AUTO
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες κρατούν ισορροπίες στον σχεδιασμό των μοντέλων τους προκειμένου να ικανοποιούν τις ανάγκες ανδρών και γυναικών

Η πλειονότητα των αυτοκινήτων έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να αποπνέουν δυναμισμό και στιβαρότητα. Στοιχεία που χαρακτηρίζουν κυρίως τους άνδρες. Από την άλλη ελάχιστα είναι τα αυτοκίνητα τα οποία έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά για τις γυναίκες.
Αν και μέχρι πριν λίγα χρόνια το αυτοκίνητο ήταν κυρίως ανδρική υπόθεση, εντούτοις οι ισορροπίες έχουν αλλάξει. Τα δεδομένα δείχνουν πως τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερες γυναίκες αποκτούν νέο αυτοκίνητο και ασχολούνται με αυτό. Πιο συγκεκριμένα τα τελευταία χρόνια στις ΗΠΑ το 60% των αγοραστών νέων οχημάτων ήταν γυναίκες, ενώ σε πολλές άλλες χώρες το αντίστοιχο ποσοστό κινείται κοντά στο 50%.
Παρά τις πιέσεις των τελευταίων ετών από το νέο καταναλωτικό κοινό που είναι κυρίως γυναίκες, η εξωτερική εμφάνιση των αυτοκινήτων δεν αλλάξει σημαντικά και συνεχίζει να ανταγωνίζεται σχέσεις και στερεότυπα που σχετίζονται κυρίως με τα θέλω και τον σχεδιασμό των ανδρών. Οχήματα επιβλητικά, με έντονα χαρακτηριστικά και σκληρές γωνίες τα οποία σχεδιάζονται κυρίως για άντρες.
Ίσως τα πράγματα σύντομα να αλλάξουν, αφού όλο και περισσότερο κατέχουν ηγετικές θέσεις στις αυτοκινητοβιομηχανίες γυναίκες όπου μπορούν να επηρεάσουν τον σχεδιασμό των μοντέλων.
Παρότι το εξωτερικό design παραμένει σχεδιαστικά για να ικανοποιεί τους άνδρες, το εσωτερικό των οχημάτων αλλάζει και στρέφεται κυρίως για να ικανοποιήσει τις γυναίκες. Πλέον υπάρχουν διαφορετικά φινιρίσματα, τολμηρά χρώματα, υλικά που προέρχονται από το interior design και περισσότερες υφασμάτινες υφές που προέρχονται από τις τάσεις μόδας και μεγάλων γυναικείων οίκων.
Τέλος, ως προς την εργονομία τα αυτοκίνητα αποκτούν περισσότερους χώρους για τις καθημερινές ανάγκες και την ασφάλεια, που είναι βασικό ζητούμενο του γυναικείου κοινού κατά την αγορά, σε αντίθεση με τους άντρες που αναζητούν άλλα χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα βλέπουμε οι εταιρείες να δίνουν περισσότερες πληροφορίες για την προέλευση των υλικών κατασκευής, το ποσοστό ανακύκλωσης, τις πράσινες τεχνολογίες και γενικά πράγματα που απασχολούν περισσότερο τις γυναίκες, χωρίς όμως να γίνονται ουσιαστικές παρεμβάσεις στο εξωτερικό.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
ΕΛ.ΑΣ: «Αυτό το Πάσχα βάφουμε κόκκινα μόνο τα αβγά» – Το μήνυμα για την οδική ασφάλεια

Το δικό της μήνυμα για ασφαλή οδήγηση και τις ημέρες του Πάσχα – με αφορμή και την έξοδο των εκρομέων-, μεταδίδει η Ελληνική Αστυνομία με ένα χαρακτηριστικό σποτ.
To ιδιαίτερο αυτό βίντεο ανέβηκε σήμερα (17.04.2025) στα social media της ΕΛ.ΑΣ. και μέσω αυτού, περνά το μήνυμα για την οδική ασφάλεια.
Στο βίντεο, ένας παρουσιαστής περιγράφει τη μαζική έξοδο των εκδρομέων για το Πάσχα, τονίζοντας την ανάγκη για προσεκτική οδήγηση και υπευθυνότητα στον δρόμο.
Το μήνυμα με το οποίο κλείνει το βίντεο είναι:
«Αυτό το Πάσχα βάφουμε κόκκινα μόνο τα αβγά», τονίζοντας τη σημασία της ασφάλειας στους δρόμους.
NEWSIT
ΕΛ.ΑΣ: «Αυτό το Πάσχα βάφουμε κόκκινα μόνο τα αβγά» – Το μήνυμα για την οδική ασφάλεια
AUTO
Έρευνα για τα τροχαία: Σχεδόν οι μισοί Έλληνες παραδέχονται ότι οδηγούν με το ένα χέρι στο κινητό και το άλλο στο τιμόνι

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία έρευνας για την οδική συμπεριφορά των Ελλήνων και τις κύριες αιτίες των τροχαίων στη χώρα μας, με περίπου τους μισούς οδηγούς να δηλώνουν πως κατά τη διάρκεια της οδήγησης χρησιμοποιούν το κινητό τους.
Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα της πανελλαδικής έρευνας της Palmos Analysis που παρουσιάστηκε στην ΕΡΤ, το 47% των οδηγών παραδέχεται πως είναι στο τιμόνι με το κινητό στο χέρι, ενώ κύρια αιτία για την πρόκληση των τροχαίων δυστυχημάτων εκτιμούν πως είναι η οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ.
Την ίδια στιγμή, η συντριπτική πλειοψηφία τάσσεται υπέρ της μείωσης των υφιστάμενων ορίων ταχύτητας εντός κατοικημένων περιοχών, όπως και της τοποθέτησης καμερών στους κεντρικούς οδικούς άξονες για την καταγραφή των τροχαίων παραβάσεων και την επιβολή προστίμων.
Αναλυτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το 87% δηλώνει ότι χρησιμοποιεί πάντα ζώνη ασφαλείας ή κράνος.
Περίπου οι μισοί (47%) παραδέχονται ότι οδηγούν με το κινητό στο χέρι, είτε πάντα (1%), είτε συχνά (4%), είτε μερικές φορές (16%), είτε σπάνια (26%). Το 58% αναφέρει ότι οδηγεί κάνοντας χρήση κινητού μέσω Bluetooth (πάντα 14%, συχνά 15%, μερικές φορές 16%, σπάνια 12%).
Το 65% των οδηγών παραδέχεται ότι οδηγεί με ταχύτητα πάνω από το επιτρεπόμενο όριο (πάντα 1%, συχνά 5%, μερικές φορές 34%, σπάνια 25%) και ένας στους πέντε (20%) παραδέχεται ότι οδηγούν μετά από κατανάλωση αλκοόλ (συχνά 1%, μερικές φορές 4%, σπάνια 15%).
Το 20% παραδέχεται ότι περνάει με κόκκινο φανάρι και το ίδιο ποσοστό λέει ότι αφήνει κάποιον χωρίς δίπλωμα να οδηγεί.
Τα κύρια αίτια τροχαίων
Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ θεωρείται από τη μεγάλη πλειοψηφία των ερωτηθέντων η κύρια αιτία για τα τροχαία δυστυχήματα στη χώρα μας (64% μεταξύ όσων οδηγούν κάποιο όχημα και 73% μεταξύ όσων δεν οδηγούν).
Ακολουθούν η υπερβολική ταχύτητα (49% και 55% αντίστοιχα), η χρήση κινητού κατά την οδήγηση (33% και 29% αντίστοιχα), ενώ αρκετά χαμηλότερα αναφέρονται η κακή κατάσταση του οδικού δικτύου (17% και 18% αντίστοιχα), η ελλιπής/χαλαρή αστυνόμευση και η ατιμωρησία (16% και 9% αντίστοιχα), η κακή κατάσταση των οχημάτων (4% και 3% αντίστοιχα) και η ελλιπής σήμανση/σηματοδότηση (4% και 2% αντίστοιχα).
Μεταξύ όσων οδηγούν, η βελτίωση της εκπαίδευσης των οδηγών καταγράφεται ως ο πιο ενδεδειγμένος τρόπος για να μειωθούν τα τροχαία στη χώρα μας (46%), ενώ όσοι δεν οδηγούν προκρίνουν την αυστηροποίηση των ποινών για τις τροχαίες παραβάσεις (49%). Μεταξύ των οδηγών ακολουθούν οι συχνότεροι έλεγχοι/αστυνόμευση (44%), η αυστηροποίηση των ποινών για τις τροχαίες παραβάσεις (41%), η βελτίωση του οδικού δικτύου και της σήμανσης (31%), η μείωση των ορίων ταχύτητας (14%) και η καθιέρωση κινήτρων για την ανανέωση του στόλου των οχημάτων (9%).
AUTO
Περίπου 1.291.000 άνθρωποι τραυματίζονται ετησίως από οδικές συγκρούσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Περίπου 1.291.000 άνθρωποι τραυματίζονται ετησίως από οδικές συγκρούσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με τους 141.000 από αυτούς τους τραυματισμούς να είναι σοβαροί. Αυτά αναφέρει έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών, η οποία υπογραμμίζει ότι η πρόοδος στη μείωση των σοβαρών και ελαφρών τραυματισμών υστερεί σε σχέση με τη μείωση των θανάτων από τροχαίες συγκρούσεις. Οι σοβαροί τραυματισμοί στα 24 κράτη μέλη της ΕΕ μειώθηκαν κατά 13% μεταξύ 2013 και 2023, ποσοστό που είναι μικρότερο σε σχέση με τη μείωση κατά 16% των θανάτων στους δρόμους. Παράλληλα η έκθεση επισημαίνει ότι το μέγεθος της μείωσης κατά την περίοδο 2013-2023 απέχει πολύ από το στόχο να επιτευχθεί μείωση 50% στη δεκαετία 2020-2030. Όλα αυτά όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει ως στόχο τη μείωση των σοβαρών τραυματισμών κατά 50% μεταξύ 2020 και 2030.
Στην πραγματικότητα αυτός ο αριθμός είναι μεγαλύτερος, λόγω της μη αξιοποίησης στοιχείων στη συλλογή δεδομένων. Σύμφωνα με νέα έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών οι περισσότερες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις αποτυγχάνουν να βελτιώσουν σημαντικά την οδική ασφάλεια, εν μέρει λόγω της ελλιπούς εικόνας του αριθμού των τραυματιών στους δρόμους και της έλλειψης στοιχείων για το πού και πότε συνέβησαν τα οδικά συμβάντα.
Τα περισσότερα επίσημα στατιστικά στοιχεία συγκεντρώνονται από τις αναφορές της αστυνομίας, ενώ σπάνια καταγράφονται τραυματισμοί που αφορούν σε πεζούς και ποδηλάτες. Αν και τα νοσοκομεία συλλέγουν τα δικά τους δεδομένα, σήμερα δεν υπάρχει μια ολοκληρωμένη εικόνα των τραυματισμών.
Στην Τσεχία, σύμφωνα με τη βάση δεδομένων της αστυνομίας και το δημόσιο σύστημα υγείας, καταγράφεται μόνο το 43% των τραυματισμών. Μελέτη στην Ολλανδία διαπίστωσε ότι υπήρχε αστυνομικό αρχείο για το 65% όσων τραυματίστηκαν σοβαρά σε σύγκρουση με εμπλεκόμενο αυτοκίνητο. «Καθημερινά, σε όλη την Ευρώπη, εκατοντάδες άνθρωποι τραυματίζονται σοβαρά στους δρόμους μας. Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής υποτιμούν τόσο την κλίμακα του προβλήματος όσο και τον αντίκτυπο που μπορεί να έχουν αυτοί οι τραυματισμοί. Οι εθνικές κυβερνήσεις πρέπει να εργαστούν πιο σκληρά για να βελτιώσουν την καταγραφή των τραυματιών. Έτσι υπάρχει μια παραπλανητική εικόνα των τραυματισμών από τροχαίες συγκρούσεις», αναφέρει η διευθύντρια έργων στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών, Jenny Carson.
Η έκθεση, τέλος, αναφέρει ότι θα πρέπει οι ηγέτες να αναλαμβάνουν την ευθύνη, να διασφαλίζουν τη διαφάνεια, να εγγυώνται την χρηματοδότηση και να βελτιώνουν τη συλλογή δεδομένων, καθώς και να αναπτύσσουν συνεργασίες. Οφείλουν επίσης να διαχειριστούν τις ταχύτητες των οχημάτων σε επίπεδα κατάλληλα για το οδικό περιβάλλον και των ευάλωτων χρηστών των οδών, να σχεδιάσουν και να συντηρήσουν τις υποδομές, να προωθήσουν τις τεχνολογίες ασφάλειας οχημάτων που αποτρέπουν τις συγκρούσεις και προστατεύουν τους επιβάτες και τους ευάλωτους χρήστες της οδού σε περίπτωση σύγκρουσης και να ενθαρρύνουν την υπεύθυνη συμπεριφορά, μέσω της εκπαίδευσης και της ενημέρωσης.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
-
ΕΛΛΑΔΑ7 ημέρες ago
Αμφιλοχία: Όλα όσα έγιναν πριν ο 54χρονος δολοφονήσει την κουμπάρα του – Η συνομιλία στο κιόσκι και ο πυροβολισμός στο κεφάλι
-
ΕΛΛΑΔΑ7 ημέρες ago
Μ. Βορίδης: Ο έλεγχος των συνόρων ανήκει ξανά στα κράτη
-
ΔΙΕΘΝΗ6 ημέρες ago
Σύνοδος ΝΑΤΟ: Ο Ζελένσκι θα συναντηθεί σήμερα με τον Τραμπ, επιβεβαίωσε πηγή από την ουκρανική προεδρία
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ5 ημέρες ago
Δικογραφία ΟΠΕΚΕΠΕ: Ονόματα από ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ έπιασε ο κοριός της ΕΥΠ
-
ΔΙΕΘΝΗ4 ημέρες ago
Συμφωνία των 27 της ΕΕ για παράταση των κυρώσεων στη Ρωσία
-
ΕΛΛΑΔΑ5 ημέρες ago
Βαθμοί Πανελληνίων: Βατερλώ στα Μαθηματικά και την Ιστορία για τους υποψηφίους – Χαμηλά τα ποσοστά των αριστούχων
-
ΕΛΛΑΔΑ5 ημέρες ago
Πανελλαδικές Εξετάσεις – Σήμερα οι ανακοινώσεις των βαθμολογιών
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ7 ημέρες ago
«ΘΡΑΥΣΜΑΤΑ: Ευριπίδης». Μια παράσταση θεάτρου/αρχαιολογίας από το Εθνικό Θέατρο