Connect with us

AUTO

Το μπλε και το κόκκινο αποτελούν τις δημοφιλέστερες. νέες χρωματικές επιλογές για τα καινούρια αυτοκίνητα

Το 2021 ήταν μια δύσκολη χρονιά για την αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία αντιμετώπισε πρωτόγνωρες προκλήσεις. Υπήρξε σημαντική μείωση στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων, λόγω της έλλειψης των ημιαγωγών. Ωστόσο, κάποιες συγκεκριμένες χρωματικές αποχρώσεις αναδεικνύονται σταθερές αξίες, διαχρονικές επιλογές και δεν επηρεάστηκαν από το αρνητικό κλίμα.

Τα αχρωματικά χρώματα, δηλαδή το λευκό, το μαύρο, το γκρι και το ασημί, εξακολουθούν να είναι τα δημοφιλέστερα. Διαθέτουν κλασική, διαχρονική ομορφιά και συνδέονται τόσο με το περιβάλλον όσο και με την υψηλή τεχνολογία. Όμως εμφανίζονται νέοι χρωματισμοί που αρχίζουν να κερδίζουν τις εντυπώσεις και τις προτιμήσεις των οδηγών.

Όπως προέβλεψαν οι σχεδιαστές της BASF πριν από χρόνια, το μπλε αρχίζει να κερδίζει έδαφος. Το ίδιο συμβαίνει και με το κόκκινο, που αρχίζει να κερδίζει μερίδιο αγοράς από τα αχρωματικά χρώματα σε πολλά μέρη του κόσμου. Αν και οι αριθμοί είναι μικρότεροι, το πράσινο και το μπεζ εξακολουθούν να εμφανίζονται στα δεδομένα και τα χρώματα δεν είναι στις συνηθισμένες, αναμενόμενες αποχρώσεις.

Στην Ευρώπη υπάρχει μεγάλη ποικιλία χρωμάτων και αποχρώσεων. Το μπλε, πλην των αχρωματικών επιλογών, αποτελεί τη δημοφιλέστερη χρωματική πρόταση. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν σχεδόν 180 αποχρώσεις του μπλε, από το γαλάζιο του ουρανού μέχρι το σκούρο μπλε της νύχτας, που είναι ελκυστικές φρέσκιες και νεανικές, ενώ εμφανίζονται σε όλους τους τύπους αμαξώματος και σε όλες τις κατηγορίες αυτοκινήτων. Το κόκκινο βρίσκεται στη δεύτερη θέση, μακριά από το μπλε και ακολουθεί ένας μικρός αριθμός αποχρώσεων του πράσινου.

Όσον αφορά στις αχρωματικές επιλογές, το λευκό συνεχίζει να είναι το δημοφιλέστερο, αλλά το γκρι κερδίζει έδαφος. Στο γκρι υπάρχουν αρκετές επιλογές, με διαφορετικά εφέ και συστάσεις που ενισχύουν την παρουσία του. Η γκάμα των 160 αποχρώσεων του γκρι κυμαίνεται από κομψά, σκούρα και αστραφτερά χρώματα μέχρι ανοιχτά και σπορτίφ χρώματα.

Αν και το λευκό εξακολουθεί να είναι το αγαπημένο χρώμα σε Ασία και Ωκεανία, η δημοφιλία του άρχισε να υποχωρεί. Το μαύρο και το γκρι συνεχίζουν να βελτιώνονται, διατηρώντας την αυξητική τάση της τελευταίας τετραετίας, που αλλάζει την παρουσία λευκών οχημάτων στους δρόμους. Ένα ποσοστό 79% των νέων αυτοκινήτων που παρήχθησαν σε Ασία και Ωκεανία βάφτηκαν αχρωματικά το 2021. Το μπλε ως χρωματική πρόταση, αυξάνεται, αντικατοπτρίζοντας έτσι παγκόσμια δεδομένα από άλλες περιοχές. Πήρε ένα μερίδιο του κόκκινου, το οποίο μειώθηκε. Το καφέ και το χρυσαφί εμφανίζονται σε ικανοποιητικούς αριθμούς, ενώ τα μπεζ, πορτοκαλί, κίτρινο, πράσινο και βιολετί βρίσκονται περίπου στο 1% το καθένα.

Οι χρωματικές προτιμήσεις αλλάζουν ταχύτατα σε ολόκληρη την Αμερική. Το μπλε φαίνεται να ξεπερνιέται, καθώς το μερίδιό του παρουσίασε μείωση κατά 4%, σε σύγκριση με πέρσι, φτάνοντας στα επίπεδα του 2017. Οι αχρωματικές επιλογές, συμπεριλαμβανομένου του λευκού, παρουσίασαν απότομη άνοδο στη Βόρεια Αμερική, ενώ μειώθηκαν σε παγκόσμια κλίμακα, κάτι που δεν συνέβη με το ασημί και το γκρι, που βρίσκονται χαμηλά στις επιλογές. Μεταξύ των χρωματικών επιλογών, το κόκκινο είχε αύξηση της τάξης του 1%. Το κόκκινο και το μπλε αποτελούν σήμερα τις δημοφιλέστερες χρωματικές επιλογές.

Τέλος, στη Νότια Αμερική το μπλε αυξήθηκε κατά 3% το 2021, κερδίζοντας μερίδιο αγοράς από το κόκκινο. Ενώ οι αγοραστές αυτοκινήτων σε αυτήν την περιοχή τείνουν να είναι συντηρητικοί, κάποιες νέες αποχρώσεις αρχίζουν να προσελκύουν τους αγοραστές.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

AUTO

Με εργοστάσια παραγωγής μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη θα υπάρξει μείωση των ρύπων κατά 37%

Αν η παραγωγή των μπαταριών που προορίζονται για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πραγματοποιείται στην Ευρώπη, θα υπάρξει μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 37% της εφοδιαστικής αλυσίδας, σε σχέση με την σημερινή παραγωγή η οποία γίνεται στην Κίνα. Αυτό αναφέρει μελέτη της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος (T&E), η οποία ανεβάζει το ποσοστό της μείωσης στο 60% αν χρησιμοποιηθεί ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές. Σε περίπτωση που υλοποιηθεί αυτός ο στόχος θα εξοικονομηθούν περίπου 133 Mt CO2 μεταξύ 2024 και 2030, γεγονός που ισοδυναμεί με τις συνολικές ετήσιες εκπομπές ρύπων της Τσεχίας.

Η παραγωγή κυψελών μπαταρίας στην Ευρώπη σε σύγκριση με την αντίστοιχη παραγωγή στην Κίνα θα εξοικονομήσει κατά μέσο όρο 20-40% των εκπομπών άνθρακα. Οι πηγές νικελίου θα είναι 85-95% χαμηλότερες σε εκπομπές ρύπων από την περίπτωση που το μετάλλευμα έρθει από την Ινδονησία, ενώ το λίθιο θα έχει λιγότερες εκπομπές μέχρι και 50% σε σχέση με αυτό που έρχεται από την Κίνα.

Οι μπαταρίες και τα μέταλλα, πλέον, μπαίνουν στα πλάνα της Ευρώπης που θέλει να αυτονομηθεί πάνω σε αυτό τον τομέα. Οι ισχυρές απαιτήσεις βιωσιμότητας θα πρέπει να δραστηριοποιήσουν σε μεγάλο βαθμό την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων η οποία θα πρέπει να στηρίξει επενδύσεις σε γιγα-εργοστάσια.

Η Γαλλία, η Γερμανία και η Ουγγαρία έχουν σημειώσει τη μεγαλύτερη πρόοδο όσον αφορά την κατασκευή των συγκεκριμένων εργοστασίων. Στη Γαλλία, η ACC ξεκίνησε την παραγωγή της στο Pas de Calais, ενώ τα εργοστάσια της Verkor στη Δουνκέρκη και της Northvolt στο Schleswig Holstein της Γερμανίας προχωρούν χάρη στις γενναιόδωρες κρατικές επιδοτήσεις.

Η Φινλανδία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Νορβηγία και η Ισπανία διαθέτουν σήμερα αντίστοιχα εργοστάσια με μεγάλη παραγωγική ικανότητα. Όμως η εφοδιαστική αλυσίδα σήμερα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την Κίνα. Η έκθεση διαπιστώνει ότι η Ευρώπη έχει τη δυνατότητα να κατασκευάσει το 56% της ζήτησης μπαταριών έως το 2030, αλλά μόνο δύο εργοστάσια έχουν ξεκινήσει την εμπορική τους λειτουργία μέχρι στιγμής. Μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, η περιοχή θα μπορούσε επίσης να καλύψει όλες τις ανάγκες της σε επεξεργασμένο λίθιο και να εξασφαλίσει μεταξύ 8% και 27% των ορυκτών μπαταριών από την ανακύκλωση στην Ευρώπη.

«Ο αγώνας μπαταριών μεταξύ Κίνας, Ευρώπης και ΗΠΑ εντείνεται. Η ΕΕ πρέπει να βάλει τέλος σε κάθε αβεβαιότητα σχετικά με τη σταδιακή κατάργηση του κινητήρα της και να θέσει εταιρικούς στόχους για EV για να διαβεβαιώσει τους επενδυτές των gigafactory ότι θα έχουν μια εγγυημένη αγορά για το προϊόν τους», τόνισε μεταξύ άλλων η διευθύντρια για τις αλυσίδες εφοδιασμού οχημάτων και μετακίνησης στην T&E, Julia Poliscanova.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα η Ευρώπη έχει αναπτύξει τεχνογνωσία για την παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Έχει σημειωθεί μεγάλη πρόοδος στον τομέα της επεξεργασίας λιθίου, με την Γηραιά Ήπειρο να είναι μια από τις κορυφαίες ηπείρους στην ανάπτυξη καθαρών τεχνολογιών άμεσης εξαγωγής λιθίου και η πρώτη ήπειρος που στοχεύει στην εμπορευματοποίηση της διύλισης νικελίου (στη Φινλανδία).

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Οι οδηγοί που διαπράττουν παραβάσεις διασυνοριακής οδήγησης στα κράτη-μέλη της ΕΕ δεν θα μπορούν πλέον να διαφεύγουν της δίωξης

Οι οδηγοί αυτοκινήτων και φορτηγών που διαπράττουν παραβάσεις διασυνοριακής οδήγησης στα κράτη-μέλη της ΕΕ δεν θα μπορούν πλέον να διαφεύγουν της δίωξης, μετά από αυστηρότερους κανόνες επιβολής προστίμων. To Eυρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατέληξε σε προσωρινή συμφωνία επί της πρότασης για την τροποποίηση της οδηγίας του 2015 σχετικά με τη διασυνοριακή ανταλλαγή πληροφοριών για τροχαίες παραβάσεις και οι οποίες σχετίζονται με την οδική ασφάλεια.

Στόχος της αναθεωρημένης οδηγίας είναι να διασφαλιστεί ότι οι οδηγοί μη μόνιμοι κάτοικοι μιας χώρας τηρούν τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας κατά την οδήγηση σε άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ. Αρκεί να επισημάνουμε ότι το 2019, στο 40% των διασυνοριακών παραβάσεων ο δράστης είτε δεν εντοπίστηκε είτε δεν επιβλήθηκε το πρόστιμο.

Στο πλαίσιο της πολιτικής της ΕΕ για την οδική ασφάλεια 2021-2030, η Επιτροπή δεσμεύτηκε εκ νέου για τον φιλόδοξο στόχο να προσεγγίσει τους μηδενικούς θανάτους και τους μηδενικούς σοβαρούς τραυματισμούς στο οδικό δίκτυο της ΕΕ έως το 2050 (Όραμα μηδενικών απωλειών), καθώς και για τον μεσοπρόθεσμο στόχο να μειωθούν οι θάνατοι και οι σοβαροί τραυματισμοί κατά 50% έως το 2030. Ωστόσο, οι θάνατοι από τα τροχαία ατυχήματα αυξήθηκαν κατά 4% πέρυσι σε σχέση με το 2021, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Επιτροπής. Το ποσοστό αυτό εξακολουθεί να είναι κατά 9% χαμηλότερο από το προ της πανδημίας επίπεδο, αλλά ο ρυθμός βελτίωσης δεν επαρκεί για την επίτευξη των προαναφερθέντων στόχων.

Εκτός από την υπερβολική ταχύτητα και την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών, η συνεργασία μεταξύ των κρατών προτείνεται να καλύπτει παραβάσεις που θα έχουν σχέση με τη μη τήρηση επαρκούς απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, το επικίνδυνο προσπέρασμα, την παράνομη στάθμευση, την οδήγηση σε μονόδρομο, τη μη τήρηση της ΛΕΑ, τη μη τήρηση των περιορισμών πρόσβασης οχημάτων που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια, όπως σχολικές ζώνες, ζώνες πεζών, ποδηλατόδρομους και ζώνες χαμηλών/μηδενικών εκπομπών και την αντικανονική φόρτωση του οχήματος.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο πρέπει τώρα να εγκρίνουν επίσημα τη συμφωνία τους, οπότε οι νέοι κανόνες θα δημοσιευθούν στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και, στη συνέχεια, οι χώρες θα έχουν στη διάθεσή τους δυόμισι χρόνια για να τις μεταφέρουν στην εθνική τους νομοθεσία. Το νέο Κοινοβούλιο, που θα εκλεγεί τον Ιούνιο του 2024, θα συνεχίσει τις εργασίες για την εν λόγω νομοθεσία.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Η Bentley ανακηρύχθηκε ο πιο εμβληματικός κατασκευαστής αυτοκινήτων στα βραβεία «Most Admired Companies» της Βρετανίας

Η Bentley ανακηρύχθηκε ο πιο εμβληματικός κατασκευαστής αυτοκινήτων στα βραβεία «Most Admired Companies» της Βρετανίας αποσπώντας τον διάσημο τίτλο για τρίτη φορά μέσα σε πέντε χρόνια.

Η ετήσια μελέτη «Most Admired Companies» μετρά περισσότερα από 30 χρόνια και επιβραβεύει τις καλύτερες επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα. Η Bentley κατέκτησε την πρώτη θέση στην εκτεταμένη μελέτη 250 κορυφαίων βρετανικών επιχειρήσεων σε 25 τομείς. Τα στελέχη του κλάδου κλήθηκαν να ψηφίσουν ανάμεσα σε 13 βασικά κριτήρια και η Bentley κατέλαβε την 1η θέση σε 8 από αυτές τις 13 κατηγορίες.

K.Π.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ