Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα Κόκκινα δάνεια και η αντιμετώπιση τους

Τι είναι «κόκκινο δάνειο»;

Είναι η οφειλή ενός προσώπου ή εταιρείας η οποία δεν εξυπηρετείται για συνεχόμενο μεγάλο χρονικό διάστημα.

Ένα δάνειο γίνεται μη εξυπηρετούμενο, «κόκκινο», όπως έχει επικρατήσει να χαρακτηρίζεται, όταν υπάρχουν ενδείξεις ότι ο δανειολήπτης είναι απίθανο να αποπληρώσει το δάνειο ή εάν δεν έχει καταβάλλει τις συμφωνηθείσες δόσεις για χρονικό διάστημα πάνω από 90 ημέρες (αν και στις περισσότερες περιπτώσεις η πρακτική είναι τα δάνεια να κατηγοριοποιούνται ως «κόκκινα» μετά τις 180 μέρες). Αυτό συμβαίνει όταν το άτομο μείνει άνεργο  ή κλείσει η επιχείρησή του ή δεν καταφέρνει να ανταπεξέλθει οικονομικά στις ρυθμίσεις και τις υποχρεώσεις του και άρα δεν μπορεί να αποπληρώσει την οφειλή του -από δάνεια ιδιωτών και επιχειρηματικά- όπως έχει συμφωνηθεί.

Ένα δάνειο δεν «κοκκινίζει» έτσι απλά.

Η επίσημη καταγγελία και το κλείσιμο των δανειακών λογαριασμών ακολουθούν μετά από την περίοδο αδυναμίας εξυπηρέτησης της οφειλής από τον δανειολήπτη και την  επανειλημμένη λήψη οχλήσεων από τον πιστωτή.

Δεν πρέπει να μας τρομάζει η λέξη «κοκκίνισμα». «Κόκκινο δάνειο» δεν σημαίνει πλειστηριασμός, δεν σημαίνει έξωση, δεν σημαίνει πτώχευση.

Φυσικά και υπάρχει η μερίδα των πολιτών που αδιαφορούν, που αποφεύγουν την επικοινωνία με τους πιστωτές, και τους εκπροσώπους τους. Συμβαίνει πολλές φορές αμφότεροι να είναι εριστικοί και να μην καταλήγουν ποτέ σε συμφωνία, δεδομένων των ανέφικτων απαιτήσεων των δυο πλευρών.

Στην MARK CONSULTING εξειδικευόμαστε στην προσέγγιση της εύρεσης της συμβατής με την κάθε περίπτωση αλλά και εφικτής λύσης, ώστε να επιτευχθεί η επιθυμητή συμφωνία και να ρυθμιστεί οριστικά η οφειλή.

Στεκόμαστε δίπλα στους οφειλέτες και πελάτες μας, όχι μόνο μέχρι την οριστική συμφωνία, αλλά παρακολουθούμε την πορεία αυτής, ως μιας μορφής «after sales service» προκειμένου να φτάσουν οι πελάτες μας στην ημέρα της ολοσχερούς αποπληρωμής της συμφωνηθείσας ρύθμισης και την λήψη της εξοφλητικής βεβαίωσης.

Δυστυχώς δεν είναι όλα ρόδινα και οι λύσεις δεν είναι πάντα αναίμακτες.

Τα πολυπόθητα «κουρέματα» τελούν σε συνάρτηση με την οικονομική επιφάνεια, την κατάσταση, αλλά και το διασφαλιστικό περιθώριο που παρέχει στους πιστωτές η περιουσία των οφειλετών.

Οι οφειλές  πρέπει να αντιμετωπίζονται εγκαίρως, διαφορετικά οι οφειλέτες κινδυνεύουν να απωλέσουν μέρος ή και το σύνολο της περιουσίας τους καθώς δεν είναι πάντα δυνατό να προστατευτούν μέσω της νομικής κάλυψης.

Στην MARK CONSULTING, πριν καταθέσουμε οποιοδήποτε αίτημα αποπληρωμής ή ρύθμισης και χρησιμοποιώντας την πολυετή εμπειρία μας στην αναδιάρθρωση οφειλών, αξιολογούμε τα δεδομένα,  παρουσιάζουμε την πραγματική κατάσταση στους πελάτες μας,  προτείνοντάς τους παράλληλα τις εναλλακτικές τους, και τους βοηθάμε να αποφασίσουν τον πιο ασφαλή και πρόσφορο τρόπο αποπληρωμής / ρύθμισης του χρέους, για τους ίδιους.

Δεν είναι όλες οι περιπτώσεις ίδιες, ούτε όλες οι λύσεις για όλους. Κάθε περίπτωση αξιολογείται ανάλογα με τους λόγους και τις συνθήκες που οδήγησαν στην αδυναμία εξυπηρέτησης του δανείου, και όχι με βάση την πολυπλοκότητα των εργαλείων που απαιτούνται να χρησιμοποιηθούν από τους ειδικούς.

Για παράδειγμα, η ρύθμιση του εξωδικαστικού μηχανισμού του Ν. 4738 μέσω της πλατφόρμας του Υπουργείου Οικονομικών μπορεί να δώσει λύση σε μια κατηγορία δανειοληπτών προσφέροντας μακροχρόνιες ρυθμίσεις και δυνατότητα περιορισμού του χρέους, κατά περίπτωση.

Με απλά λόγια, ενώ το άκουσμα του «κόκκινου δανείου» δεν πρέπει να μας τρομάζει, ωστόσο πρόκειται για μια κατάσταση η οποία χρήζει της άμεσης προσοχής των οφειλετών προκειμένου να αντιμετωπιστεί έγκαιρα και ριζικά, ώστε να διασφαλιστεί η ομαλότητα και η καθημερινότητα των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων.

Ρώνα Μαργιολάκη

Partner

Mark Consulting P. C.

Continue Reading
Advertisement

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο Έλληνας αγοραστής ακινήτου αλλάζει: Από το εξοχικό έμφαση στην επενδυτική προοπτική

Τα τελευταία χρόνια, το προφίλ του Έλληνα αγοραστή πολυτελών κατοικιών έχει μεταβληθεί αισθητά. Από έναν αγοραστή που άλλοτε λειτουργούσε περισσότερο συναισθηματικά και λιγότερο στρατηγικά, έχει περάσει σε ένα πιο ώριμο στάδιο, επιλέγοντας ακίνητα με σαφή στόχο: την προστιθέμενη αξία και την επενδυτική λογική.

Όπως σημειώνει η Κορίνα Σαΐα, διευθύνουσα σύμβουλος της Premier Realty Greece, «η πολυτελής κατοικία δεν αποτελεί πλέον αποκλειστικά σύμβολο κοινωνικού status ή περιουσιακό απόθεμα, αλλά επιλογή ζωής με προστιθέμενη αξία και επενδυτική λογική».

Η αλλαγή αυτή αντανακλά την ευρύτερη ωρίμανση της ελληνικής αγοράς, αλλά και την προσαρμογή του αγοραστή σε νέα δεδομένα. Η εποχή των παθητικών αγορών για λόγους κοινωνικού κύρους ή εξοχικής χρήσης δείχνει να ανήκει στο παρελθόν.

Σήμερα, ο ενδιαφερόμενος αξιολογεί συνολικά το ακίνητο, από την τοποθεσία και την ενεργειακή του συμπεριφορά έως τις αποδόσεις που μπορεί να του αποφέρει. «Ο αγοραστής είναι πιο προσεκτικός, γνωρίζει τις αξίες, αξιολογεί τις προοπτικές και επιλέγει με βάση όχι μόνο την αισθητική αλλά και τις δυνατότητες απόδοσης», τονίζει η κ. Σαΐα.

Οι περιοχές που προσελκύουν το μεγαλύτερο μέρος αυτών των επενδύσεων είναι σταθερές. Στα βόρεια προάστια, η Κηφισιά, η Πολιτεία και η Εκάλη διατηρούν την υπεραξία τους ως παραδοσιακοί και ασφαλείς προορισμοί. Στα νότια, η Βούλα, η Βουλιαγμένη και το Ελληνικό βρίσκονται στο επίκεντρο, ιδίως μετά τις αναπλάσεις και τις νέες αναπτυξιακές προοπτικές. Σημαντικό ενδιαφέρον καταγράφεται και στις Κυκλάδες, όπου τα ακίνητα συνδυάζουν δυνατότητα ιδιοκατοίκησης με υψηλές αποδόσεις από τουριστική αξιοποίηση.

Το εύρος τιμών ποικίλλει, αλλά, σύμφωνα με την Premier Realty Greece, τα περισσότερα deals κινούνται ανάμεσα σε 800.000 ευρώ και 2.000.000 ευρώ, ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις κατοικιών που ξεπερνούν τα 2,5 εκατ.ευρώ.

Οι αποδόσεις (yields) κυμαίνονται κατά μέσο όρο από 4% έως 6%, ανάλογα με την τοποθεσία, την ποιότητα κατασκευής και τη χρήση του ακινήτου (ιδιοκατοίκηση, μακροχρόνια ή βραχυχρόνια μίσθωση).

Παράλληλα, διαφοροποιείται αισθητά και ο τρόπος που οι Έλληνες αγοραστές προσεγγίζουν την απόφαση αγοράς σε σύγκριση με τους ξένους επενδυτές. «Οι ξένοι συνήθως προσεγγίζουν την αγορά πιο τεχνοκρατικά, ενώ οι Έλληνες έχουν ισχυρότερη σύνδεση με το ακίνητο και την τοποθεσία, το βλέπουν ως μέρος της ζωής τους και της μακροπρόθεσμης ασφάλειας της οικογένειάς τους» σημειώνει η κ. Σαΐα. Ενώ οι ξένοι εστιάζουν κυρίως στα νότια προάστια ή σε νησιωτικούς προορισμούς με στόχο την Golden Visa ή τις αποδόσεις, οι Έλληνες ενδιαφέρονται περισσότερο για μακροχρόνιες λύσεις που συνδυάζουν στέγαση, επένδυση και κληρονομική αξία.

Σημαντικό στοιχείο είναι ότι η ελληνική αγορά δεν προσελκύει πλέον μόνο αλλοδαπό ενδιαφέρον, αλλά και αυξανόμενη εγχώρια ζήτηση. «Τα τελευταία χρόνια καταγράφουμε σταθερά αυξανόμενο ενδιαφέρον και από Έλληνες, οι οποίοι επενδύουν με γνώση και διάρκεια, δείχνοντας εμπιστοσύνη στην ελληνική αγορά» τονίζει η κ. Σαΐα. Αυτό αντικατοπτρίζει τόσο την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας όσο και την αναζήτηση ασφαλέστερων επενδυτικών επιλογών μέσα σε ένα περιβάλλον γεωπολιτικής και χρηματοπιστωτικής αστάθειας.

Η επιλογή πολυτελούς κατοικίας σήμερα δεν περιορίζεται σε μία χρήση. Ο υποψήφιος αγοραστής ενδιαφέρεται για ακίνητα που μπορούν να λειτουργήσουν ευέλικτα, ως κύρια ή εξοχική κατοικία, ως τουριστικό κατάλυμα ή και ως μελλοντικό στήριγμα για τα παιδιά. Δίνεται έμφαση σε ποιοτικούς παράγοντες όπως η ενεργειακή απόδοση, η δυνατότητα αυτόνομης χρήσης, οι κοινόχρηστοι χώροι, η πρόσβαση σε υποδομές και η ευκολία στη συντήρηση. Πολλοί εστιάζουν επίσης σε έργα που βρίσκονται κοντά σε περιοχές ανάπτυξης ή μελλοντικών υποδομών, βλέποντας την αγορά ως ένα μακροπρόθεσμο πλάνο.

Η κ. Σαΐα συνοψίζει την κατάσταση ως εξής: «Το 2025, η αγορά πολυτελών κατοικιών στην Ελλάδα βρίσκεται σε φάση ωριμότητας, και οι Έλληνες έχουν επανατοποθετηθεί δυναμικά σε αυτήν. Δεν αγοράζουν απλώς ακίνητο, επενδύουν στο μέλλον τους».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Από σήμερα το «Τέλος Κρουαζιέρας» για επιβάτες που αποβιβάζονται σε ελληνικά λιμάνια

Από σήμερα, 21η Ιουλίου, τίθεται σε ισχύ το νέο «Τέλος Κρουαζιέρας», που επιβάλλεται σε κάθε επιβάτη ο οποίος αποβιβάζεται σε ελληνικό λιμένα στο πλαίσιο περιηγητικού ταξιδιού με επαγγελματικό πλοίο αναψυχής, σύμφωνα με το άρθρο 42 του νόμου 4256/2014.

Το τέλος αυτό θεσπίστηκε υπέρ του Δημοσίου και αποσκοπεί στην ενίσχυση των εσόδων από την τουριστική δραστηριότητα.

Το ύψος του τέλους διαφοροποιείται βάσει εποχικότητας και προορισμού:

-Κατά την περίοδο υψηλής τουριστικής κίνησης (1 Ιουνίου – 30 Σεπτεμβρίου):

-20 ευρώ για αποβίβαση σε Μύκονο και Σαντορίνη,

-5 ευρώ για αποβίβαση σε άλλους ελληνικούς λιμένες.

-Κατά τη μεταβατική περίοδο (1 Απριλίου – 31 Μαΐου & 1 – 31 Οκτωβρίου):

-12 ευρώ για Μύκονο και Σαντορίνη,

-3 ευρώ για λοιπούς λιμένες.

-Κατά τη χαμηλή περίοδο (1 Νοεμβρίου – 31 Μαρτίου):

-4 ευρώ για Μύκονο και Σαντορίνη,

-1 ευρώ για τους υπόλοιπους λιμένες της χώρας.

Το τέλος βαρύνει τον επιβάτη, ωστόσο η ευθύνη είσπραξης και απόδοσής του ανήκει στους ναυτικούς πράκτορες και στις εταιρείες κρουαζιέρας, μέσω ηλεκτρονικής διαδικασίας που υλοποιείται από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το τέλος δεν επιβαρύνεται με ΦΠΑ, ενώ τα έσοδα προορίζονται για την ενίσχυση των δήμων, τη βελτίωση του τουριστικού προϊόντος και την υλοποίηση έργων λιμενικών και τουριστικών υποδομών.

-Τρίμηνη απόδοση του νέου «Τέλους Κρουαζιέρας»- Υποχρεώσεις ναυτικών πρακτόρων και εταιρειών-

Με αυστηρό χρονοδιάγραμμα και σαφές πλαίσιο εφαρμογής τίθεται σε ισχύ η διαδικασία απόδοσης του «Τέλους Κρουαζιέρας», το οποίο πλέον επιβάλλεται ανά επιβάτη και ανά λιμένα σε κάθε αποβίβαση από επαγγελματικά πλοία αναψυχής.

Υπόχρεοι για την καταβολή του τέλους είναι η εταιρεία κρουαζιέρας, ο ναυτικός πράκτορας ή η ελληνική διαχειρίστρια εταιρεία, με τους νόμιμους εκπροσώπους τους να ευθύνονται αλληλέγγυα και εις ολόκληρον για την ορθή και έγκαιρη απόδοση των ποσών.

Η καταγραφή των αποβιβασθέντων επιβατών γίνεται την ημέρα απόπλου του πλοίου μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ναυτιλίας, με την υποβολή υπεύθυνης δήλωσης. Η διαδικασία δύναται να εκτελείται είτε από τον ναυτικό πράκτορα είτε από την εταιρεία διαχείρισης, εφόσον η εταιρεία διαθέτει ελληνικό ΑΦΜ.

Το τέλος αποδίδεται ανά τρίμηνο, με προθεσμίες έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα των μηνών Απριλίου, Ιουλίου, Οκτωβρίου και Ιανουαρίου, που ακολουθούν κάθε τρίμηνο. Ειδικά για το έτος 2025, ορίζονται δύο προθεσμίες:

-Έως 31 Οκτωβρίου 2025 για αποβιβάσεις έως 30/9/2025

-Έως 30 Ιανουαρίου 2026 για αποβιβάσεις από 1/10 έως 31/12/2025

Η καταβολή γίνεται ηλεκτρονικά μέσω eParavolo, υπό τον τίτλο «Tourism Sustainability Fee», και ενεργοποιείται αυτόματα με την πληρωμή.

Τα έσοδα του τέλους καταχωρούνται στον ειδικό δημόσιο λογαριασμό (ΑΛΕ) με κωδικό 1110827001, με στόχο την ενίσχυση του τουρισμού, των τοπικών κοινωνιών και των λιμενικών υποδομών.

-Τρόπος και όργανα ελέγχου-

Σε πλήρη ετοιμότητα βρίσκονται οι Λιμενικές Αρχές και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (ΥΝΑΝΠ) για την εφαρμογή του «Τέλους Κρουαζιέρας», καθώς προβλέπεται ένα σύστημα ελέγχου και επιβολής κυρώσεων με στόχο τη διασφάλιση της ορθής απόδοσης του τέλους από τους υπόχρεους.

Το ΥΝΑΝΠ έχει τη δυνατότητα να διενεργεί δειγματοληπτικούς ελέγχους, διασταυρώνοντας τα δηλωθέντα στοιχεία των ναυτικών πρακτόρων ή των εταιρειών κρουαζιέρας στην ηλεκτρονική εφαρμογή με τα επίσημα δεδομένα που τηρούνται σε κάθε διαθέσιμη δημόσια βάση.

Παράλληλα, οι Λιμενικές Αρχές έχουν εξουσιοδοτηθεί να προχωρούν σε ελέγχους των δηλώσεων με πληροφορίες που συγκεντρώνονται είτε από το ίδιο το κρουαζιερόπλοιο είτε απευθείας από τις εμπλεκόμενες εταιρείες. Σε περίπτωση μη καταβολής ή λανθασμένης καταβολής του τέλους, οι υπεύθυνοι ενημερώνονται και λαμβάνουν προθεσμία 30 ημερών για συμμόρφωση.

Εάν η προθεσμία παρέλθει χωρίς συμμόρφωση, το ποσό θεωρείται οφειλή προς το Δημόσιο, βεβαιώνεται στην αρμόδια ΔΟΥ ή ΚΕ.Β.ΕΙΣ της ΑΑΔΕ, και εγγράφεται στον ειδικό δημόσιο λογαριασμό (ΑΛΕ 1110827001).

Σε περιπτώσεις συστηματικής μη συμμόρφωσης, ο Υπουργός Ναυτιλίας μπορεί, κατόπιν σχετικής εισήγησης, να επιβάλει κύρωση προσωρινής απαγόρευσης αποβίβασης επιβατών για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα στα επόμενα λιμάνια προσέγγισης του κρουαζιερόπλοιου.

-Συνεργασία της Clia με την ελληνική κυβέρνηση-

Την ενεργή της συνεργασία με την ελληνική κυβέρνηση για την ομαλή εφαρμογή του νέου τέλους επιβατών κρουαζιέρας, που τίθεται σε ισχύ στις 21 Ιουλίου 2025, ανακοίνωσε η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA).

Το μέτρο, το οποίο προβλέπεται από Κοινή Υπουργική Απόφαση, αποσκοπεί στην ενίσχυση των λιμενικών και τουριστικών υποδομών της χώρας και στην αναβάθμιση δημοφιλών και αναδυόμενων προορισμών.

Παρά τις επιφυλάξεις της για τη χρονική συγκυρία ανακοίνωσης του μέτρου, η CLIA χαιρετίζει τη βούληση της ελληνικής κυβέρνησης να επανεπενδύσει τα έσοδα από το νέο τέλος υπέρ των τοπικών κοινωνιών.

Στο πλαίσιο αυτό, συγκροτείται Κοινή Ομάδα Εργασίας με τη συμμετοχή των υπουργείων Ναυτιλίας και Τουρισμού, με στόχο την τεχνική και λειτουργική υποστήριξη της εφαρμογής του μέτρου.

Η σχετική ανακοίνωση έρχεται σε συνέχεια επαφών υψηλού επιπέδου, με συμμετοχή του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης Κωστή Χατζηδάκη, του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλη Κικίλια και της Υπουργού Τουρισμού Όλγας Κεφαλογιάννη.

Σε δήλωσή του, ο Bud Darr, Εκτελεστικός Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της CLIA, υπογράμμισε ότι «ο κλάδος της κρουαζιέρας παραμένει δεσμευμένος στη μακροπρόθεσμη επιτυχία της Ελλάδας ως κορυφαίου παγκόσμιου τουριστικού προορισμού».

Αν και αναγνώρισε ότι η έναρξη του μέτρου μέσα στην τουριστική αιχμή δημιουργεί λειτουργικές προκλήσεις, επανέλαβε τη στήριξη της CLIA στην κοινή προσπάθεια και την έμφαση στη διαφανή επανεπένδυση των εσόδων σε υποδομές και τοπικές ανάγκες, προς όφελος της βιώσιμης ανάπτυξης της κρουαζιέρας στην Ελλάδα

-Επισυνάπτεται η ΚΥΑ για το τέλος-

AΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

Συνέντευξη Προέδρου Εμπορικού Συλλόγου Ηλιούπολης κυρίου Κολογοσίδη Μιχαήλ.

Συνέντευξη Προέδρου Εμπορικού Συλλόγου Ηλιούπολης κυρίου Κολογοσίδη Μιχαήλ.

Κύριε Κολογοσίδη καλησπέρα, πότε δημιουργήθηκε ο εμπορικός σύλλογος Ηλιούπολης και πόσα μέλη έχει?
Καλησπέρα σας. Ο Εμπορικός σύλλογος Ηλιούπολης με την ονομασία Ένωση Επαγγελματιών και Εμπόρων Ηλιούπολης Θεσσαλονίκης δημιουργήθηκε το 2019. Ήταν πρωτοβουλία  του τέως Πρόεδρου Επιτροπίδη Μιχάλης. Έχει περίπου 180 μέλη, φυσικά δεν είναι όλα τα μέλη ενεργά. Εδώ να σημειώσω ότι αμέσως το 2020 μας χτύπησε την πόρτα ο covid που φυσικά έπληξε όλα τα μαγαζιά.

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ένας επαγγελματίας στην Ηλιούπολη.

Θεωρώ ότι ανεξαρτήτως περιοχής τα προβλήματα είναι λίγο πολύ κοινά. Πρώτο και βασικό πρόβλημα είναι η γενική αγοραστική δύναμη των καταναλωτών που ολοένα μειώνεται. Βασικοί πελάτες είναι οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι η αγοραστική δύναμη συγκριτικά με πριν 10 περίπου χρόνια έχει σχεδόν μειωθεί κατά το μισό.

Δεύτερο πρόβλημα είναι το μεγάλο κόστος της ενέργειας και μετακίνησης. Σκεφτείτε το κόστος του ρεύματος πριν 10 χρόνια ακόμα και την τιμή του λίτρου στην βενζίνη. Τρίτο πρόβλημα σχετικά νέο είναι ο ανταγωνισμός των παγκόσμιων κινέζικων πλατφορμών όπως shein  και temu.Διάβασα πρόσφατα ότι πάνω 10 εκατομμύρια δέματα ημερησίως καταφθάνουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μιλάμε για 4 δις για το έτος 2024. Υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός. Και αυτά είναι τα κυριότερα προβλήματα, μπορούμε να μιλάμε ώρες για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένας επαγγελματίας γενικά στην Ελλάδα.

Ποια είναι τα επόμενα βήματα για τον εμπορικό σας σύλλογο.

Η λευκή νύχτα είναι ένα μεγάλο στοίχημα για εμάς φέτος. Πέρσι είχε πολύ μεγάλη επιτυχία και αναμένουμε την ίδια επιτυχία και φέτος. Να ευχαριστήσουμε τον Δήμο Παύλου Μελά για την συνεργασία, γιατί χωρίς τις πρωτοβουλίες του Δήμου, δεν θα μπορούσαμε να ετοιμάσουμε τόσο μεγάλη εκδήλωση. Μετά την λευκή νύχτα φυσικά την περίοδο των Χριστουγέννων θα ολοκληρώσουμε τις εκδηλώσεις για φέτος. Στο ενδιάμεσο έχουμε κατά νου μια ακόμα εκδήλωση αλλά είναι ακόμα πολύ νωρίς για λεπτομέρειες.

Έχουμε ακούσει από άλλους εμπορικούς συλλόγους ότι δεν συμμετέχουν πάντα όλα τα καταστήματα σε πρωτοβουλίες που γίνονται. Κατά την γνώμη σας γιατί δεν συμμετέχουν όλα τα μαγαζιά σε πρωτοβουλίες των εμπορικών συλλόγων.

Νομίζω ότι είναι γενικό σε όλη την χώρα οι πολίτες να συμμετέχουν όλοι ενεργά στα κοινά. Να θυμίζω ότι υπάρχει περίπου 50% αποχή από εθνικές εκλογές. Τώρα όσο αφορά τους εμπορικούς συλλόγους. Νομίζω ότι δεν είναι για τους ίδιους λόγους στον καθένα. Σίγουρα. δεν βλέπουν όλοι θετικά τον συνδικαλισμό. Έχουν την εικόνα ότι κρύβονται κάποια συμφέρονται πίσω από συλλόγους ακόμα και στα αθλητικά σωματεία.  Πράγμα που δεν ισχύει. Είναι τόσο απορροφημένοι από τις δυσκολίες των επιχειρήσεων αλλά και των προβλημάτων που δεν έχουν ίσως τον χρόνο και την διάθεση να δουν κάτι πέρα από το μαγαζί τους. Σίγουρα δεν έχουν αντιληφθεί τα οφέλη, να είσαι μέλος ενός εμπορικού συλλόγου, εδώ έχουμε μεγάλο μερίδιο ευθύνης και εμείς για το κενό που δεν μπορούνε να επικοινωνήσουμε σωστά τον σκοπό μας.
Σας ευχαριστώ .
Για Taneamas.gr
Μπαχτσεβάνη Λεμονιά
Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ