AUTO
Καύσωνας: Πως να προφυλαχθείτε εσείς και το αυτοκίνητο κατά την οδήγηση – Χρήσιμες συμβουλές
Ο πρώτος καύσωνας του καλοκαιριού είναι εδώ και προκειμένου να μην βρεθείτε μπροστά σε απρόοπτα κατά την οδήγηση, οι ειδικοί έχουν κάποιες συμβουλές για εσάς και για το αυτοκίνητό σας.
Όσοι λοιπόν θα βρεθούν στο δρόμο μέσα στον καύσωνα στο αυτοκίνητο πρέπει να δείξουν προσοχή για να μην αντιμετωπίσουν δυσάρεστες καταστάσεις λόγω των υψηλών θερμοκρασιών.
Έλεγχος στο αυτοκίνητο
Το βασικό είναι να έχετε κάνει το τακτικό σέρβις του αυτοκινήτου και να έχετε τσεκάρει ότι το κλιματιστικό λειτουργεί σωστά, είτε μετακινηθείτε στην πόλη είτε κάνετε κάποιο ταξίδι.
Στο σύστημα κλιματισμού, πρέπει να έχουν ελεγχθεί τα φίλτρα και αν έχει μειωμένη απόδοση τότε ελέγξτε και το φρέον. Έλεγχος πρέπει να έχει γίνει και στα λάδια και μάλιστα το καλοκαίρι χρειάζεται προαιρετικά να είναι περισσότερο παχύρευστα π.χ 10/40 αντί για 10/30, αφου με την ζέστη γίνονται περισσότερο λεπτόρευστα και να έχουν την σωστή στάθμη στο δείκτη του λαδιού.
Επίσης ελέγχουμε το υγρό ψύξης στο δοχείο του ψυγείου και αν χρειάζεται συμπληρώνουμε μέχρι την σωστή ένδειξη, όχι μέχρι το πώμα. Επίσης τσεκάρουμε και την πίεση των ελαστικών μας. Που θα πρέπει να είναι ελαφρά μεγαλύτερη π.χ απο 26-28 psi σε 28- 30 psi, ανάλογα πάντα, με τις προδιαγραφές και τις ενδείξεις του κατασκευαστή.
Φροντίστε επίσης να έχετε αντηλιακές μεμβράνες οι οποίες προσφέρουν αρκετή προστασία στους επιβάτες, τόσο από τη θερμοκρασία όσο και από την ακτινοβολία του ήλιου. Αυτές, πρέπει πάντα να τοποθετούνται από ειδικούς.
Μακρινό ταξίδι
Αν πρέπει οπωσδήποτε να ταξιδέψετε οι ιδανικές ώρες είναι ή πολύ νωρίς το πρωί, ή αργά το βράδυ, που οι θερμοκρασίες είναι χαμηλότερες. Έχετε πάντα μαζί σας δροσερό νερό ή κάποιο ισοτονικό.
Αν έχετε παρκάρει στον ήλιο για αρκετή ώρα φροντίστε πριν ξεκινήσετε να αερίσετε το αυτοκίνητο ανοίγοντας για περίπου 10 λεπτα πόρτες και παράθυρα για να φύγει ο ζεστός αέρας. Αμέσως μετά ανάψτε τον κλιματισμό αλλά όχι απότομα στη δυνατή σκάλα. Η ιδανική θερμοκρασία είναι από 22 έως 24 βαθμούς.
Μην κλείσετε αμέσως τα παράθυρα αλλά αφήστε τα για λίγα λεπτά ανοικτά για να μην παγώσετε απότομα αλλά και να μην πιεστεί ο κλιματισμός έτσι ώστε να φέρει την επιθυμητή θερμοκρασία.
Μην έχετε εκτεθειμένα σε σημείο που χτυπά ο ήλιος κινητά τηλέφωνα ή τάμπλετ.
Δείξτε ιδιαίτερη προσοχή σε όσους μεταφέρετε με το αυτοκίνητο και ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες (παιδιά, ηλικιωμένους και κατοικίδια). Η ζέστη έχει αποβεί μοιραία αν δεν φροντίσετε να υπάρχει δροσιά και στα πίσω καθίσματα.
NEWSIT
AUTO
Συρρικνώνεται η ευρωπαϊκή αγορά των αυτοκινήτων
Δεν κρύβει την ανησυχία του για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Oliver Blume. Σε συνέντευξή του στην κυριακάτικη εφημερίδα Bild am Sonntag, ο Όλιβερ Μπλουμ, είπε ότι «η πίτα έχει γίνει μικρότερη και έχουμε περισσότερους καλεσμένους στο τραπέζι».
Το αφεντικό της VW ανησυχεί γιατί η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται εν μέσω σκληρότερου ανταγωνισμού, αναφέρει το Reuters.
Πρόγραμμα περικοπών
Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, ο οποίος πιέζει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για να εφαρμόσει ένα άνευ προηγουμένου πρόγραμμα περικοπών στην εγχώρια αγορά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε ότι απαιτείται αλλαγή στη στρατηγική επειδή η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται ενώ ο ανταγωνισμός αυξάνεται.
«Πωλούνται λιγότερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Την ίδια στιγμή, νέοι ανταγωνιστές από την Ασία πιέζουν δυναμικά στην αγορά», τόνισε.
Κλείνουν εργοστάσια
Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να κάνει ένα άνευ προηγουμένου βήμα στην 87χρονη ιστορία, να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία και να τερματίσει τις εγγυήσεις θέσεων εργασίας σε έξι από τα εργοστάσιά της, σε μια προσπάθεια να επιτύχει το σχέδιο μείωσης του κόστους κατά 10 δισ. ευρώ.
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εντείνει τα μέτρα μείωσης του κόστους που δεν αποκλείουν πλέον το κλείσιμο εργοστασίων ή τις απολύσεις στη Γερμανία. Αυτό έχει πυροδοτήσει κριτική και αντιστάσεις από πολιτικούς και εργατικά συνδικάτα.
Επίσης, οι 680.000 υπάλληλοι της VW σε όλο τον κόσμο, χάνουν το πρόγραμμα ασφάλειας της εργασίας που ισχύει από το 1994 και αποτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας μέχρι το 2029.
Σπύρος Ρέκκας
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών για αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Μια δύσκολη υπόθεση αποδεικνύεται η πώληση μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Αν και πριν λίγο καιρό η ζήτηση ήταν μικρή, εντούτοις αυτή το τελευταίο διάστημα έχει ανέβει αρκετά, ακολουθώντας μια σταθερά ανοδική πορεία.
Τον φετινό Ιανουάριο το μερίδιο πωλήσεων μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά κυμάνθηκε στο 4,01%. Από τότε τα πράγματα έχουν βελτιωθεί και τον φετινό Ιούνιο έφθασε στο 5,30%. Ποσοστό που αποτελεί το μεγαλύτερο που έχει σημειωθεί μέχρι σήμερα.
Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη. Ένας σημαντικός λόγος είναι οι αυξημένες τιμές πώλησης, αλλά και τα γνωστά προβλήματα των ηλεκτρικών πρώτης γενιάς που ήταν η μικρή αυτονομία. Σε αυτή την εξίσωση θα πρέπει να βάλουμε και την έλλειψη υποδομών φόρτισης που αποτελεί πρόβλημα όχι μόνο για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για τα καινούρια.
Το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων καταγράφεται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ηλικίας έως τεσσάρων ετών. Είναι και αυτά που φέρουν καλύτερη τεχνολογία, αλλά έχουν και αρκετά μεγάλες αυτονομίες. Τα συγκεκριμένα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά BEV αύξησαν τον Ιούνιο το μερίδιο αγοράς τους κατά 36,7% σε σχέση με τον φετινό Ιανουάριο, δείχνοντας παράλληλα την τάση και την στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών προς τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, σε προληπτικό έλεγχο στα διόδια των Μεγάρων
Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, ενώ στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων. Αυτά ήταν μερικά από τα συμπεράσματα που βγήκαν κατά τη διάρκεια ελέγχων που πραγματοποίησαν σε εκατοντάδες τυχαία διερχόμενα αυτοκίνητα στον σταθμό διοδίων των Μεγάρων, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» σε συνεργασία με την «Ολυμπία Οδό», στην καθιερωμένη δράση ενημέρωσης των οδηγών «Pit Stop για την Οδική Ασφάλεια».
Κατά τη διάρκεια της δράσης στελέχη των δύο οργανισμών και εθελοντές, πραγματοποίησαν σύντομους οπτικούς ελέγχους στα ελαστικά, τα φώτα, τους υαλοκαθαριστήρες των οχημάτων που μετείχαν στην έρευνα, ενώ παράλληλα έδωσαν συμβουλές για την ασφαλή φόρτωση και υπενθύμισαν τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας που πρέπει να υπάρχει μέσα στο όχημα (τρίγωνο, κιβώτιο πρώτων βοηθειών, πυροσβεστήρα και ανακλαστικό γιλέκο).
Ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που ελέγχθηκαν ήταν 9,3 έτη, όταν η μέση ηλικία του στόλου στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερη από 17 έτη, ενώ στο 28,6 % των περιπτώσεων σημειώθηκαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών που στην πλειονότητα τους όμως δεν ήταν σοβαρές.
Στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων, ενώ σχεδόν όλοι οι οδηγοί ήταν προετοιμασμένοι για να ταξιδέψουν έχοντας φροντίσει για την περιοδική συντήρηση του αυτοκινήτου τους.
Στην πλειοψηφία τους οι οδηγοί είχαν μαζί τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας (πυροσβεστήρα, φαρμακείο, προειδοποιητικό τρίγωνο). Το 14,3% όμως αυτών δεν είχαν ανακλαστικό γιλέκο ή κιβώτιο πρώτων βοηθειών και το 7,1% τρίγωνο ή πυροσβεστήρα στο αυτοκίνητό τους. Όλα τα οχήματα είχαν ασφαλιστήριο και το 92,9% είχε περάσει ΚΤΕΟ.
Στο 28,6% των αυτοκινήτων διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν ελεύθερες αποσκευές εντός της καμπίνας. Έτσι, δόθηκαν συμβουλές για την ορθή τοποθέτηση των αποσκευών μόνο στο χώρο αποσκευών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Επιπλέον οι συμμετέχοντες στη δράση είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν με άμεσο και βιωματικό τρόπο την αναγκαιότητα χρήσης της ζώνης για όλους τους επιβάτες, δοκιμάζοντας τον προσομοιωτή πρόσκρουσης του Ινστιτούτου που βρίσκονταν στο σημείο. Επίσης σε ειδικό σταθμό ενημέρωσης δίνονταν πληροφορίες από εξειδικευμένο προσωπικό για την ορθή και ασφαλή χρήση των παιδικών καθισμάτων και για την ασφαλή μεταφορά των παιδιών με το αυτοκίνητο. Στο σημείο αυτό να αναφερθεί ότι τα βρέφη/παιδιά θα πρέπει να κάθονται σε κατάλληλο παιδικό κάθισμα μέχρι να φτάσουν σε ύψος τα 150 εκ. όταν μεταφέρονται ως επιβάτες.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ6 ημέρες ago
Έρχεται νέο μπαράζ αυξήσεων στις τιμές του καφέ, του κακάο και του χυμού πορτοκαλιού
-
ΕΛΛΑΔΑ5 ημέρες ago
Βόλος: Φυλάκιση δύο ετών με αναστολή σε 28χρονο που μπήκε στη ΛΕΑ και σκότωσε 62χρονο
-
ΕΛΛΑΔΑ6 ημέρες ago
Δωρεάν απογευματινά χειρουργεία: Μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες τα πρώτα 1.5000 – Συμμετέχουν «ΚΑΤ», «Ιπποκράτειο», «Αλεξάνδρα»
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ5 ημέρες ago
Ανεξαρτητοποιήθηκε ο Γιάννης Σαρακιώτης – Με 28 βουλευτές πλέον ο ΣΥΡΙΖΑ
-
ΔΙΕΘΝΗ6 ημέρες ago
Βρετανία: Μητέρα έκρυβε το παιδί της σε συρτάρι για 3 χρόνια – Έτρωγε με σύριγγα, δεν ήξερε πώς είναι η ζωή
-
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ6 ημέρες ago
Εσε και Τσικίνιο στην αποστολή για το ματς με τη Στεάουα
-
ΕΛΛΑΔΑ6 ημέρες ago
Αμπελόκηποι: Από το 2020 κυκλοφορεί η σακούλα όπου βρέθηκαν τα αποτυπώματα της ομάδας της γιάφκας – Καταρρίπτονται οι ισχυρισμοί Ρωμανού
-
ΔΙΕΘΝΗ5 ημέρες ago
Δεκάδες χιλιάδες πολίτες επιστρέφουν στα σπίτια τους στον νότιο Λίβανο μετά την κατάπαυση του πυρός ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χεζμπολάχ