ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ι. Τσάρας: «Είμαστε πανέτοιμοι για την κατασκευή του Προβλήτα 6»

Εντός των επόμενων δύο- τριών μηνών αναμένεται να εκδοθούν από το υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής όλες οι απαιτούμενες άδειες για την έναρξη της κατασκευής του έργου επέκτασης του Προβλήτα 6 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ενώ μεγάλο μέρος των αναγκαίων επενδύσεων, συνολικού ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, πρόκειται να πραγματοποιηθούν το 2025 και το 2026, δεδομένου και του χρονοδιαγράμματος που έχει τεθεί για την υλοποίηση του πρότζεκτ. Τα παραπάνω γνωστοποιεί σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), Γιάννης Τσάρας, σύμφωνα με τον οποίο «στόχος της εμβληματικής επένδυσης στον Προβλήτα 6, η οποία θα επιτρέψει την υποδοχή εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών, χωρητικότητας έως 24.000 TEU, δεν είναι απλώς η διατήρηση και επέκταση των σημαντικών ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων που διαθέτει το λιμάνι, αλλά η αναβάθμισή του στην πρώτη ταχύτητα των λιμένων παγκοσμίως». Η κατασκευή του έργου αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός 30 μηνών από την έναρξή του.
Η πολυαναμενόμενη αυτή επένδυση μπαίνει σταδιακά στη γραμμή αφετηρίας, σε μια περίοδο που τα λιμάνια της ευρύτερης περιοχής γίνονται ολοένα πιο ανταγωνιστικά, αλλά η Θεσσαλονίκη διατηρεί το ισχυρό συγκριτικό της πλεονέκτημα. Στα Βαλκάνια, λέει ο κ.Τσάρας, τα λιμάνια Κόπερ στη Σλοβενία και Ριέκα στην Κροατία, έχουν επιταχύνει την ανάπτυξή τους με βελτίωση των υποδομών τους. Στη Βουλγαρία, τα λιμάνια του Μπουργκάς και της Βάρνας, έχουν ομοίως ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά τους. Επίσης, το λιμάνι του Δυρραχίου στην Αλβανία καταγράφει συνεχείς αυξήσεις στη διακίνηση εμπορευμάτων. «Συνολικά λοιπόν, παρατηρούμε αυξημένο ανταγωνισμό, καθώς τα λιμάνια των βαλκανικών χωρών επιδιώκουν να ενισχύσουν το μερίδιό τους στις περιφερειακές ροές εμπορίου. Ωστόσο, η Θεσσαλονίκη διατηρεί ακόμη το ισχυρό συγκριτικό της πλεονέκτημα, χάρη στη γεωγραφική της θέση, στην αρχή των μεγάλων διευρωπαϊκών δικτύων αυτοκινητόδρομων και σιδηροδρόμων και κοντά στις αγορές της Νοτιοανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης, και χάρη στις στοχευμένες επενδύσεις της ΟΛΘ Α.Ε. σε σύγχρονες υποδομές και τεχνολογίες, στην ενίσχυση της ασφάλειας της λιμενικής εγκατάστασης, καθώς και στη διαρκή αναβάθμιση των υπηρεσιών logistics», εξηγεί.
Εν αναμονή των εξελίξεων, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης καταγράφει, κατά τον κ.Τσάρα, σημαντικές επιδόσεις, με τα έσοδά του να έχουν αυξηθεί κατά 78,7% από το 2016 έως το 2023, αγγίζοντας τα 86 εκατ. ευρώ. Ειδικά στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων καταγράφηκε το 2023 ρεκόρ διακίνησης (520.048 TEU), ενώ το 2024 έκλεισε με αύξηση των μεγεθών σε όλες τις κατηγορίες δραστηριοτήτων της ΟΛΘ Α.Ε. «Οι επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί από το 2018 μέχρι σήμερα και η υλοποίηση των επενδύσεων του εγκεκριμένου master plan για την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμένος Θεσσαλονίκης πρόκειται να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά του, εδραιώνοντάς τον ως βασικό διαμετακομιστικό κόμβο για την Νοτιοανατολική Ευρώπη», υπογραμμίζει.
Στη συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ.Τσάρας αναφέρεται ακόμα στις σιδηροδρομικές και οδικές συνδέσεις του λιμανιού, στην προοπτική της κρουαζιέρας για το 2026, την ακύρωση του διαγωνισμού για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, τη λειτουργία του Τελωνείου και το ενδιαφέρον της οικογένειας Ντρέιφους για τις μετοχές του ΟΛΘ.
Ταμειακά διαθέσιμα άνω των 100 εκατ. ευρώ
Όσον αφορά το Master Plan, ο κ.Τσάρας επαναλαμβάνει πως αποτελεί σημαντικό ορόσημο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, «καθώς η ΟΛΘ Α.Ε. έχει πλέον τη δυνατότητα να προχωρήσει στην πλήρη υλοποίηση του αναπτυξιακού σχεδιασμού της, μέσω συγκεκριμένων έργων και στοχευμένων επενδύσεων για την περαιτέρω αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του λιμένος. Το επενδυτικό πλάνο περιλαμβάνει τόσο υποχρεωτικές επενδύσεις, όπως αυτές προβλέπονται από τη σύμβαση παραχώρησης, όσο και μη υποχρεωτικές. Η επέκταση του Προβλήτα 6 έχει κεντρικό ρόλο στον επενδυτικό και αναπτυξιακό σχεδιασμό μας», υπογραμμίζει, υπενθυμίζοντας πως το πρόγραμμα υποχρεωτικών επενδύσεων περιλαμβάνει επίσης την αποκατάσταση και αξιοποίηση του Παλαιού Τελωνειακού Σταθμού, καθώς και έργα βελτίωσης, επισκευής, αναβάθμισης και ανακατασκευής υπαρχουσών λιμενικών υποδομών.
«Πέραν των παραπάνω, η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ήδη πραγματοποιήσει υποχρεωτικές και μη υποχρεωτικές επενδύσεις άνω των 71,3 εκατ. ευρώ. Από το 2018 μέχρι σήμερα, οι επενδύσεις αυτές έχουν ενισχύσει σημαντικά τις υποδομές και υπηρεσίες του λιμένα, συνεπώς και τον ρόλο του ως διαμετακομιστικού κόμβου. Το μεγάλο και πολυεπίπεδο επενδυτικό πλάνο, με το οποίο είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε άμεσα, αξιοποιεί την εμπειρία, την τεχνογνωσία και τους πόρους της εταιρείας μας, δεδομένης της σημαντικής ανάπτυξης που έχουμε σημειώσει τα τελευταία χρόνια, και των ισχυρών οικονομικών μεγεθών μας, όπως τα σημαντικά ταμειακά διαθέσιμά μας, που υπερβαίνουν τα 100 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) το 2023 ξεπέρασαν τα 34 εκατ. ευρώ, ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα σε επίπεδο ομίλου υπερέβησαν τα 95 εκατ. ευρώ», λέει ο κ. Τσάρας.
Σε συνεχή επαφή με το υπουργείο Υποδομών για τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένος
Η εκπλήρωση της υποχρέωσης της Πολιτείας για την οδική και σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού παραμένει ζητούμενο. Που βρισκόμαστε σήμερα; «Βάσει της συνεχούς επικοινωνίας που διατηρούμε με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και την Εγνατία Οδό Α.Ε., η καθυστέρηση της οδικής σύνδεσης με τo εθνικό οδικό δίκτυο οφείλεται σε διαδικασίες απαλλοτριώσεων. Εφόσον αυτές ολοκληρωθούν, το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός 18-24 μηνών. Η σύνδεση θα μειώσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση στη δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης, βελτιώνοντας την οδική ασφάλεια και τη ροή των βαρέων οχημάτων προς το λιμάνι», σημειώνει.
Σχετικά με τη σιδηροδρομική σύνδεση επισημαίνει ότι αποτελεί μέγιστη προτεραιότητα, καθώς είναι κρίσιμη για τη διαμετακομιστική δυναμικότητα του λιμένος και την ένταξή του στον Διευρωπαϊκό Διάδρομο Μεταφορών «Orient – East Med» (OEM Corridor). «Η ολοκλήρωσή της είναι απαραίτητη για την πλήρη αξιοποίηση των επενδύσεων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα και με τη Σύμβαση Παραχώρησης. Εδώ παρατηρείται μεγαλύτερη καθυστέρηση, δεδομένου ότι το χρονοδιάγραμμα μελέτης και εκτέλεσης του έργου δεν έχει οριστικοποιηθεί από τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες. Η διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε. βρίσκεται σε συνεχή επαφή με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με στόχο την επίσπευση της έναρξης του έργου», λέει ο κ.Τσάρας.
Θετικές οι πρώτες ενδείξεις για την κρουαζιέρα το 2026
Αξιοσημείωτη αύξηση καταγράφεται τα τελευταία χρόνια στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης: «Tο 2023 έγιναν 68 προσεγγίσεις, το 2024 81 και για το 2025 έχουν ήδη προγραμματιστεί 72. Για το 2026 δεν έχουν ληφθεί ακόμα τα προγράμματα και αιτήματα αφίξεων κρουαζιερόπλοιων, αλλά οι πρώτες ενδείξεις είναι θετικές», σημειώνει ο κ. Τσάρας, σύμφωνα με τον οποίο στην αύξηση αυτή έχουν συντελέσει τρεις παράγοντες: Πρώτον, οι επενδύσεις για τη δημιουργία δεύτερου, σύγχρονου και πλήρως εξοπλισμένου επιβατικού σταθμού στην προβλήτα 2, ο οποίος είναι ικανός να εξυπηρετεί αφίξεις homeporting και transit, δύο κρουαζιερόπλοια ταυτόχρονα και περισσότερους από 6.000 επιβάτες και πληρώματα αυτών καθημερινά.
Δεύτερον, η στενή συνεργασία με τοπικούς, εθνικούς και διεθνείς φορείς, η παρουσία της ΟΛΘ Α.Ε. σε διεθνείς εκθέσεις και fora και η συμμετοχή σε ενώσεις (CLIA, MedCruise), αποτελούν πρωτοβουλίες σύνδεσης με τους μεγαλύτερους stakeholders της αγοράς κρουαζιέρας. Τρίτον, η συνεχής επικοινωνία με ναυτιλιακούς και τουριστικούς πράκτορες κρουαζιέρας της Ελλάδας, με στόχο την ουσιαστικότερη συνεργασία και τον προγραμματισμό ταξιδιών εξοικείωσης με αντιπροσωπείες στελεχών κρουαζιέρας.
Για το 67% του λιμένος Βόλου
Προ ολίγων μηνών, ακυρώθηκε ο διαγωνισμός βάσει του οποίου η ΟΛΘ ΑΕ αναδείχθηκε προτιμητέος επενδυτής για το λιμάνι του Βόλου. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΘ, η εταιρεία «κατέθεσε μια ιδιαίτερα σημαντική πρόταση, που κατόπιν μελέτης μας, αντανακλά τις προοπτικές του λιμένα Βόλου και τον ενισχυμένο ρόλο που μπορεί να παίξει στο λιμενικό σύστημα της χώρας». Όπως λέει ο κ.Τσάρας, με την ανακοίνωση της ακύρωσης του διαγωνισμού, «απευθυνθήκαμε αμέσως στη διοίκηση του Υπερταμείου, ζητώντας ενημέρωση για τους λόγους για τους οποίους λήφθηκε αυτή η απόφαση. Αναμένουμε την απάντηση των αρμοδίων και σε κάθε περίπτωση επιφυλασσόμαστε για την άσκηση των νόμιμων δικαιωμάτων μας. Η ακύρωση του διαγωνισμού, σε περίοδο που η λιμενική βιομηχανία βρίσκεται σε φάση ανάπτυξης και αλλαγών, επιβραδύνει σημαντικά την αξιοποίηση του λιμένος, στερώντας πολλαπλασιαστικά οφέλη από την οικονομία και την κοινωνία, σε τοπικό και εθνικό επίπεδο. Στην ΟΛΘ Α.Ε. παραμένουμε προσηλωμένοι στη στρατηγική μας για ανάπτυξη και ενίσχυση της λιμενικής συνδεσιμότητας και συνεχίζουμε να αξιολογούμε τις επόμενες κινήσεις μας», τονίζει.
Κατά 20% μειώθηκαν οι χρόνοι αναμονής στο Α’ τελωνείο
Απαντώντας σε ερώτημα για τη λειτουργία του τελωνείου, ο κ.Τσάρας υποστηρίζει πως έχουν γίνει σημαντικά βήματα προόδου τα τελευταία χρόνια: «Η συναντίληψη που διαμορφώθηκε εδώ και τρία έτη μεταξύ της ΟΛΘ Α.Ε. και του Α’ Τελωνείου Εισαγωγών-Εξαγωγών, συνέβαλε στη μείωση των χρόνων αναμονής κατά 20%, διευκολύνοντας τη διαδικασία εισόδου- εξόδου των βαρέων οχημάτων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προς και από το λιμάνι. Η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί, με περαιτέρω μείωση των χρόνων διακίνησης στο μέλλον. Παρόλα αυτά, υπάρχουν περιθώρια περαιτέρω βελτίωσης, ειδικά σε θέματα που δεν εμπίπτουν στη δικαιοδοσία της ΟΛΘ Α.Ε. Κρίσιμο ζήτημα είναι η ανάγκη για λειτουργία του τελωνείου σε 24ωρη βάση. Σήμερα το τελωνείο λειτουργεί με έως και δύο βάρδιες, γεγονός που περιορίζει τη συνολική αποδοτικότητα και θέτει τη Θεσσαλονίκη στη μειονεκτική θέση να είναι μία από τις ελάχιστες ευρωπαϊκές πόλεις με μεγάλο εμπορικό λιμάνι, χωρίς τελωνείο πλήρους 24ωρης λειτουργίας», υπογραμμίζει.
Για ποιους λόγους πιστεύει ότι προσήλκυσε το ενδιαφέρον της οικογένειας Ντρέιφους το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και τι σηματοδοτεί πρακτικά το ποσοστό των μετοχών του λιμανιού που απέκτησε μέσω χρηματιστηρίου; «Αυτή είναι μια ερώτηση που θα πρέπει να απαντήσει η πλευρά που υπέβαλε τη δημόσια πρόταση. Η εξέλιξη αυτή ουδόλως επηρεάζει τη λειτουργία της εταιρείας» καταλήγει._
Αλεξάνδρα Γούτα
*Τη φωτογραφία παραχώρησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η ΟΛΘ ΑΕ
ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Απώλεια ακίνητης περιουσίας μέσω πλειστηριασμών και η εκ νέου ανάκτηση των απολεσθέντων ακινήτων.

Η διαδικασία των κόκκινων δανείων έχει πάρει ολοένα και μεγαλύτερη διάσταση στην ελληνική αγορά, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται έντονα προβλήματα για πολλούς ιδιοκτήτες ακινήτων. Ο όρος “κόκκινα δάνεια” αναφέρεται σε δάνεια που δεν εξυπηρετούνται, ενώ η πληρωμή των δόσεων καθυστερεί ή είναι αδύνατη για τον δανειολήπτη. Αυτό έχει ως συνέπεια την ενεργοποίηση διαδικασιών αναγκαστικής είσπραξης, που συχνά καταλήγουν σε πλειστηριασμούς ακινήτων.
- Η Διαδικασία των Πλειστηριασμών και Κατάσχεσης Ακινήτων
Η διαδικασία του πλειστηριασμού ακινήτων ξεκινά όταν το χρέος του δανειολήπτη φτάσει σε σημείο αδυναμίας εξυπηρέτησης, και η τράπεζα ή οι εισπρακτικές εταιρείες προχωρούν σε κατασχέσεις. Τα ακίνητα που κατασχέθηκαν από τον δανειολήπτη κατατίθενται για δημοπρασία, και μετά την ολοκλήρωση του πλειστηριασμού, κατακυρώνονται στους αγοραστές – που συχνά είναι εισπρακτικές εταιρείες ή επενδυτές.
- Απόκτηση Ακινήτων από Εισπρακτικές Εταιρείες
Οι εισπρακτικές εταιρείες, οι οποίες αναλαμβάνουν τη διαχείριση των κόκκινων δανείων, συχνά αποκτούν την κυριότητα των ακινήτων μέσω των πλειστηριασμών. Αυτή η διαδικασία παρέχει στις εισπρακτικές εταιρείες τη δυνατότητα να αποκτούν ακίνητα σε πολύ χαμηλές τιμές, με σκοπό είτε την άμεση μεταπώληση τους είτε την εκμετάλλευσή τους για άλλους σκοπούς.
- Ρόλος της Διαμεσολάβησης
Εδώ έρχεται ο ρόλος της διαμεσολάβησης. Ως διαμεσολαβητής, με πολυετή εμπειρία στον τομέα των κόκκινων δανείων και ως πρώην διευθύντρια στις αναδιαρθρώσεις στην Τράπεζα Πειραιώς, έχω βιώσει την πρόκληση και την ανάγκη να διαπραγματευτούμε λύσεις που αποτρέπουν την απώλεια ακινήτων για τους δανειολήπτες. Στόχος της διαμεσολάβησης είναι η εξεύρεση αμοιβαία συμφωνημένων λύσεων που να επιτρέπουν την αναδιάρθρωση των χρεών, αποφεύγοντας έτσι την κατάληξη των ακινήτων σε πλειστηριασμούς και την απώλεια περιουσίας.
Σε περίπτωση όμως της απώλειας της ακίνητης περιουσίας μέσω πλειστηριασμού, όπου υπάρχει οικονομική δυνατότητα από την πλευρά των οφειλετών, μπορούμε ακόμα και μετά την ολοκλήρωση του πλειστηριασμού να συνδράμουμε στην ανάκτηση των ακινήτων για λογαριασμό των ιδιοκτητών από τις εισπρακτικές εταιρείες. Αυτή η δυνατότητα παρέχει μια δεύτερη ευκαιρία για τους δανειολήπτες να ανακτήσουν την περιουσία τους και να διασφαλίσουν το μέλλον τους, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις για την οικονομική εξυγίανση.
- Συμπεράσματα και Προτάσεις
Η ανάγκη για σωστή και άμεση διαχείριση των κόκκινων δανείων είναι επιτακτική. Οι δανειολήπτες, σε συνδυασμό με την καθοδήγηση επαγγελματιών διαμεσολαβητών, μπορούν να βρουν λύσεις που θα προστατεύσουν την περιουσία τους και θα προσφέρουν βιώσιμες προοπτικές εξόδου από την οικονομική τους κατάσταση. Η αναδιάρθρωση των δανείων, αντί της απευθείας προσφυγής σε πλειστηριασμό, μπορεί να αποτελέσει τον πιο συμφέρων δρόμο για όλες τις πλευρές.
In every success story, you will find someone who has made a courageous decision
Ρώνα Μαργιολάκη
Mark Consulting
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Δίχως χρεώσεις από σήμερα οι αναλήψεις στα ΑΤΜ ελληνικών τραπεζών

Σε ισχύ τίθεται από σήμερα η νέα ρύθμιση του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, με την οποία καταργούνται πλήρως οι χρεώσεις για αναλήψεις μετρητών από τα ΑΤΜ των ελληνικών τραπεζών, ενώ παράλληλα καθιερώνεται εθνικό ανώτατο όριο χρέωσης (πλαφόν) ύψους 1,50 ευρώ για αναλήψεις που πραγματοποιούνται από ΑΤΜ τρίτων παρόχων.
Η ρύθμιση προβλέπει:
*Μηδενισμό προμηθειών για αναλήψεις μετρητών μεταξύ όλων των τραπεζών που συμμετέχουν στο διατραπεζικό σύστημα ΔΙΑΣ.
*Κατάργηση χρεώσεων από τρίτους παρόχους όταν υπάρχει άμεση ή έμμεση μετοχική σύνδεση με την τράπεζα του πελάτη.
*Μηδενικές χρεώσεις και από τρίτους παρόχους σε δημοτικές κοινότητες όπου λειτουργεί μόνο ένα ΑΤΜ.
*Πλαφόν 1,50 ευρώ για αναλήψεις από ΑΤΜ τρίτων παρόχων υπηρεσιών πληρωμών σε όλη τη χώρα.
*Δωρεάν ερώτηση υπολοίπου για όλους τους κατόχους καρτών, ανεξαρτήτως τράπεζας ή παρόχου ΑΤΜ.
*Ενιαία χρέωση 0,50 ευρώ για αποστολή εμβασμάτων μέσω ψηφιακών καναλιών (web, mobile, internet banking) από τρίτους παρόχους, σε ισοτιμία με τις χρεώσεις των τραπεζών.
*Νομοθετική κατοχύρωση ότι καμία τράπεζα δεν μπορεί να χρεώνει τους πελάτες της για αναλήψεις μετρητών.
ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επίδομα αδείας: Τι ισχύει για την καταβολή και τα πρόστιμα σε περίπτωση παράβασης

Καθώς κορυφώνεται η καλοκαιρινή έξοδος των εργαζομένων, υπενθυμίζεται πως η καταβολή του επιδόματος αδείας είναι υποχρεωτική και πρέπει να γίνεται πριν από την έναρξη της άδειας. Πρόκειται για βασική υποχρέωση των εργοδοτών, η οποία ελέγχεται από την Επιθεώρηση Εργασίας, με πρόστιμα που φτάνουν έως και τα 900 ευρώ σε περίπτωση παράβασης. Αν, μάλιστα, διαπιστωθεί καταχρηστική συμπεριφορά, το πρόστιμο μπορεί να αγγίξει τα 2.000 ευρώ.
Αυξημένο επίδομα αδείας, λόγω της αναπροσαρμογής των αποδοχών που τέθηκε σε ισχύ την άνοιξη του 2025 θα λάβουν φέτος οι εργαζόμενοι που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό. Για όσους αμείβονται με μηνιαίο μισθό το επίδομα ισούται με το 50% αυτού, ενώ όσοι αμείβονται με ημερομίσθιο το συνολικό ποσό αντιστοιχεί στις αποδοχές δεκατριών ημερών, σύμφωνα με το ertnews.
Αυξημένο φέτος θα είναι το επίδομα περίπου 550.000 απασχολουμένων που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό. Με την αύξηση του Απριλίου στα 880 ευρώ μεικτά ενώ το επίδομα ανέρχεται πλέον στα 589,41 από 556,05 σχεδόν που ήταν πέρυσι. Ωστόσο, δεν είναι λίγοι εκείνοι οι εργοδότες που ακόμα καθυστερούν την καταβολή του.
«Στην περίπτωση που το επίδομα αδείας δεν καταβληθεί, τότε ο εργοδότης κινδυνεύει καταρχήν με πρόστιμο από την Επιθεώρηση Εργασίας, το οποίο μπορεί να φτάσει μέχρι τα 900 ευρώ αλλά και τις 2.000 ευρώ αν αποδειχθεί η καταχρηστικότητά του αλλά και με ποινικού τύπου διώξεις, καθώς κινείται αυτόφωρη διαδικασία εφόσον δεν καταβληθεί το επίδομα στην ώρα του» εξήγησε ο δικηγόρος Διονύσης Ρίζος.
Δεδομένου ότι η μισθολογική δαπάνη στον ιδιωτικό τομέα ξεπερνά πλέον τα 3,2 δισεκατομμύρια ευρώ το μήνα οι εργαζόμενοι θα μοιραστούν ως επίδομα αδείας περισσότερα από 1,6 δισεκατομμύρια ευρώ.
NEWSIT
Επίδομα αδείας: Τι ισχύει για την καταβολή και τα πρόστιμα σε περίπτωση παράβασης
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ4 ημέρες ago
Απώλεια ακίνητης περιουσίας μέσω πλειστηριασμών και η εκ νέου ανάκτηση των απολεσθέντων ακινήτων.
-
ΕΛΛΑΔΑ3 ημέρες ago
Ασφάλεια στην ακτή για να είσαι ήσυχος.
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ5 ημέρες ago
Δίχως χρεώσεις από σήμερα οι αναλήψεις στα ΑΤΜ ελληνικών τραπεζών
-
ΔΙΕΘΝΗ4 ημέρες ago
Ο Ντ.Τραμπ αναστέλλει για άλλες 90 ημέρες την επιβολή δασμών στις εισαγωγές από την Κίνα
-
ΕΛΛΑΔΑ3 ημέρες ago
Οριοθετήθηκε η πυρκαγιά στα Μέγαρα – Παραμένουν τα μέτωπα σε Αχαΐα, Πρέβεζα, Χίο, Ζάκυνθο – 15 πυροσβέστες τραυματίστηκαν
-
ΕΠΙΣΤΗΜΗ2 ημέρες ago
Πρόγραμμα Voucher Εργαζομένων – Ανέργων 750€ στην PRACTIKA / Γράψου εύκολα τώρα