AUTO
Τo 2021 άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο 3.891 άνθρωποι, ενώ οδηγούσαν μοτοσικλέτα στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Τo 2021, 3.891 άνθρωποι άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο, ενώ οδηγούσαν μοτοσικλέτα ή μοτοποδήλατο στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Από αυτούς το 90% ήταν άνδρες. Το ποσοστό αυτό είναι 25% χαμηλότερο σε σχέση με πριν από 10 χρόνια, όμως την ίδια στιγμή οι θάνατοι από τροχαία με άλλα μέσα μειώθηκαν κοντά στο 33%, σύμφωνα με έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας των Μεταφορών (ETSC).
Το αυξημένο ποσοστό θανάτων οδήγησε τους ανθρώπους του ETSC να προτρέψουν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να καταστήσουν υποχρεωτικά τα συστήματα αντιμπλοκαρίσματος πέδησης (ABS) σε όλες τις νέες μοτοσυκλέτες. Σύμφωνα με τους συγγραφείς της έκθεσης, οι αλλαγές στις απαιτήσεις αδειοδότησης της ΕΕ το 2013 μπορεί να συνέβαλαν αποφασιστικά στον χαμηλότερο αριθμό θανάτων, αναφέροντας τον θετικό αντίκτυπο που έχουν οι προϋποθέσεις ως προς την ηλικία για την απόκτηση άδειας για τις μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες.
Η ελάχιστη ηλικία για να οδηγήσει κάποιος μοτοποδήλατο στην ΕΕ είναι πλέον τα 16, αλλά, σε αρκετές χώρες, εξακολουθεί να είναι δυνατή η οδήγηση στην ηλικία των 14 ετών, χωρίς ο οδηγός να περνάει κάποια πρακτική δοκιμασία. Το ETSC αναφέρει ότι η πρακτική εξέταση πρέπει να είναι υποχρεωτική και ότι όλες οι χώρες θα πρέπει να εφαρμόζουν το προτεινόμενο ελάχιστο όριο ηλικίας (16 ετών και άνω).
Άλλες συστάσεις της έκθεσης αναφέρουν ότι θα πρέπει να απαιτούνται υποχρεωτικοί τεχνικοί έλεγχοι για όλες τις μοτοσυκλέτες και τα μοτοποδήλατα, ενώ θα πρέπει να ελέγχονται και για τις επιδόσεις τους. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επανεξετάζει επί του παρόντος τους κανόνες για τις επιθεωρήσεις οχημάτων.
Οι εθνικές κυβερνήσεις θα πρέπει να αναπτύξουν καλύτερο έλεγχο των ορίων ταχύτητας που ισχύουν για τις μοτοσικλέτες και οι οδηγοί θα πρέπει κατά την οδήγησή τους να φορούν πάντα κράνος. Η χρήση κράνους θα πρέπει να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο, ειδικά σε χώρες με πολύ χαμηλά επίπεδα χρήσης κράνους, όπως η Ελλάδα και η Κύπρος. Η ΕΕ και οι εθνικές κυβερνήσεις θα μπορούσαν επίσης να προωθήσουν ένα σύστημα ενημέρωσης των καταναλωτών σχετικά με τις επιδόσεις ασφαλείας του κράνους και άλλου προστατευτικού εξοπλισμού, όπως τα μπουφάν αερόσακων.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και φορτηγών θα πρέπει επίσης να βελτιώσουν την ανίχνευση των μοτοσικλετιστών με τεχνολογίες ασφαλείας, όπως το Automated Emergency Braking.
Θα πρέπει να δοθεί περισσότερη προσοχή στους κούριερ, αλλά και στους παράγοντες απόσπασης προσοχής των οδηγών, μέσω των διαφόρων εφαρμογών στα κινητά τηλέφωνα. «Τα τελευταία χρόνια οι μοτοσικλετιστές εστιάζουν λιγότερο στην οδική ασφάλεια. Υπάρχουν όμως αρκετά έξυπνα και απλά μέτρα που μπορούν να ληφθούν για να μειωθεί ο μεγάλος αριθμός θανάτων κάθε χρόνο. Κάποια είναι προφανή, όπως το να μην επιτρέπεται σε παιδιά ηλικίας 14 ετών να οδηγούν μοτοσικλέτες. Επίσης, θα πρέπει να υπάρξει η διασφάλιση ότι οι μοτοσικλετιστές θα τιμωρούνται για την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας όπως γίνεται και σε άλλους χρήστες του δρόμου», δήλωσε η διευθύντρια του προγράμματος οδικής ασφάλειας του ETSC, Jenny Carson.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Συρρικνώνεται η ευρωπαϊκή αγορά των αυτοκινήτων
Δεν κρύβει την ανησυχία του για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Oliver Blume. Σε συνέντευξή του στην κυριακάτικη εφημερίδα Bild am Sonntag, ο Όλιβερ Μπλουμ, είπε ότι «η πίτα έχει γίνει μικρότερη και έχουμε περισσότερους καλεσμένους στο τραπέζι».
Το αφεντικό της VW ανησυχεί γιατί η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται εν μέσω σκληρότερου ανταγωνισμού, αναφέρει το Reuters.
Πρόγραμμα περικοπών
Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, ο οποίος πιέζει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για να εφαρμόσει ένα άνευ προηγουμένου πρόγραμμα περικοπών στην εγχώρια αγορά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε ότι απαιτείται αλλαγή στη στρατηγική επειδή η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται ενώ ο ανταγωνισμός αυξάνεται.
«Πωλούνται λιγότερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Την ίδια στιγμή, νέοι ανταγωνιστές από την Ασία πιέζουν δυναμικά στην αγορά», τόνισε.
Κλείνουν εργοστάσια
Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να κάνει ένα άνευ προηγουμένου βήμα στην 87χρονη ιστορία, να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία και να τερματίσει τις εγγυήσεις θέσεων εργασίας σε έξι από τα εργοστάσιά της, σε μια προσπάθεια να επιτύχει το σχέδιο μείωσης του κόστους κατά 10 δισ. ευρώ.
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εντείνει τα μέτρα μείωσης του κόστους που δεν αποκλείουν πλέον το κλείσιμο εργοστασίων ή τις απολύσεις στη Γερμανία. Αυτό έχει πυροδοτήσει κριτική και αντιστάσεις από πολιτικούς και εργατικά συνδικάτα.
Επίσης, οι 680.000 υπάλληλοι της VW σε όλο τον κόσμο, χάνουν το πρόγραμμα ασφάλειας της εργασίας που ισχύει από το 1994 και αποτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας μέχρι το 2029.
Σπύρος Ρέκκας
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών για αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Μια δύσκολη υπόθεση αποδεικνύεται η πώληση μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Αν και πριν λίγο καιρό η ζήτηση ήταν μικρή, εντούτοις αυτή το τελευταίο διάστημα έχει ανέβει αρκετά, ακολουθώντας μια σταθερά ανοδική πορεία.
Τον φετινό Ιανουάριο το μερίδιο πωλήσεων μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά κυμάνθηκε στο 4,01%. Από τότε τα πράγματα έχουν βελτιωθεί και τον φετινό Ιούνιο έφθασε στο 5,30%. Ποσοστό που αποτελεί το μεγαλύτερο που έχει σημειωθεί μέχρι σήμερα.
Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη. Ένας σημαντικός λόγος είναι οι αυξημένες τιμές πώλησης, αλλά και τα γνωστά προβλήματα των ηλεκτρικών πρώτης γενιάς που ήταν η μικρή αυτονομία. Σε αυτή την εξίσωση θα πρέπει να βάλουμε και την έλλειψη υποδομών φόρτισης που αποτελεί πρόβλημα όχι μόνο για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για τα καινούρια.
Το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων καταγράφεται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ηλικίας έως τεσσάρων ετών. Είναι και αυτά που φέρουν καλύτερη τεχνολογία, αλλά έχουν και αρκετά μεγάλες αυτονομίες. Τα συγκεκριμένα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά BEV αύξησαν τον Ιούνιο το μερίδιο αγοράς τους κατά 36,7% σε σχέση με τον φετινό Ιανουάριο, δείχνοντας παράλληλα την τάση και την στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών προς τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, σε προληπτικό έλεγχο στα διόδια των Μεγάρων
Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, ενώ στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων. Αυτά ήταν μερικά από τα συμπεράσματα που βγήκαν κατά τη διάρκεια ελέγχων που πραγματοποίησαν σε εκατοντάδες τυχαία διερχόμενα αυτοκίνητα στον σταθμό διοδίων των Μεγάρων, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» σε συνεργασία με την «Ολυμπία Οδό», στην καθιερωμένη δράση ενημέρωσης των οδηγών «Pit Stop για την Οδική Ασφάλεια».
Κατά τη διάρκεια της δράσης στελέχη των δύο οργανισμών και εθελοντές, πραγματοποίησαν σύντομους οπτικούς ελέγχους στα ελαστικά, τα φώτα, τους υαλοκαθαριστήρες των οχημάτων που μετείχαν στην έρευνα, ενώ παράλληλα έδωσαν συμβουλές για την ασφαλή φόρτωση και υπενθύμισαν τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας που πρέπει να υπάρχει μέσα στο όχημα (τρίγωνο, κιβώτιο πρώτων βοηθειών, πυροσβεστήρα και ανακλαστικό γιλέκο).
Ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που ελέγχθηκαν ήταν 9,3 έτη, όταν η μέση ηλικία του στόλου στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερη από 17 έτη, ενώ στο 28,6 % των περιπτώσεων σημειώθηκαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών που στην πλειονότητα τους όμως δεν ήταν σοβαρές.
Στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων, ενώ σχεδόν όλοι οι οδηγοί ήταν προετοιμασμένοι για να ταξιδέψουν έχοντας φροντίσει για την περιοδική συντήρηση του αυτοκινήτου τους.
Στην πλειοψηφία τους οι οδηγοί είχαν μαζί τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας (πυροσβεστήρα, φαρμακείο, προειδοποιητικό τρίγωνο). Το 14,3% όμως αυτών δεν είχαν ανακλαστικό γιλέκο ή κιβώτιο πρώτων βοηθειών και το 7,1% τρίγωνο ή πυροσβεστήρα στο αυτοκίνητό τους. Όλα τα οχήματα είχαν ασφαλιστήριο και το 92,9% είχε περάσει ΚΤΕΟ.
Στο 28,6% των αυτοκινήτων διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν ελεύθερες αποσκευές εντός της καμπίνας. Έτσι, δόθηκαν συμβουλές για την ορθή τοποθέτηση των αποσκευών μόνο στο χώρο αποσκευών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Επιπλέον οι συμμετέχοντες στη δράση είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν με άμεσο και βιωματικό τρόπο την αναγκαιότητα χρήσης της ζώνης για όλους τους επιβάτες, δοκιμάζοντας τον προσομοιωτή πρόσκρουσης του Ινστιτούτου που βρίσκονταν στο σημείο. Επίσης σε ειδικό σταθμό ενημέρωσης δίνονταν πληροφορίες από εξειδικευμένο προσωπικό για την ορθή και ασφαλή χρήση των παιδικών καθισμάτων και για την ασφαλή μεταφορά των παιδιών με το αυτοκίνητο. Στο σημείο αυτό να αναφερθεί ότι τα βρέφη/παιδιά θα πρέπει να κάθονται σε κατάλληλο παιδικό κάθισμα μέχρι να φτάσουν σε ύψος τα 150 εκ. όταν μεταφέρονται ως επιβάτες.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
-
ΕΛΛΑΔΑ6 ημέρες ago
Καιρός: Σε δύο «κύματα» και με μεγάλα ύψη βροχής θα χτυπήσει η κακοκαιρία την Αττική – «Προσοχή για 30 ώρες»
-
ΕΛΛΑΔΑ6 ημέρες ago
«Έκαψε» την Ειρήνη Μουρτζούκου η μητέρα του Παναγιωτάκη: Ο καυγάς, η ζήλεια και οι απειλές και για το άλλο παιδί
-
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ6 ημέρες ago
Η ανώτερη Αγγλία «πάγωσε» το ΟΑΚΑ
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ3 ημέρες ago
Ηλεκτρικό ρεύμα: Στο τραπέζι η ενεργοποίηση του μηχανισμού ανάκτησης εσόδων με στόχο τη στήριξη τιμολογίων
-
ΕΛΛΑΔΑ6 ημέρες ago
Από σήμερα οι τριήμερες εκδηλώσεις για την επέτειο του Πολυτεχνείου – Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, μέτρα ασφαλείας
-
ΔΙΕΘΝΗ2 ημέρες ago
Κυρ. Μητσοτάκης: Η επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να μεταμορφώσει τη χώρα μας
-
ΔΙΕΘΝΗ3 ημέρες ago
Πολύνεκροι βομβαρδισμοί του Ισραήλ σε Γάζα και Λίβανο
-
ΔΙΕΘΝΗ6 ημέρες ago
Ο Κιμ Γιονγκ Ουν διέταξε να αρχίσει «μαζική παραγωγή» drones εφόδου