Connect with us

AUTO

Η Ευρώπη αποτελεί την ατμομηχανή της υφηλίου για ένα πιο καθαρό και βιώσιμο μέλλον

Η Ευρώπη είναι η ήπειρος που πρωταγωνιστεί στη βιώσιμη κινητικότητα και δείχνει μεγάλη θέληση να αγκαλιάσει τις φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις. Πλέον κάνει μεγάλα άλματα προόδου, έχοντας ως στόχο τις μηδενικές εκπομπές ρύπων μετά το 2035, αλλά και τη χρήση μεγάλου ποσοστού ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Ο στόχος της Ευρώπης είναι να καταφέρει να φτάσει σε ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό χρησιμοποίησης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, που σε συνάρτηση με την ηλεκτροκίνηση θα μειώσουν σε μεγάλο βαθμό τις εκπομπές ρύπων. Πόλεις όπως το Όσλο και το ‘Αμστερνταμ θέτουν τολμηρούς στόχους, που έχουν να κάνουν με σχεδόν μηδενική κίνηση αυτοκινήτων στα κέντρα των πόλεων μέχρι το 2030. Αρα και μειωμένες εκπομπές ρύπων. Μάλιστα σε αυτές τις πόλεις υπάρχουν επιχειρηματικά σχήματα που θέλουν να επενδύσουν πάνω στη βιώσιμη κινητικότητα, ενώ σύμφωνα με πανευρωπαϊκή έρευνα το 62% των Ευρωπαίων είναι έτοιμοι να επενδύσουν περισσότερα στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Η Βόρεια Αμερική τα τελευταία χρόνια ανεβάζει ρυθμούς. Οι ΗΠΑ κινούνται προς ένα μέλλον καθαρού ηλεκτρισμού, με την Καλιφόρνια να ηγέτιδα της προσπάθειας. Οι φιλόδοξοι στόχοι του Καναδά για πωλήσεις οχημάτων μηδενικών εκπομπών αντανακλούν μια αυξανόμενη περιβαλλοντική συνείδηση, η οποία αντηχεί από την ισχυρή δημόσια υποστήριξη για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Από την άλλη η Λατινική Αμερική έχει πολύ δρόμο ακόμη να διανύσει και πολλές φορές τα θετικά βήματα επισκιάζονται από τα αρνητικά. Από τη μια πλευρά, χώρες όπως η Χιλή και η Κολομβία κάνουν βήματα προόδου με ηλεκτρικά λεωφορεία και επενδύσεις σε βιοκαύσιμα και από την άλλη ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος του βιοντίζελ με βάση το φοινικέλαιο, ρίχνει σκιά σε αυτές τις πράσινες προσπάθειες. Η ακμάζουσα βιομηχανία βιοκαυσίμων της Βραζιλίας και οι υψηλοί στόχοι πώλησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων του Μεξικού δείχνουν την μεγάλη προσπάθεια που γίνεται στην περιοχή.

Το σκηνικό στην Ασία αλλάζει με γοργούς ρυθμούς. Αν και οι εκπομπές των ρύπων σε αυτή την περιοχή είναι υψηλές, εντούτοις η Κίνα και η Ινδία κάνουν μεγάλες επενδύσεις πάνω στο κομμάτι των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, κυρίως στην Κίνα, είναι αλματώδης, με την προσπάθεια των κινέζικων αυτοκινητοβιομηχανιών να διεισδύσουν στην Ευρώπη προκειμένου να πάρουν ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η Μέση Ανατολή και η Αφρική είναι χώρες με αναξιοποίητες δυνατότητες. Η θέληση υπάρχει, αλλά ο δρόμος είναι γεμάτος εμπόδια. Η εξάρτηση από το πετρέλαιο και τα εμπόδια υποδομής αποτελούν τα σημαντικότερα προβλήματα. Η Αφρική σε αυτό το κομμάτι βρίσκεται σε πολύ χαμηλό επίπεδο και θα χρειαστούν πολλά χρόνια για να μπορέσει να ακολουθήσει την βιώσιμη κινητικότητα.

Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό η Ευρώπη είναι σε αυτό τον τομέα πρωτοπόρος και πολλές φορές αποτελεί την ατμομηχανή που θα τραβήξει τα υπόλοιπα βαγόνια της υφηλίου, εμπνέοντας άλλες περιοχές να επιταχύνουν το ταξίδι τους προς ένα καθαρότερο, πιο βιώσιμο μέλλον στις μεταφορές. Αυτό δεν είναι απλώς μια τεχνολογική αλλαγή. Είναι μια επανάσταση στη νοοτροπία, που σηματοδοτεί ένα πιο πράσινο μέλλον.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

AUTO

Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, σε προληπτικό έλεγχο στα διόδια των Μεγάρων

Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, ενώ στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων. Αυτά ήταν μερικά από τα συμπεράσματα που βγήκαν κατά τη διάρκεια ελέγχων που πραγματοποίησαν σε εκατοντάδες τυχαία διερχόμενα αυτοκίνητα στον σταθμό διοδίων των Μεγάρων, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» σε συνεργασία με την «Ολυμπία Οδό», στην καθιερωμένη δράση ενημέρωσης των οδηγών «Pit Stop για την Οδική Ασφάλεια».

Κατά τη διάρκεια της δράσης στελέχη των δύο οργανισμών και εθελοντές, πραγματοποίησαν σύντομους οπτικούς ελέγχους στα ελαστικά, τα φώτα, τους υαλοκαθαριστήρες των οχημάτων που μετείχαν στην έρευνα, ενώ παράλληλα έδωσαν συμβουλές για την ασφαλή φόρτωση και υπενθύμισαν τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας που πρέπει να υπάρχει μέσα στο όχημα (τρίγωνο, κιβώτιο πρώτων βοηθειών, πυροσβεστήρα και ανακλαστικό γιλέκο).

Ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που ελέγχθηκαν ήταν 9,3 έτη, όταν η μέση ηλικία του στόλου στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερη από 17 έτη, ενώ στο 28,6 % των περιπτώσεων σημειώθηκαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών που στην πλειονότητα τους όμως δεν ήταν σοβαρές.

Στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων, ενώ σχεδόν όλοι οι οδηγοί ήταν προετοιμασμένοι για να ταξιδέψουν έχοντας φροντίσει για την περιοδική συντήρηση του αυτοκινήτου τους.

Στην πλειοψηφία τους οι οδηγοί είχαν μαζί τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας (πυροσβεστήρα, φαρμακείο, προειδοποιητικό τρίγωνο). Το 14,3% όμως αυτών δεν είχαν ανακλαστικό γιλέκο ή κιβώτιο πρώτων βοηθειών και το 7,1% τρίγωνο ή πυροσβεστήρα στο αυτοκίνητό τους. Όλα τα οχήματα είχαν ασφαλιστήριο και το 92,9% είχε περάσει ΚΤΕΟ.

Στο 28,6% των αυτοκινήτων διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν ελεύθερες αποσκευές εντός της καμπίνας. Έτσι, δόθηκαν συμβουλές για την ορθή τοποθέτηση των αποσκευών μόνο στο χώρο αποσκευών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Επιπλέον οι συμμετέχοντες στη δράση είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν με άμεσο και βιωματικό τρόπο την αναγκαιότητα χρήσης της ζώνης για όλους τους επιβάτες, δοκιμάζοντας τον προσομοιωτή πρόσκρουσης του Ινστιτούτου που βρίσκονταν στο σημείο. Επίσης σε ειδικό σταθμό ενημέρωσης δίνονταν πληροφορίες από εξειδικευμένο προσωπικό για την ορθή και ασφαλή χρήση των παιδικών καθισμάτων και για την ασφαλή μεταφορά των παιδιών με το αυτοκίνητο. Στο σημείο αυτό να αναφερθεί ότι τα βρέφη/παιδιά θα πρέπει να κάθονται σε κατάλληλο παιδικό κάθισμα μέχρι να φτάσουν σε ύψος τα 150 εκ. όταν μεταφέρονται ως επιβάτες.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Καύσωνας: Πως να προφυλαχθείτε εσείς και το αυτοκίνητο κατά την οδήγηση – Χρήσιμες συμβουλές

Ο πρώτος καύσωνας του καλοκαιριού είναι εδώ και προκειμένου να μην βρεθείτε μπροστά σε απρόοπτα κατά την οδήγηση, οι ειδικοί έχουν κάποιες συμβουλές για εσάς και για το αυτοκίνητό σας.

Όσοι λοιπόν θα βρεθούν στο δρόμο μέσα στον καύσωνα στο αυτοκίνητο πρέπει να δείξουν προσοχή για να μην αντιμετωπίσουν δυσάρεστες καταστάσεις λόγω των υψηλών θερμοκρασιών. 

Έλεγχος στο αυτοκίνητο

Το βασικό είναι να έχετε κάνει το τακτικό σέρβις του αυτοκινήτου και να έχετε τσεκάρει ότι το κλιματιστικό λειτουργεί σωστά, είτε μετακινηθείτε στην πόλη είτε κάνετε κάποιο ταξίδι. 

Στο σύστημα κλιματισμού, πρέπει να έχουν ελεγχθεί τα φίλτρα και αν έχει μειωμένη απόδοση τότε ελέγξτε και το φρέον. Έλεγχος πρέπει να έχει γίνει και στα λάδια και μάλιστα το καλοκαίρι χρειάζεται προαιρετικά να είναι περισσότερο παχύρευστα π.χ 10/40 αντί για 10/30, αφου με την ζέστη γίνονται περισσότερο λεπτόρευστα και να έχουν την σωστή στάθμη στο δείκτη του λαδιού.

Επίσης ελέγχουμε το υγρό ψύξης στο δοχείο του ψυγείου και αν χρειάζεται συμπληρώνουμε μέχρι την σωστή ένδειξη, όχι μέχρι το πώμα. Επίσης τσεκάρουμε και την πίεση των ελαστικών μας. Που θα πρέπει να είναι ελαφρά μεγαλύτερη π.χ απο 26-28 psi σε 28- 30 psi, ανάλογα πάντα, με τις προδιαγραφές και τις ενδείξεις του κατασκευαστή.

Φροντίστε επίσης να έχετε αντηλιακές μεμβράνες οι οποίες προσφέρουν αρκετή προστασία στους επιβάτες, τόσο από τη θερμοκρασία όσο και από την ακτινοβολία του ήλιου. Αυτές, πρέπει πάντα να τοποθετούνται από ειδικούς.

Μακρινό ταξίδι

Αν πρέπει οπωσδήποτε να ταξιδέψετε οι ιδανικές ώρες είναι ή πολύ νωρίς το πρωί, ή αργά το βράδυ, που οι θερμοκρασίες είναι χαμηλότερες. Έχετε πάντα μαζί σας δροσερό νερό ή κάποιο ισοτονικό.

Αν έχετε παρκάρει στον ήλιο για αρκετή ώρα φροντίστε πριν ξεκινήσετε να αερίσετε το αυτοκίνητο ανοίγοντας για περίπου 10 λεπτα πόρτες και παράθυρα για να φύγει ο ζεστός αέρας. Αμέσως μετά ανάψτε τον κλιματισμό αλλά όχι απότομα στη δυνατή σκάλα. Η ιδανική θερμοκρασία είναι από 22 έως 24 βαθμούς. 

Μην κλείσετε αμέσως τα παράθυρα αλλά αφήστε τα για λίγα λεπτά ανοικτά για να μην παγώσετε απότομα αλλά και να μην πιεστεί ο κλιματισμός έτσι ώστε να φέρει την επιθυμητή θερμοκρασία.

Μην έχετε εκτεθειμένα σε σημείο που χτυπά ο ήλιος κινητά τηλέφωνα ή τάμπλετ.

Δείξτε ιδιαίτερη προσοχή σε όσους μεταφέρετε με το αυτοκίνητο και ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες (παιδιά, ηλικιωμένους και κατοικίδια). Η ζέστη έχει αποβεί μοιραία αν δεν φροντίσετε να υπάρχει δροσιά και στα πίσω καθίσματα. 

NEWSIT

Continue Reading

AUTO

Στο δρόμο της αυτόνομης οδήγησης το γκρουπ Renault

Υπάρχει μια διεθνής συμφωνία σχετικά με τα 6 επίπεδα της «αυτοματοποιημένης και αυτόνομης οδήγησης», που αρχίζουν από το επίπεδο L0, χωρίς καμία υποβοήθηση οδήγησης έως το επίπεδο L5 που είναι το απόλυτο επίπεδο στο οποίο το όχημα είναι πλήρως αυτόνομο σε όλες τις καταστάσεις και κινείται χωρίς οδηγό.

Στην περίπτωση των οχημάτων ιδιωτικής χρήσης, το γκρουπ Renault επικεντρώνει τις προσπάθειές του στο επίπεδο L2 ή ακόμα και στο L2+, με αρκετά συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, όπως το προσαρμοζόμενο cruise control, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας ή η αυτόματη λειτουργία προσπέρασης.

Ωστόσο υπάρχει ένα σημαντικό χάσμα τεχνολογικής πολυπλοκότητας μεταξύ της αυτονομίας του επιπέδου L2 και του επιπέδου L3, επειδή το όχημα πρέπει να μπορεί να λειτουργεί με ασφάλεια σε πολύπλοκα περιβάλλοντα, αλλά με περιορισμένη επαγρύπνηση από την πλευρά του οδηγού. Σε αυτό το στάδιο, το κόστος που θα επιβάρυνε τους πελάτες, σε σχέση με τα οφέλη που θα προέκυπταν από την αυτόνομη οδήγηση, θα καθιστούσε τη ζήτηση περιορισμένη ή ακόμη και μηδενική.

Το γκρουπ διασφαλίζει ότι η αρχιτεκτονική των οχημάτων του μπορεί να εξελιχθεί προς αυτή την κατεύθυνση εάν οι κανονισμοί ή το κόστος των τεχνολογιών, καταστήσουν οικονομικά συμφέρουσα αυτή την προοπτική.

Από την άλλη, σε ό,τι αφορά στα δημόσια Μέσα Μαζικής Μεταφοράς το γκρουπ εκτιμά ότι η ανάγκη για αυτόνομα mini λεωφορεία υπολογίζεται σε αρκετές χιλιάδες τα επόμενα χρόνια.

Κ.Π.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ