Connect with us

AUTO

Ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες ζητούν να απορρίψουν το φορολογικό κίνητρο για τα ηλεκτρικά οχήματα

Μία ομάδα δώδεκα μεγάλων ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένων των Toyota Motor Corp, Volkswagen AG, Hyundai Motor Co και Nissan Motor Co, κάλεσαν τους Δημοκρατικούς στη Βουλή των Αντιπροσώπων να απορρίψουν ένα φορολογικό κίνητρο 4.500 δολαρίων για αμερικανικά ηλεκτρικά οχήματα, που κατασκευάζονται από εργαζόμενους που ανήκουν σε αμερικανικά συνδικάτα.

Μία επιτροπή της Βουλής των Αντιπροσώπων ενέκρινε αυτό το μήνα νομοθεσία για την προώθηση των επιδοτήσεων για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα σε ποσό των άνω των 12.500 δολαρίων ανά όχημα, συμπεριλαμβανομένων και της φορολογικής έκπτωσης των 4.500 δολαρίων για τα οχήματα που κατασκευάζονται από εργαζόμενους που ανήκουν σε συνδικάτα και 500 δολαρίων για μπαταρίες αμερικανικής κατασκευής.

Οι αμερικανικές εργοστασιακές μονάδες των ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών ανέφεραν χθες, Πέμπτη, σε επιστολή τους προς την πρόεδρο της Βουλής των Αντιπροσώπων Νάνσι Πελόσι και άλλους Δημοκρατικούς ότι η πρόταση «είναι άδικη σε βάρος των Αμερικανών εργαζόμενων που έχουν επιλέξει να μην ενταχθούν σε συνδικάτο και παράγουν περισσότερα από τα μισά οχήματα από το σύνολο των οχημάτων που παράγονται στις ΗΠΑ, αλλά και τη μεγάλη πλειονότητα των ηλεκτρικών οχημάτων που παράγονται σε αμερικανικό έδαφος».

Την επιστολή υπέγραψαν και άλλες εταιρίες, μεταξύ αυτών, η Honda, η BMW, η Kia, η Mazda, η Daimler AG’s Mercedes-Benz, αλλά και η Subaru και Volvo Cars που ανήκουν στην Geely.

Αργά χθες, Πεμπτη, το βράδυ, έξι Δημοκρατικοί βουλευτές κάλεσαν την Πελόσι να διατηρήσει το κίνητρο των 4.500 δολαρίων για τα ηλεκτρικά οχήματα που παράγονται από εργαζόμενους που ανήκουν σε αμερικανικά εργατικά συνδικάτα.

«Κάθε ξένη αυτοκινητοβιομηχανία απασχολεί στην πατρίδα της συνδικαλισμένους εργαζόμενους, όμως αυτές οι ίδιες εταιρίες επιλέγουν επίμονα να επενδύουν πολιτείες που είναι εχθρικές στις συλλογικές συμβάσεις εργασίας», ανέφεραν οι Δημοκρατικοί.

Ο Ρέι Κάρι, πρόεδρος των Ενωμένων Εργατών της Αυτοκινητοβιομηχανίας (UAW), δήλωσε χθες, Πέμπτη, ότι εξασφαλίζοντας «πως τα χρήματα των φορολογουμένων πηγαίνουν στην εγχώρια παραγωγή οχημάτων και μπαταριών και πως αυτές οι θέσεις εργασίας είναι καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας για συνδικαλισμένους εργαζόμενους, προστατεύουμε το μέλλον μας».

Οι εκπτώσεις φόρου, που έχουν ενταχθεί στο προτεινόμενο νομοσχέδιο δαπανών των 3,5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, θα έχουν κόστος 15,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέσα σε δέκα χρόνια και θα ωφελήσουν δυσανάλογα τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στο Ντιτρόιτ (General Motors, Ford Motor Co και Stellantis NV) με την τελευταία να είναι η μητρική της Chrysler. Η παραγωγή των οχημάτων των εταιριών αυτών γίνεται σε εργοστασιακές μονάδες με εργατικό δυναμικό που εκπροσωπείται από την UAW.

Η πρόταση για τα ηλεκτρικά οχήματα καταργεί τη σταδιακή εξάλειψη της φορολογικής έκπτωσης όταν οι αυτοκινητοβιομηχανίες φθάνουν τις 200.000 πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων και έτσι η GM θα δικαιούται εκ νέου τη φορολογική έκπτωση, όπως και η Tesla Inc, παρά το γεγονός, ότι η Tesla δεν θα λάβει την έκπτωση των 4.500 δολαρίων.

Η Tesla και οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχουν συνδικάτα που να εκπροσωπούν τους εργαζομένους στα εργοστάσιά τους στις ΗΠΑ.

Ν.Χ.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

AUTO

Με εργοστάσια παραγωγής μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη θα υπάρξει μείωση των ρύπων κατά 37%

Αν η παραγωγή των μπαταριών που προορίζονται για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πραγματοποιείται στην Ευρώπη, θα υπάρξει μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 37% της εφοδιαστικής αλυσίδας, σε σχέση με την σημερινή παραγωγή η οποία γίνεται στην Κίνα. Αυτό αναφέρει μελέτη της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος (T&E), η οποία ανεβάζει το ποσοστό της μείωσης στο 60% αν χρησιμοποιηθεί ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές. Σε περίπτωση που υλοποιηθεί αυτός ο στόχος θα εξοικονομηθούν περίπου 133 Mt CO2 μεταξύ 2024 και 2030, γεγονός που ισοδυναμεί με τις συνολικές ετήσιες εκπομπές ρύπων της Τσεχίας.

Η παραγωγή κυψελών μπαταρίας στην Ευρώπη σε σύγκριση με την αντίστοιχη παραγωγή στην Κίνα θα εξοικονομήσει κατά μέσο όρο 20-40% των εκπομπών άνθρακα. Οι πηγές νικελίου θα είναι 85-95% χαμηλότερες σε εκπομπές ρύπων από την περίπτωση που το μετάλλευμα έρθει από την Ινδονησία, ενώ το λίθιο θα έχει λιγότερες εκπομπές μέχρι και 50% σε σχέση με αυτό που έρχεται από την Κίνα.

Οι μπαταρίες και τα μέταλλα, πλέον, μπαίνουν στα πλάνα της Ευρώπης που θέλει να αυτονομηθεί πάνω σε αυτό τον τομέα. Οι ισχυρές απαιτήσεις βιωσιμότητας θα πρέπει να δραστηριοποιήσουν σε μεγάλο βαθμό την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων η οποία θα πρέπει να στηρίξει επενδύσεις σε γιγα-εργοστάσια.

Η Γαλλία, η Γερμανία και η Ουγγαρία έχουν σημειώσει τη μεγαλύτερη πρόοδο όσον αφορά την κατασκευή των συγκεκριμένων εργοστασίων. Στη Γαλλία, η ACC ξεκίνησε την παραγωγή της στο Pas de Calais, ενώ τα εργοστάσια της Verkor στη Δουνκέρκη και της Northvolt στο Schleswig Holstein της Γερμανίας προχωρούν χάρη στις γενναιόδωρες κρατικές επιδοτήσεις.

Η Φινλανδία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Νορβηγία και η Ισπανία διαθέτουν σήμερα αντίστοιχα εργοστάσια με μεγάλη παραγωγική ικανότητα. Όμως η εφοδιαστική αλυσίδα σήμερα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την Κίνα. Η έκθεση διαπιστώνει ότι η Ευρώπη έχει τη δυνατότητα να κατασκευάσει το 56% της ζήτησης μπαταριών έως το 2030, αλλά μόνο δύο εργοστάσια έχουν ξεκινήσει την εμπορική τους λειτουργία μέχρι στιγμής. Μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, η περιοχή θα μπορούσε επίσης να καλύψει όλες τις ανάγκες της σε επεξεργασμένο λίθιο και να εξασφαλίσει μεταξύ 8% και 27% των ορυκτών μπαταριών από την ανακύκλωση στην Ευρώπη.

«Ο αγώνας μπαταριών μεταξύ Κίνας, Ευρώπης και ΗΠΑ εντείνεται. Η ΕΕ πρέπει να βάλει τέλος σε κάθε αβεβαιότητα σχετικά με τη σταδιακή κατάργηση του κινητήρα της και να θέσει εταιρικούς στόχους για EV για να διαβεβαιώσει τους επενδυτές των gigafactory ότι θα έχουν μια εγγυημένη αγορά για το προϊόν τους», τόνισε μεταξύ άλλων η διευθύντρια για τις αλυσίδες εφοδιασμού οχημάτων και μετακίνησης στην T&E, Julia Poliscanova.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα η Ευρώπη έχει αναπτύξει τεχνογνωσία για την παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Έχει σημειωθεί μεγάλη πρόοδος στον τομέα της επεξεργασίας λιθίου, με την Γηραιά Ήπειρο να είναι μια από τις κορυφαίες ηπείρους στην ανάπτυξη καθαρών τεχνολογιών άμεσης εξαγωγής λιθίου και η πρώτη ήπειρος που στοχεύει στην εμπορευματοποίηση της διύλισης νικελίου (στη Φινλανδία).

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Οι οδηγοί που διαπράττουν παραβάσεις διασυνοριακής οδήγησης στα κράτη-μέλη της ΕΕ δεν θα μπορούν πλέον να διαφεύγουν της δίωξης

Οι οδηγοί αυτοκινήτων και φορτηγών που διαπράττουν παραβάσεις διασυνοριακής οδήγησης στα κράτη-μέλη της ΕΕ δεν θα μπορούν πλέον να διαφεύγουν της δίωξης, μετά από αυστηρότερους κανόνες επιβολής προστίμων. To Eυρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατέληξε σε προσωρινή συμφωνία επί της πρότασης για την τροποποίηση της οδηγίας του 2015 σχετικά με τη διασυνοριακή ανταλλαγή πληροφοριών για τροχαίες παραβάσεις και οι οποίες σχετίζονται με την οδική ασφάλεια.

Στόχος της αναθεωρημένης οδηγίας είναι να διασφαλιστεί ότι οι οδηγοί μη μόνιμοι κάτοικοι μιας χώρας τηρούν τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας κατά την οδήγηση σε άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ. Αρκεί να επισημάνουμε ότι το 2019, στο 40% των διασυνοριακών παραβάσεων ο δράστης είτε δεν εντοπίστηκε είτε δεν επιβλήθηκε το πρόστιμο.

Στο πλαίσιο της πολιτικής της ΕΕ για την οδική ασφάλεια 2021-2030, η Επιτροπή δεσμεύτηκε εκ νέου για τον φιλόδοξο στόχο να προσεγγίσει τους μηδενικούς θανάτους και τους μηδενικούς σοβαρούς τραυματισμούς στο οδικό δίκτυο της ΕΕ έως το 2050 (Όραμα μηδενικών απωλειών), καθώς και για τον μεσοπρόθεσμο στόχο να μειωθούν οι θάνατοι και οι σοβαροί τραυματισμοί κατά 50% έως το 2030. Ωστόσο, οι θάνατοι από τα τροχαία ατυχήματα αυξήθηκαν κατά 4% πέρυσι σε σχέση με το 2021, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Επιτροπής. Το ποσοστό αυτό εξακολουθεί να είναι κατά 9% χαμηλότερο από το προ της πανδημίας επίπεδο, αλλά ο ρυθμός βελτίωσης δεν επαρκεί για την επίτευξη των προαναφερθέντων στόχων.

Εκτός από την υπερβολική ταχύτητα και την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών, η συνεργασία μεταξύ των κρατών προτείνεται να καλύπτει παραβάσεις που θα έχουν σχέση με τη μη τήρηση επαρκούς απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, το επικίνδυνο προσπέρασμα, την παράνομη στάθμευση, την οδήγηση σε μονόδρομο, τη μη τήρηση της ΛΕΑ, τη μη τήρηση των περιορισμών πρόσβασης οχημάτων που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια, όπως σχολικές ζώνες, ζώνες πεζών, ποδηλατόδρομους και ζώνες χαμηλών/μηδενικών εκπομπών και την αντικανονική φόρτωση του οχήματος.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο πρέπει τώρα να εγκρίνουν επίσημα τη συμφωνία τους, οπότε οι νέοι κανόνες θα δημοσιευθούν στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και, στη συνέχεια, οι χώρες θα έχουν στη διάθεσή τους δυόμισι χρόνια για να τις μεταφέρουν στην εθνική τους νομοθεσία. Το νέο Κοινοβούλιο, που θα εκλεγεί τον Ιούνιο του 2024, θα συνεχίσει τις εργασίες για την εν λόγω νομοθεσία.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Η Bentley ανακηρύχθηκε ο πιο εμβληματικός κατασκευαστής αυτοκινήτων στα βραβεία «Most Admired Companies» της Βρετανίας

Η Bentley ανακηρύχθηκε ο πιο εμβληματικός κατασκευαστής αυτοκινήτων στα βραβεία «Most Admired Companies» της Βρετανίας αποσπώντας τον διάσημο τίτλο για τρίτη φορά μέσα σε πέντε χρόνια.

Η ετήσια μελέτη «Most Admired Companies» μετρά περισσότερα από 30 χρόνια και επιβραβεύει τις καλύτερες επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα. Η Bentley κατέκτησε την πρώτη θέση στην εκτεταμένη μελέτη 250 κορυφαίων βρετανικών επιχειρήσεων σε 25 τομείς. Τα στελέχη του κλάδου κλήθηκαν να ψηφίσουν ανάμεσα σε 13 βασικά κριτήρια και η Bentley κατέλαβε την 1η θέση σε 8 από αυτές τις 13 κατηγορίες.

K.Π.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ