Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δημόσιο: «Αύξηση» στο μισθό όσων υπαλλήλων αορίστου χρόνου βγαίνουν στη σύνταξη

Διάταξη με την οποία προβλέπεται ότι οι υπάλληλοι με σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στο Δημόσιο που συνεχίζουν να απασχολούνται μετά την υποβολή αίτησης συνταξιοδότησής τους, διατηρούν το μισθολογικό κλιμάκιο που κατείχαν έως την υποβολή της αίτησης και δεν επιστρέφουν στο εισαγωγικό κλιμάκιο, προβλέπει νομοσχέδιο που έφερε σήμερα στη Βουλή το Υπουργείο Οικονομικών.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την εν λόγω διάταξη ειδικά οι υπάλληλοι με σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και συνεχίζουν να απασχολούνται μετά την υποβολή αίτησης συνταξιοδότησής τους, διατηρούν το μισθολογικό κλιμάκιο που κατείχαν έως την υποβολή της αίτησης και δεν εξελίσσονται μισθολογικά σε ανώτερο κλιμάκιο έως τη λύση της εργασιακής τους σχέσης.

Ποσά διαφορών μισθολογικών απολαβών που έχουν καταβληθεί, μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος, σε υπαλλήλους με σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στο Δημόσιο εξαιτίας της μη κατάταξής τους στο εισαγωγικό κλιμάκιο μετά την υποβολή της αίτησης συνταξιοδότησής τους, δεν καταλογίζονται και, αν έχουν ήδη καταλογισθεί, δεν αναζητούνται.

Για τους εν ενεργεία δημοσίους υπαλλήλους που παράλληλα είναι και συνταξιούχοι, δεν υπολογίζεται το ποσό της σύνταξης που λαμβάνουν στο μισθολογικό καθεστώς τους.

Κατά τ΄ άλλα συνεχίζουν να ισχύουν οι προηγούμενες διατάξεις (άρθρο 11 του ν. 4354/2015), σύμφωνα με τις οποίες:

  • Για τη μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων όλων των κατηγοριών, από κατώτερο σε ανώτερο μισθολογικό κλιμάκιο, απαιτείται υπηρεσία ως εξής:– Για τους υπαλλήλους των κατηγοριών Υ.Ε. και Δ.Ε. Υπηρεσία 3 ετών σε κάθε μισθολογικό κλιμάκιο.– Για τους υπαλλήλους των κατηγοριών Τ.Ε. και Π.Ε. υπηρεσία 2 ετών σε κάθε μισθολογικό κλιμάκιο.
  • Για τη μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων από το κατώτερο μισθολογικό κλιμάκιο στο αμέσως ανώτερο, απαιτείται να έχει συμπληρωθεί ο καθορισμένος χρόνος υπηρεσίας στο κατώτερο μισθολογικό κλιμάκιο.

Η κατά την προηγούμενη παράγραφο εξέλιξη του υπαλλήλου γίνεται με πράξη του αρμόδιου για το διορισμό οργάνου, που δεν δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Ως προϋπηρεσία, που αναγνωρίζεται για την εξέλιξη των υπαλλήλων, που υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος, στα προβλεπόμενα μισθολογικά κλιμάκια, λαμβάνεται η υπηρεσία που προσφέρεται σε φορείς ων κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και στους επίσημους θεσμούς και όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με σχέση εξαρτημένης εργασίας δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου ή ορισμένου χρόνου. Για υπηρεσίες που παρέχονται με μειωμένο ωράριο εργασίας, αναγνωρίζεται για μισθολογική εξέλιξη τόσος χρόνος, όσος προκύπτει από το πηλίκο της διαίρεσης του συνόλου των ωρών εργασίας δια του αριθμού των ωρών εβδομαδιαίας απασχόλησης που ισχύει για τον αντίστοιχο κλάδο υπαλλήλων.

Για τον υπολογισμό της αναγνωριζόμενης κατά τα προαναφερθέντα υπηρεσίας το έτος λογίζεται για 300 ημέρες, ο μήνας για είκοσι 25 ημέρες και η εβδομάδα για 6 ημέρες εργασίας. Επιπλέον, ως προς τη μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης λαμβάνεται υπόψη η συνολική εκπαιδευτική τους υπηρεσία σε σχολεία της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης.

Απαραίτητη προϋπόθεση για την αναγνώριση των ανωτέρω προϋπηρεσιών, είναι να μην έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί για τη χορήγηση καμίας άλλης οικονομικής παροχής ή αναγνώρισης συνταξιοδοτικού δικαιώματος.

Η αναγνώριση των ανωτέρω προϋπηρεσιών πραγματοποιείται με απόφαση του υπηρεσιακού συμβουλίου ή άλλου αρμοδίου οργάνου και τα οικονομικά αποτελέσματα ισχύουν από την ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησης και όλων των απαραίτητων δικαιολογητικών.

NEWSIT

Continue Reading
Advertisement

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Απώλεια ακίνητης περιουσίας μέσω πλειστηριασμών και η εκ νέου ανάκτηση των απολεσθέντων ακινήτων.

Η διαδικασία των κόκκινων δανείων έχει πάρει ολοένα και μεγαλύτερη διάσταση στην ελληνική αγορά, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται έντονα προβλήματα για πολλούς ιδιοκτήτες ακινήτων. Ο όρος “κόκκινα δάνεια” αναφέρεται σε δάνεια που δεν εξυπηρετούνται, ενώ η πληρωμή των δόσεων καθυστερεί ή είναι αδύνατη για τον δανειολήπτη. Αυτό έχει ως συνέπεια την ενεργοποίηση διαδικασιών αναγκαστικής είσπραξης, που συχνά καταλήγουν σε πλειστηριασμούς ακινήτων.

  1. Η Διαδικασία των Πλειστηριασμών και Κατάσχεσης Ακινήτων

Η διαδικασία του πλειστηριασμού ακινήτων ξεκινά όταν το χρέος του δανειολήπτη φτάσει σε σημείο αδυναμίας εξυπηρέτησης, και η τράπεζα ή οι εισπρακτικές εταιρείες προχωρούν σε κατασχέσεις. Τα ακίνητα που κατασχέθηκαν από τον δανειολήπτη κατατίθενται για δημοπρασία, και μετά την ολοκλήρωση του πλειστηριασμού, κατακυρώνονται στους αγοραστές – που συχνά είναι εισπρακτικές εταιρείες ή επενδυτές.

  1. Απόκτηση Ακινήτων από Εισπρακτικές Εταιρείες

Οι εισπρακτικές εταιρείες, οι οποίες αναλαμβάνουν τη διαχείριση των κόκκινων δανείων, συχνά αποκτούν την κυριότητα των ακινήτων μέσω των πλειστηριασμών. Αυτή η διαδικασία παρέχει στις εισπρακτικές εταιρείες τη δυνατότητα να αποκτούν ακίνητα σε πολύ χαμηλές τιμές, με σκοπό είτε την άμεση μεταπώληση τους είτε την εκμετάλλευσή τους για άλλους σκοπούς.

  1. Ρόλος της Διαμεσολάβησης

Εδώ έρχεται ο ρόλος της διαμεσολάβησης. Ως διαμεσολαβητής, με πολυετή εμπειρία στον τομέα των κόκκινων δανείων και ως πρώην διευθύντρια στις αναδιαρθρώσεις στην Τράπεζα Πειραιώς, έχω βιώσει την πρόκληση και την ανάγκη να διαπραγματευτούμε λύσεις που αποτρέπουν την απώλεια ακινήτων για τους δανειολήπτες. Στόχος της διαμεσολάβησης είναι η εξεύρεση αμοιβαία συμφωνημένων λύσεων που να επιτρέπουν την αναδιάρθρωση των χρεών, αποφεύγοντας έτσι την κατάληξη των ακινήτων σε πλειστηριασμούς και την απώλεια περιουσίας.

Σε περίπτωση όμως της απώλειας της ακίνητης περιουσίας μέσω πλειστηριασμού, όπου υπάρχει οικονομική δυνατότητα από την πλευρά των οφειλετών, μπορούμε ακόμα και μετά την ολοκλήρωση του πλειστηριασμού να συνδράμουμε στην ανάκτηση των ακινήτων για λογαριασμό των ιδιοκτητών από τις εισπρακτικές εταιρείες. Αυτή η δυνατότητα παρέχει μια δεύτερη ευκαιρία για τους δανειολήπτες να ανακτήσουν την περιουσία τους και να διασφαλίσουν το μέλλον τους, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις για την οικονομική εξυγίανση.

 

  1. Συμπεράσματα και Προτάσεις

Η ανάγκη για σωστή και άμεση διαχείριση των κόκκινων δανείων είναι επιτακτική. Οι δανειολήπτες, σε συνδυασμό με την καθοδήγηση επαγγελματιών διαμεσολαβητών, μπορούν να βρουν λύσεις που θα προστατεύσουν την περιουσία τους και θα προσφέρουν βιώσιμες προοπτικές εξόδου από την οικονομική τους κατάσταση. Η αναδιάρθρωση των δανείων, αντί της απευθείας προσφυγής σε πλειστηριασμό, μπορεί να αποτελέσει τον πιο συμφέρων δρόμο για όλες τις πλευρές.

 

In every success story, you will find someone who has made a courageous decision

Ρώνα Μαργιολάκη

Mark Consulting 

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δίχως χρεώσεις από σήμερα οι αναλήψεις στα ΑΤΜ ελληνικών τραπεζών

Σε ισχύ τίθεται από σήμερα η νέα ρύθμιση του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, με την οποία καταργούνται πλήρως οι χρεώσεις για αναλήψεις μετρητών από τα ΑΤΜ των ελληνικών τραπεζών, ενώ παράλληλα καθιερώνεται εθνικό ανώτατο όριο χρέωσης (πλαφόν) ύψους 1,50 ευρώ για αναλήψεις που πραγματοποιούνται από ΑΤΜ τρίτων παρόχων.

Η ρύθμιση προβλέπει:

*Μηδενισμό προμηθειών για αναλήψεις μετρητών μεταξύ όλων των τραπεζών που συμμετέχουν στο διατραπεζικό σύστημα ΔΙΑΣ.

*Κατάργηση χρεώσεων από τρίτους παρόχους όταν υπάρχει άμεση ή έμμεση μετοχική σύνδεση με την τράπεζα του πελάτη.

*Μηδενικές χρεώσεις και από τρίτους παρόχους σε δημοτικές κοινότητες όπου λειτουργεί μόνο ένα ΑΤΜ.

*Πλαφόν 1,50 ευρώ για αναλήψεις από ΑΤΜ τρίτων παρόχων υπηρεσιών πληρωμών σε όλη τη χώρα.

*Δωρεάν ερώτηση υπολοίπου για όλους τους κατόχους καρτών, ανεξαρτήτως τράπεζας ή παρόχου ΑΤΜ.

*Ενιαία χρέωση 0,50 ευρώ για αποστολή εμβασμάτων μέσω ψηφιακών καναλιών (web, mobile, internet banking) από τρίτους παρόχους, σε ισοτιμία με τις χρεώσεις των τραπεζών.

*Νομοθετική κατοχύρωση ότι καμία τράπεζα δεν μπορεί να χρεώνει τους πελάτες της για αναλήψεις μετρητών.

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επίδομα αδείας: Τι ισχύει για την καταβολή και τα πρόστιμα σε περίπτωση παράβασης

Καθώς κορυφώνεται η καλοκαιρινή έξοδος των εργαζομένων, υπενθυμίζεται πως η καταβολή του επιδόματος αδείας είναι υποχρεωτική και πρέπει να γίνεται πριν από την έναρξη της άδειας. Πρόκειται για βασική υποχρέωση των εργοδοτών, η οποία ελέγχεται από την Επιθεώρηση Εργασίας, με πρόστιμα που φτάνουν έως και τα 900 ευρώ σε περίπτωση παράβασης. Αν, μάλιστα, διαπιστωθεί καταχρηστική συμπεριφορά, το πρόστιμο μπορεί να αγγίξει τα 2.000 ευρώ.

Αυξημένο επίδομα αδείας, λόγω της αναπροσαρμογής των αποδοχών που τέθηκε σε ισχύ την άνοιξη του 2025 θα λάβουν φέτος οι εργαζόμενοι που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό. Για όσους αμείβονται με μηνιαίο μισθό το επίδομα ισούται με το 50% αυτού, ενώ όσοι αμείβονται με ημερομίσθιο το συνολικό ποσό αντιστοιχεί στις αποδοχές δεκατριών ημερών, σύμφωνα με το ertnews.

Αυξημένο φέτος θα είναι το επίδομα περίπου 550.000 απασχολουμένων που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό. Με την αύξηση του Απριλίου στα 880 ευρώ μεικτά ενώ το επίδομα ανέρχεται πλέον στα 589,41 από 556,05 σχεδόν που ήταν πέρυσι. Ωστόσο, δεν είναι λίγοι εκείνοι οι εργοδότες που ακόμα καθυστερούν την καταβολή του.

«Στην περίπτωση που το επίδομα αδείας δεν καταβληθεί, τότε ο εργοδότης κινδυνεύει καταρχήν με πρόστιμο από την Επιθεώρηση Εργασίας, το οποίο μπορεί να φτάσει μέχρι τα 900 ευρώ αλλά και τις 2.000 ευρώ αν αποδειχθεί η καταχρηστικότητά του αλλά και με ποινικού τύπου διώξεις, καθώς κινείται αυτόφωρη διαδικασία εφόσον δεν καταβληθεί το επίδομα στην ώρα του» εξήγησε ο δικηγόρος Διονύσης Ρίζος.

Δεδομένου ότι η μισθολογική δαπάνη στον ιδιωτικό τομέα ξεπερνά πλέον τα 3,2 δισεκατομμύρια ευρώ το μήνα οι εργαζόμενοι θα μοιραστούν ως επίδομα αδείας περισσότερα από 1,6 δισεκατομμύρια ευρώ.

NEWSIT

Επίδομα αδείας: Τι ισχύει για την καταβολή και τα πρόστιμα σε περίπτωση παράβασης

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ