Connect with us

AUTO

Η Νορβηγία είναι η ασφαλέστερη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τους χρήστες του δρόμου

Η Νορβηγία είναι η ασφαλέστερη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τους χρήστες του δρόμου με 21 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους το 2022, ενώ ακολουθεί η Σουηδία με 22 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 27, το συνολικό επίπεδο θνησιμότητας από τροχαία ατυχήματα ήταν 46 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκους το 2022, όταν το 2012 υπήρχαν 54 θάνατοι ανά εκατομμύριο. Υψηλά ποσοστά θνησιμότητας εντοπίζονται στη Ρουμανία και τη Σερβία με 86 και 83 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους αντίστοιχα. Σε δύο χώρες, τη Μάλτα και την Ολλανδία, η θνησιμότητα από τροχαία ατυχήματα ήταν υψηλότερη το 2022 από ότι το 2012.

Από τις 32 χώρες που διατηρούν στοιχεία τροχαίων ατυχημάτων στην Ευρώπη, μόνο οι 13 χώρες κατέγραψαν μείωση στους θανάτους από τροχαία ατυχήματα το 2022, σε σύγκριση με το 2021. Η Σλοβενία κατέλαβε την πρώτη θέση με μείωση 25%, ακολουθούμενη από τη Λετονία με 23%, τη Λιθουανία και την Κύπρο με 18%. Ωστόσο, οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα αυξήθηκαν σε 19 χώρες το 2022 σε σύγκριση με το 2021.

Γενικά το 2022 σημειώθηκαν 20.678 θάνατοι στους δρόμους της ΕΕ, γεγονός που σημαίνει ότι υπάρχει αύξηση 4% σε σύγκριση με το 2021. Η ΕΕ έχει θέσει στόχο να μειώσει στο μισό τον αριθμό των θανάτων από τροχαία ατυχήματα έως το 2030, με σύγκριση τα στοιχεία του 2019. Οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στην ΕΕ των 27 το 2022 μειώθηκαν συλλογικά κατά 9% σε σύγκριση με το 2019.

Το 2020 σημειώθηκε μεγάλη μείωση των θανάτων κοντά στο 17% σε σύγκριση με το 2019. Αυτό το αποτέλεσμα όμως σχετίζεται με τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς σε όλη την Ευρώπη λόγω της πανδημίας Covid-19. Το 2021 σημείωσε επίσης μια σταθερή πτώση 13% σε σχέση με το 2019, αλλά ο αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα αυξήθηκε κατά 5% το 2020, επηρεασμένος από τη σταδιακή χαλάρωση των ταξιδιωτικών περιορισμών και των lockdown σε όλη την Ευρώπη.

Συνολικά 40.987 περισσότερες ζωές θα μπορούσαν να είχαν σωθεί εάν η ετήσια μείωση των ατυχημάτων ήταν 6,7%. Αυτό είναι, άλλωστε, το ποσοστό που απαιτείται για την επίτευξη του στόχου μείωσης των θανάτων κατά 50% στην ΕΕ σε 10 χρόνια από σήμερα.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

AUTO

Καύσωνας: Πως να προφυλαχθείτε εσείς και το αυτοκίνητο κατά την οδήγηση – Χρήσιμες συμβουλές

Ο πρώτος καύσωνας του καλοκαιριού είναι εδώ και προκειμένου να μην βρεθείτε μπροστά σε απρόοπτα κατά την οδήγηση, οι ειδικοί έχουν κάποιες συμβουλές για εσάς και για το αυτοκίνητό σας.

Όσοι λοιπόν θα βρεθούν στο δρόμο μέσα στον καύσωνα στο αυτοκίνητο πρέπει να δείξουν προσοχή για να μην αντιμετωπίσουν δυσάρεστες καταστάσεις λόγω των υψηλών θερμοκρασιών. 

Έλεγχος στο αυτοκίνητο

Το βασικό είναι να έχετε κάνει το τακτικό σέρβις του αυτοκινήτου και να έχετε τσεκάρει ότι το κλιματιστικό λειτουργεί σωστά, είτε μετακινηθείτε στην πόλη είτε κάνετε κάποιο ταξίδι. 

Στο σύστημα κλιματισμού, πρέπει να έχουν ελεγχθεί τα φίλτρα και αν έχει μειωμένη απόδοση τότε ελέγξτε και το φρέον. Έλεγχος πρέπει να έχει γίνει και στα λάδια και μάλιστα το καλοκαίρι χρειάζεται προαιρετικά να είναι περισσότερο παχύρευστα π.χ 10/40 αντί για 10/30, αφου με την ζέστη γίνονται περισσότερο λεπτόρευστα και να έχουν την σωστή στάθμη στο δείκτη του λαδιού.

Επίσης ελέγχουμε το υγρό ψύξης στο δοχείο του ψυγείου και αν χρειάζεται συμπληρώνουμε μέχρι την σωστή ένδειξη, όχι μέχρι το πώμα. Επίσης τσεκάρουμε και την πίεση των ελαστικών μας. Που θα πρέπει να είναι ελαφρά μεγαλύτερη π.χ απο 26-28 psi σε 28- 30 psi, ανάλογα πάντα, με τις προδιαγραφές και τις ενδείξεις του κατασκευαστή.

Φροντίστε επίσης να έχετε αντηλιακές μεμβράνες οι οποίες προσφέρουν αρκετή προστασία στους επιβάτες, τόσο από τη θερμοκρασία όσο και από την ακτινοβολία του ήλιου. Αυτές, πρέπει πάντα να τοποθετούνται από ειδικούς.

Μακρινό ταξίδι

Αν πρέπει οπωσδήποτε να ταξιδέψετε οι ιδανικές ώρες είναι ή πολύ νωρίς το πρωί, ή αργά το βράδυ, που οι θερμοκρασίες είναι χαμηλότερες. Έχετε πάντα μαζί σας δροσερό νερό ή κάποιο ισοτονικό.

Αν έχετε παρκάρει στον ήλιο για αρκετή ώρα φροντίστε πριν ξεκινήσετε να αερίσετε το αυτοκίνητο ανοίγοντας για περίπου 10 λεπτα πόρτες και παράθυρα για να φύγει ο ζεστός αέρας. Αμέσως μετά ανάψτε τον κλιματισμό αλλά όχι απότομα στη δυνατή σκάλα. Η ιδανική θερμοκρασία είναι από 22 έως 24 βαθμούς. 

Μην κλείσετε αμέσως τα παράθυρα αλλά αφήστε τα για λίγα λεπτά ανοικτά για να μην παγώσετε απότομα αλλά και να μην πιεστεί ο κλιματισμός έτσι ώστε να φέρει την επιθυμητή θερμοκρασία.

Μην έχετε εκτεθειμένα σε σημείο που χτυπά ο ήλιος κινητά τηλέφωνα ή τάμπλετ.

Δείξτε ιδιαίτερη προσοχή σε όσους μεταφέρετε με το αυτοκίνητο και ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες (παιδιά, ηλικιωμένους και κατοικίδια). Η ζέστη έχει αποβεί μοιραία αν δεν φροντίσετε να υπάρχει δροσιά και στα πίσω καθίσματα. 

NEWSIT

Continue Reading

AUTO

Στο δρόμο της αυτόνομης οδήγησης το γκρουπ Renault

Υπάρχει μια διεθνής συμφωνία σχετικά με τα 6 επίπεδα της «αυτοματοποιημένης και αυτόνομης οδήγησης», που αρχίζουν από το επίπεδο L0, χωρίς καμία υποβοήθηση οδήγησης έως το επίπεδο L5 που είναι το απόλυτο επίπεδο στο οποίο το όχημα είναι πλήρως αυτόνομο σε όλες τις καταστάσεις και κινείται χωρίς οδηγό.

Στην περίπτωση των οχημάτων ιδιωτικής χρήσης, το γκρουπ Renault επικεντρώνει τις προσπάθειές του στο επίπεδο L2 ή ακόμα και στο L2+, με αρκετά συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, όπως το προσαρμοζόμενο cruise control, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας ή η αυτόματη λειτουργία προσπέρασης.

Ωστόσο υπάρχει ένα σημαντικό χάσμα τεχνολογικής πολυπλοκότητας μεταξύ της αυτονομίας του επιπέδου L2 και του επιπέδου L3, επειδή το όχημα πρέπει να μπορεί να λειτουργεί με ασφάλεια σε πολύπλοκα περιβάλλοντα, αλλά με περιορισμένη επαγρύπνηση από την πλευρά του οδηγού. Σε αυτό το στάδιο, το κόστος που θα επιβάρυνε τους πελάτες, σε σχέση με τα οφέλη που θα προέκυπταν από την αυτόνομη οδήγηση, θα καθιστούσε τη ζήτηση περιορισμένη ή ακόμη και μηδενική.

Το γκρουπ διασφαλίζει ότι η αρχιτεκτονική των οχημάτων του μπορεί να εξελιχθεί προς αυτή την κατεύθυνση εάν οι κανονισμοί ή το κόστος των τεχνολογιών, καταστήσουν οικονομικά συμφέρουσα αυτή την προοπτική.

Από την άλλη, σε ό,τι αφορά στα δημόσια Μέσα Μαζικής Μεταφοράς το γκρουπ εκτιμά ότι η ανάγκη για αυτόνομα mini λεωφορεία υπολογίζεται σε αρκετές χιλιάδες τα επόμενα χρόνια.

Κ.Π.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Η τετρακίνητη έκδοση του Jeep Avenger εξασφαλίζει υψηλές ικανότητες σε κάθε καιρό και έδαφος

Η τετρακίνητη έκδοση 4xe που ολοκληρώνει την γκάμα του Jeep Avenger, το οποίο γνωρίζει πολύ μεγάλη εμπορική επιτυχία. Απευθύνεται σε ανθρώπους που αγαπούν τη φύση και τις δραστηριότητες, ωστόσο η καθημερινότητά τους διαδραματίζεται στο αστικό πεδίο.

Η τετρακίνηση του μικρότερου Jeep χρησιμοποιεί μια ολοκαίνουργια μονάδα που θέτει νέα στάνταρ υψηλής αποδοτικότητας και χαμηλού βάρους. Τον πυρήνα της αποτελεί ένα 48V υβριδικό σύστημα με κινητήρα βενζίνης 1,2 lt, ο οποίος λειτουργεί στο θερμοδυναμικό κύκλο Miller και χρησιμοποιεί τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας (VGT) προκειμένου να αποδώσει 136 ίππους και 230 Nm. Ο εν λόγω κινητήρας επικουρείται από έναν ηλεκτρικό ισχύος 21 kW που βρίσκεται τοποθετημένος στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη με τις 6 σχέσεις, ώστε να μπορεί να κινήσει και αμιγώς ηλεκτρικά το αυτοκίνητο. Την τετρακίνηση εξασφαλίζει ένας ακόμα ηλεκτρικός κινητήρας 21 kW που βρίσκεται τοποθετημένος στο πίσω σύστημα. Χάρη στην τεχνολογία «power looping» η ενέργεια για την λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα είναι εξασφαλισμένη ανά πάσα στιγμή, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι το Avenger 4xe είναι τετρακίνητο όποτε και για όσο χρειάζεται.

Με επιτάχυνση από την στάση μέχρι τα πρώτα 100χλμ/ώρα να έρχεται σε 9,5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 194 χλμ/ώρα το Avenger 4xe συνδυάζει τις ζωηρές επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Ταυτόχρονα έχει 10 mm μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος συγκριτικά με την έκδοση e-Hybrid των 100 ίππων, κάτι που δίνει ακόμα καλύτερες γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αναχώρησης. Σε εδάφη καλυμμένα με χώμα ή χαλίκι το νέο μοντέλο μπορεί να σκαρφαλώσει σε κλίση έως και 40%, ενώ ακόμα και με τους εμπρός τροχούς να μην έχουν καθόλου πρόσφυση μπορεί να αντιμετωπίσει κλίση έως 20%.

Η νέα έκδοση του Avenger μπορεί επίσης να διασχίζει περάσματα με νερό βάθους έως 40 εκατοστών και διαθέτει ελαστικά M+S που χαρίζουν επιπλέον αυτοπεποίθηση στον οδηγό. Μέχρι τα 30 χλμ/ώρα το Avenger 4xe μπορεί να είναι μόνιμα τετρακίνητο με κατανομή ροπής έως και 50:50 σταθερά ανάμεσα στους εμπρός και τους πίσω τροχούς. Με ταχύτητα μεταξύ 30 και 90 χλμ/ώρα ο πίσω ηλεκτροκινητήρας ενεργοποιείται μόνο όταν χρειάζεται και σε αυτήν την περίπτωση η κατανομή της ισχύος μεταβάλλεται σε πραγματικό χρόνο ανάλογα με τις ανάγκες. Πάνω από τα 90 χλμ/ώρα η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς για ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης.

Στο πρόγραμμα «Auto» η τετρακίνηση λειτουργεί μόνο όταν χρειάζεται προκειμένου να διατηρούνται χαμηλά η κατανάλωση και οι ρύποι. Στο «Snow» εξασφαλίζεται η μέγιστη δυνατή σταθερότητα, στο Sand & Mud οι αλλαγές σχέσεων και ο έλεγχος της πρόσφυσης μπαίνουν σε ειδική λειτουργία, ενώ στο «Sport» μεγιστοποιείται η ισχύς και η ροπή μέσω της λειτουργίας E-Boost.

Οι παραγγελίες του μοντέλου θα ξεκινήσουν κοντά στο τέλος του 2024, με τα πρώτα αυτοκίνητα να αναμένονται στην Ελλάδα στις αρχές του 2025.

Κ.Π.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ