AUTO
Η βιομετρική αναγνώριση βρίσκει πλέον εφαρμογή και στα αυτοκίνητα ενισχύοντας την αντικλεπτική προστασία του οχήματος
Είναι πλέον γνωστό ότι πολλοί χρήστες κινητών τηλεφώνων χρησιμοποιούν τη βιομετρική αναγνώριση του προσώπου τους για να το ξεκλειδώσουν. Μάλιστα μεγάλο ποσοστό χρηστών είναι εξοικειωμένοι με αυτή τη διαδικασία. Αυτή η τεχνολογία βρίσκει πλέον εφαρμογή και στα αυτοκίνητα, αναβαθμίζοντας εκτός των άλλων και την αντικλεπτική προστασία του οχήματος.
Η βιομετρική αναγνώριση του οδηγού, που βραβεύτηκε με το CES Innovation Award 2023 στην κατηγορία «Vehicle Tech & Advanced Mobility» στην έκθεση CES στο Λας Βέγκας, πρόκειται να είναι το πρώτο αυτόματο σύστημα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, το οποίο επιτρέπει ανέπαφη και ασφαλή ταυτοποίηση του οδηγού και συμβάλλει στην αποφυγή απόπειρας απάτης και κλοπής.
Με αυτό το σύστημα το αυτοκίνητο θα πάρει μπροστά μόνο μετά την επιτυχή ταυτοποίηση του οδηγού. Παράλληλα με αυτό το σύστημα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα προσφέρουν ένα επιπλέον μέτρο αποφυγής της κλοπής, ενώ θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν όλα εκείνα τα αντικλεπτικά μέτρα που χρησιμοποιούν μέχρι σήμερα.
Εκτός από το να ξεκινά το αυτοκίνητο μετά την ταυτοποίηση του προσώπου του οδηγού, το σύστημα θα προσφέρει ασφαλείς συνθήκες και για άλλες διαδικασίες, όπως ηλεκτρονικές πληρωμές στο βενζινάδικο, στο πάρκινγκ ή τα διόδια.
Η ενσωματωμένη κάμερα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλα θέματα που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια του οδηγού. Όπως αν ο οδηγός είναι κουρασμένος κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Την ανάπτυξη της τεχνολογίας ανέλαβε η Continental και η Trinamix (εταιρία ανάπτυξης βιομετρικών λύσεων). «Η ασφαλής ταυτοποίηση των οδηγών είναι σημαντική για τις μελλοντικές γενιές οχημάτων. Το σύστημά μας θέτει νέα δεδομένα αναφορικά με την ασφάλεια και την άνεση» δήλωσε ανώτερο στέλεχος της Continental, ενώ το σύστημα βασίζεται σε τεχνολογία που έχει αναπτύξει η Trinamix. Σύμφωνα με την συγκεκριμένη τεχνολογία, η αναγνώριση του προσώπου για την επιβεβαίωση της ταυτότητας του οδηγού γίνεται μαζί με ανίχνευση και άλλων δεικτών, όπως για παράδειγμα το ανθρώπινο δέρμα, προκειμένου να μην ξεγελαστεί το σύστημα έπειτα από χρήση μασκών ή φωτογραφιών.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Συρρικνώνεται η ευρωπαϊκή αγορά των αυτοκινήτων
Δεν κρύβει την ανησυχία του για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Oliver Blume. Σε συνέντευξή του στην κυριακάτικη εφημερίδα Bild am Sonntag, ο Όλιβερ Μπλουμ, είπε ότι «η πίτα έχει γίνει μικρότερη και έχουμε περισσότερους καλεσμένους στο τραπέζι».
Το αφεντικό της VW ανησυχεί γιατί η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται εν μέσω σκληρότερου ανταγωνισμού, αναφέρει το Reuters.
Πρόγραμμα περικοπών
Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, ο οποίος πιέζει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για να εφαρμόσει ένα άνευ προηγουμένου πρόγραμμα περικοπών στην εγχώρια αγορά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε ότι απαιτείται αλλαγή στη στρατηγική επειδή η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται ενώ ο ανταγωνισμός αυξάνεται.
«Πωλούνται λιγότερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Την ίδια στιγμή, νέοι ανταγωνιστές από την Ασία πιέζουν δυναμικά στην αγορά», τόνισε.
Κλείνουν εργοστάσια
Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να κάνει ένα άνευ προηγουμένου βήμα στην 87χρονη ιστορία, να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία και να τερματίσει τις εγγυήσεις θέσεων εργασίας σε έξι από τα εργοστάσιά της, σε μια προσπάθεια να επιτύχει το σχέδιο μείωσης του κόστους κατά 10 δισ. ευρώ.
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εντείνει τα μέτρα μείωσης του κόστους που δεν αποκλείουν πλέον το κλείσιμο εργοστασίων ή τις απολύσεις στη Γερμανία. Αυτό έχει πυροδοτήσει κριτική και αντιστάσεις από πολιτικούς και εργατικά συνδικάτα.
Επίσης, οι 680.000 υπάλληλοι της VW σε όλο τον κόσμο, χάνουν το πρόγραμμα ασφάλειας της εργασίας που ισχύει από το 1994 και αποτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας μέχρι το 2029.
Σπύρος Ρέκκας
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών για αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Μια δύσκολη υπόθεση αποδεικνύεται η πώληση μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Αν και πριν λίγο καιρό η ζήτηση ήταν μικρή, εντούτοις αυτή το τελευταίο διάστημα έχει ανέβει αρκετά, ακολουθώντας μια σταθερά ανοδική πορεία.
Τον φετινό Ιανουάριο το μερίδιο πωλήσεων μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά κυμάνθηκε στο 4,01%. Από τότε τα πράγματα έχουν βελτιωθεί και τον φετινό Ιούνιο έφθασε στο 5,30%. Ποσοστό που αποτελεί το μεγαλύτερο που έχει σημειωθεί μέχρι σήμερα.
Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη. Ένας σημαντικός λόγος είναι οι αυξημένες τιμές πώλησης, αλλά και τα γνωστά προβλήματα των ηλεκτρικών πρώτης γενιάς που ήταν η μικρή αυτονομία. Σε αυτή την εξίσωση θα πρέπει να βάλουμε και την έλλειψη υποδομών φόρτισης που αποτελεί πρόβλημα όχι μόνο για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για τα καινούρια.
Το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων καταγράφεται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ηλικίας έως τεσσάρων ετών. Είναι και αυτά που φέρουν καλύτερη τεχνολογία, αλλά έχουν και αρκετά μεγάλες αυτονομίες. Τα συγκεκριμένα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά BEV αύξησαν τον Ιούνιο το μερίδιο αγοράς τους κατά 36,7% σε σχέση με τον φετινό Ιανουάριο, δείχνοντας παράλληλα την τάση και την στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών προς τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, σε προληπτικό έλεγχο στα διόδια των Μεγάρων
Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, ενώ στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων. Αυτά ήταν μερικά από τα συμπεράσματα που βγήκαν κατά τη διάρκεια ελέγχων που πραγματοποίησαν σε εκατοντάδες τυχαία διερχόμενα αυτοκίνητα στον σταθμό διοδίων των Μεγάρων, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» σε συνεργασία με την «Ολυμπία Οδό», στην καθιερωμένη δράση ενημέρωσης των οδηγών «Pit Stop για την Οδική Ασφάλεια».
Κατά τη διάρκεια της δράσης στελέχη των δύο οργανισμών και εθελοντές, πραγματοποίησαν σύντομους οπτικούς ελέγχους στα ελαστικά, τα φώτα, τους υαλοκαθαριστήρες των οχημάτων που μετείχαν στην έρευνα, ενώ παράλληλα έδωσαν συμβουλές για την ασφαλή φόρτωση και υπενθύμισαν τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας που πρέπει να υπάρχει μέσα στο όχημα (τρίγωνο, κιβώτιο πρώτων βοηθειών, πυροσβεστήρα και ανακλαστικό γιλέκο).
Ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που ελέγχθηκαν ήταν 9,3 έτη, όταν η μέση ηλικία του στόλου στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερη από 17 έτη, ενώ στο 28,6 % των περιπτώσεων σημειώθηκαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών που στην πλειονότητα τους όμως δεν ήταν σοβαρές.
Στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων, ενώ σχεδόν όλοι οι οδηγοί ήταν προετοιμασμένοι για να ταξιδέψουν έχοντας φροντίσει για την περιοδική συντήρηση του αυτοκινήτου τους.
Στην πλειοψηφία τους οι οδηγοί είχαν μαζί τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας (πυροσβεστήρα, φαρμακείο, προειδοποιητικό τρίγωνο). Το 14,3% όμως αυτών δεν είχαν ανακλαστικό γιλέκο ή κιβώτιο πρώτων βοηθειών και το 7,1% τρίγωνο ή πυροσβεστήρα στο αυτοκίνητό τους. Όλα τα οχήματα είχαν ασφαλιστήριο και το 92,9% είχε περάσει ΚΤΕΟ.
Στο 28,6% των αυτοκινήτων διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν ελεύθερες αποσκευές εντός της καμπίνας. Έτσι, δόθηκαν συμβουλές για την ορθή τοποθέτηση των αποσκευών μόνο στο χώρο αποσκευών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Επιπλέον οι συμμετέχοντες στη δράση είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν με άμεσο και βιωματικό τρόπο την αναγκαιότητα χρήσης της ζώνης για όλους τους επιβάτες, δοκιμάζοντας τον προσομοιωτή πρόσκρουσης του Ινστιτούτου που βρίσκονταν στο σημείο. Επίσης σε ειδικό σταθμό ενημέρωσης δίνονταν πληροφορίες από εξειδικευμένο προσωπικό για την ορθή και ασφαλή χρήση των παιδικών καθισμάτων και για την ασφαλή μεταφορά των παιδιών με το αυτοκίνητο. Στο σημείο αυτό να αναφερθεί ότι τα βρέφη/παιδιά θα πρέπει να κάθονται σε κατάλληλο παιδικό κάθισμα μέχρι να φτάσουν σε ύψος τα 150 εκ. όταν μεταφέρονται ως επιβάτες.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ6 ημέρες ago
Έρχεται νέο μπαράζ αυξήσεων στις τιμές του καφέ, του κακάο και του χυμού πορτοκαλιού
-
ΕΛΛΑΔΑ5 ημέρες ago
Βόλος: Φυλάκιση δύο ετών με αναστολή σε 28χρονο που μπήκε στη ΛΕΑ και σκότωσε 62χρονο
-
ΕΛΛΑΔΑ6 ημέρες ago
Δωρεάν απογευματινά χειρουργεία: Μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες τα πρώτα 1.5000 – Συμμετέχουν «ΚΑΤ», «Ιπποκράτειο», «Αλεξάνδρα»
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ5 ημέρες ago
Ανεξαρτητοποιήθηκε ο Γιάννης Σαρακιώτης – Με 28 βουλευτές πλέον ο ΣΥΡΙΖΑ
-
ΔΙΕΘΝΗ6 ημέρες ago
Βρετανία: Μητέρα έκρυβε το παιδί της σε συρτάρι για 3 χρόνια – Έτρωγε με σύριγγα, δεν ήξερε πώς είναι η ζωή
-
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ6 ημέρες ago
Εσε και Τσικίνιο στην αποστολή για το ματς με τη Στεάουα
-
ΕΛΛΑΔΑ6 ημέρες ago
Αμπελόκηποι: Από το 2020 κυκλοφορεί η σακούλα όπου βρέθηκαν τα αποτυπώματα της ομάδας της γιάφκας – Καταρρίπτονται οι ισχυρισμοί Ρωμανού
-
ΔΙΕΘΝΗ5 ημέρες ago
Δεκάδες χιλιάδες πολίτες επιστρέφουν στα σπίτια τους στον νότιο Λίβανο μετά την κατάπαυση του πυρός ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χεζμπολάχ