Connect with us

AUTO

Η Toyota ανακοίνωσε τους οδηγούς της για το 2024

Μια ημέρα αφότου πανηγύρισε το «1-2-3» στο Ράλι Ιαπωνίας, με το οποίο «έπεσε η αυλαία» της χρονιάς στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC), η Toyota αποκάλυψε το… ρόστερ των οδηγών, οι οποίοι θα οδηγούν τα αυτοκίνητά της στη σεζόν του 2024. Η ιαπωνική ομάδα, η οποία πανηγύρισε το 2023 τον τίτλο σε οδηγούς (με τον Κάλε Ροβάνπερα) και κατασκευαστές (για τρίτη διαδοχική χρονιά), επέλεξε να μην προχωρήσει σε αλλαγές στο δυναμικό της. Έτσι, ο Ουαλός Έλφιν Έβανς θα «τρέξει» σε όλους τους αγώνες του 2024 με στόχο να πετύχει κάτι καλύτερο από την δεύτερη θέση που κατέκτησε φέτος στη βαθμολογία των οδηγών. Μαζί του σε κάθε αγώνα της χρονιάς με το δεύτερο GR Yaris Rally 1 θα είναι ο Ιάπωνας Τακαμότο Κατσούτα, ο οποίος εντυπωσίασε στον αγώνα της πατρίδας του, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο στις εννέα από τις συνολικά 21 ειδικές.

Στο μεταξύ, ο Φινλανδός Κάλε Ροβάνπερα, ο οποίος αναδείχθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής το 2022 και το 2023 και έχει υπογράψει πολυετές συμβόλαιο με την Toyota, θα «τρέξει» σε επιλεγμένους αγώνες το 2024. Ο 23χρονος οδηγός επέλεξε να μη μετάσχει σε όλους τους αγώνες της νέας σεζόν, προκειμένου να «γεμίσει τις μπαταρίες» του και να επιστρέψει τα επόμενα χρόνια στη διεκδίκηση των τίτλων. Επίσης, ο Γάλλος οκτώ φορές πρωταθλητής του WRC, Σεμπαστιάν Οζιέ, παραμένει στην ομάδα και θα συνεχίσει να «τρέχει» σε επιλεγμένους αγώνες, έχοντας πανηγυρίσει τρεις νίκες στη διάρκεια του 2023.

Σε δηλώσεις του στο WRC.com, ο επικεφαλής της Toyota, Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα, επιβεβαίωσε ότι οι Ροβάνπερα και Οζιέ δεν θα μοιραστούν το ίδιο αυτοκίνητο το 2024. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να ληφθούν αποφάσεις αναφορικά με το ποιόν οδηγό θα ορίζει η ομάδα για να παίρνει βαθμούς για το πρωτάθλημα κατασκευαστών σε κάθε αγώνα, ειδικά στην περίπτωση που ο Γάλλος και ο Φινλανδός θα μετέχουν στο ίδιο Ράλι. Σε αυτό το σενάριο, ενδέχεται να ζητηθεί από τον Κατσούτα να κάνει στην… άκρη για το εν λόγω δίδυμο στους αγώνες, στους οποίους θα «τρέχουν» και οι δύο.

«Ως κατασκευαστής, δεν είναι το πιο ωραίο πράγμα, όταν έχεις οδηγούς που τρέχουν στο μισό πρωτάθλημα, επειδή θέλουμε να έχουμε οδηγούς που μετέχουν σε ολόκληρο το πρωτάθλημα για τους τίτλους» είπε ο Λάτβαλα και συνέχισε: «Όμως, σε αυτή την περίπτωση, πρέπει επίσης να σκεφτούμε ότι επενδύουμε για το μέλλον. Ο “Τάκα” θα κάνει ολόκληρη τη σεζόν, αλλά ευτυχώς υπάρχει μια επιλογή που μπορούμε να “παίξουμε” λίγο με τους οδηγούς. Αυτό θα μπορούσε να συμβεί, αν ο Σεμπ και ο Κάλε είναι μαζί στον ίδιο αγώνα, κάτι που είναι πολύ πιθανό. Ο Τάκα ήταν ήδη σε αυτή τη θέση φέτος, επομένως δεν είναι κάτι νέο γι’ αυτόν. Στην πραγματικότητα, νομίζω ότι θα είναι (προτεινόμενος για να κερδίζει βαθμούς) περισσότερο την επόμενη χρονιά ως τρίτος οδηγός απ’ ό,τι είναι φέτος».

Επίσης, ο Λάτβαλα παραδέχθηκε ότι, ενώ η ύπαρξη δύο οδηγών μερικής… απασχόλησης στην ομάδα μπορεί να “δουλέψει” για το 2024, δεν είναι μια συμφωνία, με την οποία θα ήθελε να συνεχίσει μακροπρόθεσμα: «Ταιριάζει πολύ καλά τώρα, γιατί ο Σεμπ θέλει να κάνει μισή σεζόν, αλλά στο μέλλον δεν ξέρουμε τι θέλει να κάνει. Θα έλεγα ότι, ειλικρινά, δεν είναι επιθυμία μας να συνεχίσουμε με δύο οδηγούς που θα κάνουν μισή σεζόν, αλλά, σε αυτό το σημείο, ταιριάζει».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

AUTO

Η σκληροτράχηλη off-road μοτοσυκλέτα Honda CRF1100L Africa Twin διαθέτει επιπλέον ροπή στις χαμηλές στροφές

Έχουν περάσει πάνω από τρεις δεκαετίες από τότε που η Honda XRV650 Africa Twin έκανε την εμφάνισή της στην Ευρώπη. Η ισορροπία ισχύος και ελαφρού βάρους ήταν βασικό συστατικό της επιτυχίας της. Σήμερα η CRF1100L Africa Twin είναι ένα μοντέλο με γνήσιες off-road ικανότητες και πολλές επιλογές οδήγησης.

Ο παράλληλος δικύλινδρος κινητήρας των 1.084 κ.εκ. έχει ρυθμιστεί ώστε να παράγει περισσότερη ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Η μέγιστη ροπή έχει αυξηθεί κατά 7%, στα 112Nm, ενώ η μέγιστη ισχύς παραμένει στους 102 ίππους. Προσφέρει έλεγχο της απόσβεσης μέσω της ανάρτησης Showa Electronically Equipped Ride Adjustment και ρύθμιση της προφόρτισης του πίσω ελατηρίου.

Στο πάνω μέρος υπάρχει φέρινγκ αλλά και μία σέλα νέας σχεδίασης, μεγαλύτερη ζελατίνα με ρυθμιζόμενο ύψος σε 5 θέσεις και tubeless ελαστικά. Υπάρχει ένα πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων για να αυξήσει ακόιμη περισσότερο την ασφάλεια της μορτοσικλέτας. Η έγχρωμη οθόνη αφής TFT 6,5 ιντσών ενσωματώνει Apple CarPlay, Android Auto και συνδεσιμότητα Bluetooth.

Η CRF1000L Africa Twin είναι μία σύγχρονη μοτοσυκλέτα παντός εδάφους και αγαπήθηκε από τους φίλους των ταξιδιών περιπέτειας ανά τον κόσμο, αλλά και όσους την χρησιμοποιούν ως ένα καθημερινό μέσο μετακίνησης στην πόλη ή για μεγαλύτερες αποδράσεις. Από το 2016 που επέστρεψε στην αγορά, οι πωλήσεις της «Africa Twin» ξεπερνούν τις 85.000 μονάδες.

Κ.Π.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Στις παγωμένες λίμνες της Φιλανδίας η Nissan δοκιμάζει την τεχνολογία e-4ORCE

Μέσα στην παγωμένη ομορφιά της Φινλανδίας, γνωστής ως η Χώρα των Χιλίων Λιμνών, η Nissan δοκιμάζει την τεχνολογία e-4ORCE, η οποία είναι σχεδιασμένη για να δίνει τη δυνατότητα στους οδηγούς να διασχίζουν εύκολα και με σιγουριά τις πιο δύσκολες συνθήκες.

Επιδεικνύοντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας σε παγωμένα εδάφη, το X-Trail e-POWER e-4ORCE και το 100% ηλεκτρικό Ariya e-4ORCE κινούνται σε εντός και εκτός δρόμου διαδρομές κάνοντάς τες ιδιαίτερα συναρπαστικές. Ο έλεγχος και η οδική συμπεριφορά, χάρη στο σύστημα διπλού κινητήρα του, επιτρέπουν στους οδηγούς να αντιμετωπίζουν τις παγωμένες στροφές και καμπές με μικρή διόρθωση του τιμονιού, ενώ υποστηρίζονται από μεμονωμένο φρενάρισμα και στους τέσσερις τροχούς.

Το e-4ORCE διαθέτει, επίσης, αναγεννητική κατανομή πέδησης, ελαχιστοποιώντας την κλίση του αυτοκινήτου προς τα εμπρός για να διασφαλιστεί ότι οι οδηγοί αισθάνονται ασφαλείς και έχουν τον έλεγχο, ανεξάρτητα από το αν

αντιμετωπίζουν την παγωμένη τούνδρα της Αρκτικής ή την πρωινή μετακίνηση προς τη δουλειά. Εξασφαλίζει, τέλος, ότι το όχημα κινείται αβίαστα κατά μήκος της προβλεπόμενης γραμμής στροφής, προσφέροντας στον οδηγό άνεση και σιγουριά.

Κ.Π.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Η Ευρώπη αποτελεί την ατμομηχανή της υφηλίου για ένα πιο καθαρό και βιώσιμο μέλλον

Η Ευρώπη είναι η ήπειρος που πρωταγωνιστεί στη βιώσιμη κινητικότητα και δείχνει μεγάλη θέληση να αγκαλιάσει τις φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις. Πλέον κάνει μεγάλα άλματα προόδου, έχοντας ως στόχο τις μηδενικές εκπομπές ρύπων μετά το 2035, αλλά και τη χρήση μεγάλου ποσοστού ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Ο στόχος της Ευρώπης είναι να καταφέρει να φτάσει σε ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό χρησιμοποίησης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, που σε συνάρτηση με την ηλεκτροκίνηση θα μειώσουν σε μεγάλο βαθμό τις εκπομπές ρύπων. Πόλεις όπως το Όσλο και το ‘Αμστερνταμ θέτουν τολμηρούς στόχους, που έχουν να κάνουν με σχεδόν μηδενική κίνηση αυτοκινήτων στα κέντρα των πόλεων μέχρι το 2030. Αρα και μειωμένες εκπομπές ρύπων. Μάλιστα σε αυτές τις πόλεις υπάρχουν επιχειρηματικά σχήματα που θέλουν να επενδύσουν πάνω στη βιώσιμη κινητικότητα, ενώ σύμφωνα με πανευρωπαϊκή έρευνα το 62% των Ευρωπαίων είναι έτοιμοι να επενδύσουν περισσότερα στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Η Βόρεια Αμερική τα τελευταία χρόνια ανεβάζει ρυθμούς. Οι ΗΠΑ κινούνται προς ένα μέλλον καθαρού ηλεκτρισμού, με την Καλιφόρνια να ηγέτιδα της προσπάθειας. Οι φιλόδοξοι στόχοι του Καναδά για πωλήσεις οχημάτων μηδενικών εκπομπών αντανακλούν μια αυξανόμενη περιβαλλοντική συνείδηση, η οποία αντηχεί από την ισχυρή δημόσια υποστήριξη για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Από την άλλη η Λατινική Αμερική έχει πολύ δρόμο ακόμη να διανύσει και πολλές φορές τα θετικά βήματα επισκιάζονται από τα αρνητικά. Από τη μια πλευρά, χώρες όπως η Χιλή και η Κολομβία κάνουν βήματα προόδου με ηλεκτρικά λεωφορεία και επενδύσεις σε βιοκαύσιμα και από την άλλη ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος του βιοντίζελ με βάση το φοινικέλαιο, ρίχνει σκιά σε αυτές τις πράσινες προσπάθειες. Η ακμάζουσα βιομηχανία βιοκαυσίμων της Βραζιλίας και οι υψηλοί στόχοι πώλησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων του Μεξικού δείχνουν την μεγάλη προσπάθεια που γίνεται στην περιοχή.

Το σκηνικό στην Ασία αλλάζει με γοργούς ρυθμούς. Αν και οι εκπομπές των ρύπων σε αυτή την περιοχή είναι υψηλές, εντούτοις η Κίνα και η Ινδία κάνουν μεγάλες επενδύσεις πάνω στο κομμάτι των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, κυρίως στην Κίνα, είναι αλματώδης, με την προσπάθεια των κινέζικων αυτοκινητοβιομηχανιών να διεισδύσουν στην Ευρώπη προκειμένου να πάρουν ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η Μέση Ανατολή και η Αφρική είναι χώρες με αναξιοποίητες δυνατότητες. Η θέληση υπάρχει, αλλά ο δρόμος είναι γεμάτος εμπόδια. Η εξάρτηση από το πετρέλαιο και τα εμπόδια υποδομής αποτελούν τα σημαντικότερα προβλήματα. Η Αφρική σε αυτό το κομμάτι βρίσκεται σε πολύ χαμηλό επίπεδο και θα χρειαστούν πολλά χρόνια για να μπορέσει να ακολουθήσει την βιώσιμη κινητικότητα.

Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό η Ευρώπη είναι σε αυτό τον τομέα πρωτοπόρος και πολλές φορές αποτελεί την ατμομηχανή που θα τραβήξει τα υπόλοιπα βαγόνια της υφηλίου, εμπνέοντας άλλες περιοχές να επιταχύνουν το ταξίδι τους προς ένα καθαρότερο, πιο βιώσιμο μέλλον στις μεταφορές. Αυτό δεν είναι απλώς μια τεχνολογική αλλαγή. Είναι μια επανάσταση στη νοοτροπία, που σηματοδοτεί ένα πιο πράσινο μέλλον.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ