Connect with us

AUTO

Tο παθητικό κάπνισμα μπορεί να είναι επικίνδυνο για τα παιδιά που επιβαίνουν σε αυτοκίνητα, όταν οι ενήλικες καπνίζουν μέσα σε αυτά

Οι επιστήμονες εξακολουθούν να αναφέρουν ότι το παθητικό κάπνισμα μπορεί να είναι επικίνδυνο, ιδιαίτερα για τα παιδιά που επιβαίνουν σε αυτοκίνητα όταν οι ενήλικες καπνίζουν μέσα σε αυτά. Αν και πολλοί καπνιστές όταν καπνίζουν στο αυτοκίνητο αφήνουν ανοικτό το παράθυρό τους, εντούτοις μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε από το ιατρικό περιοδικό Tobacco Control ανέφερε ότι ακόμη και με ανοικτά τα παράθυρα το κάπνισμα στο αυτοκίνητο μπορεί να προκαλέσει επικίνδυνα επίπεδα σωματιδιακής ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Η μελέτη επικεντρώθηκε ειδικά στις επιπτώσεις του παθητικού καπνίσματος μέσα στα αυτοκίνητα. Τα αποτελέσματα ανατρέπουν την αντίληψη που έχει να κάνει ότι με ανοικτά τα παράθυρα υπάρχει αρκετή ροή αέρα από το εξωτερικό περιβάλλον, ώστε να καθαρίσει την ατμόσφαιρα μέσα στην καμπίνα από τις επιβλαβείς χημικές ουσίες ενός τσιγάρου.

Οι ερευνητές του πανεπιστημίου Αμπερντίν που πραγματοποίησαν την έρευνα, μέτρησαν τα επίπεδα αιωρούμενων σωματιδίων στο χώρο του καθίσματος πίσω από τον συνοδηγό σε 14 αυτοκίνητα καπνιστών και 3 αυτοκίνητα μη καπνιστών. Οι δοκιμές διήρκεσαν από 5 έως 70 λεπτά, με μέσο όρο οδήγησης 27 λεπτά. Από τις 83 διαδρομές που έγιναν συνολικά, οι 34 αφορούσαν διαδρομές με αυτοκίνητα μη καπνιστών.

Μετά από τις δοκιμές, διαπίστωσαν ότι τα επίπεδα σωματιδίων ήταν κατά μέσο όρο 7,4 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο αέρα στα αυτοκίνητα των μη καπνιστών, τα οποία αυξήθηκαν σε περίπου 11 φορές υψηλότερα κατά τη διάρκεια της οδήγησης στα αυτοκίνητα καπνιστών. Τα επίπεδα σωματιδίων συσχετίστηκαν έντονα με τον αριθμό των τσιγάρων. Τα μέσα επίπεδα βρέθηκαν να είναι 385 mcg/m3, ενώ το υψηλότερο καταγεγραμμένο επίπεδο ήταν 880 mcg/m3.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι παρόλο που οι καπνιστές άνοιγαν συνήθως τα παράθυρα του αυτοκινήτου για να παρέχουν αερισμό όταν καπνίζουν, τα επίπεδα σωματιδίων εξακολουθούσαν να είναι υψηλότερα από το όριο που θεωρείται ασφαλές από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (25 mcg/m3).

Έτσι έγινε εύκολα σαφές ότι το κάπνισμα στο αυτοκίνητο όταν υπάρχουν παιδιά είναι αρκετά επικίνδυνο για την υγεία τους, καθώς και για την υγεία οποιουδήποτε επιβάτη στο αυτοκίνητο. Ο καπνός του τσιγάρου επηρεάζει περισσότερο τον καπνιστή, αλλά το ίδιο αρνητικό αποτέλεσμα έχει και σε αυτούς που δέχονται το παθητικό κάπνισμα. Αν και πολλοί προσπαθούν να περιορίσουν τον κίνδυνο παρέχοντας αερισμό, κατεβάζοντας τα παράθυρα ή λειτουργώντας το κλιματιστικό, αυτά τα μέτρα δεν αρκούν για να διατηρήσουν την ποιότητα του αέρα στο αυτοκίνητο σε ασφαλές επίπεδο.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η έκθεση των παιδιών στο παθητικό κάπνισμα να τα θέτει σε κίνδυνο για σοβαρά προβλήματα υγείας. Σύμφωνα με το Κέντρο Ελέγχου Νοσημάτων (ΗΠΑ), υπάρχουν περισσότερες από 7.000 χημικές ουσίες στον καπνό του τσιγάρου, εκατοντάδες από τις οποίες είναι τοξικές και 70 που είναι γνωστό ότι προκαλούν καρκίνο. Αυτές οι επικίνδυνες χημικές ουσίες δεν εισπνέονται μόνο από τον καπνιστή, αλλά εισπνέονται και από άτομα που υποχρεώνονται στο παθητικό κάπνισμα. Ενώ ορισμένοι μπορεί να πιστεύουν ότι το θέμα του παθητικού καπνίσματος, ιδιαίτερα στο αυτοκίνητο, είναι ένα μικρό ζήτημα, το παθητικό κάπνισμα επηρεάζει εκατομμύρια ανθρώπους. Από το 2007 έως το 2008, πάνω από 88 εκατομμύρια μη καπνιστές στις Ηνωμένες Πολιτείες εκτέθηκαν στο παθητικό κάπνισμα. Από το σύνολο αυτών το 53,6% αφορούσε παιδιά έως 11 ετών.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

AUTO

Η σκληροτράχηλη off-road μοτοσυκλέτα Honda CRF1100L Africa Twin διαθέτει επιπλέον ροπή στις χαμηλές στροφές

Έχουν περάσει πάνω από τρεις δεκαετίες από τότε που η Honda XRV650 Africa Twin έκανε την εμφάνισή της στην Ευρώπη. Η ισορροπία ισχύος και ελαφρού βάρους ήταν βασικό συστατικό της επιτυχίας της. Σήμερα η CRF1100L Africa Twin είναι ένα μοντέλο με γνήσιες off-road ικανότητες και πολλές επιλογές οδήγησης.

Ο παράλληλος δικύλινδρος κινητήρας των 1.084 κ.εκ. έχει ρυθμιστεί ώστε να παράγει περισσότερη ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Η μέγιστη ροπή έχει αυξηθεί κατά 7%, στα 112Nm, ενώ η μέγιστη ισχύς παραμένει στους 102 ίππους. Προσφέρει έλεγχο της απόσβεσης μέσω της ανάρτησης Showa Electronically Equipped Ride Adjustment και ρύθμιση της προφόρτισης του πίσω ελατηρίου.

Στο πάνω μέρος υπάρχει φέρινγκ αλλά και μία σέλα νέας σχεδίασης, μεγαλύτερη ζελατίνα με ρυθμιζόμενο ύψος σε 5 θέσεις και tubeless ελαστικά. Υπάρχει ένα πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων για να αυξήσει ακόιμη περισσότερο την ασφάλεια της μορτοσικλέτας. Η έγχρωμη οθόνη αφής TFT 6,5 ιντσών ενσωματώνει Apple CarPlay, Android Auto και συνδεσιμότητα Bluetooth.

Η CRF1000L Africa Twin είναι μία σύγχρονη μοτοσυκλέτα παντός εδάφους και αγαπήθηκε από τους φίλους των ταξιδιών περιπέτειας ανά τον κόσμο, αλλά και όσους την χρησιμοποιούν ως ένα καθημερινό μέσο μετακίνησης στην πόλη ή για μεγαλύτερες αποδράσεις. Από το 2016 που επέστρεψε στην αγορά, οι πωλήσεις της «Africa Twin» ξεπερνούν τις 85.000 μονάδες.

Κ.Π.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Στις παγωμένες λίμνες της Φιλανδίας η Nissan δοκιμάζει την τεχνολογία e-4ORCE

Μέσα στην παγωμένη ομορφιά της Φινλανδίας, γνωστής ως η Χώρα των Χιλίων Λιμνών, η Nissan δοκιμάζει την τεχνολογία e-4ORCE, η οποία είναι σχεδιασμένη για να δίνει τη δυνατότητα στους οδηγούς να διασχίζουν εύκολα και με σιγουριά τις πιο δύσκολες συνθήκες.

Επιδεικνύοντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας σε παγωμένα εδάφη, το X-Trail e-POWER e-4ORCE και το 100% ηλεκτρικό Ariya e-4ORCE κινούνται σε εντός και εκτός δρόμου διαδρομές κάνοντάς τες ιδιαίτερα συναρπαστικές. Ο έλεγχος και η οδική συμπεριφορά, χάρη στο σύστημα διπλού κινητήρα του, επιτρέπουν στους οδηγούς να αντιμετωπίζουν τις παγωμένες στροφές και καμπές με μικρή διόρθωση του τιμονιού, ενώ υποστηρίζονται από μεμονωμένο φρενάρισμα και στους τέσσερις τροχούς.

Το e-4ORCE διαθέτει, επίσης, αναγεννητική κατανομή πέδησης, ελαχιστοποιώντας την κλίση του αυτοκινήτου προς τα εμπρός για να διασφαλιστεί ότι οι οδηγοί αισθάνονται ασφαλείς και έχουν τον έλεγχο, ανεξάρτητα από το αν

αντιμετωπίζουν την παγωμένη τούνδρα της Αρκτικής ή την πρωινή μετακίνηση προς τη δουλειά. Εξασφαλίζει, τέλος, ότι το όχημα κινείται αβίαστα κατά μήκος της προβλεπόμενης γραμμής στροφής, προσφέροντας στον οδηγό άνεση και σιγουριά.

Κ.Π.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Η Ευρώπη αποτελεί την ατμομηχανή της υφηλίου για ένα πιο καθαρό και βιώσιμο μέλλον

Η Ευρώπη είναι η ήπειρος που πρωταγωνιστεί στη βιώσιμη κινητικότητα και δείχνει μεγάλη θέληση να αγκαλιάσει τις φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις. Πλέον κάνει μεγάλα άλματα προόδου, έχοντας ως στόχο τις μηδενικές εκπομπές ρύπων μετά το 2035, αλλά και τη χρήση μεγάλου ποσοστού ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Ο στόχος της Ευρώπης είναι να καταφέρει να φτάσει σε ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό χρησιμοποίησης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, που σε συνάρτηση με την ηλεκτροκίνηση θα μειώσουν σε μεγάλο βαθμό τις εκπομπές ρύπων. Πόλεις όπως το Όσλο και το ‘Αμστερνταμ θέτουν τολμηρούς στόχους, που έχουν να κάνουν με σχεδόν μηδενική κίνηση αυτοκινήτων στα κέντρα των πόλεων μέχρι το 2030. Αρα και μειωμένες εκπομπές ρύπων. Μάλιστα σε αυτές τις πόλεις υπάρχουν επιχειρηματικά σχήματα που θέλουν να επενδύσουν πάνω στη βιώσιμη κινητικότητα, ενώ σύμφωνα με πανευρωπαϊκή έρευνα το 62% των Ευρωπαίων είναι έτοιμοι να επενδύσουν περισσότερα στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Η Βόρεια Αμερική τα τελευταία χρόνια ανεβάζει ρυθμούς. Οι ΗΠΑ κινούνται προς ένα μέλλον καθαρού ηλεκτρισμού, με την Καλιφόρνια να ηγέτιδα της προσπάθειας. Οι φιλόδοξοι στόχοι του Καναδά για πωλήσεις οχημάτων μηδενικών εκπομπών αντανακλούν μια αυξανόμενη περιβαλλοντική συνείδηση, η οποία αντηχεί από την ισχυρή δημόσια υποστήριξη για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Από την άλλη η Λατινική Αμερική έχει πολύ δρόμο ακόμη να διανύσει και πολλές φορές τα θετικά βήματα επισκιάζονται από τα αρνητικά. Από τη μια πλευρά, χώρες όπως η Χιλή και η Κολομβία κάνουν βήματα προόδου με ηλεκτρικά λεωφορεία και επενδύσεις σε βιοκαύσιμα και από την άλλη ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος του βιοντίζελ με βάση το φοινικέλαιο, ρίχνει σκιά σε αυτές τις πράσινες προσπάθειες. Η ακμάζουσα βιομηχανία βιοκαυσίμων της Βραζιλίας και οι υψηλοί στόχοι πώλησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων του Μεξικού δείχνουν την μεγάλη προσπάθεια που γίνεται στην περιοχή.

Το σκηνικό στην Ασία αλλάζει με γοργούς ρυθμούς. Αν και οι εκπομπές των ρύπων σε αυτή την περιοχή είναι υψηλές, εντούτοις η Κίνα και η Ινδία κάνουν μεγάλες επενδύσεις πάνω στο κομμάτι των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, κυρίως στην Κίνα, είναι αλματώδης, με την προσπάθεια των κινέζικων αυτοκινητοβιομηχανιών να διεισδύσουν στην Ευρώπη προκειμένου να πάρουν ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η Μέση Ανατολή και η Αφρική είναι χώρες με αναξιοποίητες δυνατότητες. Η θέληση υπάρχει, αλλά ο δρόμος είναι γεμάτος εμπόδια. Η εξάρτηση από το πετρέλαιο και τα εμπόδια υποδομής αποτελούν τα σημαντικότερα προβλήματα. Η Αφρική σε αυτό το κομμάτι βρίσκεται σε πολύ χαμηλό επίπεδο και θα χρειαστούν πολλά χρόνια για να μπορέσει να ακολουθήσει την βιώσιμη κινητικότητα.

Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό η Ευρώπη είναι σε αυτό τον τομέα πρωτοπόρος και πολλές φορές αποτελεί την ατμομηχανή που θα τραβήξει τα υπόλοιπα βαγόνια της υφηλίου, εμπνέοντας άλλες περιοχές να επιταχύνουν το ταξίδι τους προς ένα καθαρότερο, πιο βιώσιμο μέλλον στις μεταφορές. Αυτό δεν είναι απλώς μια τεχνολογική αλλαγή. Είναι μια επανάσταση στη νοοτροπία, που σηματοδοτεί ένα πιο πράσινο μέλλον.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ