Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ΗΠΑ: Οι ταξιδιώτες ακυρώνουν ή αναβάλλουν τις προγραμματισμένες διακοπές τους στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική όσο μαίνεται ο πόλεμος Ισραήλ-Χαμάς

Οι ταξιδιώτες ακυρώνουν ή αναβάλλουν τις προγραμματισμένες διακοπές τους στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική με τον φόβο ότι μπορεί να επιδεινωθεί η σύγκρουση του Ισραήλ με την Χαμάς και δεδομένου ότι οι ταξιδιωτικές εταιρείες έχουν τροποποιήσει τους προορισμούς τους και έχουν ακυρώσει πτήσεις.
Η ζήτηση για ταξίδια αναψυχής στην περιοχή επλήγη μετά την ανακοίνωση του Ισραήλ ότι η παλαιστινιακή ισλαμιστική οργάνωση Χαμάς σκότωσε 1.400 ανθρώπους στο νότιο Ισραήλ στις 7 Οκτωβρίου και τα ισραηλινά αντίποινα με αεροπορικές και χερσαίες επιδρομές στη Γάζα που σύμφωνα με τις παλαιστινιακές αρχές έχουν στοιχίσει τη ζωή σε περισσότερους από 9.000 ανθρώπους.
 Οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες παρέτειναν την προσωρινή αναστολή των πτήσεων προς το Ισραήλ μέχρι το τέλος του χρόνου ενώ οι εταιρείες διοργάνωσης κρουαζιέρας αλλάζουν τα δρομολόγιά τους ώστε να αποφεύγουν και τις γειτονικές χώρες.
    Ταξιδιωτικοί πράκτορες λένε ότι ο πόλεμος επηρεάζει τη ζήτηση για ταξίδια σε γειτονικές χώρες, περιλαμβανομένης της Αιγύπτου, της Ιορδανίας και της Τουρκίας.
  “Βλέπουμε ότι πελάτες ακυρώνουν κρουαζιέρες, όπως μία στον Νείλο της Αιγύπτου ακόμη και μέχρι τον Δεκέμβριο του 2024 λόγω της ανησυχίας για τον πόλεμο”, λέει ο Τοντ Έλιοτ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ταξιδίων Cruise Vacation Outlet στο Ορλάντο της Φλόριντα.
Η εταιρεία κρουαζιέρας Norwegian Cruise Line Holdings ενημέρωσε τους επενδυτές την Τετάρτη ότι παρατηρεί αύξηση στις ακυρώσεις και μείωση στον αριθμό των κρατήσεων στην περιοχή, κυρίως των βραχυχρόνιων.
Τόσο η Norwegian όσο και η Royal Caribbean Group άλλαξαν τα δρομολόγιά τους για το 2024 ώστε να αποφύγουν λιμάνια στο Ισραήλ. 
 Η νεοφυής πλατφόρμα κρατήσεων @Hotel, με έδρα την Ουάσινγκτον, λέει ότι έχει παρατηρήσει μείωση 70% στις νέες κρατήσεις για χώρες στην περιοχή.
 Περισσότερα από 40% των ταξιδίων στην Αίγυπτο τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο έχουν ήδη ακυρωθεί στην πλατφόρμα, λέει ο διευθύνων σύμβουλος Κόνραντ Βαλιζέφσκι.
Τα ποσοστά ακυρώσεων στην Τουρκία και στην Κύπρο διπλασιάστηκαν για τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο, σημείωσε.
  Μολαταύτα, κάποιοι εκπρόσωποι της βιομηχανίας λένε ότι το φαινόμενο αυτό δεν θα διαρκέσει πολύ.
  “Αναφορικά με τη ζήτηση, με βάση αυτά που μου είπαν διευθύνοντες σύμβουλοι με τους οποίους μίλησα, δεν μπορεί να εντοπιστεί κάποια επίπτωση (του πολέμου) σε αυτό το στάδιο”, λέει ο Γουίλι Γουόλς, επικεφαλής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών, ενός επαγγελματικού φορέα που εκπροσωπεί τον χώρο των αερομεταφορών.
   Την Πέμπτη η γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa ανακοίνωσε ότι οι κρατήσεις της για περιοχές της Μέσης Ανατολής δεν έχουν επηρεαστεί από τον πόλεμο με μόνο μια αρχική μείωση να έχει παρατηρηθεί κατά την έναρξη της σύγκρουσης.   
  
ΑΚΥΡΩΣΕΙΣ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΟΜΑΝ

Ο ξενοδοχειακός όμιλος Marriott International ανακοίνωσε  ότι η ζήτηση έχει περιοριστεί και ότι έχει ξεκινήσει να βλέπει κάποιες ακυρώσεις για τα 27 ξενοδοχεία του στον Λίβανο, στην Ιορδανία και στην Αίγυπτο, σύμφωνα με την επικεφαλής των οικονομικών υπηρεσιών της εταιρείας Καθλίν Όμπεργκ.
“Ενώ η σύγκρουση στο Ισραήλ είναι πολύ περιορισμένη γεωγραφικά μέχρι στιγμής υποψιαζόμαστε ότι κάποιοι που ναυλώνουν κρουαζιέρες διστάζουν να προγραμματίσουν επίσκεψη σε ευρωπαϊκό προορισμό, ακόμη και στη δυτική Μεσόγειο”, εκτιμά ο αναλυτής της αμερικανικής τράπεζας Truist Πάτρικ Σολς.
 Οι αεροπορικές κρατήσεις για την Αίγυπτο μειώθηκαν κατά 26% μέσα σε ένα χρόνο, για την Ιορδανία κατά 49% και για τον Λίβανο κατά 74% από την έναρξη του πολέμου, σύμφωνα με την εταιρεία δεδομένων αεροπορικών κρατήσεων ForwardKeys, η οποία εδρεύει στη Βαλένθια της Ισπανίας.
Το ισπανικό ταξιδιωτικό γραφείο Essentialist δήλωσε ότι έχει ακυρώσει το 75% των ταξιδίων προς την ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής και την περιοχή της Βορειοανατολικής Αφρικής.
 Η εταιρεία Intrepid Travel με έδρα της Αυστραλία λέει ότι  περισσότεροι πελάτες ακυρώνουν ταξίδια τους στην Αίγυπτο και στην Ιορδανία και κυρίως όσοι επρόκειτο να ταξιδέψουν στο τέλος του χρόνου.
  Ο αντίκτυπος της σύγκρουσης στη ζήτηση για ταξίδια προς τη Μέση Ανατολή ενδεχομένως να παραταθεί και πέραν των χριστουγεννιάτικων διακοπών και να περιλάβει και χώρες που δεν είναι άμεσα γειτονικές.
  “Η εταιρεία μας έχει πτήση τσάρτερ από τη Νορβηγία  προς το Σαρμ ελ Σέιχ της Αιγύπτου και για τρεις ως τέσσερις εβδομάδες από τώρα δεν έχουμε καμία νέα κράτηση”, όπως επισημαίνει ο Χαλίντ Ιμπραχήλ, συνιδρυτής της Ταξιδιωτικής Ένωσης Μέσης Ανατολής, η οποία συνεργάζεται με εταιρείες διαχείρισης προορισμών που συνδέουν τα ταξιδιωτικά γραφεία με τους τοπικούς παρόχους.
  Περίπου 40% των ταξιδίων για την Ιορδανία έχει ακυρωθεί, 20% για την Αίγυπτο, 15% για το Ομάν και 10% για τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, επισημαίνει. 
   “Ακόμη και το Ομάν δέχεται ακυρώσεις παρότι είναι τόσο μακριά (από τον πόλεμο)”.

ΜΑΡ.ΜΙ
 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μαγνησία: Οι εικόνες που έπληξαν τον τουρισμό και οι νέες καμπάνιες για την αναστροφή του κλίματος

Η παραλία του Βόλου, τα τσιπουράδικα, τα σοκάκια της Παλιάς πόλης, το μυθικό βουνό των Κενταύρων το γραφικό Πήλιο… ολόκληρη η Μαγνησία είναι ένας τόπος που συγκεντρώνει δεκάδες λόγους να τον επισκεφθεί κανείς κι όμως, στον απολογισμό αυτής της χρονιάς τα νούμερα θα σημειώσουν πτώση. Τι δεν πήγε καλά φέτος; Μετά τις φυσικές καταστροφές που έπληξαν την Θεσσαλία πέρσι, στο τέλος του καλοκαιριού ήρθε να προστεθεί ένας ακόμη «πονοκέφαλος»: Οι εικόνες με τα νεκρά ψάρια σε ορισμένες παραλίες της περιοχής προς το τέλος του Αυγούστου, έδωσαν ακόμη ένα «χτύπημα» στην τουριστική κίνηση, το οποίο όπως λένε οι επαγγελματίες του κλάδου έγινε γενικευμένα.
«Πολλές φορές ο τρόπος που μεταδίδεται η πληροφορία και εκείνο που περνάει προς τα έξω προκαλεί μεγαλύτερη ζημιά από ό,τι φανταζόμαστε. Όταν βγαίνουμε και λέμε “ψόφια ψάρια στον Βόλο” πιάνει όλη τη Μαγνησία, με αποτέλεσμα να έχουμε ακυρώσεις μέχρι και στο ανατολικό Πήλιο που είναι 55 χλμ μακριά και βλέπει στο Αιγαίο», επισημαίνει μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γιώργος Ζαφείρης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας και μέλος του ΔΣ του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Έτσι, παρόλο που ο Ιούλιος και ο Αύγουστος παρουσίασαν μια εξαιρετική άνοδο σε σχέση με πέρσι και οι επιχειρήσεις του κλάδου δούλεψαν πολύ καλά, στο σύνολο η χρονιά θα κλείσει σημειώνοντας πτώση.
Αυτό το κλίμα ή καλύτερα την εικόνα που έχει δημιουργηθεί επιθυμούν και προσπαθούν να αντιστρέψουν οι φορείς με νέες καμπάνιες για την τουριστική προβολή και προώθηση του προορισμού.
Κάτι παρόμοιο έγινε και πέρσι τον χειμώνα, καθώς οι τουριστικές επιχειρήσεις ήταν έτοιμες να φιλοξενήσουν τους επισκέπτες τα Χριστούγεννα αλλά έπρεπε να αλλάξει η εικόνα που είχε δημιουργηθεί στον κόσμο, σύμφωνα με τον κ.Ζαφείρη.
«Εμείς περιμένουμε σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και την Περιφέρεια Θεσσαλίας αλλά και μέσω ενός κονδυλίου που έχει προαναγγελθεί για την προβολή της Θεσσαλίας, να προχωρήσουμε σε μια ολοκληρωμένη καμπάνια για την περιοχή ενώ στο μεταξύ έχουμε προγραμματίσει και τη συμμετοχή μας σε εκθέσεις τουρισμού εντός και εκτός Ελλάδας», σημειώνει ο κΖαφείρης.
Το μεγαλύτερο πλήγμα στον τουρισμό δόθηκε με την ακύρωση των συνεδρίων και των σχολικών εκδρομών μετά τα ακραία καιρικά φαινόμενα και τις καταστροφές που σημειώθηκαν. Παρόλο που η Μαγνησία επανήλθε, το κακό είχε ήδη γίνει και τα ταξίδια είχαν ήδη ακυρωθεί.
«Πέρσι τον χειμώνα, παρότι στις γιορτές των Χριστουγέννων οι πληρότητες ήταν πολύ υψηλές, ο χειμερινός τουρισμός συνολικά μειώθηκε κατά τουλάχιστον 40% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Μόνον οι σχολικές εκδρομές που ακυρώθηκαν άγγιξαν σε ποσοστό το 70%», αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας. Τώρα το επόμενο στοίχημα είναι τα Χριστούγεννα και φυσικά οι εκδρομές και τα συνέδρια που κλείνουν από νωρίς.
Νικόλ Καζαντζίδου

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

National Geographic: Προβολή της Μήλου στις διεθνείς αγορές

Στα γεωλογικά, αρχαιολογικά, ιστορικά και μορφολογικά ενδιαφέροντα της Μήλου αναφέρεται δημοσίευμα του National Geographic με ιδιαίτερη έμφαση στο Αρχαίο Θέατρο, τις Κατακόμβες, την Αφροδίτη και τα ευρήματα στην Φυλακωπή σημειώνοντας ότι στο νησί “υπάρχουν όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου. Σε όλη τη βραχώδη ακτογραμμή, θα δείτε όλα τα διαφορετικά χρώματα. Το πράσινο είναι μπεντονίτης, το κόκκινο είναι οξείδιο του σιδήρου, το μπλε είναι αμέθυστος”. Και συμπληρώνει:”Η Μήλος προσφέρει εκπληκτικά τοπία παρόμοια με τη Σαντορίνη αλλά χωρίς πολυκοσμία. Γνωστή για την ηφαιστειακή ιστορία της, διαθέτει μια παλέτα από πολύχρωμους βράχους και πάνω από 70 παρθένες παραλίες, όπως το Σαρακίνικο ,το Κλέφτικο, τον Γέρακα , τη Φυριπλάκα και το Αμμουδαράκι. Το αφιέρωμα περιγράφει και τα γοητευτικά χωριά του νησιού, όπως ο Αδάμαντας, η Πλάκα, το Κλήμα, τα Μανδράκια και τα Πολλώνια, “όπου οι επισκέπτες μπορούν να εξερευνήσουν τον παραδοσιακό ελληνικό πολιτισμό”. Και συμπληρώνει :” Είναι ένας ιδανικός προορισμός για ταξιδιώτες που αναζητούν μια πιο ήρεμη και αυθεντική ελληνική νησιωτική εμπειρία”.
Το αφιέρωμα δημοσιεύθηκε στις 29 Αυγούστου και υπογράφεται από την Elizabeth Warkentin.

https://www.nationalgeographic.com/travel/article/milos-santorini-greece-alternative

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Grecotel ενεργός υποστηρικτής δράσεων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής

Η Grecotel ενώνει τη φωνή της με την επιστημονική κοινότητα και όσους φροντίζουν να παραδώσουν στην επόμενη γενιά ένα πλανήτη απαλλαγμένο από τα φαινόμενα της κλιματικής αλλαγής και καλωσορίζει στο Ρέθυμνο το τριήμερο οικολογικό συμπόσιο «ΓΗ: Ένας Βιώσιμος Πλανήτης για όλους – Κάλεσμα για Δράση – Η αλλαγή είναι εφικτή»,  οι εργασίες του οποίου ξεκίνησαν σήμερα 10 και θα διαρκέσουν έως τις 12 Σεπτεμβρίου 2024. Διοργανωτές του συμποσίου η Ιερά Μητρόπολη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου, το Πανεπιστήμιο Κρήτης, το Εθνικό Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας και η Περιφέρεια Κρήτης.

Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, η ανάδειξη της Grecotel ως “Μέγα Χορηγού” του συμποσίου στο Ρέθυμνο,  σηματοδοτεί τις προθέσεις του ξενοδοχειακού οργανισμού,  να στρέψει το βλέμμα στις τοπικές κοινωνίες, που με την παρακίνηση και την ενημέρωση μπορούν να σταθούν απέναντι στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής. H κλιματική αλλαγή απαιτεί συνέργειες αλλά και στήριξη της ακαδημαϊκής κοινότητας και του επιστημονικού προσωπικού της χώρας. Η Grecotel αναγνωρίζοντας το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει, “δηλώνει” ενεργός υποστηρικτής πρωτοβουλιών που μπορούν να καταστήσουν μια ουσιαστική αλλαγή εφικτή και στο μέτωπο της κλιματικής αλλαγής.

Η Grecotel είναι μεταξύ άλλων μέλος του UN Global Compact Network Greece. Το Οικουμενικό Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών (UN Global Compact) είναι μια εθελοντική πρωτοβουλία, που βασίζεται στη δέσμευση των επιχειρήσεων για εφαρμογή Οικουμενικών Αρχών βιωσιμότητας και ανάληψη δράσεων υποστήριξης των στόχων των Ηνωμένων Εθνών.

Οι εργασίες του Συμποσίου, που τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου,  θα πραγματοποιηθούν στους χώρους της Ιεράς Μητροπόλεως (ανάμεσά τους και η Μονή Αρκαδίου), του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Παλαιοντολογικού Μουσείου Ρεθύμνου, παράρτημα του Εθνικού Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, πρόεδρος του οποίου είναι η Φαλή Βογιατζάκη, η ακούραστη οραματίστρια για την προστασία του περιβάλλοντος στην Ελλάδα και ψυχή και αυτής της διοργάνωσης.

Με περισσότερα από 2.000 διεθνή βραβεία και διακρίσεις που έχει λάβει ο όμιλος Δασκαλαντωνάκη-Grecotel, αναγνωρίζεται σήμερα ως ο ηγέτης της ξενοδοχειακής αγοράς, ο μεγαλύτερος ελληνικός τουριστικός όμιλος και μία από τις πλέον δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις.  Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της ICAP (Κλαδική Μελέτη για Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις, Νοέμβριος 2023), ο όμιλος κατέχει την πρώτη θέση με μερίδιο 4,5% βάσει αξίας και 3,5% βάσει συνόλου κλινών για τα ξενοδοχεία πολυτελείας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ