Connect with us

ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

Πως και γιατί η Romanos, αναβάθμισε δυναμικά χώρους στο λιμάνι της Πάτρας

Η επένδυση του ναυτιλιακού γραφείου Romanos Agencies SA, στο λιμάνι της Πάτρας εξελίχθηκε σε σημαντική αισθητική και λειτουργικής αναβάθμιση του. Η Romanos με ιδρυτή τον Ανδρέα Ρωμάνο, πρωτοπόρος της οικογένειας και συνεχιστή τον υιό του Σπύρο, ολοκλήρωσε αποκλειστικά με δικά της κονδύλια ένα από τα σημαντικότερα έργα των τελευταίων χρόνων στο νέο Λιμάνι της Πάτρας.
Από την μία αξιοποιήθηκαν χώροι που έγιναν σύγχρονα γραφεία κύρους και από την άλλη, διαμορφώθηκαν με πλήρη συστήματα ασφαλείας, οργανώσεις χώρων και τα 27 στρέμματα που έχει νοικιάσει η Romanos και τα παραχωρεί για χρήση στη μεγάλη Δανέζικη πλοιοκτήτρια εταιρεία ναυτιλιακών μεταφορών DFDS (το μεταφορικό της έργο στην Πάτρα το κινεί όλο η Romanos).
Σημαντικό είναι να αναδειχθεί και η ποιότητα των στελεχών της εταιρείας, που έχει ως αποτέλεσμα την εξαιρετική συνεργασία και με τα πλοία αλλά και με τον ΟΛΠΑ, κάτι που έχει διευκολύνει κατά πολύ το δύσκολο πολλές φορές έργο που απαιτείται.
Η Romanos, ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στο λιμάνι της Πάτρας από τον Ανδρέα Ρωμάνο το 1948. Στην διαδρομή, έχτισε ένα ισχυρό όνομα αξιοπιστίας και δυναμικής αποτελεσματικότητας, βασισμένο στην φιλοσοφία του ιδρυτή της που ήταν: Μια διαχρονική ικανότητα στο να προσαρμόζεται στους καιρούς, απόλυτη αξιοπιστία σε κάθε συνεργασία και στελέχη που αγαπούν το αντικείμενο τους.
Τα παραπάνω τηρήθηκαν με σεβασμό από τον Σπύρο Ρωμάνο που όμως πρόσθεσε ένα ακόμη: Την αγάπη του για την πόλη και φυσικά το λιμάνι της. Αυτός ήταν ο κύριο λόγος που ενώ η εταιρεία μπορούσε να διαχειριστεί το εμπορευματικό της έργο από τα υπάρχοντα γραφεία και στους χώρους που ενοικιάστηκαν, ο κ. Ρωμάνος αποφάσισε να χρηματοδοτήσει μια πλήρη ανανέωση και των χώρων και των υπηρεσιών του λιμανιού, ενισχύοντας την φήμη της πόλης.
Με αυτή την επένδυση που ελάχιστοι θα αποτολμούσαν, ο Σπ. Ρωμάνος πρόσθεσε μια ακόμα πιο βαριά κληρονομιά στην οικογενειακή διαδρομή των 77 χρόνων της οικογένειας.
Η Romanos Agencies SA , με όπλο την μακρά της παράδοση, κοιτά προς το μέλλον με τόλμη και πάθος, περνώντας σε όλους μας, ένα ισχυρό μήνυμα: Κάνε ότι καλύτερο μπορείς για την πόλη σου!
Continue Reading
Advertisement

ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

Κάμερες Ασφαλείας σε Λιμενικές Εγκαταστάσεις

Οι λιμενικές εγκαταστάσεις αποτελούν κρίσιμες υποδομές, όπου η ασφάλεια και η επιτήρηση έχουν καθοριστικό ρόλο. Για τον σκοπό αυτό, χρησιμοποιούνται κάμερες ασφαλείας με ειδικά τεχνικά χαρακτηριστικά, ικανές να λειτουργούν αξιόπιστα σε δυσμενείς θαλάσσιες συνθήκες, όπως υγρασία, αλμύρα και ακραίες θερμοκρασίες.
Οι κάμερες υψηλής ανάλυσης, με δυνατότητες νυχτερινής όρασης και περιστροφής (PTZ), καλύπτουν μεγάλες εκτάσεις και επιτρέπουν την ακριβή παρακολούθηση δραστηριοτήτων. Παράλληλα, τα σύγχρονα «έξυπνα» συστήματα βιντεοεπιτήρησης, που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη, ανιχνεύουν ύποπτες κινήσεις και ειδοποιούν άμεσα τις αρχές ασφαλείας.
Η χρήση τέτοιων συστημάτων συμβάλλει ουσιαστικά στην πρόληψη περιστατικών, την προστασία υποδομών και την ενίσχυση της λειτουργικής ασφάλειας των λιμένων.
Καμπέρης Βασίλειος
Ηλεκτρονικός συστημάτων ασφαλείας και ηλεκτρονικής εποπτείας
Continue Reading

ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

Η Ευρώπη κινείται προς την σωστή κατεύθυνση για την ανάκτηση της ανταγωνιστικότητάς της αλλά με ιδιαίτερα αργό ρυθμό

Η Ευρώπη κινείται προς την σωστή κατεύθυνση για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της όμως το πράττει κατά τρόπο δυσκίνητο και αργό, εκτιμά ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φινλανδικών Επιχειρήσεων και του ευρωπαϊκού συλλογικού φορέα επιχειρηματικότητας μικρομεσαίων επιχειρήσεων SME United, Πέτρι Σάλμινεν (Petri Salminen) σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Μιλώντας στο περιθώριο συνεδρίασης του διοικητικού συμβουλίου του SME United που έγινε την προηγουμένη εβδομάδα στην Αθήνα, κατόπιν προσκλήσεως των ελληνικών μελών του ΕΣΕΕ και ΓΣΕΒΕΕ, παρουσία και εκπροσώπου του κοινοτικού Επιτρόπου Μάρος Σέφκοβιτς με αντικείμενο το εμπόριο, ο κ. Σάλμινεν έκανε λόγο για προβλήματα δομικού χαρακτήρα που άπτονται τόσο ζητημάτων χρηματοδότησης των ΜμΕ όσο και των βημάτων που ακολουθούνται για την ενίσχυση της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας έναντι οικονομικών υπερδυνάμεων όπως η Κίνα και οι ΗΠΑ.   Προβλήματα αυτού του χαρακτήρα απασχόλησαν και την συνεδρίαση του ΔΣ του συγκεκριμένου φορέα και βεβαίως συνολικά η παρούσα κατάσταση της επιχειρηματικότητας στην Ευρώπη.

Ακολουθούν τα κυριότερα σημεία της συνέντευξης που παραχώρησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και τον Ν. Γ. Δρόσο, ο κ. Σάλμινεν.

 Ερ. Σε πρόσφατη συνέντευξή σας στο Euronews, τονίσατε ότι πολλές αποφάσεις της ΕΕ γίνονται με γνώμονα κυρίως τις μεγάλες επιχειρήσεις, και ότι θέλετε να αλλάξει αυτή τη νοοτροπία. Πώς μπορεί η ΕΕ να διασφαλίσει ότι οι νομοθεσίες / κανονισμοί λαμβάνουν υπόψη τους «μικρότερους» (π.χ. απλοποίηση διαδικασιών, λιγότερα γραφειοκρατικά βάρη, φορολογική ελάφρυνση, ψηφιακά εργαλεία, καλύτερος κανονιστικός σχεδιασμός)
Απ. Η Ευρώπη και η Ευρωπαϊκή Ένωση έχουν ένα τέλειο σκεπτικό ως αρχή: “ στην αρχή σκέψου μικρά ώστε οι επιδράσεις να είναι ελεγχόμενες”. Το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να το ακολουθήσουμε όποτε κάνουμε έναν νέο κανονισμό, μία νέα οδηγία, όταν προωθούμε πολιτικές φιλοδοξίες, στην Ευρώπη θα πρέπει να σκεπτόμαστε ότι εάν εφαρμοστεί αυτή η νέα πολιτική θα μπορούν οι “ μικρότεροι” να ανταποκριθούν σε αυτήν; Θα μπορέσουν οι μικρότεροι να παρακολουθήσουν την εξέλιξη και τις απαιτήσεις της;
Το πρόβλημα είναι ότι στις ”επικεφαλίδες” τείνουν να είναι πάντα οι μεγάλες εταιρείες και οι μεγάλοι οργανισμοί και όταν οι πολιτικοί αποφασίζουν να κάνουν αλλαγές έχουν κατά νου τις μεγάλες οντότητες, που βρίσκονται στα πρωτοσέλιδα. Και αυτοί που βρίσκονται στα πρωτοσέλιδα είναι οι “ μεγάλοι”. Έτσι είναι αδύνατον για μικρότερες εταιρείες που έχουν περιορισμένες δυνατότητες και προσωπικό να ακολουθήσουν όλες τις ανάγκες αναφοράς (reporting) και όλα τα κόστη που συνοδεύουν νέους κανονισμούς.

Ερ. Ποια εργαλεία διαθέτει το SME United για να ενισχύσει την πρόσβαση των ΜμΕ στη χρηματοδότηση, ειδικά για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση;
Απ. Ασφαλώς υπάρχουν ορισμένα κονδύλια, κάποια εθνική υποστήριξη αλλά νομίζω το σημαντικότερο είναι να υπάρχουν οι δυνατότητες ώστε οι μικρότερες εταιρείες να δρουν κατά τρόπο κερδοφόρο στο πλαίσιο της ΕΕ. Τόσο εντός των κρατών μελών, όσο και διασυνοριακά στο πλαίσιο της ΕΕ. Σύμφωνα με έκθεση του ΔΝΤ πέρυσι τον Δεκέμβριο εντός της ΕΕ έχουμε εσωτερικές απαιτήσεις που ισοδυναμούν με δασμούς 44% σε αγαθά και 110% σε υπηρεσίες. Έχουμε με άλλα λόγια εσωτερικούς δασμούς στην ΕΕ και αυτοί θα πρέπει να εξαλειφθούν.

Ερ. Με άλλα λόγια η “ κοινή αγορά” δεν είναι και τόσο “ κοινή”…
Απ. Ακριβώς. Και αυτό είναι που είπε και ο κ. Λέττα στην έκθεσή του, ότι η επίτευξη ανταγωνιστικότητας προϋποθέτει την λειτουργία της ενιαίας αγοράς.

Ερ. Ποιες είναι οι κύριες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ΜμΕ, ιδιαίτερα μετά από τις πρόσφατες κρίσεις (ενέργεια, πληθωρισμός, εφοδιαστικές αλυσίδες, ψηφιοποίηση);
Απ. Θα έλεγα ότι επί του παρόντος η μεγαλύτερη πρόκληση είναι η κοινή αβεβαιότητα. Πρώτα είχαμε την πανδημία, μετά τις επιπτώσεις της ρωσικής επιθετικότητας στην Ευρώπη, η αύξηση των ενεργειακών τιμών, ο πληθωρισμός, κλπ. Εδώ στην Ελλάδα γνωρίζετε πολύ καλά τι συμβαίνει ότι υπάρχουν φυσικές καταστροφές από δασικές πυρκαγιές ή τις πλημμύρες και τις επιπτώσεις τους. Όλα αυτά έχουν οδηγούν σε τεράστια αβεβαιότητα ειδικά στις μικρότερου μεγέθους επιχειρήσεις. Έτσι, όταν βλέπουμε αποκλιμάκωση του πληθωρισμού και των επιτοκίων, είναι θετικό καθώς χρειαζόμαστε και ένα ποσοστό σταθερότητας.

Ερ. Εντός αυτού του αβέβαιου περιβάλλοντος πιστεύετε ότι η ΕΕ λαμβάνει τα κατάλληλα μέτρα για την στήριξη της επιχειρηματικότητας και των ΜμΕ;
Απ. Πιστεύω ότι βλέπουμε να γίνονται τα πρώτα βήματα προς την σωστή κατεύθυνση. Εννοώ ότι η Ευρώπη έχει αφυπνιστεί στην ανάγκη εξασφάλισης ασφάλειας, άμυνας ώστε να αυξηθεί η αίσθηση της ασφάλειας εντός της Ευρώπης. Αντίστοιχα, ότι χρειάζεται να αυξήσουμε την ανταγωνιστικότητά μας έναντι άλλων ηπείρων της υφηλίου. Βλέπουμε ότι γίνονται τα πρώτα βήματα αλλά πρέπει να επιταχύνουμε τον ρυθμό, ώστε να καταστούμε ισχυρότεροι σε ταχύτερο χρόνο.

Ερ. Η Ελλάδα έχει από τις υψηλότερες αναλογίες ΜμΕ στην Ευρώπη. Πώς βλέπετε την ελληνική πραγματικότητα; Υπάρχουν ιδιαιτερότητες που πρέπει να ληφθούν υπόψη σε ευρωπαϊκές πολιτικές;
Απ. Η Ελλάδα βρέθηκε σε δύσκολη θέση, εδώ και 10-15 χρόνια και έχει πλέον εξέλθει από αυτήν (την κρίση) κατά τρόπο θεαματικό. Από ό,τι έχω δει και από την εμπειρία μου στην Φινλανδία είναι ότι οι μικρότερες επιχειρήσεις έχουν πρόβλημα πρόσβασης σε χρηματοδότηση. Προβλήματα ακόμη και στο άνοιγμα ενός τραπεζικού λογαριασμού και αυτό, από ό,τι αντιλαμβάνομαι είναι κάτι που βιώνουν και οι ΜμΕ στην Ελλάδα. Η χρηματοδότηση είναι μεγάλο πρόβλημα σε ολόκληρη την Ευρώπη και αυτό έχω διαπιστώσει και από Έλληνες συναδέλφους οι οποίοι λέγουν ότι πρέπει να γίνει ευχερέστερη η εξεύρεση κεφαλαίων.

Ερ. Περίπου προ έτους η Έκθεση Ντράγκι έκανε ορισμένες προτάσεις προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή οι οποίες θεωρήθηκαν ως κρίσιμες για την ανάκτηση της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας έναντι της Κίνας και των ΗΠΑ. Πώς κρίνετε την εφαρμογή τους;
Απ. Πιστεύω ότι η διαδικασία λήψης αποφάσεων στην ΕΕ εμποδίζει τη λήψη αυτών των αναγκαίων αποφάσεων. Πλέον όμως πιστεύω ότι έχουμε αντιληφθεί ότι δεν μπορούμε να είμαστε τόσο εκτεθειμένοι έναντι των προϊόντων / αγαθών από τρίτες χώρες. Προς αυτήν την κατεύθυνση ήδη λαμβάνονται ορισμένα θετικά βήματα. Φερ’ ειπείν, το τέλος που σχετίζεται με την εισαγωγή μικρών πακέτων από την Κίνα, από πλατφόρμες όπως η ΤEMU, με τα οποία είναι πολύ δύσκολο να παραμείνουν ανταγωνιστικές οι ευρωπαϊκές εταιρείες. Είδαμε τα πρώτα βήματα να γίνονται αλλά παραμένουμε αργοί στην αντιμετώπιση του φαινομένου.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

Προτιμητέοι επενδυτές Chevron – Helleniq Energy για έρευνες υδρογονανθράκων σε 4 θαλάσσιες περιοχές

Υπεγράφησαν σήμερα από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σταύρο Παπασταύρου, τέσσερις Υπουργικές Αποφάσεις, οι οποίες αφορούν στην επιλογή αιτούντων του διεθνούς διαγωνισμού για την παραχώρηση δικαιώματος έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων στις θαλάσσιες περιοχές νοτίως της Πελοποννήσου (περιοχές «Α2» και «Νότια της Πελοποννήσου») και στις θαλάσσιες περιοχές νοτίως της Κρήτης (περιοχές «Νότια της Κρήτης 1» και «Νότια της Κρήτης 2»).

Σύμφωνα με αυτές, ορίζονται ως επιλεγέντες αιτούντες (προτιμητέοι επενδυτές) οι κοινοπραξίες των ομίλων Chevron – Helleniq Energy.

Παράλληλα ανατίθεται στην Επιτροπή Αξιολόγησης που συστάθηκε με απόφαση της ΕΔΕΥΕΠ, να καλέσει τις εν λόγω κοινοπραξίες ως Επιλεγέντες Αιτούντες για τις παραπάνω θαλάσσιες περιοχές προκειμένου να οριστικοποιηθεί το προς υπογραφή σχέδιο σύμβασης, σύμφωνα με την προκήρυξη.
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ