Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τα ταξίδια κινήτρων και τα επαγγελματικά ταξίδια μπορούν να εκτοξεύσουν τους “μικρούς” προορισμούς

Τουρισμός όλο τον χρόνο, υψηλού οικονομικού επιπέδου ταξίδια, άνθρωποι που γνωρίζουν τον προορισμό και είτε επανέρχονται ιδιωτικά, είτε μιλούν για αυτόν λειτουργώντας ως “ πρεσβευτές”, αναδεικνύοντας τον από “ στόμα σε στόμα” (word of mouth) είναι μόνο μερικά από τα πλεονεκτήματα της βιομηχανίας MICE (Meetings, Incentives, Conferences & Exhibitions) σε ό,τι αφορά την τουριστική ανάπτυξη. 


Ωστόσο, μπορεί η προσοχή όλων όταν γίνεται λόγος για MICE τουρισμό, να στρέφεται και να επικεντρώνεται στα συνέδρια αλλά ένα σημαντικό κομμάτι του είναι τα επαγγελματικά ταξίδια και τα ταξίδια κινήτρων (Incentive and Corporate), τα οποία όπως επισημαίνουν οι άνθρωποι που ασχολούνται με τον συγκεκριμένο κλάδο μπορούν να βοηθήσουν την ανάδειξη μικρότερων πόλεων και γενικότερα προορισμών, αρκεί ο ίδιος ο κόσμος, κυρίως οι επαγγελματίες, να αντιληφθούν τη σημασία αυτής της μερίδας τουριστών. 


Εκτός από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, η Μύκονος είναι επίσης ένας προορισμός που επενδύει σε αυτόν το κομμάτι του MICE τουρισμού, καθώς φέρνει κόσμο στο νησί εκτός σεζόν, σε καλά επίπεδα κινείται η Ρόδος και η Καλαμάτα με το Costa Navarino αλλά μεγάλη δυναμική και προοπτικές ανάπτυξης έχουν και τα Ιωάννινα, η Καβάλα και η Αλεξανδρούπολη. 
Σε ένα ταξίδι Incentive ή corporate, τα στελέχη μιας εταιρείας για παράδειγμα μπορεί να χρειάζονται μια αίθουσα για να κάνουν ορισμένα meetings και στη συνέχεια να ζήσουν την εμπειρία του ράφτινγκ στον Βοϊδομάτη ή τον Νέστο, ως μέρος ενός μιας συνολικής διαδικασίας που απαιτούν αυτού του είδους τα ταξίδια.  


Την ίδια ώρα οι εταιρείες αναζητούν νέες ιδέες και τόπους που μπορούν να συνδυάσουν πολλές δραστηριότητες και αυτό ανοίγει ένα μεγάλο “ παράθυρο ευκαιρίας” για τους μικρότερους προορισμούς που θέλουν να προσελκύσουν επισκέπτες, όπως επισημαίνει μιλώντας στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η Ελένη Σωτηρίου, Γενική Διευθύντρια του Thessaloniki Convention Bureau (TCB), του Γραφείου Προσέλκυσης Συνεδρίων για τη Θεσσαλονίκη.


«Ένας νεοεισερχόμενος προορισμός είναι πιο δύσκολο να ανταποκριθεί καθαρά στο συνέδριο αλλά υπάρχει κι ένα άλλο κομμάτι της συγκεκριμένης αγοράς, που είναι τα λεγόμενα Insetives and corporate ταξίδια, όπως λέγονται, δηλαδή τα ταξίδια κινήτρων και τα άλλα επαγγελματικά ταξίδια που αφορούν συνήθως μικρότερες ομάδες που μπορεί να είναι από 20 μέχρι 200 άτομα για παράδειγμα, με συγκεκριμένες ανάγκες, που επικεντρώνονται περισσότερο στη γνωριμία με τον προορισμό. Δηλαδή έχουν συνήθως ένα κομμάτι που αφορά την εταιρική συνάντηση και στη συνέχεια δραστηριότητες στη φύση, που θα κάνουν το λεγόμενο bonding κτλ. Οπότε εκεί φυσικά οι μικρότεροι προορισμοί είναι επιλέξιμοι, διότι διευκολύνουν αυτές τις διαδικασίες, καθώς είναι πιο δύσκολο σε μια μεγάλη πόλη να κάνεις τέτοια πράγματα.

Επίσης, οι μικρότεροι προορισμοί έχουν ανεπτυγμένο αυτό το κομμάτι που σχετίζεται και με τον leisure τουρισμό και είναι πιο εύκολο να το αναπτύξουν, πριν φτάσουμε στις υποδομές των συνεδριακών κέντρων και όλα τα σχετικά», σημειώνει η κ.Σωτηρίου και προσθέτει: «Τα περισσότερα από αυτά τα ταξίδια έχουν συνήθως υψηλό μπάτζετ, δηλαδή για παράδειγμα μπορεί μια τράπεζα να διοργανώσει ένα ταξίδι για τους διευθυντές της, οπότε εκεί μιλάμε για άλλα μεγέθη. Είναι μια αγορά που μπορεί κάποιος προορισμός να προσεγγίσει και να το κάνει με τα δικά του συγκριτικά πλεονεκτήματα που έχει να προσφέρει. Υπάρχει μεγάλη ανάγκη, και είναι μια αγορά που επανέκαμψε πιο γρήγορα μετά την πανδημία γιατί αφορά ταξίδια μικρότερων ομάδων. Επίσης, είναι μια αγορά που πλέον έχει περιορίσει τα ταξίδια εντός Ευρώπης, γιατί οι πτήσεις είναι μικρότερης διάρκειας, το οικονομικό ρίσκο μειώνεται και οι συμμετέχοντες νοιώθουν μεγαλύτερη ασφάλεια. Υπάρχει δηλαδή ένα παράθυρο ευκαιρίας». Εκείνο που πρέπει να κάνουν οι προορισμοί από την πλευρά τους, σύμφωνα με την διευθύντρια του TCB, είναι «να αναπτύξουν την εξωστρέφεια, να συμμετέχουν στις εκθέσεις, να καταλάβουν πώς κινείται η αγορά, ο ανταγωνισμός και να καταλάβουν και οι ίδιοι πώς πρέπει να κινηθούν». 


«Οι μικροί προορισμοί με το Incentive μπορούν να εκτοξευθούν, δυστυχώς όμως δεν το αντιλαμβάνονται. Δεν αντιλαμβάνονται την αξία που μπορεί να δώσουν τέτοια ταξίδια στον προορισμό», επισημαίνει η Μαρία Παπαδάκη, β΄αντιπρόεδρος του Hapco and Des (Hellenic Association of Professional Congress Organizers & Destination Events Specialists – Σύνδεσμος Ελλήνων Επαγγελματιών Εκδηλώσεων και Οργανωτών Συνεδρίων).
«Καταρχήν εμείς ταξιδεύουμε όλο τον χρόνο και διαθέτουμε υψηλού budget τουρίστες ενώ απευθυνόμαστε κυρίως σε 5αστερα και 4αστερα ξενοδοχεία. Στη Μύκονο για παράδειγμα, που όλη την ξέρουν ως high end προορισμό, εμείς δουλεύουμε Μάιο Σεπτέμβριο και Οκτώβριο και σε αυτό βοήθησε το γεγονός ότι οι αεροπορικές επέκτειναν τις πτήσεις και φυσικά ότι υπάρχουν ξενοδοχεία που μπορούν να διαθέσουν 600 δωμάτια και αίθουσες. Τα ταξίδια αυτά είναι μικρής διάρκειας και το budget τους υπολογίζονται στα 2.000 με 2.500 ευρώ το άτομο», σημειώνει η κ.Παπαδάκη.


Όπως αναφέρει, τα Ιωάννινα είναι μια πόλη με μεγάλη δυναμική σε αυτόν τον τομέα γιατί διαθέτουν ξενοδοχεία, αεροδρόμιο και φυσική ομορφιά.
«Όλοι επιζητούν κάτι καινούργιο, διαφορετικό, μια νέα ιδέα. Η Κρήτη επίσης, έχει πολλές δυνατότητες να αναπτύξει και αυτό το κομμάτι του τουρισμού αλλά είναι τόσο προσκολλημένη στο tour operating που δεν μπορεί να αντιληφθεί τη δύναμη του MICE. Ξέρουμε όλοι ότι χρειαζόμαστε καλές αεροπορικές συνδέσεις και συνεδριακά κέντρα για να αναπτύξουμε τον MICE τουρισμό αλλά χρειάζεται και κάτι ακόμη εξίσου σημαντικό: Να εκπαιδεύουμε τους τουριστικούς προορισμούς για να κατανοήσουν τι σημαίνει MICE», επισημαίνει η κ.Παπαδάκη και τονίζει: «Για να γίνει πιο αντιληπτό αυτό, να σας πω ότι για παράδειγμα στη Μύκονο, υπάρχουν ξενοδοχεία που τον Μάιο και τον Ιούνιο το 80% των πελατών τους είναι MICE. Η Ρόδος επίσης είναι ένας προορισμός που αναπτύσσει αυτό το κομμάτι, όπως και το Costa Navarino όπου υπάρχει σύνδεση με τσάρτσερ αλλά  μεγάλη δυναμική έχουν και τα Ιωάννινα, όπως επίσης και η Καβάλα και η Αλεξανδρούπολη», προσθέτει η κ.Παπαδάκη. 


Τα Ιωάννινα ανερχόμενος MICE προορισμός


«Τα Ιωάνιννα έχουν αποκτήσεις καλύτερες υποδομές για Mice tourism. Είναι ένας σημαντικός κλάδος και είναι  καλή ευκαιρία να “ πάρουν μπρος” και οι πιο μικρές πόλεις», επισημαίνει ο Γιώργος Λώλης αντιδήμαρχος Τουρισμού του δήμου Ιωαννιτών. «Στα Ιωάννινα έχουμε τρία 5αστερα ξενοδοχεία. Το ένα διαθέτει 13 αίθουσες και μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι περίπου 2000 άτομα, το άλλο 9 αίθουσες και μπορεί να εξυπηρετήσει μέχρι 700 άτομα και ένα τρίτο που διαθέτει 8 αίθουσες και μπορεί να εξυπηρετήσει μέχρι περίπου 1500 άτομα.  Φυσικά υπάρχουν και άλλα μικρότερα ξενοδοχεία που μπορούν να φιλοξενήσουν μικρά συνέδρια ενώ βλέπουμε ότι και οι καινούργιες ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις μεριμνούν να έχουν συνεδριακές αίθουσες», σημειώνει ο κ.Λώλης και συμπληρώνει: «Τα Ιωάννινα έχουν αναπτύξει πολύ το συνεδριακό τουρισμό. Έχει τύχει να γίνονται συγχρόνως τρία συνέδρια στην πόλη. Έχουμε επίσης και πολλά ιατρικά συνέδρια και σε αυτό έχει βοηθήσει πολύ και το πανεπιστήμιο. Αυτήν τη στιγμή η πόλη είναι στο peak του εσωτερικού συνεδριακού τουρισμού. Tο επόμενο στάδιο είναι τα διεθνή συνέδρια. Άλλωστε είμαστε ένας  μητροπολιτικός κόμβος, απέχουμε πολύ λίγο από θάλασσα και από το βουνό και οι επισκέπτες, όχι μόνο όσοι έρχονται για συνέδρια αλλά και για επαγγελματικά ταξίδια και ταξίδια κινήτρων, μπορούν να κάνουν πολλές δραστηριότητες. Ακόμη υπάρχει ωστόσο, ένας σκεπτικισμός από τους επαγγελματίες αλλά εκτιμώ ότι τα Ιωάννινα θα ανέβουν ακόμη περισσότερο και θα αναπτύξουν και αυτόν τον κλάδο του τουρισμού, που φέρνει κόσμο όλο τον χρόνο στην πόλη».
Νικόλ Καζαντζίδου
 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ιδιαίτερα κολακευτικές αναφορές επιφυλάσσουν για τη Μήλο έγκυρα γαλλικά μέσα ενημέρωσης

Ιδιαίτερα κολακευτικές αναφορές επιφυλάσσουν για τη Μήλο έγκυρα γαλλικά μέσα ενημέρωσης, με πρώτη της εφημερίδα Le Figaro, η οποία αναφέρει για την Μήλο, ότι είναι γνωστή από την Αφροδίτη που εκτίθεται στο Λούβρο, ενώ την ανακαλύπτουμε εκ νέου με έκπληξη για τους γεωλογικούς θησαυρούς της και συμπληρώνει : ” Λευκό και μπλε όπως όλες οι Κυκλάδες; Περισσότερο από αυτό ! Γιατί στη Μήλο, ο άψογος λευκός κιμωλιακός βράχος δίνει στο γαλάζιο της θάλασσας απίστευτο βάθος και λάμψη;”  Η εφημερίδα προτρέπει τους αναγνώστες να επισκεφτούν το νησί γιατί είναι ο καλύτερος τρόπος για να απολαύσετε την ομορφιά όλων αυτών των σεληνιακών τοπίων.
Ανέγγιχτο ελληνικό νησί χαρακτηρίζει τη Μήλο και η γαλλική έκδοση του περιοδικού AD και χαρακτηρίζει τα τοπία, αντάξια των μεγάλων μύθων και τα πιο γαλάζια νερά των Κυκλάδων. Και προσθέτει : |Πάρτε για παράδειγμα την παραλία Σαρακίνικο. Οι τεράστιοι βράχοι του, λευκασμένοι από τον ήλιο και σχηματισμένοι από αλμυρό νερό, ξεπροβάλλουν πάνω από τη θάλασσα και μπορούν να παραπέμπουν σε ένα σεληνιακό τοπίο”.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Το CNN προτείνει τη Θεσσαλονίκη ανάμεσα σε 23 κορυφαίους καλοκαιρινούς προορισμούς

Η Θεσσαλονίκη περιλαμβάνεται στα είκοσι τρία κορυφαία μέρη για να επισκεφθεί κανείς το καλοκαίρι του 2023, σύμφωνα με δημοσίευση του CNN. Η πόλη βρίσκεται ανάμεσα σε εντυπωσιακούς προορισμούς, όπως τα νησιά Fiji, το Manaus στη Βραζιλία και το Κάιρο ενώ οι συντάκτες του πολυεθνικού ειδησεογραφικού καναλιού παροτρύνουν το αναγνωστικό κοινό, να επισκεφθεί την δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας, ως έναν από τους καλύτερους city break προορισμούς της Ευρώπης. Το άρθρο δίνει έμφαση στην γαστρονομική σφραγίδα της UNESCO, το άνοιγμα της αγοράς Μοδιάνο, το δημοφιλές παραλιακό μέτωπο και την κοντινή πρόσβαση σε όμορφες παραλίες και βουνά της ενδοχώρας.
    Με αφορμή τη δημοσίευση, ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης επισημαίνει ότι «η Θεσσαλονίκη κερδίζει τις εντυπώσεις και την προσοχή από αναγνωρισμένα διεθνή μέσα και μπαίνει δυναμικά στον παγκόσμιο χάρτη τουρισμού». Παράλληλα, γνωστοποιεί ότι το Ιταλικό περιοδικό «Bell’ Europa» που κυκλοφόρησε πριν λίγες μέρες προβάλλει τον πολυπολιτισμικό χαρακτήρα της Θεσσαλονίκης, που αποτυπώνεται στο γαστρονομικό προφίλ του προορισμού, από τις γεύσεις της Ανατολίας που έφεραν οι πρόσφυγες τη δεκαετία του 1920, μέχρι την σύγχρονη γκουρμέ κουζίνα.
     Επίσης την προηγούμενη εβδομάδα κυκλοφόρησε το Ισπανικό  έντυπο περιοδικό SHANGAY που προβάλλει τον προορισμό Θεσσαλονίκη στην ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα της Ισπανίας. Η παρουσίαση του προορισμού υλοποιήθηκε με την συνεργασία του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης και του ΕΟΤ Ισπανίας, εκμεταλλευόμενοι την απευθείας πτήση της AEGEAN από την Βαρκελώνη.
    Πριν από μέρες, άλλωστε, ο δημοφιλής ιστότοπος Tasteatlas κατέταξε τη Θεσσαλονίκη στην 25η θέση ανάμεσα σε άλλες 100 σ’ όλο τον κόσμο για το αυθεντικό γαστρονομικό της προφίλ.
    Σε δηλώσεις της η Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης και Πρόεδρος του Οργανισμού Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου επισημαίνει ότι τώρα αποδίδει καρπούς η στρατηγική προβολή που υλοποιήθηκε το προηγούμενο χρονικό διάστημα ενώ πλέον η αναγνώριση από διεθνή μέσα υψηλού κύρους επιβεβαιώνει ανεβάζει τον πήχη πιο ψηλά.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Χανιά: Μέσα στο κρουαζιερόπλοιο που μοιάζει με εμπορικό κέντρο – Δείτε βίντεο

Το κρουαζιερόπλοιο που έδεσε στη Σούδα και τα Χανιά, ανέβασε τον αριθμό των τουριστών που έχουν επισκεφθεί την πόλη από τις αρχές του μήνα…

Στους 22.293 έχει φθάσει, μέχρι και σήμερα, ο αριθμός των επιβατών κρουαζιέρας που έφθασαν στα Χανιά κατά τον μήνα Μάιο.

Στο λιμάνι της Σούδας έδεσε το πρωί το κρουαζιερόπλοιο «Enchantment of the Seas». Το πλοίο κατέπλευσε στη Σούδα, προερχόμενο από την Μύκονο, μεταφέρει 2.380 επιβατες και αναμένεται να αναχωρήσει στις 5 το απόγευμα για το λιμάνι της Ζακύνθου.

Τον Μάιο στα Χανιά έχουν καταπλεύσει 13 κρουαζιερόπλοια, ενώ μέχρι το τέλος του μήνα αναμένονται 7 ακόμα αφίξεις.

Μάλιστα την Παρασκευή 26 Μαΐου αναμένονται 4 αφίξεις.

https://youtube.com/watch?v=VbzO5DT80Ps%3Ffeature%3Doembed

NEWSIT

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ