ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η H&M στο στόχαστρο της εφορίας: Πρόστιμα, λουκέτα και μια ιστορία που ξεκίνησε το 1947
Πάταγο έχει κάνει στην αγορά ένδυσης τα απανωτά λουκέτα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) σε καταστήματα του σουηδικού κολοσσού λιανικής πώλησης ρούχων, H&Μ.
Χθες (20.06.24) η ΑΑΔΕ, προχώρησε στο κλείσιμο άλλων τεσσάρων καταστημάτων της γνωστής αλυσίδας ρούχων Η&Μ σε Γλυφάδα, Καλαμάτα, Βόλο, και Ρόδο για 48 ώρες, ενώ την Δευτέρα (17.6.2024) είχε βάλει λουκέτο σε κατάστημα της εταιρείας στο Σύνταγμα, στην οδό Ερμού λόγω του ότι δεν διαβίβαζαν τις αποδείξεις τους στην εφορία.
Σημειώνεται πως οι ελεγκτικές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, μετά από επίσκεψη στο κατάστημα της Ερμού, εντόπισαν πως υπήρχαν ταμειακές μηχανές που είχαν σταματήσει τη διασύνδεση τους με την ΑΑΔΕ για σχεδόν ένα εξάμηνο.
Με βάση τα στοιχεία που είχαν στη διάθεσή τους στα tablets τους από το σύστημα ΕΛΕΓΧΟΣlive, που βλέπει σε πραγματικό χρόνο τη φορολογική συμπεριφορά των επιχειρήσεων εντόπισαν το εξής: Το συγκεκριμένο κατάστημα, από τις 15 Ιανουαρίου έως τις 12 Ιουνίου της φετινής χρονιάς, «έκοψε» αλλά δεν διαβίβασε 21.100 αποδείξεις, αξίας 576.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 111.500 ευρώ.
Στην επιχείρηση επιβλήθηκε πρόστιμο 56.000 ευρώ, όπως προβλέπει ο νόμος, και στο κατάστημα μπήκε λουκέτο για 48 ώρες.
Τι αναφέρει η H&M
Σε σχέση με τα λουκέτο στο κατάστημα στην Ερμού, η H&M εξέδωσε ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία αναφέρει «αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζουμε ορισμένες τεχνικές και ρυθμιστικές δυσκολίες με το σύστημα των ταμείων μας, λόγω των οποίων το κατάστημά μας στην οδό Ερμού 11 θα παραμείνει κλειστό για 48 ώρες (από 16/06/2024 έως 18/06/2024).
H κατάσταση αυτή υπέπεσε στην αντίληψή μας μέσω των ελληνικών φορολογικών αρχών. Οι τοπικές μας ομάδες εργάζονται σκληρά για να επιλύσουν το πρόβλημα το συντομότερο δυνατό. Βρισκόμαστε σε στενό διάλογο με τον πάροχο συστήματος πληρωμών, αμέσως μόλις μας γνωστοποιήθηκε το θέμα. Είναι ύψιστη προτεραιότητά μας αυτή τη στιγμή να βρούμε τα αίτια και να φροντίσουμε ότι η κατάσταση θα διευθετηθεί άμεσα και δεν θα επαναληφθεί», σημειώνουν από την H&M.
To οικονομικό προφίλ της H&M
Σύμφωνα με στοιχεία τα οποία είναι αναρτημένα στην κεντρική ιστοσελίδα της H&M, στην εταιρεία απασχολούνται διεθνώς 143.000 εργαζόμενοι, δραστηριοποιείται σε 78 αγορές και λειτουργεί 4.369 καταστήματα.
Το 2023 τα έσοδα ανήλθαν σε 21 δισ. ευρώ (236 δισ. σουηδικές κορόνες), αυξημένες κατά 6% σε σχέση με το 2022. Όσον αφορά στα έσοδα το 2022, ανήλθαν σε 19,8 δισ. ευρώ ευρώ (223 δισ. σουηδικές κορόνες). Τα έσοδα είναι αυξημένα το 2023 σε σχέση με το 2022, αλλά χαμηλότερα σε σχέση με το 2021 (17,6 δισ. ευρώ ή 198 δισ. σουηδικές κορόνες). Ενώ, (προφανώς λόγω της πανδημίας) το 2020 ήταν ακόμη χαμηλότερα, φτάνοντας στα 16,6 δισ. ευρώ (187 δισ. κορόνες).
Να σημειωθεί πως τα κέρδη της H&M, βρέθηκαν σε υποδιπλάσιο επίπεδο το 2023 σε σχέση με το 2015, οπότε σημειώνεται συνεχής -σε γενικές γραμμές- πτωτική πορεία. Συγκεκριμένα, τα κέρδη το 2015 από 1,8 δισ. ευρώ, έπεσαν στα 1,6 δισ. ευρώ το 2016, στα 1,4 δισ. ευρώ το 2017, στα 1,1 δισ. ευρώ το 2018. Μικρή ανάκαμψη σημειώθηκε στα κέρδη το 2019 με 1,1 δισ. ευρώ. Το 2020 έπεσαν στα 0,1 δισ. ευρώ, το 2021 ανέβηκαν στα 0,9 δισ. ευρώ, το 2022 στα 0,3 δισ. ευρώ και το 2023 στα 0,7 δισ. ευρώ.
Το ξεκίνημα της H&M από τη Σουηδία
Η H&M Hennes & Mauritz AB είναι πολυεθνική εταιρεία ένδυσης με έδρα τη Σουηδία, η οποία επικεντρώνεται στην ένδυση γρήγορης μόδας.
Η H&M είναι η δεύτερη μεγαλύτερη διεθνής εταιρεία λιανικής πώλησης ενδυμάτων μετά την Inditex. Ιδρύθηκε το 1947 από τον Erling Persson με το όνομα Hennes. Ο σημερινός διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας είναι ο Daniel Erver, ο οποίος αντικατέστησε την πρώην διευθύνουσα σύμβουλο Helena Helmersson τον Ιανουάριο του 2024.
Το κατάστημα ονομαζόταν Hennes (στα σουηδικά σημαίνει «δικό της») και πωλούσε μόνο γυναικεία ρούχα. Άλλο ένα κατάστημα άνοιξε στη Νορβηγία το 1964.
To 1968, ο Persson εξαγόρασε το κατάστημα λιανικής πώλησης κυνηγετικών ενδυμάτων Mauritz Widforss στη Στοκχόλμη, γεγονός που οδήγησε στην προσθήκη μιας συλλογής ανδρικών ενδυμάτων στην γκάμα των προϊόντων και το όνομα άλλαξε σε Hennes & Mauritz.
Η εταιρεία εισήχθη στο Χρηματιστήριο της Στοκχόλμης το 1974. Λίγο αργότερα, το 1976, το πρώτο κατάστημα εκτός Σκανδιναβίας άνοιξε στο Λονδίνο.
Η H&M συνέχισε να επεκτείνεται στην Ευρώπη και άρχισε να διαθέτει λιανική πώληση στο διαδίκτυο το 1998 με το domainhm.com, το οποίο καταχωρήθηκε το 1997 σύμφωνα με τα στοιχεία που είναι διαθέσιμα μέσω του WHOIS. Το άνοιγμα του πρώτου της καταστήματος στις ΗΠΑ στις 31 Μαρτίου 2000 στην Πέμπτη Λεωφόρο της Νέας Υόρκης σηματοδότησε την έναρξη της επέκτασής της εκτός Ευρώπης.
Έπιπλα σπιτιού
Το 2008, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα αρχίσει να πουλάει είδη οικιακού εξοπλισμού. Ενώ αρχικά διανεμήθηκαν διαδικτυακά, τα είδη οικιακού εξοπλισμού πωλούνται πλέον στα καταστήματα H&M Home σε όλο τον κόσμο.
Τα concept stores, συμπεριλαμβανομένων των COS, Weekday, Monki και Cheap Monday, ξεκίνησαν μετά την επέκταση της H&M στην Ασία. Το 2009 και το 2010, η εταιρεία συμβούλων εμπορικών σημάτων Interbrand κατέταξε την H&M ως την εικοστή πρώτη πιο πολύτιμη παγκόσμια μάρκα.
Η αξία της εκτιμήθηκε σε 12 έως 16 δισεκατομμύρια δολάρια. Στο πλαίσιο του “H&M with Friends”, η H&M θα συνεργαστεί με την Good American, μια μάρκα που ιδρύθηκε από την Khloe Kardashian και την Emme Grede, για να παρουσιάσει τα προϊόντα της στα σουηδικά και γερμανικά καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου της H&M. Το 2017 η H&M ίδρυσε ένα νέο concept store Arket.
Τον Οκτώβριο του 2020, η H&M ανακοίνωσε ότι σχεδίαζε να κλείσει το 5% των καταστημάτων της παγκοσμίως το 2021 ως αποτέλεσμα της πανδημίας COVID-19. Ως αποτέλεσμα, η H&M έκλεισε 250 καταστήματα σε όλο τον κόσμο και μετέφερε την πλειονότητα των δραστηριοτήτων της στο διαδίκτυο.
Aποχώρηση από Ρωσία
Μαζί με εκατοντάδες άλλες παγκόσμιες εταιρείες, η H&M ανακοίνωσε στις 2 Μαρτίου 2022, τον τερματισμό της λιανικής λειτουργίας των περισσότερων από 150 καταστημάτων της στη Ρωσία ως αποτέλεσμα της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία.
Έχοντας πρόσφατα επεκταθεί μέσω των σχημάτων Weekday και & Other Stories, η Ρωσία ήταν η έκτη μεγαλύτερη αγορά της H&M εκείνη την εποχή, αντιπροσωπεύοντας το 4% των πωλήσεων του ομίλου το τέταρτο τρίμηνο του 2021. Η εταιρεία έκλεισε επίσης προσωρινά τα καταστήματά της στην Ουκρανία, τα οποία παραμένουν κλειστά από το 2023.
Προμήθειες
Η H&M προμηθεύεται ρούχα από διάφορες περιοχές σε όλο τον κόσμο. Οι τρεις κορυφαίες τοποθεσίες που αποστέλλουν τα προϊόντα της είναι η Κίνα, το Μπαγκλαντές και η Ινδία. Η έδρα της λιανικής βρίσκεται στη Σουηδία, όπου 21 προμηθευτές και εργοστάσια κατασκευάζουν τα προϊόντα ένδυσης και τα αξεσουάρ της H&M.
NEWSIT
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πότε επιστρέφουν τα εορταστικά καλάθια
Επιστρέφουν τα εορταστικά καλάθια προκειμένου οι καταναλωτές να αγοράσουν τα δώρα και να γεμίσουν το τραπέζι των Χριστουγέννων με χαμηλότερο κόστος και η πρεμιέρα αναμένεται να είναι μέσα στο πρώτο 15νθήμερο του Δεκεμβρίου, σύμφωνα με το ΕΡΤnews.
Το καλάθι των Χριστουγέννων, συγκεκριμένα θα κάνει πρεμιέρα στις 11 Δεκεμβρίου 2024 και θα είναι σε εφαρμογή μέχρι τις αρχές Ιανουαρίου 2025. Σε αυτό οι καταναλωτές μπορούν να βρουν διάφορα τρόφιμα τα οποία συνήθως βρίσκουμε πάνω σε ένα χριστουγεννιάτικο τραπέζι.
Οι πληροφορίες λένε ότι δεν θα υπάρχουν αλλαγές σε σχέση με πέρυσι. Πρόκειται για τα 6 προϊόντα όπως το αρνί, το κατσίκι, η γαλοπούλα, το τσουρέκι, η βασιλόπιτα και η σοκολάτα.
Πέρα από το καλάθι για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι, θα υπάρχει και το καλάθι για το χριστουγεννιάτικο δέντρο.
Συγκεκριμένα και αυτό το καλάθι θα κάνει πρεμιέρα 11 Δεκεμβρίου. Σε αυτό θα συμπεριλαμβάνονται επιτραπέζια παιχνίδια, παζλ, κούκλες, κουκλόσπιτα, βρεφικά παιχνίδια, φιγούρες δράσης, παιχνίδια κατασκευών και δημιουργίας, οχήματα και τηλεκατευθυνόμενα, αθλητικά, ηλεκτρονικά και μουσικά παιχνίδια, καθώς και λούτρινα παιχνίδια, και είναι τα βασικά που μπορεί αν βρει ένας γονιός ή ένας νονός για τα παιδιά.
NEWSIT
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στις αγορές για 11 δισ. ευρώ η Ελλάδα το 2025
Με “όπλα” τις νέες αναβαθμίσεις από τους οίκους αξιολόγησης και την δημοσιονομική σταθερότητα, το Ελληνικό Δημόσιο “βάζει πλώρη” για τις αγορές το 2025 επιδιώκοντας να αντλήσει 11 δισ. ευρώ.
Η παρουσία του Ελληνικού Δημοσίου στις αγορές ομολόγων την ερχόμενη χρονιά αναμένεται να είναι εντονότερη σε σχέση με φέτος, εξαιτίας των αυξημένων χρηματοδοτικών αναγκών του κρατικού Προϋπολογισμού.
Όπως προκύπτει από την Εισηγητική Έκθεση του Προϋπολογισμού που κατέθεσε χθες στη Βουλή ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, ο καθαρός δανεισμός του Δημοσίου το 2025 θα είναι σχεδόν διπλάσιος σε σύγκριση με φέτος και προβλέπεται ότι θα φθάσει τα 8,5 δισ. ευρώ από 4,07 δισ. ευρώ το 2024. Για την κάλυψη των χρηματοδοτικών αναγκών το Δημόσιο θα αντλήσει από την αγορά ομολόγων 11 δισ. ευρώ από 9 δισ. περίπου που προβλέπεται να αντλήσει φέτος.
Οι αυξημένες δανειακές ανάγκες το 2025 προκύπτουν καταρχάς από την αύξηση του ελλείμματος του κρατικού προϋπολογισμού σε ταμειακή βάση στα περίπου 4,4 δισ. ευρώ από 3 δισ. το 2024. Στο έλλειμμα του κρατικού προϋπολογισμού θα πρέπει να προστεθούν αλλά 3,7 δισ. ευρώ τα οποία αφορούν τα δάνεια του Ταμείου Ανάκαμψης και άλλα 1,7 δισ. από την συμμετοχή του Δημοσίου σε Αυξήσεις Μετοχικού Κεφαλαίου εταιρειών κλπ. Στον καθαρό δανεισμό 8,5 δισ. ευρώ αν προστεθούν κατά τα χρεολύσια των 5,5 δισ. ευρώ που πρέπει να καταβάλει το Δημόσιο για την εξυπηρέτηση του Δημοσίου Χρέους προκύπτει το σύνολο των χρηματοδοτικών αναγκών οι οποίες ανέρχονται σε 14 δισ. ευρώ.
Όπως αναφέρεται στην εισηγητική έκθεση στον Προϋπολογισμό οι ανάγκες αυτές θα καλυφθούν κατά τα 11 δισ. ευρώ με μακροπρόθεσμο δανεισμό (προσφυγή στις αγορές ομολόγων) και τα υπόλοιπα 3 δισ. ευρώ από την ανάλωση των υψηλών διαθεσίμων του Δημοσίου.
Τούτων δοθέντων, η δανειακή στρατηγική για το επόμενο έτος αναμένεται να είναι περιορισμένη αναφορικά με το συνολικό ποσό εκδόσεων. Συγκεκριμένα, η στόχευση της δανειακής στρατηγικής θα είναι η διασφάλιση της συνεχούς εκδοτικής παρουσίας του Ελληνικού Δημοσίου στις διεθνείς αγορές κεφαλαίων, η περαιτέρω παροχή εκδόσεων υψηλής ρευστότητας με διατήρηση κατά το δυνατόν της ήδη εκτεταμένης φυσικής ωρίμανσής τους, η μείωση των περιθωρίων δανεισμού του Ελληνικού Δημοσίου καθώς και η περαιτέρω διασφάλιση της συνέπειας του Ελληνικού Δημοσίου ως κρατικού εκδότη με χαρακτηριστικά χώρας της Ευρωζώνης. Ταυτόχρονα, θα αξιοποιηθούν στον μέγιστο δυνατό βαθμό οι υφιστάμενες θέσεις και τα χαρακτηριστικά του ελληνικού χαρτοφυλακίου δημόσιου χρέους, στο πλαίσιο των εν γένει ευκαιριών που παρέχονται στο βραχυχρόνιο τμήμα της ευρωπαϊκής καμπύλης.
Στο πλαίσιο αυτό θα επιδιωχθεί στο πλαίσιο λειτουργίας της πρωτογενούς αγοράς, πλέον της εκδοτικής δραστηριότητας, η εφαρμογή πολιτικής διαχείρισης χαρτοφυλακίου μέσω της οποίας θα διασφαλίζονται ο αναγκαίος χώρος για τη συνεχή παρουσία του Ελληνικού Δημοσίου στις αγορές, η περαιτέρω μείωση του κινδύνου αναχρηματοδότησης, η παροχή της αναγκαίας ρευστότητας και η βελτίωση της λειτουργίας της δευτερογενούς αγοράς των ελληνικών ομολόγων, με ταυτόχρονη αξιοποίηση της εκάστοτε κλίσης της ελληνικής καμπύλης αποδόσεων για τη διασφάλιση βέλτιστου αποτελέσματος αναφορικά με το κόστος δανεισμού.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ηλεκτρικό ρεύμα: Στο τραπέζι η ενεργοποίηση του μηχανισμού ανάκτησης εσόδων με στόχο τη στήριξη τιμολογίων
Στο τραπέζι του Υπουργείου Ενέργειας βρίσκεται το σενάριο της ενεργοποίηση του Μηχανισμού Ανάκτησης Εσόδων από την Αγορά Επόμενης Ημέρας και την Ενδοημερήσια Αγορά Ηλεκτρικής Ενέργειας (με στόχο την επιδότηση των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος) που εφαρμόστηκε την περίοδο της ενεργειακής κρίσης του 2022 – 2023, σύμφωνα με όσα επιβεβαιώνουν κύκλοι του Υπουργείου Ενέργειας στο newsit.gr
Σύμφωνα με το σενάριο, αυτό θα τεθεί ένα ανώτατο όριο στο κόστος ηλεκτροπαραγωγής ανά τεχνολογία και με τα έσοδα που θα συγκεντρώνονται, θα επιδοτηθούν οι λογαριασμοί στο ηλεκτρικό ρεύμα για νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
Χθες (17.11.24), στο κυριακάτικο μήνυμα του ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε πως «δεν υπάρχει περίπτωση να αφήσουμε να περάσουν στον καταναλωτή οι υπερβολικές αυξήσεις στις τιμές χονδρικής του ηλεκτρικού ρεύματος που παρατηρούνται πάλι τις τελευταίες μέρες στην νοτιοανατολική Ευρώπη λόγω αστοχιών της Ενιαίας Αγοράς Ενέργειας».
Όσον αφορά τον εν λόγω μηχανισμό, ο οποίος είχε εφαρμοσθεί μεταξύ Ιουλίου 2022 και Δεκεμβρίου 2023, στόχο έχει (ex-post) ανάκτηση των «υπερκερδών» της χονδρεμπορικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας.
NEWSIT
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ6 ημέρες ago
Ηλεκτρικό ρεύμα: Στο τραπέζι η ενεργοποίηση του μηχανισμού ανάκτησης εσόδων με στόχο τη στήριξη τιμολογίων
-
ΔΙΕΘΝΗ4 ημέρες ago
Κυρ. Μητσοτάκης: Η επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να μεταμορφώσει τη χώρα μας
-
ΔΙΕΘΝΗ6 ημέρες ago
Πολύνεκροι βομβαρδισμοί του Ισραήλ σε Γάζα και Λίβανο
-
ΔΙΕΘΝΗ5 ημέρες ago
Γαλλία – Η τελική κατάθεση της Ζιζέλ Πελικό: Αυτή είναι δίκη δειλών, είμαι ψυχικά εξαντλημένη
-
ΕΛΛΑΔΑ6 ημέρες ago
Φιλοθέη: Διαρρήκτες προσπάθησαν να εισβάλουν σε σπίτι Αμερικανού διπλωμάτη
-
ΔΙΕΘΝΗ6 ημέρες ago
Φον ντερ Λάιεν: Το Κίεβο μπορεί να «υπολογίζει» στην ΕΕ μετά τις «φρικτές» επιθέσεις της Ρωσίας
-
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ6 ημέρες ago
Ο Τσιτσιπάς παρέμεινε στο Νο 11 του κόσμου
-
ΕΛΛΑΔΑ5 ημέρες ago
Σε 24ωρη απεργία όλα τα ΜΜΕ την Τρίτη