Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στην ολομέλεια της Βουλής τα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία

Στην ολομέλεια εισάγεται, για συζήτηση και ψήφιση, η Σύμβαση Δωρεάς μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, του Κοινωφελούς Ιδρύματος «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Σ. ΩΝΑΣΗΣ» για τη λειτουργία των Δημόσιων Ωνάσειων Σχολείων.

H Σύμβαση αφορά την ένταξη έως 22 υφιστάμενων δημόσιων σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (γυμνασίων και λυκείων) σε ενιαίο δίκτυο σχολικών μονάδων, οι οποίες θα ονομάζονται «Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία» (ΔΗΜ.Ω.Σ.). Η δωρεά καλύπτει, μεταξύ άλλων, τον εξοπλισμό και την ανακαίνιση των κτηριακών υποδομών του Δικτύου, καθώς και μέρος της λειτουργίας των ΔΗΜ.Ω.Σ., με τη συνολική χρηματοδότηση να προβλέπεται σε έως 160 εκατομμυρίων ευρώ μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους 2036-2037. Τα ΔΗΜ.Ω.Σ. θα υπάγονται διοικητικά στον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης, και θα ακολουθούν το πρόγραμμα των Πρότυπων Σχολείων, το οποίο δύναται να προσαρμόζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, μετά από εισήγηση της Διοικούσας Επιτροπής των Δημόσιων Ωνάσειων Σχολείων και γνώμη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Στα ΔΗΜ.Ω.Σ. θα λειτουργούν επίσης «Όμιλοι» και «Σύνολα», των οποίων η παρακολούθηση είναι υποχρεωτική για τους μαθητές, και αφορούν είτε γνωστικούς τομείς, όπως τα μαθηματικά, την επιστήμη υπολογιστών, την ψηφιακή τεχνολογία, την περιβαλλοντική εκπαίδευση, την ελληνική και ξένη λογοτεχνία, κ.λπ., είτε τη δημιουργία και ερμηνεία καλλιτεχνικών έργων. Στην εννεαμελή Διοικούσα Επιτροπή των Δημόσιων Ωνάσειων Σχολείων, η οποία θα έχει ως αρμοδιότητα, μεταξύ άλλων, τη μέριμνα για την εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής, την επιλογή του Διευθυντή και των εκπαιδευτικών του Δικτύου, την εισήγηση στον Υπουργό Παιδείας για την πιλοτική εφαρμογή στο Δίκτυο εναλλακτικών συστημάτων εκπαίδευσης κ.λπ., θα μετέχουν 4 μέλη που προτείνονται από το Ίδρυμα. Σκοπός της λειτουργίας του Δικτύου ορίζεται η «ενίσχυση, αναβάθμιση και προαγωγή της παιδείας και του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος, ώστε να καλλιεργηθούν βέλτιστες εκπαιδευτικές μέθοδοι, πρακτικές και εργαλεία, τα οποία με τη σειρά τους θα διαχυθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία». Το διδακτικό προσωπικό θα επιλέγεται κατόπιν σχετικής προκήρυξης, με αξιολόγηση συγκεκριμένων κριτηρίων και προσόντων. Οι μαθητές επιλέγονται με εξετάσεις ή δοκιμασία δεξιοτήτων ή με συνδυασμό των δύο. Τα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία δεν εντάσσονται στο «Δίκτυο Πρότυπων Σχολείων», αλλά συνιστούν παράλληλο δίκτυο σχολικών μονάδων.

Με τροπολογία που κατατέθηκε από το υπουργείο Παιδείας στο σχέδιο νόμου:

-Εισάγεται κριτήριο εντοπιότητας για την τελική κατάταξη των μαθητών στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία σε ποσοστό που θα κυμαίνεται κατ’ ελάχιστο από 40% έως 60%. του συνολικού αριθμού των εισακτέων του οικείου ΔΗΜ.Ω.Σ. Η εντοπιότητα θα καθορίζεται με βάση τον τόπο διαμονής των μαθητών σε σχέση με την έδρα του Δημοσίου Ωνασείου Σχολείου, προκειμένου να ενισχυθούν οι περιοχές γύρω από τα ΔΗΜ.Ω.Σ.

-Διευκολύνεται η εισαγωγή στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία για τα μικρότερα αδέλφια μαθητών και μαθητριών που ήδη φοιτούν στις εκπαιδευτικές μονάδες οι οποίες θα μετατραπούν σε ΔΗ.ΜΩ.Σ. Η σχετική ρύθμιση, η οποία θα ισχύσει για τα πρώτα δύο χρόνια, ισχύει και στα Πειραματικά Σχολεία και προβλέπει τη δυνατότητα εισαγωγής νεότερων αδερφών, ακόμα και αν δεν έχουν επιτύχει την απαιτούμενη βαθμολογία, μέχρι τη συμπλήρωση του ανώτατου αριθμού μαθητών.

-Οι εκπαιδευτικοί και οι υποδιευθυντές των σχολείων που θα μετεξελιχθούν σε ΔΗ.ΜΩ.Σ. μπορούν να παραμείνουν στις θέσεις τους για δύο χρόνια, με τη διασφάλιση της οργανικότητας των θέσεων. Τους παρέχεται η δυνατότητα να παραμείνουν και μετά την πάροδο της διετίας, υπό την προϋπόθεση της επιτυχούς παρακολούθησης προγραμμάτων επιμόρφωσης. Επίσης, προβλέπεται μεταβατική περίοδος τετραετίας, ώστε οι διευθυντές, οι υποδιευθυντές και το διδακτικό προσωπικό να αποκτήσουν το αυξημένο προσόν πιστοποίησης επιμόρφωσης Β’ επιπέδου στις τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνιών.

-Με απόφαση του υπουργού Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού θα οριστεί έως τις 17 Φεβρουαρίου 2025 η χρονική σειρά με την οποία θα λειτουργήσει το σύνολο των νέων Δημόσιων Ωνάσειων Σχολείων.

«Μια φιλελεύθερη κυβέρνηση όπως η δική μας, πρεσβεύει τις ίδιες ευκαιρίες και τη δυνατότητα σε παιδιά που μπορεί να προέρχονται από περιοχές που έχουν οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα, να έχουν πρόσβαση στην καλύτερη δυνατή εκπαίδευση που το Κράτος μπορεί να τους παρέχει. Αυτή η κεντρική λογική των ίσων ευκαιριών διατρέχει οριζόντια το δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης», δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Ζέτα Μακρή, κατά τη φάση της επεξεργασίας του νομοσχεδίου στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή. «Προτάσσουμε την αριστεία στην παιδεία, επιθυμούμε την καλλιέργεια σύγχρονων δεξιοτήτων», είπε η υφυπουργός Παιδείας και τόνισε ότι «ο θεσμός των 22 Δημόσιων Ωνασείων Σχολείων θα δώσει νέα πνοή στο χώρο της εκπαίδευσης. Τα σχολεία αυτά θα αποτελέσουν βασικό πυλώνα της στρατηγικής αναβάθμισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, θα δημιουργήσουν ένα σύγχρονο και ανοικτό περιβάλλον μάθησης, θα αξιοποιήσουν στο έπακρο τις δεξιότητες των μαθητών».

«Πρώτο μέλημα για εμάς στην κυβέρνηση και στη Νέα Δημοκρατία είναι να ανέβει το εκπαιδευτικό επίπεδο όλων των μαθητών της χώρας και κυρίως αυτών που το επιθυμούν ακόμα περισσότερο, που θέλουν να έχουν πρόσβαση σε ένα ακόμα καλύτερο σχολείο και που έχουν και τα εφόδια για να έχουν αυτή την πρόσβαση, αλλά δεν έχουν τα οικονομικά μέσα», έχει δηλώσει ο εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας Γιάννης Λοβέρδος και έχει υπογραμμίσει ότι ο ιδιωτικός τομέας μπορεί να προσφέρει πολλά και στην δημόσια εκπαίδευση και στην δημόσια υγεία.

«Η παιδεία πρέπει να είναι ένας μοχλός κοινωνικής κινητικότητας και να δίνει τις περισσότερες ευκαιρίες στα παιδιά τα οποία μεγαλώνουν σε δυσκολότερα οικονομικά περιβάλλοντα, όχι τις ίσες ευκαιρίες, αλλά τις περισσότερες ευκαιρίες, κάτι το οποίο, κατά την άποψή μου, είναι προβληματικό στο παρόν νομοσχέδιο», ανέφερε ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ Στέφανος Παραστατίδης.

Η ειδική αγορήτρια του ΣΥΡΙΖΑ Πόπη Τσαπανίδου έχει υπογραμμίσει ότι την ώρα που η κυβέρνηση μιλάει για «μεταρρυθμιστικά άλματα» και αριστεία, η δημόσια παιδεία καταρρέει, η συντριπτική πλειονότητα των σχολείων είναι ακατάλληλα, η υποχρηματοδότηση συνεχίζεται, το ίδιο και οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό.

«Πρόκειται για λεόντεια σύμβαση. Ένας ιδιωτικός φορέας, με αντίτιμο τη συντήρηση ορισμένων ελάχιστων σχολείων, έρχεται να επιβάλει τελικά τους δικούς του όρους και κανόνες στη λειτουργία του σχολείου, καθορίζοντας μέχρι και τα σχολικά αναλυτικά προγράμματα και βιβλία», έχει προειδοποιήσει ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Ιωάννης Δελής.

«Τα εκπαιδευτικά συστήματα οφείλουν να διασφαλίζουν ότι όλοι οι εκπαιδευόμενοι έχουν την ευκαιρία να αξιοποιήσουν τις δυνατότητές τους, ανεξάρτητα από την προσωπική τους κατάσταση ή από το οικογενειακό και κοινωνικό και οικονομικό τους υπόβαθρο», υπογράμμισε η ειδική αγορήτρια της Ελληνικής Λύσης Σοφία Ασημακοπούλου.

«Με πρόσχημα τον κοινωνικό χαρακτήρα των Ωνασείων Σχολείων εισάγεται ένας ακόμη θεσμός που έχει σαν στόχο να συρρικνώσει στην πράξη τη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση», έχει προειδοποιήσει η ειδική αγορήτρια της Νέας Αριστεράς Μερόπη Τζούφη, με την θέση ότι η καθιέρωση των εισαγωγικών εξετάσεων, σε αυτό τον τύπο σχολείων, αποκλείει τα παιδιά από τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και εντείνει τις ανισότητες.

«Στόχος είναι η εκχώρηση, σε πρώτη φάση, ενός τμήματος της δημόσιας δωρεάν δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε ιδιώτες αναδόχους», έχει δηλώσει ο ειδικός αγορητής της «Νίκης» Σπύρος Τσιρώνης και έχει διατυπώσει τη θέση ότι «αντί να καταβληθεί προσπάθεια να αναβαθμιστεί το σύνολο των σχολείων σε όλες τις βαθμίδες, εμείς εξακολουθούμε να δημιουργούμε πρότυπα, σε συγκεκριμένες περιοχές και για τους λίγους».

«Πιστεύω βαθιά στην εξίσωση προς τα πάνω και όχι να αρνούμαστε κάτι το οποίο ίσως βοηθήσει όλα τα παιδιά στη χώρα. Θέλω να ελπίζω σε μια υπόσχεση, σε μία αρχή ότι μια τέτοια πρωτοβουλία ενδεχομένως να είναι η αρχή να διορθωθούν πράγματα», δήλωσε ο ειδικός αγορητής της Πλεύσης Ελευθερίας Διαμαντής Καραναστάσης και χαρακτήρισε «σημαντική πρωτοβουλία» τα ΔΗΜΩΣ.

«Έχουμε αγκαλιάσει και έχουμε ψηφίσει όλες τις χορηγίες από όπου και να προήλθαν. Όμως σε αυτήν εδώ την περίπτωση το αποτέλεσμα είναι ότι δημιουργεί ανισότητα», δήλωσε ο ειδικός αγορητής των «Σπαρτιατών» Ιωάννης Κόντης.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στο Παρίσι για τη Σύνοδο Δράσης για την Τεχνητή Νοημοσύνη ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Στο Παρίσι μεταβαίνει σήμερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης προκειμένου να συμμετάσχει στη Σύνοδο Δράσης για την Τεχνητή Νοημοσύνη, που οργανώνει ο Πρόεδρος της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν στις 10 και 11 Φεβρουαρίου.
Σήμερα το μεσημέρι ο Πρωθυπουργός θα συναντηθεί με τον Γάλλο Πρόεδρο και, όπως αναφέρουν κυβερνητικές πηγές, οι δύο ηγέτες θα προχωρήσουν σε μια συνολική επισκόπηση των ελληνογαλλικών σχέσεων, ενώ θα συζητήσουν για ζητήματα ευρωπαϊκού, αλλά και περιφερειακού ενδιαφέροντος με αιχμή την κατάσταση στην Ανατολική Μεσόγειο και τη Συρία.
Η Σύνοδος Δράσης για την Τεχνητή Νοημοσύνη, στην οποία συμπροεδρεύει η Ινδία – το παρών θα δώσει και ο Πρωθυπουργός της Ινδίας Narendra Modi – είναι μια Διεθνής Διάσκεψη με προσκεκλημένους αρχηγούς κρατών και κυβερνήσεων από ολόκληρο τον κόσμο, διεθνείς οργανισμούς και μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας.
Οι ίδιες πηγές σημειώνουν ότι η Ελλάδα δεν παρακολουθεί, συμμετέχει ενεργά στις εξελίξεις και στον διεθνή διάλογο για την τεχνητή νοημοσύνη στο ανώτατο επίπεδο. Ο Πρωθυπουργός διαθέτει πλέον ένα συγκροτημένο σχέδιο για την Τεχνητή Νοημοσύνη στη χώρα μας που του παρέδωσε η Επιτροπή για την Τεχνητή Νοημοσύνη, με επικεφαλής τον Κωστή Δασκαλάκη, προ δύο μηνών.
Προσθέτουν ότι με αφετηρία αυτή την εξαιρετική δουλειά, η χώρα πλέον εισέρχεται με σταθερά βήματα στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης.
Ήδη, δύο από τις προτάσεις της Επιτροπής υλοποιούνται. Η Ελλάδα είναι μία από τις 7 χώρες στην Ε.Ε. που επελέγη να αναλάβει τη δημιουργία ενός AI Factory, έναν χώρο δηλαδή, που θα αναπτύσσονται εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης και που θα αποτελεί σημείο επαφής της ερευνητικής κοινότητας, των επιχειρήσεων και του Κράτους.
Στόχος είναι σταδιακά η Ελλάδα να μπορεί να “εξάγει” εφαρμογές και τεχνογνωσία. Επίσης, υλοποιείται το ετήσιο Φόρουμ με θέμα την Ηθική και την Τεχνητή Νοημοσύνη.
Πέρυσι ο Πρωθυπουργός μίλησε για τη σχέση Αριστοτέλη και Τεχνητής Νοημοσύνης, ενώ φέτος το Φόρουμ θα ασχοληθεί με τη χρήση Tεχνητής Νοημοσύνης και τα παιδιά με τη συμμετοχή και του Harvard.

Ν. Αρμένης

 

AΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κυρ. Μητσοτάκης από Σαντορίνη: Καλύτερα να προλαμβάνουμε γεγονότα παρά να τρέχουμε να τα αντιμετωπίσουμε εκ των υστέρων

«Βρίσκομαι σήμερα στη Σαντορίνη μαζί με τον υπουργό Πολιτικής Προστασίας και τον περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου για να επιβλέψουμε την προετοιμασία του κρατικού μηχανισμού για την αντιμετώπιση αυτού του ενεργού γεωλογικού φαινομένου, το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη», δήλωσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, που επισκέπτεται το νησί της Σαντορίνης.

Διαβάστε επίσης: Νέοι σεισμοί στον θαλάσσιο χώρο της Αμοργού – Σεισμός 4 βαθμών στον Πατραϊκό κόλπο

«Όλος ο κρατικός μηχανισμός προφανώς έχει κινητοποιηθεί. Ακούμε με προσοχή τις οδηγίες και τις κατευθύνσεις των ειδικών που με τη σειρά τους συμβουλεύουν την Πολιτική Προστασία. Θα εξακολουθούμε να παρακολουθούμε το φαινόμενο. Δεν θα κάνουμε εμείς καμία επιστημονική εκτίμηση. Αυτή είναι η δουλειά άλλων να την κάνουν και να μας συμβουλεύσουν όπως το έχουν κάνει μέχρι τώρα. Να διαβεβαιώσω για ακόμα μία φορά τους κατοίκους της Σαντορίνης αλλά και τους κατοίκους όλων των γειτονικών νησιών που δοκιμάζονται αυτήν την περίοδο ότι ο κρατικός μηχανισμός είναι στο πλευρό τους. Προφανώς είναι πολύ καλύτερα να προετοιμαζόμαστε και να προλαμβάνουμε γεγονότα παρά να τρέχουμε να τα αντιμετωπίσουμε εκ των υστέρων. Και πάλι συνιστώ ψυχραιμία, να ακούμε τις οδηγίες της Πολιτικής Προστασίας και ευχόμαστε γρήγορα το φαινόμενο αυτό να τελειώσει και το νησί να ξαναβρεί πλήρως τους κανονικούς του ρυθμούς», τόνισε.

Κ. Τζ.

ΦΩΤΟ ΑΠΕ-ΜΠΕ / ΑΠΕ-ΜΠΕ / ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σήμερα η τρίτη ψηφοφορία για την εκλογή νέου Προέδρου της Δημοκρατίας

Διεξάγεται, σήμερα Πέμπτη, η τρίτη ψηφοφορία στην ολομέλεια της Βουλής, για την εκλογή νέου Προέδρου της Δημοκρατίας, καθώς στη δεύτερη ψηφοφορία της 31ης Ιανουαρίου 2025, δεν επετεύχθη η απαιτούμενη από το Σύνταγμα πλειοψηφία των δύο τρίτων του συνολικού αριθμού των βουλευτών.

Τόσο στην πρώτη, όσο και στη δεύτερη ψηφοφορία, ο προτεινόμενος από την ΝΔ, για το ανώτατο πολιτειακό αξίωμα, Κωνσταντίνος Τασούλας είχε λάβει 160 ψήφους, ο προτεινόμενος από το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, Τάσος Γιαννίτσης 34 ψήφους, η προτεινόμενη από τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Λούκα Κατσέλη 40 ψήφους, και ο προτεινόμενος από την ΚΟ Νίκη, Κ. Κυριακού 14 ψήφους. Στην πρώτη ψηφοφορία είχαν ψηφίσει 297 βουλευτές και είχαν καταγραφεί 49 «παρών», ενώ στη δεύτερη ψηφοφορία είχαν ψηφίσει και οι 300 βουλευτές και είχαν καταγραφεί 52 «παρών».

Στην πρώτη και τη δεύτερη ψηφοφορία απαιτείτο πλειοψηφία 200 βουλευτών, στην τρίτη ψηφοφορία προβλέπεται πλειοψηφία τριών πέμπτων, δηλαδή 180 βουλευτών. Στην περίπτωση που και αυτή δεν επιτευχθεί, θα διεξαχθεί τέταρτη ψηφοφορία, ύστερα από πέντε ημέρες (στις 12 Φεβρουαρίου) και θα εκλεγεί Πρόεδρος της Δημοκρατίας εκείνος που θα συγκεντρώσει την απόλυτη πλειοψηφία του όλου αριθμού των βουλευτών (151). Εάν τέλος, δεν επιτευχθεί ούτε αυτή η πλειοψηφία, η ψηφοφορία θα επαναληφθεί ύστερα από πέντε ημέρες και θα εκλεγεί Πρόεδρος της Δημοκρατίας με σχετική πλειοψηφία.

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ

ΑΠΕ ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ