Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

27ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας – Χορογράφοι από μικτά ντουέτα χορευτών με και χωρίς αναπηρία μιλούν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ

Είναι πολλές οι συναρπαστικές παραστάσεις από το φετινό 27ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, το οποίο ξεκινά αύριο Παρασκευή 16 Ιουλίου 2021 στην πανέμορφη μεσσηνιακή πρωτεύουσα. Τα τέσσερα μικτά ντουέτα χορευτών με και χωρίς αναπηρία, που υπό τον γενικό τίτλο Mixed Doubles και σε συνεργασία με τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, παρουσιάζονται με την έναρξη του Φεστιβάλ, ανήκουν σίγουρα σε αυτές. Τα ντουέτα δημιουργήθηκαν για τις σκηνές Holland Dance Festival (Ολλανδία), Στέγη Ιδρύματος Ωνάση (Ελλάδα), Oriente Occidente Dance Festival (Ιταλία) και Skånes Dansteater (Σουηδία), στο πλαίσιο του τετραετούς ευρωπαϊκού δικτύου Europe Beyond Access με συγχρηματοδότηση του προγράμματος «Δημιουργική Ευρώπη» της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το ΑΠΕ-ΜΠΕ συνομίλησε και με τους τέσσερις ταλαντούχους χορογράφους των καταπληκτικών αυτών ντουέτων -τις Faizah Grootens, Βενετσιάνα Καλαμπαλίκη, Roser López Espinosa και τον Diego Tortelli.

Roser López Espinosa: Αγγίζοντας τη λεπτή, ευαίσθητη πλευρά μας

«Το συγκεκριμένο πρόγραμμα ήταν μια όμορφη πρόκληση για μένα, καθώς δεν είχα δημιουργήσει ποτέ έργο με χορευτή που χρησιμοποιεί αναπηρικό καροτσάκι. Γνώριζα από πριν και τις δύο χορεύτριες, τη Madde και την Anna, καθώς εργάζονται στο Skånes Dansteater στη Σουηδία, όπου έχω σκηνοθετήσει κι άλλα χορευτικά έργα. Και ήξερα πόσο δυνατές και τολμηρές είναι αυτές οι δυο γυναίκες», δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Roser López Espinosa για τις «πρωταγωνίστριες» του ντουέτου «Fine Lines». Και προσθέτει: «Είχαμε επίσης μια κοινή επιθυμία: Να ανακαλύψουμε πόσο μακριά θα μπορούσαμε να πάμε μαζί και να αγγίξουμε τη λεπτή, ευαίσθητη πλευρά μας. Μπορούσαμε να αισθανθούμε έναν κόσμο νέων δυνατοτήτων που ανοιγόταν μπροστά μας: Τρόπους για να αναπτύξουμε την κίνηση και τα χορογραφικά εργαλεία που συνήθως χρησιμοποιώ ως χορογράφος, καθώς και όλα όσα μπορούσαμε να ερευνήσουμε και να μάθουμε, έχοντας ένα αναπηρικό αμαξίδιο στον αστερισμό της ομάδας μας. Το οποίο κινείται πολύ διαφορετικά από ένα ανθρώπινο σώμα και προσφέρει δυνατότητες για κινήσεις και ταχύτητα που δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε με τα πόδια μας. Συνήθως, στη δουλειά μου χρησιμοποιώ πολύ το πάτωμα και τη συνεργασία με ακροβατικά στοιχεία -και πραγματικά έτσι κινηθήκαμε. Βουτήξαμε σε ένα πολύ συγκινητικό ταξίδι ανταλλαγής, παιξίματος, έρευνας και ξεπεράσματος των αρχικών ορίων μας. Η σωματική φαντασία είναι ατελείωτη και συναρπαστική. Ήταν ένα από τα πιο σημαντικά project στα οποία έχω συμμετάσχει, μια απίστευτη μαθησιακή εμπειρία», τονίζει η Roser López Espinosa στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Και καταλήγει: «Το έργο μας είναι ένας διάλογος, μια γιορτή μεταξύ δύο εξαιρετικών γυναικών. Είναι μια συνάντηση που ρίχνει φως στις λεπτές γραμμές οι οποίες υπάρχουν μεταξύ μας, υπενθυμίζοντας τις διαφορές, τα όρια και τα περιγράμματα των προθέσεών μας. Οι διαφορές και οι ομοιότητες είναι μερικές φορές πάρα πολύ λεπτές. Είχαμε την επιθυμία να γιορτάσουμε η μία την άλλη, να υμνήσουμε τη θηλυκότητα, την ομαδικότητα. Και προσπαθήσαμε να το κάνουμε με έναν αρκετά απαιτητικό και παιχνιδιάρικο τρόπο».

Βενετσιάνα Καλαμπαλίκη: Δημιουργώντας ένα κινητικό λεξιλόγιο

«Η δημιουργία του ντουέτου “Re-call”, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού δικτύου Europe Beyond Access, πρόκειται για μία ανάθεση της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση (Ελλάδα) και δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την Ειρήνη Κουρούβανη και τη Βιβή Χριστοδουλοπούλου. Το στοίχημα ήταν να δουλέψουμε με τη σωματικότητα και τις δυνατότητες του κάθε σώματος. Θέλησα να φέρω τις δύο χορεύτριες επί σκηνής με έναν τρόπο διαφορετικό από αυτόν που θα τις συναντούσαμε έξω στο δρόμο, στην πόλη», σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η χορογράφος Βενετσιάνα Καλαμπαλίκη.

«Αφήνοντας για λίγο στην άκρη το αμαξίδιο, τις πατερίτσες και το πρόσθετο μέλος, δημιουργήσαμε ένα κινητικό λεξιλόγιο αντλώντας στοιχεία από καθημερινές κινήσεις και πρακτικούς τρόπους που χρησιμοποιούν τα κορίτσια για να μεταφερθούν ή για να κάνουν δουλειές στο σπίτι, καθώς και από αφηγήσεις από το παρελθόν τους, από τις κινητικές απαιτήσεις των αθλημάτων στα οποία έχουν εξασκηθεί, αλλά και από τις συναντήσεις τους σε διαφορετικά περιβάλλοντα από παιδιά ως σήμερα. Το έργο χτίστηκε μέσα από την εμπιστοσύνη και τη φροντίδα που αναπτύξαμε η μία για την άλλη, από τη δυνατή θέληση να προσπεράσουμε τις δυσκολίες που συναντήσαμε και από την επιμονή να δημιουργήσουμε κάτι όμορφο που σίγουρα δεν θα ξεχάσουμε», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Βενετσιάνα Καλαμπαλίκη.

Και καταλήγει ως προς το τι θα ήθελε να αισθανθεί ή να καταλάβει ο θεατής από το Re-call: «Το έργο εξελίσσεται στη διάρκεια ενός εικοσάλεπτου. Μέσα σε αυτό τον χρόνο οι δύο χορεύτριες δημιουργούν διαδρομές στον χώρο μετρώντας τετράγωνα με έντονο το στοιχείο της επανάληψης, βρισκόμενες συνεχώς σε νέες ενάρξεις που δίνουν το έναυσμα για μία καινούργια κινητική γραφή. Μέσα σε αυτή τη συνεχόμενη ροή, τα δύο σώματα αποκτούν σχέση στο χώρο μέσα από συμπληρωματικές κινήσεις και ρυθμούς, και οι στιγμές συνάντησής τους γίνονται αντιληπτές όπου και όποτε θελήσουν οι θεατές να τις δουν. Όταν βλέπω εγώ το έργο αισθάνομαι μία τρομερή δύναμη που προκύπτει τόσο από τη κάθε μία ξεχωριστά όσο και από τη μεταξύ τους σχέση και τα βλέμματα που ανταλλάσσουν κάποιες ελάχιστες φορές στη διάρκεια των διαδρομών τους. Το γεγονός πως το κομμάτι είναι φτιαγμένο για δύο χορεύτριες με εκ γενετής κινητική αναπηρία επιτρέπει στον θεατή να βιώσει μια εμπειρία του διαφορετικού δίχως τις σωματικές συγκρίσεις που μπορεί να προκύπτουν σε έργα ατόμων με και χωρίς αναπηρία».

Faizah Grootens: Διερευνώντας τη σωματική εμπειρία ενσυναίσθησης

«Ήταν και εξακολουθεί να είναι μια όμορφη εμπειρία, μια διαδικασία γνωριμίας μεταξύ μας πέρα από το σώμα του χορευτή. Να φτάσεις πραγματικά στην ανθρώπινη πλευρά, να δημιουργήσεις μια βαθύτερη κατανόηση. Ήταν μια πολύ διαισθητική διαδικασία. Οι δύο χορευτές, η Annemieke Mooij και ο Aymeric Aude, είναι καταπληκτικοί. Βασική προσέγγισή μου ήταν η διερεύνηση της σωματικής εμπειρίας ενσυναίσθησης μεταξύ δύο σωμάτων. Ήθελα να εξερευνήσω πώς μπορούμε να έρθουμε σε αρμονία μέσα από την παράδοση -το άφημα- και την ενσυναίσθηση», τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Faizah Grootens για το ντουέτο «Cornered» που δημιουργήθηκε για λογαριασμό του Holland Dance Festival (Ολλανδία).

«Στην καθημερινή ζωή, οι άνθρωποι προσεγγίζουν ο ένας τον άλλον με διαφορετικούς τρόπους και σε κάποιες περιπτώσεις η ικανότητα για ενσυναίσθηση παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στον τρόπο που αλληλεπιδρούμε. Δίπλα σε αυτό και βρίσκοντας τη μοναδικότητά τους στη χορευτική γλώσσα μου, θέλω οι χορευτές να ανοίξουν τους εαυτούς τους και να είναι δεκτικοί, να μπορούν να ακούν και να δίνουν. Να έχουν επίγνωση των σωματικών τους αισθήσεων και να παίζουν με αυτές. Ήθελα να δημιουργήσω τις συνθήκες ώστε κάτι τέτοιο να είναι δυνατό, να μπορούν να βιώσουν και να μοιραστούν αυτήν την εξερεύνηση. Η πιο όμορφη εμπειρία από τα mixed doubles είναι η πλατφόρμα που μας έχει δοθεί και, μέσα από αυτήν, η βαθιά σύνδεση και κατανόηση που χτίζουμε μαζί. Οι φιλίες που δημιουργήθηκαν, θα διαρκέσουν μια ζωή», επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Faizah Grootens.

Και καταλήγει για τον τρόπο που οι θεατές θα ήθελε να προσλάβουν το έργο της: «Θα μου άρεσε ο θεατής να ακολουθήσει τη διαδικασία των χορευτών ώστε να μπορέσει να τους αισθανθεί και να συνδεθεί με τη χορογραφία. Και θα ήθελα όλο αυτό να μην σχετίζεται με τις αναπηρίες αλλά με τα δυνατά σημεία και όλες τις ισχυρές στιγμές που οι δύο χορευτές βιώνουν και μοιράζονται στη σκηνή. Γνωρίζοντας ότι υπάρχει ένας ασφαλής χώρος όπου όλες οι δυσφορίες εξαφανίζονται και ο καθένας μπορεί απλώς να είναι -κι αυτό το συναίσθημα να μπορεί να το πάρει ο θεατής μαζί του όταν αποχωρήσει από την παράσταση».

Diego Tortelli: Διαρρηγνύοντας το φράγμα του ‘κανονικού’ σώματος

«Σε αυτό το έργο έχω εστιάσει, όπως κάνω πάντα στη δουλειά μου, στις δυνατότητες και στα όρια των αρθρώσεων των ερμηνευτών. Η προσέγγισή μου στη δημιουργική διαδικασία ήταν να μην εστιάσω σε ‘αυτό που λείπει’, αλλά το αντίθετο. Εστίασα σε αυτό που μπορεί να μας πει το σώμα, τι έχει να μας πει ένα σύγχρονο σώμα σήμερα! Αυτό περιλαμβάνει νέες μορφές, ασύμμετρες μορφές που εμπεριέχουν μια αίσθηση ομορφιάς η οποία είναι ακραία μέσα στο πολύτιμο εύρος της», υπογραμμίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Diego Tortelli για το ντουέτο «Feeling Good» που δημιούργησε για το Oriente Occidente Dance Festival (Ιταλία). Ένα έργο που, όπως τονίζει ο χορογράφος, «επιζητεί να διαρρήξει το φράγμα του ‘κανονικού’ σώματος, βιώνοντας την ομορφιά των πολύπλοκων κινήσεων που αποκαλύπτεται ως ένας εσωτερικός λαβύρινθος των ερμηνευτών, αναζητώντας διαρκώς νέες διαδρομές για να ακολουθήσει».

Όσο για το τι θα ήθελε να ‘εισπράξουν’ οι θεατές από αυτό, σημειώνει: «Θα ήθελα να δουν ότι το σώμα και ο τρόπος που το νιώθουμε είναι το κέντρο του κόσμου μας… Ακόμα κι αν οι περισσότερες επαφές μας είναι πλέον ψηφιακές, με το “Feeling Good” θέλουμε να θυμηθούμε την αίσθηση της αφής και την αίσθηση αποφυγής της απουσίας της. Θέλουμε να απολαύσουμε το σώμα μας με την ψυχή μας γιατί αυτό είναι το καλύτερο έργο τέχνης που μας έδωσαν οι στροβιλισμοί».

Τα Mixed Couples πλαισιώνουν το πρόγραμμα της Εναλλακτικής Σκηνής του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που από φέτος ονομάζεται Black Box. Ημερομηνία παραστάσεων 16/7. Ώρα έναρξης 19.30. Οδηγίες για τους επισκέπτες:

   Ελένη Μάρκου

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΕΛΛΑΔΑ

Βόλος: Βρέθηκε σορός άνδρα στη θάλασσα – Ανήκει στον 40χρονο που χτύπησε με ψαροντούφεκο τον πατέρα του

Στον 40χρονο που είχε χτυπήσει με ψαροντούφεκο τον πατέρα του στο κεφάλι στον Βόλο, φαίνεται ότι ανήκει η σορός άνδρα που εντοπίστηκε να επιπλέει στη θάλασσα, το πρωί της Πέμπτης (19.9.24).

Η σορός εντοπίστηκε στα Πευκάκια Βόλου και σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ ανήκει στον 40χρονο που πριν από λίγες ημέρες είχε χτυπήσει με ψαροντούφεκο τον πατέρα του στο κεφάλι.

Άνδρες του Κεντρικού Λιμεναρχείου Βόλου βρέθηκαν αμέσως στην περιοχή και περισυνέλεξαν τη σορό την αποία διασώστες του ΕΚΑΒ, παρέλαβαν και μετέφεραν στο “Αχιλλοπούλειο” Νοσοκομείο Βόλου.

Άμεσα κινητοποιήθηκε το Λιμεναρχείο Βόλου, ενώ στο σημείο έσπευσε και η σήμανση.

Η επίθεση είχε σημειωθεί το πρωί της Τρίτης (17.09.2024) και από τότε ο δράστης παρέμενε άφαντος. Σύμφωνα το σάιτ gegonota.news, κοντά στο σημείο όπου εντοπίστηκε το πτώμα βρέθηκε το μηχανάκι του 40χρονου, με το οποίο είχε εξαφανιστεί και όλα δείχνουν πως ο δράστης της επίθεσης έδωσε τέλος στην ζωή του με αυτόν τον τραγικό τρόπο.

Ο 40χρονος φέρεται να πήδηξε στον γκρεμό με το μηχανάκι του προκειμένου με αυτό να αυτοκτονήσει.

Ο 69χρονος πατέρας του εξακολουθεί να νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση στην ΜΕΘ του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Λάρισας.

Το πρωί της περασμένης Τρίτης (17.09.2024) γιος και πατέρας μάλωσαν, ο γιος πήρε το ψαροντούφεκο που είχε μπροστά μονό καμάκι και έριξε στον πατέρα του στο στήθος. Ο 40χρονος, μάλιστα, κατάφερε και έβγαλε το καμάκι, όπλισε ξανά το ψαροντούφεκο, έριξε και δεύτερη βολή, πετυχαίνοντας τον πατέρα του πίσω από το αυτί, με αποτέλεσμα το καμάκι να βγει από την άλλη πλευρά του κρανίου.

Στο σπίτι πήγε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ που παρέλαβε τον τραυματία και τον μετέφερε στο Νοσοκομείο, ενώ ο άνδρας είχε τις αισθήσεις του, επαφή με το περιβάλλον, μιλούσε και αντιλαμβανόταν τα πάντα. Ο 69χρονος από τον Βόλο μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο Λάρισας όπου υποβλήθηκε σε πολύωρη χειρουργική επέμβαση προκειμένου να του αφαιρέσουν το καμάκι από το κεφάλι. Από τότε νοσηλεύεται στη ΜΕΘ σε σοβαρή κατάσταση.

NEWSIT

Στον 40χρονο που χτύπησε με ψαροντούφεκο τον πατέρα του στον Βόλο ανήκει η σορός που εντοπίστηκε στη θάλασσα

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Κακοκαιρία: Προβλήματα στην Καλαμπάκα και σε χωριά του Δήμου Μετεώρων

Προβλήματα στο οδικό δίκτυο έχει προκαλέσει στην Καλαμπάκα και στο Δήμο Μετεώρων η κακοκαιρία που πλήττει με ισχυρές βροχές τις τελευταίες ώρες αρκετές περιοχές της χώρας.

Το κύμα κακοκαιρίας σάρωσε νωρίς το πρωί σήμερα, Τετάρτη (18.09.24) την πόλη της Καλαμπάκας, όπου ισχυρές βροχές είχαν ως αποτέλεσμα να μετακινηθούν πολλά φερτά υλικά στους δρόμους της.

Μάλιστα, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, στην περιοχή καταγράφηκε μεγάλο ύψος βροχής, που προκάλεσε την πτώση ενός βράχου.

Επίσης, στο χωριό Σκεπάρι έχει αποκοπεί κομμάτι του κεντρικού δρόμου ενώ και κοντά στην Εθνική Οδό Τρικάλων-Ιωαννίνων σημειώθηκαν πλημμυρικά φαινόμενα, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν προβλήματα σε επιχείρηση που βρίσκεται στην περιοχή.

Η καταγραφή των προβλημάτων συνεχίζεται από τον Δήμο Μετεώρων.

NEWSIT

Προβλήματα από την κακοκαιρία στην Καλαμπάκα και σε χωριά του Δήμου Μετεώρων

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Πάτρα: Πατέρας ξυλοκόπησε γυμνασιάρχη και οι μαθητές του έκαναν κατάληψη για να του συμπαρασταθούν

Σε κατάληψη προχώρησαν οι μαθητές του 19ου Γυμνασίου στην Πάτρα μετά τον ξυλοδαρμό του γυμνασιάρχη τους από πατέρα συμμαθητή τους χθες Τρίτη (17.09.2024).

Νέες διαστάσεις πήρε η υπόθεση ξυλοδαρμού του γυμνασιάρχη στην Πάτρα καθώς οι μαθητές του σχολείου που έκαναν κατάληψη, αποφάσισαν να διαμαρτυρηθούν για το απίστευτο επεισόδιο βίας.

Η κίνηση των εφήβων προκαλεί συγκίνηση, μιας και δεν είναι συχνό φαινόμενο οι μαθητές να υποστηρίζουν με τέτοιο τρόπο τους καθηγητές τους.

Υπενθυμίζεται πως η επίθεση έγινε χθες όταν ο γιος του δράστη διαπληκτίστηκε με συμμαθητή του. Τότε η μητέρα του πρώτου έφτασε στο σχολείο για να μιλήσει με τον γυμνασιάρχη αλλά φαίνεται πως δεν έμεινε ικανοποιημένη, σύμφωνα με το tempo24.

Τότε ο πατέρας του παιδιού πήγε στο σχολείο και επιτέθηκε στον γυμνασιάρχη.

Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ για τον ξυλοδαρμό

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Α’ ΕΛΜΕ Αχαΐας καταδίκασε έντονα την επίθεση, τόσο λεκτική όσο και σωματική, προς τον Διευθυντή. Τονίζεται ότι τέτοιες πράξεις υπονομεύουν την τιμή και την αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών και είναι πλήγμα κατά της δημόσιας εκπαίδευσης.

Στην ανακοίνωση του Δ.Σ. υπογραμμίζεται ότι τέτοιες επιθέσεις αντικατοπτρίζουν την κρίση αξιών και θεσμών που αντιμετωπίζει η κοινωνία και οδηγούν στην περαιτέρω υποτίμηση του ρόλου των εκπαιδευτικών. Επισημαίνεται ότι οι εκπαιδευτικοί δίνουν καθημερινό αγώνα για την υπεράσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης, παρότι συχνά βρίσκονται αντιμέτωποι με δύσκολες συνθήκες.

Πηγή: Tempo24

NEWSIT

Πατέρας ξυλοκόπησε γυμνασιάρχη στην Πάτρα και οι μαθητές του έκαναν κατάληψη για να του συμπαρασταθούν

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ