Connect with us

ΥΓΕΙΑ

Καύσωνας: Τι να κάνετε σε περίπτωση θερμοπληξίας – Σε αυξημένη ετοιμότητα το ΕΚΑΒ

Σε αυξημένη ετοιμότητα βρίσκεται το ΕΚΑΒ τις μέρες του καύσωνα, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπιστούν τα έκτακτα περιστατικά που ενδεχομένως να προκύψουν από τις υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούν στη χώρα μας τις τελευταίες μέρες, ενώ παράλληλα δίνει οδηγίες σε όσους έρθουν αντιμέτωποι με τη θερμοπληξία.

Όλες οι δυνάμεις του ΕΚΑΒ βρίσκονται σε αυξημένη ετοιμότητα σε όλη την χώρα για την αντιμετώπιση περιστατικών θερμοπληξίας ή πνιγμών λόγω της συσσώρευσης πολιτών στις παραλίες.

Οι βασικές οδηγίες του ΕΚΑΒ προς τους πολίτες, για την θερμοπληξία αναφέρουν τα εξής:

Αν νοιώσετε, μετά από πολύωρη έκθεση σε θερμό (και υγρό) περιβάλλον, πονοκέφαλο, υψηλό πυρετό (πάνω από 41 έως 42 βαθμούς Κελσίου), ταχυκαρδία, δυσφορία, ζάλη, ναυτία, έμετους, απώλεια συνειδήσεως ή το δέρμα γίνει ξηρό, θερμό και πολύ κόκκινο αυτά αποτελούν κάποια από τα συμπτώματα της θερμοπληξίας (μεγάλη αύξηση της θερμότητας του ανθρώπινου σώματος επειδή εμποδίζεται η αποβολή της λόγω της υψηλής και υγρής θερμοκρασίας του περιβάλλοντος).

Τι να κάνετε σε περίπτωση θερμοπληξίας

Εάν βρεθείτε αντιμέτωποι με περίπτωση θερμοπληξίας, θα πρέπει να γίνουν τα ακόλουθα μέχρι να φτάσει γιατρός ή να μεταφερθεί ο ασθενής σε νοσοκομείο:

1. Ο θερμόπληκτος, χωρίς καθυστέρηση, θα πρέπει να μεταφερθεί σε σκιερό, δροσερό και αν είναι δυνατόν αεριζόμενο μέρος.
2. Να ξαπλώσει ανάσκελα και να απομακρυνθούν όλοι όσοι από περιέργεια ή ενδιαφέρον τού εμποδίζουν τον αερισμό.
3. Να τροφοδοτείται με αέρα χρησιμοποιώντας κάθε πρόχειρο μέσο (βεντάλιες, χαρτόνια κ.λπ.).
4. Να αφαιρούνται τα βαριά ρούχα, να τοποθετούνται ψυχρά επιθέματα και να βρέχεται με κρύο νερό όλο του το σώμα.
5. Αν μπορεί εκείνη τη στιγμή ο θερμόπληκτος να πιει υγρά, αξιοποιούμε αυτή τη δυνατότητα.

NEWSIT

Continue Reading
Advertisement

ΥΓΕΙΑ

Κορονοϊός: Οι επαναμολύνσεις είναι το ίδιο σοβαρές με την αρχική νόσηση

Παρόμοια προβλήματα με τα αρχικά συμπτώματα έχουν παρουσιάσει οι επαναμολύνσεις του κορονοϊού σύμφωνα με Ινστιτούτα Υγείας των ΗΠΑ και δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Communications Medicine».

Συγκεκριμένα, όπως προέκυψε από την ανάλυση δεδομένων των αρχείων υγείας σχεδόν 213.000 Αμερικανών που παρουσίασαν επαναμολύνσεις, περίπου το 27% των ατόμων με σοβαρή νόσηση, δηλαδή ατόμων που έλαβαν νοσοκομειακή περίθαλψη για λοίμωξη από κορονοϊό, έλαβαν επίσης νοσοκομειακή περίθαλψη για επαναμόλυνση.

Περισσότερες πιθανότητες γι’ αυτό είχαν τα άτομα με υποκείμενα νοσήματα και όσοι ήταν ηλικίας 60 ετών και άνω. Αντίθετα, περίπου το 87% όσων είχαν ήπια συμπτώματα και δεν χρειάστηκαν νοσοκομειακή περίθαλψη την πρώτη φορά εμφάνισαν και ήπια επαναμόλυνση.

Οι συμμετέχοντες μολύνθηκαν αρχικά μεταξύ 1ης Μαρτίου 2020 και 31ης Δεκεμβρίου 2022 και παρουσίασαν δεύτερη μόλυνση έως τον Μάρτιο του 2023. Ένας μικρός αριθμός (478) είχε μολυνθεί τρεις ή περισσότερες φορές.

Τα εμβόλια για Covid-19 αν και δεν ήταν διαθέσιμα καθ’όλη τη διάρκεια της περιόδου μελέτης, συσχετίστηκαν με προστατευτικό αποτέλεσμα. Επιπλέον, οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι τα μακροχρόνια συμπτώματα Covid ήταν πιο πιθανό να εμφανιστούν έπειτα από μια πρώτη μόλυνση σε σύγκριση με μια επαναμόλυνση.

NEWSIT

Continue Reading

ΥΓΕΙΑ

Πώς θα προστατευτούμε από τη θερμική καταπόνηση εν μέσω καύσωνα

Τον κώδωνα του κινδύνου χτυπούν οι ειδικοί για τον καύσωνα και την επίδρασή του στον ανθρώπινο οργανισμό. Εφιστούν αυξημένη προσοχή και συστήνουν μέτρα προστασίας από τη θερμική καταπόνηση.

Σε συνθήκες καύσωνα βρίσκεται από χθες, Τετάρτη (10.07.24) η χώρα, με τους μετεωρολόγους να προειδοποιούν για υψηλές θερμοκρασίες τουλάχιστον μέχρι το επόμενο 15νθήμερο. Οι ειδικοί επισημαίνουν πως ειδικά οι ευάλωτες ομάδες πρέπει να προσέχουν την θερμική καταπόνηση, ακολουθώντας τις οδηγίες των γιατρών .

Μιλώντας στο ertnews την Πέμπτη ο Θεόδωρος Βασιλακόπουλος, καθηγητής Πνευμονολογίας Εντατικής Θεραπείας στο ΕΚΠΑ, αναφέρθηκε στη θερμική εξάντληση και στο πως μπορούμε να προστατευτούμε από αυτή.

«Το κύριο που πρέπει να κάνουμε είναι να μειώσουμε την έκθεση στον ήλιο, όταν αυτό δεν είναι άκρως απαραίτητο. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να κυκλοφορούμε στις 12 το μεσημέρι, εκτός αν αρρωστήσουμε και πρέπει να πάμε στο νοσοκομείο ή η δουλειά μας μας επιβάλλει να είμαστε έξω. Όλες τις υπόλοιπες εργασίες μας, μπορούμε να τις κάνουμε νωρίς το πρωί, τότε που ο ήλιος δεν είναι τόσο δυνατός, τότε που οι θερμοκρασίες είναι πιο ανεκτές και πιο εύκολα διαχειρίσιμες για τον ανθρώπινο οργανισμό», τόνισε αρχικά ο κ. Βασιλακόπουλος.

Πρόσθεσε πως πρέπει να ενυδατωνόμαστε συχνά. «Να κυκλοφορούμε με ένα μπουκαλάκι νερό ή με ένα μπουκαλάκι που έχει νερό και ηλεκτρολύτες και σιγά – σιγά να βασιζόμαστε να πίνουμε μικρές γουλιές σε πολύ συχνά χρονικά διαστήματα για να αντικαθιστούμε τον ιδρώτα που χάνουμε», είπε.

https://player.glomex.com/integration/1/iframe-player.html?integrationId=eexbs14jwkobpkx&playlistId=v-d2mg9lvxt7sp

«Θα πρέπει να φοράμε λεπτά και ελαφρά ρούχα, ανοιχτόχρωμα. Θα πρέπει να έχουμε αντηλιακό, καπέλο 100%, γυαλιά ηλίου και ειδικά οι πιο ευπαθείς και πιο ηλικιωμένοι να κρατήσουν και μια ομπρελίτσα αν πρέπει να βγουν έξω», συμπλήρωσε ο κ. Βασιλακόπουλος.

Παράλληλα, ο κ. Βασιλακόπουλος ισχυρίστηκε πως δεν χρειάζεται να δροσιζόμαστε στη θάλασσα το μεσημέρι ή να καθόμαστε στην αμμουδιά κάτω από την ομπρέλα, να κάνουμε ηλιοθεραπεία.

«Μπορούμε αν πάμε στη θάλασσα να είμαστε μέσα σε αυτή, καλό είναι να βάζουμε και το κεφάλι μας στο νερό, αν ξέρουμε. Αν δεν ξέρουμε να φοράμε ένα καπέλο. Πάντα με αντηλιακό και με το που θα βγούμε έξω να φύγουμε αφού έχουμε δροσιστεί. Όχι ηλιοθεραπεία», είπε οκ. Βασιλακόπουλος.

Σχετικά με την χρήση του κλιματιστικού ο κ. Βασιλακόπουλος ανέφερε πως, «εάν τα φίλτρα του κλιματιστικού είναι καθαρισμένα, δεν δημιουργεί κάποιο πρόβλημα. Αντίθετα, το κλιματιστικό δεν ανανεώνει τον αέρα από την εξωτερική ατμόσφαιρα, ανακυκλώνει τον εσωτερικό αέρα του σπιτιού και διώχνει τη θερμότητα προς τα έξω. Άρα μπορούμε σε αυτές τις συνθήκες να το χρησιμοποιούμε άφοβα».

Ωστόσο, πρόσθεσε πως πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας είναι ότι σε τέτοιες συνθήκες καύσωνα, δεν χρειάζεται να βάλουμε το κλιματιστικό στο φουλ. «Διότι αν χρειαστεί να μετακινηθούμε από έναν χώρο με τόσο χαμηλή θερμοκρασία στο εξωτερικό περιβάλλον, η μεταβολή της θερμοκρασίας είναι μεγάλη και αυτό είναι καταπόνηση για τον οργανισμό. Μια ουδέτερη θερμοκρασία 24, 25, 26 βαθμούς είναι μια χαρά», είπε ο καθηγητής.

NEWSIT

Continue Reading

ΥΓΕΙΑ

Οι αλλαγές στις συνήθειες ύπνου μπορούν να δώσουν πληροφορίες για την υγεία

Ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι αλλάζουν τις συνήθειες ύπνου τους μπορεί να δώσει πληροφορίες για χρόνια και οξεία προβλήματα υγείας, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στο Σαν Ντιέγκο που δημοσιεύεται στο περιοδικό «npj Digital Medicine».

Στην έρευνα μελετήθηκαν δεδομένα για 33.000 άτομα και πέντε εκατομμύρια νύχτες ύπνου τους. Με βάση τις αναλύσεις, οι ερευνητές εντόπισαν πέντε κύριους τύπους ύπνου (φαινότυπους). Ο πρώτος φαινότυπος είναι ο φυσιολογικός ύπνος, όπου οι άνθρωποι κοιμούνται περίπου οκτώ ώρες συνεχώς για τουλάχιστον έξι συνεχόμενες ημέρες και ο δεύτερος φαινότυπος ο ύπνος, όπου οι άνθρωποι κοιμούνται συνεχώς περίπου τις μισές νύχτες, αλλά κοιμούνται μόνο για μικρά χρονικά τις υπόλοιπες μισές. Στον τρίτο φαινότυπο οι άνθρωποι κοιμούνται ως επί το πλείστον συνεχώς, αλλά παρουσιάζουν διακοπτόμενο ύπνο περίπου μία νύχτα κάθε εβδομάδα, στον τέταρτο φαινότυπο οι άνθρωποι κοιμούνται ως επί το πλείστον συνεχώς, αλλά βιώνουν σπάνιες νύχτες κατά τις οποίες μεγάλες περίοδοι ύπνου χωρίζονται από μία αφύπνιση στη μέση του ύπνου. Τέλος, στον πέμπτο φαινότυπο που αντιπροσωπεύει εξαιρετικά διαταραγμένο ύπνο, οι άνθρωποι κοιμούνται μόνο για πολύ σύντομες περιόδους κάθε βράδυ.

Όπως διαπιστώθηκε, ο τρόπος και η συχνότητα εναλλαγής μεταξύ φαινότυπων ύπνου σε ένα άτομο μπορεί να προσφέρει από δύο έως δέκα φορές περισσότερες πληροφορίες σχετικά με καταστάσεις υγείας, μεταξύ των οποίων ο διαβήτης, η υπνική άπνοια και ο Covid-19, σε σχέση με τις πληροφορίες που λαμβάνουμε από τον μέσο φαινότυπο ύπνου ενός ατόμου.

Αυτό που βοήθησε τους ερευνητές να διακρίνουν τις χρόνιες παθήσεις δεν ήταν ο μέσος φαινότυπος που οι συμμετέχοντες υιοθετούσαν, αλλά το πόσο συχνά άλλαζαν αυτά τα μοτίβα ύπνου. Ακόμη και αν κάποιος άλλαζε φαινότυπο σπάνια, αυτό μπορούσε να παρέχει χρήσιμες πληροφορίες για την υγεία του.

Οι ερευνητές σημειώνουν ότι η παρακολούθηση των αλλαγών στον ύπνο μακροπρόθεσμα σε πληθυσμιακή κλίμακα μπορεί να δώσει νέες γνώσεις σχετικές με τη δημόσια υγεία.

Μ.Κουζινοπούλου

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ