Connect with us

AUTO

Μειώθηκαν οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών και των ντίζελ οχημάτων στην ΕΕ τον Οκτώβριο

Τον Οκτώβριο, η αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων της ΕΕ επεκτάθηκε σημαντικά, με τις νέες ταξινομήσεις να αυξάνονται κατά 14,6%, στις 855.484 μονάδες.

Αυτή η ανοδική τάση είχε σαν αποτέλεσμα να σημειωθεί ο δέκατος πέμπτος συνεχόμενος μήνας ανάπτυξης, με αξιοσημείωτες διψήφιες ποσοστιαίες αυξήσεις σε τρεις από τις μεγαλύτερες αγορές: Τη Γαλλία (+21,9%), την Ιταλία (+20%) και την Ισπανία (+18,1%). Ωστόσο, η γερμανική αγορά αυτοκινήτου ανέφερε μια πιο μέτρια ετήσια αύξηση 4,9%, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA.

Από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 16,7%, φθάνοντας συνολικά σχεδόν τις εννέα εκατομμύρια μονάδες. Όλες οι αγορές αυξήθηκαν κατά τη διάρκεια αυτού του δεκάμηνου εκτός από την Ουγγαρία. Συγκεκριμένα, οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Ιταλία (+20,4%), Ισπανία (+18,5%), Γαλλία (+16,5%) και Γερμανία (+13,5%) συνέβαλαν σε αυτή τη θετική τάση.

Τον Οκτώβριο, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκε στο 14,2%, από 12% τον ίδιο μήνα πέρσι. Το μερίδιο από το έτος μέχρι ανέρχεται πλέον στο 14%, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το σωρευτικό μερίδιο του ντίζελ. Τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξασφάλισαν τη δεύτερη θέση με μερίδιο αγοράς σχεδόν 29%, ενώ τα βενζινοκίνητα διατήρησαν το προβάδισμά τους, αν και μειώθηκαν στο 33,4% τον Οκτώβριο.

Τον Οκτώβριο, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν σημαντικά, κατά 36,3% φτάνοντας τις 121.808 μονάδες. Αρκετές αγορές συνέβαλαν σε αυτή την επέκταση με τριψήφιες ποσοστιαίες αυξήσεις, ιδιαίτερα το Βέλγιο (+147,3%) και η Δανία (+100,7%). Μετά από επιβράδυνση τον Σεπτέμβριο, η Γερμανία -η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία- αυξήθηκε μέτρια (+4,3%) τον Οκτώβριο. Αυτό ανεβάζει τον όγκο από το έτος μέχρι σήμερα σε 1,2 εκατομμύρια μονάδες, σημειώνοντας αξιοσημείωτο κέρδος 53,1% σε σύγκριση με πέρσι και κατακτώντας μερίδιο 14% στην αγορά αυτοκινήτου της ΕΕ κατά τη διάρκεια του δεκάμηνου.

Οι νέες ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 38,6% τον Οκτώβριο, λόγω της σημαντικής ανάπτυξης στις τρεις κορυφαίες αγορές της περιοχής: Γερμανία (+57,9%), Γαλλία (+40,1%) και Ιταλία (+28%). Αυτό συνέβαλε σε σωρευτική αύξηση 29,8%, φτάνοντας συνολικά 2,2 εκατομμύρια μονάδες που πωλήθηκαν το πρώτο δεκάμηνο, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το ένα τέταρτο της αγοράς.

Οι πωλήσεις plug-in υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 5% σε ετήσια βάση στις 72.002 μονάδες τον περασμένο μήνα. Παρά τις αξιοσημείωτες αυξήσεις στο Βέλγιο (+70,2%) και τη Γαλλία (+34,2%), αυτό ήταν ανεπαρκές για να αντισταθμίσει την πτώση της Γερμανίας (-49%), τη μεγαλύτερη αγορά για αυτήν την πηγή ενέργειας. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων μειώθηκε από 10,2% σε 8,4% τον Οκτώβριο.

Τον Οκτώβριο, η αγορά βενζινοκίνητων αυτοκινήτων της ΕΕ αυξήθηκε κατά 8,1%, αν και το μερίδιο αγοράς της μειώθηκε από 35,4% σε 33,4% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρσι. Η σημαντική αύξηση των πωλήσεων σε βασικές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας (+21%), της Γαλλίας (+17,4%), της Ισπανίας (+7,7%) και της Γερμανίας (+7,5%), συνέβαλε στην αύξηση αυτή.

Από την άλλη πλευρά, η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ της ΕΕ συνέχισε την πτώση της τον Οκτώβριο, σημειώνοντας πτώση κατά 13,2%. Αυτή η πτώση ήταν εμφανής στις περισσότερες αγορές του μπλοκ, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: Γαλλία (-29,4%), Ισπανία (-20,2%), Γερμανία (-4,6%) και Ιταλία (-3,7%). Τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα έχουν πλέον μερίδιο αγοράς 12%, από 15,9% τον Οκτώβριο του περασμένου έτους.

Η European Automobile Manufacturers’ Association (ACEA) αντιπροσωπεύει τους 14 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη: BMW Group, DAF Trucks, Daimler Truck, Ferrari, Ford Ευρώπης, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco Group , JLR, Mercedes-Benz, Renault Group, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group και Volvo Group.

Σπύρος Ρέκκας

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

AUTO

Η σκληροτράχηλη off-road μοτοσυκλέτα Honda CRF1100L Africa Twin διαθέτει επιπλέον ροπή στις χαμηλές στροφές

Έχουν περάσει πάνω από τρεις δεκαετίες από τότε που η Honda XRV650 Africa Twin έκανε την εμφάνισή της στην Ευρώπη. Η ισορροπία ισχύος και ελαφρού βάρους ήταν βασικό συστατικό της επιτυχίας της. Σήμερα η CRF1100L Africa Twin είναι ένα μοντέλο με γνήσιες off-road ικανότητες και πολλές επιλογές οδήγησης.

Ο παράλληλος δικύλινδρος κινητήρας των 1.084 κ.εκ. έχει ρυθμιστεί ώστε να παράγει περισσότερη ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Η μέγιστη ροπή έχει αυξηθεί κατά 7%, στα 112Nm, ενώ η μέγιστη ισχύς παραμένει στους 102 ίππους. Προσφέρει έλεγχο της απόσβεσης μέσω της ανάρτησης Showa Electronically Equipped Ride Adjustment και ρύθμιση της προφόρτισης του πίσω ελατηρίου.

Στο πάνω μέρος υπάρχει φέρινγκ αλλά και μία σέλα νέας σχεδίασης, μεγαλύτερη ζελατίνα με ρυθμιζόμενο ύψος σε 5 θέσεις και tubeless ελαστικά. Υπάρχει ένα πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων για να αυξήσει ακόιμη περισσότερο την ασφάλεια της μορτοσικλέτας. Η έγχρωμη οθόνη αφής TFT 6,5 ιντσών ενσωματώνει Apple CarPlay, Android Auto και συνδεσιμότητα Bluetooth.

Η CRF1000L Africa Twin είναι μία σύγχρονη μοτοσυκλέτα παντός εδάφους και αγαπήθηκε από τους φίλους των ταξιδιών περιπέτειας ανά τον κόσμο, αλλά και όσους την χρησιμοποιούν ως ένα καθημερινό μέσο μετακίνησης στην πόλη ή για μεγαλύτερες αποδράσεις. Από το 2016 που επέστρεψε στην αγορά, οι πωλήσεις της «Africa Twin» ξεπερνούν τις 85.000 μονάδες.

Κ.Π.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Στις παγωμένες λίμνες της Φιλανδίας η Nissan δοκιμάζει την τεχνολογία e-4ORCE

Μέσα στην παγωμένη ομορφιά της Φινλανδίας, γνωστής ως η Χώρα των Χιλίων Λιμνών, η Nissan δοκιμάζει την τεχνολογία e-4ORCE, η οποία είναι σχεδιασμένη για να δίνει τη δυνατότητα στους οδηγούς να διασχίζουν εύκολα και με σιγουριά τις πιο δύσκολες συνθήκες.

Επιδεικνύοντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας σε παγωμένα εδάφη, το X-Trail e-POWER e-4ORCE και το 100% ηλεκτρικό Ariya e-4ORCE κινούνται σε εντός και εκτός δρόμου διαδρομές κάνοντάς τες ιδιαίτερα συναρπαστικές. Ο έλεγχος και η οδική συμπεριφορά, χάρη στο σύστημα διπλού κινητήρα του, επιτρέπουν στους οδηγούς να αντιμετωπίζουν τις παγωμένες στροφές και καμπές με μικρή διόρθωση του τιμονιού, ενώ υποστηρίζονται από μεμονωμένο φρενάρισμα και στους τέσσερις τροχούς.

Το e-4ORCE διαθέτει, επίσης, αναγεννητική κατανομή πέδησης, ελαχιστοποιώντας την κλίση του αυτοκινήτου προς τα εμπρός για να διασφαλιστεί ότι οι οδηγοί αισθάνονται ασφαλείς και έχουν τον έλεγχο, ανεξάρτητα από το αν

αντιμετωπίζουν την παγωμένη τούνδρα της Αρκτικής ή την πρωινή μετακίνηση προς τη δουλειά. Εξασφαλίζει, τέλος, ότι το όχημα κινείται αβίαστα κατά μήκος της προβλεπόμενης γραμμής στροφής, προσφέροντας στον οδηγό άνεση και σιγουριά.

Κ.Π.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Η Ευρώπη αποτελεί την ατμομηχανή της υφηλίου για ένα πιο καθαρό και βιώσιμο μέλλον

Η Ευρώπη είναι η ήπειρος που πρωταγωνιστεί στη βιώσιμη κινητικότητα και δείχνει μεγάλη θέληση να αγκαλιάσει τις φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις. Πλέον κάνει μεγάλα άλματα προόδου, έχοντας ως στόχο τις μηδενικές εκπομπές ρύπων μετά το 2035, αλλά και τη χρήση μεγάλου ποσοστού ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Ο στόχος της Ευρώπης είναι να καταφέρει να φτάσει σε ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό χρησιμοποίησης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, που σε συνάρτηση με την ηλεκτροκίνηση θα μειώσουν σε μεγάλο βαθμό τις εκπομπές ρύπων. Πόλεις όπως το Όσλο και το ‘Αμστερνταμ θέτουν τολμηρούς στόχους, που έχουν να κάνουν με σχεδόν μηδενική κίνηση αυτοκινήτων στα κέντρα των πόλεων μέχρι το 2030. Αρα και μειωμένες εκπομπές ρύπων. Μάλιστα σε αυτές τις πόλεις υπάρχουν επιχειρηματικά σχήματα που θέλουν να επενδύσουν πάνω στη βιώσιμη κινητικότητα, ενώ σύμφωνα με πανευρωπαϊκή έρευνα το 62% των Ευρωπαίων είναι έτοιμοι να επενδύσουν περισσότερα στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Η Βόρεια Αμερική τα τελευταία χρόνια ανεβάζει ρυθμούς. Οι ΗΠΑ κινούνται προς ένα μέλλον καθαρού ηλεκτρισμού, με την Καλιφόρνια να ηγέτιδα της προσπάθειας. Οι φιλόδοξοι στόχοι του Καναδά για πωλήσεις οχημάτων μηδενικών εκπομπών αντανακλούν μια αυξανόμενη περιβαλλοντική συνείδηση, η οποία αντηχεί από την ισχυρή δημόσια υποστήριξη για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Από την άλλη η Λατινική Αμερική έχει πολύ δρόμο ακόμη να διανύσει και πολλές φορές τα θετικά βήματα επισκιάζονται από τα αρνητικά. Από τη μια πλευρά, χώρες όπως η Χιλή και η Κολομβία κάνουν βήματα προόδου με ηλεκτρικά λεωφορεία και επενδύσεις σε βιοκαύσιμα και από την άλλη ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος του βιοντίζελ με βάση το φοινικέλαιο, ρίχνει σκιά σε αυτές τις πράσινες προσπάθειες. Η ακμάζουσα βιομηχανία βιοκαυσίμων της Βραζιλίας και οι υψηλοί στόχοι πώλησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων του Μεξικού δείχνουν την μεγάλη προσπάθεια που γίνεται στην περιοχή.

Το σκηνικό στην Ασία αλλάζει με γοργούς ρυθμούς. Αν και οι εκπομπές των ρύπων σε αυτή την περιοχή είναι υψηλές, εντούτοις η Κίνα και η Ινδία κάνουν μεγάλες επενδύσεις πάνω στο κομμάτι των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, κυρίως στην Κίνα, είναι αλματώδης, με την προσπάθεια των κινέζικων αυτοκινητοβιομηχανιών να διεισδύσουν στην Ευρώπη προκειμένου να πάρουν ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η Μέση Ανατολή και η Αφρική είναι χώρες με αναξιοποίητες δυνατότητες. Η θέληση υπάρχει, αλλά ο δρόμος είναι γεμάτος εμπόδια. Η εξάρτηση από το πετρέλαιο και τα εμπόδια υποδομής αποτελούν τα σημαντικότερα προβλήματα. Η Αφρική σε αυτό το κομμάτι βρίσκεται σε πολύ χαμηλό επίπεδο και θα χρειαστούν πολλά χρόνια για να μπορέσει να ακολουθήσει την βιώσιμη κινητικότητα.

Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό η Ευρώπη είναι σε αυτό τον τομέα πρωτοπόρος και πολλές φορές αποτελεί την ατμομηχανή που θα τραβήξει τα υπόλοιπα βαγόνια της υφηλίου, εμπνέοντας άλλες περιοχές να επιταχύνουν το ταξίδι τους προς ένα καθαρότερο, πιο βιώσιμο μέλλον στις μεταφορές. Αυτό δεν είναι απλώς μια τεχνολογική αλλαγή. Είναι μια επανάσταση στη νοοτροπία, που σηματοδοτεί ένα πιο πράσινο μέλλον.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ