Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΕ: Κάτω από το 1/3 των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης έχει εκταμιευθεί – «Καμπανάκι» από την ευρωπαϊκή βιομηχανία

Το ευρωπαϊκό ταμείο ανάκαμψης στο οποίο προβλέπει την εκταμίευση 800 δισ. ευρώ που προορίζεται να χρηματοδοτήσει την ψηφιακή και την πράσινη μετάβαση έχει παρακωλυθεί από τη γραφειοκρατία, σύμφωνα με έναν από τους κορυφαίους βιομηχάνους της ΕΕ, καθώς τα στοιχεία δείχνουν ότι μέχρι στιγμής έχει εκταμιευθεί λιγότερο από το 1/3 των πόρων.

Ο Ζαν – Φρανσουά φαν Μπόξμερ (Jean-François van Boxmeer), επικεφαλής της ομάδας πίεσης της Ευρωπαϊκής Στρογγυλής Τράπεζας για τη Βιομηχανία, δήλωσε στους Financial Times ότι το ταμείο ανάκαμψης NextGen της ΕΕ – που συχνά διαφημίζεται ως ευρωπαϊκός πρόδρομος του νόμου του Τζο Μπάιντεν (Joe Biden) για τη μείωση του πληθωρισμού – είναι “πολύ, πολύ δύσκολο” να έχει κανείς πρόσβαση. Αντιθέτως, πρότεινε η ΕΕ να αναθεωρήσει την προσέγγισή της στα μεγάλα έργα υποδομής.

Το ταμείο ανάκαμψης, το οποίο συμφωνήθηκε ως οικονομική απάντηση στην πανδημία Covid-19 και χρηματοδοτείται από κοινό δανεισμό που ορισμένες πρωτεύουσες επιμένουν ότι πρέπει να παραμείνει εφάπαξ, έχει διανύσει το μισό της προβλεπόμενης διάρκειάς του 2021-2026.

 Ωστόσο, μέχρι τον Δεκέμβριο είχε εκταμιεύσει μόνο το 30% των διαθέσιμων επιχορηγήσεων και δανείων, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕ.

“Υπάρχουν πολλά εμπόδια και κριτήρια που πρέπει να πληρούνται”, δήλωσε ο van Boxmeer, ο οποίος είναι επίσης πρόεδρος της Vodafone, σε συνέντευξή του στους Financial Times. “Οι άνθρωποι χάνονται στην πολυπλοκότητα της προσφοράς. Η πρόθεση είναι καλή, αλλά οι άνθρωποι χάνονται. . . Κοιτάξτε την απορρόφηση”

Η ERT αναφέρει ότι τα μέλη της περιλαμβάνουν τους διευθύνοντες συμβούλους και τους προέδρους περίπου 60 από τις μεγαλύτερες βιομηχανικές και τεχνολογικές εταιρείες της Ευρώπης.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του ταμείου ανάκαμψης, οι εκταμιεύσεις εξαρτώνται από το κατά πόσον οι εθνικές κυβερνήσεις επιτυγχάνουν τους στόχους που θέτει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι οποίοι συχνά περιλαμβάνουν την ψήφιση νομοθεσίας. Μόλις το 18% αυτών των λεγόμενων “ορόσημων” έχουν εκπληρωθεί, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕ.

Ορισμένες χώρες, ιδίως η Πολωνία και η Ουγγαρία, δεν έχουν αγγίξει το μεγαλύτερο μέρος των κονδυλίων, λόγω ανησυχιών για παραβιάσεις του κράτους δικαίου. Άλλοι, συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας – του μεγαλύτερου αποδέκτη της χρηματοδότησης για την ανάκαμψη – ζήτησαν περισσότερο χρόνο για να την δαπανήσουν λόγω καθυστερήσεων στην εκταμίευση.

Το ταμείο ανάκαμψης ήταν “κατακερματισμένο” και έπασχε από “πλήρη έλλειψη ευρωπαϊκού σχεδιασμού”, επειδή ήταν μια απάντηση έκτακτης ανάγκης στην πανδημία με στόχο την επιτάχυνση των υφιστάμενων εθνικών σχεδίων, δήλωσε η Simone Tagliapietra, ανώτερη συνεργάτης της δεξαμενής σκέψης Bruegel με έδρα τις Βρυξέλλες.

Ωστόσο, η Επιτροπή δήλωσε ότι η απόφαση για το πώς θα δαπανηθούν οι πόροι εναπόκειται στα κράτη μέλη της ΕΕ, τα οποία βρίσκονται “συνολικά σε καλό δρόμο” όσον αφορά την εφαρμογή του ταμείου. Πρόσθεσε ότι “πολλά επιτυχημένα προγράμματα [ωφελούν] τη βιομηχανία” στα εθνικά σχέδια δαπανών των χωρών.

Το ταμείο, και η αναμενόμενη ώθηση που θα προκύψει από την εκταμίευση, θεωρούνται ένα επίτευγμα ορόσημο της προέδρου της Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν (Ursula von der Leyen) και η σημαντικότερη συμβολή της στην οικονομική ανάπτυξη της ΕΕ.

Ο Βαν Μπόξμερ πρότεινε η ΕΕ να εξετάσει το ενδεχόμενο να δαπανήσει απευθείας σε έργα υποδομής που ωφελούν όλη την Ευρώπη, όπως οι διεθνείς συνδέσεις ηλεκτρικού δικτύου, αντί να διοχετεύει τη χρηματοδότηση μέσω των κρατών μελών.

“Η ΕΡΤ δεν έχει συναίνεση σε αυτό το θέμα”, δήλωσε. “Αλλά κατά τη γνώμη μου . . . είναι κάτι που πρέπει να σκεφτούμε”

Πρόσθεσε ότι η βιομηχανία επιθυμεί να δει “περισσότερη Ευρώπη, αλλά μια διαφορετική Ευρώπη” μετά τις εκλογές για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τον Ιούνιο.

Ειδικότερα, οι επιχειρήσεις απαιτούν από την Ευρώπη να υιοθετήσει μια πιο ολοκληρωμένη προσέγγιση στον τομέα της ενέργειας, όπου οι εταιρείες της ΕΕ αντιμετωπίζουν σημαντικά υψηλότερο κόστος από τους ανταγωνιστές τους στις ΗΠΑ ή την Κίνα.

Η Επιτροπή δήλωσε ότι η άμεση στήριξη της ΕΕ για έργα όπως οι διασυνοριακές ενεργειακές υποδομές είναι “ιδιαίτερα αποτελεσματική”, αλλά ότι τα προγράμματα που βασίζονται σε εθνικά σχέδια, όπως το ταμείο ανάκαμψης, αποτελούν “συμπληρωματική” προσέγγιση.

Ωστόσο, ο Tagliapietra του Bruegel δήλωσε επίσης ότι η ΕΕ χρειάζεται έναν “ισχυρό κοινό προϋπολογισμό” για δημόσια αγαθά, όπως οι διασυνδέσεις ηλεκτρικής ενέργειας μεταξύ των κρατών μελών, και ότι μια τέτοια συντονισμένη προσέγγιση θα μείωνε το κόστος των επενδύσεων.

Σε μελέτη για την ΕΡΤ, η Boston Consulting Group εκτιμά ότι οι επενδύσεις που απαιτούνται σε υποδομές ενεργειακών μεταφορών θα ανέλθουν σε 800 δισ. ευρώ έως το 2030 και θα αυξηθούν σε 2,5 δισ. ευρώ έως το 2050.

“Η κλίμακα της ενεργειακής μετάβασης απαιτεί νέα σκέψη για το πώς θα οικοδομηθεί καλύτερα μια ευρωπαϊκή αγορά ενέργειας που θα λειτουργεί για όλους τους Ευρωπαίους”, δήλωσε ο van Boxmeer. “Ταυτόχρονα, η ανάπτυξή μας είναι υποτονική. Για να πληρώσετε για όλα αυτά χρειάζεστε περισσότερη ανάπτυξη”

Η ΕΕΤ θεωρεί ότι η προτεραιότητα της επόμενης Επιτροπής θα πρέπει να είναι η τόνωση της ανάπτυξης μέσω της ολοκλήρωσης της ενιαίας αγοράς, η οποία εξακολουθεί να περιορίζεται από περίπου 100 μη δασμολογικούς φραγμούς.

Η ευρωπαϊκή βιομηχανία έχει χάσει σημαντικό έδαφος έναντι των ΗΠΑ και της Κίνας τα τελευταία 20 χρόνια, δήλωσε ο van Boxmeer. “Η βελτίωση της ενιαίας αγοράς είναι . . . σκληρή δουλειά. Δεν είναι να ρίχνεις πολλά χρήματα στα πράγματα”

Η Ευρώπη αντιμετωπίζει μια στιγμή “Ντελόρ”, πρόσθεσε, αναφερόμενος στον εκλιπόντα Ζακ Ντελόρ, πρώην πρόεδρο της Επιτροπής και αρχιτέκτονα της ενιαίας αγοράς της ΕΕ.

“Ήρθε σε μια εποχή που αμφισβητήθηκε και η ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα. Οι αρχές της δεκαετίας του 1980 δεν ήταν ένδοξα χρόνια. Αυτή είναι μια στιγμή Ντελόρ, όπου πρέπει να ωθήσεις [την ενσωμάτωση] λίγο περισσότερο”

NEWSIT

Continue Reading
Advertisement

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Απώλεια ακίνητης περιουσίας μέσω πλειστηριασμών και η εκ νέου ανάκτηση των απολεσθέντων ακινήτων.

Η διαδικασία των κόκκινων δανείων έχει πάρει ολοένα και μεγαλύτερη διάσταση στην ελληνική αγορά, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται έντονα προβλήματα για πολλούς ιδιοκτήτες ακινήτων. Ο όρος “κόκκινα δάνεια” αναφέρεται σε δάνεια που δεν εξυπηρετούνται, ενώ η πληρωμή των δόσεων καθυστερεί ή είναι αδύνατη για τον δανειολήπτη. Αυτό έχει ως συνέπεια την ενεργοποίηση διαδικασιών αναγκαστικής είσπραξης, που συχνά καταλήγουν σε πλειστηριασμούς ακινήτων.

  1. Η Διαδικασία των Πλειστηριασμών και Κατάσχεσης Ακινήτων

Η διαδικασία του πλειστηριασμού ακινήτων ξεκινά όταν το χρέος του δανειολήπτη φτάσει σε σημείο αδυναμίας εξυπηρέτησης, και η τράπεζα ή οι εισπρακτικές εταιρείες προχωρούν σε κατασχέσεις. Τα ακίνητα που κατασχέθηκαν από τον δανειολήπτη κατατίθενται για δημοπρασία, και μετά την ολοκλήρωση του πλειστηριασμού, κατακυρώνονται στους αγοραστές – που συχνά είναι εισπρακτικές εταιρείες ή επενδυτές.

  1. Απόκτηση Ακινήτων από Εισπρακτικές Εταιρείες

Οι εισπρακτικές εταιρείες, οι οποίες αναλαμβάνουν τη διαχείριση των κόκκινων δανείων, συχνά αποκτούν την κυριότητα των ακινήτων μέσω των πλειστηριασμών. Αυτή η διαδικασία παρέχει στις εισπρακτικές εταιρείες τη δυνατότητα να αποκτούν ακίνητα σε πολύ χαμηλές τιμές, με σκοπό είτε την άμεση μεταπώληση τους είτε την εκμετάλλευσή τους για άλλους σκοπούς.

  1. Ρόλος της Διαμεσολάβησης

Εδώ έρχεται ο ρόλος της διαμεσολάβησης. Ως διαμεσολαβητής, με πολυετή εμπειρία στον τομέα των κόκκινων δανείων και ως πρώην διευθύντρια στις αναδιαρθρώσεις στην Τράπεζα Πειραιώς, έχω βιώσει την πρόκληση και την ανάγκη να διαπραγματευτούμε λύσεις που αποτρέπουν την απώλεια ακινήτων για τους δανειολήπτες. Στόχος της διαμεσολάβησης είναι η εξεύρεση αμοιβαία συμφωνημένων λύσεων που να επιτρέπουν την αναδιάρθρωση των χρεών, αποφεύγοντας έτσι την κατάληξη των ακινήτων σε πλειστηριασμούς και την απώλεια περιουσίας.

Σε περίπτωση όμως της απώλειας της ακίνητης περιουσίας μέσω πλειστηριασμού, όπου υπάρχει οικονομική δυνατότητα από την πλευρά των οφειλετών, μπορούμε ακόμα και μετά την ολοκλήρωση του πλειστηριασμού να συνδράμουμε στην ανάκτηση των ακινήτων για λογαριασμό των ιδιοκτητών από τις εισπρακτικές εταιρείες. Αυτή η δυνατότητα παρέχει μια δεύτερη ευκαιρία για τους δανειολήπτες να ανακτήσουν την περιουσία τους και να διασφαλίσουν το μέλλον τους, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις για την οικονομική εξυγίανση.

 

  1. Συμπεράσματα και Προτάσεις

Η ανάγκη για σωστή και άμεση διαχείριση των κόκκινων δανείων είναι επιτακτική. Οι δανειολήπτες, σε συνδυασμό με την καθοδήγηση επαγγελματιών διαμεσολαβητών, μπορούν να βρουν λύσεις που θα προστατεύσουν την περιουσία τους και θα προσφέρουν βιώσιμες προοπτικές εξόδου από την οικονομική τους κατάσταση. Η αναδιάρθρωση των δανείων, αντί της απευθείας προσφυγής σε πλειστηριασμό, μπορεί να αποτελέσει τον πιο συμφέρων δρόμο για όλες τις πλευρές.

 

In every success story, you will find someone who has made a courageous decision

Ρώνα Μαργιολάκη

Mark Consulting 

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δίχως χρεώσεις από σήμερα οι αναλήψεις στα ΑΤΜ ελληνικών τραπεζών

Σε ισχύ τίθεται από σήμερα η νέα ρύθμιση του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, με την οποία καταργούνται πλήρως οι χρεώσεις για αναλήψεις μετρητών από τα ΑΤΜ των ελληνικών τραπεζών, ενώ παράλληλα καθιερώνεται εθνικό ανώτατο όριο χρέωσης (πλαφόν) ύψους 1,50 ευρώ για αναλήψεις που πραγματοποιούνται από ΑΤΜ τρίτων παρόχων.

Η ρύθμιση προβλέπει:

*Μηδενισμό προμηθειών για αναλήψεις μετρητών μεταξύ όλων των τραπεζών που συμμετέχουν στο διατραπεζικό σύστημα ΔΙΑΣ.

*Κατάργηση χρεώσεων από τρίτους παρόχους όταν υπάρχει άμεση ή έμμεση μετοχική σύνδεση με την τράπεζα του πελάτη.

*Μηδενικές χρεώσεις και από τρίτους παρόχους σε δημοτικές κοινότητες όπου λειτουργεί μόνο ένα ΑΤΜ.

*Πλαφόν 1,50 ευρώ για αναλήψεις από ΑΤΜ τρίτων παρόχων υπηρεσιών πληρωμών σε όλη τη χώρα.

*Δωρεάν ερώτηση υπολοίπου για όλους τους κατόχους καρτών, ανεξαρτήτως τράπεζας ή παρόχου ΑΤΜ.

*Ενιαία χρέωση 0,50 ευρώ για αποστολή εμβασμάτων μέσω ψηφιακών καναλιών (web, mobile, internet banking) από τρίτους παρόχους, σε ισοτιμία με τις χρεώσεις των τραπεζών.

*Νομοθετική κατοχύρωση ότι καμία τράπεζα δεν μπορεί να χρεώνει τους πελάτες της για αναλήψεις μετρητών.

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επίδομα αδείας: Τι ισχύει για την καταβολή και τα πρόστιμα σε περίπτωση παράβασης

Καθώς κορυφώνεται η καλοκαιρινή έξοδος των εργαζομένων, υπενθυμίζεται πως η καταβολή του επιδόματος αδείας είναι υποχρεωτική και πρέπει να γίνεται πριν από την έναρξη της άδειας. Πρόκειται για βασική υποχρέωση των εργοδοτών, η οποία ελέγχεται από την Επιθεώρηση Εργασίας, με πρόστιμα που φτάνουν έως και τα 900 ευρώ σε περίπτωση παράβασης. Αν, μάλιστα, διαπιστωθεί καταχρηστική συμπεριφορά, το πρόστιμο μπορεί να αγγίξει τα 2.000 ευρώ.

Αυξημένο επίδομα αδείας, λόγω της αναπροσαρμογής των αποδοχών που τέθηκε σε ισχύ την άνοιξη του 2025 θα λάβουν φέτος οι εργαζόμενοι που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό. Για όσους αμείβονται με μηνιαίο μισθό το επίδομα ισούται με το 50% αυτού, ενώ όσοι αμείβονται με ημερομίσθιο το συνολικό ποσό αντιστοιχεί στις αποδοχές δεκατριών ημερών, σύμφωνα με το ertnews.

Αυξημένο φέτος θα είναι το επίδομα περίπου 550.000 απασχολουμένων που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό. Με την αύξηση του Απριλίου στα 880 ευρώ μεικτά ενώ το επίδομα ανέρχεται πλέον στα 589,41 από 556,05 σχεδόν που ήταν πέρυσι. Ωστόσο, δεν είναι λίγοι εκείνοι οι εργοδότες που ακόμα καθυστερούν την καταβολή του.

«Στην περίπτωση που το επίδομα αδείας δεν καταβληθεί, τότε ο εργοδότης κινδυνεύει καταρχήν με πρόστιμο από την Επιθεώρηση Εργασίας, το οποίο μπορεί να φτάσει μέχρι τα 900 ευρώ αλλά και τις 2.000 ευρώ αν αποδειχθεί η καταχρηστικότητά του αλλά και με ποινικού τύπου διώξεις, καθώς κινείται αυτόφωρη διαδικασία εφόσον δεν καταβληθεί το επίδομα στην ώρα του» εξήγησε ο δικηγόρος Διονύσης Ρίζος.

Δεδομένου ότι η μισθολογική δαπάνη στον ιδιωτικό τομέα ξεπερνά πλέον τα 3,2 δισεκατομμύρια ευρώ το μήνα οι εργαζόμενοι θα μοιραστούν ως επίδομα αδείας περισσότερα από 1,6 δισεκατομμύρια ευρώ.

NEWSIT

Επίδομα αδείας: Τι ισχύει για την καταβολή και τα πρόστιμα σε περίπτωση παράβασης

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ