ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2024 ΕΠΑΛ Νέα Ελληνικά: Πρεμιέρα σήμερα στις Πανελλαδικές εξετάσεις για τους χιλιάδες υποψήφιους των ΕΠΑΛ, οι οποίο εξετάζονται στο μάθημα «Νέα Ελληνικά».
Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., ώρα κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08:00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες.
Το newsit.gr, και φέτος, σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό όμιλο ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ θα παρουσιάζει τις προτεινόμενες απαντήσεις σε όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα στις Πανελλήνιες 2024.
Προτεινόμενες απαντήσεις από τον εκπαιδευτικό Όμιλο Διακρότημα:
«Α1.α Απάντηση : O αρθρογράφος καταλήγει σε δυο συμπεράσματα όσον αφορά το ρόλο του διαβάσματος στην ζωή του ανθρώπου. Αρχικά, αναφέρει ότι το βιβλίο δεν αποτελεί πανάκεια, καθώς όσο σημαντικό και αν είναι, δεν μπορεί να επιλύσει όλα τα προβλήματα της ζωής του ανθρώπου και να του προσφέρει όσες γνώσεις προσφέρει η πραγματικότητα και η ίδια η ζωή. Παρόλα αυτά , διαπιστώνει ότι το βιβλίο βοηθά στην αντίληψη, την συνειδητοποίηση της πραγματικότητας καθώς αποτελεί οδηγό του ανθρώπου στην ζωή.
Α2.α Απάντηση: Θ.Π «Ένα άλλο αδιαμφισβήτητο αποτέλεσμα …επαγγελματικό του τομέα.» Σχόλια/λεπτομέρειες : «ταυτόχρονα… έως ατομικής λογικής»¨ Κατακλείδα: —
A2.β Απάντηση: Άποψη : οπτική Ενισχύεται: εντείνεται Συνειδητοποιήσει: αντιληφθεί
Α3.α Απάντηση : Επικοινωνιακό πλαίσιο : ομιλία Ζητούμενο : αξία του βιβλίου 1. Διευρύνει τους πνευματικούς ορίζοντες. – Επεκτείνει τις γνώσεις του ανθρώπου, αποτελεί παράθυρο στον κόσμο. – Βοηθά στην ανάπτυξη της κρίσης, επιτρέπει την απόκτηση πολλαπλών ιδεών, απόψεων. – Τροφοδοτώντας τη σκέψη με ιδέες και γνώσεις οξύνει τον ανθρώπινο νου, ενεργοποιεί τον προβληματισμό, βοηθά στην ανακάλυψη των ανθρώπινων συμπεριφορών. – Ο άνθρωπος που διαβάζει καθίσταται ικανός να διεξάγει έναν διάλογο με επιχειρήματα. – Απαλλάσσει την ανθρώπινη σκέψη από προκαταλήψεις και δεισιδαιμονίες. 2. Καταργεί την μοναξιά, αποτελεί μέσο ψυχαγωγίας. – το βιβλίο αποτελεί μέσο που επιτρέπει την φυγή από την καθημερινότητα, πλουτίζει τον ανθρώπινο νου με εικόνες, συναισθήματα, προκαλεί ζωηρές συγκινήσεις. – Αποτελεί δημιουργικό τρόπο κάλυψης του ελεύθερου χρόνου, καταργεί την μοναξιά. – Προσφέρει σε όλους την δυνατότητα να «ταξιδεύουν» σε άλλους τόπους, εποχές, να απολαμβάνουν την ελευθερία πέρα από χρονικούς και γεωγραφικούς περιορισμούς. – Ενδυναμώνει την ενσυναίσθηση, καθώς η ανάγνωση επιτρέπει στον αναγνώστη να μοιράζεται τις αγωνίες και τα συναισθήματα των ηρώων του βιβλίου. Με τον τρόπο αυτό πλουτίζει και τον δικό του συναισθηματικό κόσμο. – Το βιβλίο αποτελεί πιστό φίλο που ακολουθεί ττον αναγνώστη παντού και πάντα. 3. Προωθεί τον πολιτισμό, ενισχύει την δημοκρατία. – Το βιβλίο συμβάλλει στην διάδοση των ιδεών, προωθεί τον ελεύθερο διάλογο, βασικές προϋποθέσεις ενός δημοκρατικού πολιτεύματος.
– Καταγράφει και διασώζει ήθη, έθιμα, παραδόσεις, μεταδίδει αξίες του εθνικού πολιτισμού. – Διδάσκει και διασώζει τη γλώσσα. – Αποτελεί δείκτη πολιτισμού, καταπολεμά την αμάθεια, προάγει τις τέχνες και τις επιστήμες. – Διασώζει τα επιτεύγματα της ανθρώπινης σκέψης και τα μεταδίδει στις επόμενες γενιές. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζει την πρόοδο και την ανάπτυξη του ανθρώπινου πολιτισμού.
Χώρος που διαδραματίζεται η ιστορία Β1. Ο χώρος που διαδραματίζεται η ιστορία είναι ένα μικρό χωριό της ελληνικής επαρχίας. Ο κεντρικός ήρωας είναι ένα παιδί που αγαπά το διάβασμα και ένας ηλικιωμένος κάτοικος του χωριού, ο οποίος κατέβαινε στην πόλη συχνά. Ο ήρωας της ιστορίας παρακάλεσε τον ηλικιωμένο να του φέρει από την πολιτεία ένα βιβλίο για να διαβάσει. Ο παππούς γυρίζοντας έπειτα από κάποιες μέρες στο χωριό έφερε πράγματι ένα βιβλίο στο παιδί που το διάβαζε με πάθος. Ο παππούς μαγεύτηκε από το βιβλίο, όπως και ο μικρός. Αυτό λοιπόν το γεγονός, η αγάπη δηλαδή και το πάθος για το βιβλίο και την ανάγνωση ένωσε αυτούς τους δύο. Β2. α) Αφήγηση: Έβαλε ο παππούς τα μεταλλίκια στην απαλάμη του… τα έδωσε πίσω. Διάλογος: ‘’ Πάρτα του’’ λέει… Άντε, άντε Σύμφωνοι;΄΄ β) ΄΄ το παιδί έπεσε πάνω στο βιβλίο με τα μούτρα΄΄ : μεταφορά ‘’ήταν σαν μικρό σπιτάκι΄΄ : παρομοίωση ‘’ και το διάβασε, το διάβαζε ολόκληρο το χειμώνα’’ : επανάληψη Β3. Ο ήρωας του αποσπάσματος, ένα μικρό αγόρι που δούλευε σε κάποιο χωριό, αγαπούσε ιδιαίτερα τα βιβλία. Αυτό φαίνεται από την προσπάθεια του να προμηθευτεί κάποιο βιβλίο γεγονός όχι ιδιαίτερα εύκολο, καθώς εκεί που βρισκόταν δεν υπήρχαν βιβλιοπωλεία. Πράγματι, δίνοντας τις ελάχιστες οικονομίες που είχε σε κάποιον ηλικιωμένο, ο οποίος κατέβαινε στην πόλη, βρήκε τρόπο να αποκτήσει ένα βιβλίο. Όταν ο παππούς επέστρεψε και έδωσε το βιβλίο στον μικρό, ο ήρωας έτρεμε από συγκίνηση. Το άνοιξε και χωρίς να χάνει χρόνο ξεκίνησε αμέσως την ανάγνωση του. Του άρεσε, τόσο πολύ, που το διάβασε πολλές φορές μέχρι να το αποστηθίσει.
Τη σημερινή εποχή οι νέοι έχουν απομακρυνθεί από την ανάγνωση των βιβλίων. Η ανάπτυξη της τεχνολογίας και των μέσων μαζικής ενημέρωσης που συνδυάζουν τον ήχο και την εικόνα ελκύουν περισσότερο τη νέα γενιά. Παράλληλα, οι αυξημένες σχολικές υποχρεώσεις κάνουν τους νέους να αντιμετωπίζουν το διάβασμα περισσότερο ως υποχρέωση παρά ως ψυχαγωγία.
Τέλος, ο περιορισμένος ελεύθερος χρόνος που διαθέτουν απωθεί τους νέους από την ανάγνωση βιβλίων, διότι τη θεωρούν χρονοβόρα και κουραστική διαδικασία.
Τα θέματα που έπεσαν στα «Νέα Ελληνικά» για τους υποψήφιους των ΕΠΑΛ
Το newsit.gr σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό όμιλο ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ θα παρουσιάζει τις προτεινόμενες απαντήσεις σε όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα στις Πανελλήνιες 2024.
Πανελλήνιες 2024 – Πρόγραμμα Ημερήσιων και Εσπερινών ΕΠΑΛ
Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08:00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες, εκτός από το μάθημα ειδικότητας: Αρχιτεκτονικό Σχέδιο, για το οποίο η διάρκεια εξέτασης είναι τέσσερις (4) ώρες.
Η εξεταστέα ύλη και τα θέματα των εξετάσεων είναι κοινά για όλους τους υποψηφίους ημερησίων και εσπερινών ΕΠΑΛ.
Στο μικροσκόπιο των Αντιτρομοκρατικής έχει μπει η αποθήκη της πολυκατοικίας στο Παγκράτι, όπου μέσα βρέθηκαν όπλα, χειροβομβίδες και εκρηκτικά, ενώ οι Αρχές ελέγχουν κατά πόσο η γιάφκα στη γειτονιά του Παγκρατίου μπορεί να σχετίζεται με την έκρηξη στους Αμπελόκηπους.
Οι έρευνες της Αντιτρομοκρατικής εστιάζουν στον ενοικιαστή της αποθήκης στο Παγκράτι, που το 2008 είχε νοικιάσει τον χώρο από τον απόστρατο στρατιωτικό. Σημειώνεται πως οι πρώτες πληροφορίες ανέφεραν πως ο ιδιοκτήτης δεν θυμόταν σε ποιον είχε νοικιάσει τον χώρο στο υπόγειο της πολυκατοικίας.
Αξίζει να σημειωθεί, πως όλα αποκαλύφθηκαν όταν ο ιδιοκτήτης αποφάσισε να νοικιάσει εκ νέου την αποθήκη στο Παγκράτι. Ο ίδιος έφτασε στην πολυκατοικία μαζί με την σύζυγό του και αφού έσπασαν την κλειδαριά με αλυσοπρίονο διαπίστωσαν ότι ήταν γεμάτη όπλα και εκρηκτικά.
Οι αστυνομικοί αναλύουν το οπλοστάσιο που βρέθηκε στην αποθήκη με τις εκρηκτικές ύλες να παραπέμπουν σε τρομοκρατικές οργανώσεις από τα παλιά.
Οι έρευνες της αντιτρομοκρατικής υπηρεσίας επικεντρώνονται στην ανάλυση των ψηφιακών πειστηρίων καθώς στην γιάφκα έχει βρεθεί ένα laptop που εξετάζεται προκειμένου οι Αρχές να αποκτήσουν πρόσβαση στα αρχεία. Εικάζεται ότι ο υπολογιστής ανήκει σε μέλη τρομοκρατικής οργάνωσης που είχαν μισθώσει την αποθήκη από το 2008.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, τα ευρήματα ξυπνούν μνήμες από τρομοκρατικά χτυπήματα που είχαν γίνει από οργανώσεις που είτε έχουν «απενεργοποιηθεί», είτε έχουν εξαρθρωθεί όπως ο Επαναστατικός Αγώνας, η Ομάδα Λαϊκών Αγωνιστών και η Συνομωσία Πυρήνων της Φωτιάς.
Σε αυτή την κατεύθυνση των ερευνών οδηγούν τα 37 κιλά νιτρικής αμμωνίας, ενός βασικού συστατικού για τη δημιουργία ενός εκρηκτικού που έχει χρησιμοποιηθεί σε μεγάλα χτυπήματα. Ανάλογο συστατικό περιείχε και η βόμβα που εξερράγη στο διαμέρισμα των Αμπελοκήπων όπου έχασε τη ζωή του ένας 36χρονος άνδρας και τραυματίστηκε σοβαρά μια κοπέλα.
Τέλος, οι Αρχές κάνουν βαλλιστικό έλεγχο στα όπλα που είναι πλήρως λειτουργικά και εξετάζουν αν έχουν χρησιμοποιηθεί σε κάποια εγκληματική ενέργεια.
Οι αστυνομικοί εικάζουν ότι η αποθήκη γιάφκα αφορούσε σε προηγούμενη γενιά τρομοκρατών και δεν αποκλείεται κάποιος από αυτούς να έχουν αναλάβει ρόλο καθοδηγητή στη νέα γενιά.
Συνελήφθη μια 73χρονη γυναίκα για εξαπάτηση δύο ηλικιωμένων
Συνελήφθη χθες, σε περιοχή της Θεσσαλονίκης, μια 73χρονη γυναίκα για εξαπάτηση δύο ηλικιωμένων γυναικών. Συγκεκριμένα, συνεργός της τηλεφώνησε στις ηλικιωμένες (που διαμένουν στη Θεσσαλονίκη και στις Σέρρες) προσποιούμενος τον γιατρό και ισχυρίστηκε ότι συγγενικά τους πρόσωπα έχουν τραυματιστεί. Στη συνέχεια ζήτησε χρήματα για να υποβληθούν δήθεν σε επείγουσα χειρουργική επέμβαση. Με τον τρόπο αυτό οι δράστες κατάφεραν να αποσπάσουν από τις ηλικιωμένες γυναίκες το χρηματικό ποσό των 34.700 ευρώ συνολικά.
Σημειώνεται ότι στις Σέρρες η 75χρονη ηλικιωμένη που έπεσε θύμα εξαπάτησης πέταξε από το μπαλκόνι τριάντα χιλιάδες ευρώ ενώ η ηλικιωμένη που εξαπατήθηκε στη Θεσσαλονίκη παρέδωσε 4.700 ευρώ. Η γυναίκα που συνελήφθη ήταν εκείνη που παραλάμβανε τα χρήματα.
Η έρευνα των αστυνομικών συνεχίζεται τόσο για την ταυτοποίηση των συνεργών της γυναίκας που συνελήφθη, όσο και για τη διερεύνηση της τυχόν συμμετοχής τους και σε άλλες παρόμοιες αξιόποινες πράξεις.
Σε απεργιακό κλοιό βρίσκεται σήμερα η χώρα, λόγω της 24ωρης γενικής απεργίας, στην οποία θα συμμετάσχουν ομοσπονδίες, συνδικάτα και σωματεία.
Η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας σήμερα, 20 Νοεμβρίου, στην πλατεία Κλαυθμώνος στις 11 το πρωί, ενώ η συγκέντρωση διαμαρτυρίας του ΠΑΜΕ θα γίνει στα Προπύλαια στις 10:30.
Με στόχο τη μαζική συμμετοχή στην απεργία, η ΓΣΕΕ προχώρησε σε δράσεις σε όλη την Ελλάδα, ενημερώνοντας τους πολίτες για τις διεκδικήσεις των μισθωτών του ιδιωτικού τομέα. Μεταξύ των αιτημάτων είναι «οι αυξήσεις των ονομαστικών μισθών, η λήψη άμεσων μέτρων για την αντιμετώπιση της κερδοσκοπίας, η επαναρρύθμιση των εργασιακών σχέσεων, η θεσμική αποκατάσταση του Συλλογικού Εργατικού Δικαίου, η διασφάλιση προσιτής στέγης για όλους και η εφαρμογή προγραμμάτων κοινωνικής κατοικίας με το αποθεματικό του 1,5 δισ. ευρώ από την πρώην Εργατική Εστία και με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας».
Τη στήριξή της στην απεργία της ΓΣΕΕ εξέφρασε και η Συνομοσπονδία Ευρωπαϊκών Συνδικάτων.
Από την πλευρά της, η ΑΔΕΔΥ διεκδικεί τα εξής:
«- Πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς.
– Επαναφορά 13ου-14ου μισθού.
– Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.
– Κατάργηση της εισφοράς 2% υπέρ της ανεργίας.
– Ξεπάγωμα της διετίας 2016-2017.
– Αφορολόγητο στις 12.000 ευρώ.
– Αύξηση και επέκταση του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας. Καμία περικοπή του.
– Στήριξη του ΕΣΥ με γενναία χρηματοδότηση.
– Μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους εργασίας και στα σχολεία.
– Μείωση του αριθμού των μαθητών στο 1:15.
– Όχι στις συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων.
– Κατάργηση του Νόμου Χατζηδάκη (Ν. 4808/21) και του Ν. 5053/23 (Γεωργιάδη) για τα εργασιακά, καθώς και κατάργηση όλων των νόμων που ιδιωτικοποιούν την κοινωνική ασφάλιση. Επαναφορά του Ν. 1264/82.
– Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, για να καλυφθούν τα χιλιάδες οργανικά κενά που υπάρχουν στο Δημόσιο, ιδιαίτερα στους τομείς της Υγείας, της Παιδείας και της Κοινωνικής Ασφάλισης».
Επίσης, η ΑΔΕΔΥ είναι αντίθετη στις ιδιωτικοποιήσεις δημόσιων οργανισμών και φορέων.
Παράλληλα, το ΠΑΜΕ καλεί όλα τα σωματεία, τα Εργατικά Κέντρα και όλες τις Ομοσπονδίες, να δώσουν όλες τους τις δυνάμεις για την επιτυχία της σημερινής 24ωρης πανελλαδικής απεργίας.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.Εντάξει