Connect with us

AUTO

Το μπλε και το κόκκινο αποτελούν τις δημοφιλέστερες. νέες χρωματικές επιλογές για τα καινούρια αυτοκίνητα

Το 2021 ήταν μια δύσκολη χρονιά για την αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία αντιμετώπισε πρωτόγνωρες προκλήσεις. Υπήρξε σημαντική μείωση στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων, λόγω της έλλειψης των ημιαγωγών. Ωστόσο, κάποιες συγκεκριμένες χρωματικές αποχρώσεις αναδεικνύονται σταθερές αξίες, διαχρονικές επιλογές και δεν επηρεάστηκαν από το αρνητικό κλίμα.

Τα αχρωματικά χρώματα, δηλαδή το λευκό, το μαύρο, το γκρι και το ασημί, εξακολουθούν να είναι τα δημοφιλέστερα. Διαθέτουν κλασική, διαχρονική ομορφιά και συνδέονται τόσο με το περιβάλλον όσο και με την υψηλή τεχνολογία. Όμως εμφανίζονται νέοι χρωματισμοί που αρχίζουν να κερδίζουν τις εντυπώσεις και τις προτιμήσεις των οδηγών.

Όπως προέβλεψαν οι σχεδιαστές της BASF πριν από χρόνια, το μπλε αρχίζει να κερδίζει έδαφος. Το ίδιο συμβαίνει και με το κόκκινο, που αρχίζει να κερδίζει μερίδιο αγοράς από τα αχρωματικά χρώματα σε πολλά μέρη του κόσμου. Αν και οι αριθμοί είναι μικρότεροι, το πράσινο και το μπεζ εξακολουθούν να εμφανίζονται στα δεδομένα και τα χρώματα δεν είναι στις συνηθισμένες, αναμενόμενες αποχρώσεις.

Στην Ευρώπη υπάρχει μεγάλη ποικιλία χρωμάτων και αποχρώσεων. Το μπλε, πλην των αχρωματικών επιλογών, αποτελεί τη δημοφιλέστερη χρωματική πρόταση. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν σχεδόν 180 αποχρώσεις του μπλε, από το γαλάζιο του ουρανού μέχρι το σκούρο μπλε της νύχτας, που είναι ελκυστικές φρέσκιες και νεανικές, ενώ εμφανίζονται σε όλους τους τύπους αμαξώματος και σε όλες τις κατηγορίες αυτοκινήτων. Το κόκκινο βρίσκεται στη δεύτερη θέση, μακριά από το μπλε και ακολουθεί ένας μικρός αριθμός αποχρώσεων του πράσινου.

Όσον αφορά στις αχρωματικές επιλογές, το λευκό συνεχίζει να είναι το δημοφιλέστερο, αλλά το γκρι κερδίζει έδαφος. Στο γκρι υπάρχουν αρκετές επιλογές, με διαφορετικά εφέ και συστάσεις που ενισχύουν την παρουσία του. Η γκάμα των 160 αποχρώσεων του γκρι κυμαίνεται από κομψά, σκούρα και αστραφτερά χρώματα μέχρι ανοιχτά και σπορτίφ χρώματα.

Αν και το λευκό εξακολουθεί να είναι το αγαπημένο χρώμα σε Ασία και Ωκεανία, η δημοφιλία του άρχισε να υποχωρεί. Το μαύρο και το γκρι συνεχίζουν να βελτιώνονται, διατηρώντας την αυξητική τάση της τελευταίας τετραετίας, που αλλάζει την παρουσία λευκών οχημάτων στους δρόμους. Ένα ποσοστό 79% των νέων αυτοκινήτων που παρήχθησαν σε Ασία και Ωκεανία βάφτηκαν αχρωματικά το 2021. Το μπλε ως χρωματική πρόταση, αυξάνεται, αντικατοπτρίζοντας έτσι παγκόσμια δεδομένα από άλλες περιοχές. Πήρε ένα μερίδιο του κόκκινου, το οποίο μειώθηκε. Το καφέ και το χρυσαφί εμφανίζονται σε ικανοποιητικούς αριθμούς, ενώ τα μπεζ, πορτοκαλί, κίτρινο, πράσινο και βιολετί βρίσκονται περίπου στο 1% το καθένα.

Οι χρωματικές προτιμήσεις αλλάζουν ταχύτατα σε ολόκληρη την Αμερική. Το μπλε φαίνεται να ξεπερνιέται, καθώς το μερίδιό του παρουσίασε μείωση κατά 4%, σε σύγκριση με πέρσι, φτάνοντας στα επίπεδα του 2017. Οι αχρωματικές επιλογές, συμπεριλαμβανομένου του λευκού, παρουσίασαν απότομη άνοδο στη Βόρεια Αμερική, ενώ μειώθηκαν σε παγκόσμια κλίμακα, κάτι που δεν συνέβη με το ασημί και το γκρι, που βρίσκονται χαμηλά στις επιλογές. Μεταξύ των χρωματικών επιλογών, το κόκκινο είχε αύξηση της τάξης του 1%. Το κόκκινο και το μπλε αποτελούν σήμερα τις δημοφιλέστερες χρωματικές επιλογές.

Τέλος, στη Νότια Αμερική το μπλε αυξήθηκε κατά 3% το 2021, κερδίζοντας μερίδιο αγοράς από το κόκκινο. Ενώ οι αγοραστές αυτοκινήτων σε αυτήν την περιοχή τείνουν να είναι συντηρητικοί, κάποιες νέες αποχρώσεις αρχίζουν να προσελκύουν τους αγοραστές.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

AUTO

Συρρικνώνεται η ευρωπαϊκή αγορά των αυτοκινήτων

Δεν κρύβει την ανησυχία του για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Oliver Blume. Σε συνέντευξή του στην κυριακάτικη εφημερίδα Bild am Sonntag, ο Όλιβερ Μπλουμ, είπε ότι «η πίτα έχει γίνει μικρότερη και έχουμε περισσότερους καλεσμένους στο τραπέζι».

Το αφεντικό της VW ανησυχεί γιατί η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται εν μέσω σκληρότερου ανταγωνισμού, αναφέρει το Reuters.

Πρόγραμμα περικοπών

Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, ο οποίος πιέζει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για να εφαρμόσει ένα άνευ προηγουμένου πρόγραμμα περικοπών στην εγχώρια αγορά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε ότι απαιτείται αλλαγή στη στρατηγική επειδή η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται ενώ ο ανταγωνισμός αυξάνεται.

«Πωλούνται λιγότερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Την ίδια στιγμή, νέοι ανταγωνιστές από την Ασία πιέζουν δυναμικά στην αγορά», τόνισε.

Κλείνουν εργοστάσια

Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να κάνει ένα άνευ προηγουμένου βήμα στην 87χρονη ιστορία, να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία και να τερματίσει τις εγγυήσεις θέσεων εργασίας σε έξι από τα εργοστάσιά της, σε μια προσπάθεια να επιτύχει το σχέδιο μείωσης του κόστους κατά 10 δισ. ευρώ.

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εντείνει τα μέτρα μείωσης του κόστους που δεν αποκλείουν πλέον το κλείσιμο εργοστασίων ή τις απολύσεις στη Γερμανία. Αυτό έχει πυροδοτήσει κριτική και αντιστάσεις από πολιτικούς και εργατικά συνδικάτα.

Επίσης, οι 680.000 υπάλληλοι της VW σε όλο τον κόσμο, χάνουν το πρόγραμμα ασφάλειας της εργασίας που ισχύει από το 1994 και αποτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας μέχρι το 2029.

Σπύρος Ρέκκας

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών για αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Μια δύσκολη υπόθεση αποδεικνύεται η πώληση μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Αν και πριν λίγο καιρό η ζήτηση ήταν μικρή, εντούτοις αυτή το τελευταίο διάστημα έχει ανέβει αρκετά, ακολουθώντας μια σταθερά ανοδική πορεία.

Τον φετινό Ιανουάριο το μερίδιο πωλήσεων μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά κυμάνθηκε στο 4,01%. Από τότε τα πράγματα έχουν βελτιωθεί και τον φετινό Ιούνιο έφθασε στο 5,30%. Ποσοστό που αποτελεί το μεγαλύτερο που έχει σημειωθεί μέχρι σήμερα.

Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη. Ένας σημαντικός λόγος είναι οι αυξημένες τιμές πώλησης, αλλά και τα γνωστά προβλήματα των ηλεκτρικών πρώτης γενιάς που ήταν η μικρή αυτονομία. Σε αυτή την εξίσωση θα πρέπει να βάλουμε και την έλλειψη υποδομών φόρτισης που αποτελεί πρόβλημα όχι μόνο για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για τα καινούρια.

Το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων καταγράφεται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ηλικίας έως τεσσάρων ετών. Είναι και αυτά που φέρουν καλύτερη τεχνολογία, αλλά έχουν και αρκετά μεγάλες αυτονομίες. Τα συγκεκριμένα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά BEV αύξησαν τον Ιούνιο το μερίδιο αγοράς τους κατά 36,7% σε σχέση με τον φετινό Ιανουάριο, δείχνοντας παράλληλα την τάση και την στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών προς τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, σε προληπτικό έλεγχο στα διόδια των Μεγάρων

Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, ενώ στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων. Αυτά ήταν μερικά από τα συμπεράσματα που βγήκαν κατά τη διάρκεια ελέγχων που πραγματοποίησαν σε εκατοντάδες τυχαία διερχόμενα αυτοκίνητα στον σταθμό διοδίων των Μεγάρων, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» σε συνεργασία με την «Ολυμπία Οδό», στην καθιερωμένη δράση ενημέρωσης των οδηγών «Pit Stop για την Οδική Ασφάλεια».

Κατά τη διάρκεια της δράσης στελέχη των δύο οργανισμών και εθελοντές, πραγματοποίησαν σύντομους οπτικούς ελέγχους στα ελαστικά, τα φώτα, τους υαλοκαθαριστήρες των οχημάτων που μετείχαν στην έρευνα, ενώ παράλληλα έδωσαν συμβουλές για την ασφαλή φόρτωση και υπενθύμισαν τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας που πρέπει να υπάρχει μέσα στο όχημα (τρίγωνο, κιβώτιο πρώτων βοηθειών, πυροσβεστήρα και ανακλαστικό γιλέκο).

Ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που ελέγχθηκαν ήταν 9,3 έτη, όταν η μέση ηλικία του στόλου στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερη από 17 έτη, ενώ στο 28,6 % των περιπτώσεων σημειώθηκαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών που στην πλειονότητα τους όμως δεν ήταν σοβαρές.

Στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων, ενώ σχεδόν όλοι οι οδηγοί ήταν προετοιμασμένοι για να ταξιδέψουν έχοντας φροντίσει για την περιοδική συντήρηση του αυτοκινήτου τους.

Στην πλειοψηφία τους οι οδηγοί είχαν μαζί τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας (πυροσβεστήρα, φαρμακείο, προειδοποιητικό τρίγωνο). Το 14,3% όμως αυτών δεν είχαν ανακλαστικό γιλέκο ή κιβώτιο πρώτων βοηθειών και το 7,1% τρίγωνο ή πυροσβεστήρα στο αυτοκίνητό τους. Όλα τα οχήματα είχαν ασφαλιστήριο και το 92,9% είχε περάσει ΚΤΕΟ.

Στο 28,6% των αυτοκινήτων διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν ελεύθερες αποσκευές εντός της καμπίνας. Έτσι, δόθηκαν συμβουλές για την ορθή τοποθέτηση των αποσκευών μόνο στο χώρο αποσκευών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Επιπλέον οι συμμετέχοντες στη δράση είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν με άμεσο και βιωματικό τρόπο την αναγκαιότητα χρήσης της ζώνης για όλους τους επιβάτες, δοκιμάζοντας τον προσομοιωτή πρόσκρουσης του Ινστιτούτου που βρίσκονταν στο σημείο. Επίσης σε ειδικό σταθμό ενημέρωσης δίνονταν πληροφορίες από εξειδικευμένο προσωπικό για την ορθή και ασφαλή χρήση των παιδικών καθισμάτων και για την ασφαλή μεταφορά των παιδιών με το αυτοκίνητο. Στο σημείο αυτό να αναφερθεί ότι τα βρέφη/παιδιά θα πρέπει να κάθονται σε κατάλληλο παιδικό κάθισμα μέχρι να φτάσουν σε ύψος τα 150 εκ. όταν μεταφέρονται ως επιβάτες.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ