Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μειωμένες ήταν τον Ιούλιο οι πληρότητες των ξενοδοχείων στην Πιερία παρά τη δυναμική εκκίνηση της φετινής θερινής σεζόν τον Απρίλιο

Μειωμένες ήταν τον Ιούλιο οι πληρότητες των ξενοδοχείων στην Πιερία παρά τη δυναμική εκκίνηση της φετινής θερινής σεζόν τον Απρίλιο, σύμφωνα με τους φορείς του τουρισμού στην περιοχή.
Οι Έλληνες επισκέπτες της Πιερίας αυξάνονται, μεταξύ άλλων διότι πολλοί προτιμούν φέτος τα παράλια της ηπειρωτικής χώρας για τις διακοπές τους, λόγω και της μεγάλης αύξησης στο κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, που κάνει οικονομικά πιο ασύμφορο ένα ταξίδι στα νησιά. Ωστόσο, η αύξηση των Ελλήνων επισκεπτών δεν επαρκεί για να αντισταθμίσει τις απώλειες που καταγράφονται στις οδικές αφίξεις από τη ρουμανική αγορά. Τα αυτοκίνητα με ρουμανικές πινακίδες είναι φέτος σημαντικά λιγότερα στους δρόμους της Πιερίας, γεγονός που πιθανότατα σχετίζεται με τις εξελίξεις γύρω από την ενσωμάτωση της Ρουμανίας στη Συνθήκη Σένγκεν, όπως επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων, Ηρακλής Τσιτλακίδης.

«Η πτώση στις οδικές αφίξεις από Ρουμανία υπολογίζουμε ότι ανέρχεται γύρω στο 40%. Η πτώση αυτή ίσως οφείλεται στο γεγονός ότι έχουμε μερική ενσωμάτωση της Ρουμανίας στη Σένγκεν, με τις διατυπώσεις να έχουν καταργηθεί στο κομμάτι των αεροπορικών ταξιδιών, αλλά όχι ακόμα στα οδικά. Οι Ρουμάνοι λοιπόν πιθανώς να προτίμησαν φέτος να ταξιδέψουν αεροπορικώς, χωρίς πολύωρες διατυπώσεις, σε προορισμούς που πριν δεν ήταν το ίδιο εύκολο να επισκεφτούν» εκτιμά ο κ. Τσιτλακίδης, σύμφωνα με τον οποίο οι προβλέψεις της Σένγκεν αναμένεται να ισχύσουν και για το οδικό κομμάτι από τις αρχές του 2025 ή και νωρίτερα, πιθανώς από τον Οκτώβριο. Μέχρι τότε ωστόσο, η κατάσταση με τις διατυπώσεις και τις καθυστερήσεις στις χερσαίες πύλες της Ελλάδας, ιδίως μετά τα μέσα Ιουνίου, «δεν κολακεύουν το ευρωπαϊκό προφίλ της χώρας, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των τοπικών επιχειρησιακών παραγόντων», λέει ο πρόεδρος των ξενοδόχων.

Κατά τον κ. Τσιτλακίδη, η φετινή θερινή τουριστική περίοδος άρχισε «ομαλά και ελπιδοφόρα». Από τον Απρίλιο μέχρι και τον Ιούνιο, οι πληρότητες στα ξενοδοχεία της Πιερίας ήταν αυξημένες σε σχέση με πέρυσι και όλα προϊδέαζαν για μια καλή σεζόν. Ωστόσο, ο Ιούλιος και ο Αύγουστος δεν παύουν να αντιστοιχούν στο 60%-65% των διανυκτερεύσεων τουριστών που πραγματοποιούνται στην περιοχή κάθε χρόνο και η εικόνα για τους συγκεκριμένους μήνες δεν είναι το ίδιο θετική, όσο ήταν κατά την έναρξη της σεζόν. «Μεσοσταθμικά, οι πληρότητες εκτιμάμε ότι ήταν μειωμένες κατά 25%-30% τον Ιούλιο, λόγω και της μείωσης στις αφίξεις των Ρουμάνων. Αυξημένη είναι η παρουσία των Ελλήνων, κυρίως οικογενειών, κάτι που πιθανώς σχετίζεται με τα αυξημένα ναύλα των πλοίων. Έχουμε επισκέπτες από την κεντρική και νότια Ελλάδα και ιδίως από το Λεκανοπέδιο, οι οποίοι ανακαλύπτουν την Πιερία και τις ακτές της, τον Όλυμπο και άλλα θέλγητρα της περιοχής, έχοντας κάνει ένα οδικό ταξίδι, με “τακτοποιημένο” προϋπολογισμό. Δεν αρκούν όμως για να αντισταθμίσουν τις απώλειες από τη Ρουμανία. Η Ρουμανία έχει τα τελευταία χρόνια την πρωτιά στη λίστα με τις εθνικότητες των κυριότερων επισκεπτών της Πιερίας, που συμπληρώνουν η Βουλγαρία, η Ελλάδα, η Σερβία και η Γερμανία, αλλά φέτος φαίνεται ότι χάνει την πρώτη θέση», λέει ο κ. Τσιτλακίδης.
Όσον αφορά τον Αύγουστο, παρότι μέχρι στιγμής εμφανίζει πολύ παρόμοια χαρακτηριστικά με τον Ιούλιο, ωστόσο η ελπίδα είναι ότι τελικά θα παρουσιάσει καλύτερη εικόνα, έστω με κρατήσεις και επισκέπτες «της τελευταίας στιγμής». «Θέλουμε να ελπίζουμε ότι ο Αύγουστος θα εξελιχθεί τελικά καλύτερα από τον Ιούλιο, αλλά αυτό θα φανεί εν τοις πράγμασι, με τη βοήθεια και της ελληνικής αγοράς, η οποία κατά τις ημέρες γύρω από τον Δεκαπενταύγουστο, συχνά φέρνει αφίξεις», επισημαίνει ο κ. Τσιτλακίδης.

Στο ερώτημα αν γίνονται νέες επενδύσεις στον ξενοδοχειακό τομέα στην Πιερία απαντά πως πράγματι υπάρχει κινητικότητα, τόσο με αδειοδοτημένες επενδύσεις (οι οποίες όμως ανέρχονται σε μονοψήφιο αριθμό και στην πλειονότητά τους δεν είναι μεγάλες), όσο και με πρότζεκτ που βρίσκονται υπό συζήτηση για το μέλλον. Άλλωστε βρίσκεται σε εξέλιξη και η διαβούλευση για το Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο του Τουρισμού, το οποίο θα δημιουργήσει έναν χάρτη σε εθνική κλίμακα και θα προσδιορίσει πολλά επόμενα βήματα.

Εν αναμονή των εξελίξεων, ο κ. Τσιτλακίδης επισημαίνει ότι οι περιοχές στις οποίες παρατηρείται σήμερα η μεγαλύτερη ζήτηση από τουρίστες είναι η Παραλία της Κατερίνης και η Ολυμπιακή Ακτή και δευτερευόντως η Λεπτοκαρυά, ο Πλαταμώνας, οι Νέοι Πόροι και το Λιτόχωρο, αλλά και ορεινοί προορισμοί όπως το Ελατοχώρι. «Καλούμε τους ανθρώπους να επισκεφτούν την περιοχή μας, η οποία δεν έχει να επιδείξει μόνο το δίπτυχο ήλιος – θάλασσα. Έχουμε το μυθικό βουνό του Ολύμπου, που είναι επισκέψιμο όλον τον χρόνο, τουλάχιστον στα χαμηλά υψόμετρα, στο φαράγγι του Ενιππέα, αλλά και κοντινές περιοχές που θα μπορούσε να ειπωθεί πως ανήκουν και στη δική μας τουριστική ενδοχώρα, όπως τα Μετέωρα και η Βεργίνα» σημειώνει ο κ.Τσιτλακίδης._
Αλ.Γ

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μαγνησία: Οι εικόνες που έπληξαν τον τουρισμό και οι νέες καμπάνιες για την αναστροφή του κλίματος

Η παραλία του Βόλου, τα τσιπουράδικα, τα σοκάκια της Παλιάς πόλης, το μυθικό βουνό των Κενταύρων το γραφικό Πήλιο… ολόκληρη η Μαγνησία είναι ένας τόπος που συγκεντρώνει δεκάδες λόγους να τον επισκεφθεί κανείς κι όμως, στον απολογισμό αυτής της χρονιάς τα νούμερα θα σημειώσουν πτώση. Τι δεν πήγε καλά φέτος; Μετά τις φυσικές καταστροφές που έπληξαν την Θεσσαλία πέρσι, στο τέλος του καλοκαιριού ήρθε να προστεθεί ένας ακόμη «πονοκέφαλος»: Οι εικόνες με τα νεκρά ψάρια σε ορισμένες παραλίες της περιοχής προς το τέλος του Αυγούστου, έδωσαν ακόμη ένα «χτύπημα» στην τουριστική κίνηση, το οποίο όπως λένε οι επαγγελματίες του κλάδου έγινε γενικευμένα.
«Πολλές φορές ο τρόπος που μεταδίδεται η πληροφορία και εκείνο που περνάει προς τα έξω προκαλεί μεγαλύτερη ζημιά από ό,τι φανταζόμαστε. Όταν βγαίνουμε και λέμε “ψόφια ψάρια στον Βόλο” πιάνει όλη τη Μαγνησία, με αποτέλεσμα να έχουμε ακυρώσεις μέχρι και στο ανατολικό Πήλιο που είναι 55 χλμ μακριά και βλέπει στο Αιγαίο», επισημαίνει μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γιώργος Ζαφείρης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας και μέλος του ΔΣ του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Έτσι, παρόλο που ο Ιούλιος και ο Αύγουστος παρουσίασαν μια εξαιρετική άνοδο σε σχέση με πέρσι και οι επιχειρήσεις του κλάδου δούλεψαν πολύ καλά, στο σύνολο η χρονιά θα κλείσει σημειώνοντας πτώση.
Αυτό το κλίμα ή καλύτερα την εικόνα που έχει δημιουργηθεί επιθυμούν και προσπαθούν να αντιστρέψουν οι φορείς με νέες καμπάνιες για την τουριστική προβολή και προώθηση του προορισμού.
Κάτι παρόμοιο έγινε και πέρσι τον χειμώνα, καθώς οι τουριστικές επιχειρήσεις ήταν έτοιμες να φιλοξενήσουν τους επισκέπτες τα Χριστούγεννα αλλά έπρεπε να αλλάξει η εικόνα που είχε δημιουργηθεί στον κόσμο, σύμφωνα με τον κ.Ζαφείρη.
«Εμείς περιμένουμε σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και την Περιφέρεια Θεσσαλίας αλλά και μέσω ενός κονδυλίου που έχει προαναγγελθεί για την προβολή της Θεσσαλίας, να προχωρήσουμε σε μια ολοκληρωμένη καμπάνια για την περιοχή ενώ στο μεταξύ έχουμε προγραμματίσει και τη συμμετοχή μας σε εκθέσεις τουρισμού εντός και εκτός Ελλάδας», σημειώνει ο κΖαφείρης.
Το μεγαλύτερο πλήγμα στον τουρισμό δόθηκε με την ακύρωση των συνεδρίων και των σχολικών εκδρομών μετά τα ακραία καιρικά φαινόμενα και τις καταστροφές που σημειώθηκαν. Παρόλο που η Μαγνησία επανήλθε, το κακό είχε ήδη γίνει και τα ταξίδια είχαν ήδη ακυρωθεί.
«Πέρσι τον χειμώνα, παρότι στις γιορτές των Χριστουγέννων οι πληρότητες ήταν πολύ υψηλές, ο χειμερινός τουρισμός συνολικά μειώθηκε κατά τουλάχιστον 40% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Μόνον οι σχολικές εκδρομές που ακυρώθηκαν άγγιξαν σε ποσοστό το 70%», αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας. Τώρα το επόμενο στοίχημα είναι τα Χριστούγεννα και φυσικά οι εκδρομές και τα συνέδρια που κλείνουν από νωρίς.
Νικόλ Καζαντζίδου

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

National Geographic: Προβολή της Μήλου στις διεθνείς αγορές

Στα γεωλογικά, αρχαιολογικά, ιστορικά και μορφολογικά ενδιαφέροντα της Μήλου αναφέρεται δημοσίευμα του National Geographic με ιδιαίτερη έμφαση στο Αρχαίο Θέατρο, τις Κατακόμβες, την Αφροδίτη και τα ευρήματα στην Φυλακωπή σημειώνοντας ότι στο νησί “υπάρχουν όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου. Σε όλη τη βραχώδη ακτογραμμή, θα δείτε όλα τα διαφορετικά χρώματα. Το πράσινο είναι μπεντονίτης, το κόκκινο είναι οξείδιο του σιδήρου, το μπλε είναι αμέθυστος”. Και συμπληρώνει:”Η Μήλος προσφέρει εκπληκτικά τοπία παρόμοια με τη Σαντορίνη αλλά χωρίς πολυκοσμία. Γνωστή για την ηφαιστειακή ιστορία της, διαθέτει μια παλέτα από πολύχρωμους βράχους και πάνω από 70 παρθένες παραλίες, όπως το Σαρακίνικο ,το Κλέφτικο, τον Γέρακα , τη Φυριπλάκα και το Αμμουδαράκι. Το αφιέρωμα περιγράφει και τα γοητευτικά χωριά του νησιού, όπως ο Αδάμαντας, η Πλάκα, το Κλήμα, τα Μανδράκια και τα Πολλώνια, “όπου οι επισκέπτες μπορούν να εξερευνήσουν τον παραδοσιακό ελληνικό πολιτισμό”. Και συμπληρώνει :” Είναι ένας ιδανικός προορισμός για ταξιδιώτες που αναζητούν μια πιο ήρεμη και αυθεντική ελληνική νησιωτική εμπειρία”.
Το αφιέρωμα δημοσιεύθηκε στις 29 Αυγούστου και υπογράφεται από την Elizabeth Warkentin.

https://www.nationalgeographic.com/travel/article/milos-santorini-greece-alternative

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Grecotel ενεργός υποστηρικτής δράσεων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής

Η Grecotel ενώνει τη φωνή της με την επιστημονική κοινότητα και όσους φροντίζουν να παραδώσουν στην επόμενη γενιά ένα πλανήτη απαλλαγμένο από τα φαινόμενα της κλιματικής αλλαγής και καλωσορίζει στο Ρέθυμνο το τριήμερο οικολογικό συμπόσιο «ΓΗ: Ένας Βιώσιμος Πλανήτης για όλους – Κάλεσμα για Δράση – Η αλλαγή είναι εφικτή»,  οι εργασίες του οποίου ξεκίνησαν σήμερα 10 και θα διαρκέσουν έως τις 12 Σεπτεμβρίου 2024. Διοργανωτές του συμποσίου η Ιερά Μητρόπολη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου, το Πανεπιστήμιο Κρήτης, το Εθνικό Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας και η Περιφέρεια Κρήτης.

Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, η ανάδειξη της Grecotel ως “Μέγα Χορηγού” του συμποσίου στο Ρέθυμνο,  σηματοδοτεί τις προθέσεις του ξενοδοχειακού οργανισμού,  να στρέψει το βλέμμα στις τοπικές κοινωνίες, που με την παρακίνηση και την ενημέρωση μπορούν να σταθούν απέναντι στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής. H κλιματική αλλαγή απαιτεί συνέργειες αλλά και στήριξη της ακαδημαϊκής κοινότητας και του επιστημονικού προσωπικού της χώρας. Η Grecotel αναγνωρίζοντας το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει, “δηλώνει” ενεργός υποστηρικτής πρωτοβουλιών που μπορούν να καταστήσουν μια ουσιαστική αλλαγή εφικτή και στο μέτωπο της κλιματικής αλλαγής.

Η Grecotel είναι μεταξύ άλλων μέλος του UN Global Compact Network Greece. Το Οικουμενικό Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών (UN Global Compact) είναι μια εθελοντική πρωτοβουλία, που βασίζεται στη δέσμευση των επιχειρήσεων για εφαρμογή Οικουμενικών Αρχών βιωσιμότητας και ανάληψη δράσεων υποστήριξης των στόχων των Ηνωμένων Εθνών.

Οι εργασίες του Συμποσίου, που τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου,  θα πραγματοποιηθούν στους χώρους της Ιεράς Μητροπόλεως (ανάμεσά τους και η Μονή Αρκαδίου), του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Παλαιοντολογικού Μουσείου Ρεθύμνου, παράρτημα του Εθνικού Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, πρόεδρος του οποίου είναι η Φαλή Βογιατζάκη, η ακούραστη οραματίστρια για την προστασία του περιβάλλοντος στην Ελλάδα και ψυχή και αυτής της διοργάνωσης.

Με περισσότερα από 2.000 διεθνή βραβεία και διακρίσεις που έχει λάβει ο όμιλος Δασκαλαντωνάκη-Grecotel, αναγνωρίζεται σήμερα ως ο ηγέτης της ξενοδοχειακής αγοράς, ο μεγαλύτερος ελληνικός τουριστικός όμιλος και μία από τις πλέον δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις.  Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της ICAP (Κλαδική Μελέτη για Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις, Νοέμβριος 2023), ο όμιλος κατέχει την πρώτη θέση με μερίδιο 4,5% βάσει αξίας και 3,5% βάσει συνόλου κλινών για τα ξενοδοχεία πολυτελείας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ