Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Απεργούν εργαζόμενοι σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα – Τι διεκδικούν

Σε απεργιακό κλοιό μπαίνει η χώρα σήμερα Τετάρτη 9 Απριλίου 2025.

Διαβάστε επίσης: 

Πώς θα κινηθούν τα μέσα μεταφοράς – Κλειστοί οι σταθμοί Μετρό Σύνταγμα και Πανεπιστήμιο με εντολή της ΕΛΑΣ

Δεμένα τα πλοία στα λιμάνια λόγω της 24ωρης απεργίας της ΓΣΕΕ

Η Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας (ΓΣΕΕ) και η ΑΔΕΔΥ κήρυξαν 24ωρη Γενική Απεργία για σήμερα, στην οποία συμμετέχουν Ομοσπονδίες, συνδικάτα και σωματεία του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα, διεκδικώντας, μεταξύ άλλων, αυξήσεις στους μισθούς, Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, επαναφορά του 13ου και του 14ου μισθού στο Δημόσιο και μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και της στεγαστικής κρίσης.

Απευθύνοντας κάλεσμα για μαζική συμμετοχή στην απεργία, η ΓΣΕΕ έχει προγραμματίσει το κεντρικό της συλλαλητήριο για τις 11:00, στην Πλατεία Κλαυθμώνος στην Αθήνα, η απεργιακή συγκέντρωση της ΑΔΕΔΥ θα πραγματοποιηθεί στο Σύνταγμα, έξω από το υπουργείο Οικονομικών, στις 10:30 και η απεργιακή συγκέντρωση του ΠΑΜΕ θα γίνει στα Προπύλαια, στις 10:30 και την ίδια ώρα στη Θεσσαλονίκη, στο Άγαλμα Βενιζέλου, ενώ, παράλληλα, καλεί σε συμμετοχή και στις υπόλοιπες απεργιακές συγκεντρώσεις σε όλες τις πόλεις.

Ειδικότερα, η ΓΣΕΕ καλεί όλους τους εργαζόμενους, τους ανέργους, τους συνταξιούχους, τις νέες και τους νέους της χώρας, να συμμετέχουν μαζικά στην 24ωρη Γενική Απεργία της 9ης Απριλίου, αλλά και στα συλλαλητήρια διαμαρτυρίας στις μεγάλες πόλεις της χώρας.

Η Συνομοσπονδία διεκδικεί τον προσδιορισμό του κατώτατου μισθού όχι με κυβερνητικές αποφάσεις, αλλά με ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις. Επίσης, απαιτεί Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και ενεργειακές πολιτικές για την καταπολέμηση της ακρίβειας και της στεγαστικής κρίσης.

Βασικά αιτήματα της ΑΔΕΔΥ είναι να ληφθούν μέτρα ενάντια στην ακρίβεια και για την αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης, να γίνουν άμεσα πραγματικές αυξήσεις μισθών στο Δημόσιο και η κυβέρνηση να νομοθετήσει την επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού στο Δημόσιο.

Από την πλευρά του, το Εργατικό Κέντρο Αθήνας αποφάσισε τη συμμετοχή του στην 24ωρη Γενική Απεργία της ΓΣΕΕ.

Όπως ανακοίνωσε, οι βασικές διεκδικήσεις είναι οι εξής:

«- Κατώτατος μισθός και ημερομίσθιο από την Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας με ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις.

– Αυτόματη επέκταση των Κλαδικών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, ώστε να καλύπτουν καθολικά τους εργαζόμενους στον κλάδο.

– Επαναφορά της αρχής της ευνοϊκότερης Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και της μετενέργειας στην προ μνημονίων ρύθμιση.

– Προσιτή στέγη για όλες και όλους και μόνιμη και αποτελεσματική προστασία της πρώτης κατοικίας.

– Ελεύθερη συνδικαλιστική δράση.

– Μέτρα υγείας και ασφάλειας, καθώς και καταγραφή και δημοσιοποίηση των στοιχείων εργατικών ατυχημάτων και επαγγελματικών ασθενειών.

– Μέτρα αντιμετώπισης της σεξουαλικής ηθικής παρενόχλησης και βίας στην εργασία.

– Δίκαιο φορολογικό σύστημα και ελάφρυνση των μισθωτών και των συνταξιούχων»

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ

ΑΠΕ ΜΠΕ

ΕΛΛΑΔΑ

Σε αποκλιμάκωση οι τιμές καυσίμων και ηλεκτρικής ενέργειας

Σημαντική αποκλιμάκωση στις τιμές των υγρών καυσίμων σε σχέση με πέρυσι καταγράφεται τον φετινό Απρίλιο, απόρροια του συνδυασμού της πτώσης των διεθνών τιμών και της ισχυροποίησης του ευρώ έναντι του δολαρίου.

Έτσι η αμόλυβδη είναι 12 % φθηνότερη σε σχέση με πέρυσι και το πετρέλαιο κίνησης πωλείται επίσης 13 % χαμηλότερα ενώ 7 % ακριβότερο είναι το υγραέριο κίνησης. Ευνοϊκή είναι η περίοδος και για τις τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας που είναι κατά τι αυξημένες σε σχέση με πέρυσι αλλά καταγράφουν σημαντική πτώση 33 % σε σχέση με την αρχή του έτους.

Η μέση τιμή της αμόλυβδης σύμφωνα με τις τελευταίες τιμοληψίες του υπουργείου Ανάπτυξης (11 Απριλίου) διαμορφώνεται στο 1,755 ευρώ ανά λίτρο έναντι 1,794 στην αρχή του χρόνου και 1,962 τον Απρίλιο του 2024. Αντίστοιχα το πετρέλαιο κίνησης είναι στο 1,522 ευρώ από 1,578 τον Ιανουάριο και 1,715 ευρώ πέρυσι.

Αιτίες της πτώσης είναι η διεθνής αναταραχή που προκάλεσε η επιβολή δασμών από τις ΗΠΑ και οι ανησυχίες για επιβράδυνση της διεθνούς οικονομίας, άρα και της ζήτησης για καύσιμα.

Ενδεικτικά η τιμή διυλιστηρίου για την αμόλυβδη την προηγούμενη εβδομάδα υποχώρησε κατά 8 λεπτά το λίτρο, στα 53 λεπτά στις 11 Απριλίου έναντι 61 στις 4 Απριλίου. Στην τιμή διυλιστηρίου προστίθενται οι φόροι, τα περιθώρια κέρδους χονδρικής και λιανικής καθώς και τα περιθώρια κέρδους για να προκύψει η τελική τιμή στην αντλία.

Θετική για τον καταναλωτή είναι και η ενίσχυση του ευρώ έναντι του δολαρίου καθώς οι διεθνείς τιμές αργού και προϊόντων εκφράζονται σε δολάρια.

Στην ηλεκτρική ενέργεια – που τροφοδοτεί πλέον εκτός από τις οικιακές συσκευές και την κίνηση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων οι εξελίξεις έχουν ως εξής: η μέση λιανική τιμή υποχώρησε τον Απρίλιο στα 13,8 λεπτά ανά κιλοβατώρα από 17,4 τον Ιανουάριο (μείον την επιδότηση που δόθηκε από το κράτος) ενώ πέρυσι τον Απρίλιο ήταν 0,11 λεπτά.

Η περίοδος ευνοεί την πτώση των τιμών λόγω υπερβάλλουσας παραγωγής από από ανανεώσιμες πηγές και χαμηλής ζήτησης. Συνδυασμός που προκαλεί ακόμη και προβλήματα ευστάθειας στο δίκτυο και αναγκάζει τους διαχειριστές των δικτύων να προχωρούν σε περικοπές της παραγωγής από ανανεώσιμες πηγές. Η εξέλιξη των τιμών κατά το πρώτο μισό του Απριλίου δείχνει ότι – αν δεν ανατραπεί η τάση – θα υπάρξει συνέχεια στην αποκλιμάκωση των τιμών το Μάιο.

ΑΠΕ ΜΠΕ

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Τροχαίο στην Εγνατία: Οι κάμερες «συνέλαβαν» το αφρενάριστο φορτηγό του Ουκρανού – Δεν έχει καταγραφεί αυτοκίνητο να του κόβει τον δρόμο

Νέα στοιχεία βλέπουν το φως της δημοσιότητας σχετικά με το φονικό τροχαίο στα διόδια του Πολύμυλου στην Εγνατία Οδό το μεσημέρι της Μεγάλης Τρίτης (15.4.2025).

Οι κάμερες στα διόδια του Πολύμυλου καταστράφηκαν εντελώς από τη φωτιά, ωστόσο το τροχαίο πρόλαβε να καταγραφεί στους server και πλέον οι Αρχές έχουν εικόνα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες σκοτώθηκε το ζευγάρι των Ελλήνων που είχε έρθει για το Πάσχα από την Ελβετία. Στο βίντεο έχει καταγραφεί το τροχαίο μέχρι τη στιγμή που ξεσπά η φωτιά.

Η Αστυνομία και ο εισαγγελέας απέκτησαν πριν λίγες ώρες πρόσβαση στους server της Εγνατίας Οδού. Από τα πλάνα φαίνεται πως κανένα από τα δύο εμπλεκόμενα αυτοκίνητα δεν έκανε όπισθεν.

Συγκεκριμένα, καταγράφεται με ευκρίνεια ο οδηγός του πρώτου αυτοκινήτου να κόβει ταχύτητα, σχεδόν να σταματά, για να περάσει από τον σταθμό του e-pass. Το αυτοκίνητο ξεκινά να κινείται και πάλι και τότε πέφτει με ταχύτητα πάνω του – και πάνω στο άλλο όχημα – η νταλίκα.

Το φορτηγό φαίνεται να μην κόβει ταχύτητα καθόλου, παρά το γεγονός ότι επικρατούσε πυκνή ομίχλη στην περιοχή.

Ωστόσο, ο ταχογράφος του φορτηγού έχει καταστραφεί εντελώς από τη φωτιά και είναι αδύνατον σε αυτή τη φάση να διαπιστωθεί με πόσα χιλιόμετρα έτρεχε ο οδηγός της νταλίκας.

Στον 38χρονο οδηγό ασκήθηκε ποινική δίωξη για ανθρωποκτονία με το άρθρο 290 του ΠΚ, δηλαδή επικίνδυνη οδήγηση που προκάλεσε θανατηφόρο τροχαίο, που είναι κακούργημα.

Ο 38χρονος οδηγός του φορτηγού, με καταγωγή από την Ουκρανία, που προκάλεσε τη φονική καραμπόλα αναμένεται να απολογηθεί το πρωί της Μεγάλης Παρασκευής. Ο ίδιος σύμφωνα με πληροφορίες φέρεται να ισχυρίζεται ότι του έκοψε τον δρόμο ένα αυτοκίνητο την ώρα που πήγαινε να περάσει από τα διόδια και για να αποφύγει το αυτοκίνητο έκοψε το τιμόνι αριστερά και έτσι συνέβη το δυστύχημα.

Στην εικόνα που έχουν καταγράψει οι κάμερες ασφαλείας δεν φαίνεται όχημα να μπαίνει στον δρόμο της νταλίκας.

Αξίζει να σημειωθεί πως, ο Ουκρανός οδηγός, που ήταν ιδιαίτερα ενεργός στα social media, έκανε συχνά live μεταδόσεις από τους δρόμους και έτσι η αστυνομία εξετάζει αν ήταν απασχολημένος με το κινητό τηλέφωνό του και δεν κοιτούσε τον δρόμο.

Σε δηλώσεις του στο MEGA, ο διευθύνων σύμβουλος της Εγνατίας Οδού Kωνσταντίνος Κουτσούκος, αναφερόμενος στο δυστύχημα είπε μεταξύ άλλων: «Το μήκος των λωρίδων που έχουμε στον συγκεκριμένο σταθμό μας έχει μήκος 70 μέτρων. Το φορτηγό από τη μία πλευρά του σταθμού τη διαπέρασε, έσπασε ό,τι υπήρχε από εξοπλισμό, προφανώς χτύπησε τα οχήματα και βρέθηκε στην άλλη πλευρά.

Αντιλαμβάνομαι ότι όταν υπάρχει τέτοια σφοδρότητα για να φθάσει ένα φορτηγό να διαπεράσει όλα αυτά και να φθάσει στην άλλη πλευρά του σταθμού, η ταχύτητα πρέπει να ήταν μεγάλη». Για το γεγονός ότι στο σημείο παρουσιάζεται συχνά το φαινόμενο της ομίχλης ο κ. Κουτσούκος είπε ότι, «εμείς έχουμε κάποια ειδικά φώτα στον σταθμό και υπάρχουν και ηλεκτρονικές σημάνσεις πριν φθάσει κάποιος στον σταθμό».

ΝΕWSIT

Τροχαίο στην Εγνατία: Οι κάμερες «συνέλαβαν» το αφρενάριστο φορτηγό του Ουκρανού – Δεν έχει καταγραφεί αυτοκίνητο να του κόβει τον δρόμο

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Κορυφώνεται η έξοδος των εκδρομέων του Πάσχα – Αυξημένη η κίνηση στα λιμάνια της Αττικής (βίντεο)

Αυξημένη είναι σήμερα Μ.Πέμπτη η κίνηση στα λιμάνια της Αττικής, ενόψει της εξόδου των εκδρομέων του Πάσχα για τα νησιά των Κυκλάδων, τα Δωδεκάνησα και την Κρήτη.

Για σήμερα από το λιμάνι του Πειραιά έχουν προγραμματιστεί 20 απόπλοι, ενώ σύμφωνα με το σύστημα κρατήσεων των εταιρειών αναμένεται να αναχωρήσουν τουλάχιστον 22.190 επιβάτες.

Από το λιμάνι της Ραφήνας θα αποπλεύσουν 10 πλοία με επιπλέον 4 δρομολόγια για Μαρμάρι, ενώ θα αναχωρήσουν τουλάχιστον 9.800 επιβάτες.

Από το λιμάνι του Λαυρίου θα πραγματοποιηθούν 10 απόπλοι, ενώ θα αναχωρήσουν 2.843 επιβάτες.

Το Λιμενικό Σώμα έχει λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την διευκόλυνση των επιβατών, ενώ καλό είναι οι εκδρομείς του Πάσχα να είναι νωρίτερα στην αποβάθρα αναχώρησης του πλοίου για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους.

Χθες Μ.Τετάρτη από το λιμάνι του Πειραιά πραγματοποιήθηκαν 16 απόπλοι επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων, ενώ αναχώρησαν 18.558 επιβάτες.

Από το λιμάνι της Ραφήνας αναχώρησαν 11 πλοία με 5.615 επιβάτες, ενώ από το λιμάνι του Λαυρίου απέπλευσαν 6 επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία με 1.348 επιβάτες.

Π.Τσ.

ΦΩΤΟ: ΑΠΕ-ΜΠΕ/Αλέξανδρος Μπελτές

ΒΙΝΤΕΟ: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΕΜΟΥΝΔΟΣ

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ