Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Mondelez: Κέρδη 36 δισ. δολάρια είχε πέρσι η πολυεθνική στην οποία επιβλήθηκε πρόστιμο 337 εκατ. ευρώ

Σχεδόν το 1% των περσινών καθαρών εσόδων της αντιπροσωπεύει το πρόστιμο το οποίο επέβαλε χθες (23.5.2024) η Κομισιόν στην πολυεθνική εταιρεία Mondelēz.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της Mondelez, το 2023 πραγματοποίησε καθαρά έσοδα 36 δισ. ευρώ, ενώ το πρόστιμο το οποίο της επιβλήθηκε χθες ανήλθε στα 337 εκατ. ευρώ.

Με τον όρο «καθαρά έσοδα», εννοούμε το συνολικό ποσό που πραγματοποιεί μία επιχείρηση από τις δραστηριότητές της μείον τυχόν προσαρμογές, όπως επιστροφές χρημάτων, επιστροφές και εκπτώσεις.

Το καθαρό εισόδημα μιας εταιρείας είναι το κέρδος της μετά την αφαίρεση των εξόδων και άλλων επιδομάτων, δηλαδή είναι συνολικό ποσό κέρδους ή ζημίας μετά τα έξοδα.

Με χθεσινή ανακοίνωση του το Διοικητικό Συμβούλιο της Mondelēz International, ανακοίνωσε σήμερα (24.5.2024) τριμηνιαίο μέρισμα 0,425 δολαρίων ανά μετοχή κοινών μετοχών κατηγορίας Α. Το μέρισμα αυτό είναι πληρωτέο στις 12 Ιουλίου 2024 στους μετόχους που θα εγγραφούν κατά το κλείσιμο των επιχειρήσεων στις 28 Ιουνίου 2024. 

To πρόστιμο

Το πρόστιμο το οποίο επιβλήθηκε χθες (23.05.24) από την Κομισιόν αφορούσε την παρεμπόδιση του διασυνοριακού εμπορίου σοκολάτας, μπισκότων και προϊόντων καφέ μεταξύ κρατών μελών, κατά παράβαση των κανόνων ανταγωνισμού της ΕΕ, αναφέρει ανακοίνωση της Κομισιόν.

Η Mondelēz, με έδρα τις ΗΠΑ, είναι ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς προϊόντων σοκολάτας και μπισκότων στον κόσμο. Το χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνει γνωστές μάρκες σοκολάτας και μπισκότων όπως Côte d’Or, Milka, Oreo, Ritz, Toblerone και TUC και μέχρι το 2015 μάρκες καφέ όπως HAG, Jacobs και Velours Noir. Η έρευνα της Επιτροπής διαπίστωσε ότι η Mondelēz παραβίασε τους κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ:

α) με τη σύναψη αντιανταγωνιστικών συμφωνιών ή εναρμονισμένων πρακτικών που αποσκοπούν στον περιορισμό του διασυνοριακού εμπορίου διαφόρων προϊόντων σοκολάτας, μπισκότων και καφέ και

β) με κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της σε ορισμένες εθνικές αγορές για την πώληση ταμπλετών σοκολάτας.

Ειδικότερα, η Επιτροπή διαπίστωσε ότι η Mondelēz συμμετείχε σε είκοσι δύο αντιανταγωνιστικές συμφωνίες ή εναρμονισμένες πρακτικές, κατά παράβαση του άρθρου 101 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης («ΣΛΕΕ»), με:

  • Περιορισμό των περιοχών ή των πελατών στους οποίους επτά πελάτες χονδρικής (έμποροι/«μεσίτες») θα μπορούσαν να μεταπωλήσουν τα προϊόντα της Mondelēz. Μια συμφωνία περιελάμβανε επίσης μια διάταξη που έδινε εντολή στον πελάτη της Mondelēz να εφαρμόζει υψηλότερες τιμές για τις εξαγωγές σε σύγκριση με τις εγχώριες πωλήσεις. Αυτές οι συμφωνίες και οι εναρμονισμένες πρακτικές πραγματοποιήθηκαν μεταξύ 2012 και 2019 και κάλυψαν όλες τις αγορές της ΕΕ.
  • Αποτροπή δέκα αποκλειστικών διανομέων που δραστηριοποιούνται σε ορισμένα κράτη μέλη από το να απαντούν σε αιτήματα πώλησης από πελάτες που βρίσκονται σε άλλα κράτη μέλη χωρίς προηγούμενη άδεια από τη Mondelēz. Αυτές οι συμφωνίες και πρακτικές πραγματοποιήθηκαν μεταξύ 2006 και 2020 και κάλυψαν όλες τις αγορές της ΕΕ.

Η Επιτροπή διαπίστωσε επίσης ότι, μεταξύ 2015 και 2019, η Mondelēz έκανε κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της, κατά παράβαση του άρθρου 102 της ΣΛΕΕ, με:

  • Άρνηση παροχής μεσολαβητή στη Γερμανία για να αποτρέψει τη μεταπώληση προϊόντων ταμπλέτας σοκολάτας στην Αυστρία, στο Βέλγιο, στη Βουλγαρία και στη Ρουμανία όπου οι τιμές ήταν υψηλότερες.
  • Διακοπή της προμήθειας προϊόντων ταμπλέτας σοκολάτας στην Ολλανδία για να αποτραπεί η εισαγωγή τους στο Βέλγιο, όπου η Mondelēz πουλούσε αυτά τα προϊόντα σε υψηλότερες τιμές.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι παράνομες πρακτικές της Mondelēz εμπόδισαν τους λιανοπωλητές να μπορούν να προμηθεύονται ελεύθερα προϊόντα σε κράτη μέλη με χαμηλότερες τιμές και «τεμάχισε» τεχνητά την εσωτερική αγορά.

Στόχος της Mondelēz, όπως σημειώνει η Κομισιόν, ήταν να αποφευχθεί ότι το διασυνοριακό εμπόριο θα οδηγούσε σε μειώσεις των τιμών σε χώρες με υψηλότερες τιμές. Τέτοιες παράνομες πρακτικές επέτρεψαν στη Mondelēz να συνεχίσει να χρεώνει περισσότερα για τα δικά της προϊόντα, εις βάρος των καταναλωτών στην ΕΕ.

Η επιστολή Μητσοτάκη και απάντηση της Κομισιόν

Με την επιστολή την οποία απέστειλε προ ημερών στην Κομισιόν (στην οποία απάντησε θετικά η επικεφαλής της, Ούρσουλα φον ντερ Λάγιεν)  ο Κυριάκος Μητσοτάκης με την οποία προτείνει 4 μέτρα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο για την ακρίβεια έδωσε στη δημοσιότητα το Μέγαρο Μαξίμου.

Όπως αναφέρει στην επιστολή, «είναι κρίσιμο πολιτικά, ενόψει και των επερχόμενων ευρωεκλογών, η ΕΕ να αποδείξει ότι μπορεί όχι μόνο να ιεραρχεί και να θέτει τις σωστές προτεραιότητες με βάση τα προβλήματα που απασχολούν τις ευρωπαϊκές κοινωνίες -και η ακρίβεια είναι αναμφίβολα ένα από αυτά- αλλά και να παρεμβαίνει με τρόπο αποφασιστικό, γρήγορο και αποτελεσματικό ώστε να τα επιλύει».

Ο πρωθυπουργός προτείνει:

  • Τον εμπλουτισμό του ενωσιακού δικαίου περί προστασίας του ανταγωνισμού με διατάξεις που παρέχουν νέα εργαλεία και εξουσίες στις εθνικές αρχές ανταγωνισμού αλλά και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την αντιμετώπιση των αδικαιολόγητων TSCs,
  • Την απαγόρευση αθέμιτων εμπορικών πρακτικών στις σχέσεις μεταξύ προμηθευτών και λιανοπωλητών που εδράζονται στη διάκριση μεταξύ των λιανοπωλητών ανάλογα με τον τόπο εγκατάστασής τους και την εθνική αγορά που εξυπηρετούν και ειδικότερα σε πρακτικές που εμποδίζουν το παράλληλο εμπόριο και τις διασυνοριακές παθητικές πωλήσεις,
  • Την απαλοιφή των γλωσσικών περιορισμών στη σήμανση βασικών καταναλωτικών προϊόντων, όπου δεν είναι απολύτως απαραίτητοι, προκειμένου να μην εμποδίζεται το αρμπιτράζ μέσω παράλληλου εμπορίου ή την διερεύνηση των θετικών και αρνητικών στοιχείων της πολυγλωσσικής ψηφιακής σήμανσης των βασικών καταναλωτικών προϊόντων.
  • Την αποτροπή της πολιτικής ορισμένων πολυεθνικών επιχειρήσεων να διαθέτουν ίδια ή παραπλήσια καταναλωτικά προϊόντα κάτω από διαφορετικές μάρκες σε διαφορετικά κράτη-μέλη προκειμένου να είναι δυνατή η εφαρμογή διαφορικής τιμολόγησης σε συνάρτηση με τη δεσπόζουσα θέση ή το μερίδιο αγοράς που έχουν επιτύχει σε κάθε χώρα.

NEWSIT

Continue Reading
Advertisement

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η H&M στο στόχαστρο της εφορίας: Πρόστιμα, λουκέτα και μια ιστορία που ξεκίνησε το 1947

Πάταγο έχει κάνει στην αγορά ένδυσης τα απανωτά λουκέτα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) σε καταστήματα του σουηδικού κολοσσού λιανικής πώλησης ρούχων, H&Μ.

Χθες (20.06.24) η ΑΑΔΕ, προχώρησε στο κλείσιμο άλλων τεσσάρων καταστημάτων της γνωστής αλυσίδας ρούχων Η&Μ σε Γλυφάδα, Καλαμάτα, Βόλο, και Ρόδο για 48 ώρες, ενώ την Δευτέρα (17.6.2024) είχε βάλει λουκέτο σε κατάστημα της εταιρείας στο Σύνταγμα, στην οδό Ερμού λόγω του ότι δεν διαβίβαζαν τις αποδείξεις τους στην εφορία.

Σημειώνεται πως οι ελεγκτικές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, μετά από επίσκεψη στο κατάστημα της Ερμού, εντόπισαν πως υπήρχαν ταμειακές μηχανές που είχαν σταματήσει τη διασύνδεση τους με την ΑΑΔΕ για σχεδόν ένα εξάμηνο.

Με βάση τα στοιχεία που είχαν στη διάθεσή τους στα tablets τους από το σύστημα ΕΛΕΓΧΟΣlive, που βλέπει σε πραγματικό χρόνο τη φορολογική συμπεριφορά των επιχειρήσεων εντόπισαν το εξής: Το συγκεκριμένο κατάστημα, από τις 15 Ιανουαρίου έως τις 12 Ιουνίου της φετινής χρονιάς, «έκοψε» αλλά δεν διαβίβασε 21.100 αποδείξεις, αξίας 576.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 111.500 ευρώ.

Στην επιχείρηση επιβλήθηκε πρόστιμο 56.000 ευρώ, όπως προβλέπει ο νόμος, και στο κατάστημα μπήκε λουκέτο για 48 ώρες.

Τι αναφέρει η H&M

Σε σχέση με τα λουκέτο στο κατάστημα στην Ερμού, η H&M εξέδωσε ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία αναφέρει «αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζουμε ορισμένες τεχνικές και ρυθμιστικές δυσκολίες με το σύστημα των ταμείων μας, λόγω των οποίων το κατάστημά μας στην οδό Ερμού 11 θα παραμείνει κλειστό για 48 ώρες (από 16/06/2024 έως 18/06/2024).

H κατάσταση αυτή υπέπεσε στην αντίληψή μας μέσω των ελληνικών φορολογικών αρχών. Οι τοπικές μας ομάδες εργάζονται σκληρά για να επιλύσουν το πρόβλημα το συντομότερο δυνατό. Βρισκόμαστε σε στενό διάλογο με τον πάροχο συστήματος πληρωμών, αμέσως μόλις μας γνωστοποιήθηκε το θέμα. Είναι ύψιστη προτεραιότητά μας αυτή τη στιγμή να βρούμε τα αίτια και να φροντίσουμε ότι η κατάσταση θα διευθετηθεί άμεσα και δεν θα επαναληφθεί», σημειώνουν από την H&M.

To οικονομικό προφίλ της H&M

Σύμφωνα με στοιχεία τα οποία είναι αναρτημένα στην κεντρική ιστοσελίδα της H&M, στην εταιρεία απασχολούνται διεθνώς 143.000 εργαζόμενοι, δραστηριοποιείται σε 78 αγορές και λειτουργεί 4.369 καταστήματα.

Το 2023 τα έσοδα ανήλθαν σε 21 δισ. ευρώ (236 δισ. σουηδικές κορόνες), αυξημένες κατά 6% σε σχέση με το 2022. Όσον αφορά στα έσοδα το 2022, ανήλθαν σε 19,8 δισ. ευρώ ευρώ (223 δισ. σουηδικές κορόνες). Τα έσοδα είναι αυξημένα το 2023 σε σχέση με το 2022, αλλά χαμηλότερα σε σχέση με το 2021 (17,6 δισ. ευρώ ή 198 δισ. σουηδικές κορόνες). Ενώ, (προφανώς λόγω της πανδημίας) το 2020 ήταν ακόμη χαμηλότερα, φτάνοντας στα 16,6 δισ. ευρώ (187 δισ. κορόνες).

Να σημειωθεί πως τα κέρδη της H&M, βρέθηκαν σε υποδιπλάσιο επίπεδο το 2023 σε σχέση με το 2015, οπότε σημειώνεται συνεχής -σε γενικές γραμμές- πτωτική πορεία. Συγκεκριμένα, τα κέρδη το 2015 από 1,8 δισ. ευρώ, έπεσαν στα 1,6 δισ. ευρώ το 2016, στα 1,4 δισ. ευρώ το 2017, στα 1,1 δισ. ευρώ το 2018. Μικρή ανάκαμψη σημειώθηκε στα κέρδη το 2019 με 1,1 δισ. ευρώΤο 2020 έπεσαν στα 0,1 δισ. ευρώτο 2021 ανέβηκαν στα 0,9 δισ. ευρώτο 2022 στα 0,3 δισ. ευρώ και το 2023 στα 0,7 δισ. ευρώ.

Το ξεκίνημα της H&M από τη Σουηδία

Η H&M Hennes & Mauritz AB είναι πολυεθνική εταιρεία ένδυσης με έδρα τη Σουηδία, η οποία επικεντρώνεται στην ένδυση γρήγορης μόδας.

Η H&M είναι η δεύτερη μεγαλύτερη διεθνής εταιρεία λιανικής πώλησης ενδυμάτων μετά την Inditex. Ιδρύθηκε το 1947 από τον Erling Persson με το όνομα Hennes. Ο σημερινός διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας είναι ο Daniel Erver, ο οποίος αντικατέστησε την πρώην διευθύνουσα σύμβουλο Helena Helmersson τον Ιανουάριο του 2024.

Το κατάστημα ονομαζόταν Hennes (στα σουηδικά σημαίνει «δικό της») και πωλούσε μόνο γυναικεία ρούχα. Άλλο ένα κατάστημα άνοιξε στη Νορβηγία το 1964.

To 1968, ο Persson εξαγόρασε το κατάστημα λιανικής πώλησης κυνηγετικών ενδυμάτων Mauritz Widforss στη Στοκχόλμη, γεγονός που οδήγησε στην προσθήκη μιας συλλογής ανδρικών ενδυμάτων στην γκάμα των προϊόντων και το όνομα άλλαξε σε Hennes & Mauritz.

Η εταιρεία εισήχθη στο Χρηματιστήριο της Στοκχόλμης το 1974. Λίγο αργότερα, το 1976, το πρώτο κατάστημα εκτός Σκανδιναβίας άνοιξε στο Λονδίνο.

Η H&M συνέχισε να επεκτείνεται στην Ευρώπη και άρχισε να διαθέτει λιανική πώληση στο διαδίκτυο το 1998 με το domainhm.com, το οποίο καταχωρήθηκε το 1997 σύμφωνα με τα στοιχεία που είναι διαθέσιμα μέσω του WHOIS. Το άνοιγμα του πρώτου της καταστήματος στις ΗΠΑ στις 31 Μαρτίου 2000 στην Πέμπτη Λεωφόρο της Νέας Υόρκης σηματοδότησε την έναρξη της επέκτασής της εκτός Ευρώπης.

Έπιπλα σπιτιού

Το 2008, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα αρχίσει να πουλάει είδη οικιακού εξοπλισμού. Ενώ αρχικά διανεμήθηκαν διαδικτυακά, τα είδη οικιακού εξοπλισμού πωλούνται πλέον στα καταστήματα H&M Home σε όλο τον κόσμο.

Τα concept stores, συμπεριλαμβανομένων των COS, Weekday, Monki και Cheap Monday, ξεκίνησαν μετά την επέκταση της H&M στην Ασία. Το 2009 και το 2010, η εταιρεία συμβούλων εμπορικών σημάτων Interbrand κατέταξε την H&M ως την εικοστή πρώτη πιο πολύτιμη παγκόσμια μάρκα.

Η αξία της εκτιμήθηκε σε 12 έως 16 δισεκατομμύρια δολάρια. Στο πλαίσιο του “H&M with Friends”, η H&M θα συνεργαστεί με την Good American, μια μάρκα που ιδρύθηκε από την Khloe Kardashian και την Emme Grede, για να παρουσιάσει τα προϊόντα της στα σουηδικά και γερμανικά καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου της H&M. Το 2017 η H&M ίδρυσε ένα νέο concept store Arket.

Τον Οκτώβριο του 2020, η H&M ανακοίνωσε ότι σχεδίαζε να κλείσει το 5% των καταστημάτων της παγκοσμίως το 2021 ως αποτέλεσμα της πανδημίας COVID-19. Ως αποτέλεσμα, η H&M έκλεισε 250 καταστήματα σε όλο τον κόσμο και μετέφερε την πλειονότητα των δραστηριοτήτων της στο διαδίκτυο.

Aποχώρηση από Ρωσία

Μαζί με εκατοντάδες άλλες παγκόσμιες εταιρείες, η H&M ανακοίνωσε στις 2 Μαρτίου 2022, τον τερματισμό της λιανικής λειτουργίας των περισσότερων από 150 καταστημάτων της στη Ρωσία ως αποτέλεσμα της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία.

Έχοντας πρόσφατα επεκταθεί μέσω των σχημάτων Weekday και & Other Stories, η Ρωσία ήταν η έκτη μεγαλύτερη αγορά της H&M εκείνη την εποχή, αντιπροσωπεύοντας το 4% των πωλήσεων του ομίλου το τέταρτο τρίμηνο του 2021. Η εταιρεία έκλεισε επίσης προσωρινά τα καταστήματά της στην Ουκρανία, τα οποία παραμένουν κλειστά από το 2023.

Προμήθειες

Η H&M προμηθεύεται ρούχα από διάφορες περιοχές σε όλο τον κόσμο. Οι τρεις κορυφαίες τοποθεσίες που αποστέλλουν τα προϊόντα της είναι η Κίνα, το Μπαγκλαντές και η Ινδία. Η έδρα της λιανικής βρίσκεται στη Σουηδία, όπου 21 προμηθευτές και εργοστάσια κατασκευάζουν τα προϊόντα ένδυσης και τα αξεσουάρ της H&M.

NEWSIT

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επιβολή Προσωρινής Συνεισφοράς Αλληλεγγύης 33% στα πλεονάζοντα κέρδη των διυλιστηρίων

Στην επιβολή Προσωρινής Συνεισφοράς Αλληλεγγύης 33% στις εταιρίες διύλισης με βάση τα πλεονάζοντα κέρδη φορολογικού έτους 2023 και την μονιμοποίηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ σε ταξί και στην παράδοση καφέ ως αγαθού (take away & delivery), προχωρά το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Αναλυτικότερα:

Α. Επιβολή Προσωρινής Συνεισφοράς Αλληλεγγύης

Σε συνέχεια της επιβολής έκτακτης προσωρινής συνεισφοράς αλληλεγγύης στις εταιρίες διύλισης για το έτος 2022, θεσπίζεται έκτακτη Προσωρινή Συνεισφορά Αλληλεγγύης (Π.Σ.Α.) στις εταιρίες διύλισης με βάση τα πλεονάζοντα κέρδη φορολογικού έτους 2023.

Η Προσωρινή Συνεισφορά Αλληλεγγύης θα υπολογιστεί με βάση τα πλεονάζοντα κέρδη του φορολογικού έτους 2023, όπως αυτά ορίζονται από τον Κανονισμό (ΕΕ) 2022/1854, δηλαδή 33% επί των φορολογητέων κερδών του έτους 2023, που υπερβαίνουν το 20% του μέσου όρου των αποτελεσμάτων των ετών 2018 έως 2021.

Σημειώνεται ότι η Προσωρινή Συνεισφορά Αλληλεγγύης, που υπολογίζεται με βάση τα πλεονάζοντα κέρδη του 2023, θα βεβαιωθεί εντός του 2024 και θα αποτυπωθεί στις δηλώσεις των εταιριών του φορολογικού έτους 2024.

Τα έσοδα θα χρησιμοποιηθούν κυρίως για την οικονομική ενίσχυση σε συνταξιούχους κατά τον μήνα Δεκέμβριο, που λόγω προσωπικής διαφοράς δεν ωφελούνται από την νέα αύξηση των συντάξεων από 1/1/2025, καθώς και για την ενίσχυση των πιστώσεων του Εθνικού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Β. Μονιμοποίηση μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ

Υπενθυμίζεται ότι από 1/1/2024 μονιμοποιήθηκαν οι μειώσεις του συντελεστή ΦΠΑ σε μια σειρά αγαθών που εφαρμόστηκαν την περίοδο της πανδημίας όπως στις μεταφορές, τα γυμναστήρια, τις σχολές χορού, τους κινηματογράφους και σε μια σειρά αγαθών σχετιζόμενα με τη δημόσια υγεία με ετήσιο κόστος 305 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον επεκτάθηκε ο μειωμένος συντελεστής σε καφέ, κακάο, τσάι και χαμομήλι που προσφέρονται στην εστίαση και στα ταξί έως τις 30/06/2024 με εκτιμώμενο κόστος για το εξάμηνο 77 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, ο μειωμένος συντελεστής στα μη αλκοολούχα ποτά μονιμοποιήθηκε στο 13% για τις περιπτώσεις που αποτελούν παραδόσεις αγαθών (take away και delivery), ενώ στα σερβιριζόμενα μη αλκοολούχα επανήλθε στο 24%.

Από 1/7/2024 μονιμοποιείται ο μειωμένος συντελεστής στα ταξί (από το 24% στο 13%) με εκτιμώμενο ετήσιο δημοσιονομικό κόστος 45 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον παραμένει ο μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ (13%) σε καφέ, κακάο, τσάι και χαμομήλι που αποτελούν παραδόσεις αγαθών (take away και delivery), με εκτιμώμενο δημοσιονομικό κόστος 65 εκατ. το χρόνο, και επανέρχεται στο 24% μόνο στα σερβιριζόμενα, κατά αναλογία με τα υπόλοιπα μη αλκοολούχα ποτά, με εκτιμώμενη εξοικονόμηση 43 εκατ. το χρόνο.

Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Καθώς η εικόνα επί των λογιστικών κερδών των εταιριών διύλισης και για το έτος 2023 έχει αποκρυσταλλωθεί, είναι εμφανές ότι αυτά εάν και μερικώς μειωμένα σε σχέση με το έτος 2022 παραμένουν σε αισθητώς υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με την περίοδο πριν την κρίση, σηματοδοτώντας την ύπαρξη πλεοναζόντων κερδών. Συνεπώς η έκτακτη εισφορά που επεβλήθη το 2022, επιβάλλεται και το 2023, όπως επιτρέπει ο Κανονισμός 2022/1854 της ΕΕ που εκδόθηκε με αφορμή την ενεργειακή κρίση και τις επιπτώσεις της.

Τα έσοδα αυτά θα χρησιμοποιηθούν για να καλύψουν ανάγκες των συνταξιούχων αλλά και την ενίσχυση των δημοσίων επενδύσεων. Επιπλέον, μονιμοποιείται ο μειωμένος ΦΠΑ στα ταξί και στην παράδοση του καφέ με τη μορφή take away και delivery. Η Κυβέρνηση πράττει τα μέγιστα ώστε να ενισχύσει, σε δύσκολες συνθήκες, ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, επιτυγχάνοντας παράλληλα τους δημοσιονομικούς στόχους, σε μια περίοδο που οι οικονομίες πολλών άλλων χωρών της ΕΕ δοκιμάζονται».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στις αγορές βγαίνει το Ελληνικό Δημόσιο – Nέα δημοπρασία 10ετών ομολόγων

Στις αγορές βγαίνει σήμερα το Ελληνικό Δημόσιο με την επανέκδοση του 10ετούς ομολόγου.

Όπως ανακοίνωσε ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους (ΟΔΔΗΧ) σήμερα, Τετάρτη 19 Ιουνίου 2024 θα διενεργηθεί Δημοπρασία για την επανέκδοση Ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου, σταθερού επιτοκίου 3,375%, λήξης 15 Ιουνίου 2034, σε άυλη μορφή. Σκοπός της επανέκδοσης είναι η ικανοποίηση της επενδυτικής ζήτησης και ταυτόχρονα η διευκόλυνση της λειτουργίας της δευτερογενούς αγοράς ομολόγων.

Η δημοπρασία πραγματοποιείται σε θετικό κλίμα καθώς στη δευτερογενή αγορά καταγράφεται επενδυτικό ενδιαφέρον με αποτέλεσμα οι τιμές των ομολόγων κινούνται ανοδικά, και οι αποδόσεις τους να υποχωρούν

Το ποσό που θα δημοπρατηθεί θα είναι έως 200 εκατομμύρια ευρώ και η ημερομηνία διακανονισμού (settlement) θα είναι η Τετάρτη 26 Ιουνίου 2024 (Τ+5).

Στη δημοπρασία θα συμμετάσχουν μόνον Βασικοί Διαπραγματευτές (Β.Δ.) με υποβολή, μέσω της ΗΔΑΤ, αποκλειστικά μέχρι 5 ανταγωνιστικών προσφορών.

ΑΠΕ ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ