Connect with us

AUTO

Το 2021 ο παγκόσμιος στόλος των SUV αύξησε τις ετήσιες εκπομπές ρύπων κατά 120 εκατομμύρια τόνους CO2

Με τις πωλήσεις των αυτοκινήτων να αυξάνονται σταδιακά από το 2021 σε όλο τον κόσμο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θεωρούν ότι πολύ σύντομα θα ξεπεράσουν το πρόβλημα της έλλειψης των ημιαγωγών και ότι όλα τα εργοστάσια παραγωγής τους θα μπουν σε πλήρη λειτουργία.

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνέχισαν την σταθερή ανοδική πορεία τους, κρατώντας αρκετά μεγάλα μερίδια αγοράς. Στις μεγάλες αγορές αυτοκινήτων της Ευρώπης, όπως η Γερμανία οι πωλήσεις των EV ήταν πάνω από 34% και ακολούθησαν η Μ. Βρετανία (28%) και η Γαλλία (πάνω από 23%). Οι παγκόσμιες πωλήσεις SUV έχουν αποδειχθεί πολύ ανθεκτικές το διάστημα της πανδημίας, αυξάνοντας τα μερίδια αγοράς. Πέρσι τα SUV αντιπροσώπευαν το 45% των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων. Το ίδιο ισχύει και για τη χώρα μας, όπου τα SUV αποτελούν αγαπημένη κατηγορία των Ελλήνων. Η ανάπτυξή τους συνεχίζει να είναι ισχυρή σε πολλές χώρες, συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών, της Ινδίας και της Ευρώπης. Όμως σε ορισμένες άλλες χώρες, όπως η Κίνα, η ανάπτυξη των SUV παραμένει στάσιμη, κυρίως λόγω της μεγάλης αύξησης των μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ο μεγάλος αριθμός ηλεκτρικών μοντέλων SUV που κυκλοφόρησαν το 2021 σημαίνει ότι τα SUV «ηλεκτρίζονται» ταχύτερα από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια. Πέρσι, περίπου το 55% των μοντέλων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά ήταν SUV. Όμως σύμφωνα με μελέτη του ενεργειακού αναλυτή της Διεθνούς Υπηρεσίας Ενέργειας (ΙΕΑ), Leonardo Paoli, για πρώτη φορά τα ηλεκτροκίνητα SUV κατέκτησαν ποσοστό αγοράς άνω του 50% όλης της κατηγορίας των EV. Τόσο στις Ηνωμένες Πολιτείες, όσο και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τα ηλεκτρικά SUV αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 55% όλων των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ωστόσο, η μεγάλη πλειοψηφία, πάνω από το 98%, των SUV στους δρόμους σήμερα εξακολουθεί να έχει κινητήρες εσωτερικής καύσης. Είναι γνωστό ότι τα SUV είναι βαρύτερα και καταναλώνουν περίπου 20% περισσότερο καύσιμο. Η τεράστια αύξηση της δημοτικότητας τους είχε ως αποτέλεσμα μόνο το 2021 να πουληθούν 320 εκατομμύρια SUV, ξεπερνώντας κατά πολύ το ποσοστό των πωλήσεων που σημείωνε η κατηγορία το 2010 (10%). Ως εκ τούτου, τα SUV κατατάσσονται μεταξύ των κορυφαίων αιτιών αύξησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) που σχετίζονται με την ενέργεια την τελευταία δεκαετία. Μόνο το 2021, ο παγκόσμιος στόλος των SUV αυξήθηκε κατά πάνω από 35 εκατομμύρια, αυξάνοντας τις ετήσιες εκπομπές κατά 120 εκατομμύρια τόνους CO2.

Για να αντισταθμιστεί η αύξηση των παγκόσμιων εκπομπών από το 2010 λόγω της αύξησης του αριθμού των SUV, ο παγκόσμιος στόλος ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα έπρεπε να ήταν διπλάσιος. Τα καλά νέα είναι ότι οι αυξημένες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα ισοσταθμίσουν την όλη κατάσταση, ενώ το τελευταίο διάστημα γίνεται όλο και μεγαλύτερη προσπάθεια να υπάρχει ηλεκτρική ενέργεια, η οποία θα προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

Για τον μετριασμό των εκπομπών ρύπων, θα πρέπει οι πολιτικές των κρατών να υποστηρίζουν την ταχύτερη στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα, παρέχοντας κίνητρα για την έγκαιρη αντικατάσταση των παλιών SUV που ρυπαίνουν περισσότερο. Και αυτό γιατί εκτός από τις εκπομπές ρύπων, τα παλιά SUV αυξάνουν τη ζήτηση για τα ορυκτά καύσιμα. Ορισμένες κυβερνήσεις έχουν ήδη αρχίσει να εισάγουν σχετικά μέτρα, όπως η Γαλλία και η Γερμανία, τα οποία έχουν επιβάλει φόρο σε αυτοκίνητα μεγάλων διαστάσεων και υψηλών εκπομπών ρύπων όπως τα SUV.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

AUTO

Συρρικνώνεται η ευρωπαϊκή αγορά των αυτοκινήτων

Δεν κρύβει την ανησυχία του για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Oliver Blume. Σε συνέντευξή του στην κυριακάτικη εφημερίδα Bild am Sonntag, ο Όλιβερ Μπλουμ, είπε ότι «η πίτα έχει γίνει μικρότερη και έχουμε περισσότερους καλεσμένους στο τραπέζι».

Το αφεντικό της VW ανησυχεί γιατί η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται εν μέσω σκληρότερου ανταγωνισμού, αναφέρει το Reuters.

Πρόγραμμα περικοπών

Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, ο οποίος πιέζει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για να εφαρμόσει ένα άνευ προηγουμένου πρόγραμμα περικοπών στην εγχώρια αγορά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε ότι απαιτείται αλλαγή στη στρατηγική επειδή η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται ενώ ο ανταγωνισμός αυξάνεται.

«Πωλούνται λιγότερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Την ίδια στιγμή, νέοι ανταγωνιστές από την Ασία πιέζουν δυναμικά στην αγορά», τόνισε.

Κλείνουν εργοστάσια

Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να κάνει ένα άνευ προηγουμένου βήμα στην 87χρονη ιστορία, να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία και να τερματίσει τις εγγυήσεις θέσεων εργασίας σε έξι από τα εργοστάσιά της, σε μια προσπάθεια να επιτύχει το σχέδιο μείωσης του κόστους κατά 10 δισ. ευρώ.

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εντείνει τα μέτρα μείωσης του κόστους που δεν αποκλείουν πλέον το κλείσιμο εργοστασίων ή τις απολύσεις στη Γερμανία. Αυτό έχει πυροδοτήσει κριτική και αντιστάσεις από πολιτικούς και εργατικά συνδικάτα.

Επίσης, οι 680.000 υπάλληλοι της VW σε όλο τον κόσμο, χάνουν το πρόγραμμα ασφάλειας της εργασίας που ισχύει από το 1994 και αποτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας μέχρι το 2029.

Σπύρος Ρέκκας

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών για αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Μια δύσκολη υπόθεση αποδεικνύεται η πώληση μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Αν και πριν λίγο καιρό η ζήτηση ήταν μικρή, εντούτοις αυτή το τελευταίο διάστημα έχει ανέβει αρκετά, ακολουθώντας μια σταθερά ανοδική πορεία.

Τον φετινό Ιανουάριο το μερίδιο πωλήσεων μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά κυμάνθηκε στο 4,01%. Από τότε τα πράγματα έχουν βελτιωθεί και τον φετινό Ιούνιο έφθασε στο 5,30%. Ποσοστό που αποτελεί το μεγαλύτερο που έχει σημειωθεί μέχρι σήμερα.

Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη. Ένας σημαντικός λόγος είναι οι αυξημένες τιμές πώλησης, αλλά και τα γνωστά προβλήματα των ηλεκτρικών πρώτης γενιάς που ήταν η μικρή αυτονομία. Σε αυτή την εξίσωση θα πρέπει να βάλουμε και την έλλειψη υποδομών φόρτισης που αποτελεί πρόβλημα όχι μόνο για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για τα καινούρια.

Το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων καταγράφεται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ηλικίας έως τεσσάρων ετών. Είναι και αυτά που φέρουν καλύτερη τεχνολογία, αλλά έχουν και αρκετά μεγάλες αυτονομίες. Τα συγκεκριμένα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά BEV αύξησαν τον Ιούνιο το μερίδιο αγοράς τους κατά 36,7% σε σχέση με τον φετινό Ιανουάριο, δείχνοντας παράλληλα την τάση και την στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών προς τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, σε προληπτικό έλεγχο στα διόδια των Μεγάρων

Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, ενώ στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων. Αυτά ήταν μερικά από τα συμπεράσματα που βγήκαν κατά τη διάρκεια ελέγχων που πραγματοποίησαν σε εκατοντάδες τυχαία διερχόμενα αυτοκίνητα στον σταθμό διοδίων των Μεγάρων, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» σε συνεργασία με την «Ολυμπία Οδό», στην καθιερωμένη δράση ενημέρωσης των οδηγών «Pit Stop για την Οδική Ασφάλεια».

Κατά τη διάρκεια της δράσης στελέχη των δύο οργανισμών και εθελοντές, πραγματοποίησαν σύντομους οπτικούς ελέγχους στα ελαστικά, τα φώτα, τους υαλοκαθαριστήρες των οχημάτων που μετείχαν στην έρευνα, ενώ παράλληλα έδωσαν συμβουλές για την ασφαλή φόρτωση και υπενθύμισαν τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας που πρέπει να υπάρχει μέσα στο όχημα (τρίγωνο, κιβώτιο πρώτων βοηθειών, πυροσβεστήρα και ανακλαστικό γιλέκο).

Ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που ελέγχθηκαν ήταν 9,3 έτη, όταν η μέση ηλικία του στόλου στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερη από 17 έτη, ενώ στο 28,6 % των περιπτώσεων σημειώθηκαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών που στην πλειονότητα τους όμως δεν ήταν σοβαρές.

Στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων, ενώ σχεδόν όλοι οι οδηγοί ήταν προετοιμασμένοι για να ταξιδέψουν έχοντας φροντίσει για την περιοδική συντήρηση του αυτοκινήτου τους.

Στην πλειοψηφία τους οι οδηγοί είχαν μαζί τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας (πυροσβεστήρα, φαρμακείο, προειδοποιητικό τρίγωνο). Το 14,3% όμως αυτών δεν είχαν ανακλαστικό γιλέκο ή κιβώτιο πρώτων βοηθειών και το 7,1% τρίγωνο ή πυροσβεστήρα στο αυτοκίνητό τους. Όλα τα οχήματα είχαν ασφαλιστήριο και το 92,9% είχε περάσει ΚΤΕΟ.

Στο 28,6% των αυτοκινήτων διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν ελεύθερες αποσκευές εντός της καμπίνας. Έτσι, δόθηκαν συμβουλές για την ορθή τοποθέτηση των αποσκευών μόνο στο χώρο αποσκευών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Επιπλέον οι συμμετέχοντες στη δράση είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν με άμεσο και βιωματικό τρόπο την αναγκαιότητα χρήσης της ζώνης για όλους τους επιβάτες, δοκιμάζοντας τον προσομοιωτή πρόσκρουσης του Ινστιτούτου που βρίσκονταν στο σημείο. Επίσης σε ειδικό σταθμό ενημέρωσης δίνονταν πληροφορίες από εξειδικευμένο προσωπικό για την ορθή και ασφαλή χρήση των παιδικών καθισμάτων και για την ασφαλή μεταφορά των παιδιών με το αυτοκίνητο. Στο σημείο αυτό να αναφερθεί ότι τα βρέφη/παιδιά θα πρέπει να κάθονται σε κατάλληλο παιδικό κάθισμα μέχρι να φτάσουν σε ύψος τα 150 εκ. όταν μεταφέρονται ως επιβάτες.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ