AUTO
Οι χαμηλές θερμοκρασίες και ο παγετός δυσκολεύουν την εκκίνηση του κινητήρα το πρωί
Οι χαμηλές θερμοκρασίες και ο παγετός δυσκολεύουν την εκκίνηση του κινητήρα το πρωί. Η κακή κατάσταση της μπαταρίας είναι το σημαντικότερο πρόβλημα, καθώς στις χαμηλές θερμοκρασίες τα στοιχεία της παράγουν λιγότερο ρεύμα, άρα λιγότερη δύναμη για να εκκινήσουν με επιτυχία τον κινητήρα. Η χαμηλή θερμοκρασία επηρεάζει, επίσης, την κατάσταση του λιπαντικού, αφού αυτό γίνεται πιο παχύρευστο, δεν λιπαίνει σωστά και δυσκολεύει ακόμη περισσότερο τη δουλειά της μπαταρίας.
Η κακή κατάσταση της μπαταρίας, έχει ως αποτέλεσμα να μη δίνει το πρωί την ανάλογη ισχύ για να στρέψει τον κινητήρα. Οι μπαταρίες που βρίσκονται σε κρύο περιβάλλον δεν παράγουν την ίδια ποσότητα ρεύματος με αυτές που βρίσκονται σε ζεστό περιβάλλον. Είναι, άλλωστε, κοινό μυστικό όλων ότι στα κρύα οι μπαταρίες, οι οποίες δεν είναι σε καλή κατάσταση, δεν μπορούν να θέσουν σε κίνηση τον κινητήρα. Η χωρητικότητα αποθήκευσης ενέργειας της μπαταρίας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη θερμοκρασία περιβάλλοντος. Έτσι, αν η χωρητικότητά της στους +20 ° C ληφθεί ως 100%, τότε στους -20 ° C μπορεί να μειωθεί έως και το μισό και στους -30 ° C να βρεθεί ακόμη πιο χαμηλά. Επομένως, η ενέργεια μίας φθαρμένης ή ανεπαρκούς χωρητικότητας μπαταρίας δεν αρκεί για να γυρίσει τη μίζα. Οι μπαταρίες με αμπέρ εκκίνησης κάτω από 320 A δεν συνιστώνται για χρήση σε πετρελαιοκίνητα οχήματα τον χειμώνα. Πριν την εκκίνηση καλό είναι να κλείσουμε συσκευές που χρειάζονται ρεύμα, όπως ραδιόφωνο, a/c ή φώτα, ώστε να υπάρξει εξοικονόμηση ενέργειας της μπαταρίας.
Στις χαμηλές θερμοκρασίες το λιπαντικό του κινητήρα γίνεται πιο παχύρευστο και δεν μπορεί να λιπάνει σωστά τα μέρη του κινητήρα. Αυτό έχει ως συνέπεια να χρειάζεται αρκετός χρόνος για να υπάρξει σωστή λίπανση. Το πρωί πρέπει να αφήσουμε τον κινητήρα να ζεσταθεί για περίπου ένα λεπτό, ώστε να υπάρξει μερική λίπανση στοιχείων του κινητήρα, ενώ κατά τη διάρκεια της κίνησης αρχικά ο οδηγός δεν θα πρέπει να ανεβάσει απότομα στροφές, αλλά να χρησιμοποιεί μεγάλη ταχύτητα στο κιβώτιο ταχυτήτων με χαμηλές στροφές.
Στις σπάνιες περιπτώσεις που υπάρχει υγρασία στα σωληνάκια καυσίμου, αυτή μπορεί να παγώσει και να μην επιτρέψει τη διέλευση του καυσίμου. Μεγαλύτερο πρόβλημα αντιμετωπίζουν τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Συνηθισμένο φαινόμενο είναι στις πολύ κρύες ημέρες και σε θερμοκρασία κάτω των -10 ° C το πετρέλαιο να γίνεται παχύρευστο, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει σωστός ψεκασμός του καυσίμου. Το ρεζερβουάρ καυσίμου θα πρέπει να είναι πάντα γεμάτο, γιατί σε ένα μισοάδειο ρεζερβουάρ το πετρέλαιο γίνεται ευκολότερα παχύρευστο.
Τα παλαιότερα αυτοκίνητα, τα οποία είναι εξοπλισμένα με καρμπυρατέρ, είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα σε κρύες συνθήκες, κυρίως λόγω των μικρών ακροφυσίων τους, τα οποία μπορεί να φράξουν και να μην αφήνουν την υγρασία να εξατμιστεί, προκαλώντας συσσώρευση πάγου. Φυσικά αυτό δεν ισχύει στα σύγχρονα αυτοκίνητα, τα οποία δεν διαθέτουν καρμπυρατέρ.
Γενικά, σε ακραίες καιρικές συνθήκες θα πρέπει να έχουμε σε καλή κατάσταση το αυτοκίνητό μας. Το ετήσιο σέρβις λύνει πολλά από αυτά τα προβλήματα, ενώ η καλή κατάσταση της μπαταρίας μπορεί να θέσει σε κίνηση τον κινητήρα ακόμη και σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. Η σωστή προθέρμανση, αλλά και η προσεκτική οδήγηση με χαμηλές στροφές του κινητήρα, θα δώσουν τον απαιτούμενο χρόνο να προετοιμαστεί σωστά ο κινητήρας, ώστε να μπορεί να αποδώσει τα μέγιστα των δυνατοτήτων του όταν και όπου χρειαστεί.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Συρρικνώνεται η ευρωπαϊκή αγορά των αυτοκινήτων
Δεν κρύβει την ανησυχία του για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Oliver Blume. Σε συνέντευξή του στην κυριακάτικη εφημερίδα Bild am Sonntag, ο Όλιβερ Μπλουμ, είπε ότι «η πίτα έχει γίνει μικρότερη και έχουμε περισσότερους καλεσμένους στο τραπέζι».
Το αφεντικό της VW ανησυχεί γιατί η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται εν μέσω σκληρότερου ανταγωνισμού, αναφέρει το Reuters.
Πρόγραμμα περικοπών
Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, ο οποίος πιέζει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για να εφαρμόσει ένα άνευ προηγουμένου πρόγραμμα περικοπών στην εγχώρια αγορά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε ότι απαιτείται αλλαγή στη στρατηγική επειδή η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται ενώ ο ανταγωνισμός αυξάνεται.
«Πωλούνται λιγότερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Την ίδια στιγμή, νέοι ανταγωνιστές από την Ασία πιέζουν δυναμικά στην αγορά», τόνισε.
Κλείνουν εργοστάσια
Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να κάνει ένα άνευ προηγουμένου βήμα στην 87χρονη ιστορία, να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία και να τερματίσει τις εγγυήσεις θέσεων εργασίας σε έξι από τα εργοστάσιά της, σε μια προσπάθεια να επιτύχει το σχέδιο μείωσης του κόστους κατά 10 δισ. ευρώ.
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εντείνει τα μέτρα μείωσης του κόστους που δεν αποκλείουν πλέον το κλείσιμο εργοστασίων ή τις απολύσεις στη Γερμανία. Αυτό έχει πυροδοτήσει κριτική και αντιστάσεις από πολιτικούς και εργατικά συνδικάτα.
Επίσης, οι 680.000 υπάλληλοι της VW σε όλο τον κόσμο, χάνουν το πρόγραμμα ασφάλειας της εργασίας που ισχύει από το 1994 και αποτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας μέχρι το 2029.
Σπύρος Ρέκκας
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών για αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Μια δύσκολη υπόθεση αποδεικνύεται η πώληση μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Αν και πριν λίγο καιρό η ζήτηση ήταν μικρή, εντούτοις αυτή το τελευταίο διάστημα έχει ανέβει αρκετά, ακολουθώντας μια σταθερά ανοδική πορεία.
Τον φετινό Ιανουάριο το μερίδιο πωλήσεων μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά κυμάνθηκε στο 4,01%. Από τότε τα πράγματα έχουν βελτιωθεί και τον φετινό Ιούνιο έφθασε στο 5,30%. Ποσοστό που αποτελεί το μεγαλύτερο που έχει σημειωθεί μέχρι σήμερα.
Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη. Ένας σημαντικός λόγος είναι οι αυξημένες τιμές πώλησης, αλλά και τα γνωστά προβλήματα των ηλεκτρικών πρώτης γενιάς που ήταν η μικρή αυτονομία. Σε αυτή την εξίσωση θα πρέπει να βάλουμε και την έλλειψη υποδομών φόρτισης που αποτελεί πρόβλημα όχι μόνο για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για τα καινούρια.
Το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων καταγράφεται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ηλικίας έως τεσσάρων ετών. Είναι και αυτά που φέρουν καλύτερη τεχνολογία, αλλά έχουν και αρκετά μεγάλες αυτονομίες. Τα συγκεκριμένα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά BEV αύξησαν τον Ιούνιο το μερίδιο αγοράς τους κατά 36,7% σε σχέση με τον φετινό Ιανουάριο, δείχνοντας παράλληλα την τάση και την στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών προς τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, σε προληπτικό έλεγχο στα διόδια των Μεγάρων
Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, ενώ στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων. Αυτά ήταν μερικά από τα συμπεράσματα που βγήκαν κατά τη διάρκεια ελέγχων που πραγματοποίησαν σε εκατοντάδες τυχαία διερχόμενα αυτοκίνητα στον σταθμό διοδίων των Μεγάρων, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» σε συνεργασία με την «Ολυμπία Οδό», στην καθιερωμένη δράση ενημέρωσης των οδηγών «Pit Stop για την Οδική Ασφάλεια».
Κατά τη διάρκεια της δράσης στελέχη των δύο οργανισμών και εθελοντές, πραγματοποίησαν σύντομους οπτικούς ελέγχους στα ελαστικά, τα φώτα, τους υαλοκαθαριστήρες των οχημάτων που μετείχαν στην έρευνα, ενώ παράλληλα έδωσαν συμβουλές για την ασφαλή φόρτωση και υπενθύμισαν τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας που πρέπει να υπάρχει μέσα στο όχημα (τρίγωνο, κιβώτιο πρώτων βοηθειών, πυροσβεστήρα και ανακλαστικό γιλέκο).
Ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που ελέγχθηκαν ήταν 9,3 έτη, όταν η μέση ηλικία του στόλου στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερη από 17 έτη, ενώ στο 28,6 % των περιπτώσεων σημειώθηκαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών που στην πλειονότητα τους όμως δεν ήταν σοβαρές.
Στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων, ενώ σχεδόν όλοι οι οδηγοί ήταν προετοιμασμένοι για να ταξιδέψουν έχοντας φροντίσει για την περιοδική συντήρηση του αυτοκινήτου τους.
Στην πλειοψηφία τους οι οδηγοί είχαν μαζί τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας (πυροσβεστήρα, φαρμακείο, προειδοποιητικό τρίγωνο). Το 14,3% όμως αυτών δεν είχαν ανακλαστικό γιλέκο ή κιβώτιο πρώτων βοηθειών και το 7,1% τρίγωνο ή πυροσβεστήρα στο αυτοκίνητό τους. Όλα τα οχήματα είχαν ασφαλιστήριο και το 92,9% είχε περάσει ΚΤΕΟ.
Στο 28,6% των αυτοκινήτων διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν ελεύθερες αποσκευές εντός της καμπίνας. Έτσι, δόθηκαν συμβουλές για την ορθή τοποθέτηση των αποσκευών μόνο στο χώρο αποσκευών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Επιπλέον οι συμμετέχοντες στη δράση είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν με άμεσο και βιωματικό τρόπο την αναγκαιότητα χρήσης της ζώνης για όλους τους επιβάτες, δοκιμάζοντας τον προσομοιωτή πρόσκρουσης του Ινστιτούτου που βρίσκονταν στο σημείο. Επίσης σε ειδικό σταθμό ενημέρωσης δίνονταν πληροφορίες από εξειδικευμένο προσωπικό για την ορθή και ασφαλή χρήση των παιδικών καθισμάτων και για την ασφαλή μεταφορά των παιδιών με το αυτοκίνητο. Στο σημείο αυτό να αναφερθεί ότι τα βρέφη/παιδιά θα πρέπει να κάθονται σε κατάλληλο παιδικό κάθισμα μέχρι να φτάσουν σε ύψος τα 150 εκ. όταν μεταφέρονται ως επιβάτες.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
-
ΕΛΛΑΔΑ6 ημέρες ago
«Έκαψε» την Ειρήνη Μουρτζούκου η μητέρα του Παναγιωτάκη: Ο καυγάς, η ζήλεια και οι απειλές και για το άλλο παιδί
-
ΕΛΛΑΔΑ6 ημέρες ago
Καιρός: Σε δύο «κύματα» και με μεγάλα ύψη βροχής θα χτυπήσει η κακοκαιρία την Αττική – «Προσοχή για 30 ώρες»
-
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ6 ημέρες ago
Η ανώτερη Αγγλία «πάγωσε» το ΟΑΚΑ
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ3 ημέρες ago
Ηλεκτρικό ρεύμα: Στο τραπέζι η ενεργοποίηση του μηχανισμού ανάκτησης εσόδων με στόχο τη στήριξη τιμολογίων
-
ΕΛΛΑΔΑ6 ημέρες ago
Από σήμερα οι τριήμερες εκδηλώσεις για την επέτειο του Πολυτεχνείου – Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, μέτρα ασφαλείας
-
ΔΙΕΘΝΗ2 ημέρες ago
Κυρ. Μητσοτάκης: Η επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να μεταμορφώσει τη χώρα μας
-
ΔΙΕΘΝΗ4 ημέρες ago
Πολύνεκροι βομβαρδισμοί του Ισραήλ σε Γάζα και Λίβανο
-
ΕΛΛΑΔΑ7 ημέρες ago
Ν. Δένδιας: Νέα Δομή Ενόπλων Δυνάμεων με συγχωνεύσεις μονάδων και σχηματισμών και αντι-drone θόλο