Connect with us

AUTO

Τα νέα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη γίνονται ένα εκατοστό φαρδύτερα κάθε δύο χρόνια

Τα νέα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη γίνονται κατά μέσο όρο ένα εκατοστό φαρδύτερα κάθε δύο χρόνια. Αυτό προκύπτει από έρευνα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος η οποία αναφέρει ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί και στο μέλλον λόγω των αυξανόμενων πωλήσεων των SUV.

Ήδη με βάση τα στοιχεία των ευρωπαϊκών πωλήσεων, αλλά και στην Ελλάδα, περίπου τα μισά από τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται είναι πιο φαρδιά δημιουργώντας αρκετές φορές σχετικό πρόβλημα στους χώρους στάθμευσης. Το μέσο πλάτος των νέων αυτοκινήτων επεκτάθηκε στα 180,3 εκατοστά το πρώτο εξάμηνο του 2023 από 177,8 εκατοστά που ήταν το 2018, σύμφωνα με την συγκεκριμένη έρευνα. Αυτή η τάση εντοπίζεται και στα λεωφορεία όπως και στα φορτηγά.

Ο διευθυντής πολιτικής οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος, James Nix επισημαίνει ότι: «τα αυτοκίνητα έχουν αλλάξει προς τα πάνω τις διαστάσεις τους. Αυτή η τάση επικρατεί εδώ και δεκαετίες και θα συνεχιστεί μέχρι να θέσουμε ένα αυστηρότερο όριο. Επί του παρόντος, ο νόμος επιτρέπει στα νέα αυτοκίνητα να έχουν πλάτος όσο και τα φορτηγά. Το αποτέλεσμα ήταν να κατασκευαστούν μεγάλα SUV και να θέτουν σε κίνδυνο τους πεζούς, τους ποδηλάτες και όλους τους άλλους χρήστες του δρόμου».

Μεταξύ των 100 κορυφαίων μοντέλων το 2023, το 52% των οχημάτων που πωλήθηκαν ήταν πιο φαρδιά από τον καθορισμένο χώρο στάθμευσης. Αυτό συμβαίνει σε μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, όπως το Λονδίνο, το Παρίσι και η Ρώμη. Η στάθμευση εκτός δρόμου είναι πλέον αυστηρή ακόμη και για το μέσο νέο αυτοκίνητο (πλάτος 180 εκ), ενώ τα μεγάλα πολυτελή SUV πλέον δεν χωρούν στα όρια που υπάρχουν. Με πλάτος περίπου 200 εκ. τα μεγάλα πολυτελή SUV αφήνουν πολύ λίγο χώρο στους επιβάτες των άλλων αυτοκινήτων για να μπουν και να βγουν από οχήματά τους.

Η αύξηση του μεγέθους είναι πολύ έντονη μεταξύ των μεγάλων πολυτελών SUV. Για παράδειγμα το Land Rover Defender μεγάλωσε κατά 20,6 εκατοστά σε 6 μόλις χρόνια. Οι ευρύτεροι σχεδιασμοί επέτρεψαν επίσης την περαιτέρω αύξηση του ύψους των οχημάτων, παρά τα στοιχεία των τροχαίων ατυχημάτων που δείχνουν ότι μια αύξηση κατά 10 εκατοστά στο ύψος του μπροστινού μέρους των οχημάτων αυξάνει κατά 30% τον κίνδυνο σοβαρού τροχαίου για πεζούς και ποδηλάτες.

Αρκετές ευρωπαϊκές πόλεις έχουν ήδη θεσπίσει περιοριστικούς κανόνες στάθμευσης για τα SUV. Η πόλη του Παρισιού αντιμετώπισε την τάση των μεγαλύτερων αυτοκινήτων και κάλεσε τους πολίτες να αποφασίσουν εάν τα τέλη στάθμευσης θα πρέπει να τριπλασιαστούν για τα βαριά αυτοκίνητα. Μια πρόσφατη δημοσκόπηση της εκστρατείας Clean Cities διαπίστωσε ότι περίπου το 65% των πολιτών του Παρισιού είναι υπέρ των υψηλότερων τελών στάθμευσης για μεγάλα, βαριά και ρυπογόνα οχήματα. Εάν εγκριθούν αυτά τα μέτρα, τότε το σίγουρο είναι ότι θα αποτελέσουν σημαντικό προηγούμενο και για άλλες ευρωπαϊκές πόλεις που θα εξετάζουν παρόμοιες αλλαγές.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

AUTO

Η σκληροτράχηλη off-road μοτοσυκλέτα Honda CRF1100L Africa Twin διαθέτει επιπλέον ροπή στις χαμηλές στροφές

Έχουν περάσει πάνω από τρεις δεκαετίες από τότε που η Honda XRV650 Africa Twin έκανε την εμφάνισή της στην Ευρώπη. Η ισορροπία ισχύος και ελαφρού βάρους ήταν βασικό συστατικό της επιτυχίας της. Σήμερα η CRF1100L Africa Twin είναι ένα μοντέλο με γνήσιες off-road ικανότητες και πολλές επιλογές οδήγησης.

Ο παράλληλος δικύλινδρος κινητήρας των 1.084 κ.εκ. έχει ρυθμιστεί ώστε να παράγει περισσότερη ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Η μέγιστη ροπή έχει αυξηθεί κατά 7%, στα 112Nm, ενώ η μέγιστη ισχύς παραμένει στους 102 ίππους. Προσφέρει έλεγχο της απόσβεσης μέσω της ανάρτησης Showa Electronically Equipped Ride Adjustment και ρύθμιση της προφόρτισης του πίσω ελατηρίου.

Στο πάνω μέρος υπάρχει φέρινγκ αλλά και μία σέλα νέας σχεδίασης, μεγαλύτερη ζελατίνα με ρυθμιζόμενο ύψος σε 5 θέσεις και tubeless ελαστικά. Υπάρχει ένα πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων για να αυξήσει ακόιμη περισσότερο την ασφάλεια της μορτοσικλέτας. Η έγχρωμη οθόνη αφής TFT 6,5 ιντσών ενσωματώνει Apple CarPlay, Android Auto και συνδεσιμότητα Bluetooth.

Η CRF1000L Africa Twin είναι μία σύγχρονη μοτοσυκλέτα παντός εδάφους και αγαπήθηκε από τους φίλους των ταξιδιών περιπέτειας ανά τον κόσμο, αλλά και όσους την χρησιμοποιούν ως ένα καθημερινό μέσο μετακίνησης στην πόλη ή για μεγαλύτερες αποδράσεις. Από το 2016 που επέστρεψε στην αγορά, οι πωλήσεις της «Africa Twin» ξεπερνούν τις 85.000 μονάδες.

Κ.Π.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Στις παγωμένες λίμνες της Φιλανδίας η Nissan δοκιμάζει την τεχνολογία e-4ORCE

Μέσα στην παγωμένη ομορφιά της Φινλανδίας, γνωστής ως η Χώρα των Χιλίων Λιμνών, η Nissan δοκιμάζει την τεχνολογία e-4ORCE, η οποία είναι σχεδιασμένη για να δίνει τη δυνατότητα στους οδηγούς να διασχίζουν εύκολα και με σιγουριά τις πιο δύσκολες συνθήκες.

Επιδεικνύοντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας σε παγωμένα εδάφη, το X-Trail e-POWER e-4ORCE και το 100% ηλεκτρικό Ariya e-4ORCE κινούνται σε εντός και εκτός δρόμου διαδρομές κάνοντάς τες ιδιαίτερα συναρπαστικές. Ο έλεγχος και η οδική συμπεριφορά, χάρη στο σύστημα διπλού κινητήρα του, επιτρέπουν στους οδηγούς να αντιμετωπίζουν τις παγωμένες στροφές και καμπές με μικρή διόρθωση του τιμονιού, ενώ υποστηρίζονται από μεμονωμένο φρενάρισμα και στους τέσσερις τροχούς.

Το e-4ORCE διαθέτει, επίσης, αναγεννητική κατανομή πέδησης, ελαχιστοποιώντας την κλίση του αυτοκινήτου προς τα εμπρός για να διασφαλιστεί ότι οι οδηγοί αισθάνονται ασφαλείς και έχουν τον έλεγχο, ανεξάρτητα από το αν

αντιμετωπίζουν την παγωμένη τούνδρα της Αρκτικής ή την πρωινή μετακίνηση προς τη δουλειά. Εξασφαλίζει, τέλος, ότι το όχημα κινείται αβίαστα κατά μήκος της προβλεπόμενης γραμμής στροφής, προσφέροντας στον οδηγό άνεση και σιγουριά.

Κ.Π.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Η Ευρώπη αποτελεί την ατμομηχανή της υφηλίου για ένα πιο καθαρό και βιώσιμο μέλλον

Η Ευρώπη είναι η ήπειρος που πρωταγωνιστεί στη βιώσιμη κινητικότητα και δείχνει μεγάλη θέληση να αγκαλιάσει τις φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις. Πλέον κάνει μεγάλα άλματα προόδου, έχοντας ως στόχο τις μηδενικές εκπομπές ρύπων μετά το 2035, αλλά και τη χρήση μεγάλου ποσοστού ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Ο στόχος της Ευρώπης είναι να καταφέρει να φτάσει σε ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό χρησιμοποίησης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, που σε συνάρτηση με την ηλεκτροκίνηση θα μειώσουν σε μεγάλο βαθμό τις εκπομπές ρύπων. Πόλεις όπως το Όσλο και το ‘Αμστερνταμ θέτουν τολμηρούς στόχους, που έχουν να κάνουν με σχεδόν μηδενική κίνηση αυτοκινήτων στα κέντρα των πόλεων μέχρι το 2030. Αρα και μειωμένες εκπομπές ρύπων. Μάλιστα σε αυτές τις πόλεις υπάρχουν επιχειρηματικά σχήματα που θέλουν να επενδύσουν πάνω στη βιώσιμη κινητικότητα, ενώ σύμφωνα με πανευρωπαϊκή έρευνα το 62% των Ευρωπαίων είναι έτοιμοι να επενδύσουν περισσότερα στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Η Βόρεια Αμερική τα τελευταία χρόνια ανεβάζει ρυθμούς. Οι ΗΠΑ κινούνται προς ένα μέλλον καθαρού ηλεκτρισμού, με την Καλιφόρνια να ηγέτιδα της προσπάθειας. Οι φιλόδοξοι στόχοι του Καναδά για πωλήσεις οχημάτων μηδενικών εκπομπών αντανακλούν μια αυξανόμενη περιβαλλοντική συνείδηση, η οποία αντηχεί από την ισχυρή δημόσια υποστήριξη για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Από την άλλη η Λατινική Αμερική έχει πολύ δρόμο ακόμη να διανύσει και πολλές φορές τα θετικά βήματα επισκιάζονται από τα αρνητικά. Από τη μια πλευρά, χώρες όπως η Χιλή και η Κολομβία κάνουν βήματα προόδου με ηλεκτρικά λεωφορεία και επενδύσεις σε βιοκαύσιμα και από την άλλη ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος του βιοντίζελ με βάση το φοινικέλαιο, ρίχνει σκιά σε αυτές τις πράσινες προσπάθειες. Η ακμάζουσα βιομηχανία βιοκαυσίμων της Βραζιλίας και οι υψηλοί στόχοι πώλησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων του Μεξικού δείχνουν την μεγάλη προσπάθεια που γίνεται στην περιοχή.

Το σκηνικό στην Ασία αλλάζει με γοργούς ρυθμούς. Αν και οι εκπομπές των ρύπων σε αυτή την περιοχή είναι υψηλές, εντούτοις η Κίνα και η Ινδία κάνουν μεγάλες επενδύσεις πάνω στο κομμάτι των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, κυρίως στην Κίνα, είναι αλματώδης, με την προσπάθεια των κινέζικων αυτοκινητοβιομηχανιών να διεισδύσουν στην Ευρώπη προκειμένου να πάρουν ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η Μέση Ανατολή και η Αφρική είναι χώρες με αναξιοποίητες δυνατότητες. Η θέληση υπάρχει, αλλά ο δρόμος είναι γεμάτος εμπόδια. Η εξάρτηση από το πετρέλαιο και τα εμπόδια υποδομής αποτελούν τα σημαντικότερα προβλήματα. Η Αφρική σε αυτό το κομμάτι βρίσκεται σε πολύ χαμηλό επίπεδο και θα χρειαστούν πολλά χρόνια για να μπορέσει να ακολουθήσει την βιώσιμη κινητικότητα.

Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό η Ευρώπη είναι σε αυτό τον τομέα πρωτοπόρος και πολλές φορές αποτελεί την ατμομηχανή που θα τραβήξει τα υπόλοιπα βαγόνια της υφηλίου, εμπνέοντας άλλες περιοχές να επιταχύνουν το ταξίδι τους προς ένα καθαρότερο, πιο βιώσιμο μέλλον στις μεταφορές. Αυτό δεν είναι απλώς μια τεχνολογική αλλαγή. Είναι μια επανάσταση στη νοοτροπία, που σηματοδοτεί ένα πιο πράσινο μέλλον.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ