Connect with us

AUTO

Το χρονοδιάγραμμα των κορυφαίων κατασκευαστών για το πλήρες πέρασμα στην ηλεκτροκίνηση

Η ηλεκτροκίνηση μετά το 2035 θα αποτελεί τη «βασική οδό» της αυτοκίνησης καθώς όλα τα αυτοκίνητα που θα βγαίνουν στους ευρωπαϊκούς δρόμους θα είναι ηλεκτρικά ή οχήματα με συνθετικά καύσιμα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ήδη έχουν πάρει τις αποφάσεις τους και πολύ σύντομα στοχεύουν να εγκαταλείψουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Πολλές μάλιστα έχουν αποφασίσει να περάσουν στη νέα εποχή της αυτοκίνησης πολύ νωρίτερα από το 2035, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να μειώσουν τα έξοδα και το επιπλέον κόστος στα μοντέλα τους που τα τελευταία χρόνια ακριβαίνουν συνεχώς. ‘Αλλωστε τα νέα πρότυπα ρύπων Euro7 δεσμεύουν μεγάλα ποσά τα οποία πρέπει να επενδυθούν σε νέα τεχνολογία. Έτσι ο οδικός χάρτης για τις σημαντικότερες κατασκευάστριες εταιρείες που αποφάσισαν την μετάβασή τους στην ηλεκτροκίνηση είναι:

Audi: Όλα τα νέα μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν από το 2026 θα είναι ηλεκτρικά και ο κατασκευαστής θα βγάζει μόνο ηλεκτρικά μοντέλα από το 2030.

BMW: Το γκρουπ σχεδιάζει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV και PHEV) να αντιπροσωπεύουν το 30% των πωλήσεών του το 2025 και τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αντιπροσωπεύουν το 50% των πωλήσεων από το 2030.

Ford: Τα επιβατικά αυτοκίνητα θα είναι 100% ηλεκτρικά μέχρι το 2030 και αναμένει ότι τα 2/3 των πωλήσεων επαγγελματικών οχημάτων θα είναι ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά έως το 2030.

Όμιλος Hyundai: Η Kia και η Hyundai στοχεύουν να είναι 100% ηλεκτρικές εταιρείες στην Ευρώπη έως το 2035.

Jaguar Land Rover: Θα κατασκευάζει αμιγώς ηλεκτρικά νέα μοντέλα από το 2025. Για τον σκοπό αυτό εξελίσσουν μια νέα πλατφόρμα που θα χρησιμοποιηθεί για τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα.

Renault: Φιλοδοξεί να έχει τον πιο πράσινο συνδυασμό νέων αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή αγορά έως το 2025, με περισσότερο από το 65% των πωλήσεων να είναι ηλεκτροκίνητα και 100% πλήρως ηλεκτρικά έως το 2030.

Όμιλος Stellantis: Οι μάρκες Peugeot, Fiat, Citroen, Opel/Vauxhall, DS, Lancia και Alfa Romeo έχουν θέσει στόχο πωλήσεων έως το 2030 για το 100% στην Ευρώπη να αποτελείται από ηλεκτρικά μοντέλα.

Mazda: Ανακοίνωσε τη μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη στρατηγική της στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με χρονικό ορίζοντα το 2030.

Mercedes-Benz: Η κατάργηση παραγωγής των καινούργιων αυτοκινήτων της με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα συμβεί μεταξύ 2031 και 2034.

Mini: Το τελευταίο νέο μοντέλο που θα διατίθεται και με θερμικό κινητήρα θα παρουσιαστεί το 2025. Ο εμπορικός στόχος που έχει τεθεί είναι ότι το 2027, οι μισές ετήσιες πωλήσεις της θα αφορούν ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Honda: Έχει ανακοινώσει ότι από το 2040 θα σταματήσει να διαθέτει στην αγορά καινούργια αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που θα έχουν σύστημα υβριδικής διάταξης κινητήρα.

Tesla: Η πρωτοποριακή μάρκα είναι ήδη 100% ηλεκτρική.

Toyota και Lexus: Υπάρχει δέσμευση για 100% μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από όλα τα νέα οχήματα στην Ευρώπη, αφήνοντας την πόρτα ανοιχτή τόσο στην ηλεκτροκίνηση, όσο και για τις κυψέλες υδρογόνου.

Volkswagen: Στοχεύει το 70% των πωλήσεών της στην Ευρώπη να είναι ηλεκτρικό έως το 2030.

Volvo: Το ήμισυ του όγκου πωλήσεων της Volvo θα είναι πλήρως ηλεκτρικό έως το 2025 και 100% έως το 2030.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

AUTO

Συρρικνώνεται η ευρωπαϊκή αγορά των αυτοκινήτων

Δεν κρύβει την ανησυχία του για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Oliver Blume. Σε συνέντευξή του στην κυριακάτικη εφημερίδα Bild am Sonntag, ο Όλιβερ Μπλουμ, είπε ότι «η πίτα έχει γίνει μικρότερη και έχουμε περισσότερους καλεσμένους στο τραπέζι».

Το αφεντικό της VW ανησυχεί γιατί η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται εν μέσω σκληρότερου ανταγωνισμού, αναφέρει το Reuters.

Πρόγραμμα περικοπών

Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, ο οποίος πιέζει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για να εφαρμόσει ένα άνευ προηγουμένου πρόγραμμα περικοπών στην εγχώρια αγορά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε ότι απαιτείται αλλαγή στη στρατηγική επειδή η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται ενώ ο ανταγωνισμός αυξάνεται.

«Πωλούνται λιγότερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Την ίδια στιγμή, νέοι ανταγωνιστές από την Ασία πιέζουν δυναμικά στην αγορά», τόνισε.

Κλείνουν εργοστάσια

Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να κάνει ένα άνευ προηγουμένου βήμα στην 87χρονη ιστορία, να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία και να τερματίσει τις εγγυήσεις θέσεων εργασίας σε έξι από τα εργοστάσιά της, σε μια προσπάθεια να επιτύχει το σχέδιο μείωσης του κόστους κατά 10 δισ. ευρώ.

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εντείνει τα μέτρα μείωσης του κόστους που δεν αποκλείουν πλέον το κλείσιμο εργοστασίων ή τις απολύσεις στη Γερμανία. Αυτό έχει πυροδοτήσει κριτική και αντιστάσεις από πολιτικούς και εργατικά συνδικάτα.

Επίσης, οι 680.000 υπάλληλοι της VW σε όλο τον κόσμο, χάνουν το πρόγραμμα ασφάλειας της εργασίας που ισχύει από το 1994 και αποτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας μέχρι το 2029.

Σπύρος Ρέκκας

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών για αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Μια δύσκολη υπόθεση αποδεικνύεται η πώληση μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Αν και πριν λίγο καιρό η ζήτηση ήταν μικρή, εντούτοις αυτή το τελευταίο διάστημα έχει ανέβει αρκετά, ακολουθώντας μια σταθερά ανοδική πορεία.

Τον φετινό Ιανουάριο το μερίδιο πωλήσεων μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά κυμάνθηκε στο 4,01%. Από τότε τα πράγματα έχουν βελτιωθεί και τον φετινό Ιούνιο έφθασε στο 5,30%. Ποσοστό που αποτελεί το μεγαλύτερο που έχει σημειωθεί μέχρι σήμερα.

Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη. Ένας σημαντικός λόγος είναι οι αυξημένες τιμές πώλησης, αλλά και τα γνωστά προβλήματα των ηλεκτρικών πρώτης γενιάς που ήταν η μικρή αυτονομία. Σε αυτή την εξίσωση θα πρέπει να βάλουμε και την έλλειψη υποδομών φόρτισης που αποτελεί πρόβλημα όχι μόνο για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για τα καινούρια.

Το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων καταγράφεται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ηλικίας έως τεσσάρων ετών. Είναι και αυτά που φέρουν καλύτερη τεχνολογία, αλλά έχουν και αρκετά μεγάλες αυτονομίες. Τα συγκεκριμένα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά BEV αύξησαν τον Ιούνιο το μερίδιο αγοράς τους κατά 36,7% σε σχέση με τον φετινό Ιανουάριο, δείχνοντας παράλληλα την τάση και την στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών προς τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, σε προληπτικό έλεγχο στα διόδια των Μεγάρων

Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, ενώ στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων. Αυτά ήταν μερικά από τα συμπεράσματα που βγήκαν κατά τη διάρκεια ελέγχων που πραγματοποίησαν σε εκατοντάδες τυχαία διερχόμενα αυτοκίνητα στον σταθμό διοδίων των Μεγάρων, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» σε συνεργασία με την «Ολυμπία Οδό», στην καθιερωμένη δράση ενημέρωσης των οδηγών «Pit Stop για την Οδική Ασφάλεια».

Κατά τη διάρκεια της δράσης στελέχη των δύο οργανισμών και εθελοντές, πραγματοποίησαν σύντομους οπτικούς ελέγχους στα ελαστικά, τα φώτα, τους υαλοκαθαριστήρες των οχημάτων που μετείχαν στην έρευνα, ενώ παράλληλα έδωσαν συμβουλές για την ασφαλή φόρτωση και υπενθύμισαν τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας που πρέπει να υπάρχει μέσα στο όχημα (τρίγωνο, κιβώτιο πρώτων βοηθειών, πυροσβεστήρα και ανακλαστικό γιλέκο).

Ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που ελέγχθηκαν ήταν 9,3 έτη, όταν η μέση ηλικία του στόλου στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερη από 17 έτη, ενώ στο 28,6 % των περιπτώσεων σημειώθηκαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών που στην πλειονότητα τους όμως δεν ήταν σοβαρές.

Στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων, ενώ σχεδόν όλοι οι οδηγοί ήταν προετοιμασμένοι για να ταξιδέψουν έχοντας φροντίσει για την περιοδική συντήρηση του αυτοκινήτου τους.

Στην πλειοψηφία τους οι οδηγοί είχαν μαζί τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας (πυροσβεστήρα, φαρμακείο, προειδοποιητικό τρίγωνο). Το 14,3% όμως αυτών δεν είχαν ανακλαστικό γιλέκο ή κιβώτιο πρώτων βοηθειών και το 7,1% τρίγωνο ή πυροσβεστήρα στο αυτοκίνητό τους. Όλα τα οχήματα είχαν ασφαλιστήριο και το 92,9% είχε περάσει ΚΤΕΟ.

Στο 28,6% των αυτοκινήτων διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν ελεύθερες αποσκευές εντός της καμπίνας. Έτσι, δόθηκαν συμβουλές για την ορθή τοποθέτηση των αποσκευών μόνο στο χώρο αποσκευών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Επιπλέον οι συμμετέχοντες στη δράση είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν με άμεσο και βιωματικό τρόπο την αναγκαιότητα χρήσης της ζώνης για όλους τους επιβάτες, δοκιμάζοντας τον προσομοιωτή πρόσκρουσης του Ινστιτούτου που βρίσκονταν στο σημείο. Επίσης σε ειδικό σταθμό ενημέρωσης δίνονταν πληροφορίες από εξειδικευμένο προσωπικό για την ορθή και ασφαλή χρήση των παιδικών καθισμάτων και για την ασφαλή μεταφορά των παιδιών με το αυτοκίνητο. Στο σημείο αυτό να αναφερθεί ότι τα βρέφη/παιδιά θα πρέπει να κάθονται σε κατάλληλο παιδικό κάθισμα μέχρι να φτάσουν σε ύψος τα 150 εκ. όταν μεταφέρονται ως επιβάτες.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ