Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επάρκεια προϊόντων και συγκράτηση τιμών λίγο πριν την Ανάσταση – Αυξημένη κίνηση στην αγορά

Κορυφώνεται σήμερα, Μεγάλη Παρασκευή και αύριο, Μεγάλο Σάββατο, η κίνηση στην αγορά για τα τελευταία δώρα και για τις προετοιμασίες του εορταστικού τραπεζιού.

   Σύμφωνα με τους εμπόρους η αγοραστική κίνηση είναι αυξημένη ενώ υπάρχει επάρκεια προϊόντων και συγκράτηση τιμών προς όφελος του τελικού καταναλωτή.

   Υπενθυμίζεται ότι τα καταστήματα την Μεγάλη Παρασκευή θα λειτουργήσουν από τη 1 το μεσημέρι μέχρι τις 7 το απόγευμα και το Μεγάλο Σάββατο από τις 9 το πρωί μέχρι τις 3 το μεσημέρι. Την Κυριακή του Πάσχα, την Δευτέρα και την Τρίτη τα καταστήματα θα είναι κλειστά.

   Την ίδια στιγμή αυξάνεται η κίνηση και στα σούπερ μάρκετ με τους καταναλωτές να αξιοποιούν συνδυαστικά το «Καλάθι του Νοικοκυριού», το «Καλάθι της Σαρακοστής» και το «Καλάθι του Πάσχα» για να οργανώσουν εγκαίρως το εορταστικό τους τραπέζι. Συγκεκριμένα, σε ισχύ έχει τεθεί από 24 Απριλίου έως και 4 Μαΐου το «Καλάθι του Πάσχα» ενώ παραμένει σε ισχύ έως τις 4 Μαΐου και το «Καλάθι της Σαρακοστής». Σημειώνεται ότι το «Καλάθι του Πάσχα» αποτελεί επέκταση του «Καλαθιού του Νοικοκυριού», καθώς προστίθενται τέσσερις κατηγορίες τροφίμων, ώστε να αποτελέσει μία επιπλέον διέξοδο για τους καταναλωτές. Στο «Καλάθι του Πάσχα» εντάσσονται τα εξής προϊόντα: Αρνί, κατσίκι, τσουρέκι και πασχαλινά σοκολατένια αυγά και αντίστοιχα προϊόντα.

   Οι καταναλωτές έχουν επίσης στη διάθεσή της από την Δευτέρα 22 Απριλίου και το «Καλάθι των Νονών» που περιλαμβάνει 12 συνολικά κατηγορίες προϊόντων, ως εξής: πασχαλινές λαμπάδες – παιχνίδια, επιτραπέζια / παζλ, παιχνίδια με κούκλες, κουκλόσπιτα και άλλα αξεσουάρ (παιχνίδια μίμησης), βρεφικά παιχνίδια, φιγούρες δράσης, παιχνίδια κατασκευών και δημιουργίας (π.χ. παιχνίδια με τουβλάκια), οχήματα/τηλεκατευθυνόμενα, ηλεκτρονικά παιχνίδια, αθλητικά παιχνίδια (π.χ. μπάλες, παιδικές μπασκέτες και τέρματα), λούτρινα, μουσικά παιχνίδια, σοκολατένια αυγά και αντίστοιχα προϊόντα (προαιρετικά).

   Στο μεταξύ, πλήρως αναβαθμισμένη είναι και η πλατφόρμα e-Καταναλωτής https://e-katanalotis.gov.gr/ και είναι διαθέσιμη στους χρήστες του διαδικτύου. Πρόκειται για ένα χρήσιμο και εύχρηστο εργαλείο για τους καταναλωτές ώστε να μπορούν όλοι να συγκρίνουν τιμές, να δημιουργήσουν το δικό τους καλάθι με τα προϊόντα που επιθυμούν και να κάνουν τις αγορές τους, με το χαμηλότερο κόστος, από την αλυσίδα σούπερ μάρκετ που τα προσφέρει. Η πλατφόρμα παρέχει στον καταναλωτή τη δυνατότητα διαφανούς σύγκρισης τιμών σε -επί του παρόντος- 3.000 βασικά και ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά, μέσα σε ελάχιστο χρόνο. Ακολούθως δίνεται η δυνατότητα ανεύρεσης του φθηνότερου καλαθιού με κριτήριο τις τιμές και τη διαθεσιμότητα των προϊόντων.

   Επάρκεια προϊόντων στην αγορά αλλά και εντατικοποίηση ελέγχων

   Πλήρης επάρκεια στις λαϊκές αγορές της Αττικής, Θεσσαλονίκης και σε όλη τη χώρα καταγράφεται σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας παραγωγών λαϊκών αγορών, Παντελή Μόσχο, ο οποίος σε δηλώσεις του σε δημοσιογράφους ανέφερε πρόσφατα ότι, λόγω των αυξήσεων στο κόστος παραγωγής το τελευταίο διάστημα, υπάρχει αύξηση τιμών σε όλα τα προϊόντα. Ο ίδιος, όμως πρόσθεσε: «Περιμένουμε τους καταναλωτές να έρθουν να ψωνίσουν τα φρέσκα προϊόντα που χρειάζονται για το πασχαλινό τραπέζι που είναι οι πατάτες, οι ντομάτες, που είναι τα μαρούλια, τα λάχανα και σε πλήρη επάρκεια χωρίς να υπάρχει κανένα πρόβλημα. Εδώ έχουμε και κάτι ευχάριστο για τους καταναλωτές. Ότι εμείς είμαστε πιο φτηνοί από τα σούπερ μάρκετ τουλάχιστον 30 με 40% και από το στεγασμένο εμπόριο».

   Από την πλευρά της, η Περιφέρεια Αττικής προχωρά σε εντατικούς ελέγχους στην αγορά τις ημέρες του Πάσχα, προκειμένου να διαφυλαχθεί η δημόσια υγεία και να αντιμετωπισθούν φαινόμενα αισχροκέρδειας που πλήττουν τους καταναλωτές. Με εντολή του Περιφερειάρχη Νίκου Χαρδαλιά προς όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες, μέχρι τη Δευτέρα του Πάσχα 6 Μαΐου οι ελεγκτικοί μηχανισμοί της Περιφέρειας Αττικής θα βρίσκονται επί ποδός, προκειμένου να ελέγχουν την εύρυθμη και κατά τον νόμο προβλεπόμενη λειτουργία όλων των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος. «Οι πολίτες της Αττικής θα γιορτάσουν το Πάσχα με ασφάλεια και με σεβασμό στον οικογενειακό προϋπολογισμό» τόνισε σε δηλώσεις του ο κ. Χαρδαλιάς και συμπλήρωσε: «Τις άγιες αυτές ημέρες, οι υπηρεσίες της Περιφέρειας θα βρίσκονται σε διαρκή κινητοποίηση, προκειμένου να διασφαλίσουμε ότι τα αγαθά που θα φτάσουν στο πασχαλινό τραπέζι θα είναι απολύτως ασφαλή για την υγεία των καταναλωτών, ποιοτικά και στη σωστή τιμή. Η ανοχή απέναντι σε φαινόμενα αισχροκέρδειας – σε μια εποχή που ο οικογενειακός προϋπολογισμός είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένος – νοθείας και εκπτώσεων στην ποιότητα των προϊόντων, θα είναι μηδενική. Σε κάθε παράβαση θα επιβάλλονται άμεσα οι προβλεπόμενες από τον νόμο κυρώσεις, χωρίς εξαιρέσεις».

   Σημειώνεται ότι από τις 8 Απριλίου μέχρι σήμερα, οι υπηρεσίες της Περιφέρειας έχουν προβεί σε 6.112 ελέγχους ενόψει του Πάσχα. Οι έλεγχοι θα επεκταθούν σε όλες τις επιχειρήσεις που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα των μηχανισμών της Περιφέρειας, όπως εταιρείες διανομής κρεάτων, οπωρολαχανικών και άλλων κατηγοριών τροφίμων, σούπερ μάρκετ, λαϊκές αγορές, καταστήματα τυροκομικών προϊόντων, πτηνοτροφικές εγκαταστάσεις, καταστήματα παιχνιδιών, πρατήρια υγρών καυσίμων, επιχειρήσεις αναψυχής κ.α.

   Στο επίκεντρο το κόστος του πασχαλινού τραπεζιού

   «Στο πασχαλινό καλάθι το αρνί πωλείται σε τιμές κάτω των 10 ευρώ. Στόχος μας ήταν να δώσουμε τη δυνατότητα στα νοικοκυριά να πάρουν το αρνί σε προσιτές τιμές». Αυτό ανέφερε πρόσφατα σε δηλώσεις του ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας. Ο ίδιος τόνισε ότι «στόχος μας ήταν να μπορεί ο καταναλωτής να επιλέξει αν θέλει να προμηθευτεί το αρνί του από τον κρεοπώλη του ή αν κάποιος που θέλει να το προμηθευτεί σε χαμηλότερη τιμή μπορεί να το κάνει με το πασχαλινό καλάθι».

   Ερωτηθείς για τα παράπονα που εκφράζουν οι παραγωγοί σχετικά με τις χαμηλές τιμές τις οποίες πωλούν τα προϊόντα τους, ο κ. Σκρέκας εξήγησε ότι «οι τιμές των παραγωγών ήταν ελαφρά υψηλότερες από τον προηγούμενο χρόνο και αυτό που θέλαμε ήταν να συμπιέσουμε την τιμή των μεσαζόντων και τελικά να βγει το αρνί στο καλάθι του σούπερ μάρκετ σε τιμές προσιτές».

   Για το ζήτημα της ποιότητας, ο υπουργός ανέφερε «ο καταναλωτής κατευθύνεται εκεί που εμπιστεύεται. Ο καταναλωτής μπορεί να επιλέξει. Έλεγχοι διενεργούνται από τον ΕΦΕΤ, από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης σε όλη την αγορά για να αποτραπεί το φαινόμενο των ελληνοποιήσεων. Ελέγχουμε την αγορά και δεν εφησυχάζουμε».

   «Ανακοινώσαμε και δημοσιεύσαμε τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο καλάθι και είδαμε ότι είναι στην ίδια τιμή ή και σε χαμηλότερη με το προηγούμενο Πάσχα. Στόχος της κυβέρνησης είναι να αποκλιμακώσει τον πληθωρισμό και να μειώσει την ακρίβεια. Δεν έχουμε πάει εκεί που θέλουμε αλλά βλέπουμε αποκλιμάκωση» πρόσθεσε.

   Εστιάζοντας στα μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση, ο υπουργός Ανάπτυξης τόνισε ότι «οι προσπάθειες για την αποκλιμάκωση συνίσταται σε τρεις προσπάθειες: στην αύξηση των μισθών, στους ελέγχους και στην τόνωση του ανταγωνισμού με ένα ψηφιακό εργαλείο που είναι η πλατφόρμα e-Καταναλωτής».

   Ειδικότερα, για την ψηφιακή πλατφόρμα e-Καταναλωτής , ο κ. Σκρέκας ανέφερε: «την εμπλουτίσαμε με 3.000 προϊόντα που βρίσκονται στο σούπερ μάρκετ. Η πλατφόρμα είναι λειτουργική και ο καταναλωτής μπορεί να βλέπει τις τιμές σε διαφορετικά σούπερ μάρκετ. Με αυτό το εργαλείο δίνουμε τη δυνατότητα στον καταναλωτή να δημιουργήσει το καλάθι του πριν βγει από το σπίτι του και αυτό τονώνει και τον ανταγωνισμό».

   Αναφορικά με το κόστος του πασχαλινού τραπεζιού, οι έμποροι εκτιμούν ότι εφέτος θα είναι ακριβότερο από 16,3% έως 19,3%, σε σχέση με πέρυσι. Συγκεκριμένα, το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΙΝ.ΕΜ.Υ.-ΕΣΕΕ) κατέγραψε, με επιτόπια τιμοληψία και συνεντεύξεις με «key-informers» της αγοράς, τις τιμές τόσο από αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όσο και από ειδικευμένα καταστήματα τροφίμων λιανικής (πχ ζαχαροπλαστεία, οπωροπωλεία, κρεοπωλεία κλπ), καθώς και από τη Βαρβάκειο αγορά. Η εκτίμηση του κόστους για το φετινό πασχαλινό τραπέζι (6-8 ατόμων) κυμαίνεται από 89,04 έως 130,04 ευρώ. Με άλλα λόγια, οι καταναλωτές που θα προβούν στις ίδιες αγορές με πέρυσι από αντίστοιχα καταστήματα θα αντιμετωπίσουν μεταβολή της τάξης του 16,3% έως 19,3% σε σύγκριση με το 2023. Σημειώνεται ότι το εύρος των τιμών δικαιολογείται από την καταγραφή σειράς προϊόντων διαφορετικής ποιότητας, σε αρκετές τοπικές αγορές και διαφορετικούς τύπους καταστημάτων. Επιπρόσθετα, διευκρινίζεται ότι οι τιμές των προϊόντων που πραγματοποιήθηκε η έρευνα είναι ενδεικτικές και επιχειρούν να χαρτογραφήσουν τη γενική κατανομή τιμών και την εικόνα της αγοράς. Επιπλέον, υπογραμμίζεται ότι, για λόγους συγκρισιμότητας των δεδομένων, με τις προηγούμενες ετήσιες έρευνες του ΙΝΕΜΥ για την εκτίμηση του κόστους του πασχαλινού τραπεζιού, συμπεριλαμβάνονται και οι τιμές των αγαθών που εντάσσονται στο «πασχαλινό εορταστικό καλάθι» αλλά και στο «καλάθι του νοικοκυριού». 

   Μ.Τσ. Ε.Π.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ληξιπρόθεσμες οφειλές: Ποιο είναι το σχέδιο για να «ξαλαφρώσουν» οι λίστες της ΑΑΔΕ από τα ανεπίδεκτα είσπραξης

Τέλος σε ένα φαινόμενο πολλών ετών, όπου οι λίστες των οφειλετών που δημοσιοποιούσε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), ήταν «φορτωμένες» με ονόματα φυσικών και νομικών προσώπων που ανακυκλώνονταν κάθε χρόνο, θέλει να βάλει διάταξη σχετική με τη διαχείριση των ληξιπρόθεσμων οφειλών.

Η διάταξη, η οποία περιέχεται στο νομοσχέδιο για τον νέο Τελωνειακό Κώδικα που βρίσκεται σε διαβούλευση, φιλοδοξεί να αλλάξει ριζικά τον τρόπο που χαρακτηρίζονται οι ληξιπρόθεσμες οφειλές που δεν μπορούν να εισπραχθούν, ανοίγοντας τον δρόμο στην ΑΑΔΕ για την εκκαθάριση ενός χαρτοφυλακίου δισεκατομμυρίων.

Η ρύθμιση δεν αλλάζει τον βασικό νόμο του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων, αλλά φέρνει σημαντικές διοικητικές βελτιώσεις καθώς αυστηροποιεί τα κριτήρια, επιταχύνει τις διαδικασίες και διευρύνει τις αρμοδιότητες των φορέων της ΑΑΔΕ για τον χαρακτηρισμό οφειλών ως ανεπίδεκτων είσπραξης.

Όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές στο newsit.gr, στόχος είναι να μειωθούν ουσιαστικά τα «νεκρά» χρέη που ξεπερνούν τα 26 δισ. ευρώ, δίνοντας προτεραιότητα στην είσπραξη των πιο πρόσφατων και ρεαλιστικά ανακτήσιμων οφειλών.

Σύμφωνα με την διάταξη, η νέα διαδικασία αξιολογεί τις παλιές οφειλές με σειρά παλαιότητας, ξεκινώντας από τις παλαιότερες.

Ο έλεγχος γίνεται με βάση την περιουσία του οφειλέτη. Μια οφειλή θα μπορεί να χαρακτηριστεί ως ανεπίδεκτη είσπραξης, εφόσον η συνολική αξία των ακινήτων (και εμπράγματων δικαιωμάτων) δεν υπερβαίνει το 5% του ποσού της οφειλής και το όριο των 100.000 ευρώ, όπως προκύπτει από εκτίμηση ή από τον ΕΝΦΙΑ. Αν η αξία υπερβαίνει τα 100.000 ευρώ, τότε ως ανεπίδεκτη θεωρείται η οφειλή μετά την αφαίρεση του διπλάσιου αυτής της αξίας.

Σε ό,τι αφορά την κινητή περιουσία του οφειλέτη, η συνολική αξία των κινητών (καταθέσεις, οχήματα κ.λπ.) δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 30.000 ευρώ, όπως προκύπτει από εκτίμηση ή έκθεση κατάσχεσης.

Στην περίπτωση που τα υπερβαίνει, εφαρμόζεται και πάλι η αφαίρεση του διπλάσιου από την οφειλή.

Παράλληλα, προβλέπονται ειδικές περιπτώσεις, όπως οφειλέτες που έχουν αποβιώσει χωρίς κληρονόμους ή περιουσία, καθώς και επιχειρήσεις που έχουν πτωχεύσει πριν από δέκα χρόνια, οι οποίοι μπορούν να ενταχθούν άμεσα στη διαδικασία «παγώματος» των χρεών.

Επιπλέον, με τις αλλαγές, αυξάνονται τα όρια αρμοδιότητας: οι Προϊστάμενοι των ΔΟΥ και των τελωνείων μπορούν να χειρίζονται υποθέσεις έως 300.000 ευρώ, ενώ για μεγαλύτερα ποσά απαιτείται απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ.

Φυσικά, το πλαίσιο συμπληρώνεται από τη δημοσιοποίηση των μεγαλοοφειλετών με χρέη άνω των 150.000 ευρώ (με την τελευταία να λαμβάνει χώρα προ ολίγων ημερών) και την προτεραιοποίηση των ενεργών υποθέσεων. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η πιο αποδοτική λειτουργία της φορολογικής διοίκησης θα βοηθήσει και στην αύξηση των εισπράξεων, απελευθερώνοντας την ΑΑΔΕ από τη δύσκολη διαχείριση των παλιών, «νεκρών» χρεών.

NEWSIT

Ληξιπρόθεσμες οφειλές: Ποιο είναι το σχέδιο για να «ξαλαφρώσουν» οι λίστες της ΑΑΔΕ από τα ανεπίδεκτα είσπραξης

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αλλάζει το τοπίο στις συναλλαγές επιχειρήσεων και ελευθέρων επαγγελματιών

Αλλάζει το τοπίο στις συναλλαγές επιχειρήσεων και ελευθέρων επαγγελματιών από την 1η Ιουλίου 2025, με την υποχρεωτική εφαρμογή της πλήρους ηλεκτρονικής τιμολόγησης. Όπως επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας συμβούλων Nepa Economic Consulting, Κώστας Πατήρης, η αλλαγή αυτή κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά συνοδεύεται από σημαντικές τεχνικές και οικονομικές προκλήσεις, ιδίως για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις.

Θα υπάρξει αυτοματοποίηση και μεγαλύτερη διαφάνεια, αλλά οι υποδομές δεν είναι ακόμη έτοιμες και δεν είναι όλοι 100% προετοιμασμένοι, σημειώνει. Η προσαρμογή απαιτεί χρόνο, τεχνογνωσία και επενδύσεις σε τεχνικά συστήματα. Γι’ αυτό και, όπως αναφέρει, θα πρέπει να υπάρξει ειδική μέριμνα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις με τη δημιουργία ενός φορέα η ενός εστιασμένου προγράμματος ΕΣΠΑ ώστε να βοηθηθεί το πέρασμα στην ψηφιοποίηση τους.

Εκτός από το τεχνικό κόστος, η πίεση εντείνεται και από το δημοσιονομικό περιβάλλον. Το ελληνικό Δημόσιο, εκτιμά, διακρατεί οφειλές ύψους 3,7 δισ. ευρώ προς τον ιδιωτικό τομέα, ποσό που πλήττει κυρίως τους προμηθευτές της Υγείας και τις επιχειρήσεις που βασίζονται σε ταμειακή ροή. Υπάρχουν καθυστερήσεις στις πληρωμές, σπάει η αλυσίδα, προσθέτει και υπογραμμίζει ότι το τραπεζικό σύστημα επίσης δεν βοηθά ιδιαίτερα αυτή την περίοδο, επισημαίνοντας τη σημασία της τήρησης των συμφωνημένων ημερομηνιών πληρωμής.

Σε αναφορά του στη λειτουργικότητα μεταξύ των φορέων του Δημοσίου αναφέρει μεταξύ άλλων ότι παρότι οι πληροφορίες συγκεντρώνονται στο MyData και στο ΓΕΜΗ, η Τράπεζα της Ελλάδος, για παράδειγμα, ζητά ξεχωριστά στοιχεία. Υπάρχει μία πηγή που δίνει συνεχώς και είναι υποχρεωμένη να έχει μπροστά της ημερομηνίες. Αν δεν υπάρξει ενιαία πλατφόρμα, δεν θα λυθεί ποτέ το πρόβλημα, εκτιμά.

Αναφορικά με τον Νόμο 4990/2022 και την ενσωμάτωση της Οδηγίας Whistleblowing για τις επιχειρήσεις με πάνω από 50 εργαζόμενους, ο κ. Πατήρης δηλώνει θετικός: «Είναι υποχρεωτικός και για δημόσιο και για ιδιωτικό τομέα. Προστατεύει τον εργαζόμενο που βλέπει κάτι μη σύννομο και το καταγγέλλει. Είναι θέμα διαφάνειας». Προτρέπει τις επιχειρήσεις να τον εφαρμόσουν, καθώς συμβάλλει σε πιο καθαρό και ελεγχόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον.

Τέλος, στέκεται στη διάκριση «μικρών» και «μεγάλων» λογιστικών γραφείων, την οποία απορρίπτει. «Δεν υπάρχει μικρό και μεγάλο. Υπάρχει: κάνω ή δεν κάνω καλά τη δουλειά μου. Όλοι χρειάζονται πόρους και εργαλεία» υπογραμμίζει. Σημασία έχει η ποιότητα της δουλειάς, λέει, και όχι το μέγεθος του γραφείου. «Η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή είναι αναγκαία αλλά όχι ουδέτερη. Η αγορά χρειάζεται ρεαλιστικές γέφυρες προσαρμογής», επισημαίνει ο κ. Πατήρης.

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέα δημιουργική εποχή για την “Romanos” στο Λιμάνι της Πάτρας

Το ιστορικό Ναυτιλιακό Γραφείο της Πάτρας “Ρωμάνος” μέσα από το διαδίκτυο παρουσίασε τη νέα του επένδυση που ενισχύει σημαντικά την εμπορική δραστηριότητα στο Λιμάνι της Πάτρας. Νέοι εντελώς σύγχρονοι χώροι, νέα οργάνωση και νέες θαλάσσιες διαδρομές, αφού η Πάτρα έχει πλέον ροές προς Ευρώπη, Ασία και Αφρική.
Θυμίζουμε ότι λίγα χρόνια πριν, δεν λειτουργούσε εμπορικό τμήμα στο λιμάνι της Πάτρας. Το άνοιξαν, ο τότε  Διευθύνων Σύμβουλος κ. Ν. Κοντοές και οι επιχειρηματίες Δ. Πλέσσας και Σπ. Ρωμάνος,  Χρειάστηκαν πολλές προσπάθειες αλλά και 9 ολόκληροι  μήνες για να γνωματεύσουν οι αρμόδιες υπηρεσίες ότι τα roll– trailers δεν χρειάζονται… πινακίδες κυκλοφορίας και μπορούν να ενταχθούν στο μεταφορικό έργο εντός του λιμένα, όπως συνέβαινε σε κάθε άλλο λιμάνι της Ευρώπης και της χώρας, πλην Πατρών!

Με την γνωμάτευση αυτή η Τουρκική εταιρεία UN RoRo ενοικιάζει 15 στρέμματα στο λιμάνι και ξεκινά μεταφορικό  έργο Κωνσταντινούπολη – Πάτρα – Τεργέστη.

Έτος 2025. Δανοί έχουν ήδη από το 2019 εξαγοράσει την UN RoRo. Πρόκειται για την δυναμική εταιρεία DFDS, η οποία έχει σπουδαίο μεταφορικό έργο στις βόρειες θάλασσες της Ευρώπης και αποφασίζει να μπει και στην αγορά της Μεσογείου. Βαφτίζει την δραστηριότητα της BU Med και σε συνεργασία με το ναυτιλιακό  Πρακτορείο ΡΩΜΑΝΟΣ, ένα από τα ιστορικότερα της Πάτρας με διαδρομή 75 χρόνων, ενοικιάζονται κι άλλοι χώροι, φτάνοντας τα 26,5 στρέμματα.

Η Ρωμάνος επενδύει σε σύγχρονες και με ιδιαίτερη αισθητική εγκαταστάσεις. Με ένα εντυπωσιακό Port office, αναβαθμίζει εντυπωσιακά χώρους του Λιμένα, περνώντας το μήνυμα ότι τα μεγάλα πρότζεκτ, απαιτούν αντίστοιχες επενδύσεις στήριξης.

Η διαρκώς αυξανόμενη συνεργασία DFDS – Ρωμάνου οφείλεται στην μετατροπή τη Πάτρας σε ναυτιλιακό κόμβο. Πάνω από 20 διαφορετικά πλοία της DFDS έχουν καταπλεύσει στην Πάτρα, ενώ πέραν της κύριας γραμμής με Τουρκία και Ιταλία, έχουν ήδη ανοιχθεί δυο νέες γραμμές με το λιμάνι της Sete (Γαλλία) και της Damietta  (Aίγυπτος). Δηλαδή η Πάτρα, είναι πλέον λιμάνι τριών ηπείρων, Ασίας, Ευρώπης, Αφρικής!

H άνοδος της σύμπραξης DFDS – ΡΩΜΑΝΟΣ  θα φέρει στην γραμμή της Τουρκίας με την Πάτρα και τον Όμιλο Γκριμαλντι που θα νοικιάσει και αυτός άλλα 15 στρέμματα. Παράλληλα και ο ΟΛΠΑ βελτιώνει αισθητά τις υπηρεσίες του και τους χώρους του, ανταποκρινόμενος στις νέες απαιτήσεις που έχουν προκύψει.

Αυτό που ξεκίνησε το 2018 στο λιμάνι της Πάτρας με το εμπορευματικό του μέρος, είναι φανερό ότι εξελίσσεται όλο και καλύτερα και όταν αρχίσει να υλοποιείται το master plan από τον ΟΛΠΑ, η Πάτρα θα μπορέσει να διεκδικήσει ακόμα μεγαλύτερο ρόλο στις θαλάσσιες μεταφορές.
Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ