Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Τέμπη: Το αποκαλυπτικό πόρισμα για τις εκρήξεις μετά τη σύγκρουση των τρένων

Τα πρώτα δραματικά δευτερόλεπτα μετά τη σύγκρουση των αμαξοστοιχιών, όπου σημειώθηκαν δύο τεράστιες εκρήξεις και τα βαγόνια του Intercity 62 τυλίγονται στις φλόγες, περιγράφονται στο προσχέδιο του πορίσματος για τη διερεύνηση της τραγωδίας στα Τέμπη, που φέρνει στη δημοσιότητα σήμερα Τετάρτη (5.2.25) η εφημερίδα «Καθημερινή».

Στο προσχέδιο του πορίσματος που προέκυψε από τη διερεύνηση του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών υπό τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) σκιαγραφούνται τα περιστατικά που προηγήθηκαν της σύγκρουσης των δύο αμαξοστοιχιών, ο ίδιος ο μηχανισμός της σύγκρουσης, καθώς και τα αίτια των εκρήξεων που ακολούθησαν.

Σύμφωνα με το προσχέδιο του πορίσματος, δεν υπάρχουν δεδομένα που να στηρίζουν την ύπαρξη δεξαμενής χωρητικότητας δεκάδων τόνων ή την ύπαρξη κρυφού βαγονιού στην εμπορική αμαξοστοιχία, αλλά φαίνεται πως μέχρι την ολοκλήρωση του τελικού πορίσματος θα τεκμηριωθεί η εκτίμηση για ύπαρξη ποσότητας 3,5-4 τόνωνπιθανότατα αρωματικών υδρογονανθράκων, στο τρίτο βαγόνι της εμπορικής, το οποίο και ανεφλέγη μετά τη σύγκρουση.

Η μικρή διαρροή ελαίων σιλικόνης που περιείχαν οι μετασχηματιστές στα δύο πρώτα βαγόνια του εμπορικού συρμού δεν είναι ικανή, σύμφωνα με πληροφορίες, για την πρόκληση της έκρηξης που σημειώθηκε. Αυτό ενισχύεται και από το γεγονός ότι οι μετασχηματιστές δεν έχουν υποστεί παρά ελάχιστες ρωγμές.

Η ανασύνθεση της αλληλουχίας των γεγονότων βασίζεται στα γνωστά δεδομένα κίνησης των συρμών (κατεύθυνση, ταχύτητα, μάζα, ανάλυση του είδους των ζημιών των βαγονιών μετά το δυστύχημα), ενώ για τις εκρήξεις αξιοποιήθηκε, κατά κύριο λόγο, υλικό από τις κάμερες, που ωστόσο κρίνεται ικανό να οδηγήσει σε επιστημονικά ασφαλή συμπεράσματα για το είδος του φορτίου του εμπορικού τρένου που κινούνταν σε γραμμή καθόδου.

Σύμφωνα με το πόρισμα, κανένα από τα εμπλεκόμενα ερευνητικά κέντρα –τα Πανεπιστήμια της Πίζας και της Γάνδης ή το Σουηδικό Ινστιτούτο– δεν έχουν αποφανθεί οριστικά για το είδος του φορτίου που οδήγησε στην έκρηξη. Εχουν όμως τεκμηριώσει και τα τρία την πλέον κατάλληλη μεθοδολογία, από την οποία μπορούν να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα, εφόσον ληφθούν υπόψη ορθές παράμετροι (υγρασία, ταχύτητα ανέμου, θερμοκρασία, κ.ά.).

Πρόκειται για τη μέθοδο της «υπολογιστικής ρευστοδυναμικής» (Computational Fluid Dynamics – CFD), η οποία αναλύει τη φλόγα και καταλήγει στο είδος και την έκταση του εύφλεκτου υλικού που την έχει προκαλέσει. Ειδικότερα, το Πανεπιστήμιο της Πίζας έχει γνωμοδοτήσει θετικά για την καταλληλότητα χρήσης της μεθόδου ως προς την ανάλυση της έκρηξης στο δυστύχημα των Τεμπών.

Το Πανεπιστήμιο της Γάνδης έχει προς το παρόν επικυρώσει τον ορισμό σωστών παραμέτρων (λ.χ. υγρασία) για τη διενέργεια του ελέγχου με τη χρήση της μεθοδολογίας CFD. Ειδικά για τα έλαια σιλικόνης οι ερευνητές της Γάνδης έσπευσαν να τα αφαιρέσουν νωρίς από το κάδρο των ευθυνών, ακριβώς χάρη στο CFD.

kathimerini.gr

Ενώ το πόρισμα πρόκειται να παρουσιαστεί ολόκληρο στα τέλη Φεβρουαρίου, η μέθοδος διενέργειας των εκρήξεων που αναδεικνύεται από τους συντάκτες του πορίσματος ως η πλέον κατάλληλη, δεν έχει αποφέρει ακόμη οριστικά αποτελέσματα, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινής», «τρέχει» αυτή τη στιγμή, καθώς απαιτείται χρόνος για την ανάλυση όλων των δεδομένων.

kathimerini.gr

 

Πυρόσβεση

Από την Intercity 62, πλήρως κατεστραμμένο από τη φωτιά είναι το πίσω μέρος του βαγονιού του εστιατορίου και το επιβατικό βαγόνι Β2. Μόλις έξι κλάσματα του δευτερολέπτου μετά τη σύγκρουση των μηχανών των τρένων παρατηρείται το πρώτο ηλεκτρικό τόξο που δημιουργεί βραχυκύκλωμα και φωτεινή λάμψη, ενώ άλλες δύο λάμψεις ακολουθούν.

Η έκρηξη ξεκινάει περίπου τρία κλάσματα του δευτερολέπτου αργότερα από το έδαφος και πιθανόν λόγω των σπινθήρων από τα φρένα, σύμφωνα με το πόρισμα. Η έκρηξη επεκτείνεται προς τα πάνω, σχηματίζοντας μια πυρκαγιά διαμέτρου περίπου 42 μέτρων που καίει για περίπου 2 δευτερόλεπτα, σηματοδοτώντας την πρώτη φάση της φωτιάς.

Στη δεύτερη φάση, λίγα δευτερόλεπτα μετά την αρχική ανάφλεξη παρατηρείται νέα φωτιά σε «ακαθόριστο όγκο ή περιοχή» μακριά από την αρχική πυρκαγιά. Ετσι, όμως, τροφοδοτείται η αρχική πυρκαγιά, η οποία διπλασιάζεται σε μέγεθος πριν σβήσει δευτερόλεπτα μετά την ανάφλεξη, σύμφωνα με το πόρισμα. Η διάρκεια αυτής της δεύτερης φάσης και το ύψος των πύρινων στηλών υποδεικνύουν ότι εμπλέκεται σημαντική ποσότητα καυσίμου, με βάση όσα αναφέρονται.

Στην τρίτη φάση, δύο ξεχωριστές πυρκαγιές συνεχίζουν να καίνε στο επίπεδο του εδάφους, η μία κοντά στις μηχανές του εμπορικού τρένου, που πιθανόν θερμαίνει και τα έλαια σιλικόνηςΔημιουργείται εκεί εστία που σβήνει μόνη της πριν καταναλώσει όλη την ποσότητα λαδιού στον μετασχηματιστήΆλλη φωτιά καίει στα απομεινάρια του βαγονιού του εστιατορίου με ισχυρή φλόγα και συνολική διάρκεια 2 ώρες. Αυτές οι δύο πυρκαγιές φαίνεται να καταναλώνουν κάθε υπόλοιπο καυσίμου που δεν έχει καταναλωθεί από την αρχική φωτιά. Η πρώτη προσπάθεια πυρόσβεσης πραγματοποιήθηκε 43 λεπτά μετά την έναρξη της φωτιάς από ένα μόνο πυροσβεστικό όχημα, καταφέρνοντας να την επηρεάσει ελάχιστα.

Η φωτιά στο βαγόνι Β2 της επιβατικής ξεκίνησε από το κάτω μέρος στις 23:35 και στη συνέχεια έκαψε όλο το μήκος του «χωρίς καμία ενεργή πυρόσβεση μέχρι να αρχίσει να καίει με πολύ έντονες φλόγες, τροφοδοτούμενη από τα υφάσματα των μεγάλων καθισμάτων, τις κουρτίνες και τα εσωτερικά υλικά», σύμφωνα με το πόρισμα. Μέχρι τις 00:40 η φωτιά είχε κάψει ολόκληρο το βαγόνι B2 και είχε αρχίσει να σβήνει από μόνη της, καθώς δεν υπήρχε άλλο καύσιμο υλικό.

Δεν είναι παρά λίγο μετά τις 02:00 τα ξημερώματα που η φωτιά στο βαγόνι του εστιατορίου φαίνεται να κατευνάζεται, καθώς αεροφωτογραφία από τον τόπο του δυστυχήματος δείχνει καπνό να βγαίνει από τα υπολείμματα του βαγονιού του εστιατορίου και άλλες δύο μικρές εστίες να παραμένουν στο μπροστινό και πίσω μέρος του βαγονιού.

Μια προσπάθεια κατάσβεσης που καταγράφηκε στις 02:32 δείχνει αφρό να αντλείται προς το βαγόνι, χωρίς να είναι σαφές εάν έπαιξε ρόλο στην πραγματική κατάσβεση της φωτιάς που είχε ήδη καταβροχθίσει το συνολικό μήκος του βαγονιού, αναφέρει το πόρισμα.

Τρεις φάσεις

Η ανάλυση του οπτικού υλικού τη στιγμή της σύγκρουσης καταδεικνύει και την ακολουθία τριών διαδοχικών αλλά διακριτών φάσεων (πρώτη σύγκρουση, δεύτερη σύγκρουση, επιβράδυνση) από τη στιγμή της πρώτης μετωπικής σύγκρουσης έως τη στιγμή που κάθε όχημα ακινητοποιείται στην τελική του θέση.

Η πρώτη φάση αφορά κυρίως τα πρώτα τέσσερα βαγόνια των δύο τρένων: τα δύο της εμπορικής όπου βρίσκονταν οι μηχανές και τα δύο πρώτα της επιβατικής όπου βρίσκονταν η μηχανή και η Α΄ θέση των επιβατών. Η αρχική πρόσκρουση είναι μετωπική και έχει αποτέλεσμα τα βαγόνια να εκτιναχθούν προς τη μία πλευρά και να συντριβούν στον τοίχο του αυτοκινητοδρόμου. Το βαγόνι της Α΄ θέσης καταστράφηκε ολοσχερώς, με τα καθίσματα να διασκορπίζονται στην ευρύτερη περιοχή του δυστυχήματος. Καθώς τα συνολικά τέσσερα πρώτα βαγόνια των δύο τρένων αποσυνδέονται από τις αμαξοστοιχίες τους, τα υπόλοιπα βαγόνια κινούνται πλέον πιο αργά λόγω της πρόσκρουσης, αλλά και της ενεργοποίησης των φρένων.

Από το πόρισμα προκύπτει πως το χειροκίνητο φρένο έκτακτης ανάγκης ενεργοποιείται 1 δευτερόλεπτο πριν από την πρώτη, μετωπική, σύγκρουση και πως τα μηχανικά φρένα ενεργοποιούνται αυτόματα στην επιβατική αμαξοστοιχία λόγω απώλειας του αέρα πίεσης από την πρώτη πρόσκρουση.

Μετωπική είναι και η δεύτερη σύγκρουση των υπολοίπων βαγονιών, του εστιατορίου της επιβατικής αμαξοστοιχίας που είναι το τρίτο της βαγόνι, και του βαγονιού της εμπορικής που μετέφερε χαλύβδινες πλάκες. Αυτή είναι η σύγκρουση που προκαλεί σοβαρές ζημιές στο βαγόνι του εστιατορίου το οποίο παίρνει μορφή «τελικού σίγματος».

Στην τρίτη φάση της σύγκρουσης, βαγόνια συνεχίζουν να συγκρούονται με ελαφρώς μικρότερη ορμή, σύμφωνα με το πόρισμα.

Το πόρισμα εντοπίζει σοβαρές ελλείψεις σε ΟΣΕ και ΡΑΣ

Παράλληλα, το προσχέδιο του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ εντοπίζει σοβαρές ελλείψεις σε ΟΣΕ και ΡΑΣ.

Ειδικότερα εντοπίζονται ελλείψεις ή παραλείψεις στη διάρθρωση και οργάνωση των σταθμαρχείων, όπως του επίμαχου της Λάρισας, όπου ο πίνακας και ο σταθμός τηλεπικοινωνιών VHF βρίσκονται σε διαφορετικές κατευθύνσεις, αποτρέποντας τον εκάστοτε αρμόδιο από το να επιτηρεί επικοινωνώντας ταυτόχρονα με άλλα στελέχη, αλλά και ως προς τη στελέχωση.

Ως προς τη χρήση του ο ασύρματος τρόπος επικοινωνίας κρίνεται αναποτελεσματικός λόγω της ύπαρξης στατικού θορύβου και παρεμβολών και αδυναμίας απόκρισης σε «κρυφά σημεία» – στα τούνελ ο ασύρματος «δεν πιάνει».

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινής», μετά το δυστύχημα τοποθετήθηκαν ενισχυτές σήματος και κάμερες στα τούνελ, αλλά τα μέτρα δεν κρίνονται επαρκή. Από το πόρισμα προκύπτει ως βέλτιστη λύση η χρήση ψηφιακού συστήματος GSMR. Η εγκατάστασή του, ωστόσο, είχε δρομολογηθεί για τον περασμένο Δεκέμβριο, αλλά δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη.

Παράλληλα, το πρωτόκολλο που χρησιμοποιείτο κρίνεται απαρχαιωμένο, ενώ σύμφωνα με το πόρισμα προκύπτουν ενδείξεις ότι δεν ακολουθήθηκε πλήρως.

Ως προς τη στελέχωση του ΟΣΕ είναι χαρακτηριστικό πως στα εσωτερικά έγγραφα του οργανισμού προβλεπόταν για το πρώτο μισό του 2021 η πρόσληψη 290 ατόμων σε θέσεις μόνιμου προσωπικού. Ωστόσο δόθηκε η έγκριση για προσλήψεις μόνο 119 ατόμων το φθινόπωρο του 2021 και μόλις τον Ιανουάριο του 2023 ξεκίνησε η αξιολόγησή τους ώστε να δρομολογηθούν. Το 2022 η διοίκηση του ΟΣΕ αποφάσισε την πρόσληψη περισσότερων από 200 ατόμων, ανάμεσά τους και 70 σταθμαρχών, οι οποίοι ανέλαβαν καθήκοντα τον Ιανουάριο του 2023. Εν τω μεταξύ, ο ΟΣΕ είχε προσλάβει συμβασιούχους με 6μηνες συμβάσεις, οι οποίοι στα τέλη του 2024 αριθμούσαν περίπου 400. Σύμφωνα με το πόρισμα, ο ΟΣΕ λειτουργεί σήμερα με το 45% του δυναμικού που προβλεπόταν αρχικά στο οργανόγραμμά του.

NEWSIT

Τέμπη: Το αποκαλυπτικό πόρισμα για τις εκρήξεις μετά τη σύγκρουση των τρένων

Continue Reading
Advertisement

ΕΛΛΑΔΑ

Βαθμοί Πανελληνίων: Βατερλώ στα Μαθηματικά και την Ιστορία για τους υποψηφίους – Χαμηλά τα ποσοστά των αριστούχων

Ανακοινώθηκαν νωρίτερα σήμερα, Πέμπτη 26 Ιουνίου, οι βαθμολογίες των υποψηφίων των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, συνολικά, 88.637 υποψήφιοι διαγωνίστηκαν για μία από τις 68.788 θέσεις της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το ερχόμενο ακαδημαϊκό έτος, 2025-26. Από αυτούς, οι 73.941 υποψήφιοι προέρχονται από τα ΓΕΛ και οι 14.696 από τα ΕΠΑΛ.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η εικόνα των βαθμολογιών των υποψηφίων «δείχνει» λίγους αριστούχους, με πολύ λίγες εξαιρέσεις και ταυτόχρονα καταγράφει υψηλά ποσοστά βαθμολογιών κάτω της βάσης του 10.

Τα υψηλότερα ποσοστά κάτω από τη βάση

Για ακόμη μία χρονιά, τα Μαθηματικά και η Ιστορία «φιγουράρουν» στα μαθήματα με τα υψηλότερα ποσοστά βαθμολογιών κάτω από τη βάση, καθώς περισσότεροι από τους μισούς υποψήφιους δεν κατάφεραν να γράψουν πάνω από 10.

Συγκεκριμένα, το 59,12% των υποψηφίων έγραψαν κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά, με το 34,52% να συγκεντρώνεται στις βαθμολογίες 0 έως 5.

Αξιοσημείωτο είναι, επίσης, ότι για ακόμη μία χρονιά, οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής έγραψαν κατά τη συντριπτική πλειονότητα τους κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά, σε ποσοστό που έφτασε το 73,68%.

Όσον αφορά την Ιστορία, το 53,31% των υποψηφίων έγραψε κάτω από 10.

Υψηλά ποσοστά κάτω από τη βάση καταγράφονται, επίσης, στα μαθήματα της Φυσικής και των Αρχαίων Ελληνικών.

Ιδιαίτερα στη Φυσική οι υποψήφιοι «μοιράστηκαν» πάνω και κάτω από τη βάση, με το 50,05% να έχει γράψει κάτω από 10 και το 49,95% πάνω από 10. Στα Αρχαία Ελληνικά, το ποσοστό βαθμολογιών κάτω της βάσης ανήλθε στο 47,69%.

Βαθμολογίες του «ύψους και του βάθους»

Ιδιαίτερη εικόνα παρουσιάζουν και εφέτος ορισμένα μαθήματα, στα οποία παρατηρείται ταυτόχρονα μεγάλη συγκέντρωση σε βαθμολογίες κάτω της βάσης, αλλά και σε υψηλές βαθμολογίες.

Τα μαθήματα στα οποία αρίστευσαν περισσότεροι υποψήφιοι (βαθμολογία 18 έως 20) είναι η Οικονομία, τα Λατινικά, η Βιολογία και η Πληροφορική. Ωστόσο, είναι μεγάλη η συγκέντρωση βαθμολογιών και κάτω της βάσης σε αυτά τα μαθήματα.

Αναλυτικά, το μεγαλύτερο ποσοστό αριστούχων συγκεντρώνεται στο μάθημα της Οικονομίας, με το 29,33% των υποψηφίων να έχουν γράψει βαθμολογία από 18 έως 20. Ταυτόχρονα, ωστόσο, το 33,12% των υποψηφίων δεν κατάφερε να γράψει πάνω από τη βάση του 10 (17,67% βαθμολογία 0 έως 5 και 15,45% βαθμολογία 5 έως 10).

Επίσης, στο μάθημα των Λατινικών, το 21,86% των υποψηφίων έγραψε άριστα και το 20,32% έγραψε βαθμό 5 έως 10.

Στη Βιολογία, αρίστευσε το 19,47% των υποψηφίων και το 18,82% έγραψε βαθμό από 5 έως 10.

Στην Πληροφορική, τέλος, έγραψε από 18 έως 20 το 16,28% των υποψηφίων, με το 24,88% να έχει γράψει από 0 έως 5.

Χαμηλά ποσοστά αριστούχων

Στα υπόλοιπα μαθήματα, τα ποσοστά των άριστων βαθμολογιών (18-20) κινούνται και εφέτος σε χαμηλά επίπεδα, αν και καταγράφονται σε ορισμένα μαθήματα κάποιες ποσοστιαίες βελτιώσεις.

Συγκεκριμένα, στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, μόλις το 0,91% έγραψε πάνω από 18 και στα Αρχαία Ελληνικά μόλις το 2,29%. Αξιοπρόσεκτο είναι και το γεγονός ότι στα Αρχαία, η υψηλότερη συγκέντρωση ποσοστών βαθμολογίας καταγράφεται στους βαθμούς 5 έως 10 (35,16%).

Άριστα έγραψαν στο μάθημα των Μαθηματικών το 6,98%, στη Φυσική το 9,39% και στην Ιστορία το 12,96%, ποσοστά αυξημένα κατά περίπου 2 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με πέρυσι.

Στη Χημεία, το ποσοστό αριστούχων είναι μειωμένο σε σχέση με πέρυσι κατά περίπου 2 ποσοστιαίες μονάδες, με το 16% των υποψηφίων να έχουν γράψει βαθμό 18-20.

Υπολογισμός μορίων και τα επόμενα βήματα

Από σήμερα, οι υποψήφιοι μπορούν να υπολογίσουν τα μόριά τους και για τη διευκόλυνσή τους μπορούν να χρησιμοποιούν την ειδική εφαρμογή του υπουργείου Παιδείας, όπου, εισάγοντας τους γραπτούς βαθμούς τους μπορούν να δουν αυτόματα τα μόριά τους για κάθε Τμήμα/Σχολή του Πεδίου ή του Τομέα που ανήκουν.

Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη στον σύνδεσμο https://markcalc.it.minedu.gov.gr/.

Σημειώνεται, ότι εκκρεμεί η ανακοίνωση αποτελεσμάτων στα ειδικά μαθήματα Πανελλαδικών Εξετάσεων 2025, οι εξετάσεις των οποίων ολοκληρώνονται αύριο, Παρασκευή 27 Ιουνίου 2025.

Επόμενο -και τελευταίο- βήμα για τους υποψήφιους πριν την ανακοίνωση των τελικών αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών αποτελεί η διαδικασία συμπλήρωσης του Μηχανογραφικού Δελτίου, για την οποία εκκρεμούν οι σχετικές ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας.

Υπενθυμίζεται, ότι οι υποψήφιοι θα πρέπει να προχωρήσουν στη διαδικασία δημιουργίας προσωπικού κωδικού ασφαλείας, προκειμένου να υποβάλουν Μηχανογραφικό Δελτίο ή/και Παράλληλο Μηχανογραφικό Δελτίο. Η διαδικασία θα πραγματοποιείται στα λύκεια των υποψηφίων μέχρι και τη Δευτέρα 30 Ιουνίου 2025.

NEWSIT

Βαθμοί Πανελληνίων: Βατερλώ στα Μαθηματικά και την Ιστορία για τους υποψηφίους – Χαμηλά τα ποσοστά των αριστούχων

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Θεσσαλονίκη: Στη φυλακή οι δύο Τούρκοι για συμμετοχή στους πυροβολισμούς κατά στελεχών της ΕΥΠ

Μετά την απολογία του οδηγούνται στη φυλακή οι δύο Τούρκοι μαφιόζοι που κατηγορούνται για εμπλοκή στο επεισόδιο με τους πυροβολισμούς εναντίον στελεχών της ΕΥΠ, τον προηγούμενο μήνα, σε πρατήριο υγρών καυσίμων, στη Θέρμη Θεσσαλονίκης.

Πρόκειται για τον 43χρονο και τον 23χρονο που είχαν διαφύγει μετά το περιστατικό στη Βουλγαρία, όπου τελικώς συνελήφθησαν στην πόλη Σβίλενγκραντ, κοντά στα σύνορα με την Τουρκία, και εκδόθηκαν τις προηγούμενες μέρες στην Ελλάδα. Είχε προηγηθεί η σύλληψη σε ορεινό χωριό της Ροδόπης και η προφυλάκιση του 49χρονου συμπατριώτη τους, οδηγού του τζιπ που άνοιξε πυρ στη Θεσσαλονίκη κατά των στελεχών της ΕΥΠ.

Απολογούμενοι ενώπιον της 5ης τακτικής ανακρίτριας Θεσσαλονίκης που χειρίζεται την υπόθεση οι δύο Τούρκοι αρνήθηκαν την κατηγορία της απλής συνέργειας σε απόπειρα ανθρωποκτονίας (κατά συναυτουργία) η οποία τους αποδίδεται. «Δεν είχαμε καμία συμμετοχή ή εμπλοκή στο περιστατικό, ούτε γνωρίζαμε ότι ο συμπατριώτης μας οπλοφορεί», είπαν, σύμφωνα με πληροφορίες, στις απολογίες τους.

Ερμηνεύοντας την πράξη του 49χρονου συγκατηγορουμένου τους φαίνεται να υποστήριξαν ότι δεν είχε πρόθεση να σκοτώσει κι ότι ενήργησε υπό το καθεστώς πανικού και φόβου, λόγω εσφαλμένης εντύπωσης περί απειλής από πρόσωπα που θεώρησε ότι συνδέονται με τις τουρκικές μυστικές υπηρεσίες.

«’Ακουσα τους πυροβολισμούς και φοβήθηκα» φέρεται να είπε ο 43χρονος που δήλωσε ότι βρέθηκε για επαγγελματικούς λόγους στην Ελλάδα και κατά το επίμαχο περιστατικό είχε βγει από το αυτοκίνητο για να πληρώσει τα καύσιμα. Από την πλευρά του, ο 23χρονος που κατά τους ισχυρισμούς του καθόταν στη θέση του συνοδηγού, ανέφερε ότι διώκεται στην πατρίδα του για τις πολιτικές του πεποιθήσεις, ενώ στην Ελλάδα αιτήθηκε πολιτικό άσυλο ως πρόσφυγας.

Για την παραπομπή των τριών παραπάνω προφυλακισθέντων σε δίκη αναμένεται να αποφανθεί το αρμόδιο Δικαστικό Συμβούλιο με βούλευμα που θα εκδώσει.

NEWSIT

Θεσσαλονίκη: Στη φυλακή οι δύο Τούρκοι για συμμετοχή στους πυροβολισμούς κατά στελεχών της ΕΥΠ

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Φωτιά στην Παλαιά Φώκαια – «Απομακρυνθείτε προς Λαγονήσι» το μήνυμα από το 112

Φωτιά ξέσπασε το μεσημέρι της Πέμπτης (26.06.2025) στην περιοχή Θυμάρι της Παλαιάς Φώκαιας με το 112 με μήνυμά του να ζητά απομάκρυνση των κατοίκων προς το Λαγονήσι.

Η φωτιά στην Παλαιά Φώκαια καίει σε περιοχή με χαμηλή βλάστηση κοντά σε σπίτια με την κινητοποίηση να είναι μεγάλη τόσο από επίγειες όσο και από εναέριες δυνάμεις της πυροσβεστικής.

Η φωτιά καίει ανάμεσα σε σπίτια. Γίνονται και έλεγχοι από την αστυνομία και την πυροσβεστική αν υπάρχουν κάτοικοι που δεν μπορούν να μετακινηθούν να τους βοηθήσουν. Έχουν γίνει απεγκλωβισμοί ηλικιωμένων και παιδιών, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ έχουν καεί και σπίτια. Να σημειωθεί ότι πνέουν ισχυροί άνεμοι στην περιοχή.

Σε πλήρη επιχειρησιακή δράση βρίσκονται, τόσο ο Δήμος Σαρωνικού, όσο και ο Δήμος Λαυρεωτικής, συμβάλλοντας στην προσπάθεια της Πυροσβεστικής για τη φωτιά που έχει ξεσπάσει στην Παλαιά Φώκαια και κινείται στα όρια των δύο δήμων.

«Είναι πολύ δύσκολη η κατάσταση, η φωτιά πάει να ξεφύγει», είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο δήμαρχος Λαυρεωτικής Δημήτρης Λουκάς και πρόσθεσε: «Ξεκίνησε από το Θυμάρι, όχι από τον δικό μας δήμο, αλλά είναι κοντά στα όρια. Έχουν κινητοποιηθεί ισχυρές δυνάμεις. Είναι μεγάλη η κινητοποίηση, γιατί η φωτιά βρίσκεται κοντά σε σπίτια, κοντά σε κατοικημένη περιοχή».

Φωτιά στο Θυμάρι της Παλαιάς Φώκαιας
Φωτιά στην Παλαιά Φώκαια
Φωτιά στο Θυμάρι της Παλαιάς Φώκαιας
Φωτιά στην Παλαιά Φώκαια
Φωτιά στο Θυμάρι της Παλαιάς Φώκαιας
Φωτιά στην Παλαιά Φώκαια
Φωτιά στο Θυμάρι της Παλαιάς Φώκαιας
Φωτιά στην Παλαιά Φώκαια

Με μήνυμα του, μάλιστα το 112 ενημερώνει τους κατοίκους ότι έχει ξεσπάσει φωτιά στην περιοχή Θυμάρι της Παλαιάς Φώκαιας και τους ζητά να απομακρυνθούν με προορισμό το Λαγονήσι. Λίγο αργότερα εστάλη νέο μήνυμα από το 112 για εκκένωση του οικισμού Τουρκολίμανο.

 

 

Οι δυνάμεις ενισχύονται συνεχώς και πλέον επιχειρούν για την κατάσβεση της φωτιάς 90 πυροσβέστες, 28 οχήματα, 3 ομάδες πεζοπόρου της 1ης ΕΜΟΔΕ, 8 αεροσκάφη και 5 ελικόπτερα. Παράλληλα υπάρχει βοήθεια από υδροφόρες ΟΤΑ. Με εντολή Αρχηγού ΠΣ Αντιστράτηγου Θεοδώρου Βάγια, μεταβαίνει κλιμάκιο της ΔΑΕΕ στην πυρκαγιά για τη διερεύνηση των αιτιών της.

 

Εξαιτίας της φωτιάς υπάρχει διακοπή κυκλοφορίας των οχημάτων στη λεωφόρο Αθηνών Σουνίου από το ύψος της συμβολής της με την οδό Δημ.Ευελπίδος Κούτσια στο ρεύμα κυκλοφορίας προς το Σούνιο.

Φωτιά στην Παλαιά Φώκαια
Εχει πάρει έκταση η φωτιά στην Παλαιά Φώκαια

Διακοπή κυκλοφορίας των οχημάτων υπάρχει και στη λεωφόρο Αθηνών-Σουνίου από το ύψος της Παναγίας Καταφυγιώτισσας, στο ρεύμα προς Αθήνα.

Φωτιά στο Θυμάρι της Παλαιάς Φώκαιας
Η φωτιά βρίσκεται κοντά σε σπίτια

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε ο Δήμος Σαρωνικού αναφέρει τα εξής:

ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ – ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΗ ΕΚΚΕΝΩΣΗ

Φωτιά έχει εκδηλωθεί στην περιοχή Θυμάρι. Ισχυρές δυνάμεις της Πολιτικής Προστασίας και της Πυροσβεστικής βρίσκονται ήδη στο σημείο.
Παρακαλούνται οι κάτοικοι και επισκέπτες για προληπτική εκκένωση από Θυμάρι προς Λαγονήσι. Θα υπάρχουν συνεχείς ενημερώσεις.

Συγκαλείται η Επιτροπή Εκτίμησης Κινδύνου

Την Επιτροπή Εκτίμησης Κινδύνου συγκάλεσε σήμερα (26.06.2025) το πρωί ο Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας Νίκος Παπαευσταθίου. Θέμα της συνεδρίασης οι υψηλές θερμοκρασίες και η ενίσχυση των ανέμων το Σαββατοκύριακο.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες της Επιτροπής, σήμερα Πέμπτη και αύριο Παρασκευή θα επικρατήσει καύσωνας μέτριας έντασης, με θερμοκρασίες:

Τις μεσημεριανές και απογευματινές ώρες στην ηπειρωτική χώρα 39 με 41 βαθμούς και στα νησιά 36 με 38 βαθμούς.

ΝΕWSIT

Φωτιά στην Παλαιά Φώκαια – «Απομακρυνθείτε προς Λαγονήσι» το μήνυμα από το 112

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ