Connect with us

AUTO

Ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες ζητούν να απορρίψουν το φορολογικό κίνητρο για τα ηλεκτρικά οχήματα

Μία ομάδα δώδεκα μεγάλων ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένων των Toyota Motor Corp, Volkswagen AG, Hyundai Motor Co και Nissan Motor Co, κάλεσαν τους Δημοκρατικούς στη Βουλή των Αντιπροσώπων να απορρίψουν ένα φορολογικό κίνητρο 4.500 δολαρίων για αμερικανικά ηλεκτρικά οχήματα, που κατασκευάζονται από εργαζόμενους που ανήκουν σε αμερικανικά συνδικάτα.

Μία επιτροπή της Βουλής των Αντιπροσώπων ενέκρινε αυτό το μήνα νομοθεσία για την προώθηση των επιδοτήσεων για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα σε ποσό των άνω των 12.500 δολαρίων ανά όχημα, συμπεριλαμβανομένων και της φορολογικής έκπτωσης των 4.500 δολαρίων για τα οχήματα που κατασκευάζονται από εργαζόμενους που ανήκουν σε συνδικάτα και 500 δολαρίων για μπαταρίες αμερικανικής κατασκευής.

Οι αμερικανικές εργοστασιακές μονάδες των ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών ανέφεραν χθες, Πέμπτη, σε επιστολή τους προς την πρόεδρο της Βουλής των Αντιπροσώπων Νάνσι Πελόσι και άλλους Δημοκρατικούς ότι η πρόταση «είναι άδικη σε βάρος των Αμερικανών εργαζόμενων που έχουν επιλέξει να μην ενταχθούν σε συνδικάτο και παράγουν περισσότερα από τα μισά οχήματα από το σύνολο των οχημάτων που παράγονται στις ΗΠΑ, αλλά και τη μεγάλη πλειονότητα των ηλεκτρικών οχημάτων που παράγονται σε αμερικανικό έδαφος».

Την επιστολή υπέγραψαν και άλλες εταιρίες, μεταξύ αυτών, η Honda, η BMW, η Kia, η Mazda, η Daimler AG’s Mercedes-Benz, αλλά και η Subaru και Volvo Cars που ανήκουν στην Geely.

Αργά χθες, Πεμπτη, το βράδυ, έξι Δημοκρατικοί βουλευτές κάλεσαν την Πελόσι να διατηρήσει το κίνητρο των 4.500 δολαρίων για τα ηλεκτρικά οχήματα που παράγονται από εργαζόμενους που ανήκουν σε αμερικανικά εργατικά συνδικάτα.

«Κάθε ξένη αυτοκινητοβιομηχανία απασχολεί στην πατρίδα της συνδικαλισμένους εργαζόμενους, όμως αυτές οι ίδιες εταιρίες επιλέγουν επίμονα να επενδύουν πολιτείες που είναι εχθρικές στις συλλογικές συμβάσεις εργασίας», ανέφεραν οι Δημοκρατικοί.

Ο Ρέι Κάρι, πρόεδρος των Ενωμένων Εργατών της Αυτοκινητοβιομηχανίας (UAW), δήλωσε χθες, Πέμπτη, ότι εξασφαλίζοντας «πως τα χρήματα των φορολογουμένων πηγαίνουν στην εγχώρια παραγωγή οχημάτων και μπαταριών και πως αυτές οι θέσεις εργασίας είναι καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας για συνδικαλισμένους εργαζόμενους, προστατεύουμε το μέλλον μας».

Οι εκπτώσεις φόρου, που έχουν ενταχθεί στο προτεινόμενο νομοσχέδιο δαπανών των 3,5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, θα έχουν κόστος 15,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέσα σε δέκα χρόνια και θα ωφελήσουν δυσανάλογα τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στο Ντιτρόιτ (General Motors, Ford Motor Co και Stellantis NV) με την τελευταία να είναι η μητρική της Chrysler. Η παραγωγή των οχημάτων των εταιριών αυτών γίνεται σε εργοστασιακές μονάδες με εργατικό δυναμικό που εκπροσωπείται από την UAW.

Η πρόταση για τα ηλεκτρικά οχήματα καταργεί τη σταδιακή εξάλειψη της φορολογικής έκπτωσης όταν οι αυτοκινητοβιομηχανίες φθάνουν τις 200.000 πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων και έτσι η GM θα δικαιούται εκ νέου τη φορολογική έκπτωση, όπως και η Tesla Inc, παρά το γεγονός, ότι η Tesla δεν θα λάβει την έκπτωση των 4.500 δολαρίων.

Η Tesla και οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχουν συνδικάτα που να εκπροσωπούν τους εργαζομένους στα εργοστάσιά τους στις ΗΠΑ.

Ν.Χ.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

AUTO

Συρρικνώνεται η ευρωπαϊκή αγορά των αυτοκινήτων

Δεν κρύβει την ανησυχία του για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Oliver Blume. Σε συνέντευξή του στην κυριακάτικη εφημερίδα Bild am Sonntag, ο Όλιβερ Μπλουμ, είπε ότι «η πίτα έχει γίνει μικρότερη και έχουμε περισσότερους καλεσμένους στο τραπέζι».

Το αφεντικό της VW ανησυχεί γιατί η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται εν μέσω σκληρότερου ανταγωνισμού, αναφέρει το Reuters.

Πρόγραμμα περικοπών

Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, ο οποίος πιέζει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για να εφαρμόσει ένα άνευ προηγουμένου πρόγραμμα περικοπών στην εγχώρια αγορά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε ότι απαιτείται αλλαγή στη στρατηγική επειδή η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται ενώ ο ανταγωνισμός αυξάνεται.

«Πωλούνται λιγότερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Την ίδια στιγμή, νέοι ανταγωνιστές από την Ασία πιέζουν δυναμικά στην αγορά», τόνισε.

Κλείνουν εργοστάσια

Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να κάνει ένα άνευ προηγουμένου βήμα στην 87χρονη ιστορία, να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία και να τερματίσει τις εγγυήσεις θέσεων εργασίας σε έξι από τα εργοστάσιά της, σε μια προσπάθεια να επιτύχει το σχέδιο μείωσης του κόστους κατά 10 δισ. ευρώ.

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εντείνει τα μέτρα μείωσης του κόστους που δεν αποκλείουν πλέον το κλείσιμο εργοστασίων ή τις απολύσεις στη Γερμανία. Αυτό έχει πυροδοτήσει κριτική και αντιστάσεις από πολιτικούς και εργατικά συνδικάτα.

Επίσης, οι 680.000 υπάλληλοι της VW σε όλο τον κόσμο, χάνουν το πρόγραμμα ασφάλειας της εργασίας που ισχύει από το 1994 και αποτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας μέχρι το 2029.

Σπύρος Ρέκκας

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών για αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Μια δύσκολη υπόθεση αποδεικνύεται η πώληση μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Αν και πριν λίγο καιρό η ζήτηση ήταν μικρή, εντούτοις αυτή το τελευταίο διάστημα έχει ανέβει αρκετά, ακολουθώντας μια σταθερά ανοδική πορεία.

Τον φετινό Ιανουάριο το μερίδιο πωλήσεων μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά κυμάνθηκε στο 4,01%. Από τότε τα πράγματα έχουν βελτιωθεί και τον φετινό Ιούνιο έφθασε στο 5,30%. Ποσοστό που αποτελεί το μεγαλύτερο που έχει σημειωθεί μέχρι σήμερα.

Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη. Ένας σημαντικός λόγος είναι οι αυξημένες τιμές πώλησης, αλλά και τα γνωστά προβλήματα των ηλεκτρικών πρώτης γενιάς που ήταν η μικρή αυτονομία. Σε αυτή την εξίσωση θα πρέπει να βάλουμε και την έλλειψη υποδομών φόρτισης που αποτελεί πρόβλημα όχι μόνο για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για τα καινούρια.

Το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων καταγράφεται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ηλικίας έως τεσσάρων ετών. Είναι και αυτά που φέρουν καλύτερη τεχνολογία, αλλά έχουν και αρκετά μεγάλες αυτονομίες. Τα συγκεκριμένα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά BEV αύξησαν τον Ιούνιο το μερίδιο αγοράς τους κατά 36,7% σε σχέση με τον φετινό Ιανουάριο, δείχνοντας παράλληλα την τάση και την στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών προς τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, σε προληπτικό έλεγχο στα διόδια των Μεγάρων

Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, ενώ στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων. Αυτά ήταν μερικά από τα συμπεράσματα που βγήκαν κατά τη διάρκεια ελέγχων που πραγματοποίησαν σε εκατοντάδες τυχαία διερχόμενα αυτοκίνητα στον σταθμό διοδίων των Μεγάρων, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» σε συνεργασία με την «Ολυμπία Οδό», στην καθιερωμένη δράση ενημέρωσης των οδηγών «Pit Stop για την Οδική Ασφάλεια».

Κατά τη διάρκεια της δράσης στελέχη των δύο οργανισμών και εθελοντές, πραγματοποίησαν σύντομους οπτικούς ελέγχους στα ελαστικά, τα φώτα, τους υαλοκαθαριστήρες των οχημάτων που μετείχαν στην έρευνα, ενώ παράλληλα έδωσαν συμβουλές για την ασφαλή φόρτωση και υπενθύμισαν τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας που πρέπει να υπάρχει μέσα στο όχημα (τρίγωνο, κιβώτιο πρώτων βοηθειών, πυροσβεστήρα και ανακλαστικό γιλέκο).

Ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που ελέγχθηκαν ήταν 9,3 έτη, όταν η μέση ηλικία του στόλου στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερη από 17 έτη, ενώ στο 28,6 % των περιπτώσεων σημειώθηκαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών που στην πλειονότητα τους όμως δεν ήταν σοβαρές.

Στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων, ενώ σχεδόν όλοι οι οδηγοί ήταν προετοιμασμένοι για να ταξιδέψουν έχοντας φροντίσει για την περιοδική συντήρηση του αυτοκινήτου τους.

Στην πλειοψηφία τους οι οδηγοί είχαν μαζί τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας (πυροσβεστήρα, φαρμακείο, προειδοποιητικό τρίγωνο). Το 14,3% όμως αυτών δεν είχαν ανακλαστικό γιλέκο ή κιβώτιο πρώτων βοηθειών και το 7,1% τρίγωνο ή πυροσβεστήρα στο αυτοκίνητό τους. Όλα τα οχήματα είχαν ασφαλιστήριο και το 92,9% είχε περάσει ΚΤΕΟ.

Στο 28,6% των αυτοκινήτων διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν ελεύθερες αποσκευές εντός της καμπίνας. Έτσι, δόθηκαν συμβουλές για την ορθή τοποθέτηση των αποσκευών μόνο στο χώρο αποσκευών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Επιπλέον οι συμμετέχοντες στη δράση είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν με άμεσο και βιωματικό τρόπο την αναγκαιότητα χρήσης της ζώνης για όλους τους επιβάτες, δοκιμάζοντας τον προσομοιωτή πρόσκρουσης του Ινστιτούτου που βρίσκονταν στο σημείο. Επίσης σε ειδικό σταθμό ενημέρωσης δίνονταν πληροφορίες από εξειδικευμένο προσωπικό για την ορθή και ασφαλή χρήση των παιδικών καθισμάτων και για την ασφαλή μεταφορά των παιδιών με το αυτοκίνητο. Στο σημείο αυτό να αναφερθεί ότι τα βρέφη/παιδιά θα πρέπει να κάθονται σε κατάλληλο παιδικό κάθισμα μέχρι να φτάσουν σε ύψος τα 150 εκ. όταν μεταφέρονται ως επιβάτες.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ