Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Αυξημένη η τουριστική κίνηση στο νησί της Ρόδου και τον Νοέμβριο –

Ικανοποίηση για την πορεία της φετινής τουριστικής περιόδου που οδεύει προς το τέλος της, εκφράζουν οι τουριστικοί παράγοντες της Ρόδου που θεωρούν ότι και τον Νοέμβριο η τουριστική κίνηση θα εξελιχθεί καλύτερα από τις άλλες χρονιές.
Τόσο στη Ρόδο όσο και στα άλλα νησιά της Δωδεκανήσου καταγράφηκε αυξημένη κίνηση παρά το γεγονός ότι το νησί της Ρόδου δοκιμάστηκε από την πυρκαγιά του περασμένου Ιουλίου, που λειτούργησε ανασχετικά στην τουριστική κίνηση για περίπου τέσσερεις εβδομάδες.
Την ικανοποίηση του για την σεζόν εξέφρασε με δηλώσεις στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Σωματείου Διπλωματούχων Ξεναγών Δωδεκανήσου Δημήτρης Σαλαχούρης, λέγοντας μάλιστα ότι ο Οκτώβριος ήταν ένας εξαιρετικός μήνας και ότι και ο Νοέμβριος θα πάει εξίσου καλά. 
Συγκεκριμένα, επεσήμανε ότι «η σεζόν ήταν πάρα πολύ καλή. Οι ξεναγοί εργάστηκαν, δεν έχω στοιχεία αλλά πήγε πολύ καλά. Υπάρχει μόνο το παράπονο από τους καταστηματάρχες για την αγοραστική ικανότητα των τουριστών, αλλά αυτούς τους τουρίστες έχουμε. Η Ρόδος είναι ένας προορισμός μαζικού τουρισμού και πρέπει να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις αυτού του κόσμου. Καλό θα είναι να διατηρούμε τις υπηρεσίες μας σε όσο πιο υψηλά επίπεδα γίνεται με ευγένεια και χαμόγελο. Κι ελπίζω κάθε χρόνο να βελτιωνόμαστε στον τομέα αυτόν.»
Ο Οκτώβριος ήταν από τους καλύτερους των τελευταίων ετών και ο Νοέμβριος απ’ό,τι βλέπω, θα πάει εξίσου καλά επεσήμανε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Σαλαχούρης, τονίζοντας  ότι «όχι μόνο λόγω της μικρής επέκτασης της σεζόν μέχρι τα μέσα του μήνα, αλλά και λόγω των κρουαζιερόπλοιων, καθώς κάποια έρχονται στο λιμάνι μας αντί να πάνε στο Ισραήλ και την Αίγυπτο λόγω του πολέμου. Ελπίζω να τελειώσει γρήγορα εκεί ο πόλεμος».
«Η φωτιά του Ιουλίου μάς επηρέασε για ένα πολύ μικρό διάστημα. Οι φορείς ανταποκρίθηκαν γρήγορα, τα αντανακλαστικά ήταν σημαντικά και αντιστρέψαμε γρήγορα την ιδέα που είχαν τα μέσα ενημέρωσης για τη Ρόδο ανά την Ευρώπη. Οι επισκέπτες μας συνειδητοποίησαν ότι είμαστε ένας ασφαλής προορισμός και μέσα σε δύο εβδομάδες είχαμε ανακάμψει» τόνισε επίσης ο κ. Σαλαχούρης.

Στη Ρόδο στελέχη της TUI

Με τον CEO του TUI Group Sebastian Ebel και τον πρόεδρο του TUI Care Foundation Thomas Ellerbeck συναντήθηκε τις προηγούμενες μέρες στη Ρόδο ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος, με τους οποίους συζήτησε τις επιδόσεις του οργανισμού κατά τη φετινή περίοδο στο νησί μας.

Όπως ανακοίνωσε ο περιφερειάρχης ο όμιλος TUI αναμένεται να καταγράψει φέτος αύξηση 10% στον αριθμό τουριστών που έφερε για διακοπές στη Ρόδο, ενώ αύξηση θα σημειωθεί και στα υπόλοιπα νησιά της περιφέρειας στα οποία διακινεί τουρίστες. 

Ειδικότερα ο κ. Χατζημάρκος ανέφερε τα εξής:

«Το τουριστικό 2023 οδεύει προς το τέλος του με εξαιρετικά αποτελέσματα και αυτό παρά τις μεγάλες προκλήσεις που συναντήσαμε στην πορεία παντού και ειδικά στη Ρόδο.
Ο όμιλος TUI στα νησιά μας θα κλείσει με αύξηση, παρά το γεγονός ότι συνολικά η ευρωπαϊκή αγορά και οικονομία έχει ύφεση. Και η Ρόδος, παρά τις δασικές πυρκαγιές του Ιουλίου κλείνει με αύξηση συνολική και με την αύξηση μόνο του ομίλου ΤUI να κινείται στο 10%. Ετοιμαζόμαστε ήδη για το 2024 με την ίδια σοβαρότητα και επαγγελματισμό που έφερε τα αποτελέσματα που έδωσαν σε όλους μας δύναμη και αισιοδοξία»

Πρόγραμμα για συνταξιούχους για χειμερινό τουρισμό

 Τουρίστες όμως θα έχουμε στη Ρόδο και τις επόμενες εβδομάδες.
Πρόκειται για συνταξιούχους που θα επισκέπτονται τη Ρόδο συνεχώς μέχρι την επόμενη τουριστική περίοδο, στο πλαίσιο ενός προγράμματος χειμερινού τουρισμού που υλοποιεί στο νησί το πρακτορείο σε συνεργασία με αυστριακό όμιλο και τουριστικό πρακτορείο στην Τουρκία, καθώς οι επισκέπτες θα κάνουν διακοπές και στη γείτονα χώρα.
Στην ουσία, η εφαρμογή του έχει ήδη ξεκινήσει καθώς, στις 2 Οκτωβρίου ήρθαν στο νησί μας για διακοπές οι πρώτοι Γερμανοί συνταξιούχοι τουρίστες. Το πρακτορείο θα υλοποιήσει ένα πρόγραμμα που θα αφορά χειμερινό τουρισμό και θα περιλαμβάνει δύο γύρους.
Ο πρώτος αφορά το διάστημα από τον Οκτώβριο μέχρι και τα μέσα Δεκεμβρίου, στη συνέχεια θα γίνει μία παύση για τις γιορτές κι έπειτα θ’ αρχίσει ο δεύτερος γύρος που θα ξεκινήσει στις 5 Φεβρουαρίου και θα διαρκέσει μέχρι τις 15 Ιουνίου.
Οι χειμερινοί μας τουρίστες θα είναι συνταξιούχοι από Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία κατά τον πρώτο γύρο και στον δεύτερο γύρο θα προστεθούν κι άλλες αγορές όπως Σκανδιναβία και Ολλανδία. Η μεταφορά τους θα γίνεται με την αεροπορική εταιρεία «Aegean».
Σύμφωνα με τα στοιχεία που υπάρχουν, κατά τον πρώτο γύρο θα έχουμε περίπου 10.000 τουρίστες και στον δεύτερο γύρο τουλάχιστον άλλους 20.000 συνταξιούχους τουρίστες. 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μαγνησία: Οι εικόνες που έπληξαν τον τουρισμό και οι νέες καμπάνιες για την αναστροφή του κλίματος

Η παραλία του Βόλου, τα τσιπουράδικα, τα σοκάκια της Παλιάς πόλης, το μυθικό βουνό των Κενταύρων το γραφικό Πήλιο… ολόκληρη η Μαγνησία είναι ένας τόπος που συγκεντρώνει δεκάδες λόγους να τον επισκεφθεί κανείς κι όμως, στον απολογισμό αυτής της χρονιάς τα νούμερα θα σημειώσουν πτώση. Τι δεν πήγε καλά φέτος; Μετά τις φυσικές καταστροφές που έπληξαν την Θεσσαλία πέρσι, στο τέλος του καλοκαιριού ήρθε να προστεθεί ένας ακόμη «πονοκέφαλος»: Οι εικόνες με τα νεκρά ψάρια σε ορισμένες παραλίες της περιοχής προς το τέλος του Αυγούστου, έδωσαν ακόμη ένα «χτύπημα» στην τουριστική κίνηση, το οποίο όπως λένε οι επαγγελματίες του κλάδου έγινε γενικευμένα.
«Πολλές φορές ο τρόπος που μεταδίδεται η πληροφορία και εκείνο που περνάει προς τα έξω προκαλεί μεγαλύτερη ζημιά από ό,τι φανταζόμαστε. Όταν βγαίνουμε και λέμε “ψόφια ψάρια στον Βόλο” πιάνει όλη τη Μαγνησία, με αποτέλεσμα να έχουμε ακυρώσεις μέχρι και στο ανατολικό Πήλιο που είναι 55 χλμ μακριά και βλέπει στο Αιγαίο», επισημαίνει μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γιώργος Ζαφείρης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας και μέλος του ΔΣ του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Έτσι, παρόλο που ο Ιούλιος και ο Αύγουστος παρουσίασαν μια εξαιρετική άνοδο σε σχέση με πέρσι και οι επιχειρήσεις του κλάδου δούλεψαν πολύ καλά, στο σύνολο η χρονιά θα κλείσει σημειώνοντας πτώση.
Αυτό το κλίμα ή καλύτερα την εικόνα που έχει δημιουργηθεί επιθυμούν και προσπαθούν να αντιστρέψουν οι φορείς με νέες καμπάνιες για την τουριστική προβολή και προώθηση του προορισμού.
Κάτι παρόμοιο έγινε και πέρσι τον χειμώνα, καθώς οι τουριστικές επιχειρήσεις ήταν έτοιμες να φιλοξενήσουν τους επισκέπτες τα Χριστούγεννα αλλά έπρεπε να αλλάξει η εικόνα που είχε δημιουργηθεί στον κόσμο, σύμφωνα με τον κ.Ζαφείρη.
«Εμείς περιμένουμε σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και την Περιφέρεια Θεσσαλίας αλλά και μέσω ενός κονδυλίου που έχει προαναγγελθεί για την προβολή της Θεσσαλίας, να προχωρήσουμε σε μια ολοκληρωμένη καμπάνια για την περιοχή ενώ στο μεταξύ έχουμε προγραμματίσει και τη συμμετοχή μας σε εκθέσεις τουρισμού εντός και εκτός Ελλάδας», σημειώνει ο κΖαφείρης.
Το μεγαλύτερο πλήγμα στον τουρισμό δόθηκε με την ακύρωση των συνεδρίων και των σχολικών εκδρομών μετά τα ακραία καιρικά φαινόμενα και τις καταστροφές που σημειώθηκαν. Παρόλο που η Μαγνησία επανήλθε, το κακό είχε ήδη γίνει και τα ταξίδια είχαν ήδη ακυρωθεί.
«Πέρσι τον χειμώνα, παρότι στις γιορτές των Χριστουγέννων οι πληρότητες ήταν πολύ υψηλές, ο χειμερινός τουρισμός συνολικά μειώθηκε κατά τουλάχιστον 40% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Μόνον οι σχολικές εκδρομές που ακυρώθηκαν άγγιξαν σε ποσοστό το 70%», αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας. Τώρα το επόμενο στοίχημα είναι τα Χριστούγεννα και φυσικά οι εκδρομές και τα συνέδρια που κλείνουν από νωρίς.
Νικόλ Καζαντζίδου

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

National Geographic: Προβολή της Μήλου στις διεθνείς αγορές

Στα γεωλογικά, αρχαιολογικά, ιστορικά και μορφολογικά ενδιαφέροντα της Μήλου αναφέρεται δημοσίευμα του National Geographic με ιδιαίτερη έμφαση στο Αρχαίο Θέατρο, τις Κατακόμβες, την Αφροδίτη και τα ευρήματα στην Φυλακωπή σημειώνοντας ότι στο νησί “υπάρχουν όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου. Σε όλη τη βραχώδη ακτογραμμή, θα δείτε όλα τα διαφορετικά χρώματα. Το πράσινο είναι μπεντονίτης, το κόκκινο είναι οξείδιο του σιδήρου, το μπλε είναι αμέθυστος”. Και συμπληρώνει:”Η Μήλος προσφέρει εκπληκτικά τοπία παρόμοια με τη Σαντορίνη αλλά χωρίς πολυκοσμία. Γνωστή για την ηφαιστειακή ιστορία της, διαθέτει μια παλέτα από πολύχρωμους βράχους και πάνω από 70 παρθένες παραλίες, όπως το Σαρακίνικο ,το Κλέφτικο, τον Γέρακα , τη Φυριπλάκα και το Αμμουδαράκι. Το αφιέρωμα περιγράφει και τα γοητευτικά χωριά του νησιού, όπως ο Αδάμαντας, η Πλάκα, το Κλήμα, τα Μανδράκια και τα Πολλώνια, “όπου οι επισκέπτες μπορούν να εξερευνήσουν τον παραδοσιακό ελληνικό πολιτισμό”. Και συμπληρώνει :” Είναι ένας ιδανικός προορισμός για ταξιδιώτες που αναζητούν μια πιο ήρεμη και αυθεντική ελληνική νησιωτική εμπειρία”.
Το αφιέρωμα δημοσιεύθηκε στις 29 Αυγούστου και υπογράφεται από την Elizabeth Warkentin.

https://www.nationalgeographic.com/travel/article/milos-santorini-greece-alternative

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Grecotel ενεργός υποστηρικτής δράσεων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής

Η Grecotel ενώνει τη φωνή της με την επιστημονική κοινότητα και όσους φροντίζουν να παραδώσουν στην επόμενη γενιά ένα πλανήτη απαλλαγμένο από τα φαινόμενα της κλιματικής αλλαγής και καλωσορίζει στο Ρέθυμνο το τριήμερο οικολογικό συμπόσιο «ΓΗ: Ένας Βιώσιμος Πλανήτης για όλους – Κάλεσμα για Δράση – Η αλλαγή είναι εφικτή»,  οι εργασίες του οποίου ξεκίνησαν σήμερα 10 και θα διαρκέσουν έως τις 12 Σεπτεμβρίου 2024. Διοργανωτές του συμποσίου η Ιερά Μητρόπολη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου, το Πανεπιστήμιο Κρήτης, το Εθνικό Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας και η Περιφέρεια Κρήτης.

Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, η ανάδειξη της Grecotel ως “Μέγα Χορηγού” του συμποσίου στο Ρέθυμνο,  σηματοδοτεί τις προθέσεις του ξενοδοχειακού οργανισμού,  να στρέψει το βλέμμα στις τοπικές κοινωνίες, που με την παρακίνηση και την ενημέρωση μπορούν να σταθούν απέναντι στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής. H κλιματική αλλαγή απαιτεί συνέργειες αλλά και στήριξη της ακαδημαϊκής κοινότητας και του επιστημονικού προσωπικού της χώρας. Η Grecotel αναγνωρίζοντας το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει, “δηλώνει” ενεργός υποστηρικτής πρωτοβουλιών που μπορούν να καταστήσουν μια ουσιαστική αλλαγή εφικτή και στο μέτωπο της κλιματικής αλλαγής.

Η Grecotel είναι μεταξύ άλλων μέλος του UN Global Compact Network Greece. Το Οικουμενικό Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών (UN Global Compact) είναι μια εθελοντική πρωτοβουλία, που βασίζεται στη δέσμευση των επιχειρήσεων για εφαρμογή Οικουμενικών Αρχών βιωσιμότητας και ανάληψη δράσεων υποστήριξης των στόχων των Ηνωμένων Εθνών.

Οι εργασίες του Συμποσίου, που τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου,  θα πραγματοποιηθούν στους χώρους της Ιεράς Μητροπόλεως (ανάμεσά τους και η Μονή Αρκαδίου), του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Παλαιοντολογικού Μουσείου Ρεθύμνου, παράρτημα του Εθνικού Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, πρόεδρος του οποίου είναι η Φαλή Βογιατζάκη, η ακούραστη οραματίστρια για την προστασία του περιβάλλοντος στην Ελλάδα και ψυχή και αυτής της διοργάνωσης.

Με περισσότερα από 2.000 διεθνή βραβεία και διακρίσεις που έχει λάβει ο όμιλος Δασκαλαντωνάκη-Grecotel, αναγνωρίζεται σήμερα ως ο ηγέτης της ξενοδοχειακής αγοράς, ο μεγαλύτερος ελληνικός τουριστικός όμιλος και μία από τις πλέον δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις.  Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της ICAP (Κλαδική Μελέτη για Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις, Νοέμβριος 2023), ο όμιλος κατέχει την πρώτη θέση με μερίδιο 4,5% βάσει αξίας και 3,5% βάσει συνόλου κλινών για τα ξενοδοχεία πολυτελείας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ