Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Τα περί vegetarian κακού λύκου και άλλα fake news σε παραμύθια, ερευνά ντετέκτιβ σε παράσταση του ΚΘΒΕ

Η θεωρία ότι ο Ηρακλής είχε και 13ο άθλο που δεν κατάφερε να ολοκληρώσει, έρχεται συμπληρωματικά στις πληροφορίες που θέλουν την Ωραία Κοιμωμένη να έχει ξυπνήσει και τον Κακό Λύκο να έχει αλλάξει διατροφικές συνήθειες και να έχει γίνει vegan. Ποιος όμως θα επιβεβαιώσει την εγκυρότητα αυτών των … ειδήσεων που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο;

Αναστατωμένο το …«Σωματείο των Γιαγιάδων», τα μέλη του οποίου αποτελούν ισχυρούς θεματοφύλακες των παραμυθιών, ανέθεσε την υπόθεση σε έναν Ντετέκτιβ, για να λύσει το μυστήριο της διάδοσης των fake news, που έχουν επηρεάσει τις ιστορίες πολλών ακόμη ηρώων γνωστών παραμυθιών. Την τροπή που θα πάρει η υπόθεση, θα παρακολουθήσουν οι θεατές της πρώτης για το 2024 παραγωγής του ΚΘΒΕ «Fake Newsical. Παρ@μυθομπερδέματα!», που κάνει πρεμιέρα την ερχόμενη Κυριακή στο Βασιλικό Θέατρο, απευθύνεται σε παιδιά και εφήβους και υπόσχεται να διασκεδάσει ακόμα και τους ενήλικες.

«Δεν είναι το κλασικό παιδικό, διότι ξεκινήσαμε από μία διαφορετική αφετηρία από αυτή που ξεκινούν συνήθως όσοι κάνουν παιδικές παραστάσεις. Εμείς θεωρούμε ότι τα παιδιά είναι πολύ πιο γρήγορα ενηλικιωμένα ή πολύ πιο γρήγορα πληροφορημένα και ουσιαστικά το έργο πραγματεύεται τα fake news μέσω του διαδικτύου και πώς περνάνε στα παιδιά, με αποτέλεσμα να μεγαλώνουν πιο γρήγορα», δηλώνει στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Στάθης Παχίδης, που συνυπογράφει το κείμενο και τους στίχους των τραγουδιών της παράστασης, για την οποία έχει συνθέσει πρωτότυπη μουσική.

Η έμπνευση κάτω από την ομπρέλα και οι συνεργασίες που απογείωσαν την αρχική ιδέα

Αν και ο ίδιος το περασμένο καλοκαίρι στη Χαλκιδική καθόταν κάτω από ομπρέλα, η έμπνευση κατάφερε να τον βρει από τη διπλανή ξαπλώστρα. «Εκεί καθόταν μία 10χρονη που σκρόλαρε το κινητό της μαμάς της και ρωτούσε διαρκώς “ είναι αλήθεια ότι…;”. Σκέφτηκα “ ωπ, εδώ έχουμε έργο”. Από εκεί και μετά ξεκίνησα να γράφω», εξηγεί. Βέβαια, όπως σημειώνει, υπήρχαν τουλάχιστον τρεις λόγοι για τους οποίους έψαξε να βρει συνοδοιπόρο σ’ αυτό το εγχείρημα. «Συνήθως εγώ ξεφεύγω στο χιούμορ και ήθελα κάποιον να είναι το …χειρόφρενό μου. Επίσης ξεπαίδιασα και ήθελα έναν άνθρωπο να έχει επαφή με τα σημερινά “ δεκάχρονα” και τέλος πιστεύω ότι η κωμωδία συνήθως γράφεται με δύο ανθρώπους, δεν μπορεί να τη γράψει ένας, εκτός είναι ο Αριστοφάνης», λέει χαρακτηριστικά.

Η συγγραφέας παιδικών βιβλίων Σταυρούλα Παγώνα, με σημαντική εμπειρία σε παιδικές και νεανικές δράσεις, ήταν αυτή που δέχτηκε την πρόταση και οι δυο τους κατάφεραν να αλληλοσυμπληρωθούν με έναν θαυμαστό τρόπο. «Η αρχική σκέψη ήταν να κάνουμε μια κωμωδία για να περάσουν καλά τα παιδιά και να περάσουμε κι εμείς καλά γράφοντάς την. Νιώθουμε ότι γενικά το γέλιο λείπει σήμερα από την καθημερινότητά μας και ειδικά από τα παιδιά που είναι πιεσμένα με τόσο έντονα προγράμματα και τόσο χαοτικούς ρυθμούς που κι αυτοί ακολουθούν αναγκαστικά λόγω των ενηλίκων», αναφέρει από την πλευρά της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Παγώνα.

Εκτός από σάτιρα, παρωδία, χιούμορ και ανατροπές που αποφάσισαν να έχει το έργο τους, θέλησαν να πραγματεύεται και το θέμα της διασποράς ψευδών ειδήσεων, καθώς είχαν και οι δύο την ίδια ανησυχία βλέποντας την κατάσταση γύρω τους. «Σκεφτήκαμε λοιπόν να το κάνουμε μέσα από τον καμβά των παραμυθιών, γιατί είναι αναφορές που αναγνωρίζουν τα παιδιά, οπότε είναι πιο εύκολο για αυτά να συνδεθούν με την ιστορία και τους ήρωες. Το ίδιο ισχύει και για εμάς, που μεγαλώσαμε με αυτές τις ιστορίες», επισημαίνει.

Οι συναντήσεις που ακολούθησαν για να βρεθεί η ακριβής ιδέα και δομή της παράστασης, ήταν πάρα πολλές και μετά από την καθεμιά, άρχισαν να γράφουν το έργο σκηνή-σκηνή. Σε κάθε επόμενη συνάντηση συζητούσαν για αλλαγές, βελτιώσεις, τι φεύγει και τι μένει, παίζοντας ένα δημιουργικό «πιγκ πογκ» και όταν κατέληξαν στο τελικό κείμενο, αυτό έφτασε στα χέρια της σκηνοθέτιδας Εύης Σαρμή.

«Το κείμενο το πήρα ένα βράδυ και δεν κοιμήθηκα έως το πρωί. Το διάβαζα όλη τη νύχτα και τρελάθηκα από τη χαρά γιατί μου φάνηκε πάρα πολύ έξυπνο, με πάρα πολύ χιούμορ και συνδέθηκα μ’ αυτό κατευθείαν», αποκαλύπτει η κ. Σαρμή. Η ιδιαιτερότητα σ’ αυτήν τη συνεργασία -όπως λέει, είναι ότι από εκείνη τη στιγμή έως και σήμερα, λίγο πριν την πρεμιέρα, οι τρεις τους πορεύονται μαζί σε κάθε στάδιο. «Συνήθως δεν συμβαίνει να συνδέεσαι τόσο έντονα και τόσο ζεστά με τους συγγραφείς. Τις περισσότερες φορές γίνεται ανάθεση ενός κειμένου στο σκηνοθέτη και -αν είναι εν ζωή ο συγγραφέας, γίνονται κάποια τηλεφωνήματα και ενδεχομένως κάποιες συναντήσεις, για να βρεθούν τελικά στην πρεμιέρα. Εδώ δεν υπήρχε αυτό το πράγμα. Πήγαμε μαζί χέρι – χέρι παντού», λέει με ενθουσιασμό.

Ο «μαμάκιας» ντετέκτιβ που λύνει το μυστήριο εξάπλωσης των fake news

Και ενώ τα fake news εξαπλώνονται διαδίδοντας ότι το Τέρας προσέλαβε image makers για να το κάνουν Πεντάμορφο, ότι η Σταχτοπούτα έβαλε βαμβάκι στο γοβάκι για να της εφαρμόζει τέλεια και ότι οι Πρίγκιπες έχουν εξαφανιστεί από όλα τα παραμύθια, συνδετικός κρίκος για να ενώσει όλες αυτές τις ιστορίες είναι ο Ρεβιθούλης, το …αρχιλαγωνικό που προσελήφθη από τις γιαγιάδες, ο οποίος, εκτός από την τεχνολογία, έχει ως βοηθό και τη χάκερ μαμά του.

Όπως αποκαλύπτει ο συγγραφέας, για όλη αυτήν την αναστάτωση με τα μικρά ψεματάκια που σε κάποιες περιπτώσεις είναι καταστροφικά, υπάρχει ένοχος, που όμως δεν είναι ο κατεξοχήν ψεύτης Πινόκιο. Οι θεατές θα παρατηρήσουν την έρευνα του Ρεβιθούλη και πώς θα καταλήξει σε αυτόν, μέσα από πολλές ανατροπές, τρελές συνθήκες, πολύ γέλιο, τραγούδι και μουσική.

Εκτός από το πολυπληθές καστ των ηθοποιών που θα παρελάσει στη σκηνή, στο βίντεο της παράστασης συμμετέχει ο youtuber Panos Dent, αλλά και η Ρούλα Μανισάνου στο ρόλο της Νονάς της Σταχτοπούτας.

Το «Fake Newsical. Παρ@μυθομπερδέματα!» κάνει πρεμιέρα στις 14 Ιανουαρίου στην παιδική σκηνή του Βασιλικού Θεάτρου. Έκτοτε θα ανεβαίνει κάθε Κυριακή στις 11 για το κοινό, ενώ τις καθημερινές θα δίνονται παραστάσεις για σχολεία.

Βαρβάρα Καζαντζίδου

Φωτογραφία: ΚΘΒΕ

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Θεματικές περιηγήσεις στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, με ελεύθερη είσοδο, το βράδυ της Πανσελήνου (9/8)

Το Σάββατο 9 Αυγούστου το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο θα υποδεχθεί την πανσέληνο, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό, από τις 20:00 έως τα μεσάνυχτα και με θεματικές περιηγήσεις από αρχαιολόγους του Μουσείου.

Από τις 20:00 έως τις 24:00 τα βλέμματα, οι σκέψεις και τα βήματα των επισκεπτών θα οδηγηθούν σε επιλεγμένα εκθέματα των μονίμων και των περιοδικών εκθέσεων του Μουσείου και σε έναν νυχτερινό περίπατο γύρω από αυτό, με ιστορίες που θα ξεδιπλώσουν οι ακόλουθοι αφηγητές:

– Δρ Κωνσταντίνος Νικολέντζος, προϊστάμενος Διεύθυνσης Συλλογών και Εκθέσεων

«Ιστορίες λάμψης και μυστηρίου στην Προϊστορία: Χρυσός και κεχριμπάρι αλλιώς»

Αίθουσες 5 και 4.

Από τις 20:00 έως τις 21:00.

Αριθμός συμμετεχόντων 20.

Απαραίτητες οι δηλώσεις συμμετοχής, κατόπιν τηλεφωνικής συνεννόησης (τηλ.: 213 214 4856).

– Δρ Κάτια Μαντέλη, προϊσταμένη Τμήματος Προϊστορικών και Ανατολικών Αρχαιοτήτων

«Οι φάσεις της σελήνης στη ζωή των νεολιθικών κοινωνιών»

Αίθουσα 5.

Από τις 21:15 έως τις 22:00.

Αριθμός συμμετεχόντων 20.

Απαραίτητες οι δηλώσεις συμμετοχής, κατόπιν τηλεφωνικής συνεννόησης (τηλ.: 213 214 4856).

– Δρ Κωνσταντίνος Πασχαλίδης, αρχαιολόγος Τμήματος Εκπαίδευσης, επιμελητής Αρχαιοτήτων.

«Ιστορικός περίπατος γύρω από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Το περιπετειώδες χρονικό δύο αιώνων σε ένα σημείο της πόλης»

Συνάντηση στα σκαλιά του Μουσείου επί της οδού Πατησίων.

Από τις 20:30 έως τις 22:00.

Η συμμετοχή είναι ελεύθερη. Οι περιηγήσεις θα πραγματοποιηθούν στα ελληνικά. Έναρξη δηλώσεων συμμετοχής στις 2/8/2025. Ώρα έναρξης εισόδου επισκεπτών (με ελεύθερη είσοδο) στις 20:00. Ώρα τελευταίας εισόδου επισκεπτών στις 23:45. Οι εκθεσιακοί χώροι του Μουσείου θα είναι επισκέψιμοι έως τις 24:00.

Ε.Μ.

* Επισυνάπτεται φωτογραφία

Πηγή: Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Πανσέληνος του Αυγούστου σε μνημεία, μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους

Το υπουργείο Πολιτισμού διοργανώνει και φέτος τις εκδηλώσεις της Αυγουστιάτικης Πανσελήνου, υπό τον συντονισμό της Γενικής Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς, προσφέροντας ελεύθερη είσοδο σε επιλεγμένους αρχαιολογικούς χώρους, τη νύχτα της Πανσελήνου, το Σάββατο 9 Αυγούστου 2025.

Εκατόν δεκατέσσερις (114) αρχαιολογικοί χώροι, ιστορικοί τόποι, μουσεία και μνημεία, σε ολόκληρη τη χώρα, θα υποδεχθούν το κοινό, κάτω από το φως του φεγγαριού. Θα πραγματοποιηθούν εκδηλώσεις σε εβδομήντα έναν (71) αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, ενώ περίπου σαράντα τέσσερις (44) θα παραμείνουν ανοιχτοί για το κοινό με ελεύθερη είσοδο.

Κατά τη φετινή διοργάνωση, θα πραγματοποιηθούν εκδηλώσεις από τις 8 έως και τις 13 Αυγούστου, σύμφωνα με το πρόγραμμα που έχει αναρτηθεί και το οποίο περιλαμβάνει θεατρικές παραστάσεις, μουσικοχορευτικές εκδηλώσεις, αστροπαρατήρηση, αφηγήσεις μύθων και ξεναγήσεις, που διοργανώνουν οι υπηρεσίες της Γενικής Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς και της Γενικής Διεύθυνσης Αναστήλωσης, Μουσείων και Τεχνικών Έργων, πολλές από αυτές σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και τοπικούς συλλόγους.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Θερμό χειροκρότημα για τον «Ριγολέττο» της Λυρικής στο Ηρώδειο

Σε ένα κατάμεστο Ηρώδειο έκανε πρεμιέρα χθες, Κυριακή, ο «Ριγολέττος» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Με το αριστούργημα αυτό του Βέρντι η Λυρική θα ολοκληρώσει τις παραστάσεις όπερας στο Ρωμαϊκό Ωδείο, πριν το κλείσιμό του για τις εργασίες αναστήλωσης.

Η παραγωγή του «Ριγολέττου», παράλληλα, είναι η τελευταία της ΕΛΣ για τη σεζόν 2024/25.

Τη σκηνοθεσία υπογράφει η Κατερίνα Ευαγγελάτου, η οποία μεταφέρει την ιστορία του έργου στη διεφθαρμένη κοινωνία της ιταλικής επαρχίας της δεκαετίας του 1980. Την αναβίωση της σκηνοθεσίας επιμελήθηκε ο Ίων Κεσούλης.

Το κοινό χειροκρότησε θερμά τους πρωταγωνιστές: τον Δημήτρη Πλατανιά που ερμήνευσε τον ρόλο του Ριγολέττου, τον Λιπαρίτ Αβετισιάν στον ρόλο του Δούκα της Μάντοβας, τη Νίνα Μινασιάν στον ρόλο της Τζίλντας, τον Πέτρο Μαγουλά που ερμήνευσε τον Σπαραφουτσίλε και την Οξάνα Βόλκοβα για την ερμηνεία της ως Μανταλένα.

Ιδιαίτερα θερμό ήταν το χειροκρότημα και για την ορχήστρα της ΕΛΣ, την οποία διηύθυνε ο αρχιμουσικός Ντέρρικ Ινόεϊ και για τη χορωδία της ΕΛΣ, την προετοιμασία της οποίας έχει αναλάβει ο Αγαθάγγελος Γεωργακάτος.

Την Τζοβάννα ερμήνευσε η Χρυσάνθη Σπιτάδη, τον Κόμη του Μοντερόνε ο Μαξίμ Κλονόφσκι, τον Μαρούλλο ο Νίκος Κοτενίδης, τον Ματτέο Μπόρσα ο Γιάννης Καλύβας, τον Κόμη του Τσεπράνο ο Γιώργος Ματθαιακάκης, την Κόμησσα του Τσεπράνο η Διαμάντη Κριτσωτάκη, τον δεσμοφύλακα ο Ιωάννης Κοντέλλης και την ακόλουθο η Αιμιλία Τσιμιδάκη.

Επόμενες παραστάσεις του «Ριγολέττου» στο Ηρώδειο θα πραγματοποιηθούν στις 29, 30, και 31 Ιουλίου (ώρα έναρξης: 21:00).

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ