Connect with us

AUTO

Οι οδηγοί που διαπράττουν παραβάσεις διασυνοριακής οδήγησης στα κράτη-μέλη της ΕΕ δεν θα μπορούν πλέον να διαφεύγουν της δίωξης

Οι οδηγοί αυτοκινήτων και φορτηγών που διαπράττουν παραβάσεις διασυνοριακής οδήγησης στα κράτη-μέλη της ΕΕ δεν θα μπορούν πλέον να διαφεύγουν της δίωξης, μετά από αυστηρότερους κανόνες επιβολής προστίμων. To Eυρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατέληξε σε προσωρινή συμφωνία επί της πρότασης για την τροποποίηση της οδηγίας του 2015 σχετικά με τη διασυνοριακή ανταλλαγή πληροφοριών για τροχαίες παραβάσεις και οι οποίες σχετίζονται με την οδική ασφάλεια.

Στόχος της αναθεωρημένης οδηγίας είναι να διασφαλιστεί ότι οι οδηγοί μη μόνιμοι κάτοικοι μιας χώρας τηρούν τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας κατά την οδήγηση σε άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ. Αρκεί να επισημάνουμε ότι το 2019, στο 40% των διασυνοριακών παραβάσεων ο δράστης είτε δεν εντοπίστηκε είτε δεν επιβλήθηκε το πρόστιμο.

Στο πλαίσιο της πολιτικής της ΕΕ για την οδική ασφάλεια 2021-2030, η Επιτροπή δεσμεύτηκε εκ νέου για τον φιλόδοξο στόχο να προσεγγίσει τους μηδενικούς θανάτους και τους μηδενικούς σοβαρούς τραυματισμούς στο οδικό δίκτυο της ΕΕ έως το 2050 (Όραμα μηδενικών απωλειών), καθώς και για τον μεσοπρόθεσμο στόχο να μειωθούν οι θάνατοι και οι σοβαροί τραυματισμοί κατά 50% έως το 2030. Ωστόσο, οι θάνατοι από τα τροχαία ατυχήματα αυξήθηκαν κατά 4% πέρυσι σε σχέση με το 2021, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Επιτροπής. Το ποσοστό αυτό εξακολουθεί να είναι κατά 9% χαμηλότερο από το προ της πανδημίας επίπεδο, αλλά ο ρυθμός βελτίωσης δεν επαρκεί για την επίτευξη των προαναφερθέντων στόχων.

Εκτός από την υπερβολική ταχύτητα και την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών, η συνεργασία μεταξύ των κρατών προτείνεται να καλύπτει παραβάσεις που θα έχουν σχέση με τη μη τήρηση επαρκούς απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, το επικίνδυνο προσπέρασμα, την παράνομη στάθμευση, την οδήγηση σε μονόδρομο, τη μη τήρηση της ΛΕΑ, τη μη τήρηση των περιορισμών πρόσβασης οχημάτων που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια, όπως σχολικές ζώνες, ζώνες πεζών, ποδηλατόδρομους και ζώνες χαμηλών/μηδενικών εκπομπών και την αντικανονική φόρτωση του οχήματος.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο πρέπει τώρα να εγκρίνουν επίσημα τη συμφωνία τους, οπότε οι νέοι κανόνες θα δημοσιευθούν στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και, στη συνέχεια, οι χώρες θα έχουν στη διάθεσή τους δυόμισι χρόνια για να τις μεταφέρουν στην εθνική τους νομοθεσία. Το νέο Κοινοβούλιο, που θα εκλεγεί τον Ιούνιο του 2024, θα συνεχίσει τις εργασίες για την εν λόγω νομοθεσία.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

AUTO

Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, σε προληπτικό έλεγχο στα διόδια των Μεγάρων

Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, ενώ στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων. Αυτά ήταν μερικά από τα συμπεράσματα που βγήκαν κατά τη διάρκεια ελέγχων που πραγματοποίησαν σε εκατοντάδες τυχαία διερχόμενα αυτοκίνητα στον σταθμό διοδίων των Μεγάρων, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» σε συνεργασία με την «Ολυμπία Οδό», στην καθιερωμένη δράση ενημέρωσης των οδηγών «Pit Stop για την Οδική Ασφάλεια».

Κατά τη διάρκεια της δράσης στελέχη των δύο οργανισμών και εθελοντές, πραγματοποίησαν σύντομους οπτικούς ελέγχους στα ελαστικά, τα φώτα, τους υαλοκαθαριστήρες των οχημάτων που μετείχαν στην έρευνα, ενώ παράλληλα έδωσαν συμβουλές για την ασφαλή φόρτωση και υπενθύμισαν τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας που πρέπει να υπάρχει μέσα στο όχημα (τρίγωνο, κιβώτιο πρώτων βοηθειών, πυροσβεστήρα και ανακλαστικό γιλέκο).

Ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που ελέγχθηκαν ήταν 9,3 έτη, όταν η μέση ηλικία του στόλου στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερη από 17 έτη, ενώ στο 28,6 % των περιπτώσεων σημειώθηκαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών που στην πλειονότητα τους όμως δεν ήταν σοβαρές.

Στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων, ενώ σχεδόν όλοι οι οδηγοί ήταν προετοιμασμένοι για να ταξιδέψουν έχοντας φροντίσει για την περιοδική συντήρηση του αυτοκινήτου τους.

Στην πλειοψηφία τους οι οδηγοί είχαν μαζί τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας (πυροσβεστήρα, φαρμακείο, προειδοποιητικό τρίγωνο). Το 14,3% όμως αυτών δεν είχαν ανακλαστικό γιλέκο ή κιβώτιο πρώτων βοηθειών και το 7,1% τρίγωνο ή πυροσβεστήρα στο αυτοκίνητό τους. Όλα τα οχήματα είχαν ασφαλιστήριο και το 92,9% είχε περάσει ΚΤΕΟ.

Στο 28,6% των αυτοκινήτων διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν ελεύθερες αποσκευές εντός της καμπίνας. Έτσι, δόθηκαν συμβουλές για την ορθή τοποθέτηση των αποσκευών μόνο στο χώρο αποσκευών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Επιπλέον οι συμμετέχοντες στη δράση είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν με άμεσο και βιωματικό τρόπο την αναγκαιότητα χρήσης της ζώνης για όλους τους επιβάτες, δοκιμάζοντας τον προσομοιωτή πρόσκρουσης του Ινστιτούτου που βρίσκονταν στο σημείο. Επίσης σε ειδικό σταθμό ενημέρωσης δίνονταν πληροφορίες από εξειδικευμένο προσωπικό για την ορθή και ασφαλή χρήση των παιδικών καθισμάτων και για την ασφαλή μεταφορά των παιδιών με το αυτοκίνητο. Στο σημείο αυτό να αναφερθεί ότι τα βρέφη/παιδιά θα πρέπει να κάθονται σε κατάλληλο παιδικό κάθισμα μέχρι να φτάσουν σε ύψος τα 150 εκ. όταν μεταφέρονται ως επιβάτες.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Καύσωνας: Πως να προφυλαχθείτε εσείς και το αυτοκίνητο κατά την οδήγηση – Χρήσιμες συμβουλές

Ο πρώτος καύσωνας του καλοκαιριού είναι εδώ και προκειμένου να μην βρεθείτε μπροστά σε απρόοπτα κατά την οδήγηση, οι ειδικοί έχουν κάποιες συμβουλές για εσάς και για το αυτοκίνητό σας.

Όσοι λοιπόν θα βρεθούν στο δρόμο μέσα στον καύσωνα στο αυτοκίνητο πρέπει να δείξουν προσοχή για να μην αντιμετωπίσουν δυσάρεστες καταστάσεις λόγω των υψηλών θερμοκρασιών. 

Έλεγχος στο αυτοκίνητο

Το βασικό είναι να έχετε κάνει το τακτικό σέρβις του αυτοκινήτου και να έχετε τσεκάρει ότι το κλιματιστικό λειτουργεί σωστά, είτε μετακινηθείτε στην πόλη είτε κάνετε κάποιο ταξίδι. 

Στο σύστημα κλιματισμού, πρέπει να έχουν ελεγχθεί τα φίλτρα και αν έχει μειωμένη απόδοση τότε ελέγξτε και το φρέον. Έλεγχος πρέπει να έχει γίνει και στα λάδια και μάλιστα το καλοκαίρι χρειάζεται προαιρετικά να είναι περισσότερο παχύρευστα π.χ 10/40 αντί για 10/30, αφου με την ζέστη γίνονται περισσότερο λεπτόρευστα και να έχουν την σωστή στάθμη στο δείκτη του λαδιού.

Επίσης ελέγχουμε το υγρό ψύξης στο δοχείο του ψυγείου και αν χρειάζεται συμπληρώνουμε μέχρι την σωστή ένδειξη, όχι μέχρι το πώμα. Επίσης τσεκάρουμε και την πίεση των ελαστικών μας. Που θα πρέπει να είναι ελαφρά μεγαλύτερη π.χ απο 26-28 psi σε 28- 30 psi, ανάλογα πάντα, με τις προδιαγραφές και τις ενδείξεις του κατασκευαστή.

Φροντίστε επίσης να έχετε αντηλιακές μεμβράνες οι οποίες προσφέρουν αρκετή προστασία στους επιβάτες, τόσο από τη θερμοκρασία όσο και από την ακτινοβολία του ήλιου. Αυτές, πρέπει πάντα να τοποθετούνται από ειδικούς.

Μακρινό ταξίδι

Αν πρέπει οπωσδήποτε να ταξιδέψετε οι ιδανικές ώρες είναι ή πολύ νωρίς το πρωί, ή αργά το βράδυ, που οι θερμοκρασίες είναι χαμηλότερες. Έχετε πάντα μαζί σας δροσερό νερό ή κάποιο ισοτονικό.

Αν έχετε παρκάρει στον ήλιο για αρκετή ώρα φροντίστε πριν ξεκινήσετε να αερίσετε το αυτοκίνητο ανοίγοντας για περίπου 10 λεπτα πόρτες και παράθυρα για να φύγει ο ζεστός αέρας. Αμέσως μετά ανάψτε τον κλιματισμό αλλά όχι απότομα στη δυνατή σκάλα. Η ιδανική θερμοκρασία είναι από 22 έως 24 βαθμούς. 

Μην κλείσετε αμέσως τα παράθυρα αλλά αφήστε τα για λίγα λεπτά ανοικτά για να μην παγώσετε απότομα αλλά και να μην πιεστεί ο κλιματισμός έτσι ώστε να φέρει την επιθυμητή θερμοκρασία.

Μην έχετε εκτεθειμένα σε σημείο που χτυπά ο ήλιος κινητά τηλέφωνα ή τάμπλετ.

Δείξτε ιδιαίτερη προσοχή σε όσους μεταφέρετε με το αυτοκίνητο και ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες (παιδιά, ηλικιωμένους και κατοικίδια). Η ζέστη έχει αποβεί μοιραία αν δεν φροντίσετε να υπάρχει δροσιά και στα πίσω καθίσματα. 

NEWSIT

Continue Reading

AUTO

Στο δρόμο της αυτόνομης οδήγησης το γκρουπ Renault

Υπάρχει μια διεθνής συμφωνία σχετικά με τα 6 επίπεδα της «αυτοματοποιημένης και αυτόνομης οδήγησης», που αρχίζουν από το επίπεδο L0, χωρίς καμία υποβοήθηση οδήγησης έως το επίπεδο L5 που είναι το απόλυτο επίπεδο στο οποίο το όχημα είναι πλήρως αυτόνομο σε όλες τις καταστάσεις και κινείται χωρίς οδηγό.

Στην περίπτωση των οχημάτων ιδιωτικής χρήσης, το γκρουπ Renault επικεντρώνει τις προσπάθειές του στο επίπεδο L2 ή ακόμα και στο L2+, με αρκετά συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, όπως το προσαρμοζόμενο cruise control, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας ή η αυτόματη λειτουργία προσπέρασης.

Ωστόσο υπάρχει ένα σημαντικό χάσμα τεχνολογικής πολυπλοκότητας μεταξύ της αυτονομίας του επιπέδου L2 και του επιπέδου L3, επειδή το όχημα πρέπει να μπορεί να λειτουργεί με ασφάλεια σε πολύπλοκα περιβάλλοντα, αλλά με περιορισμένη επαγρύπνηση από την πλευρά του οδηγού. Σε αυτό το στάδιο, το κόστος που θα επιβάρυνε τους πελάτες, σε σχέση με τα οφέλη που θα προέκυπταν από την αυτόνομη οδήγηση, θα καθιστούσε τη ζήτηση περιορισμένη ή ακόμη και μηδενική.

Το γκρουπ διασφαλίζει ότι η αρχιτεκτονική των οχημάτων του μπορεί να εξελιχθεί προς αυτή την κατεύθυνση εάν οι κανονισμοί ή το κόστος των τεχνολογιών, καταστήσουν οικονομικά συμφέρουσα αυτή την προοπτική.

Από την άλλη, σε ό,τι αφορά στα δημόσια Μέσα Μαζικής Μεταφοράς το γκρουπ εκτιμά ότι η ανάγκη για αυτόνομα mini λεωφορεία υπολογίζεται σε αρκετές χιλιάδες τα επόμενα χρόνια.

Κ.Π.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ