Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επίδομα Θέρμανσης – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι δικαιούχοι για την υποβολή αιτήσεων

Ανοιξε χθες η ηλεκτρονική πλατφόρμα «myΘέρμανση», μέσω της οποίας οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν τις σχετικές αιτήσεις για την χορήγηση του επιδόματος θέρμανσης, το οποίο φέτος ανέρχεται στα 1.200 ευρώ, αυξημένο κατά 20% σε σχέση με τα 1.000 ευρώ του περασμένου έτους, για όσους επιλέγουν να θερμάνουν το σπίτι τους με ηλεκτρικό ρεύμα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων λήγει στις 6 Δεκεμβρίου 2024, ενώ οι δικαιούχοι θα λάβουν την προκαταβολή του επιδόματος έως τις 23 Δεκεμβρίου 2024.

Η διαδικασία για την καταβολή του επιδόματος θέρμανσης, συνολικού ύψους 270 εκατ. ευρώ για πάνω από 1 εκατ. νοικοκυριά, καθορίστηκε μετά τη δημοσίευση της ΚΥΑ στο ΦΕΚ, η οποία υπογράφηκε από τους Κωστή Χατζηδάκη, Θόδωρο Σκυλακάκη, Χρίστο Δήμα, Θάνο Πετραλιά και Αλεξάνδρα Σδούκου.

Η απόφαση περιλαμβάνει τα κριτήρια, τα ποσά του επιδόματος, τις βασικές ημερομηνίες και τη διαδικασία χορήγησης του επιδόματος για τη χειμερινή περίοδο 2024-2025.

Για να λάβουν το επίδομα θέρμανσης τα νοικοκυριά θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:

1. Οι αιτήσεις στην πλατφόρμα myΘέρμανση υποβάλλονται έως και τις 6 Δεκεμβρίου 2024.

 

2. Χορηγείται επίδομα θέρμανσης σε φυσικά πρόσωπα άγαμα ή έγγαμα ή σε κατάσταση χηρείας ή σε πρόσωπα που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης ή εν διαστάσει ή διαζευγμένα, τα οποία για τη θέρμανσή τους καταναλώνουν πετρέλαιο εσωτερικής καύσης θέρμανσης ή φωτιστικό πετρέλαιο (μπλε κηροζίνη) ή φυσικό αέριο ή υγραέριο ή καυσόξυλα ή βιομάζα (πέλετ) ή θερμική ενέργεια μέσω τηλεθέρμανσης ή ηλεκτρική ενέργεια και πληρούν τα κριτήρια.. Για τους έγγαμους ή τα πρόσωπα που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, δικαιούχος είναι ο υπόχρεος σε υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος ή ένας εκ των δύο σε περίπτωση υποβολής χωριστής δήλωσης.

 

3. Το ετήσιο συνολικό οικογενειακό εισόδημά τους, ανεξάρτητα από την πηγή προέλευσής του, πραγματικό και τεκμαρτό, ανέρχεται έως 16.000 ευρώ για άγαμο και 24.000 ευρώ για έγγαμο το οποίο προσαυξάνεται κατά 5.000 ευρώ για κάθε τέκνο. Για τη μονογονεϊκή οικογένεια το ως άνω εισόδημα ανέρχεται έως 29.000 ευρώ, το οποίο προσαυξάνεται κατά 5.000 ευρώ για κάθε τέκνο μετά το πρώτο. Για όσους ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα, τα συνολικά ακαθάριστα έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα υπόχρεου, συζύγου ή μέρους συμφώνου συμβίωσης και εξαρτωμένων, τέκνων, δεν πρέπει να υπερβαίνουν τα 80.000 ευρώ.

 

4. Η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας, δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 200.000 ευρώ για τους άγαμους, τους υπόχρεους σε κατάσταση χηρείας ή εν διαστάσει και τα 260.000 ευρώ για τους έγγαμους ή μέρη συμφώνου συμβίωσης και τις μονογονεϊκές οικογένειες. To ποσό προσαυξάνεται κατά 40.000 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο.

 

5. Οι ενδιαφερόμενοι υποβάλλουν αίτηση μέσω εφαρμογής της ψηφιακής πύλης myAADE της Α.Α.Δ.Ε., για να ενταχθούν στο Μητρώο Δικαιούχων του επιδόματος θέρμανσης. Στην αίτηση αναγράφονται κατά περίπτωση τα ακόλουθα στοιχεία:

 

 

– Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.) του αιτούντος προσώπου – υπόχρεου φορολογικής δήλωσης,

– Ονοματεπώνυμο

– Αριθμός εξαρτώμενων τέκνων

– Ένδειξη αν πρόκειται για πολυκατοικία,

– Αριθμός παροχής ηλεκτρικού ρεύματος του ακινήτου κύριας κατοικίας

– Ταχυδρομική διεύθυνση που αντιστοιχεί στη συγκεκριμένη παροχή ηλεκτρικού ρεύματος, αν η κατοικία είναι ιδιόκτητη, ενοικιαζόμενη ή δωρεάν παραχωρούμενη, καθώς και ο Α.Φ.Μ. του εκμισθωτή ή του δωρεάν παραχωρούντος,

– Τετραγωνικά μέτρα κύριων χώρων της κύριας κατοικίας κατά τον χρόνο υποβολής της αίτησης,

– Το είδος του επιθυμητού προς επιδότηση καυσίμου θέρμανσης ή θερμικής ενέργειας ή ηλεκτρικής ενέργειας,

– Τα στοιχεία επικοινωνίας του (διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αριθμός κινητού ή και σταθερού τηλεφώνου).

– Για τους αιτούντες επιδόματος θέρμανσης για ηλεκτρική ενέργεια, ο αριθμός παροχής ρεύματος θα πρέπει να αντιστοιχεί σε αυτόν της κύριας κατοικίας, όπως έχει δηλωθεί στη φορολογική αρχή έως τη λήξη της περιόδου υποβολής των αιτήσεων, και σε διαφορετική περίπτωση η αίτηση απορρίπτεται. Για τον έλεγχο των αγορών ηλεκτρικού ρεύματος της περιόδου επιδότησης και την καταβολή του επιδόματος, απαραίτητη προϋπόθεση είναι ο αριθμός παροχής ρεύματος που αναγράφεται στους έναντι ή εκκαθαριστικούς λογαριασμούς της περιόδου της επιδότησης, να αντιστοιχεί στον αριθμό παροχής κύριας κατοικίας που δηλώθηκε κατά την αίτηση.

ΙΒΑΝ

Πριν από την οριστικοποίηση της αίτησης, θα πρέπει ο δικαιούχος να έχει έναν αριθμό λογαριασμού ΙΒΑΝ, στον οποίο είναι κύριος δικαιούχος ή συνδικαιούχος και στον οποίο επιθυμεί να πιστωθεί το ποσό του επιδόματος θέρμανσης.

Για τα λοιπά καύσιμα, εκτός του πετρελαίου θέρμανσης και της ηλεκτρικής ενέργειας, υποβάλλεται επιπρόσθετα ο αριθμός της απόδειξης αγοράς ειδών καυσίμων ή κατανάλωσης θερμικής ενέργειας μέσω τηλεθέρμανσης, το ποσό/αξία της συναλλαγής, ο Αριθμός Φορολογικού Μητρώου και η επωνυμία της επιχείρησης – πωλήτριας των ειδών καυσίμων θέρμανσης ή της θερμικής ενέργειας.

 

6. Για τη χορήγηση του επιδόματος θέρμανσης χρησιμοποιούνται συντελεστές που εκφράζουν τόσο τις κλιματικές όσο και τις τρέχουσες καιρικές συνθήκες που επικρατούν στους οικισμούς της Ελληνικής Επικράτειας, βάσει του υπολογισμού των βαθμοημερών θέρμανσης, οι οποίες αποτελούν δείκτη για τη δριμύτητα του κλίματος και των καιρικών συνθηκών μιας περιοχής και επομένως της απαιτούμενης κατανάλωσης ενέργειας για θέρμανση.Το επίδομα βάσης ανέρχεται σε 380 ευρώ για χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, σε 360 ευρώ για χρήση βιομάζας (πέλετ), σε 350 ευρώ για χρήση θερμικής ενέργειας μέσω τηλεθέρμανσης ή καυσόξυλων, σε 325 ευρώ για χρήση φυσικού αερίου, και σε 300 ευρώ για χρήση πετρελαίου εσωτερικής καύσης ή φωτιστικού πετρελαίου (μπλε κηροζίνη) ή υγραερίου. Το επίδομα βάσης προσαυξάνεται κατά 20% για κάθε εξαρτώμενο τέκνο του δικαιούχου.

 

7. Το συνολικό ποσό του επιδόματος δεν μπορεί να είναι μικρότερο των 100 ευρώ αλλά ούτε και να υπερβαίνει τα 800 ευρώ. Λόγω των αυξημένων ενεργειακών αναγκών σε οικισμούς (Ελάτη, Πάπιγκο, Κοζάνη κα) των οποίων ο κλιματικός συντελεστής (ΣΚ) είναι μεγαλύτερος ή ίσος της μονάδας (1), το ύψος του επιδόματος, προσαυξάνεται κατά 25% και φτάνει τα 1.000 ευρώ κατ’ ανώτατο όριο. Λόγω των ακόμα υψηλότερων ενεργειακών αναγκών σε οικισμούς (Μέτσοβο, Βελούχι, Νυμφαίο, Νευροκόπι, Περτούλι κ.α) όπου ο κλιματικός συντελεστής (ΣΚ) είναι μεγαλύτερος ή ίσος του 1,2 το επίδομα προσαυξάνεται κατά επιπλέον 25% και φτάνει τα 1.200 ευρώ.

 

8. Το επίδομα χορηγείται για την κατανάλωση , θερμικής ενέργειας μέσω τηλεθέρμανσης ή ηλεκτρική ενέργεια, για τα ακίνητα, τα οποία χρησιμοποιούν ως κύρια κατοικία κατά τον χρόνο υποβολής της αίτησης, είτε αυτά μισθώνονται είτε είναι δωρεάν παραχωρούμενα ή ιδιοκατοικούνται. Ειδικά για τη χορήγηση επιδόματος θέρμανσης στους καταναλωτές καυσόξυλων τίθεται ως πρόσθετη προϋπόθεση το ακίνητο να βρίσκεται σε οικισμό με πληθυσμό ίσο ή κατώτερο των 10.000 κατοίκων και ο αντίστοιχος κλιματικός συντελεστής των οικισμών της Ελληνικής Επικράτειας ,να είναι ίσος ή μεγαλύτερος του 0,8. Ειδικά για τη χορήγηση επιδόματος θέρμανσης στους καταναλωτές πελετ τίθεται ως πρόσθετη προϋπόθεση το ακίνητο να βρίσκεται σε οικισμό με πληθυσμό ίσο ή κατώτερο τω 25.000 κατοίκων και ο αντίστοιχος κλιματικός συντελεστής των οικισμών της Ελληνικής Επικράτειας , να είναι ίσος ή μεγαλύτερος του 0,8. Από τη χορήγηση επιδόματος θέρμανσης για κατανάλωση καυσόξυλων και πελετ εξαιρούνται όλοι οι οικισμοί που περιλαμβάνονται στις μητροπολιτικές περιοχές Αθηνών – Πειραιώς και Θεσσαλονίκης καθώς και οι οικισμοί που περιλαμβάνονται στον Δήμο Ιωαννίνων. Ειδικά για τη χορήγηση επιδόματος θέρμανσης στους καταναλωτές θερμικής ενέργειας μέσω τηλεθέρμανσης τίθεται ως πρόσθετη προϋπόθεση το ακίνητο να βρίσκεται σε έναν από τους Δήμους Σερρών, Εορδαίας, Κοζάνης, Αμυνταίου ή Μεγαλόπολης.

Εξαιρέσεις

9. Εξαιρούνται από τη χορήγηση του επιδόματος:

α) τα φυσικά πρόσωπα, τα οποία δηλώνονται στη Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων ως εξαρτώμενα μέλη του υπόχρεου.

β) τα φυσικά πρόσωπα, τα οποία δηλώνουν στη Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων ότι φιλοξενούνται,

γ) τα φυσικά πρόσωπα που εμπίπτουν στο φόρο πολυτελούς διαβίωσης καθώς και τα φυσικά πρόσωπα που διαθέτουν περισσότερα των δύο Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων ή ποσοστά συνιδιοκτησίας, επί Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων, τα οποία αθροιζόμενα αντιστοιχούν σε περισσότερα των δύο αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων των ευρισκόμενων σε καθεστώς εθελούσια ακινησία. Δεν συνυπολογίζονται Ε.Ι.Χ. αυτοκίνητα ευρισκόμενα σε αναγκαστική ακινησία, η οποία αναφέρεται σε περιπτώσεις καταστροφής ή κλοπής,

δ) τα φυσικά πρόσωπα για την επαγγελματική τους στέγη,

ε) τα ιδρύματα, οι οργανισμοί και κάθε είδους νομικά πρόσωπα κερδοσκοπικού ή μη χαρακτήρα ή νομικές οντότητες,

στ) οι φορολογικοί κάτοικοι αλλοδαπής, οι οποίοι υποχρεούνται να υποβάλουν δήλωση φορολογίας εισοδήματος στην Ελλάδα, καθώς και ο/η σύζυγος αυτών ή το μέρος συμφώνου συμβίωσης με αυτούς.

Ηλεκτρικό ρεύμα

Ειδικά για τα φυσικά πρόσωπα που αιτούνται επίδομα για κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, εξαιρούνται της χορήγησης οι δικαιούχοι του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου κατά την ημερομηνία λήξης υποβολής των αιτήσεων των δικαιούχων της παρούσας απόφασης.

 

10. Η πρώτη δόση του επιδόματος (συνολικού ύψους 150 εκατ. ευρώ) θα καταβληθεί έως 23 Δεκεμβρίου 2024 ως εξής:

α) Σε περίπτωση που η αίτηση υποβληθεί από αιτούντα στον οποίο είχε καταβληθεί το επίδομα και κατά τη χειμερινή περίοδο 2023-2024 του επιδόματος θέρμανσης χορηγείται:

– το 60% του συνολικού ποσού του επιδόματος που του έχει καταβληθεί κατά τη χειμερινή περίοδο 2023-2024

– το 100% του επιδόματος που είχε καταβληθεί σε όσους χρησιμοποίησαν για θέρμανσης ηλεκτρικό ρεύμα. Η προκαταβολή για τους συγκεκριμένους δικαιούχους δεν δύναται να υπερβαίνει το 60% του ποσού του φετινού επιδόματος με ελάχιστο ποσό τα 80)ευρώ.

β) Για αιτούντα που δεν ήταν δικαιούχος της σεζόν 2023-2024, η προκαταβολή ορίζεται σε 50% του ποσού που προκύπτει από το γινόμενο του ποσού βάσης επί τον κλιματικό συντελεστή (ΣΚ) του οικισμού της κύριας κατοικίας του δικαιούχου και σε κάθε περίπτωση δεν δύναται να υπολείπεται των 80 ευρώ.

Το ποσό των υπόλοιπων δόσεων διαμορφώνεται με βάση τις καιρικές συνθήκες για το διάστημα από την 1η Οκτωβρίου 2024 μέχρι και την 31η Μαρτίου 2025, υπολογίζεται μετά την αφαίρεση της προκαταβολής και θα καταβληθεί:

– Έως 30 Μαΐου 2025 για αγορές που αφορούν καταναλώσεις από 1 Οκτωβρίου 2024 έως 31 Μαρτίου 2025 και των οποίων τα παραστατικά έχουν εκδοθεί έως την 15η Απριλίου 2025 και υπό την προϋπόθεση καταχώρισης των απαιτούμενων στοιχείων έως και την 30η Απριλίου 2025.

– Έως 30 Ιουλίου 2025 για το φυσικό αέριο για αγορές που αφορούν καταναλώσεις από 1η Οκτωβρίου 2024 έως 31 Μαρτίου 2025 και των οποίων τα παραστατικά έχουν εκδοθεί έως την 30η Ιουνίου 2025 και υπό την προϋπόθεση καταχώρισης των απαιτούμενων στοιχείων έως και την 15η Ιουλίου 2025.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΑΑΔΕ: Ψηφιακά η απόδοση ΑΦΜ σε ανηλίκους άνω των 12 ετών χωρίς ταυτότητα

Με περισσότερη ευκολία θα γίνεται πλέον η διαδικασία απόδοσης ΑΦΜ και Κλειδάριθμου σε ανηλίκους από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), επεκτείνοντας τη δυνατότητα ψηφιακής έκδοσής τους και σε τέκνα άνω των 12 ετών που δεν διαθέτουν αστυνομική ταυτότητα.

Η επέκταση αυτή αποτελεί συνέχεια των δράσεων της ΑΑΔΕ για την αυτόματη απόδοση ΑΦΜ σε ανηλίκους και διευκολύνει σημαντικά γονείς και κηδεμόνες, στις περιπτώσεις που η έκδοση ΑΦΜ, αυτόματα, δεν κατέστη εφικτή λόγω μη ταυτοποίησης της γονεϊκής σχέσης, με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία.

Στις περιπτώσεις αυτές, πλέον είναι εφικτή η έκδοση ΑΦΜ, που αποτελεί τη βάση του Προσωπικού Αριθμού, ώστε στη συνέχεια να μπορεί να εκδοθεί ταυτότητα για τους ανήλικους αυτούς, καθώς ο Προσωπικός Αριθμός έχει πλέον καταστεί υποχρεωτικός για την έκδοση ταυτότητας.

Υπενθυμίζεται ότι η ΑΑΔΕ είχε προχωρήσει, το 2023, σε αυτόματη απόδοση ΑΦΜ σε ανηλίκους άνω των 12 ετών, ενώ τον περασμένο Νοέμβριο έλαβαν ΑΦΜ αυτόματα περισσότεροι από 710.000 ανήλικοι έως 12 ετών, καθώς και ανήλικοι άνω των 12 ετών που δεν είχαν ήδη.

Για τη νέα διαδικασία επισημαίνονται τα εξής:

  • Αφορά ανηλίκους άνω των 12 ετών, κατοίκους ημεδαπής με ελληνική υπηκοότητα που δεν διαθέτουν αστυνομική ταυτότητα, εφόσον δεν έχουν ήδη λάβει ΑΦΜ αυτόματα.
  • Το αίτημα υποβάλλεται από τον νόμιμο εκπρόσωπο ή εξουσιοδοτημένο από αυτόν τρίτο πρόσωπο, με την υποβολή πιστοποιητικού γέννησης ή οικογενειακής κατάστασης αντί του δελτίου ταυτότητας και των τυχών λοιπών απαραίτητων δικαιολογητικών (Α. 1185/2023).
  • Η υποβολή του αιτήματος γίνεται μέσω της ψηφιακής πύλης myAADE (myaade.gov.gr), στην επιλογή ΑΦΜ & Κλειδάριθμος.

Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με το Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) της ΑΑΔΕ στο (+30) 213 162 1000, τις εργάσιμες ημέρες και ώρες 07:30 – 17:00.

NEWSIT

ΑΑΔΕ: Ψηφιακά η απόδοση ΑΦΜ σε ανηλίκους άνω των 12 ετών χωρίς ταυτότητα

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πάνω από 200 εκατ. ευρώ σε τρία εμβληματικά έργα για ΑμεΑ με χρηματοδότηση από τα νέα Ευρωπαϊκά Ταμεία

Με στόχο την αντιμετώπιση πρακτικών και χρόνιων αναγκών των ατόμων με αναπηρία «για μια Ελλάδα με όλους για όλους», ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, ως επικεφαλής του Συντονιστικού Μηχανισμού για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία και ο αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης Κωστή Χατζηδάκης, από κοινού εισηγήθηκαν την ένταξη τριών σημαντικών δράσεων ύψους 232,4 εκατ. ευρώ στον προϋπολογισμό των νέων Ευρωπαϊκών Ταμείων, του Κοινωνικού Κλιματικού Ταμείου και του Ταμείου Εκσυγχρονισμού. Οι συγκεκριμένες δράσεις, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, προτεραιοποιήθηκαν με βασικό κριτήριο την εξυπηρέτηση αναγκών καθημερινότητας των ατόμων με αναπηρία κατόπιν συστηματικού διαλόγου με την αναπηρική κοινότητα και στο πλαίσιο της καθετοποιημένης καταγραφής των αναγκών ανά είδος αναπηρίας που πλέον ακολουθείται. Όλες είναι πλήρως εναρμονισμένες με τους στόχους της Εθνικής Στρατηγικής για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία 2024-2030.

 

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η ανακοίνωση, οι δράσεις αφορούν:

 

1. Προμήθεια 210 ηλεκτρικών λεωφορείων για τη μεταφορά μαθητών με αναπηρία και εγκατάσταση υποδομών φόρτισης σε ειδικά σχολεία.

Η δράση δίνει λύση στη χρόνια ασυνέχεια και αναξιοπιστία των υφιστάμενων συστημάτων μεταφοράς με μισθωμένα λεωφορεία, μέσω διαγωνιστικών διαδικασιών. Οι άγονοι διαγωνισμοί συχνά αφήνουν μαθητές με αναπηρία χωρίς μετακίνηση για μεγάλα χρονικά διαστήματα, με συνέπεια τα παιδιά να στερούνται την ευκαιρία για μάθηση και κοινωνικοποίηση, ενώ δημιουργούνται σοβαρά εμπόδια στην καθημερινότητα των εργαζόμενων γονέων τους. Η παρούσα δράση αφορά στην προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων για τα ειδικά σχολεία, με ταυτόχρονη δημιουργία υποδομών φόρτισης, προσφέροντας μια ολιστική και βιώσιμη λύση για τη σταθερή και αξιοπρεπή μεταφορά περισσότερων από 12.000 μαθητών με αναπηρία. Ταυτόχρονα, συμβαδίζει με τις εθνικές και ευρωπαϊκές πολιτικές για την κλιματική ουδετερότητα, την προσβασιμότητα και την κοινωνική ένταξη.

 

Ωφελούμενοι: πάνω από 12.000 μαθητές με αναπηρία

Προϋπολογισμός: 106.800.000 ευρώ

Φορέας χρηματοδότησης: Κοινωνικό Κλιματικό Ταμείο

Χρονοδιάγραμμα: Α’ τρίμηνο 2026 – Δ’ τρίμηνο 2028.

 

2. Επιδότηση ηλεκτρικών αμαξιδίων και εξοπλισμού μετατροπής των χειροκίνητων σε ηλεκτρικά, για άτομα με τετραπληγία, παραπληγία ή ημιπληγία.

Η έλλειψη αυτόνομων μέσων μετακίνησης αποτελεί βασικό παράγοντα κοινωνικού αποκλεισμού για άτομα με παραπληγία, τετραπληγία ή ημιπληγία. Λόγω της ανεπαρκούς προσβασιμότητας στο φυσικό περιβάλλον, το ηλεκτρικό αμαξίδιο αποτελεί συχνά τη μόνη λύση για καθημερινή αυτονομία χωρίς εξάρτηση από τρίτους. Ωστόσο, το κόστος των κατάλληλων αμαξιδίων ή των συστημάτων μετατροπής υπερβαίνει σημαντικά την αποζημίωση του ΕΟΠΥΥ, με αποτέλεσμα πολλοί να μην μπορούν να τα αποκτήσουν. Η συγκεκριμένη δράση εξασφαλίζει μηδενική επιβάρυνση για τους δικαιούχους, καλύπτοντας πλήρως τη διαφορά κόστους.

Με αυτόν τον τρόπο, ενισχύεται η πρόσβασή τους σε καθαρές, προσβασιμες και βιώσιμες μεταφορές, μειώνοντας την εξάρτηση από ενεργοβόρες ιδιωτικές υπηρεσίες μεταφοράς.

 

Ωφελούμενοι: 15.000 άτομα με παραπληγία, τετραπληγία ή ημιπληγία

Προϋπολογισμός: 52.500.000 ευρώ

Φορέας Χρηματοδότησης: Κοινωνικό Κλιματικό Ταμείο

Χρονοδιάγραμμα: Α’ τρίμηνο 2026 – Δ’ τρίμηνο 2030.

 

3. Ενεργειακή αναβάθμιση 478 ειδικών σχολείων

Μέχρι σήμερα, τα ειδικά σχολεία χρησιμοποιούν θέρμανση με πετρέλαιο, η οποία είναι κοστοβόρα και δύσκολα ελεγχόμενη. Αυτό πλήττει δυσανάλογα τους πιο ευάλωτους, όπως τα παιδιά με αναπηρία, προκαλώντας ανισότητες. Οι παρεμβάσεις περιλαμβάνουν ενδεικτικά εγκατάσταση αντλιών θερμότητας, μικρών φωτοβολταϊκών, θερμομόνωση, αναβάθμιση του κτηριακού φλοιού. Στόχος είναι η εξοικονόμηση ενέργειας, η μείωση των λειτουργικών εξόδων, η βελτίωση της θερμικής άνεσης και η ασφάλεια των μαθητών και του προσωπικού. Επιπλέον, η δράση συμβάλλει στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των σχολείων, προωθώντας τη βιώσιμη λειτουργία τους και την κοινωνική ισότητα.

 

Ωφελούμενες δομές: 478 ειδικά σχολεία (Ειδικά Δημοτικά, Ειδικά Γυμνάσια και Λύκεια, ΕΝΕΓΥΛ, ΕΕΕΕΚ)

Προϋπολογισμός: 73.134.000 ευρώ

Φορέας χρηματοδότησης: Ταμείο Εκσυγχρονισμού

Χρονοδιάγραμμα: Α’ τρίμηνο 2026 – Δ’ τρίμηνο 2032.

 

Και οι τρεις δράσεις αντανακλούν πραγματικές ανάγκες της αναπηρικής κοινότητας και τη δέσμευση της κυβέρνησης για ένα πιο βιώσιμο και φιλικό προς το περιβάλλον μέλλον, με σεβασμό στην ισότητα και την προσβασιμότητα.

 

Πέραν των δράσεων που προτάθηκαν από τον Συντονιστικό Μηχανισμό, υπήρξαν από τα υπουργεία και εισηγήσεις για να ενταχθούν στο Κοινωνικό Κλιματικό Ταμείο δράσεις που υλοποιούν την Εθνική Στρατηγική για τα Δικαιώματα των ΑμεΑ, όπως η «Αναβάθμιση του στόλου ταξί για εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία» με την αντικατάσταση συμβατικών οχημάτων με βαν 6 έως 9 θέσεων, εξοπλισμένων με πιστοποιημένες ράμπες για αναπηρικά αμαξίδια και ειδικές θέσεις τοποθέτησης του αμαξιδίου), η «εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού συστήματος χαρτογράφησης και καθοδήγησης εμποδιζόμενων ατόμων στους σταθμούς των ΜΜΜ» σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη «Ενίσχυση των προσβάσιμων και φιλικών προς το περιβάλλον λεωφορείων», η «βελτίωση της προσβασιμότητας σε σιδηροδρομικούς σταθμούς» και η «αναβάθμιση των υφιστάμενων υπηρεσιών του μετρό», δίνοντας έμφαση στη βελτίωση της προσβασιμότητας για άτομα με περιορισμένη κινητικότητα και άτομα με αναπηρία και η «χρηματοδοτική μίσθωση ηλεκτρικών οχημάτων από ευάλωτα νοικοκυριά».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα Προβλήματα Στις Εισπρακτικές Εταιρείες και η σημασία της Διαμεσολάβησης για την Ανάσχεση των Πλειστηριασμών

Οι εισπρακτικές εταιρείες, παρότι διαδραματίζουν ένα κρίσιμο ρόλο στην αποπληρωμή των κόκκινων δανείων και στην εξυγίανση των οικονομικών των τραπεζών, δεν είναι αλώβητες από προβλήματα και προκλήσεις. Συχνά, η εφαρμογή των διαδικασιών τους, ιδίως γύρω από την αναστολή των πλειστηριασμών, μπορεί να μην είναι τόσο αποτελεσματική ή να οδηγεί σε λάθη, προκαλώντας επιπλοκές για τους οφειλέτες. Ανάμεσα στους βασικούς λόγους που συντελούν σε αυτό το φαινόμενο, μπορούμε να εντοπίσουμε τους εξής:

  1. Απουσία Ευελιξίας και Αντιμετώπισης Κατάστασης

Πολλές φορές, οι εισπρακτικές εταιρείες λειτουργούν με αυστηρά κριτήρια και προ-τυποποιημένες διαδικασίες που ενδέχεται να μην είναι κατάλληλες για να ανταποκριθούν σε τις μοναδικές και διαρκώς μεταβαλλόμενες οικονομικές καταστάσεις των οφειλετών. Η έλλειψη ευελιξίας στις πρακτικές τους περιορίζει τη δυνατότητά τους να αντιμετωπίσουν προσωπικές και ειδικές καταστάσεις με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο. Ως αποτέλεσμα, η αξιολόγηση των αιτημάτων αναστολής μπορεί να είναι λανθασμένη, με συνέπεια την αδικαιολόγητη προώθηση των πλειστηριασμών.

  1. Έλλειψη Σαφούς Επικοινωνίας

Η επικοινωνία μεταξύ των οφειλετών και των εισπρακτικών εταιρειών δεν είναι πάντα διαφανής ή άμεση. Οι καθυστερήσεις στην επεξεργασία αιτημάτων, οι ανεπαρκείς εξηγήσεις και η έλλειψη σαφήνειας ως προς τις επόμενες ενέργειες μπορεί να προκαλέσουν σύγχυση στους οφειλέτες και να τους οδηγήσουν σε λανθασμένες κινήσεις, που ενδέχεται να επιδεινώσουν την κατάσταση. Η επικοινωνία αποτελεί θεμελιώδες κομμάτι για την εξεύρεση λύσεων και όταν αυτή λείπει ή είναι ανεπαρκής, το αποτέλεσμα δεν είναι ποτέ το επιθυμητό.

  1. Ανεπαρκής Εκπαίδευση ή Εξειδίκευση

Η διαχείριση των αιτημάτων αναστολής πλειστηριασμών και αναδιάρθρωσης των δανείων απαιτεί εξειδικευμένη γνώση και εμπειρία. Ωστόσο, σε πολλές περιπτώσεις, οι υπάλληλοι των εισπρακτικών εταιρειών ενδέχεται να μην διαθέτουν την κατάλληλη εκπαίδευση ή εμπειρία για να διαχειριστούν σωστά περίπλοκες καταστάσεις. Η έλλειψη αυτής της εξειδίκευσης μπορεί να οδηγήσει σε λάθη στην αξιολόγηση των αιτημάτων και, κατά συνέπεια, στην άστοχη αποδοχή ή απόρριψή τους.

  1. Προτεραιότητα στα Συμφέροντα της Εταιρείας

Από την άλλη πλευρά, οι εισπρακτικές εταιρείες, αν και στόχος τους είναι η επίλυση των προβλημάτων των οφειλετών, συχνά δίνουν προτεραιότητα στην ταχύτητα της διαδικασίας είσπραξης των οφειλών. Αυτή η προσέγγιση ενδέχεται να τους οδηγήσει στο να παραμελούν την ανθρωπιστική πλευρά του ζητήματος και να απορρίπτουν ή να παραλείπουν τις πιο προσεκτικές διαπραγματεύσεις για αναστολή του πλειστηριασμού. Αν η εξόφληση του χρέους δεν είναι ρεαλιστική ή εφικτή, οι εισπρακτικές εταιρείες μπορούν να προχωρήσουν σε ενέργειες που δεν εξυπηρετούν τα συμφέροντα των οφειλετών.

  1. Γραφειοκρατία και Εσωτερικές Διαδικασίες

Η πολυπλοκότητα των διαδικασιών και η γραφειοκρατία ενδέχεται να καθυστερήσουν την επεξεργασία αιτημάτων. Αυτές οι εσωτερικές διαδικασίες δυσχεραίνουν τη λήψη αποφάσεων και ενδέχεται να στερούν από τους οφειλέτες την ευκαιρία να επωφεληθούν από τη δυνατότητα αναστολής του πλειστηριασμού ή άλλες λύσεις που θα μπορούσαν να τους βοηθήσουν.

Ο Ρόλος της Διαμεσολάβησης για την Επίλυση των Προβλημάτων

Εδώ είναι που η διαμεσολάβηση μπορεί να διαδραματίσει έναν καθοριστικό ρόλο. Με την εμπειρία που έχω αποκτήσει ως διαμεσολαβήτρια στον τομέα των κόκκινων δανείων, έχω διαπιστώσει τη σημασία της διαπραγμάτευσης και της αναδιάρθρωσης των δανείων για την αποφυγή του πλειστηριασμού. Παρά τις ατέλειες και τις καθυστερήσεις που συχνά παρουσιάζουν οι εισπρακτικές εταιρείες, η διαμεσολάβηση προσφέρει τη δυνατότητα να δημιουργηθούν βιώσιμες λύσεις για τους οφειλέτες και να βρεθούν οι καλύτεροι τρόποι για την αναστολή των πλειστηριασμών, ή ακόμα και για την ανάκτηση των ακινήτων μετά τον πλειστηριασμό.

Η διαμεσολάβηση λειτουργεί ως γέφυρα μεταξύ των δανειοληπτών και των εισπρακτικών εταιρειών, με στόχο την εξεύρεση της πιο συμφέρουσας λύσης για όλους τους εμπλεκόμενους. Αυτός ο ρόλος γίνεται ακόμα πιο σημαντικός όταν υπάρχουν περιπτώσεις που η οικονομική δυνατότητα του οφειλέτη επιτρέπει την αποκατάσταση του χρέους και την ανάκτηση του ακινήτου, ακόμα και μετά τον πλειστηριασμό.

 

In every success story, you will find someone who has made a courageous decision

Ρώνα Μαργιολάκη

Mark Consulting 

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ