και το 92,9% είχε περάσει ΚΤΕΟ.

Στο 28,6% των αυτοκινήτων διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν ελεύθερες αποσκευές εντός της καμπίνας. Έτσι, δόθηκαν συμβουλές για την ορθή τοποθέτηση των αποσκευών μόνο στο χώρο αποσκευών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Επιπλέον οι συμμετέχοντες στη δράση είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν με άμεσο και βιωματικό τρόπο την αναγκαιότητα χρήσης της ζώνης για όλους τους επιβάτες, δοκιμάζοντας τον προσομοιωτή πρόσκρουσης του Ινστιτούτου που βρίσκονταν στο σημείο. Επίσης σε ειδικό σταθμό ενημέρωσης δίνονταν πληροφορίες από εξειδικευμένο προσωπικό για την ορθή και ασφαλή χρήση των παιδικών καθισμάτων και για την ασφαλή μεταφορά των παιδιών με το αυτοκίνητο. Στο σημείο αυτό να αναφερθεί ότι τα βρέφη/παιδιά θα πρέπει να κάθονται σε κατάλληλο παιδικό κάθισμα μέχρι να φτάσουν σε ύψος τα 150 εκ. όταν μεταφέρονται ως επιβάτες.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ