ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Lufthansa: Σενάρια για περικοπή του 40% των πτήσεων για μικρές και μεσαίες αποστάσεις

Σε τροχιά αναδιάρθρωσης των δρομολογίων της προχωρά η γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa προκειμένου να μη μειωθούν πάλι τα κέρδη της άνω του μισού δισεκατομμυρίου ευρώ μέσα σε ένα χρόνο.
Η μητρική αεροπορική εταιρεία του Ομίλου Lufthansa παρουσίασε λειτουργικές ζημιές ύψους 442 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2024, ενώ τα λειτουργικά της κέρδη ήταν στα 118 εκατ. ευρώ την ίδια περίοδο του 2023.
Η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία του ομίλου θέλει τώρα να επιστρέψει στα κέρδη με ένα «πρόγραμμα στροφής». Το πιο σημαντικό στοιχείο της στρατηγικής: περισσότερες πτήσεις μικρών αποστάσεων θα πρέπει να ανατεθούν σε τρίτους.
Από τη μία πλευρά, υπάρχουν εσωτερικοί πάροχοι, όπως οι θυγατρικες της Lufthansa, Lufthansa City Airlines και Discover. Από την άλλη, υπάρχουν εξωτερικές αεροπορικές εταιρείες μέσω της λεγόμενης wet lease, της ενοικίασης αεροσκαφών και πληρωμάτων, σύμφωνα με όσα ανέφερε χθες (27.08.24) ο Γενς Ρίτερ (Jens Ritter), επικεφαλής της Lufthansa Airlines.
Η Lufthansa θέλει να διατηρήσει τα premium πρότυπα
Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 220 αεροσκάφη μικρών και μεσαίων αποστάσεων που πετούν για τη Lufthansa, μερικά από τα οποία εκμεταλλεύονται ήδη άλλες αεροπορικές εταιρείες του ομίλου.
Ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί σε 250 έως το 2027 – 2028 και ο Ρίτερ βλέπει το 40% των αεροσκαφών αυτών σε πτητικές λειτουργίες πέρα από το βασικό εμπορικό σήμα, πολύ περισσότερο από ό,τι αυτή τη στιγμή.
Η αεροπορική εταιρεία θέλει να φύγει από τις ζημιές φέτος και να φτάσει σε κέρδος ακόμα και 8% μεσοπρόθεσμα. Ο Ρίτερ ξεκαθάρισε ότι αυτό ήταν προϋπόθεση για να μπορέσει να χρηματοδοτήσει τις απαραίτητες επενδύσεις.
Τους πρώτους έξι μήνες, το κόστος ανά θέση και χιλιόμετρο πτήσης ήταν 22,5% υψηλότερο από ό,τι το 2019 πριν από την κρίση. Την ίδια στιγμή, τα αντίστοιχα έσοδα ανά θέση και χιλιόμετρο πτήσης αυξήθηκαν μόνο κατά 15,9%.
Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, αυτό οφείλεται, αφενός, στο υψηλό εξωτερικό κόστος, όπως τα σημαντικά αυξημένα τέλη και χρεώσεις στη Γερμανία. «Το ένα τρίτο των πτήσεων μας έχει αυξήσει το κόστος κατά 80%», δήλωσαν. Υπάρχουν και τα εφάπαξ κόστη από τις απεργίες στην αρχή του χρόνου, ύψους 150 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον, νέα αεροσκάφη θα παραδοθούν αργότερα από ό,τι είχε υποσχεθεί. Οι πιλότοι που έχουν ήδη εκπαιδευτεί στο αναμενόμενο Boeing 787 («Dreamliner») πρέπει τώρα να επανεκπαιδευτούν σε άλλα αεροσκάφη. Αυτό δεσμεύει αυτούς τους πιλότους και επίσης τους εκπαιδευτές, εξηγεί στέλεχος της εταιρείας: «Η παραγωγικότητα των πληρωμάτων είναι 15% χαμηλότερη από ό,τι το 2019».
Υπάρχουν επίσης προβλήματα με τις εσωτερικές διαδικασίες. Επί του παρόντος, η αεροπορική εταιρεία επιτυγχάνει ποσοστό ακρίβειας τουλάχιστον 70%, επειδή δεν υπάρχουν ειδικά εμπόδια όπως αποκλεισμοί από ακτιβιστές για το κλίμα, έκτακτες καιρικές συνθήκες ή αστοχίες πληροφορικής. Ωστόσο, ο αριθμός των παρατυπιών είναι μεγάλος.
Στελέχη εκτίμησαν ότι το δυναμικό εξοικονόμησης είναι πάνω από 100 εκατ. ευρώ. Για παράδειγμα, λιγότερες ακυρώσεις και καθυστερήσεις πτήσεων σημαίνουν μικρότερη αποζημίωση.
Παραδοσιακά, το επιχειρηματικό μοντέλο απευθύνεται σε μεγάλο βαθμό στους επαγγελματίες ταξιδιώτες που ταξιδεύουν όλο το χρόνο, αλλά είναι πλέον σαφές ότι δεν θα γυρίσουν στον ίδιο βαθμό όπως το 2019.
Τώρα οι ιδιώτες ταξιδιώτες αυξάνουν τη ζήτηση, αλλά κλείνουν πτήσεις πιο εποχιακά. «Χρειαζόμαστε 25 περισσότερα αεροσκάφη το καλοκαίρι από ό,τι το χειμώνα», είπε ο Ρίτερ. Στο μέλλον, η χειμερινή ζήτηση θα καλύπτεται σε μεγάλο βαθμό από δικούς μας πόρους.
Θέλουν να αγοράσουν επιπλέον χωρητικότητα για τις καλοκαιρινές αιχμές. Η Tuifly, η γερμανική αεροπορική εταιρεία που ανήκει στον ταξιδιωτικό όμιλο Tui, κάνει κάτι παρόμοιο εδώ και αρκετό καιρό.
«Πρέπει να μειώσουμε την πολυπλοκότητα, υπάρχουν πάρα πολλοί εσωτερικοί κανονισμοί που περιορίζουν την ευελιξία», είπε ο Ρίτερ, αναφέροντας άλλο ένα μέτρο για να επιστρέψουμε στη ζώνη κέρδους.
Επιπλέον, ο αριθμός των αεροπορικών εταιρειών που λειτουργούν για το βασικό εμπορικό σήμα αναμένεται να μειωθεί. Μόνο οι Lufthansa, Discover και City Airlines θα πετούν εσωτερικά, καθώς και ένας εξωτερικός πάροχος στο wet lease.
Η ομάδα του Ρίτερ θέλει, επίσης, να ζητήσει ευθύνες από συνεργάτες όπως τα αεροδρόμια. «Περιμένουμε επίσης από τους εταίρους μας να συμβάλουν στην ανάκαμψή μας», δήλωσε ο Ρίτερ.
NEWSIT
Lufthansa: Σενάρια για περικοπή του 40% των πτήσεων για μικρές και μεσαίες αποστάσεις
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέα δημιουργική εποχή για την “Romanos” στο Λιμάνι της Πάτρας

Με την γνωμάτευση αυτή η Τουρκική εταιρεία UN RoRo ενοικιάζει 15 στρέμματα στο λιμάνι και ξεκινά μεταφορικό έργο Κωνσταντινούπολη – Πάτρα – Τεργέστη.
Έτος 2025. Δανοί έχουν ήδη από το 2019 εξαγοράσει την UN RoRo. Πρόκειται για την δυναμική εταιρεία DFDS, η οποία έχει σπουδαίο μεταφορικό έργο στις βόρειες θάλασσες της Ευρώπης και αποφασίζει να μπει και στην αγορά της Μεσογείου. Βαφτίζει την δραστηριότητα της BU Med και σε συνεργασία με το ναυτιλιακό Πρακτορείο ΡΩΜΑΝΟΣ, ένα από τα ιστορικότερα της Πάτρας με διαδρομή 75 χρόνων, ενοικιάζονται κι άλλοι χώροι, φτάνοντας τα 26,5 στρέμματα.
Η Ρωμάνος επενδύει σε σύγχρονες και με ιδιαίτερη αισθητική εγκαταστάσεις. Με ένα εντυπωσιακό Port office, αναβαθμίζει εντυπωσιακά χώρους του Λιμένα, περνώντας το μήνυμα ότι τα μεγάλα πρότζεκτ, απαιτούν αντίστοιχες επενδύσεις στήριξης.
Η διαρκώς αυξανόμενη συνεργασία DFDS – Ρωμάνου οφείλεται στην μετατροπή τη Πάτρας σε ναυτιλιακό κόμβο. Πάνω από 20 διαφορετικά πλοία της DFDS έχουν καταπλεύσει στην Πάτρα, ενώ πέραν της κύριας γραμμής με Τουρκία και Ιταλία, έχουν ήδη ανοιχθεί δυο νέες γραμμές με το λιμάνι της Sete (Γαλλία) και της Damietta (Aίγυπτος). Δηλαδή η Πάτρα, είναι πλέον λιμάνι τριών ηπείρων, Ασίας, Ευρώπης, Αφρικής!
H άνοδος της σύμπραξης DFDS – ΡΩΜΑΝΟΣ θα φέρει στην γραμμή της Τουρκίας με την Πάτρα και τον Όμιλο Γκριμαλντι που θα νοικιάσει και αυτός άλλα 15 στρέμματα. Παράλληλα και ο ΟΛΠΑ βελτιώνει αισθητά τις υπηρεσίες του και τους χώρους του, ανταποκρινόμενος στις νέες απαιτήσεις που έχουν προκύψει.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πώς επιστρέφει από άλλη «πόρτα», η απειλή του χρέους για την Ελλάδα

Στην διήμερη ετήσια Σύνοδο (24-25/6) του ΝΑΤΟ στην Χάγη – η οποία μπορεί να εξελιχθεί και σε μία συνάντηση μόλις λίγων ωρών – το μείζον ζήτημα είναι η απαίτηση των ΗΠΑ για αύξηση των ετήσιων δαπανών για εξοπλισμούς και αμυντικές δαπάνες στο 5% του ΑΕΠ κάθε χώρας μέλους.
Την μετατροπή αυτής της απαίτησης σε απόφαση έχει αναλάβει με ιδιαίτερο ενθουσιασμό είναι αλήθεια, ο Γεν. Γραμματέας του ΝΑΤΟ ο κ. Ρούτε. Όπως μεταδίδουν τα διεθνή ΜΜΕ ήδη η Ισπανία με την κάθετη αντίρρησή της στην απόφαση αυτή, έχει πετύχει την εξαίρεσή της ενώ κάτι ανάλογο φαίνεται να «παίζει» και με το Βέλγιο. Κάτι έχει «ψελλίσει» και η Ελλάδα, αλλά τίποτα περισσότερο.
Είναι αλήθεια ότι σε μία «Ενωμένη (;) Ευρώπη» με οικονομίες διαφορετικών δυνατοτήτων όσο αφορά στο ισοζύγιο εσόδων/δαπανών στις τρέχουσες συνθήκες κρίσης, εμπορικών συγκρούσεων και αβεβαιότητας, η προσθήκη μιας επιπλέον δαπάνης από 3,5% έως και 2,5% του ΑΕΠ ετησίως είναι δημοσιονομικά ανατρεπτική… «αλλαγή» οικονομικής πολιτικής. Και έχει συνέπειες.
Για την Ελλάδα είναι διπλά σημαντική καθώς η «προσθήκη» αυτή μέσα στην δεκαετία του 2030 και μετά, «χτυπάει» ακριβώς στην πλέον ευαίσθητη και δύσκολο να αξιολογηθεί φάση αποπληρωμής του χρέους του δεύτερου και του τρίτου μνημονίου.
Για να ήμαστε σαφείς, σήμερα ο Προϋπολογισμός «δουλεύει» με τις προδιαγραφές του τρίτου μνημονίου που για να εξασφαλίσει την έξωθεν καλή μαρτυρία, όσο αφορά την πιστοληπτική ικανότητα της χώρας, δηλαδή την «ομαλή» αποπληρωμή του χρέους, βαδίζει στις ράγες αφ’ ενός της εξασφάλισης ετήσιων πρωτογενών πλεονασμάτων της τάξης του 2% του ΑΕΠ και πάνω. Και αφ’ εταίρου στην απαγκίστρωση (μέσω Ηρακλή Ι, ΙΙ, ΙΙΙ και τιτλοποιήσεων) των τραπεζών από το ιδιωτικό χρέος.
Μέχρι το 2030 – 32, η επιτυχής ενεργός διαχείριση χρέους του ΟΔΔΗΧ σε συνδυασμό με τους δύο προαναφερθέντες όρους της αναδιάρθρωσης του δημόσιου και ιδιωτικού χρέους, θα έχει απαλλάξει το χρέος από το πρώτο διακρατικό δάνειο των 52 δις ευρώ (εκτός απροόπτου). Και έτσι θα αρχίσει να «ξεχρεώνει» τις μεγάλες δανειακές υποχρεώσεις απέναντι στον EFSF/ESM, που είναι το βασικό κομμάτι του χρέους και αρχίζουν να πληρώνονται από την επόμενη δεκαετία (2032) για αρκετές δεκαετίες.
Με άλλα λόγια μια απόφαση του ΝΑΤΟ, εφ’ όσον γίνει αποδεκτή από την κυβέρνηση και στην συνέχεια από την Βουλή, θα φορτώσει τον Προϋπολογισμό και την δύσκολη περίοδο έναρξης αποπληρωμής του χρέους προς τον ESM, με άλλο ένα 2,5% του ΑΕΠ κάθε χρόνο και μονίμως για «αμυντικές» δαπάνες, επιπρόσθετα στα πρωτογενή πλεονάσματα που θα πρέπει να συνεχίσουν, για να πληρώνεται ασφαλώς το χρέος !
Σε μία οικονομία δηλαδή όπως η ελληνική της οποίας το μεγαλύτερο μέρος των επενδυτικών δαπανών από πλευράς δημοσίου εξαρτάται από τον ευρωπαϊκό παράγοντα (ΕΣΠΑ, Ταμείο Ανάκαμψης) και όχι από τις άμεσες ξένες επενδύσεις (FDI) και σε συνθήκες «πολεμικής ετοιμότητας» για την Ε.Ε. (αυτό λέει η απόφαση του ΝΑΤΟ), θα πρέπει να αφαιρεθούν πόροι από την οικονομία και να δανεισθεί το δημόσιο ακόμα περισσότερο για να ανταποκριθεί σε μία πρωτοφανή και διαρκή αύξηση μη παραγωγικών δαπανών.
Λόγω του ιστορικού της οικονομίας της Ελλάδας, αυτού που οδήγησε στα τρία μνημόνια και την βίαιη αναδιάρθρωση του χρέους, είναι προφανές ότι το μονοπάτι οδηγεί και πάλι σε μία αναβίωση της απειλής του χρέους, καθώς η οικονομία δεν διαθέτει ενδογενείς πόρους για να καλύψει την νέα υπερδιπλάσια απαίτηση για τις «αμυντικές» δαπάνες. Και αυτό θα συμβεί ακριβώς την στιγμή που η οικονομία με όλα όσα έχουν προηγηθεί, έχει αρχίσει να κάνει τις αγορές να την βγάζουν διστακτικά από την περιοχή κινδύνου και προσοχής…
Χωρίς να γνωρίζουμε κάτι από αυτά που ίσως συζητούνται ήδη στα υπουργικά γραφεία, μπορούμε από αυτές τις γραμμές να υποθέσουμε με σχετική βεβαιότητα, ότι αν η Αθήνα αποδεχθεί την υπερδιπλάσια αύξηση των σημερινών «αμυντικών» δαπανών με χρόνο επίτευξης το 2035, στο ΥΠΟΙΚ και πιο συγκεκριμένα στον ΟΔΔΗΧ θα πρέπει να ξεκινήσουν από αύριο για να σχεδιάσουν «άμυνες» διαχείρισης για την νέα απειλή χρέους.
Και αυτό δεν μπορεί παρά να έχει δημοσιονομικά «χαρακτηριστικά» ενός 4ου Μνημόνιο άμυνας, απέναντι στην έναρξη ενός νέου κύκλου αύξησης του δημόσιου δανεισμού. Από τώρα μέχρι… τα εγγόνια μας.
NEWSIT
Πώς επιστρέφει από άλλη «πόρτα», η απειλή του χρέους για την Ελλάδα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στα σκαριά αλλαγές στους ειδικούς φόρους κατανάλωσης – Κριτήριο η υγεία των καταναλωτών

Μπορεί η κυβέρνηση να έχει απορρίψει σε όλους τους τόνους οποιαδήποτε μείωση του ΦΠΑ, τουλάχιστον σε διακριτό χρονικό ορίζοντα (ή αλλιώς μέχρι το 2027), αλλά δεν φαίνεται να ισχύει το ίδιο για άλλους έμμεσους φόρους και συγκεκριμένα τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης (ΕΦΚ).
Έγκυρες πηγές του newsit.gr αναφέρουν πως μελετάται από αρμόδια στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών με αρμοδιότητα τη διεξαγωγή μελετών μία αυξο- μείωση των ειδικών φόρων κατανάλωσης (ΕΦΚ) με κριτήριο του πόσο υγιεινά είναι τα προϊόντα στα οποία επιβάλλονται.
Συγκεκριμένα, εξετάζεται μία αύξηση των ειδικών φόρων κατανάλωσης σε ανθυγιεινά προϊόντα, όπως τα καπνικά και αλκοολούχα προϊόντα και μία μείωση των ειδικών φόρων κατανάλωσης στα λιγότερο ανθυγιεινά ή αμιγώς υγιεινά προϊόντα.
Σε αυτή την περίπτωση αφενός θα μειώνονταν οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης και άρα οι τελικές τιμές σε μία μερίδα των ειδών πλατιάς κατανάλωσης, τα οποία είναι και υγιεινά, ενώ θα αυξανόταν οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης και ενδεχομένως και οι τελικές τιμές για τα ανθυγιεινά.
Έτσι, αναφέρουν οι ίδιες πηγές, θα ενισχυόταν η κατανάλωση των υγιεινών προϊόντων χωρίς να υπάρχουν δημοσιονομικές απώλειες, ενώ παράλληλα θα εισακουόταν το αίτημα πλατύτερων κοινωνικών στρωμάτων για μείωση των έμμεσων φόρων στην κατανάλωση, οι οποίοι είναι κατά κανόνα άδικοι καθώς είναι ίδιοι ανεξάρτητα από το εισόδημα του καταναλωτή.
NEWSIT
Στα σκαριά αλλαγές στους ειδικούς φόρους κατανάλωσης – Κριτήριο η υγεία των καταναλωτών
-
ΕΛΛΑΔΑ7 ημέρες ago
Αμφιλοχία: Όλα όσα έγιναν πριν ο 54χρονος δολοφονήσει την κουμπάρα του – Η συνομιλία στο κιόσκι και ο πυροβολισμός στο κεφάλι
-
ΔΙΕΘΝΗ6 ημέρες ago
Σύνοδος ΝΑΤΟ: Ο Ζελένσκι θα συναντηθεί σήμερα με τον Τραμπ, επιβεβαίωσε πηγή από την ουκρανική προεδρία
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ5 ημέρες ago
Δικογραφία ΟΠΕΚΕΠΕ: Ονόματα από ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ έπιασε ο κοριός της ΕΥΠ
-
ΕΛΛΑΔΑ7 ημέρες ago
Συναγερμός στην Πανεπιστημιούπολη: Βρέθηκαν εκρηκτικά στρατιωτικού τύπου και βραδύκαυστο φιτίλι
-
ΔΙΕΘΝΗ5 ημέρες ago
Συμφωνία των 27 της ΕΕ για παράταση των κυρώσεων στη Ρωσία
-
ΕΛΛΑΔΑ6 ημέρες ago
Πανελλαδικές Εξετάσεις – Σήμερα οι ανακοινώσεις των βαθμολογιών
-
ΕΛΛΑΔΑ5 ημέρες ago
Βαθμοί Πανελληνίων: Βατερλώ στα Μαθηματικά και την Ιστορία για τους υποψηφίους – Χαμηλά τα ποσοστά των αριστούχων
-
ΕΛΛΑΔΑ6 ημέρες ago
Σούδα: Φρουρούς της Επανάστασης ή ρωσικές υπηρεσίες βλέπει η ΕΥΠ πίσω από τον Αζέρο που συνελήφθη για κατασκοπεία