Κατάληψη στην Πρυτανεία του Πολυτεχνείου πραγματοποίησαν φοιτητές παρατάξεων της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς και αντιεξουσιαστές.
Εισέβαλαν στην Πρυτανεία του πολυτεχνείου το πρωί της Δευτέρας (15.01.2024), και με ανακοίνωσή σε site του αντιεξουσιαστικού χώρου οι αντιεξουσιαστές ανέφεραν πως αυτή η κινητοποίηση είναι ενάντια στα ιδιωτικά πανεπιστήμια και τις αλλαγές που φέρνει η κυβέρνηση στο χώρο της εκπαίδευσης.
Σε βίντεο που ανέβασε χρήστης του facebook φαίνονται δυνάμεις της αστυνομίας στο χώρο του Πολυτεχνείου και τους φοιτητές να τρέχουν να φύγουν. Στο βίντεο της νΚΑ (νεολαία του ΝΑΡ) φαίνεται η στιγμή που τα ΜΑΤ παρεμβαίνουν για να διαλύσουν την κατάληψη και επικρατεί ένταση.
Πληροφορίες αναφέρουν πως από την επιχείρηση της αστυνομίας υπήρξαν προσαγωγές. Διμοιρία των ΜΑΤ έριξε χημικά προκειμένου να απομακρύνει τους φοιτητές, που πλέον έχουν μείνει λίγοι στο χώρο.
«Ελληνικό κράτος σημαίνει κλειστά σύνορα για όλους, όλες, όλα εκτός από το κεφάλαιο, σημαίνει φυλακές και στρατόπεδα συγκέντρωσης, εργατικά ατυχήματα, κρατικές δολοφονίες, ιδιωτικοποίηση όλων των κοινωνικών αναγκών, σημαίνει πατριαρχία, έμφυλη βία και γυναικοκτονίες, αποκλεισμός των queer ατόμων, σημαίνει φτώχεια και εξαθλίωση, καταπάτηση των δικαιωμάτων των ανάπηρων ατόμων, συγκάληψη γενοκτονιών, σημαίνει καταστολή, σημαίνει συστηματική σήψη. Αυτή τη στιγμή η νεοφιλελεύθερη, καπιταλιστική πολιτική του κράτους δείχνει το πιο ακραίο και βάρβαρό της πρόσωπο και προσπαθεί να διαλύσει κάθε μορφή κοινωνικής και ταξικής αντίστασης. Είναι φανερή η πορεία προς τη διαγραφή κάθε κοινωνικού αγαθού, με την ιδιωτικοποίηση της υγείας, της παιδείας και τους απάνθρωπους αντιεργατικούς νόμους και ταυτόχρονα η καταστολή κάθε μορφής αντίστασης με την απαγόρευση απεργιών, τις εκκεννώσεις και τις επιθέσεις των καταλήψεων, των στεκιών και των ευρύτερα κοινωνικών αυτοοργανωμένων δομών, τον νέο ποινικό κώδικα και την βαρβαρότητα των ένστολων καθαρμάτων της ΕΛΑΣ. Η τελευταία επίθεση που δέχτηκαν οι καταπιεσμένοι είναι η επικείμενη παράκαμψη του άρθρου 16 του συντάγματος, που επιτρέπει σε κάθε μεγαλοαστό και επίδοξο επιχειρηματία να κερδοφορήσει από την ελληνική εκπαίδευση.
Η παιδεία και η γνώση αποτελεί το βασικό εργαλείο των από τα κάτω για την αναγνώριση και την καλλιέργεια της πολιτικής τους ταυτότητας. Η γνώση των ιστορικών γεγονότων, η συλλογική μνήμη, η πρόσβαση των καταπιεσμένων στις επιστημονικές και ανθρωποκεντρικές μελέτες και ιδίως τα πανεπιστήμια, τα οποία αποτελούν κέντρα αγώνα και πολιτικής κοινωνικοποίησης για το ευρύτερο αυτοοργανωμένο ανταγωνιστικό κίνημα, ενοχλούν ιδιαίτερα το ελληνικό κράτος. Γι’αυτό και το τελευταίο στο πλαίσιο της γενικότερης διαδικασίας της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης επιχειρεί μια πολιτική αποστείρωσης και αποκέντρωσης των πανεπιστημιακών χώρων και μέσω κατασταλτικών μέτρων όπως ν+ν/2, ΟΠΠΙ, πειθαρχικών, διώξεων και ταξικών φραγμών προσπαθεί να αποθαρύνει τα φοιτητικά υποκείμενα να αντισταθούν στις καταπιέσεις. Καθημερινά οι ρυθμοί ζωής όλο και αυξάνονται, οι καταπιεσμένοι μεταμορφώνονται σε μηχανές παραγωγής και η ζωή τους σε έναν αγώνα επιβίωσης με την ακρίβεια και το οικονομικό εισόδημα να είναι φανερά δυσανάλογα. Με αυτόν τον τρόπο, ο χρόνος για περαιτέρω εμβάθυνση στη γνώση και για καλλιτεχνική και πνευματική διεύρυνση είναι μηδενικός. Έτσι, οι φτωχοί θα γεννούν μόνο χαμηλόμισθα εργατικά χέρια, διαθέτοντας μια στείρα τεχνοκρατική γνώση που θα δουλεύουν 12ωρα για να εξυπηρετούν τα συμφέροντα του κάθε αστού και μεγαλοαστού. Η σύγχρονή εκπαίδευση δημιουργεί μονοδιάστατους ανθρώπους με ρηχή γνωσιακή προσέγγιση σε μια πληθώρα θεμάτων, με σκοπό την πιο εύκολη προσαρμογή τους στις ανάγκες της αγοράς, καθιστώντας τη γνώση εργαλείο μόνο για την επαγγελματική αποκατάσταση στην κόλαση που ονομάζεται εργασία.
Iστορικά το αναρχικό και αντιεξουσιαστικό κίνημα έχει κάνει αισθητή την παρουσία του στους μαθητικούς και φοιτητικούς αγώνες, με καθαρά συγκρουσιακό και μαχητικό χαρακτήρα. Από το πολυτεχνείο του ’73 ακόμα, το οποίο αποτέλεσε το βασικό κέντρο της τότε εξέγερσης, εμφανίστηκαν οι πρώτες ελευθεριακές και αντιεξουσιαστικές φωνές που επιθυμούσαν έναν αυτοοργανωμένο, οριζόντιο και ακηδεμόνευτο αγώνα. Αργότερα τις καθοριστικές χρονιές 2006 και 2007, το μαθητικό και φοιτητικό κίνημα απάντησε δυναμικά ενάντια στην επικείμενη αναθεώρηση του άρθρου 16 με υπέρογκο κύμα καταλήψεων σε σχολεία και σχολές και μαζική παρουσία στον δρόμο. Με αυτήν την παρακαταθήκη το μαθητικό και φοιτητικό κίνημα αποτέλεσε το κύριο αγωνιζόμενο υποκείμενο στην εξέγερση του 2008, με άπειρες καταλήψεις, συγκρούσεις στον δρόμο, τεράστιες πορείες στις περισσότερες περιοχές της Αθήνας και όχι μόνο, επιθέσεις στα ΑΤ και ο ελευθεριακός, αντιεξουσιαστικός και αναρχικός λόγος να είναι ιδιαίτερα εμφανής. Επίσης σημαντικοί ήταν οι πρόσφατοι αγώνες ενάντια στο νομοσχέδιο Κεραμέως-Χρυσοχοΐδη, που θέλαν μπάτσους μέσα στις σχολές, ελάχιστη βάση εισαγωγής, ν+ν/2 και τράπεζα θεμάτων. Είναι γεγονός πως το φοιτητικό, μαθητικό υποκείμενο και ευρύτερα η νεολαία αποτελεί κινητήρια δύναμη σε όλους τους κοινωνικούς και ταξικούς αγώνες. Με αυτόν τον τρόπο, η παρουσία του αντιεξουσιαστικού και αναρχικού κινήματος στα σχολεία και τα πανεπιστήμια είναι βασική για την ριζοσπαστικοποίηση των αγώνων.
Η πολιτικοποίηση και ο συνδικαλισμός πλέον στα πανεπιστήμια όλο και περισσότερο ταυτίζεται με την κομματικοποίηση και την εκπροσώπηση των φοιτητ(ρι)ών από τα ΔΣ και την γραφειοκρατία. Οι γενικές συνελεύσεις συνεχώς εκφυλίζονται και γίνονται χώροι διαμάχης των αριστεριστών και η φοιτητική κοινότητα πιθανοί ψηφοφόροι για το τσιφλίκι της κάθε παράταξης. Το φοιτητικό κίνημα όλο και περισσότερο αλλοιώνεται στις ρεφορμιστικές, αντιεξεγερτικές και αντιεπαναστατικές αντιλήψεις των οργανώσεων και κομματικών φορέων της αριστεράς και της κεντροδεξιάς, ενώ οι αποφάσεις που βγαίνουν από τους φοιτητικούς συλλόγους είναι όλο και περισσότερο ήπιες και συμβολικές. Η ιεραρχία μέσα στα πανεπιστήμια έχει φτάσει στο απόγειο, ενώ δεν είναι λίγα τα άτομα που επιλέγουν τον δρόμο της απολιτικοποίησης και της αδιαφορίας απέναντι στα ζητήματα που μας αφορούν άμεσα. Ταυτόχρονα, τα αυτοδιαχειριζόμενα, αντιεξουσιαστικά και αναρχικά στέκια μέσα στις σχολές δέχονται τεράστια καταστολή, με πιο πρόσφατο παράδειγμα τις αλλεπάλληλες εκκενώσεις του Αυτοδιαχειρόμενου Στεκιού Πολυτεχνείου.
Εμείς ως αναρχικοί/ές/ά, αντιεξουσιαστές/ριες/ά, φοιτητές/ριες/ά, μαθητές/ριες/ά, εργάτες/ριες/ά, μετανάστες/ριες/ά, φυλακισμένοι/ες/α και καταπιεσμένοι/ες/α δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν υπουργό και σε κανένα τσιράκι της εξουσίας να μας αφαιρέσει το δικαίωμα στην παιδεία και στην εκπαίδευση. Δεν συμβιβαζόμαστε με την εξαθλίωση της παιδείας και των ζωών μας. Σε μία περίοδο που η ιδιωτικοποίηση κυριαρχεί σε κάθε πτυχή των κοινωνικών αναγκών, θα υπερασπιστούμε τις δημόσιες δομές. Δεν τρέφουμε αυταπάτες και σε καμία περίπτωση δεν αγνοούμε την ανικανότητα του κράτους να διαχειριστεί, όχι μόνο τα σχολεία και τα πανεπιστήμια, αλλά και οτιδήποτε άλλο όπως μας αποδεικνύει εξάλλου καθημερινά. Αγωνιζόμαστε για μια δημόσια, διαχειριζόμενη από τα ίδια τα φοιτητικά υποκείμενα και δωρεάν παιδεία χωρίς ταξικούς φραγμούς. Αντιμέτωποι/ες με την συντηρητικοποίηση του φοιτητικού κινήματος, τα ελευθεριακά σχήματα, τα στέκια και οι ατομικότητες με αναρχικές και αντιεξουσιαστικές αντιλήψεις οφείλουμε να διεκδικήσουμε ξανά τον χώρο μας στα πανεπιστήμια, ενάντια σε κάθε καταστολή του κράτους.Το πολυτεχνείο έχει βασικό ρόλο σε κάθε αγώνα των μαθητ(ρι)ών, φοιτητ(ρι)ών και νέων ιστορικά. Σήμερα ο αποκλεισμός του ΕΜΠ από την κοινωνία και τα αγωνιζόμενα κομμάτια της, παράλληλα με το γενικό καθεστώς αστυνομοκρατίας συνολικά της περιοχής των Εξαρχείων και του κέντρου της Αθήνας, επιχειρεί να σβήσει από τον χάρτη την αντίσταση. Όταν οι ζωές μας συνεχώς λεηλατούνται, η μόνη λύση δεν είναι άλλη από τη συλλογικοποίηση, την αυτοοργάνωση, την αλληλεγγύη και την αναρχία.
Για όλα τα παραπάνω προχωρούμε στην κατάληψη της Πρυτανείας του ΕΜΠ, με σκοπό τη δημιουργία ενός κέντρου αγώνα και την προπαγάνδιση και την ανάδειξη των αναρχικών και αντιεξουσιαστικών μας αντιλήψεων ενάντια στην εκπαιδευτική αναδιάρθρωση και την υποβάθμιση των ζωών μας.
10,100,1000ΔΕΣ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΕΝΑΝ ΚΟΣΜΟ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗΣ ΣΗΨΗΣ
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ
Πρωτοβουλία αναρχικών/αντιεξουσιαστ(ρι)ών ενάντια στην εκπαιδευτική αναδιάρθρωση».
Καιρός σήμερα: Στους 26 βαθμούς η μέγιστη θερμοκρασία και άνεμοι έως 7 μποφόρ στο Αιγαίο
Με σκηνικό που δεν θυμίζει και πολύ φθινόπωρο «κάνει ποδαρικό» ο Νοέμβρης, με τον καιρό να είναι αίθριος και την θερμοκρασία σχετικά υψηλή σε κάποιες περιοχές.
Σύμφωνα με την πρόγνωση καιρού της ΕΜΥ, για αύριο Παρασκευή (01.11.2024), η θερμοκρασία δεν θα σημειώσει αξιόλογη μεταβολή. Θα φτάσει στα βόρεια τους 22 με 23 βαθμούς, στις υπόλοιπες περιοχές τους 23 με 25 και στα Δωδεκάνησα τους 26 βαθμούς Κελσίου.
Οι άνεμοι θα πνέουν από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 και στο Αιγαίο 6 με 7 μποφόρ, με βαθμιαία εξασθένηση από το απόγευμα.
Στην Κρήτη παροδικές νεφώσεις με λίγες τοπικές βροχές μέχρι το απόγευμα. Στις υπόλοιπες περιοχές γενικά αίθριος καιρός με αραιές νεφώσεις στα κεντρικά και βόρεια.
ΑΤΤΙΚΗ
Καιρός: Γενικά αίθριος, παροδικές νεφώσεις στα βόρεια.
Ανεμοι: Βόρειοι βορειοανατολικοί 4 με 6 και στα ανατολικά μέχρι το μεσημέρι τοπικά 7 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 14 έως 24 βαθμούς Κελσίου.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Καιρός: Αραιές νεφώσεις.
Ανεμοι: Βόρειοι βορειοδυτικοί 3 με 4 μποφόρ και από το μεσημέρι μεταβλητοί ασθενείς.
Θερμοκρασία: Από 11 έως 22 βαθμούς Κελσίου.
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΘΡΑΚΗ
Καιρός: Αραιές νεφώσεις.
Ανεμοι: Βόρειοι 3 με 4 και στα ανατολικά βορειοανατολικοί 4 με 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 09 έως 23 βαθμούς Κελσίου. Στη δυτική Μακεδονία 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.
ΝΗΣΙΑ ΙΟΝΙΟΥ, ΗΠΕΙΡΟΣ, ΔΥΤΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΔΥΤΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Καιρός: Γενικά αίθριος, αραιές νεφώσεις από το απόγευμα στα βόρεια.
Ανεμοι: Βόρειοι βορειοανατολικοί 3 με 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 10 έως 25 βαθμούς Κελσίου. Στο εσωτερικό της Ηπείρου 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΕΥΒΟΙΑ, ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Καιρός: Λίγες νεφώσεις παροδικά αυξημένες μέχρι το μεσημέρι στην Εύβοια και τα βορειότερα τμήματα της ανατολικής Στερεάς όπου υπάρχει πιθανότητα ασθενών τοπικών βροχών και βαθμιαία γενικά αίθριος.
Ανεμοι: Βόρειοι βορειοανατολικοί 4 με 6 και στα ανατολικά μέχρι το μεσημέρι τοπικά 7 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 12 έως 24 βαθμούς Κελσίου.
ΚΥΚΛΑΔΕΣ, ΚΡΗΤΗ
Καιρός: Στις Κυκλάδες γενικά αίθριος. Στην Κρήτη παροδικές νεφώσεις με λίγες τοπικές βροχές μέχρι το απόγευμα.
Ανεμοι: Βόρειοι βορειοανατολικοί 6 με 7 μποφόρ με βαθμιαία εξασθένηση από το απόγευμα.
Θερμοκρασία: Από 16 έως 23 και τοπικά στη νότια Κρήτη έως 25 βαθμούς Κελσίου.
ΝΗΣΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ – ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ
Καιρός: Γενικά αίθριος, αραιές νεφώσεις στα βόρεια.
Ανεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 4 με 5 και στα βόρεια το πρωί τοπικά 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 15 έως 26 βαθμούς Κελσίου. Στα βόρεια 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.
ΘΕΣΣΑΛΙΑ
Καιρός: Αραιές νεφώσεις παροδικά πιο πυκνές.
Ανεμοι: Βόρειοι 3 με 4 και στις Σποράδες πρόσκαιρα βορειοανατολικοί 4 με 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 09 έως 23 βαθμούς Κελσίου.
Βγήκε από την Εντατική η 46χρονη που έφερε στον κόσμο το μωρό της πριν διασωληνωθεί
Αισιόδοξα είναι τα νέα για την πορεία της υγείας της 46χρονης μητέρας από το Ηράκλειο Κρήτης, η οποία έφερε στον κόσμο το πρώτο της παιδί και στη συνέχεια μεταφέρθηκε διασωληνωμένη, στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ) του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Ηρακλείου (ΠΑΓΝΗ).
Η 46χρονη μητέρα έλαβε εξιτήριο από την Εντατική, σύμφωνα με τα όσα υποστήριξε στο patris.gr ο διοικητής του νοσοκομείου Γιώργος Χαλκιαδάκης.
Όλα συνέβησαν λίγο μετά τις 16:00 το απόγευμα της 28ης Οκτωβρίου, όταν η έγκυος γυναίκα αισθάνθηκε έντονη αδιαθεσία και έχασε τις αισθήσεις της.
Ο σύζυγός της, ο οποίος τη βρήκε στο σπίτι τους σε λιπόθυμη κατάσταση, επικοινώνησε αρχικά με τον γυναικολόγο που την παρακολουθεί ενώ στο σημείο κλήθηκε το ΕΚΑΒ.
Η 46χρονη μεταφέρθηκε στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο, όπου υπεβλήθη αμέσως σε χειρουργική επέμβαση προκειμένου να σωθεί το μωρό, ένα αγοράκι που γεννήθηκε πρόωρα και μπήκε στη θερμοκοιτίδα.
Με αποβολή απειλούνται οι μαθητές που έχουν υποπέσει σε βαρύ παράπτωμα κατά τη διάρκεια σχολικής εκδρομής τόσο στο εξωτερικό όσο και στην Ελλάδα, όπως αναφέρεται σε νέες οδηγίες του υπουργείου Παιδείας προς τους εκπαιδευτικούς.
Στο αυστηρότερο πλαίσιο που υιοθετήθηκε πρόσφατα για την απαγόρευση βιντεοσκόπησης και ανάρτησης βίντεο στα social media από μαθητές μέσα στο σχολείο, θα ισχύει ακριβώς και για την πολυήμερη εκδρομή, όπως αναφέρει «Η Καθημερινή».
Οι νέες οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς περιλαμβάνονται στη νέα υπουργική απόφαση που αφορά στις μαθητικές εκδρομές, το σχέδιο της οποίας δόθηκε προς κατάθεση προτάσεων στη Διδασκαλική Ομοσπονδία και στην ΟΛΜΕ.
Η απόφαση του υπουργείου Παιδείας αφορά σε όλους τους τύπους εκπαιδευτικών εκδρομών σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Το σχέδιο προβλέπει, μεταξύ άλλων, ότι σε περίπτωση που κατά τη διάρκεια της εκδρομής διαπιστωθεί ότι μαθητής μαγνητοφωνεί, φωτογραφίζει ή βιντεοσκοπεί εκπαιδευτικούς ή συμμαθητές του, θα του αφαιρούν το κινητό και θα του επιβάλλεται ποινή, που μπορεί να φτάσει έως και την πολυήμερη αποβολή και την αλλαγή σχολείου.
Σύμφωνα με πληροφορίες της Καθημερινής, το επιτελείο του υπουργείου Παιδείας κατά την κατάρτιση της υπουργικής απόφασης είχε εξετάσει το ενδεχόμενο να επιτρέπεται ο έλεγχος των πραγμάτων των μαθητών από τους εκπαιδευτικούς, με το μέτρο, ωστόσο, να μην προκρίνεται.
Ωστόσο, «σε περίπτωση μη συμμόρφωσης του μαθητή προς τους κανόνες» οι εκπαιδευτικοί που συνοδεύουν τους εκδρομές έχουν το δικαίωμα να αποφασίσουν αν ο μαθητής θα επιστρέψει στο σπίτι.
Ως προς την ώρα επιστροφής στο ξενοδοχείο αυτή ορίζεται το αργότερο έως στις 23:00 το βράδυ. Σε περίπτωση παράτασης μίας ώρας, θα πρέπει να έχουν συναινέσει οι γονείς, και μάλιστα με ενυπόγραφη υπεύθυνη δήλωση. Κατά την επιστροφή στο κατάλυμα, οι συνοδοί οφείλουν να επιβλέπουν την τακτοποίηση των μαθητών στο δωμάτιο. Ωστόσο, οι εκπαιδευτικοί δεν είναι υπεύθυνοι για το τι κάνουν οι μαθητές μετά τον τελευταίο νυχτερινό έλεγχο.
Καθηγητές Λυκείου μιλώντας στην «Καθημερινή» χαρακτήρισαν κρίσιμη την πρόβλεψη στην υπουργική απόφαση «ότι μετά τον τελικό έλεγχο, οι εκπαιδευτικοί δεν φέρουν ευθύνη για την παραβίαση των κανόνων από μαθητή ή ομάδα μαθητών».
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.Εντάξει