Connect with us

AUTO

«Παρθενική» νίκη με ρεκόρ για Ροβάνπερα στο Ράλι Εσθονίας

Την «παρθενική» νίκη της καριέρας του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) πανηγύρισε σήμερα ο Κάλε Ροβάνπερα, ο οποίος πρώτευσε στο Ράλι Εσθονίας, το οποίο είναι ο έβδομος αγώνας της χρονιάς. Μάλιστα, ο Φινλανδός έγινε ο νεώτερος νικητής στο WRC, καθώς πήρε το σχετικό ρεκόρ από τον συμπατριώτη του, Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα, ο οποίος ήταν 22 ετών και 313 ημερών, όταν πρώτευσε στο Ράλι Σουηδίας του 2008. Ο οδηγός της Toyota, ο οποίος είναι σήμερα 20 ετών, 9 μηνών και 17 ημερών, ολοκλήρωσε τον αγώνα σε 2 ώρες, 51 λεπτά και 29.1 δευτερόλεπτα και άφησε στις επόμενες δύο θέσεις ισάριθμα αυτοκίνητα της Hyundai. Δεύτερος τερμάτισε ο Ιρλανδός Κρέιγκ Μπριν, ο οποίος έμεινε 59.9 δευτερόλεπτα πίσω από τον νικητή, ενώ την τριάδα του βάθρου συμπλήρωσε ο Βέλγος Τιερί Νεβίλ (+1:12.4).

Ο επόμενος αγώνας για το WRC είναι το Ράλι Ιπρ στο Βέλγιο, το οποίο είναι προγραμματισμένο για το διάστημα 13-15 Αυγούστου.

Η βαθμολογούμενη δεκάδα στο Ράλι Εσθονίας και οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών έχουν ως εξής:

 1. Κάλε Ροβάνπερα (Φινλανδία/Toyota)    2 ώρες 51:29.1

 2. Κρέιγκ Μπριν (Ιρλανδία/Hyundai)              + 59.9

 3. Τιερί Νεβίλ (Βέλγιο/Hyundai)               + 1:12.4

 4. Σεμπαστιάν Οζιέ (Γαλλία/Toyota)            + 1:24.0

 5. Έλφιν Έβανς (Μ. Βρετανία/Toyota)           + 2:07.1

 6. Τεέμου Σούνινεν (Φινλανδία/Ford)           + 7:07.3

 7. Πιέρ-Λουί Λουμπέ (Γαλλία/Hyundai)          + 8:48.3

 8. Αλεξέι Λούκγιανουκ (Ρωσία/Skoda)          + 10:16.1 --1ος στην κατηγορία WRC3--

 9. Αντρέας Μίκελσεν (Νορβηγία/Skoda)         + 10:29.9 --1ος στην κατηγορία WRC2--

10. Μαντς Όστμπεργκ (Νορβηγία/Citroen)        + 10:46.6 --2ος στην κατηγορία WRC2--

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ
 1. Σεμπαστιάν Οζιέ (Γαλλία/Toyota)             148 βαθμοί
 2. Έλφιν Έβανς (Μ. Βρετανία/Toyota)            111
 3. Τιερί Νεβίλ (Βέλγιο/Hyundai)                 96
 4. Κάλε Ροβάνπερα (Φινλανδία/Toyota)            82
 5. Οτ Τάνακ (Εσθονία/Hyundai)                   74
 6. Τακαμότο Κατσούτα (Ιαπωνία/Toyota)           66
 7. Κρέιγκ Μπριν (Ιρλανδία/Hyundai)              42
 8. Γκας Γκρίνσμιθ (Μ. Βρετανία/M-Sport Ford)    34
 9. Ντάνι Σόρντο (Ισπανία/Hyundai)               31
10. Αντριέν Φουρμό (Γαλλία/M-Sport Ford)         30
11. Τεέμου Σούνινεν (Φινλανδία/Ford)             17
12. Μαντς Όστμπεργκ (Νορβηγία/Citroen)           13
13. Γιάρι Χούτουνεν (Φινλανδία/Hyundai)          10
14. Αντρέας Μίκελσεν (Νορβηγία/Skoda)             8
15. Εσαπέκα Λάπι (Φινλανδία/Volkswagen)           7
16. Όλιβερ Σόλμπεργκ (Σουηδία/Hyundai)            6
17. Γιοάν Ροσέλ (Γαλλία/Citroen)                  6
18. Όνκαρ Ράι (Κένυα/Volkswagen)                  6
19. Πιέρ-Λουί Λουμπέ (Γαλλία/Hyundai)             6
20. Αλεξέι Λούκγιανουκ (Ρωσία/Skoda)              4
21. Πέπε Λόπεθ (Ισπανία/Skoda)                    4
22. Καρέν Πατέλ (Κένυα/Ford)                      4
23. Ζαν Σολάνς (Ισπανία/Citroen)                  2
24. Καρλ Τούντο (Κένυα/Volkswagen)                2
25. Ερίκ Καμιγί (Γαλλία/Citroen)                  1
26. Νικολάι Γκριάζιν (Ρωσία/Volkswagen)           1
27. Μάρκο Μπουλάσια (Βολιβία/Skoda)               1

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
1. Toyota                   315 βαθμοί
2. Hyundai                  256
3. M-Sport Ford             125
4. Hyundai 2C Competition    36

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

AUTO

Συρρικνώνεται η ευρωπαϊκή αγορά των αυτοκινήτων

Δεν κρύβει την ανησυχία του για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Oliver Blume. Σε συνέντευξή του στην κυριακάτικη εφημερίδα Bild am Sonntag, ο Όλιβερ Μπλουμ, είπε ότι «η πίτα έχει γίνει μικρότερη και έχουμε περισσότερους καλεσμένους στο τραπέζι».

Το αφεντικό της VW ανησυχεί γιατί η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται εν μέσω σκληρότερου ανταγωνισμού, αναφέρει το Reuters.

Πρόγραμμα περικοπών

Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, ο οποίος πιέζει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για να εφαρμόσει ένα άνευ προηγουμένου πρόγραμμα περικοπών στην εγχώρια αγορά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε ότι απαιτείται αλλαγή στη στρατηγική επειδή η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται ενώ ο ανταγωνισμός αυξάνεται.

«Πωλούνται λιγότερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Την ίδια στιγμή, νέοι ανταγωνιστές από την Ασία πιέζουν δυναμικά στην αγορά», τόνισε.

Κλείνουν εργοστάσια

Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να κάνει ένα άνευ προηγουμένου βήμα στην 87χρονη ιστορία, να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία και να τερματίσει τις εγγυήσεις θέσεων εργασίας σε έξι από τα εργοστάσιά της, σε μια προσπάθεια να επιτύχει το σχέδιο μείωσης του κόστους κατά 10 δισ. ευρώ.

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εντείνει τα μέτρα μείωσης του κόστους που δεν αποκλείουν πλέον το κλείσιμο εργοστασίων ή τις απολύσεις στη Γερμανία. Αυτό έχει πυροδοτήσει κριτική και αντιστάσεις από πολιτικούς και εργατικά συνδικάτα.

Επίσης, οι 680.000 υπάλληλοι της VW σε όλο τον κόσμο, χάνουν το πρόγραμμα ασφάλειας της εργασίας που ισχύει από το 1994 και αποτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας μέχρι το 2029.

Σπύρος Ρέκκας

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών για αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Μια δύσκολη υπόθεση αποδεικνύεται η πώληση μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Αν και πριν λίγο καιρό η ζήτηση ήταν μικρή, εντούτοις αυτή το τελευταίο διάστημα έχει ανέβει αρκετά, ακολουθώντας μια σταθερά ανοδική πορεία.

Τον φετινό Ιανουάριο το μερίδιο πωλήσεων μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά κυμάνθηκε στο 4,01%. Από τότε τα πράγματα έχουν βελτιωθεί και τον φετινό Ιούνιο έφθασε στο 5,30%. Ποσοστό που αποτελεί το μεγαλύτερο που έχει σημειωθεί μέχρι σήμερα.

Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη. Ένας σημαντικός λόγος είναι οι αυξημένες τιμές πώλησης, αλλά και τα γνωστά προβλήματα των ηλεκτρικών πρώτης γενιάς που ήταν η μικρή αυτονομία. Σε αυτή την εξίσωση θα πρέπει να βάλουμε και την έλλειψη υποδομών φόρτισης που αποτελεί πρόβλημα όχι μόνο για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για τα καινούρια.

Το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων καταγράφεται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ηλικίας έως τεσσάρων ετών. Είναι και αυτά που φέρουν καλύτερη τεχνολογία, αλλά έχουν και αρκετά μεγάλες αυτονομίες. Τα συγκεκριμένα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά BEV αύξησαν τον Ιούνιο το μερίδιο αγοράς τους κατά 36,7% σε σχέση με τον φετινό Ιανουάριο, δείχνοντας παράλληλα την τάση και την στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών προς τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, σε προληπτικό έλεγχο στα διόδια των Μεγάρων

Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, ενώ στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων. Αυτά ήταν μερικά από τα συμπεράσματα που βγήκαν κατά τη διάρκεια ελέγχων που πραγματοποίησαν σε εκατοντάδες τυχαία διερχόμενα αυτοκίνητα στον σταθμό διοδίων των Μεγάρων, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» σε συνεργασία με την «Ολυμπία Οδό», στην καθιερωμένη δράση ενημέρωσης των οδηγών «Pit Stop για την Οδική Ασφάλεια».

Κατά τη διάρκεια της δράσης στελέχη των δύο οργανισμών και εθελοντές, πραγματοποίησαν σύντομους οπτικούς ελέγχους στα ελαστικά, τα φώτα, τους υαλοκαθαριστήρες των οχημάτων που μετείχαν στην έρευνα, ενώ παράλληλα έδωσαν συμβουλές για την ασφαλή φόρτωση και υπενθύμισαν τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας που πρέπει να υπάρχει μέσα στο όχημα (τρίγωνο, κιβώτιο πρώτων βοηθειών, πυροσβεστήρα και ανακλαστικό γιλέκο).

Ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που ελέγχθηκαν ήταν 9,3 έτη, όταν η μέση ηλικία του στόλου στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερη από 17 έτη, ενώ στο 28,6 % των περιπτώσεων σημειώθηκαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών που στην πλειονότητα τους όμως δεν ήταν σοβαρές.

Στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων, ενώ σχεδόν όλοι οι οδηγοί ήταν προετοιμασμένοι για να ταξιδέψουν έχοντας φροντίσει για την περιοδική συντήρηση του αυτοκινήτου τους.

Στην πλειοψηφία τους οι οδηγοί είχαν μαζί τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας (πυροσβεστήρα, φαρμακείο, προειδοποιητικό τρίγωνο). Το 14,3% όμως αυτών δεν είχαν ανακλαστικό γιλέκο ή κιβώτιο πρώτων βοηθειών και το 7,1% τρίγωνο ή πυροσβεστήρα στο αυτοκίνητό τους. Όλα τα οχήματα είχαν ασφαλιστήριο και το 92,9% είχε περάσει ΚΤΕΟ.

Στο 28,6% των αυτοκινήτων διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν ελεύθερες αποσκευές εντός της καμπίνας. Έτσι, δόθηκαν συμβουλές για την ορθή τοποθέτηση των αποσκευών μόνο στο χώρο αποσκευών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Επιπλέον οι συμμετέχοντες στη δράση είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν με άμεσο και βιωματικό τρόπο την αναγκαιότητα χρήσης της ζώνης για όλους τους επιβάτες, δοκιμάζοντας τον προσομοιωτή πρόσκρουσης του Ινστιτούτου που βρίσκονταν στο σημείο. Επίσης σε ειδικό σταθμό ενημέρωσης δίνονταν πληροφορίες από εξειδικευμένο προσωπικό για την ορθή και ασφαλή χρήση των παιδικών καθισμάτων και για την ασφαλή μεταφορά των παιδιών με το αυτοκίνητο. Στο σημείο αυτό να αναφερθεί ότι τα βρέφη/παιδιά θα πρέπει να κάθονται σε κατάλληλο παιδικό κάθισμα μέχρι να φτάσουν σε ύψος τα 150 εκ. όταν μεταφέρονται ως επιβάτες.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ