Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Γεωργία Κοντιζά ανοίγει τα χαρτιά της για την φιλοσοφία του πρώτου vegan ξενοδοχείου στην Ελλάδα, του Koukoumi Hotel

Tραπέζι με Vegan προϊόντα προσφέρει στους επισκέπτες του στη Μύκονο το Koukoumi Hotel, το πρώτο Vegan Ξενοδοχείο στην Ελλάδα που άνοιξε τις πύλες του πριν 4 χρόνια και συνεχίζει να πρωταγωνιστεί στα δρώμενα του ελληνικού τουρισμού, συστήνωντας παράλληλα μια ξεχωριστή  ξενοδοχειακή μονάδα . 


Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Γεωργία Κοντιζά Managing Director του Koukoumi Hotel εστιάζει στην ανάγκη της Μυκόνου να παραμείνει ένας προορισμός με ξενοδοχεία που θα προσφέρουν ξεχωριστές εμπειρίες. Εστιάζοντας στη σημασία τέτοιων υπηρεσιών, υπογραμμίζει ότι οι φιλοξενούμενοί του Koukoumi Hotel  νιώθουν ευγνωμοσύνη και πολλές φορές αισθάνονται την ανάγκη να ευχαριστήσουν τους ιδιοκτήτες που δημιούργησαν ένα προστατευμένο μέρος για αυτούς (όπως δηλώνει και το όνομά του, Κουκούμι) και πολύ συχνά συγκινούνται.


Σε κάθε περίπτωση, η κυρία Κοντιζά τονίζει την αγάπη της Οικογένειας για την Μύκονο, που όπως λέει η φιλοξενία που σαν έννοια ήταν βαθιά ριζωμένη στο DNA από την γιαγιά, με την εγγονή Γεωργία Κοντιζά να συνδέει τον βιγκανισμό  με την φιλοξενία, μιας και η ίδια είναι χορτοφάγος. Ο βιγκανισμός στο ξενοδοχείο  αναλύεται σε τρεις άξονες: Σεβασμός και ενσυναίσθηση προς τα ζώα, το περιβάλλον, τον άνθρωπο και προάσπιση της υγείας του, τονίζει η κυρία Κοντιζά. 


Για το 2024 τα μηνύματα είναι εξαιρετικά, πάντα σε ό,τι αφορά την επισκεψιμότητα στην Μύκονο και το βέβαιο είναι ότι οι επισκέπτες του Koukoumi Hotel θα απολαύσουν ιδιαίτερες γαστρομαργικές εμπειρίες.


Ακολουθεί η συνέντευξη της Γεωργίας Κοντιζά στο ΑΠΕ-ΜΠΕ:

Πως αποφασίσατε να προσφέρετε κουζίνα vegan στους πελάτες σας; Τι ήταν αυτό που σας παρακίνησε;
Μυκονιάτες και από τους δύο γονείς μεγαλώσαμε στο νησί και θέλαμε να γυρίσουμε στον τόπο μας. Η αγάπη μας για το νησί μας, που έχει υποστεί πολλά, η φιλοξενία που σαν έννοια ήταν βαθιά ριζωμένη στο DNA μας από την γιαγιά μας, αλλά και το γεγονός ότι είμαι η ίδια  χορτοφάγος τα τελευταία χρόνια συνδέθηκαν και οδήγησαν σε μία απλή σκέψη. Τί θα ήθελα εγώ να έχω σε έναν ταξιδιωτικό προορισμό. Το να ακολουθεί κανείς αυτόν τον τρόπο ζωής προϋποθέτει ένα βαθμό προσπάθειας (προετοιμασία. Έρευνα, αγορές). Αν κάποιος κάνει αυτήν δουλειά αντί για σένα και εσύ στις διακοπές σου απλά χαλαρώσεις?
Δώστε μας ένα στίγμα τι σημαίνει Vegan κουζίνα για ένα ξενοδοχείο;
Ο βιγκανισμός στο ξενοδοχείο μας αναλύεται σε τρεις άξονες. Σεβασμός και ενσυναίσθηση προς τα ζώα, το περιβάλλον, τον άνθρωπο και προάσπιση της υγείας του. 
– Προσπαθήσαμε όλες μας οι επιλογές να είναι φιλικές στο περιβάλλον. Χρησιμοποιούμε Βιολογικά προϊόντα, προτιμούμε τοπικά προϊόντα και ελληνικές εταιρίες για την ελαχιστοποίηση των μεταφορών. Επιπλέον το μενού μας έχει εποχικότητα. Αποφεύγουμε το πλαστικό στις συσκευασίες και το χαρτί, χρησιμοποιούμε ανακυκλώσιμα ή ανακυκλωμένα υλικά, διαθέτουμε βιολογικό καθαρισμό λυμάτων και επαναχρησιμοποιούμε το νερό για πότισμα του κήπου, διαθέτουμε ηλιακά πάνελς για ζεστό νερό χρήσης, πιστοποιημένα οικολογικά απορρυπαντικά για τον καθαρισμό του ξενοδοχείου, νερό που φιλτράρεται μέχρι και με επεξεργασία αντίστροφης ώσμωσης, κομποστοποίση, κάνουμε συστηματική ανακύκλωση συσκευασιών.
– Στο κουκούμι δεν θα βρει κανείς πουθενά ζωικά προϊόντα ούτε στην κουζίνα αλλά ούτε και στον εξοπλισμό. Όλα είναι Cruelty free, not tested on animals άρα, πουθενά δέρμα, μαλλί, πούπουλο, κρέας, ψάρι, θαλασσινά, γαλακτοκομικά, αυγά, κερί, μέλι, χαβιάρι κλπ. Η εξαιρετική λίστα κρασιών μας αποτελείται μόνον από πιστοποιημένα vegan κρασιά. 
– Εξάλλου η χορτοφαγία είναι αποτοξινωτική, αντιγηραντική, αυξάνει την ενέργεια του οργανισμού και υποστηρίζει την ικανότητα του για αυτοϊαση. Το Koukoumi hotel και το εστιατόριο είναι 100% προσβάσιμο σε αναπηρικά αμαξίδια. Η ράμπα της εισόδου καθώς και οι δύο ανελκυστήρες διευκολύνουν την πρόσβαση προς τα δωμάτια, και τους κοινόχρηστους χώρους. Διαθέτει δύο τουαλέτες για το κοινό (με προδιαγραφές ΑΜΕΑ), καθώς και δωμάτιο ΑΜΕΑ
Τα κόστη σε σχέση με την παραδοσιακή κουζίνα είναι αυξημένα;
Παρόλο που δεν χρησιμοποιούμε ζωική πρωτεΐνη (κρέας, κοτόπουλο, ψάρι, αυγό, τυρί αλλαντικά κλπ.) υπάρχουν κάποια από τα συστατικά που χρησιμοποιούμε τα οποία έχουν αυξημένο κόστος. Ωστόσο τα μεγαλύτερα κόστη αφορούν στο προσωπικό και τις εργατοώρες προκειμένου να γίνουν οι σχετικές προετοιμασίες. Το γεγονός ότι τα πιάτα μας είναι ως επί το πλείστον χειροποίητα και καθώς το τυρί, τα αυγά, το μπιφτέκι, η μπριζόλα, ο σολομός είναι χορτοφαγικές παρασκευές και όχι πρώτες ύλες, σημαίνει ότι το μαγείρεμα του συνιστά τέχνη υψηλού επιπέδου που απαιτεί εκπαίδευση και εξειδίκευση. Πρόκειται δηλαδή για μία μοναδική γαστρονομική εμπειρία.
Οι πρώτες ύλες σε μια Vegan Κουζίνα μπορούν να “παντρευτούν” με ελληνικά προϊόντα;
Τα προϊόντα που χρησιμοποιούμε στο ξενοδοχείο προέρχονται κατά πολύ μεγάλο ποσοστό από Έλληνες παραγωγούς και σε κάποιες περιπτώσεις από ντόπιους όπως είναι πχ τα μανιτάρια, η μπύρα ή τα μυρωδικά από τον κήπο μας. Εννοείται ότι υποστηρίζουμε τις ελληνικές επιχειρήσεις για πολλούς λόγους και όχι μόνο στην κουζίνα μας. Προτιμάμε τα προϊόντα που βρίσκονται σε όσο μικρότερη ακτίνα γίνεται από το νησί της Μυκόνου για να μειώσουμε την επιβάρυνση στο περιβάλλον από την μεταφορά τους. Vegan πιστοποιημένα κρασιά από Έλληνες μικρούς παραγωγούς, λαχανικά, όσπρια, φρούτα, λάδι, διαλεγμένα με προσοχή για την φρεσκάδα και την αγνότητά τους. Ακόμη και τα κεραμικά πιάτα του fine dining menu και του menu degustation είναι χειροποίητα από την αδελφή μου που είναι κεραμίστρια και σε συνεργασία με την chef δημιούργησαν μοναδικά κομμάτια τέχνης ειδικά για το συγκεκριμένο concept.
Ποια η ανταπόκριση από τους πελάτες σας; Η vegan διάσταση της φιλοξενίας αποτελεί το συγκριτικό σας πλεονεκτήματα του ξενοδοχείου σας; Πως συνδυάζεται με άλλες υπηρεσίες σας;
Οι φιλοξενούμενοί μας νιώθουν ευγνωμοσύνη και πολλές φορές αισθάνονται την ανάγκη να μας ευχαριστήσουν που δημιουργήσαμε ένα προστατευμένο μέρος για αυτούς (όπως δηλώνει και το όνομά του, Κουκούμι) και πολύ συχνά συγκινούνται. To ξενοδοχείο μας είναι wellness hotel και προσφέρει υπηρεσίες Spa (σάουνα, μασάζ, θεραπείες), διαθέτει πισίνα μαγνησίου, μεγάλο γυμναστήριο functional training, εντυπωσιακή Yoga Shala, personal trainer, yoga instructor, sound meditations cooking classes vegan κουζίνας και όλα αυτά με σεβασμό στο περιβάλλον, τα ζώα και τον άνθρωπο.
Δώστε μας ένα στίγμα της πελατειακής σας βάσης. Από ποιες χώρες προέρχεται. Οι Έλληνες τι μερίδιο έχουν;
Οι φιλοξενούμενοί μας είναι κυρίως ευρωπαίοι από την βόρια και κεντρική Ευρώπη. Αμερικάνοι και Ισραηλινοί (οι οποίοι φαντάζομαι φέτος δεν θα ταξιδέψουν). Οι Έλληνες αποτελούν πολύ μικρό ποσοστό στο ξενοδοχείο. Έρχονται ωστόσο στο εστιατόριο.
Πως βλέπετε το ξενοδοχείο χαρτοφυλάκιο της Μυκόνου;
Τα τελευταία χρόνια η αύξηση των καταλυμάτων στο νησί είναι δραματική. Εκτός από τις βίλλες και τα RBNB έχουν κατασκευαστεί και πολλά ξενοδοχεία. Θεωρώ ότι η Μύκονος πρέπει να παραμείνει το νησί του Boutique Hotel με το εξαιρετικό service και την προσωποποιημένη φιλοξενία. Δεν θα μου άρεσε να δω τεράστιες μαζικές ξενοδοχειακές μονάδες που συναντούμε σε μεγαλύτερα νησιά.
Έχετε εικόνα για τις κρατήσεις της νέας χρονιάς για εσάς;
Το Κουκούμι σαν καινούριο ξενοδοχείο έχει σταθερά ανοδική πορεία. Παρόλες τις πιέσεις της αγοράς (covid, πολέμους κλπ) δείχνει ότι το κοινό του το έχει αγκαλιάσει και έχει ήδη δημιουργήσει φανατικούς repeaters.
Κ.Χαλκιαδάκης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μαγνησία: Οι εικόνες που έπληξαν τον τουρισμό και οι νέες καμπάνιες για την αναστροφή του κλίματος

Η παραλία του Βόλου, τα τσιπουράδικα, τα σοκάκια της Παλιάς πόλης, το μυθικό βουνό των Κενταύρων το γραφικό Πήλιο… ολόκληρη η Μαγνησία είναι ένας τόπος που συγκεντρώνει δεκάδες λόγους να τον επισκεφθεί κανείς κι όμως, στον απολογισμό αυτής της χρονιάς τα νούμερα θα σημειώσουν πτώση. Τι δεν πήγε καλά φέτος; Μετά τις φυσικές καταστροφές που έπληξαν την Θεσσαλία πέρσι, στο τέλος του καλοκαιριού ήρθε να προστεθεί ένας ακόμη «πονοκέφαλος»: Οι εικόνες με τα νεκρά ψάρια σε ορισμένες παραλίες της περιοχής προς το τέλος του Αυγούστου, έδωσαν ακόμη ένα «χτύπημα» στην τουριστική κίνηση, το οποίο όπως λένε οι επαγγελματίες του κλάδου έγινε γενικευμένα.
«Πολλές φορές ο τρόπος που μεταδίδεται η πληροφορία και εκείνο που περνάει προς τα έξω προκαλεί μεγαλύτερη ζημιά από ό,τι φανταζόμαστε. Όταν βγαίνουμε και λέμε “ψόφια ψάρια στον Βόλο” πιάνει όλη τη Μαγνησία, με αποτέλεσμα να έχουμε ακυρώσεις μέχρι και στο ανατολικό Πήλιο που είναι 55 χλμ μακριά και βλέπει στο Αιγαίο», επισημαίνει μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γιώργος Ζαφείρης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας και μέλος του ΔΣ του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Έτσι, παρόλο που ο Ιούλιος και ο Αύγουστος παρουσίασαν μια εξαιρετική άνοδο σε σχέση με πέρσι και οι επιχειρήσεις του κλάδου δούλεψαν πολύ καλά, στο σύνολο η χρονιά θα κλείσει σημειώνοντας πτώση.
Αυτό το κλίμα ή καλύτερα την εικόνα που έχει δημιουργηθεί επιθυμούν και προσπαθούν να αντιστρέψουν οι φορείς με νέες καμπάνιες για την τουριστική προβολή και προώθηση του προορισμού.
Κάτι παρόμοιο έγινε και πέρσι τον χειμώνα, καθώς οι τουριστικές επιχειρήσεις ήταν έτοιμες να φιλοξενήσουν τους επισκέπτες τα Χριστούγεννα αλλά έπρεπε να αλλάξει η εικόνα που είχε δημιουργηθεί στον κόσμο, σύμφωνα με τον κ.Ζαφείρη.
«Εμείς περιμένουμε σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και την Περιφέρεια Θεσσαλίας αλλά και μέσω ενός κονδυλίου που έχει προαναγγελθεί για την προβολή της Θεσσαλίας, να προχωρήσουμε σε μια ολοκληρωμένη καμπάνια για την περιοχή ενώ στο μεταξύ έχουμε προγραμματίσει και τη συμμετοχή μας σε εκθέσεις τουρισμού εντός και εκτός Ελλάδας», σημειώνει ο κΖαφείρης.
Το μεγαλύτερο πλήγμα στον τουρισμό δόθηκε με την ακύρωση των συνεδρίων και των σχολικών εκδρομών μετά τα ακραία καιρικά φαινόμενα και τις καταστροφές που σημειώθηκαν. Παρόλο που η Μαγνησία επανήλθε, το κακό είχε ήδη γίνει και τα ταξίδια είχαν ήδη ακυρωθεί.
«Πέρσι τον χειμώνα, παρότι στις γιορτές των Χριστουγέννων οι πληρότητες ήταν πολύ υψηλές, ο χειμερινός τουρισμός συνολικά μειώθηκε κατά τουλάχιστον 40% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Μόνον οι σχολικές εκδρομές που ακυρώθηκαν άγγιξαν σε ποσοστό το 70%», αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας. Τώρα το επόμενο στοίχημα είναι τα Χριστούγεννα και φυσικά οι εκδρομές και τα συνέδρια που κλείνουν από νωρίς.
Νικόλ Καζαντζίδου

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

National Geographic: Προβολή της Μήλου στις διεθνείς αγορές

Στα γεωλογικά, αρχαιολογικά, ιστορικά και μορφολογικά ενδιαφέροντα της Μήλου αναφέρεται δημοσίευμα του National Geographic με ιδιαίτερη έμφαση στο Αρχαίο Θέατρο, τις Κατακόμβες, την Αφροδίτη και τα ευρήματα στην Φυλακωπή σημειώνοντας ότι στο νησί “υπάρχουν όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου. Σε όλη τη βραχώδη ακτογραμμή, θα δείτε όλα τα διαφορετικά χρώματα. Το πράσινο είναι μπεντονίτης, το κόκκινο είναι οξείδιο του σιδήρου, το μπλε είναι αμέθυστος”. Και συμπληρώνει:”Η Μήλος προσφέρει εκπληκτικά τοπία παρόμοια με τη Σαντορίνη αλλά χωρίς πολυκοσμία. Γνωστή για την ηφαιστειακή ιστορία της, διαθέτει μια παλέτα από πολύχρωμους βράχους και πάνω από 70 παρθένες παραλίες, όπως το Σαρακίνικο ,το Κλέφτικο, τον Γέρακα , τη Φυριπλάκα και το Αμμουδαράκι. Το αφιέρωμα περιγράφει και τα γοητευτικά χωριά του νησιού, όπως ο Αδάμαντας, η Πλάκα, το Κλήμα, τα Μανδράκια και τα Πολλώνια, “όπου οι επισκέπτες μπορούν να εξερευνήσουν τον παραδοσιακό ελληνικό πολιτισμό”. Και συμπληρώνει :” Είναι ένας ιδανικός προορισμός για ταξιδιώτες που αναζητούν μια πιο ήρεμη και αυθεντική ελληνική νησιωτική εμπειρία”.
Το αφιέρωμα δημοσιεύθηκε στις 29 Αυγούστου και υπογράφεται από την Elizabeth Warkentin.

https://www.nationalgeographic.com/travel/article/milos-santorini-greece-alternative

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Grecotel ενεργός υποστηρικτής δράσεων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής

Η Grecotel ενώνει τη φωνή της με την επιστημονική κοινότητα και όσους φροντίζουν να παραδώσουν στην επόμενη γενιά ένα πλανήτη απαλλαγμένο από τα φαινόμενα της κλιματικής αλλαγής και καλωσορίζει στο Ρέθυμνο το τριήμερο οικολογικό συμπόσιο «ΓΗ: Ένας Βιώσιμος Πλανήτης για όλους – Κάλεσμα για Δράση – Η αλλαγή είναι εφικτή»,  οι εργασίες του οποίου ξεκίνησαν σήμερα 10 και θα διαρκέσουν έως τις 12 Σεπτεμβρίου 2024. Διοργανωτές του συμποσίου η Ιερά Μητρόπολη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου, το Πανεπιστήμιο Κρήτης, το Εθνικό Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας και η Περιφέρεια Κρήτης.

Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, η ανάδειξη της Grecotel ως “Μέγα Χορηγού” του συμποσίου στο Ρέθυμνο,  σηματοδοτεί τις προθέσεις του ξενοδοχειακού οργανισμού,  να στρέψει το βλέμμα στις τοπικές κοινωνίες, που με την παρακίνηση και την ενημέρωση μπορούν να σταθούν απέναντι στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής. H κλιματική αλλαγή απαιτεί συνέργειες αλλά και στήριξη της ακαδημαϊκής κοινότητας και του επιστημονικού προσωπικού της χώρας. Η Grecotel αναγνωρίζοντας το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει, “δηλώνει” ενεργός υποστηρικτής πρωτοβουλιών που μπορούν να καταστήσουν μια ουσιαστική αλλαγή εφικτή και στο μέτωπο της κλιματικής αλλαγής.

Η Grecotel είναι μεταξύ άλλων μέλος του UN Global Compact Network Greece. Το Οικουμενικό Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών (UN Global Compact) είναι μια εθελοντική πρωτοβουλία, που βασίζεται στη δέσμευση των επιχειρήσεων για εφαρμογή Οικουμενικών Αρχών βιωσιμότητας και ανάληψη δράσεων υποστήριξης των στόχων των Ηνωμένων Εθνών.

Οι εργασίες του Συμποσίου, που τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου,  θα πραγματοποιηθούν στους χώρους της Ιεράς Μητροπόλεως (ανάμεσά τους και η Μονή Αρκαδίου), του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Παλαιοντολογικού Μουσείου Ρεθύμνου, παράρτημα του Εθνικού Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, πρόεδρος του οποίου είναι η Φαλή Βογιατζάκη, η ακούραστη οραματίστρια για την προστασία του περιβάλλοντος στην Ελλάδα και ψυχή και αυτής της διοργάνωσης.

Με περισσότερα από 2.000 διεθνή βραβεία και διακρίσεις που έχει λάβει ο όμιλος Δασκαλαντωνάκη-Grecotel, αναγνωρίζεται σήμερα ως ο ηγέτης της ξενοδοχειακής αγοράς, ο μεγαλύτερος ελληνικός τουριστικός όμιλος και μία από τις πλέον δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις.  Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της ICAP (Κλαδική Μελέτη για Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις, Νοέμβριος 2023), ο όμιλος κατέχει την πρώτη θέση με μερίδιο 4,5% βάσει αξίας και 3,5% βάσει συνόλου κλινών για τα ξενοδοχεία πολυτελείας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ