Connect with us

AUTO

Πρώτη δοκιμή με το νέο Volvo XC40 Recharge, στη Χαλκιδική

Η Volvo παρουσίασε σήμερα το νέο XC40 Recharge, στη Χαλκιδική. Πρόκειται για το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της πολυτελούς σουηδικής μάρκας, που θα βρίσκεται στις εκθέσεις της μάρκας τον Ιούλιο.

Τα πρώτα αυτοκίνητα, τα οποία αρχικά θα είναι μόνο σε τετρακίνητη έκδοση, θα παραδοθούν τον Σεπτέμβριο. Η δικίνητη έκδοση αναμένεται στην ελληνική αγορά μετά το 2021. Δεν έχει καθορισθεί η τιμή πώλησης της.

Κατά την διάρκεια της παρουσίασης, στην Χαλκιδική, τα στελέχη της μάρκας αναφέρθηκαν και στην πολιτική της εταιρείας για την ηλεκτροκίνηση και την προσπάθεια που γίνεται να περιορισθεί η κλιματική αλλαγή.

Ειδικότερα, αναφέρθηκε ότι η μάρκα, μέχρι το 2025, στοχεύει το 50% του παγκόσμιου όγκου πωλήσεων να αποτελείται από πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με τα υπόλοιπα υβριδικά. Μέχρι το 2030, σχεδιάζει κάθε αυτοκίνητο που πωλεί να είναι καθαρό ηλεκτρικό.

Η Volvo κατασκευάζει το XC40 Recharge, στο εργοστάσιο της παραγωγής αυτοκινήτων στη Γάνδη του Βελγίου. Η κατασκευή του θα γίνεται παράλληλα με το XC40 Recharge στο εργοστάσιο παραγωγής της Volvo Cars, στη Γάνδη του Βελγίου. Το επόμενο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας που σχεδιάσθηκε από την αρχή για να δεχθεί τη νέα τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης είναι το C40 Recharge, που αναμένεται στην ελληνική αγορά στις αρχές του 2022

Το νέο Volvo C40 Recharge, συνδυάζει τα πλεονεκτήματα ενός SUV, αλλά με χαμηλότερο και πιο κομψό σχεδιασμό. Βασίζεται στην πλατφόρμα οχημάτων CMA και είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που έχει σχεδιαστεί ως αμιγώς ηλεκτρικό.

Μετά την εισαγωγή του XC40 Recharge και του C40 Recharge, η μάρκα θα κυκλοφορήσει αρκετά επιπλέον ηλεκτρικά μοντέλα τα επόμενα χρόνια.

Στο εσωτερικό, το Volvo C40 Recharge παρέχει υψηλή θέση καθίσματος. Διατίθεται με μια σειρά από επιλογές χρωμάτων και το πρώτο μοντέλο της Volvo που δεν φέρει επενδύσεις από δέρμα.

Εξοπλίζεται με συστήματα ψυχαγωγίας στην αγορά, που αναπτύχθηκαν από κοινού με την Google και βασίζονται στο λειτουργικό σύστημα Android. Παρέχει ενσωματωμένες εφαρμογές και υπηρεσίες Google, όπως τους χάρτες Google, τον βοηθό Google και το Google Play Store.

Λαμβάνει ενημερώσεις λογισμικού μέσω του αέρα. Αυτό σημαίνει ότι θα συνεχίσει να βελτιώνεται με την πάροδο του χρόνου αφού αποχωρήσει από το εργοστάσιο.

Η πρόωση αποτελείται από δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, ένας στον μπροστινό και έναν στον πίσω άξονα. Η συνδυασμένη ισχύς φτάνει τους 408 ίππους. Ροπή 66,8 χλγμ. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 4,9΄΄. Οι δύο ηλεκτρικοί κινητήρες τροφοδοτούνται με ηλεκτρικό ρεύμα από μια μπαταρία 78 KWh, η οποία φορτίζεται σε περίπου 8 ώρες, με ταχυφορτιστή AC 11KW. Προσφέρει μια αναμενόμενη εμβέλεια 418 χλμ (WLTP), η οποία αναμένεται να βελτιωθεί με την πάροδο του χρόνου μέσω ενημερώσεων λογισμικού over-the-air, ανακοίνωσε η μάρκα.

Κατά την διάρκεια της παρουσίασης, δόθηκε η δυνατότητα στον υπογράφοντα να δοκιμάσει στους δρόμους της Χαλκιδικής το νέο Volvo XC40 Recharge.

Το πολυτελές σουηδικό αυτοκίνητο προσφέρει υψηλές επιδόσεις που εντυπωσιάζουν τον οδηγό και επιβεβαιώνουν την ικανότητα των ηλεκτροκινητήρων να αποδίδουν άμεσα την ισχύ τους και την ροπή τους.

Αξίζει να τονισθεί η πολύ καλή ποιότητα κύλισης και το ιδιαίτερα χαμηλό επίπεδο θορύβου στη καμπίνα. Η απουσία του θερμικού κινητήρα και των παράπλευρων τμημάτων συμβάλει στη δραστική μείωση των πηγών θορύβου και κραδασμών.

Η οδική συμπεριφορά αξιολογείται ασφαλής και με υψηλά επίπεδα σε όλες τις παραμέτρους. Σε υψηλό βαθμό και το χαμηλό κέντρο βάρους αποτελεί ένα ακόμη ατού του πολυτελούς αυτοκινήτου μηδενικών ρύπων.

Εντύπωση προκάλεσε η απόφαση της μάρκας να μην εμφανίζει τα υπολειπόμενα χλμ μέχρι να αδειάσει η μπαταρία, αλλά να εμφανίζεται στο καντράν το υπολειπόμενο ποσοστό ρεύματος της μπαταρίας. Τα στελέχη της μάρκας, δήλωσαν ότι αυτό συμβαίνει για να μην έχει άγχος ο οδηγός όταν βλέπει πόσο μειώνεται η ποσότητα τους ρεύματος και ποσά χλμ απομένουν μέχρι να αδειάσει η μπαταρία.

Οι τιμές πώλησης ξεκινούν από τα 56.101 ευρώ συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης ύψους 6.000 ευρώ.

Σπύρος Ρέκκας

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

AUTO

Με εργοστάσια παραγωγής μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη θα υπάρξει μείωση των ρύπων κατά 37%

Αν η παραγωγή των μπαταριών που προορίζονται για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πραγματοποιείται στην Ευρώπη, θα υπάρξει μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 37% της εφοδιαστικής αλυσίδας, σε σχέση με την σημερινή παραγωγή η οποία γίνεται στην Κίνα. Αυτό αναφέρει μελέτη της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος (T&E), η οποία ανεβάζει το ποσοστό της μείωσης στο 60% αν χρησιμοποιηθεί ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές. Σε περίπτωση που υλοποιηθεί αυτός ο στόχος θα εξοικονομηθούν περίπου 133 Mt CO2 μεταξύ 2024 και 2030, γεγονός που ισοδυναμεί με τις συνολικές ετήσιες εκπομπές ρύπων της Τσεχίας.

Η παραγωγή κυψελών μπαταρίας στην Ευρώπη σε σύγκριση με την αντίστοιχη παραγωγή στην Κίνα θα εξοικονομήσει κατά μέσο όρο 20-40% των εκπομπών άνθρακα. Οι πηγές νικελίου θα είναι 85-95% χαμηλότερες σε εκπομπές ρύπων από την περίπτωση που το μετάλλευμα έρθει από την Ινδονησία, ενώ το λίθιο θα έχει λιγότερες εκπομπές μέχρι και 50% σε σχέση με αυτό που έρχεται από την Κίνα.

Οι μπαταρίες και τα μέταλλα, πλέον, μπαίνουν στα πλάνα της Ευρώπης που θέλει να αυτονομηθεί πάνω σε αυτό τον τομέα. Οι ισχυρές απαιτήσεις βιωσιμότητας θα πρέπει να δραστηριοποιήσουν σε μεγάλο βαθμό την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων η οποία θα πρέπει να στηρίξει επενδύσεις σε γιγα-εργοστάσια.

Η Γαλλία, η Γερμανία και η Ουγγαρία έχουν σημειώσει τη μεγαλύτερη πρόοδο όσον αφορά την κατασκευή των συγκεκριμένων εργοστασίων. Στη Γαλλία, η ACC ξεκίνησε την παραγωγή της στο Pas de Calais, ενώ τα εργοστάσια της Verkor στη Δουνκέρκη και της Northvolt στο Schleswig Holstein της Γερμανίας προχωρούν χάρη στις γενναιόδωρες κρατικές επιδοτήσεις.

Η Φινλανδία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Νορβηγία και η Ισπανία διαθέτουν σήμερα αντίστοιχα εργοστάσια με μεγάλη παραγωγική ικανότητα. Όμως η εφοδιαστική αλυσίδα σήμερα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την Κίνα. Η έκθεση διαπιστώνει ότι η Ευρώπη έχει τη δυνατότητα να κατασκευάσει το 56% της ζήτησης μπαταριών έως το 2030, αλλά μόνο δύο εργοστάσια έχουν ξεκινήσει την εμπορική τους λειτουργία μέχρι στιγμής. Μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, η περιοχή θα μπορούσε επίσης να καλύψει όλες τις ανάγκες της σε επεξεργασμένο λίθιο και να εξασφαλίσει μεταξύ 8% και 27% των ορυκτών μπαταριών από την ανακύκλωση στην Ευρώπη.

«Ο αγώνας μπαταριών μεταξύ Κίνας, Ευρώπης και ΗΠΑ εντείνεται. Η ΕΕ πρέπει να βάλει τέλος σε κάθε αβεβαιότητα σχετικά με τη σταδιακή κατάργηση του κινητήρα της και να θέσει εταιρικούς στόχους για EV για να διαβεβαιώσει τους επενδυτές των gigafactory ότι θα έχουν μια εγγυημένη αγορά για το προϊόν τους», τόνισε μεταξύ άλλων η διευθύντρια για τις αλυσίδες εφοδιασμού οχημάτων και μετακίνησης στην T&E, Julia Poliscanova.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα η Ευρώπη έχει αναπτύξει τεχνογνωσία για την παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Έχει σημειωθεί μεγάλη πρόοδος στον τομέα της επεξεργασίας λιθίου, με την Γηραιά Ήπειρο να είναι μια από τις κορυφαίες ηπείρους στην ανάπτυξη καθαρών τεχνολογιών άμεσης εξαγωγής λιθίου και η πρώτη ήπειρος που στοχεύει στην εμπορευματοποίηση της διύλισης νικελίου (στη Φινλανδία).

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Οι οδηγοί που διαπράττουν παραβάσεις διασυνοριακής οδήγησης στα κράτη-μέλη της ΕΕ δεν θα μπορούν πλέον να διαφεύγουν της δίωξης

Οι οδηγοί αυτοκινήτων και φορτηγών που διαπράττουν παραβάσεις διασυνοριακής οδήγησης στα κράτη-μέλη της ΕΕ δεν θα μπορούν πλέον να διαφεύγουν της δίωξης, μετά από αυστηρότερους κανόνες επιβολής προστίμων. To Eυρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατέληξε σε προσωρινή συμφωνία επί της πρότασης για την τροποποίηση της οδηγίας του 2015 σχετικά με τη διασυνοριακή ανταλλαγή πληροφοριών για τροχαίες παραβάσεις και οι οποίες σχετίζονται με την οδική ασφάλεια.

Στόχος της αναθεωρημένης οδηγίας είναι να διασφαλιστεί ότι οι οδηγοί μη μόνιμοι κάτοικοι μιας χώρας τηρούν τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας κατά την οδήγηση σε άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ. Αρκεί να επισημάνουμε ότι το 2019, στο 40% των διασυνοριακών παραβάσεων ο δράστης είτε δεν εντοπίστηκε είτε δεν επιβλήθηκε το πρόστιμο.

Στο πλαίσιο της πολιτικής της ΕΕ για την οδική ασφάλεια 2021-2030, η Επιτροπή δεσμεύτηκε εκ νέου για τον φιλόδοξο στόχο να προσεγγίσει τους μηδενικούς θανάτους και τους μηδενικούς σοβαρούς τραυματισμούς στο οδικό δίκτυο της ΕΕ έως το 2050 (Όραμα μηδενικών απωλειών), καθώς και για τον μεσοπρόθεσμο στόχο να μειωθούν οι θάνατοι και οι σοβαροί τραυματισμοί κατά 50% έως το 2030. Ωστόσο, οι θάνατοι από τα τροχαία ατυχήματα αυξήθηκαν κατά 4% πέρυσι σε σχέση με το 2021, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Επιτροπής. Το ποσοστό αυτό εξακολουθεί να είναι κατά 9% χαμηλότερο από το προ της πανδημίας επίπεδο, αλλά ο ρυθμός βελτίωσης δεν επαρκεί για την επίτευξη των προαναφερθέντων στόχων.

Εκτός από την υπερβολική ταχύτητα και την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών, η συνεργασία μεταξύ των κρατών προτείνεται να καλύπτει παραβάσεις που θα έχουν σχέση με τη μη τήρηση επαρκούς απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, το επικίνδυνο προσπέρασμα, την παράνομη στάθμευση, την οδήγηση σε μονόδρομο, τη μη τήρηση της ΛΕΑ, τη μη τήρηση των περιορισμών πρόσβασης οχημάτων που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια, όπως σχολικές ζώνες, ζώνες πεζών, ποδηλατόδρομους και ζώνες χαμηλών/μηδενικών εκπομπών και την αντικανονική φόρτωση του οχήματος.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο πρέπει τώρα να εγκρίνουν επίσημα τη συμφωνία τους, οπότε οι νέοι κανόνες θα δημοσιευθούν στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και, στη συνέχεια, οι χώρες θα έχουν στη διάθεσή τους δυόμισι χρόνια για να τις μεταφέρουν στην εθνική τους νομοθεσία. Το νέο Κοινοβούλιο, που θα εκλεγεί τον Ιούνιο του 2024, θα συνεχίσει τις εργασίες για την εν λόγω νομοθεσία.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Η Bentley ανακηρύχθηκε ο πιο εμβληματικός κατασκευαστής αυτοκινήτων στα βραβεία «Most Admired Companies» της Βρετανίας

Η Bentley ανακηρύχθηκε ο πιο εμβληματικός κατασκευαστής αυτοκινήτων στα βραβεία «Most Admired Companies» της Βρετανίας αποσπώντας τον διάσημο τίτλο για τρίτη φορά μέσα σε πέντε χρόνια.

Η ετήσια μελέτη «Most Admired Companies» μετρά περισσότερα από 30 χρόνια και επιβραβεύει τις καλύτερες επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα. Η Bentley κατέκτησε την πρώτη θέση στην εκτεταμένη μελέτη 250 κορυφαίων βρετανικών επιχειρήσεων σε 25 τομείς. Τα στελέχη του κλάδου κλήθηκαν να ψηφίσουν ανάμεσα σε 13 βασικά κριτήρια και η Bentley κατέλαβε την 1η θέση σε 8 από αυτές τις 13 κατηγορίες.

K.Π.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ