Connect with us

AUTO

Τα τροχαία δυστυχήματα αποτελούν την κύρια αιτία θανάτου για παιδιά, εφήβους και νέους ηλικίας 5 έως 29 ετών

Τα τροχαία δυστυχήματα αποτελούν την κύρια αιτία θανάτου για παιδιά, εφήβους και νέους ηλικίας 5 έως 29 ετών. Το σώμα των παιδιών είναι πιο ευάλωτο σε τραυματισμό από τροχαίο, καθώς το μαλακό κρανίο τους τα καθιστά πιο επιρρεπή σε σοβαρό τραυματισμό στο κεφάλι απ’ ό, τι τους ενήλικες.
Λόγω του μικρού τους αναστήματος, τα παιδιά αφενός δεν μπορούν να δουν την κυκλοφορία γύρω τους και αφετέρου δεν διακρίνονται εύκολα από τους οδηγούς. Οι τραυματισμοί σε τροχαία σύγκρουση είναι η κύρια αιτία αναπηρίας για τα παιδιά. Πολλά εξακολουθούν να διατηρούν κάποια λειτουργική αναπηρία για πολλούς μήνες μετά από ένα τροχαίο. Στην Μπανγκαλόρ της Ινδίας, το 14% των παιδιών που υπέστησαν κρανιοεγκεφαλική κάκωση χρειάστηκαν βοήθεια σε καθημερινές δραστηριότητες για έξι μήνες μετά το τροχαίο δυστύχημα.
Αυτά τα στοιχεία αναφέρονται σε έκδοση των Ηνωμένων Εθνών σχετικά με την καθιέρωση των 30χλμ/ώρα μέσα στον αστικό ιστό, επισημαίνοντας ότι η ταχύτητα με την οποία οδηγούμε σε αστικές περιοχές συνδέεται άμεσα με την πιθανότητα σύγκρουσης και σοβαρού τραυματισμού. Με χαμηλότερη ταχύτητα, είναι ευκολότερο ένα όχημα να ακινητοποιηθεί έγκαιρα, καθώς η συνολική απόσταση ακινητοποίησης είναι σχεδόν η μισή στα 30 χλμ/ώρα απ’ ό,τι στα 50 χλμ/ώρα. Η ταχύτητα επηρεάζει επίσης τις δυνάμεις που ασκούνται σε μια σύγκρουση (που σχετίζεται με το τετράγωνο της ταχύτητας του οχήματος) και, ως εκ τούτου, αυξάνει τον κίνδυνο σοβαρού τραυματισμού. Περιορίζοντας την ταχύτητα του οχήματος στα 30 χλμ/ώρα σε δρόμους όπου άνθρωποι αναμειγνύονται με την κυκλοφορία οχημάτων, σώζονται ζωές. Για πεζούς ή ποδηλάτες, ο κίνδυνος θανάτου ή σοβαρού τραυματισμού κατά τη σύγκρουση με όχημα αυξάνεται εκθετικά σε ταχύτητες πάνω από 30 χλμ/ώρα.
Με βάση τη Διακήρυξη της Στοκχόλμης του 2020 , η καμπάνια «Δρόμοι για τη ζωή» επικεντρώνεται στο αίτημα για τη θέσπιση του ορίου ταχύτητας των 30 χλμ/ώρα σε αστικούς δρόμους, όπου η μηχανοκίνητη κυκλοφορία και οι ευάλωτοι χρήστες του δρόμου αναμειγνύονται, εκτός εάν υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι αυτό δεν είναι απαραίτητο.
Οι δρόμοι χαμηλής ταχύτητας ενθαρρύνουν την κινητικότητα, η οποία βοηθάει στη βελτίωση των περιβαλλοντικών δεδομένων. Στο Εδιμβούργο της Σκωτίας, οι δρόμοι χαμηλής ταχύτητας γύρω από τα σχολεία είχαν ως αποτέλεσμα να αυξηθεί το ποσοστό των παιδιών Δημοτικού που περπατούν από 58% σε 74%, ενώ η ποδηλασία αυξήθηκε κατά 7 φορές, από 3% σε 22%. Εάν όλες οι πόλεις αναπτύξουν πολιτικές που υποστηρίζουν τις υποδομές για ποδήλατα, συμπεριλαμβανομένων των δρόμων χαμηλής ταχύτητας, θα μπορούσαν να συμβάλουν σε μια μείωση 11% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050, εξοικονομώντας περίπου 300 μεγατόνους από τις παγκόσμιες εκπομπές CO2.
Επίσης, η αναλογία τροχαίων συγκρούσεων στις πιο υποβαθμισμένες περιοχές είναι συχνά πολύ υψηλότερη απ’ ό, τι σε πιο πλούσιες, συχνά κατά 4 ή 5 φορές. Αυτές οι περιοχές είναι συνήθως κοντά σε πολυσύχναστους και επικίνδυνους δρόμους. Η μείωση της ταχύτητας των οχημάτων συμβάλλει, παράλληλα, και στον περιορισμό του κοινωνικού αποκλεισμού, σε περιπτώσεις όπου οι κοινότητες είναι αποκομμένες από τις τοπικές υποδομές.
Να σημειώσουμε ότι για τη θέσπιση των 30χλμ/ώρα μέσα στον αστικό ιστό το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», σε συνεργασία με τον Κυπριακό Σύνδεσμο Αυτοκινήτου (CAA) και άλλους φορείς σε Ελλάδα και Κύπρο, διοργανώνουν δράσεις στο πλαίσιο της 6ης Παγκόσμιας Εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας των Ηνωμένων Εθνών (17-23 Μαΐου) με κεντρικό αίτημα τη θέσπιση του ανώτατου ορίου ταχύτητας 30 χλμ/ώρα σε κατοικημένες περιοχές.
Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

AUTO

Συρρικνώνεται η ευρωπαϊκή αγορά των αυτοκινήτων

Δεν κρύβει την ανησυχία του για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Oliver Blume. Σε συνέντευξή του στην κυριακάτικη εφημερίδα Bild am Sonntag, ο Όλιβερ Μπλουμ, είπε ότι «η πίτα έχει γίνει μικρότερη και έχουμε περισσότερους καλεσμένους στο τραπέζι».

Το αφεντικό της VW ανησυχεί γιατί η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται εν μέσω σκληρότερου ανταγωνισμού, αναφέρει το Reuters.

Πρόγραμμα περικοπών

Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, ο οποίος πιέζει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για να εφαρμόσει ένα άνευ προηγουμένου πρόγραμμα περικοπών στην εγχώρια αγορά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε ότι απαιτείται αλλαγή στη στρατηγική επειδή η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται ενώ ο ανταγωνισμός αυξάνεται.

«Πωλούνται λιγότερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Την ίδια στιγμή, νέοι ανταγωνιστές από την Ασία πιέζουν δυναμικά στην αγορά», τόνισε.

Κλείνουν εργοστάσια

Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να κάνει ένα άνευ προηγουμένου βήμα στην 87χρονη ιστορία, να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία και να τερματίσει τις εγγυήσεις θέσεων εργασίας σε έξι από τα εργοστάσιά της, σε μια προσπάθεια να επιτύχει το σχέδιο μείωσης του κόστους κατά 10 δισ. ευρώ.

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εντείνει τα μέτρα μείωσης του κόστους που δεν αποκλείουν πλέον το κλείσιμο εργοστασίων ή τις απολύσεις στη Γερμανία. Αυτό έχει πυροδοτήσει κριτική και αντιστάσεις από πολιτικούς και εργατικά συνδικάτα.

Επίσης, οι 680.000 υπάλληλοι της VW σε όλο τον κόσμο, χάνουν το πρόγραμμα ασφάλειας της εργασίας που ισχύει από το 1994 και αποτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας μέχρι το 2029.

Σπύρος Ρέκκας

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών για αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Μια δύσκολη υπόθεση αποδεικνύεται η πώληση μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Αν και πριν λίγο καιρό η ζήτηση ήταν μικρή, εντούτοις αυτή το τελευταίο διάστημα έχει ανέβει αρκετά, ακολουθώντας μια σταθερά ανοδική πορεία.

Τον φετινό Ιανουάριο το μερίδιο πωλήσεων μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά κυμάνθηκε στο 4,01%. Από τότε τα πράγματα έχουν βελτιωθεί και τον φετινό Ιούνιο έφθασε στο 5,30%. Ποσοστό που αποτελεί το μεγαλύτερο που έχει σημειωθεί μέχρι σήμερα.

Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη. Ένας σημαντικός λόγος είναι οι αυξημένες τιμές πώλησης, αλλά και τα γνωστά προβλήματα των ηλεκτρικών πρώτης γενιάς που ήταν η μικρή αυτονομία. Σε αυτή την εξίσωση θα πρέπει να βάλουμε και την έλλειψη υποδομών φόρτισης που αποτελεί πρόβλημα όχι μόνο για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για τα καινούρια.

Το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων καταγράφεται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ηλικίας έως τεσσάρων ετών. Είναι και αυτά που φέρουν καλύτερη τεχνολογία, αλλά έχουν και αρκετά μεγάλες αυτονομίες. Τα συγκεκριμένα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά BEV αύξησαν τον Ιούνιο το μερίδιο αγοράς τους κατά 36,7% σε σχέση με τον φετινό Ιανουάριο, δείχνοντας παράλληλα την τάση και την στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών προς τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, σε προληπτικό έλεγχο στα διόδια των Μεγάρων

Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, ενώ στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων. Αυτά ήταν μερικά από τα συμπεράσματα που βγήκαν κατά τη διάρκεια ελέγχων που πραγματοποίησαν σε εκατοντάδες τυχαία διερχόμενα αυτοκίνητα στον σταθμό διοδίων των Μεγάρων, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» σε συνεργασία με την «Ολυμπία Οδό», στην καθιερωμένη δράση ενημέρωσης των οδηγών «Pit Stop για την Οδική Ασφάλεια».

Κατά τη διάρκεια της δράσης στελέχη των δύο οργανισμών και εθελοντές, πραγματοποίησαν σύντομους οπτικούς ελέγχους στα ελαστικά, τα φώτα, τους υαλοκαθαριστήρες των οχημάτων που μετείχαν στην έρευνα, ενώ παράλληλα έδωσαν συμβουλές για την ασφαλή φόρτωση και υπενθύμισαν τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας που πρέπει να υπάρχει μέσα στο όχημα (τρίγωνο, κιβώτιο πρώτων βοηθειών, πυροσβεστήρα και ανακλαστικό γιλέκο).

Ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που ελέγχθηκαν ήταν 9,3 έτη, όταν η μέση ηλικία του στόλου στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερη από 17 έτη, ενώ στο 28,6 % των περιπτώσεων σημειώθηκαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών που στην πλειονότητα τους όμως δεν ήταν σοβαρές.

Στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων, ενώ σχεδόν όλοι οι οδηγοί ήταν προετοιμασμένοι για να ταξιδέψουν έχοντας φροντίσει για την περιοδική συντήρηση του αυτοκινήτου τους.

Στην πλειοψηφία τους οι οδηγοί είχαν μαζί τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας (πυροσβεστήρα, φαρμακείο, προειδοποιητικό τρίγωνο). Το 14,3% όμως αυτών δεν είχαν ανακλαστικό γιλέκο ή κιβώτιο πρώτων βοηθειών και το 7,1% τρίγωνο ή πυροσβεστήρα στο αυτοκίνητό τους. Όλα τα οχήματα είχαν ασφαλιστήριο και το 92,9% είχε περάσει ΚΤΕΟ.

Στο 28,6% των αυτοκινήτων διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν ελεύθερες αποσκευές εντός της καμπίνας. Έτσι, δόθηκαν συμβουλές για την ορθή τοποθέτηση των αποσκευών μόνο στο χώρο αποσκευών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Επιπλέον οι συμμετέχοντες στη δράση είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν με άμεσο και βιωματικό τρόπο την αναγκαιότητα χρήσης της ζώνης για όλους τους επιβάτες, δοκιμάζοντας τον προσομοιωτή πρόσκρουσης του Ινστιτούτου που βρίσκονταν στο σημείο. Επίσης σε ειδικό σταθμό ενημέρωσης δίνονταν πληροφορίες από εξειδικευμένο προσωπικό για την ορθή και ασφαλή χρήση των παιδικών καθισμάτων και για την ασφαλή μεταφορά των παιδιών με το αυτοκίνητο. Στο σημείο αυτό να αναφερθεί ότι τα βρέφη/παιδιά θα πρέπει να κάθονται σε κατάλληλο παιδικό κάθισμα μέχρι να φτάσουν σε ύψος τα 150 εκ. όταν μεταφέρονται ως επιβάτες.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ