Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Το 3o Evia Film Project σήκωσε αυλαία με παρουσιαστή τον Φάνη Μουρατίδη

Με παρουσιαστή τον αγαπημένο ηθοποιό Φάνη Μουρατίδη πραγματοποιήθηκε χθες, Τρίτη 2 Ιουλίου η τελετή έναρξης του 3ου Evia Film Project, της πράσινης πρωτοβουλίας του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, στον θερινό κινηματογράφο «Απόλλων» της Αιδηψού. Το κοινό υποδέχθηκαν η γενική διευθύντρια του Φεστιβάλ Ελίζ Ζαλαντό, ο καλλιτεχνικός διευθυντής Ορέστης Ανδρεαδάκης, οι οποίοι στη συνέχεια απηύθυναν χαιρετισμό και εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου του Φεστιβάλ, η πρόεδρος, Ελευθερία Θανούλη, ο αντιπρόεδρος, Γρηγόρης Βαρδαρινός και το μέλος Μαρία Κριαρά.

Ο Φάνης Μουρατίδης καλωσόρισε το κοινό στη φετινή διοργάνωση, λέγοντας: «Το Evia Film Project ξεκίνησε το καλοκαίρι του ’22, ως μία προσπάθεια στήριξης και ενίσχυσης του τόπου που έναν χρόνο πριν είχε υποφέρει από την καταστροφική πυρκαγιά». Και πρόσθεσε: «Συνεχίζουμε την προσπάθειά μας να στηρίξουμε την κοινωνία της Βόρειας Εύβοιας και συγχρόνως να αναδείξουμε την ομορφιά και την αγάπη για τη φύση και τη ζωή που εμπνέει αυτός ο πανέμορφος τόπος».

«Το Evia Film Project είναι μια διοργάνωση του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, χρηματοδοτούμενη από το υπουργείο Πολιτισμού και με την υποστήριξη του ΕΚΟΜΕ και του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Φυσικά, δεν θα είχε γίνει πραγματικότητα χωρίς τη θερμή και στενή συνεργασία της τοπικής αυτοδιοίκησης», τόνισε ο Φάνης Μουρατίδης. Σε αυτό το σημείο αναφέρθηκε και στον ρόλο του στη δημοφιλή τηλεοπτική σειρά «Maestro» του Χριστόφορου Παπακαλιάτη: «Όπως ίσως γνωρίζετε, στη σειρά ερμηνεύω έναν δήμαρχο που προσκαλεί έναν μαέστρο για να διοργανώσει ένα μουσικό φεστιβάλ. Και όπως θυμάστε, όλο αυτό στο τέλος δεν πηγαίνει και πολύ καλά. Ελπίζω τα πράγματα εδώ να πάνε πολύ καλύτερα», ανέφερε με χιουμοριστική διάθεση.

Ο παρουσιαστής κάλεσε στη σκηνή τον δήμαρχο Ιστιαίας-Αιδηψού, Γιάννη Κοντζιά, ο οποίος πήρε τον λόγο και αστειευόμενος είπε ότι ελπίζει να μην έχει και αυτός την τύχη του δημάρχου του «Maestro». Στη συνέχεια, καλωσόρισε τους θεατές: «Μαζί διοργανώνουμε αυτή την αγαπημένη δράση κι εσείς στηρίζετε έμπρακτα αυτόν τον τόπο που δοκιμάστηκε σκληρά πριν τρία χρόνια. Δεν μαζευόμαστε εδώ από εμμονή στην εσωστρέφεια και στη μιζέρια γύρω από μία καταστροφή, αλλά γιατί η επιμονή αυτή, η προσπάθεια και η σκληρή δουλειά θα πάει τον τόπο μας μπροστά. Βέβαια, οι δοκιμασίες δεν τελείωσαν τον Αύγουστο του 2021. Το πουλόβερ της καταστροφής ξετυλίγεται ακόμη, με τελευταία υπενθύμιση του κινδύνου τις δραματικές στιγμές με τις πλημμύρες του περασμένου Σεπτεμβρίου».

Έπειτα, ευχαρίστησε το υπουργείο Πολιτισμού, το οποίο στηρίζει έμπρακτα τη Βόρεια Εύβοια και δήλωσε πως ο χώρος του πολιτισμού, και συγκεκριμένα ο κινηματογράφος, ήταν με την Εύβοια από την πρώτη στιγμή. Αναφέρθηκε, επίσης, στη φετινή θεματολογία του Evia Film Project: «Το νερό είναι καταλυτική παράμετρος διατήρησης της ισορροπίας του περιβάλλοντος. Ως πρώτος βαθμός αυτοδιοίκησης, καλούμαστε να διαχειριστούμε καθημερινά την επάρκειά του και να εξασφαλίσουμε την αειφορία του. Είναι κύριο συστατικό του οργανισμού μας και έχει απασχολήσει, εκτός από την επιστήμη, τη φιλοσοφία και τις θρησκείες», υπογράμμισε.

Συνέχισε κάνοντας μια αναδρομή στις μυθολογικές καταβολές του τουρισμού της λουτρόπολης της Αιδηψού, λέγοντας ότι αποτελούσε «έναν από τους πιο πολυσύχναστους θαλάσσιους δρόμους της αρχαιότητας». Ολοκληρώνοντας, ανέφερε ότι «αυτά τα νερά προσκάλεσαν τον Ζακ-Ιβ Κουστό, το 1975-1976, να εξερευνήσει τα ναυάγια των θαλασσών της Αιδηψού και της εμβληματικής ναυμαχίας του Αρτεμισίου, προσκεκλημένος από την ελληνική κυβέρνηση». Εξέφρασε, επίσης, την ελπίδα το Evia Film Project να συνεχίσει τις δράσεις του για πολλά χρόνια ακόμη.

Στη συνέχεια, ο Φάνης Μουρατίδης αναφέρθηκε στις δράσεις του Evia Film Project και παρουσίασε το φετινό σποτ της διοργάνωσης, το οποίο υπογράφει ο 23χρονος φοιτητής Ψυχολογίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Πάνος Αρβανιτάκης (Entelechus), ο οποίος είναι αυτοδίδακτος από μικρή ηλικία στην τέχνη του animation. Αμέσως μετά, κάλεσε στη σκηνή τη γενική διευθύντρια του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Ελίζ Ζαλαντό και τον καλλιτεχνικό διευθυντή, Ορέστη Ανδρεαδάκη, οι οποίοι ευχαρίστησαν τον δήμαρχο, καλωσορίζοντας τους προσκεκλημένους και το κοινό στο 3ο Evia Film Project.

«Μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2021, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης αποφάσισε να συμβάλει έμπρακτα στην ανασυγκρότηση της Βόρειας Εύβοιας. Και αποφάσισε να το κάνει με τον τρόπο που ξέρει καλύτερα: με τον κινηματογράφο, με την τέχνη. Έτσι, από το 2022, έχουμε τη χαρά κάθε καλοκαίρι να συναντιόμαστε στη Βόρεια Εύβοια και να μοιραζόμαστε με τους κατοίκους και τους επισκέπτες της μια ευρεία γκάμα ταινιών και δράσεων που στόχο έχουν ένα πράσινο, βιώσιμο σινεμά», τόνισαν. Επιπλέον, αναφέρθηκαν στις δράσεις της Αγοράς, του αναπτυξιακού τομέα του Φεστιβάλ που παίζει καταλυτικό ρόλο προς την κατεύθυνση του βιώσιμου σινεμά.

«Ο στόχος μας είναι ένας: να μετατρέψουμε τη Βόρεια Εύβοια σε κέντρο του διεθνούς πράσινου σινεμά. Αλλά και να αναδείξουμε το πανέμορφο τοπίο της, τους φιλόξενους ανθρώπους της, τις αληθινές δυνατότητες του νησιού. Το Evia Film Project είναι μια πλατφόρμα αφύπνισης για τις συνέπειες της περιβαλλοντικής καταστροφής και της κλιματικής αλλαγής, αλλά και έναυσμα για την αναγέννηση μιας πανέμορφης περιοχής που κουβαλά βαθιές πληγές τόσο σε συμβολικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο» σημείωσαν η κ. Ζαλαντό και ο κ. Ανδρεαδάκης.

Ευχαρίστησαν το υπουργείο Πολιτισμού και την υπουργό Λίνα Μενδώνη, τον υφυπουργό Ιάσονα Φωτήλα, καθώς επίσης τους χορηγούς και τους υποστηρικτές της διοργάνωσης: τον μεγάλο χορηγό του Φεστιβάλ, Cosmote TV, τον στρατηγικό συνεργάτη, τη ΔΕΗ, τη Fischer, τον ΕΚΟΜΕ και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, τους Δήμους Ιστιαίας-Αιδηψού και Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας, τον Οργανισμό Λιμένων Νομού Ευβοίας, το πρόγραμμα CIRCLE Women Doc Accelerator, συνεργάτη της Αγοράς, και τους χορηγούς επικοινωνίας. Ευχαρίστησαν, ακόμη, το Σωματείο Εθελοντών Διασωστών Δασοπυροσβεστών Βορειοκεντρικής Εύβοιας. Επίσης, ευχαρίστησαν το Διοικητικό Συμβούλιο και όλους τους εργαζόμενους του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Τέλος, αναφέρθηκαν στο νερό, τη φετινή θεματική του Evia Film Project και κάλεσαν το κοινό να ανακαλύψει τη δύναμη του τόπου της Βόρειας Εύβοιας αλλά και τη δύναμη του κινηματογράφου. Μετά την τελετή έναρξης, ακολούθησε η προβολή της ταινίας «H Οδύσσεια» του Ζερόμ Σαλ, με την οποία το κοινό βυθίστηκε στον κόσμο του πρωτοπόρου εξερευνητή Ζακ-Ιβ Κουστό, με φόντο τα νερά της Μεσογείου.

Ν.Μπ.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

News9live.com: Η Αλόννησος στους 9 καλύτερους προορισμούς του κόσμου με υποβρύχια μουσεία

Στα 9 σημαντικότερα υποβρύχια μουσεία του κόσμου κατατάσσεται το ναυάγιο της Περιστέρας στην Αλόννησο, σε έρευνα που παρουσίασε ο διεθνής ενημερωτικός ιστότοπος News9live.com. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα που επισκέπτονται εκατομμύρια ταξιδιώτες από Αμερική και Ασία, https://www.news9live.com/web-stories/knowledge/introducing-you-to-underwater-museums το υποβρύχιο μουσείο της Αλοννήσου είναι ένα από τα μεγαλύτερα και σπουδαιότερα αρχαία ναυάγια της Κλασικής περιόδου. Η λίστα συμπεριλαμβάνει υποβρύχια μουσεία από το Μεξικό, την Ισπανία, την Κύπρο, την Καραϊβική, την Ιορδανία, την Ιταλία, την Αυστραλία και το Ισραήλ. Σημειώνεται πως το ναυάγιο της Περιστέρας έχει θεωρηθεί το πιο αξιόλογο αρχαίο επισκέψιμο ναυάγιο του κόσμου. Με διαστάσεις 25 Χ 10 μέτρα περίπου, το πλοίο ήταν φορτωμένο με 4.000 αμφορείς και βυθίστηκε κατά την περίοδο 425-400 π.Χ.

«Η Αλόννησος είναι ένας προορισμός με μοναδικά σημεία ενδιαφέροντος που προσελκύει ταξιδιώτες από την Ελλάδα και πολλές χώρες του εξωτερικού. Η σπιτική φιλοξενία, το εύρος εναλλακτικών δραστηριοτήτων, τα εντυπωσιακά καταδυτικά σημεία, το μεγαλύτερο φυσικό θαλάσσιο Πάρκο της Μεσογείου, οι παραδεισένιες παραλίες, οι πανέμορφοι οικισμοί, το πράσινο της φύσης και οι επιλογές για ποιοτική διαμονή, καλό φαγητό, θαλάσσιες εκδρομές, activities, χαλάρωση και ήπια διασκέδαση είναι “συστατικά” για πραγματικές αποδράσεις από την καθημερινότητα», δήλωσε ο πρόεδρος της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου Αλοννήσου και τουριστικός πράκτορας Διογένης Θεοδώρου.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ανοιχτός για το κοινό σήμερα ο κήπος του Προεδρικού Μεγάρου-Μουσικό πρόγραμμα

Mε αφορμή τον εορτασμό της Ευρωπαϊκής Ημέρας Μουσικής, σήμερα Παρασκευή 21 Ιουνίου, ο κήπος του Προεδρικού Μεγάρου θα είναι ανοιχτός για το κοινό από τις 18:00

και η Παιδική Νεανική Συμφωνική Ορχήστρα της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών με την Παιδική Νεανική Χορωδία «Καλλιτεχνήματα» θα παρουσιάσουν στις 19:00 το πρόγραμμά τους με τίτλο «Η Ελλάδα τραγουδάει», ερμηνεύοντας έργα Μάνου Χατζιδάκι, Μίκη Θεοδωράκη και κλασσικής μουσικής.

Τη διεύθυνση της Ορχήστρας θα έχει η Νίνα Πατρικίδου, της Χορωδίας η Μαρία Μιχαλοπούλου, ενώ τα κείμενα και τη σκηνική παρουσία θα επιμεληθεί η Μάγδα Μαυρογιάννη.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Η εμβληματική δημιουργός Άννε Τερέζα Ντε Κέιρσμακερ επιστρέφει στο Ηρώδειο

Από τις σημαντικότερες μορφές του σύγχρονου χορού διεθνώς, η εμβληματική δημιουργός Άννε Τερέζα Ντε Κέιρσμακερ επιστρέφει στο Ηρώδειο μαζί με την ομάδα της, τη διάσημη Rosas, για να παρουσιάσει το «EXIT ABOVE – after the tempest» στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.

Αποκλειστικός χορηγός της παράστασης η Τράπεζα Πειραιώς, που εγκαινιάζει φέτος μια σημαντική συνεργασία με το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Η παράσταση θα πλαισιωθεί από ειδική εκδήλωση / στρογγυλή τράπεζα που διοργανώνουν το Φεστιβάλ και η Πειραιώς στις 3 Ιουλίου, στις 20:00, στον Χώρο Ε της Πειραιώς 260.

Το «EXIT ABOVE – after the tempest» είναι μια καταιγίδα κίνησης, μια εκρηκτική χορογραφία που συνδυάζει το βάδισμα με τα μπλουζ, με 13 performers επί σκηνής και ζωντανή μουσική. Με το μοναδικό της ταλέντο να χορογραφεί, η Ντε Κέιρσμακερ συνδέει στην παράσταση τον χορό με την ιστορία της δυτικής ποπ μουσικής.

Το έργο φωτίζει τον τρόπο που τα μπλουζ «δημιουργούν» την κοινότητα, την αίσθηση του «μαζί» με μια προσέγγιση πολυσυλλεκτική, ποικιλόμορφη και συμπεριληπτική. Οι performers, παρότι ξεχωρίζουν ως άτομα, παραμένουν συνεχώς «συνδεδεμένοι» είναι άλλωστε συνδημιουργοί του έργου. Με αυτόν τον τρόπο η καθημερινή πράξη του βαδίσματος μεταμορφώνεται σε μια απαιτητική χορογραφία που κατακλύζει βαθμιαία τη σκηνή με την εκρηκτική της ενέργεια.

Στο νέο της έργο, η Ντε Κέιρσμακερ επιστρατεύει τον μάγο του ήχου Ζαν-Μαρί Άερτς, την κρυστάλλινη φωνή και τη σαγηνευτική ερμηνεία της Μέσκερεμ Μέις, ανερχόμενης Φλαμανδής τραγουδοποιού αιθιοπικής καταγωγής, και τον Βραζιλιάνο χορευτή και κιθαρίστα των μπλουζ Κάρλος Γκάρμπιν. Έχοντας κάνει πρεμιέρα τον Μάιο του 2023, το «EXIT ABOVE» έχει διαγράψει θριαμβευτική πορεία σε όλα τα μεγάλα φεστιβάλ της Ευρώπης (Αβινιόν, Βιέννη, Ρώμη) και αποθεώνεται από τους κριτικούς.

Ποια είναι η Άννε Τερέζα Ντε Κέιρσμακερ

Από τη δεκαετία του 1980, που πρωτοεμφανίστηκε, η Άννε Τερέζα Ντε Κέιρσμακερ καθιερώθηκε ως ηγετική φυσιογνωμία του «νέου φλαμανδικού χορού» και εξελίχθηκε, μαζί με την ομάδα της, Rosas, σε εμβληματική μορφή της παγκόσμιας χορευτικής σκηνής.

Το ενδιαφέρον της για τη σχέση χορού και μουσικής ξεκινά από το πρώτο της έργο «Fase, Four Movements to the Music of Steve Reich» (1982) και εκφράζεται μέσα από έναν δυναμικό διάλογο που υπερβαίνει τον απλό αντικατοπτρισμό της μουσικής στη χορευτική δομή. Καθώς η σχέση αυτή εξελίσσεται στον χρόνο, η χορογράφος ενσωματώνει, συχνά πια, χορευτές και μουσικούς σε μια κοινή χορογραφική συνθήκη. Έχει χορογραφήσει με μοναδικό τρόπο έργα του Μπαχ, του Μότσαρτ και του Στιβ Ράιχ, μεταξύ άλλων.

Το 1995 η Ντε Κέιρσμακερ ίδρυσε το P.A.R.T.S., ένα από τα σημαντικότερα εκπαιδευτικά ιδρύματα για τον σύγχρονο χορό, το πρόγραμμα σπουδών του οποίου συνομιλεί διαρκώς με τη σύγχρονη καλλιτεχνική έρευνα και δημιουργία. Το 2014 τιμήθηκε με τον Χρυσό Λέοντα στην Μπιενάλε της Βενετίας για το σύνολο του έργου της.

Ν.Μπ.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ