Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε εφαρμογή το ψηφιακό δελτίο αποστολής για παρακολούθηση της διακίνησης αγαθών

Σε εφαρμογή τίθεται το ψηφιακό δελτίο αποστολής στην πλατφόρμα myDATA, για την παρακολούθηση της διακίνησης αγαθών σε πραγματικό χρόνο. Το νέο πλαίσιο αξιοποιεί τα σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία και διευκολύνει σημαντικά τις επιχειρήσεις στις συναλλαγές τους.

Με βάση την Κοινή Απόφαση του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Χρίστου Δήμα, και του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, καθορίζονται οι περίοδοι, οι φάσεις και το χρονοδιάγραμμα για την ψηφιακή παρακολούθηση διακίνησης αγαθών για τις υπόχρεες επιχειρήσεις. Ταυτόχρονα, με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ εξειδικεύονται το περιεχόμενο και ο μορφότυπος των ψηφιακών παραστατικών διακίνησης, ο τρόπος, ο χρόνος και η διαδικασία έκδοσης και διαβίβασης των δεδομένων ψηφιακής παρακολούθησης διακίνησης αγαθών στο myDATA και άλλες λεπτομέρειες.

Στις ανωτέρω αποφάσεις ορίζονται τα εξής:

1. Δύο Περίοδοι Εφαρμογής

Στην πρώτη περίοδο εφαρμογής εντάσσονται:

οι επιχειρήσεις με ακαθάριστα έσοδα πάνω από διακόσιες χιλιάδες ευρώ (200.000 Euro), καθώς και

επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως ύψους ακαθαρίστων εσόδων, που δραστηριοποιούνται στους τομείς:

ενεργειακών προϊόντων (καύσιμα),

φαρμακευτικών προϊόντων και ιατρικών αναλωσίμων,

οικοδομικών υλικών,

παραγωγής, τυποποίησης και εμπορίας ελαιόκαρπου και ελαιόλαδου.

Ακολουθεί πίνακας με τους σχετικούς Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας που εντάσσονται ανεξαρτήτως ύψους ακαθαρίστων εσόδων

ΚΑΔ

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

1623

 

Κατασκευή άλλων ξυλουργικών προϊόντων οικοδομικής

1920

19.20.2

 

Παραγωγή καυσίμων ελαίων και αερίων λιπαντικών ελαίων

2110

 

Παραγωγή βασικών φαρμακευτικών προϊόντων

2120

 

Παραγωγή φαρμακευτικών σκευασμάτων

2223

 

Κατασκευή πλαστικών οικοδομικών υλικών

2331

 

Κατασκευή κεραμικών πλακιδίων και πλακών

2332

 

Κατασκευή τούβλων, πλακιδίων και λοιπών δομικών προϊόντων από οπτή γη

2351

 

Παραγωγή τσιμέντου

2352

 

Παραγωγή ασβέστη και γύψου

2361

 

Κατασκευή δομικών προϊόντων από σκυρόδεμα

2362

 

Κατασκευή δομικών προϊόντων από γύψο

2363

 

Κατασκευή έτοιμου σκυροδέματος

2364

 

Κατασκευή κονιαμάτων

2369

 

Κατασκευή άλλων προϊόντων από σκυρόδεμα, γύψο και τσιμέντο

3250

 

Κατασκευή ιατρικών και οδοντιατρικών οργάνων και προμηθειών

4633

46.33.13

46.33.13.03

Χονδρικό εμπόριο ελαιόλαδου

4646

 

Χονδρικό εμπόριο φαρμακευτικών προϊόντων

4671

 

Χονδρικό εμπόριο στερεών, υγρών και αέριων καυσίμων και συναφών προϊόντων

4673

 

Χονδρικό εμπόριο ξυλείας, οικοδομικών υλικών και ειδών υγιεινής

4730

47.30.81

47.30.81.01

Λιανικό εμπόριο (πρατήριο) βενζίνης και πετρελαίου κίνησης

 

47.30.81.02

Λιανικό εμπόριο μειγμάτων καυσίμων με βιοκαύσιμα, για κινητήρες

 

47.30.81.06

Λιανικό εμπόριο (πρατήριο) υγραερίων για εφοδιασμό αυτοκινήτων

4752

 

Λιανικό εμπόριο σιδηρικών, χρωμάτων και τζαμιών σε εξειδικευμένα καταστήματα

4773

 

Λιανικό εμπόριο φαρμακευτικών ειδών (φαρμακεία)

4774

 

Λιανικό εμπόριο ιατρικών και ορθοπεδικών ειδών σε εξειδικευμένα καταστήματα

Στη δεύτερη περίοδο εφαρμογής εντάσσονται όλες οι υπόλοιπες επιχειρήσεις.

2. Δύο Φάσεις Υλοποίησης της ψηφιακής παρακολούθησης διακίνησης αγαθών

Α΄ Φάση (Βασικές Λειτουργίες έκδοσης και διαβίβασης δελτίων αποστολής στο myDATA):

Η Α΄ Φάση περιλαμβάνει:

Έκδοση παραστατικών,

Διαβίβαση δεδομένων στο myDATA και ενημέρωση του λήπτη,

Δυνατότητα ελέγχου των διακινήσεων κατά τη διάρκεια αυτών με τη σάρωση QR Code που απεικονίζονται στα παραστατικά διακίνησης.

Β΄ Φάση (Ψηφιακή παρακολούθηση διακίνησης, μεταφορτώσεων και παράδοσης αγαθών):

Η Β΄ Φάση περιλαμβάνει:

Ψηφιακή παρακολούθηση φορτώσεων/ μεταφορτώσεων,

Παραλαβή παραστατικών και αγαθών με τη σάρωση QR Code των παραστατικών διακίνησης,

Ποσοτικός και ποιοτικός έλεγχος από τον λήπτη.

3. Χρονοδιάγραμμα εφαρμογής

Tο χρονοδιάγραμμα τόσο της προαιρετικής εφαρμογής, όσο και της υποχρεωτικής έκδοσης και διαβίβασης ψηφιακών παραστατικών διακίνησης από τις υπόχρεες επιχειρήσεις ορίζεται ως εξής:

Α΄ Φάση

Επιχειρήσεις της πρώτης περιόδου: Προαιρετικά μέχρι 30/11, υποχρεωτικά από 1/12/2024

Έως και τις 30/11/2024 καθορίζεται η προαιρετική εφαρμογή της Α΄ φάσης για τις επιχειρήσεις της πρώτης περιόδου (τζίρος πάνω από 200.000Euro ή συγκεκριμένοι κλάδοι). Για τις επιχειρήσεις αυτές, η Α΄ Φάση γίνεται υποχρεωτική από 1/12/2024.

Επιχειρήσεις της δεύτερης περιόδου: Προαιρετικά μέχρι 31/3/2025, υποχρεωτικά από 1/4/2025

Έως και τις 31/3/2025 καθορίζεται η προαιρετική εφαρμογή της Α’ φάσης για τις επιχειρήσεις της δεύτερης περιόδου (υπόλοιπες επιχειρήσεις, που δεν εντάσσονται στην πρώτη περίοδο εφαρμογής). Για τις επιχειρήσεις αυτές, η Α΄ Φάση γίνεται υποχρεωτική από 1/4/2025.

Β΄ Φάση (αφορά το σύνολο των επιχειρήσεων): Προαιρετικά από 1/12/2024 μέχρι 31/3/2025, υποχρεωτικά από 1/4/2025

Από 1/12/2024 έως 31/3/2025 καθορίζεται η προαιρετική περίοδος εφαρμογής της Β΄ Φάσης για το σύνολο των επιχειρήσεων. Από 1/4/2025, καθίσταται η υποχρεωτική συμμετοχή όλων των επιχειρήσεων στη Β΄ Φάση.

Δημόσιο, ΟΤΑ, ΝΠΔΔ υποχρεωτικά από 1/1/2026

Από την 1/1/2026 και εφεξής διαβιβάζονται υποχρεωτικά στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA τα δεδομένα της ψηφιακής παρακολούθησης διακίνησης αγαθών που διενεργούνται από το Δημόσιο, τις Περιφέρειες, τους Δήμους, και τα λοιπά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, για τις δραστηριότητες ή πράξεις, τις οποίες πραγματοποιούν ως δημόσια εξουσία.

4. Εξαιρέσεις:

Από την εφαρμογή ψηφιακής παρακολούθησης διακίνησης αγαθών εξαιρούνται:

Αγρότες ειδικού καθεστώτος ΦΠΑ και φυσικά πρόσωπα που πωλούν προϊόντα ή υπηρεσίες ευκαιριακά (συναλλαγές έως 10.000 ευρώ) και δημόσιοι ή ιδιωτικοί υπάλληλοι ή συνταξιούχοι που είναι συγγραφείς ή εισηγητές εκπαιδευτικών προγραμμάτων και σεμιναρίων (παρ. 1 του άρθρου 39 ΕΛΠ).

Διακινήσεις αγαθών μέσω δικτύου συνεχούς ροής, δηλαδή για τις διακινήσεις φυσικού αερίου, ύδατος, αεριόφωτος, ηλεκτρικού ρεύματος και θερμικής ενέργειας.

Διακινήσεις από τους τεχνικούς των αναγκαίων εργαλείων και μηχανημάτων για την εκτέλεση και διεκπεραίωση των εργασιών τους.

Διακίνηση που διενεργείται από τα γραφεία τελετών.

Διακίνηση παγίων και λοιπού κινητού εξοπλισμού κάθε είδους, σε περίπτωση μεταφοράς επαγγελματικής εγκατάστασης της οντότητας.

Για τον καθορισμό της διαδικασίας και του μορφότυπου των ψηφιακών παραστατικών διακίνησης λήφθησαν υπόψη σχόλια και παρατηρήσεις από τη δημόσια διαβούλευση στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ, με σημαντική συμμετοχή πολιτών και Οργανισμών.

Ο Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Χρίστος Δήμας, δήλωσε «Με το ψηφιακό δελτίο αποστολής στην πλατφόρμα myDATA, που τίθεται σε εφαρμογή, έχουμε για πρώτη φορά τη δυνατότητα να παρακολουθούμε άμεσα και αποτελεσματικά τη διακίνηση των αγαθών. Ένα πολύ σημαντικό βήμα για τις επιχειρήσεις καθώς απλοποιούμε διαδικασίες αλλά την ίδια στιγμή είναι σημαντικό βήμα και για την πολιτεία καθώς ενισχύουμε τη διαφάνεια και αντιμετωπίζουμε την φοροδιαφυγή και το λαθρεμπόριο».

Ο Διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, δήλωσε: «Ο τρίτος πυλώνας της ψηφιακής παρακολούθησης των συναλλαγών γίνεται πράξη. Συμπληρώνοντας την ψηφιακή έκδοση παραστατικών στο myDATA και τη διασύνδεση των POS με τα ταμειακά συστήματα των επιχειρήσεων, το ψηφιακό δελτίο αποστολής διαμορφώνει ένα νέο πλαίσιο στη διακίνηση αγαθών. Διευκολύνει τις επιχειρήσεις στις μεταξύ τους συναλλαγές και στην παρακολούθηση της μεταφοράς των αγαθών τους, ενισχύει τη διαφάνεια και θωρακίζει τον υγιή ανταγωνισμό, πολλαπλασιάζοντας τα όπλα μας στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΛΕΤΑΕΝ: Σημαντική και μόνιμη μείωση του κόστους ρεύματος από τις ΑΠΕ

Σημαντικά και μόνιμα οικονομικά οφέλη για τους καταναλωτές προκύπτουν από την ενεργειακή μετάβαση στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), όπως επισημαίνει η Ελληνική Επιστημονική Ένωση Αιολικής Ενέργειας (ΕΛΕΤΑΕΝ).

Και αυτό, όπως τονίζει, με αφορμή τη διαβούλευση του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα διότι οι ΑΠΕ και ειδικά η αιολική ενέργεια είναι οι πιο φθηνές μορφές ηλεκτροπαραγωγής. Επιπλέον, παράγουν ηλεκτρισμό με σταθερό κόστος που δεν εξαρτάται από τις διεθνείς διακυμάνσεις των τιμών των καυσίμων.

«Αυτό το σημαντικό οικονομικό όφελος που προσφέρουν οι ΑΠΕ πρέπει να περνάει άμεσα και αυτόματα στον καταναλωτή», σημειώνει η ΕΛΕΤΑΕΝ και προσθέτει: «Σε αυτήν την κατεύθυνση έχει ανοίξει η συζήτηση σε ευρωπαϊκό επίπεδο για τη μεταρρύθμιση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας. Ανάλογη σύσταση περιλαμβάνει και η πρόσφατη Έκθεση Ντράγκι. Στόχος πρέπει να είναι ο καταναλωτής να απολαμβάνει άμεσα τα οφέλη από την αύξηση της συμμετοχής των ΑΠΕ στην ηλεκτροπαραγωγή, χωρίς να απαιτούνται κρατικές και ρυθμιστικές παρεμβάσεις, οι οποίες δεν μπορεί να είναι πάντα βέλτιστες και δημιουργούν καθυστερήσεις. Η μεταρρύθμιση πρέπει, επίσης, να διατηρήσει τα θετικά του σημερινού συστήματος και κυρίως την ανάδειξη της αξίας της ενέργειας κάθε ώρα, ώστε οι ενδιαφερόμενοι να λαμβάνουν τα σωστά σήματα σε ποια τεχνολογία και πού αξίζει να επενδύσουν. Η ΕΛΕΤΑΕΝ θεωρεί θετικό ότι το υπό διαβούλευση ΕΣΕΚ περιλαμβάνει στα μέτρα πολιτικής αυτήν τη μεταρρύθμιση και καλεί για την επιτάχυνσή της».

Οι προτάσεις της Ένωσης περιλαμβάνουν: Σημαντική αύξηση της αναλογίας των αιολικών πάρκων στο μείγμα τεχνολογιών σε σχέση με αυτό που περιλαμβάνει το ΕΣΕΚ, κατά προτεραιότητα υλοποίηση των πιο αποδοτικών έργων, δηλαδή αυτών που χωροθετούνται σε περιοχές με υψηλότερο αιολικό δυναμικό και παράγουν έτσι περισσότερο και φθηνότερο ηλεκτρισμό.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Όλα τα νέα μέτρα για το στεγαστικό – Οι όροι του «Σπίτι Μου ΙΙ» και του «Αναβαθμίζω το Σπίτι Μου» για 40.000 δικαιούχους

Πακέτο 13 μέτρων  ανακοίνωσε σήμερα (13.9.24)  η Υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη και ο Υφυπουργός Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης, την εξειδίκευση των νέων μέτρων για τη στέγαση, τα οποία εξήγγειλε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, από το βήμα της ΔΕΘ το περασμένο Σάββατο (7.9.2024).

Συγκεκριμένα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πακέτο των 45 μέτρων, που ανακοίνωσε, εξήγγειλε για το ζήτημα της στέγασης πως ξεκινά το Πρόγραμμα Σπίτι Μου ΙΙ, ύψους 2 δισ. με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης, για να αποκτήσουν πρώτη κατοικία πάνω από 15.000 νέοι ή νέα ζευγάρια ηλικίας έως και 50 ετών, με επιτόκιο μισό από το εμπορικό.

Επίσης θα «τρέξει» πρόγραμμα 400 εκατομμυρίων για δάνεια έως 20.000 ευρώ με μηδενικό επιτόκιο και στόχο την ενεργειακή αναβάθμιση χιλιάδων παλαιών κατοικιών.

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις των κκ Ζαχαράκη και Παπαθανάση τα νέα προγράμματα έχουν ως εξής:

1. Το Πρόγραμμα Σπίτι Μου ΙΙ

Το νέο Πρόγραμμα Στεγαστικών δανείων πρώτης κατοικίας (Σπίτι ΙΙ) για περίπου 20.000 δικαιούχους (το οποίο θα ανοίξει τον Ιανουάριο του 2025) θα προβλέπει:

  • 50% άτοκο δάνειο από το Ταμείο Ανάκαμψης Νέο Πρόγραμμα Στεγαστικών δανείων πρώτης κατοικίας
  • 50% έντοκο τραπεζικό δάνειο

Τα πλεονεκτήματα θα είναι τα εξής:

  • Χαμηλό επιτόκιο μεσοσταθμικά
  • Διευρυμένα ηλικιακά κριτήρια δικαιούχων (έως 50 ετών)
  • Διευρυμένα εισοδηματικά κριτήρια 50% έντοκο τραπεζικό δάνειο

Για τους τρίτεκνους και πολύτεκνους προβλέπεται 75% άτοκο δάνειο από το Ταμείο Ανάκαμψης και 25% έντοκο τραπεζικό δάνειο. Θα αφορά ακίνητα αξίας έως 250.000 ευρώ (αξία συμβολαίου), έως 150 τ.μ. και κατασκευής έως και το 2007. Το ποσό του δανείου θα ανέρχεται έως και στα 190.000 ευρώ και έως το 90% του συμβολαίου. Η διάρκεια δανείου θα ανέρχεται από 3 έως 30 έτη.

Αφορά άτομα ή ζευγάρια από 25 έως 50 ετών με εισόδημα:

  • έως 20.000 ευρώ για άγαμους
  • έως 28.000 ευρώ για ζευγάρια + 4.000 ευρώ / παιδί
  • έως 31.000 ευρώ για μονογονεϊκή οικογένεια + 5.000 ευρώ / παιδί

2. Πρόγραμμα Αναβαθμίζω το Σπίτι Μου

Το πρόγραμμα -το οποίο θα ανοίξει τον Ιανουάριο του 2025- προβλέπει 100% επιδότηση ενοικίου του τραπεζικού δανείου για όλους και αφορά πάνω από 20.000 δικαιούχους. Το πρόγραμμα είναι ανοιχτό σε όλα τα φυσικά πρόσωπα – ιδιοκτήτες κατοικίας (κύριας ή δευτερεύουσας) και προβλέπει χαμηλότοκα δάνεια για ενεργειακή αναβάθμιση.

To ποσό του δανείου θα ανέρχεται έως και στα 25.000 ευρώ.

3. Πρόγραμμα Ανακαινίζω – Νοικιάζω

Προβλέπονται αλλαγές για τη βελτίωση της στόχευσης του προγράμματος. Οι δικαιούχοι θα πρέπει:

  • Να έχουν το 50% και άνω της επικαρπίας ή της πλήρους κυριότητα

  • Να έχουν Οικογενειακό φορολογητέο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ

  • Να έχουν ακίνητο που πρέπει να είναι μέχρι 100 τ.µ. και να µην έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία, ή ως μισθωμένο θα προβλέπει επιδότηση για την πραγματοποίηση δαπανών επισκευής και ανακαίνισης επί του ακινήτου τους, ύψους μέχρι 13.330 ευρώ.

Η επιδότηση θα ανέρχεται στο 60% και θα ανέρχεται έως και τα 80.000 ευρώ.

4. Κοινωνική Αντιπαροχή

Το έργο αφορά στην ανέγερση κατοικιών σε ακίνητα του Δημοσίου µέσω διαγωνιστικών διαδικασιών και µε δαπάνες του αναδόχου και εκμίσθωση διαμερισμάτων.

Μέσω του προγράμματος θα αξιοποιηθεί το δημόσιο αποθεματικό κατοικιών. Έχει γίνει προκαταρκτική επιλογή 15 οικοπέδων ιδιοκτησίας ΔΥΠΑ, τα οποία είναι ώριμα προς αξιοποίηση. Οι δικαιούχοι μισθωτές θα επιλέγονται µε βάση προκαθορισμένα αντικειμενικά κοινωνικά κριτήρια. Θα επιτρέπεται και η υπογραφή συμβάσεων μίσθωσης µε δικαίωμα προαίρεσης για την εξαγορά τους από δικαιούχους (rent to own).

5. Πρόγραμμα «Κάλυψη»

Δικαιούχοι είναι άτομα ηλικίας 25 – 39 ετών, οι οποίοι περιλαμβάνονται στους δικαιούχους του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος.

Το πρόγραμμα καλύπτει και δαπάνες επισκευών των φθορών που διαπιστώνονται στα ακίνητα.

6. Στέγαση και Εργασία για τους αστέγους

Με τη νέα πρόσκληση προβλέπεται αύξηση του Π/Υ από 10 εκατ. σε 15 εκατ. ευρώ ανά διετία και αναμένεται αύξηση του αριθμού των νοικοκυριών από 558 σε 700.

7. Κοινωνική Στέγαση για τις πλέον ευάλωτες ομάδες

Το έργο έχει ως αντικείμενο τη δημιουργία και αξιοποίηση αποθέματος κατοικιών για τις πλέον ευάλωτες ομάδες µε στόχο την αντιμετώπιση του αποκλεισμού τους.

Οι δικαιούχοι είναι ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού που απειλούνται από ή βιώνουν έλλειψη στέγης.

8. Στέγαση Δημοσίων Υπαλλήλων

Η κυβέρνηση έχει ήδη συγκεντρώσει και καταγράψει σε συνεργασία µε ΕΕΤΑΑ ακίνητα σε δήμους και περιφέρειες µε έντονο στεγαστικό έλλειμμα (πχ ορεινές, ημιορεινές, παραμεθόριες και νησιωτικές) για τη στέγαση δημοσίων υπαλλήλων (κυρίως εκπαιδευτικών, ιατρικού-νοσηλευτικού προσωπικού, σωμάτων ασφαλείας και λοιπού εποχικού προσωπικού).

Φέτος οι ανάγκες στέγασης σε 31 νησιωτικούς δήμους ανέρχονται σε 3.086. Ειδικότερα, το μεγαλύτερο πλήθος εντοπίζεται στη Σαντορίνη (464), ενώ το μικρότερο στο Ληξούρι (4)

Εξετάζεται η πιθανότητα να δοθούν κίνητρα φορολογικά αλλά και η αύξηση του οικιστικού αποθέματος σε συνεννόηση και συνέργεια µε τους δήμους, την ΕΤΑΔ, το ΤΑΙΠΕΔ.

9. Απογραφή, ψηφιοποίηση και αξιοποίηση ακίνητης περιουσίας του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας

Σκοπός του προγράμματος είναι:

  • Φυσική και ψηφιακή απογραφή τουλάχιστον 1.600 ακινήτων αδιάθετων υπολοίπων στεγαστικών προγραμμάτων αποκατάστασης ευπαθών ομάδων σε όλη τη χώρα,
  • Καταγραφή των ακινήτων στο κτηματολόγιο,
  • Αποτύπωση τυχόν νομικών εκκρεμοτήτων
  • Πρόταση αξιοποίησης, ανάλογα µε την κατηγορία των ακινήτων και την χωροταξική γεωγραφική τους θέση.

10. Επίδομα Φοιτητικής Στέγασης

Σκοπός είναι η αύξηση επιδόματος φοιτητικής στέγης  έως και 2.500 ευρώ. Το επίδομα καταβάλλεται στους φοιτητές των ΑΕΙ που διαμένουν εκτός του νομού της κυρίας κατοικίας τους υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις που τίθενται από τις ισχύουσες διατάξεις.

11. Μελέτη, Κατασκευή, Λειτουργία & Συντήρηση Φοιτητικών Εστιών, µε ΣΔΙΤ

Τα έργα ΣΔΙΤ για την κατασκευή των φοιτητικών κατοικιών, συνδέονται άμεσα µε το μέλλον των Πανεπιστημίων, µε την αναβάθμιση της έρευνας, τη βελτίωση της ποιότητας ζωής διδασκόντων και φοιτητών, τη διεθνοποίηση των Ιδρυμάτων και την τόνωση της τοπικής οικονομίας.

12. Επίδομα Στέγασης Ανασφάλιστων Υπερηλίκων

Το επίδομα στεγαστικής συνδρομής χορηγείται σε άτομά άνω των 67 ετών που είναι ανασφάλιστα και μισθώνουν κύρια κατοικία. Το ύψος του επιδόματος ισούται µε το ποσό του συμφωνηθέντος μισθώματος µε ανώτατο όριο το ποσό των 362 ευρώ.

Δικαιούχοι είναι ανασφάλιστα άτομα ή ζεύγος ανασφαλίστων, που έχουν συμπληρώσει το 67ο έτος.

Το ετήσιο φορολογητέο, καθώς και το απαλλασσόμενο ή φορολογούμενο, εισόδημα δεν υπερβαίνει το ποσό των 4.320 ευρώ, για τα δε ανασφάλιστα ζεύγη το ποσό των 8.640 ευρώ. Δεν λαμβάνουν σύνταξη από οποιοδήποτε ασφαλιστικό φορέα της ημεδαπής ή αλλοδαπής, µε εξαίρεση τη σύνταξη του ν. 1296/1982 (Α’128), και το Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης Ανασφαλίστων Υπερηλίκων.

13. Επίδομα Στέγασης

Πρόκειται για ένα προνομιακό πρόγραμμα επιδότησης ενοικίου για τα νοικοκυριά που μισθώνουν την κύρια κατοικία τους.

Προβλέπονται ειδικά εισοδηματικά, περιουσιακά κριτήρια και κριτήρια διαμονής.

Το επίδομα παρέχει 70 έως 210 ευρώ το μήνα, ανάλογα µε τη σύνθεση του νοικοκυριού. Η αίτηση έχει διάρκεια έξι μήνες.

Με τις αλλαγές που ανακοινώθηκαν, αυξάνεται το επίδομα στέγασης από τα 70 ευρώ σε 125 ευρώ και 75 ευρώ.

Πύλη Στεγαστικής Πολιτικής

Η Πύλη (Portal) Στεγαστικής Πολιτικής θα δημιουργηθεί, μέχρι το τέλος του 2024, µε στόχο την ενημέρωση των πολιτών αναφορικά µε τα εξής:

  • Βασικά χαρακτηριστικά των στεγαστικών προγραμμάτων (π.χ. όροι και προϋποθέσεις, γεωγραφική κάλυψη, δικαιούχοι κ.λπ.)
  • Διαδικασία αιτήσεων και επιλογή ανακατεύθυνσης (link) στην εκάστοτε φορέα υλοποίησης (φόρμα αίτησης)
  • Απολογισμός και στατιστικά στοιχεία σχετικά µε την πρόοδο του εκάστοτε προγράμματος (π.χ. φάση υλοποίησης, απορρόφηση).

NEWSIT

Όλα τα νέα μέτρα για το στεγαστικό – Οι όροι του «Σπίτι Μου ΙΙ» και του «Αναβαθμίζω το Σπίτι Μου» για 40.000 δικαιούχους

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα Κόκκινα δάνεια και η αντιμετώπιση τους

Τι είναι «κόκκινο δάνειο»;

Είναι η οφειλή ενός προσώπου ή εταιρείας η οποία δεν εξυπηρετείται για συνεχόμενο μεγάλο χρονικό διάστημα.

Ένα δάνειο γίνεται μη εξυπηρετούμενο, «κόκκινο», όπως έχει επικρατήσει να χαρακτηρίζεται, όταν υπάρχουν ενδείξεις ότι ο δανειολήπτης είναι απίθανο να αποπληρώσει το δάνειο ή εάν δεν έχει καταβάλλει τις συμφωνηθείσες δόσεις για χρονικό διάστημα πάνω από 90 ημέρες (αν και στις περισσότερες περιπτώσεις η πρακτική είναι τα δάνεια να κατηγοριοποιούνται ως «κόκκινα» μετά τις 180 μέρες). Αυτό συμβαίνει όταν το άτομο μείνει άνεργο  ή κλείσει η επιχείρησή του ή δεν καταφέρνει να ανταπεξέλθει οικονομικά στις ρυθμίσεις και τις υποχρεώσεις του και άρα δεν μπορεί να αποπληρώσει την οφειλή του -από δάνεια ιδιωτών και επιχειρηματικά- όπως έχει συμφωνηθεί.

Ένα δάνειο δεν «κοκκινίζει» έτσι απλά.

Η επίσημη καταγγελία και το κλείσιμο των δανειακών λογαριασμών ακολουθούν μετά από την περίοδο αδυναμίας εξυπηρέτησης της οφειλής από τον δανειολήπτη και την  επανειλημμένη λήψη οχλήσεων από τον πιστωτή.

Δεν πρέπει να μας τρομάζει η λέξη «κοκκίνισμα». «Κόκκινο δάνειο» δεν σημαίνει πλειστηριασμός, δεν σημαίνει έξωση, δεν σημαίνει πτώχευση.

Φυσικά και υπάρχει η μερίδα των πολιτών που αδιαφορούν, που αποφεύγουν την επικοινωνία με τους πιστωτές, και τους εκπροσώπους τους. Συμβαίνει πολλές φορές αμφότεροι να είναι εριστικοί και να μην καταλήγουν ποτέ σε συμφωνία, δεδομένων των ανέφικτων απαιτήσεων των δυο πλευρών.

Στην MARK CONSULTING εξειδικευόμαστε στην προσέγγιση της εύρεσης της συμβατής με την κάθε περίπτωση αλλά και εφικτής λύσης, ώστε να επιτευχθεί η επιθυμητή συμφωνία και να ρυθμιστεί οριστικά η οφειλή.

Στεκόμαστε δίπλα στους οφειλέτες και πελάτες μας, όχι μόνο μέχρι την οριστική συμφωνία, αλλά παρακολουθούμε την πορεία αυτής, ως μιας μορφής «after sales service» προκειμένου να φτάσουν οι πελάτες μας στην ημέρα της ολοσχερούς αποπληρωμής της συμφωνηθείσας ρύθμισης και την λήψη της εξοφλητικής βεβαίωσης.

Δυστυχώς δεν είναι όλα ρόδινα και οι λύσεις δεν είναι πάντα αναίμακτες.

Τα πολυπόθητα «κουρέματα» τελούν σε συνάρτηση με την οικονομική επιφάνεια, την κατάσταση, αλλά και το διασφαλιστικό περιθώριο που παρέχει στους πιστωτές η περιουσία των οφειλετών.

Οι οφειλές  πρέπει να αντιμετωπίζονται εγκαίρως, διαφορετικά οι οφειλέτες κινδυνεύουν να απωλέσουν μέρος ή και το σύνολο της περιουσίας τους καθώς δεν είναι πάντα δυνατό να προστατευτούν μέσω της νομικής κάλυψης.

Στην MARK CONSULTING, πριν καταθέσουμε οποιοδήποτε αίτημα αποπληρωμής ή ρύθμισης και χρησιμοποιώντας την πολυετή εμπειρία μας στην αναδιάρθρωση οφειλών, αξιολογούμε τα δεδομένα,  παρουσιάζουμε την πραγματική κατάσταση στους πελάτες μας,  προτείνοντάς τους παράλληλα τις εναλλακτικές τους, και τους βοηθάμε να αποφασίσουν τον πιο ασφαλή και πρόσφορο τρόπο αποπληρωμής / ρύθμισης του χρέους, για τους ίδιους.

Δεν είναι όλες οι περιπτώσεις ίδιες, ούτε όλες οι λύσεις για όλους. Κάθε περίπτωση αξιολογείται ανάλογα με τους λόγους και τις συνθήκες που οδήγησαν στην αδυναμία εξυπηρέτησης του δανείου, και όχι με βάση την πολυπλοκότητα των εργαλείων που απαιτούνται να χρησιμοποιηθούν από τους ειδικούς.

Για παράδειγμα, η ρύθμιση του εξωδικαστικού μηχανισμού του Ν. 4738 μέσω της πλατφόρμας του Υπουργείου Οικονομικών μπορεί να δώσει λύση σε μια κατηγορία δανειοληπτών προσφέροντας μακροχρόνιες ρυθμίσεις και δυνατότητα περιορισμού του χρέους, κατά περίπτωση.

Με απλά λόγια, ενώ το άκουσμα του «κόκκινου δανείου» δεν πρέπει να μας τρομάζει, ωστόσο πρόκειται για μια κατάσταση η οποία χρήζει της άμεσης προσοχής των οφειλετών προκειμένου να αντιμετωπιστεί έγκαιρα και ριζικά, ώστε να διασφαλιστεί η ομαλότητα και η καθημερινότητα των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων.

Ρώνα Μαργιολάκη

Partner

Mark Consulting P. C.

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ