Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η H&M στο στόχαστρο της εφορίας: Πρόστιμα, λουκέτα και μια ιστορία που ξεκίνησε το 1947

Πάταγο έχει κάνει στην αγορά ένδυσης τα απανωτά λουκέτα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) σε καταστήματα του σουηδικού κολοσσού λιανικής πώλησης ρούχων, H&Μ.

Χθες (20.06.24) η ΑΑΔΕ, προχώρησε στο κλείσιμο άλλων τεσσάρων καταστημάτων της γνωστής αλυσίδας ρούχων Η&Μ σε Γλυφάδα, Καλαμάτα, Βόλο, και Ρόδο για 48 ώρες, ενώ την Δευτέρα (17.6.2024) είχε βάλει λουκέτο σε κατάστημα της εταιρείας στο Σύνταγμα, στην οδό Ερμού λόγω του ότι δεν διαβίβαζαν τις αποδείξεις τους στην εφορία.

Σημειώνεται πως οι ελεγκτικές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, μετά από επίσκεψη στο κατάστημα της Ερμού, εντόπισαν πως υπήρχαν ταμειακές μηχανές που είχαν σταματήσει τη διασύνδεση τους με την ΑΑΔΕ για σχεδόν ένα εξάμηνο.

Με βάση τα στοιχεία που είχαν στη διάθεσή τους στα tablets τους από το σύστημα ΕΛΕΓΧΟΣlive, που βλέπει σε πραγματικό χρόνο τη φορολογική συμπεριφορά των επιχειρήσεων εντόπισαν το εξής: Το συγκεκριμένο κατάστημα, από τις 15 Ιανουαρίου έως τις 12 Ιουνίου της φετινής χρονιάς, «έκοψε» αλλά δεν διαβίβασε 21.100 αποδείξεις, αξίας 576.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 111.500 ευρώ.

Στην επιχείρηση επιβλήθηκε πρόστιμο 56.000 ευρώ, όπως προβλέπει ο νόμος, και στο κατάστημα μπήκε λουκέτο για 48 ώρες.

Τι αναφέρει η H&M

Σε σχέση με τα λουκέτο στο κατάστημα στην Ερμού, η H&M εξέδωσε ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία αναφέρει «αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζουμε ορισμένες τεχνικές και ρυθμιστικές δυσκολίες με το σύστημα των ταμείων μας, λόγω των οποίων το κατάστημά μας στην οδό Ερμού 11 θα παραμείνει κλειστό για 48 ώρες (από 16/06/2024 έως 18/06/2024).

H κατάσταση αυτή υπέπεσε στην αντίληψή μας μέσω των ελληνικών φορολογικών αρχών. Οι τοπικές μας ομάδες εργάζονται σκληρά για να επιλύσουν το πρόβλημα το συντομότερο δυνατό. Βρισκόμαστε σε στενό διάλογο με τον πάροχο συστήματος πληρωμών, αμέσως μόλις μας γνωστοποιήθηκε το θέμα. Είναι ύψιστη προτεραιότητά μας αυτή τη στιγμή να βρούμε τα αίτια και να φροντίσουμε ότι η κατάσταση θα διευθετηθεί άμεσα και δεν θα επαναληφθεί», σημειώνουν από την H&M.

To οικονομικό προφίλ της H&M

Σύμφωνα με στοιχεία τα οποία είναι αναρτημένα στην κεντρική ιστοσελίδα της H&M, στην εταιρεία απασχολούνται διεθνώς 143.000 εργαζόμενοι, δραστηριοποιείται σε 78 αγορές και λειτουργεί 4.369 καταστήματα.

Το 2023 τα έσοδα ανήλθαν σε 21 δισ. ευρώ (236 δισ. σουηδικές κορόνες), αυξημένες κατά 6% σε σχέση με το 2022. Όσον αφορά στα έσοδα το 2022, ανήλθαν σε 19,8 δισ. ευρώ ευρώ (223 δισ. σουηδικές κορόνες). Τα έσοδα είναι αυξημένα το 2023 σε σχέση με το 2022, αλλά χαμηλότερα σε σχέση με το 2021 (17,6 δισ. ευρώ ή 198 δισ. σουηδικές κορόνες). Ενώ, (προφανώς λόγω της πανδημίας) το 2020 ήταν ακόμη χαμηλότερα, φτάνοντας στα 16,6 δισ. ευρώ (187 δισ. κορόνες).

Να σημειωθεί πως τα κέρδη της H&M, βρέθηκαν σε υποδιπλάσιο επίπεδο το 2023 σε σχέση με το 2015, οπότε σημειώνεται συνεχής -σε γενικές γραμμές- πτωτική πορεία. Συγκεκριμένα, τα κέρδη το 2015 από 1,8 δισ. ευρώ, έπεσαν στα 1,6 δισ. ευρώ το 2016, στα 1,4 δισ. ευρώ το 2017, στα 1,1 δισ. ευρώ το 2018. Μικρή ανάκαμψη σημειώθηκε στα κέρδη το 2019 με 1,1 δισ. ευρώΤο 2020 έπεσαν στα 0,1 δισ. ευρώτο 2021 ανέβηκαν στα 0,9 δισ. ευρώτο 2022 στα 0,3 δισ. ευρώ και το 2023 στα 0,7 δισ. ευρώ.

Το ξεκίνημα της H&M από τη Σουηδία

Η H&M Hennes & Mauritz AB είναι πολυεθνική εταιρεία ένδυσης με έδρα τη Σουηδία, η οποία επικεντρώνεται στην ένδυση γρήγορης μόδας.

Η H&M είναι η δεύτερη μεγαλύτερη διεθνής εταιρεία λιανικής πώλησης ενδυμάτων μετά την Inditex. Ιδρύθηκε το 1947 από τον Erling Persson με το όνομα Hennes. Ο σημερινός διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας είναι ο Daniel Erver, ο οποίος αντικατέστησε την πρώην διευθύνουσα σύμβουλο Helena Helmersson τον Ιανουάριο του 2024.

Το κατάστημα ονομαζόταν Hennes (στα σουηδικά σημαίνει «δικό της») και πωλούσε μόνο γυναικεία ρούχα. Άλλο ένα κατάστημα άνοιξε στη Νορβηγία το 1964.

To 1968, ο Persson εξαγόρασε το κατάστημα λιανικής πώλησης κυνηγετικών ενδυμάτων Mauritz Widforss στη Στοκχόλμη, γεγονός που οδήγησε στην προσθήκη μιας συλλογής ανδρικών ενδυμάτων στην γκάμα των προϊόντων και το όνομα άλλαξε σε Hennes & Mauritz.

Η εταιρεία εισήχθη στο Χρηματιστήριο της Στοκχόλμης το 1974. Λίγο αργότερα, το 1976, το πρώτο κατάστημα εκτός Σκανδιναβίας άνοιξε στο Λονδίνο.

Η H&M συνέχισε να επεκτείνεται στην Ευρώπη και άρχισε να διαθέτει λιανική πώληση στο διαδίκτυο το 1998 με το domainhm.com, το οποίο καταχωρήθηκε το 1997 σύμφωνα με τα στοιχεία που είναι διαθέσιμα μέσω του WHOIS. Το άνοιγμα του πρώτου της καταστήματος στις ΗΠΑ στις 31 Μαρτίου 2000 στην Πέμπτη Λεωφόρο της Νέας Υόρκης σηματοδότησε την έναρξη της επέκτασής της εκτός Ευρώπης.

Έπιπλα σπιτιού

Το 2008, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα αρχίσει να πουλάει είδη οικιακού εξοπλισμού. Ενώ αρχικά διανεμήθηκαν διαδικτυακά, τα είδη οικιακού εξοπλισμού πωλούνται πλέον στα καταστήματα H&M Home σε όλο τον κόσμο.

Τα concept stores, συμπεριλαμβανομένων των COS, Weekday, Monki και Cheap Monday, ξεκίνησαν μετά την επέκταση της H&M στην Ασία. Το 2009 και το 2010, η εταιρεία συμβούλων εμπορικών σημάτων Interbrand κατέταξε την H&M ως την εικοστή πρώτη πιο πολύτιμη παγκόσμια μάρκα.

Η αξία της εκτιμήθηκε σε 12 έως 16 δισεκατομμύρια δολάρια. Στο πλαίσιο του “H&M with Friends”, η H&M θα συνεργαστεί με την Good American, μια μάρκα που ιδρύθηκε από την Khloe Kardashian και την Emme Grede, για να παρουσιάσει τα προϊόντα της στα σουηδικά και γερμανικά καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου της H&M. Το 2017 η H&M ίδρυσε ένα νέο concept store Arket.

Τον Οκτώβριο του 2020, η H&M ανακοίνωσε ότι σχεδίαζε να κλείσει το 5% των καταστημάτων της παγκοσμίως το 2021 ως αποτέλεσμα της πανδημίας COVID-19. Ως αποτέλεσμα, η H&M έκλεισε 250 καταστήματα σε όλο τον κόσμο και μετέφερε την πλειονότητα των δραστηριοτήτων της στο διαδίκτυο.

Aποχώρηση από Ρωσία

Μαζί με εκατοντάδες άλλες παγκόσμιες εταιρείες, η H&M ανακοίνωσε στις 2 Μαρτίου 2022, τον τερματισμό της λιανικής λειτουργίας των περισσότερων από 150 καταστημάτων της στη Ρωσία ως αποτέλεσμα της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία.

Έχοντας πρόσφατα επεκταθεί μέσω των σχημάτων Weekday και & Other Stories, η Ρωσία ήταν η έκτη μεγαλύτερη αγορά της H&M εκείνη την εποχή, αντιπροσωπεύοντας το 4% των πωλήσεων του ομίλου το τέταρτο τρίμηνο του 2021. Η εταιρεία έκλεισε επίσης προσωρινά τα καταστήματά της στην Ουκρανία, τα οποία παραμένουν κλειστά από το 2023.

Προμήθειες

Η H&M προμηθεύεται ρούχα από διάφορες περιοχές σε όλο τον κόσμο. Οι τρεις κορυφαίες τοποθεσίες που αποστέλλουν τα προϊόντα της είναι η Κίνα, το Μπαγκλαντές και η Ινδία. Η έδρα της λιανικής βρίσκεται στη Σουηδία, όπου 21 προμηθευτές και εργοστάσια κατασκευάζουν τα προϊόντα ένδυσης και τα αξεσουάρ της H&M.

NEWSIT

Continue Reading
Advertisement

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το 30% όλων των επαγγελματικών χώρων αναμένεται να είναι coworking spaces έως το 2030

Στα 37 δισ. δολάρια εκτιμάται ότι θα ανέλθει η αξία της διεθνούς αγοράς Coworking Spaces (συνεργατικών χώρων εργασίας) μέχρι το 2028, γνωρίζοντας ανάπτυξη και στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό, συνεχίζει την περαιτέρω ανάπτυξή της στην εγχώρια αγορά η ελληνική εταιρεία ViOS που δραστηριοποιείται στον τομέα των Coworking Spaces με την έναρξη λειτουργίας του νέου κτηρίου, τρίτου κατά σειρά, συνεργατικών χώρων εργασίας στο Μαρούσι, με στόχο να εξυπηρετήσει ανάγκες των σύγχρονων επαγγελματιών με έμφαση στην ευημερία, την τεχνολογία και την καινοτομία.

Πρόκειται για το ViOS Co-Lab, που απλώνεται σε μια έκταση 5.000 τετραγωνικών μέτρων με 650 θέσεις εργασίας, με πλήρως επιπλωμένους χώρους και ευέλικτες λύσεις εργασίας. Το κτήριο διαθέτει κοινόχρηστη αίθουσα συνεδριάσεων, τηλεφωνικούς θαλάμους και quiet working area, ενώ οι εγκαταστάσεις ευεξίας που βρίσκονται σε κοντινό κτήριο περιλαμβάνουν γυμναστήριο, σάουνα και δωμάτιο διαλογισμού. Επίσης, το Co-Lab προσφέρει υπερ-υψηλές ταχύτητες στο διαδίκτυο, έξυπνα συστήματα φωτισμού και προηγμένες λύσεις επικοινωνίας για τη διασύνδεση των ομάδων. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, το ViOS Co-Lab συνδυάζει προηγμένα μέτρα ασφάλειας και υγιεινής, όπως η απολύμανση αέρα με υπεριώδεις λαμπτήρες και η παρακολούθηση των επιπέδων CO2 στον αέρα. Η ViOS είναι η πρώτη ελληνική εταιρεία του κλάδου που απέκτησε το διεθνές πιστοποιητικό WELL που αποτελεί ένα διεθνώς αναγνωρισμένο πρότυπο που αξιολογεί και πιστοποιεί χώρους εργασίας με βάση την επίδρασή τους στην υγεία, την ευεξία και την ποιότητα ζωής των ανθρώπων που τους χρησιμοποιούν. Επιπλέον, έχει λάβει την πιστοποίηση A Energy Level Plus, ευθυγραμμίζοντας τις υποδομές της με τα κριτήρια ESG (Environmental, Social, Governance). Η ViOS, όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, δεν περιορίζεται μόνο στη δημιουργία ενός εργασιακού περιβάλλοντος υψηλής ποιότητας, αλλά επενδύει ενεργά στην ανάπτυξη των περιοχών στις οποίες δραστηριοποιείται. Μέσω της δημιουργίας χώρων που προσελκύουν επαγγελματίες και επιχειρήσεις, η ViOS συμβάλλει στην αναβάθμιση των περιοχών της, δίνοντας έμφαση στην τοπική ανάπτυξη και την κοινωνική δυναμική.

Στα 37 δισ. δολάρια θα ανέλθει η αξία της διεθνούς αγοράς Coworking Spaces

Στα 37 δισ. δολάρια εκτιμάται ότι θα ανέλθει η αξία της διεθνούς αγοράς Coworking Spaces (συνεργατικών χώρων εργασίας) μέχρι το 2028. Το Global Coworking Survey της GCUC επισημαίνει ότι το 69% των εργαζομένων σε coworking χώρους έχουν αναπτύξει νέες δεξιότητες, ενώ το 68% έχουν βελτιώσει τις υπάρχουσες δεξιότητές τους. Το 30% όλων των επαγγελματικών χώρων αναμένεται να είναι coworking spaces έως το 2030, καθώς οι οργανισμοί αντιλαμβάνονται τη στρατηγική αξία που έχουν αυτοί οι χώροι για την παραγωγικότητα, την καινοτομία και την ευημερία των εργαζομένων. Τα coworking spaces προσφέρουν στους επαγγελματίες την ευκαιρία να εργαστούν σε ένα περιβάλλον που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα της απομακρυσμένης εργασίας με την υποδομή ενός παραδοσιακού γραφείου.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αγορά εμπορικών ακινήτων – Συνεχίζεται η ανοδική πορεία που ξεκίνησε το 2019

Σταθερά ανοδική πορεία γνωρίζει η αγορά εμπορικών ακινήτων στην χώρα μας με τις προοπτικές να συγκλίνουν ότι θα συνεχιστεί και την επόμενη πενταετία, με την πλειοψηφία των επενδύσεων στην ελληνική αγορά να εστιάζει σε κτίρια γραφείων και τουριστικά ακίνητα.

Όπως αναφέρει η Κορίνα Σαΐα, διευθύνων σύμβουλος της Premier Realty οι τιμές σημειώνουν σημαντική αύξηση από το 2019 και μετά. Ειδικότερα με βάση τα στοιχεία του «Σπιτογάτου», οι τιμές των γραφείων ανά τετραγωνικό μέτρο έχουν αυξηθεί κατά 47,3% στο κέντρο της Αθήνας, κατά 40,6% στα ανατολικά προάστια, κατά 49,9% στα νότια προάστια και κατά 33,3% στην δυτική Αθήνα. Η ζήτηση παραμένει ισχυρή για βιώσιμα, ενεργειακά αποδοτικά κτίρια γραφείων σε προνομιακές τοποθεσίες, ενώ τα υπόλοιπα γραφεία ενδέχεται να παρουσιάσουν μικρή μείωση της ζήτησης τα επόμενα χρόνια. Κατά την ίδια περίοδο, οι τιμές για τις αποθήκες και τους αποθηκευτικούς χώρους έχουν επίσης σημειώσει αξιοσημείωτες αυξήσεις: 45,7% στο κέντρο της Αθήνας, 52% στα ανατολικά προάστια, 39,3% στα νότια προάστια και 28,4% στην δυτική Αθήνα.

Σε απόλυτους όρους, οι τιμές των εμπορικών χώρων ανά τετραγωνικό μέτρο έχουν αυξηθεί από το 2019 έως το 2024, με το κέντρο της Αθήνας να σημειώνει αύξηση από 8 ευρώ σε 10,4 ευρώ, τα ανατολικά προάστια από 5 ευρώ σε 7,7 ευρώ, τα νότια προάστια από 7,8 ευρώ σε 10,7 ευρώ και τη Δυτική Αθήνα από 5,4 ευρώ σε 7,6 ευρώ.

Οι νέες τάσεις

Μια αναδυόμενη τάση στην ελληνική αγορά εμπορικών ακινήτων, τονίζει η Κορίνα Σαΐα, είναι η στροφή προς τα έξυπνα κτίρια. Η παγκόσμια αγορά έξυπνων κτιρίων αποτιμάται σε 108 δισ. δολάρια το 2023. Ένα έξυπνο κτίριο χρησιμοποιεί το διαδίκτυο (IoT) και αυτοματοποιημένες τεχνολογίες για τον έλεγχο διαφόρων συστημάτων, όπως ο φωτισμός, η ασφάλεια, η θέρμανση, ο εξαερισμός και ο κλιματισμός. Σύμφωνα με την κ. Σαΐα, μια άλλη τάση είναι η ανάπτυξη έργων μικτής χρήσης, τα οποία συνδυάζουν διαφορετικούς τύπους ακινήτων -όπως κατοικίες, χώρους λιανικού εμπορίου και γραφείων και κινηματογράφους- μέσα σε ένα ενιαίο συγκρότημα. Τα έργα μικτής χρήσης κερδίζουν δημοτικότητα επειδή προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα ενοικιαστών, συνεπή ταμειακή ροή και προωθούν τη βιωσιμότητα, ενώ διατηρούν χαμηλά ποσοστά κενών κατοικιών, προσφέροντας κατοικίες σε διάφορες τιμές.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο «χάρτης» των πληρωμών από e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ έως τις 18 Οκτωβρίου

Συνολικά 81.898.634 ευρώ θα καταβληθούν σε 88.834 δικαιούχους, από τις 14 έως τις 18 Οκτωβρίου 2024, στο πλαίσιο των προγραμματισμένων καταβολών του e-ΕΦΚΑ και της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ).

Ειδικότερα, όπως αναφέρει το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης σε ανακοίνωσή του:

Από τον e-ΕΦΚΑ:

– στις 14 Οκτωβρίου, θα καταβληθούν 218.634 ευρώ σε 176 δικαιούχους για παροχές σε χρήμα του τ. ΟΑΕΕ,

– στις 18 Οκτωβρίου, θα καταβληθούν 13.380.000 σε 27.980 δικαιούχους για λοιπές παροχές σε χρήμα (μητρότητας, κυοφορίας, ασθενείας, ατυχήματος και έξοδα κηδείας) και

– από τις 14 μέχρι τις 18 Οκτωβρίου, θα καταβληθούν 17.300.000 ευρώ σε 800 δικαιούχους σε συνέχεια έκδοσης αποφάσεων για εφάπαξ.

Από τη ΔΥΠΑ θα καταβληθούν:

– 18.000.000 ευρώ σε 30.000 δικαιούχους για επιδόματα ανεργίας και λοιπά επιδόματα,

– 2.000.000 ευρώ σε 2.800 μητέρες για επιδοτούμενη άδεια μητρότητας,

– 20.000.000 ευρώ σε 19.000 δικαιούχους στο πλαίσιο επιδοτούμενων προγραμμάτων απασχόλησης,

– 4.500.000 ευρώ σε 8.000 δικαιούχους για προγράμματα κοινωφελούς χαρακτήρα και

– 6.500.000 ευρώ σε 78 δικαιούχους του προγράμματος «Σπίτι μου».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ